quote:
Dulse schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 21:04:
[...]
1. Casema zegt de KPN-lijn zonder kosten voor jou op, ongeacht of het een analoge lijn of ISDN-lijn betreft. Na installatie en activatie van Casema Digitale Telefonie kan je al bellen, maar nog niet gebeld worden. Dit kan ca. 6 werkdagen na activatie wanneer je telefoonnummer is geporteerd van KPN naar Casema. Er zit inderdaad geen opzegtermijn aan vast. Ik weet niet of je je ISDN-apparatuur moet laten zitten of niet. Persoonlijk zou ik zeggen: weg met die troep. En als je ooit weer een KPN-lijn aanvraagt, wordt het vast gewoon een analoge lijn.
2. Graag gedaan.
3. Zowel voor analoge televisie als digitale televisie moet je zorgen voor goede coax-bekabeling en goede coax-stekkers. Het beste is om hiervoor Hirschmann Koka799 te gebruiken met bijbehorende coax-stekkers (of eventueel F-connectoren). Ga ook voor een Hirschmann-signaalversterker als dat nodig is. Maar hier zijn voldoende andere topics over. Er zijn ook voldoende andere topics over analoge / digitale televisie op een HD-toestel.
4. Uit het Motorola-kabelmodem komt een ethernet-kabel (utp-kabel) die je op een breedband-(wireless-)router kan aansluiten. Een (wireless-)router met ingebouwd ADSL-modem gaat niet werken. Ik zelf draai hier heel stabiel met een Draytek Vigor 2200E, maar is genoeg keuze in breedband-(wireless-)routers.
5. Internet via ADSL komt uit de telefoonlijn en internet via de kabel (Casema) komt uit de televisie-coax-kabel. Dit kan je dus gewoon naast elkaar draaien om een perfecte overgang te hebben. Zodra je Casema-internet hebt geinstalleerd en getest dat het werkt, kan je dit gebruiken. Als je daarna een telefoon in het Motorola-kabelmodem stopt en Casema Digitale Telefonie activeert, zal ca. 6 werkdagen later je KPN-lijn "dood" zijn. Let er op dat je dan nog wel op tijd je internet-provider xs4all opzegt.
1. Ah, ok dat lijkt me vrij duidelijk dan. Ik zal de KPN spullen bewaren in een doos ver weg op zolder. Kan me niet voorstellen dat we ooit nog ISDN willen, beetje achterhaald voor een random gezin, niet?
2.
3. Tot de HD tv beneden hebben we overal al Hirschmann connectoren dus dat komt mooi uit

Maar ik ga die topics ook even doornemen.
4. Bij Casema geven ze deze mogelijkheid: " Ja, ik wil een Sitecom draadloze router voor slechts ¤ 75,00". Maar bij kieskeurig.nl vinden ze deze (waarschijnlijk is dit het type denk ik?) niet zo goed:
http://www.kieskeurig.nl/...DBE4FC12571930049E04E.htm. Zelf wil ik graag een speedtouch, maar bij welke kom ik dan terecht?
5. Kijk, duidelijk! Maar die XS4ALL lijn zullen we dan maximaal ene maand extra betalen; dat geeft niet...
Bedankt!! Ik denk dat ik het overmorgen ga bestellen. Alleen puntje 4 is nog even onduidelijk, de keuze van mijn draadloze router...