Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ook ik ben zwaar teleurgesteld door TweakDSL.
Na het aangaan van een 2jarig contract voor ¤499 ging alles prima in het begin.
Op een gegeven moment viel mijn verbinding constant weg dus ben ik zelf gaan testen.
3 modems verder constateerde ik dat het toch echt in de lijn moest zitten.
Wanneer ik op mijn linksys modem in plaats van MultiMode (ADSL2+), G.DMT selecteerde,
kon het modem max intrainen op 10mbit en dan werkte het wel stabiel.

Dit gegeven heb ik ook doorgegeven aan hun supportdesk en toen kreeg ik via de mail
heel simpel te horen dat mijn abonnement 10-24 mbit was en als ik dan 10 kon halen,
gingen ze niks voor me doen. Terwijl dit dus niet eens op ADSL2+ mode was.

Omdat ze een supportdesk hebben die gemiddeld 3 weken nodig had om de meest
simpele vragen te beantwoorden, heb ik me er maar bij neergelegd.

Nu ben ik verhuisd en probeer ik via mail te vragen op welke manier ik dien op te zeggen.
Vanzelfsprekend krijg ik hier geen reactie op. Omdat ik door de week werk, wil ik hun in
het weekend hierover bellen, dit zag ik namelijk op de website:
"U kunt bellen van maandag t/m vrijdag 9:30- 21:00 en in het weekend 12:00-20:00 op:
Tel: 0900-TWEAKHD of tel: 0900-8932543 (lokaal tarief)"

Als ik vervolgens bel, krijg ik te horen dat ze bereikbaar zijn van maandag t/m vrijdag tussen 9:30 en 18:00. :(

Mijn conclusie is dus dat dit een waardeloos bedrijf is dat op deze manier niet meer lang bestaat.
Ik begrijp nu ook waarom ze al die acties hebben waarmee ze klanten 2 jaar kunnen binden.
Zodra ze je als klant binnenhebben wordt er namelijk 0,0 service meer verleend.

Mijn advies dus voor mensen die een nieuwe ISP zoeken: Zoek verder!

Ik heb nu Telfort en ben tot nog toe zeer tevreden over de afhandeling, enkele jaren geleden heb ik Wanadoo/Orange gehad en daar was ik zelfs uitermate tevreden over de helpdesk/afhandeling!

Reg. datum: 13 maart 2003

quote:
Diego27 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:00:Ik hoop dat iemand een idee heeft wat hiermee te doen, aangezien het wat mij betreft erg onredelijk is. Een bedrag van 75 euro (een normale isp rekend gemiddeld 40 euro)
Zal een rechtsbijstandverzekering die ik heb hier iets mee kunnen?

Dank voor het lezen en de eventuele hulp, misschien dat er meer mensen kampen met dit probleem
Diego,

Ik heb ook 2,5 jaar een internetverbinding bij TweakDSL gehad. Tevens 75,- afsluitkosten. Dit staat inderdaad niet vermeld in de algemene voorwaarden, maar wel op het contract wat je hebt met hen.
Ik neem dat je hier een toegezonden kopie van heb hebt ontvangen, of zelf een kopie hebt gemaakt.

Bij mij staat er:

75,- afsluitkosten, die vervalt na 2 jaar abbonement. 1 jaar contract, stilzwijgend verlengd met 1 maand.

Ik heb dus een opzegbrief geschreven, hierin vermeld dat op mijn contract staat dat de 75 euro na 2 jaar komen te vervallen en deze dus niet in rekening gebracht mogen worden.
Akkoord gekregen, ook niets gezegd hierover in mijn akkoord opzegbrief.

Ik ben januari 2006 het abbo aangegaan, en net 3 weken geleden opgezegd.
Tevens heb ik samengewoond met een huisgenoot, en onze rekening opgeheven :)
Wat ze dus ook willen afschrijven, die rekening bestaat niet meer dus alles bedrijven die mijn opzeggingen niet correct hebben verwerkt, hebben pech :P

Succes ermee, check je contract, hier zou het in moeten staan en vergeet even de alg.voorwaarden. Het contract is uiteindelijk bindend, alg.voorwaarden kunnen veranderen, je contract niet !!

Wat is ook alweer die link (kpn) voor de centrale afstand :$

ik kon niks terugvinden in de TS

heb al wel via telfort gekeken wat ongeveer in de buurt komt.

ik zit naar een koop appartement te kijken en uiteraard ben ik benieuwd hoe die buurt ligt t.o.v. de centrale :D

ViperŽ - Amd XP2500+ Barton@190x11.0=2,09ghz 1024 Samsung DDR380, XFX 6800le @ 16x1.6vp @ 350/840

Mmmmike the TV

Direct Message is an easy way to come into contact with me :w

quote:
Ah top

Hmm, 1008 mtr, al blijft het koffiedik kijken uiteraard. Nja ik haal nu met 800 mtr rond de 18~20 mbit dus op zich is een 16mbit abbo dan wel aardig :)

ViperŽ - Amd XP2500+ Barton@190x11.0=2,09ghz 1024 Samsung DDR380, XFX 6800le @ 16x1.6vp @ 350/840

Uitdrijvűrrrr!

Vannacht is mn oude trouwe Copperjet overleden (tesamen met onze cavia :( ).

Ik heb het idee dat deze mijn SNMP protocol dat ik ingeschakeld had niet prettig vond..dit had ik de dag ervoor aangezet. Als ik de C-Jet nu aanzet, reset hij de LAN interface na 10 seconden, enz. enz.

Aangezien dit ding niet te factory defaulten is, neem ik aan dat ik hem wel kan afschrijven? Zit nu te kijken naar een andere router..wil er wel eentje met veel mogelijkheden. 3COM Officjet misschien.

Ergste is nog, mijn "dynamische" IP die ik al twee jaar had is weg. Ik heb Tweak gemaild, konden niets doen, maar ze hebben me wel een statisch adres gegeven gekoppeld aan het MAC adres van mijn tijdelijke E-Tech. Kan ik ten alle tijden laten wijzigen, dat vind ik service :)

Fiat Stilo/Ford Ka
The chase is better than the catch - Scooter

Reg. datum: 09 juni 2008

Na heel wat gekloot bij Tweak moet ik mijn Modem (Zyxel) zetten op Routing en mijn Linksys WRT54GL zou dan geen DHCP server moeten hebben. Maar doe ik dan hebben de pc in m'n huis + xbox geen internet. Zou iemand mij de juiste instelling doorgeven die ik moet zetten op de Linksys router. Ik had DHCP server uitgeschakeld maar dat hielp dus niet.

Reg. datum: 23 november 2003

DHCP uit, IP in de range van het modem zetten, vervolgens het modem op een LAN poortje ipv. de WAN.

quote:
Yapser schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:16:
DHCP uit, IP in de range van het modem zetten, vervolgens het modem op een LAN poortje ipv. de WAN.
Dat is heel kort, maar klopt wel ja :)

De gemakkelijkste methode is:
  1. ZyXEL gewoon standaard laten staan (is dan de Router + DHCP server voor je netwerk).
  2. De Linksys niet aansluiten via de WAN poot van de Linksys maar via een van de LAN poorten (1,2,3 of 4) aan de ZyXEL.
  3. Inloggen kan je nu zowel op de ZyXEL via http://192.168.1.254/ en de Linksys via http://192.168.1.1/ vanaf de PC.
  4. Nu zorgen dat de Linksys geen IP-adressen meer uitdeelt door in de Linksys de DHCP server uit te schakelen.
  5. Het WiFi netwerk/instellingen/beveiliging in de Linksys instellen.
  6. Extra vaste PC’s kunnen nu bekabeld worden aangesloten op de Linksys via de 3 overgebleven LAN poorten.
De WAN poort van de Linksys blijft dus ongebruikt en de Linksys functioneert compleet als AccessPoint (AP) in plaats van als ‘Wireless Router’. Enige aanpassingen zijn dus kabeltje anders en de DHCP server in de Linksys deactiveren ;)

Als je ZyXEL standaard 192.168.1.1 is ook die even verplaatsen of je Linksys verplaatsen :)

bjck wijzigde dit bericht 18-06-2008 20:58 (4%)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Ah oke. Ik heb mijn Linksys al ingesteld op 19.168.1.2 en de dhcp server uit. Wist niet dat je het in de LAN poort moest zetten ipv WAN poort.
Wel nog een vraagje hierbij, hoe zit het dan met de IP adressen van de computers die zijn aangelsloten? Aangezien DHCP server uit is moet ik ze allemaal een vast IP adres geven?
Zijn er ook hier herstart nodig van zowel modem, linksys als pc?

Hans favoriete radiostation

quote:
TyKH schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:18:
Ah oke. Ik heb mijn Linksys al ingesteld op 19.168.1.2 en de dhcp server uit. Wist niet dat je het in de LAN poort moest zetten ipv WAN poort.
Wel nog een vraagje hierbij, hoe zit het dan met de IP adressen van de computers die zijn aangelsloten? Aangezien DHCP server uit is moet ik ze allemaal een vast IP adres geven?
Zijn er ook hier herstart nodig van zowel modem, linksys als pc?
Geen vaste IP adressen. Je Zyxel deelt de IP adressen uit. Het gaat er maar om dat er geen TWEE apparaten (LinkSys en Zyxel) IP adressen uitdelen, want dat gaat problemen geven. Herstarten is niet nodig, maar je zou het kunnen doen als het niet direct wil gaan werken. Bij aanzetten, eerst Zyxel, na 1 minuut je LinkSys, na 1 minuut je computers 1 voor 1 opstarten.

Ik zou trouwens je LinkSys bij voorkeur een hoger IP geven, bijvoorbeeld 192.168.1.250 In een enkel geval kan het voorkomen, dat het IP wat door je LinkSys wordt gebruikt, per abuis uitgeven wordt door je Zyxel. En gezien het uitdelen met lage nummers begint, is het beter vaste IP adressen hoog in te stellen. Uitzondering is het apparaat die zelf de IP adressen uitdeelt (Zyxel), want die weet van zichzelf welk IP hij gebruikt.

cjdijk wijzigde dit bericht 19-06-2008 12:29 (30%)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

quote:
cjdijk schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:20:
[...]
Geen vaste IP adressen. Je Zyxel deelt de IP adressen uit. Het gaat er maar om dat er geen TWEE apparaten (LinkSys en Zyxel) IP adressen uitdelen, want dat gaat problemen geven. Herstarten is niet nodig, maar je zou het kunnen doen als het niet direct wil gaan werken. Bij aanzetten, eerst Zyxel, na 1 minuut je LinkSys, na 1 minuut je computers 1 voor 1 opstarten.

Ik zou trouwens je LinkSys bij voorkeur een hoger IP geven, bijvoorbeeld 192.168.1.250 In een enkel geval kan het voorkomen, dat het IP wat door je LinkSys wordt gebruikt, per abuis uitgeven wordt door je Zyxel. En gezien het uitdelen met lage nummers begint, is het beter vaste IP adressen hoog in te stellen. Uitzondering is het apparaat die zelf de IP adressen uitdeelt (Zyxel), want die weet van zichzelf welk IP hij gebruikt.
Op zich kun je wel twee DHCP servers hebben (Linksys / Zyxel), maar zolang ze maar dezelfde dns/gateway instellingen uitdelen, in dezeflde range adressen uitdelen...maar beide een verschillende range.

Wat betreft dat vaste IP van de LinkSys...je kunt volgens mij op de Zyxel ook een range opgeven waaruit hij DHCP adressen uitdeelt....verklein die range zodat het vaste ip van de Linksys niet meer in de range voorkomt.

De zyxel begint met uitdelen van 192.168.1.30, dat had ik nog gezien toen ik was ingelogd op de zyxel. Wanneer thuis ben zet ik alles goed in elkaar.
Ik heb wel al gemerkt dat min computer soms verbinding verliest met de modem,en daar ligt waarschijnlijk het probleem en zal Tweak mij een nieuwe modem moeten opsturen.

Ik heb het nu goed aangesloten. PC krijgen netjes een IP nummer.
Alsnog valt de verbinding soms weg. Het vreemde is, uploaden via een torrent gaat wel of ik nou de limit zet 40 og 60kb, maar surfen downloaden gaat niet. Ligt dit aan de modem of aan mijn kabel? Ik kan de kabel niet testen omdat het door de muur loopt van boven naar beneden. Ik denk eerder dat het ligt aan de modem, want toen ik de CopperJet 816-p2 in ADSL 1 mode moest zetten was internet constant.
Tweak moet mij dan toch een nieuwe modem toe sturen? Ik heb de Zyxel P-2602R-D1A (PSTN). Ik heb op de website gekeken er hiervoor is geen nieuwe firmware beschikbaar.

Heeft hier iemand firmware versie (voor de Zyxel Prestige 2602HW-61C)

System Name: ras
ZyNOS F/W Version: V3.40(MV.3) | 07/29/2005
DSL FW Version:TI AR7 04.00.01.00
Standard:ADSL2+ Mode

voor mij? Of weet waar ik hem kan downloaden? Google kan me helaas niet verder helpen en op de site van zyxel/tweakdsl kan ik hem ook niet vinden .
Met deze firmware versie haalde ik namelijk strak 2000 kb/s.

Heb er nu

ZyNOS F/W Version: V3.40(AJE.1)b1 | 02/17/2006
DSL FW Version:TI AR7 05.02.01.83

in zitten, maar daar haal ik maar 1700 kb/s mee :(.
Ik heb een wide-open abo via het Tiscali-netwerk op (volgens deze site) 499 meter van de centrale.

Canon EOS 350D + 30D - 28 1.8 - 50 1.8 - 70-200 2.8L IS - 430EX - Sigma 17 - 70 2.8-4.5 DC

Acties: [view][quote]

Door: bjck Moderator I&N
quote:
Backpacker schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:11:
Heeft hier iemand firmware versie (voor de Zyxel Prestige 2602HW-61C)

ZyNOS F/W Version: V3.40(MV.3) | 07/29/2005
DSL FW Version:TI AR7 04.00.01.00

voor mij? Of weet waar ik hem kan downloaden? Google kan me helaas niet verder helpen en op de site van zyxel/tweakdsl kan ik hem ook niet vinden .
Met deze firmware versie haalde ik namelijk strak 2000 kb/s.

Heb er nu

ZyNOS F/W Version: V3.40(AJE.1)b1 | 02/17/2006
DSL FW Version:TI AR7 05.02.01.83

in zitten, maar daar haal ik maar 1700 kb/s mee :(.
Ik heb een wide-open abo via het Tiscali-netwerk op (volgens deze site) 499 meter van de centrale.
Als je op een BaByXL DSLAM bent aangesloten werkt de onderste juist (veel) beter. De linesync zou hoger moeten zijn downstream met 1 tot wel 4Mbps en de upstream ook een 10 a 15% hoger meestal.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

quote:
Yapser schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 15:37:
[...]

Lees: die tabel is nutteloos ;)

[...]

Hm, waarom? Vrijwel elke ISP behalve Telfort belast dat tientje van de lijn door..
XS4All rekent het ook niet door :)

Maar eh..m'n broer wil ook DSL. Nu was ik even voor hem aan het kijken op de website van Tweak en daar zag ik dat als je geen KPN lijn had je die kosten niet hoefde te betalen (9,40...die betaald tweak), maar je moet dan wel 125 euro aansluitkosten betalen (ehh..dat is dus ongeveer 12 x 9,40)....stelletje neppers!

TheVMaster wijzigde dit bericht 20-06-2008 23:14 (36%)

Sinds een paar maanden TweakDSL. Beviel altijd goed.
Nu KPN telefoonnummer gemoved naar tweak.
Kreeg tel niet aan de praat.
Bel met hd: allerlei wijzigingen in de config van mijn Zyxel modem gemaakt, waaronder omzetting van Routing naar Bridged. Toen moest ik weg en heb het gesprek afgekapt.

Volgende dag zelf verder gegaan. Modem instellingen gereset (kon hem niet meer bereiken) en sindsdien wel DSL maar geen internet: ik krijg geen ip adres. Internet lampje op modem brandde eerst oranje, maar is nu wel weer groen.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Slemp
Reg. datum: 28 augustus 2001

Heeft iemand toevallig een briljante tip voor iemand met een Copperjet 816-2P modem, die is overgestapt van Tweak via BBned naar Tweak via Tiscali/BabyXL?

Ik krijg geen werkende internetverbinding en bij de helpdesk komen ze er keer op keer ook niet uit (raden nieuwe modem aan - werkte voor verhuizing altijd perfect!).

Na al doffe ellende van keer op keer geen werkende verbinding en het niet vertellen dat ik eerst moest activeren via een activatiepagina, nu het volgende probleem.

ADSL-ledje brandt; volgens Tweak is de verbinding mijn kant op in orde. Modeminstellingen zoals VPI/VCI staan goed. Ook al paar keer gereset naar staandaard BBned-instellingen en toen aanpassingen gedaan voor Tiscali-netwerk zoals op de site vermeld en verteld door helpdeskmedewerker. Heeft allemaal niet mogen baten. Ik krijg maar geen ip-adres.

Voor ik vanavond nog één keer zelf ga pielen: heeft iemand heel toevallig dezelfde overstap gemaakt en is tegen eenzelfde probleem aangelopen? Toevallig een gouden tip om toch nog ergens een standaardwaarde te veranderen?

Ik weet het, a long shot... probeer het toch! :)

|| GA-P35 DS3P - Antec NeoHE 550 - C2D E6600 - 2GB GeIL PC6400 - WD Raptor 74GB & 2 x WD 500GB - Club3D 8800GTS - Samsung 205BW - Logitech Z-560 ||

quote:
robhof schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:27:
Heeft iemand toevallig een briljante tip voor iemand met een Copperjet 816-2P modem, die is overgestapt van Tweak via BBned naar Tweak via Tiscali/BabyXL?

Ik krijg geen werkende internetverbinding en bij de helpdesk komen ze er keer op keer ook niet uit (raden nieuwe modem aan - werkte voor verhuizing altijd perfect!).

Na al doffe ellende van keer op keer geen werkende verbinding en het niet vertellen dat ik eerst moest activeren via een activatiepagina, nu het volgende probleem.

ADSL-ledje brandt; volgens Tweak is de verbinding mijn kant op in orde. Modeminstellingen zoals VPI/VCI staan goed. Ook al paar keer gereset naar staandaard BBned-instellingen en toen aanpassingen gedaan voor Tiscali-netwerk zoals op de site vermeld en verteld door helpdeskmedewerker. Heeft allemaal niet mogen baten. Ik krijg maar geen ip-adres.

Voor ik vanavond nog één keer zelf ga pielen: heeft iemand heel toevallig dezelfde overstap gemaakt en is tegen eenzelfde probleem aangelopen? Toevallig een gouden tip om toch nog ergens een standaardwaarde te veranderen?

Ik weet het, a long shot... probeer het toch! :)
De gouden tip is dat de modem ingesteld moet worden op ADSl 1. Huh.. Jazeker. De copperject werkt namelijk niet op ADSL2+ modus op de Tiscali lijn. Door deze gedwongen aanpassing zal je een max internetsnelheid bereiken van 800 kb/s. Je moet nu dus een nieuwe modem bestellen bij Tweak, een Zyxel waar je 80,- voor moet betalen.

Slemp

Dank voor je antwoord. Nou, dat zou lekker zijn. Fijn ook dat het gemeld wordt bij mijn vraag of ik de oude modem kan blijven gebruiken of een nieuwe dien te bestellen.

Ik ga dit voorleggen aan één van de medewerkers en ¤80,- ga ik zeker niet betalen omdat zij weer hebben verzaakt om iets te melden.

|| GA-P35 DS3P - Antec NeoHE 550 - C2D E6600 - 2GB GeIL PC6400 - WD Raptor 74GB & 2 x WD 500GB - Club3D 8800GTS - Samsung 205BW - Logitech Z-560 ||

Uiteraard mag je ook in de winkel een geschikt modem aanschaffen en hoeft dat niet per se bij Tweak zelf.

98% of the population is asleep. The other 2% are staring around in complete amazement, abject terror, or both

Slemp

Gisteren weer zelf contact opgenomen, want het beloofde terugbellen was weer niet gebeurd.

Bovenstaande bevinding van TyKH over het niet werken van de Copperjet in adsl2-modus op het Tiscali-netwerk gemeld (wist hij niets van), gevraagd wat voor oplossing ze nou konden bieden etc. etc. Om een verder lang verhaal kort te maken, de medewerker kon me nergens mee helpen en heeft beloofd dat ik vandaag wordt teruggebeld door iemand met meer 'zeggenschap' over hoe nu verder.

Ik heb gemeld dat als ik van tevoren had geweten dat mijn Copperjet problemen zou kunnen opleveren, dat ik dan natuurlijk voor de gratis modem had gekozen (en het bijbehorende modempakket van ¤25,-); ik heb er nota bene nog over gebeld!

Als ze niet met een passende, snelle oplossing komen, dan zeg ik het per direct op. We zijn nu al anderhalve maand bezig, mijn vriendin is een paar keer echt schandalig behandeld aan de telefoon, diverse beloftes worden niet nagekomen, niemand weet iets en terugbellen... ik ben benieuwd of ik dat vandaag voor het eerst ga meemaken.

Nogmaals echt jammer, want op het vorige adres hebben we twee jaar plezier gehad van een stabiele, snelle verbinding.

Hoi,

Wat zijn de ervaringen met een Draytek vigor als modem.

Traint deze net zo hoog als een zyxel op een Tiscali lijn?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws