Hoofdcategorieën
Topicacties

[xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel X

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
DoS porfavor
Reg. datum: 14 maart 2001

quote:
Puck schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 23:26:
Misschien ook wel handig om in de startpost mee te nemen is een lijstje van superhandige XBMC scripts!

Daarnaast natuurlijk de mogelijkheid om Last.fm radio te luisteren door bij sources.xml onder 'My Music shares' de volgende regels toe te voegen:

[...]
domme vraag misschien, maat wat is lastFM?

Reg. datum: 22 augustus 2000

offtopic:
http://www.google.nl/search?q=lastfm
Misschien eerst zoeken voordat je zo'n vraag stelt.

Er is in het verleden iemand geweest die native support voor het streamen van NZB files wilde inbakken in XBMC. Hij was naar eigen zeggen ver gekomen, maar nooit code gepubliceerd. Nu ontbreekt elk spoor van die kerel. Heeft iemand hier nog meer informatie over? Het streamen van NZB files zou natuurlijk voor iedereen een welkome feature zijn.

"We all know Linux is great... it does infinite loops in 5 seconds." - Linus Torvalds about the superiority of Linux on the Amsterdam Linux Symposium

eindbaas
Reg. datum: 22 november 2001

Er staat overigens een minuscuul foutje in de startpost :)
quote:
Vorige XBMC delen op GoT
...
• Xbox media center - Deel XI
Moet natuurlijk IX zijn!
Reg. datum: 19 oktober 2001

quote:
Puck schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 12:21:
Er staat overigens een minuscuul foutje in de startpost :)
[...]
Moet natuurlijk IX zijn!
Meld dit soort suggesties even even via een DM aan robbydw (zoals ook in de startpost wordt verzocht). Zo houden we dit topic schoon :Y) .

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Reg. datum: 01 maart 2000

weet iemand waarom ik in xbmc geen AC3 en DTS kan selecteren?
Ik heb mijn xbox via een optische kabel aan mijn reciever gehangen (via zo'n konig cable)

Er komt wel geluid uit maar ik kan in xbmc dus geen digitaal selecteren.

(mijn xbox staat ingesteld op dolby in de originele dash)

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

DoS porfavor
Reg. datum: 14 maart 2001

quote:
4of9 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:43:
weet iemand waarom ik in xbmc geen AC3 en DTS kan selecteren?
Ik heb mijn xbox via een optische kabel aan mijn reciever gehangen (via zo'n konig cable)

Er komt wel geluid uit maar ik kan in xbmc dus geen digitaal selecteren.

(mijn xbox staat ingesteld op dolby in de originele dash)
bij de audio options op ditital zetten.. werk bij mij als een charm!
DTS, SACD, Quadraphonic, AC3... bueno!!

zoals ik al had gemeld lukt dat dus niet :) (dat was ook mijn vraag)

1976 Kever 1300

quote:
4of9 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:00:
zoals ik al had gemeld lukt dat dus niet :) (dat was ook mijn vraag)
Nee, dat had je niet gemeld. Je moet nl. zowel in de xbox dash als in de xbmc settings de audio goed configureren.

Fruitschaal: Banaan & Appel & Aardbei & Mandarijn & Xbox & Xbox360

Arwen / Kayne

quote:
Zerveza schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:55:
[...]

bij de audio options op ditital zetten.. werk bij mij als een charm!
DTS, SACD, Quadraphonic, AC3... bueno!!
SACD? Mag je even uitleggen hoe je dat met een gewone dvd-speler doet. :)

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

live your life
Reg. datum: 19 juni 2002

quote:
Puck schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 23:26:
Misschien ook wel handig om in de startpost mee te nemen is een lijstje van superhandige XBMC scripts!

Daarnaast natuurlijk de mogelijkheid om Last.fm radio te luisteren door bij sources.xml onder 'My Music shares' de volgende regels toe te voegen:

[...]
Is toegevoegd onder de beschrijving van het audiopack van Bigfoot87. Stuur via DM maar een overzicht van superhandige scripts die je graar in de TS zou willen zien.
quote:
Er staat overigens een minuscuul foutje in de startpost
quote:
Vorige XBMC delen op GoT
...
• Xbox media center - Deel XI
Moet natuurlijk IX zijn!
Dit schoonheidsfoutje ook aangepast :)

Geen commentaar

Orbital speed: 24.077 km/s
Reg. datum: 04 september 2007

FF opletten hoor, misschien heb ik niet goed gelezen, maar er is dat script: MyTV, een tvgidsprogramma. Dat programma kan ook je tvkaart op een pc in het netwerk aansturen en zelfs programma's agenderen en zo kan je dan opnemen. Werkt feitelijk als een videorecorder alleen moet het script dan draaien als je wilt dat ie signaal naar je pc met tv-inkaart stuurt. Ik zie dat niet in de startpost geloof ik...

dat is dan voor als je geen zin hebt om naar je pc te sjouwen uiteraard om het daar te agenderen..., aan de andere kant, mensen met een oud fileserverbakkie zouden daar in de meterkast zo een videorecordertje van kunnen maken waar je geen omkijken meer naar hebt verder...

bewijs gevonden:
SUPPORTED TV CARDS
==================
Hauppauge
Nebula
myTheater
Dreambox
WebScheduler

zag ook dat er al eerder eens iets over gezegd is in dit topic, maar er is nog niet echt over ervaringen ermee gepraat. Misschien wel iets voor in de startpost, want dit is volgens mij makkelijker dan met die mce-extender?

Mar2zz wijzigde dit bericht 20-10-2007 19:08 (46%)

quote:
DynaMikeY schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:24:
[...]

Nee, dat had je niet gemeld. Je moet nl. zowel in de xbox dash als in de xbmc settings de audio goed configureren.
Ik heb idd in de xbox dash dolby surround geselecteerd (ik zou ook een dolby digital en DTS optie moeten hebben maar die heb ik niet)

En in xbmc kan ik geen digitaal selecteren alleen analoog.

Wat een slap gel*l

Volgend probleem is reeds eerder door iemand aangekaart, maar heeft geen antwoord gekregen.Helaas heb ik hetzelfde probleem en stel ik de vraag nomaals:

Ik heb een aantal films waarvan op de PC(MPC met codecpack) de subs aan en uit zijn te zetten. Diezelfde films afgespeeld op XBMC blijven 'subloos'. Voor mij persoonlik geen issue, maar m'n dochter van 11 mist daardoor een hoop. Heeft iemand een suggestie hoe dit op te lossen? Ik gebruik de build die op 15-10 op usenet is verschenen.

Enjoy the moment!

Arwen / Kayne

In wel formaat zijn de subs? Srt? Zoniet, gebruik Subtitle Workshop even om ze naar dit formaat om te zetten. Of zelfs al zijn ze wel al in dat formaat, SW haalt er meestal bij het opnieuw saven foutjes uit, waardoor ze vaak weer bruikbaar zijn.

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Wat een slap gel*l

@ Fire69

Progje van de site geplukt, maar kan er eerlijk gezegd geen kaas van breien :? Fyi, het zijn rips van DVD's, geen divx bestanden oid. Op het moment dat ik met dat progje ga zoeken naar een sub-bestand, wordt er niets herkend.

Ondanks je tip snap ik nog steeds niet dat m'n PC met een simpele player blijkbaar meer kan dan de xbmc.

Enjoy the moment!

a.k.a Nilz
Reg. datum: 22 december 2000

quote:
Mar2zz schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:55:
FF opletten hoor, misschien heb ik niet goed gelezen, maar er is dat script: MyTV, een tvgidsprogramma. Dat programma kan ook je tvkaart op een pc in het netwerk aansturen en zelfs programma's agenderen en zo kan je dan opnemen. Werkt feitelijk als een videorecorder alleen moet het script dan draaien als je wilt dat ie signaal naar je pc met tv-inkaart stuurt. Ik zie dat niet in de startpost geloof ik...

dat is dan voor als je geen zin hebt om naar je pc te sjouwen uiteraard om het daar te agenderen..., aan de andere kant, mensen met een oud fileserverbakkie zouden daar in de meterkast zo een videorecordertje van kunnen maken waar je geen omkijken meer naar hebt verder...

bewijs gevonden:
SUPPORTED TV CARDS
==================
Hauppauge
Nebula
myTheater
Dreambox
WebScheduler

zag ook dat er al eerder eens iets over gezegd is in dit topic, maar er is nog niet echt over ervaringen ermee gepraat. Misschien wel iets voor in de startpost, want dit is volgens mij makkelijker dan met die mce-extender?
Ik heb hier ook naar zitten kijken en ook de topics op XBMC forums doorgespit, maar het probleem hierbij is dat het eigenlijk voor digitale tuners is gemaakt. Maar de support, ook voor NL tv gids etc. is vrij beperkt.

Er is nog een andere optie, en die heb ik ooit half aan de praat gekregen, dat was met media portal en een XBMC script daarvoor. Media portal is eigenlijk een alternatief voor MCE. Het script neemt dan via media portal plugins de tv gids over via xml files en je kan ook schedulen enzo.
Ik had hiermee nogal problemen om de zenders in de tv gids goed te krijgen. De scripts/plugins die je hiervoor nodig hebt zijn allemaal een beetje half werk naar mijn mening.

Je zou het allemaal kunnen proberen als je geen zin hebt om MCE 2005 te installeren, maar als je daar geen problemen mee hebt, zou ik toch voor de MCE extender gaan.

a.k.a Nilz
Reg. datum: 22 december 2000

quote:
rhand0z schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 11:01:
offtopic:
http://www.google.nl/search?q=lastfm
Misschien eerst zoeken voordat je zo'n vraag stelt.

Er is in het verleden iemand geweest die native support voor het streamen van NZB files wilde inbakken in XBMC. Hij was naar eigen zeggen ver gekomen, maar nooit code gepubliceerd. Nu ontbreekt elk spoor van die kerel. Heeft iemand hier nog meer informatie over? Het streamen van NZB files zou natuurlijk voor iedereen een welkome feature zijn.
Wat is dan precies het idee? nzb file van bv een divx opzoeken, en dan de file gelijk streamen??
Dit lijkt me vrijwel onmogelijk omdat je ook nog met corrupte rar's kan zitten die eerste geparred moeten worden.
Verder als het niet streaming zou zijn, moet je dus een een newsreader en quickpar aan XBMC toevoegen... ook niet zomaar gedaan lijkt me
Ik zou het niet gebruiken. Laat m'n desktop maar lekker leechen, newsleecher parred en unrarred ook gelijk, dus dan kan ik met XBMC gelijk bij mijn files zodra ze binnen zijn.

Voor de mensen die hetzelfde probleem hebben als ik. Met een optische kabel geen dolby digital en DTS kunnen selecteren in XBMC en/of deze ook niet kunnen selecteren in de xbox dash:

Je moet pin18 van de AV connector verbinden met een ground. (solderen).
Dit heb ik gedaan en nu werkt het!

Het heeft me een zaterdag gekost maar nu heb ik dan ook digitaal geluid met een konig kabel.

Plaatje hoe te solderen.
http://www.gamestar.nl/images/Xbox_pin18_ground.jpg

quote:
onsgeluk schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:39:
@ Fire69

Progje van de site geplukt, maar kan er eerlijk gezegd geen kaas van breien :? Fyi, het zijn rips van DVD's, geen divx bestanden oid. Op het moment dat ik met dat progje ga zoeken naar een sub-bestand, wordt er niets herkend.

Ondanks je tip snap ik nog steeds niet dat m'n PC met een simpele player blijkbaar meer kan dan de xbmc.
Ok, het gaat dus om DVD-video bestanden?
Daar kun je sinds kort ook gewoon srt bestanden voor gebruiken geloof ik.
Als je het echt niet voor elkaar krijgt kun je ook gewoon op het officiele XBMC forum je vraag stellen, dan kan er wat aan gedaan worden.

Je laatste zin slaat natuurlijk nergens op. XBMC kan vele malen meer dan een simpele speler en wanneer je het netjes vraagt op het XBMC- forum zit de functie die je mist er met een paar dagen in.

Uitdrijvûrrrr!
Reg. datum: 13 maart 2002

quote:
4of9 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 11:23:
Voor de mensen die hetzelfde probleem hebben als ik. Met een optische kabel geen dolby digital en DTS kunnen selecteren in XBMC en/of deze ook niet kunnen selecteren in de xbox dash:

Je moet pin18 van de AV connector verbinden met een ground. (solderen).
Dit heb ik gedaan en nu werkt het!

Het heeft me een zaterdag gekost maar nu heb ik dan ook digitaal geluid met een konig kabel.

Plaatje hoe te solderen.
[afbeelding]
Is dit bij iedereen zo met dezelfde setup, of komt het sporadisch bij sommigen voor? Ik ben van plan mn huidige Xbox te voorzien van XBMC, maar dan wil ik wel met een optische kabel eea verbinden met mn versterker op zolder om wellicht wat materiaal in DD of DTS te luisteren.

The chase is better than the catch - Scooter
http://www.ronaldgoedemondt.nl

Wat ik er van begrepen heb komt het soms voor bij niet microsoft kabels. Misschien dat de kabels van microsoft iets doorlussen intern.

Er is weinig van te vinden op internet.

Als je je digitale kabel hebt aangesloten en je start je ms dash dan moet je de opties hebben om DTS en DD te enablen, heb je die niet zul je moeten solderen of een ms kabel nemen.

Als je het in je ms dash hebt ingesteld werkt het ook in xbmc.

Uitdrijvûrrrr!
Reg. datum: 13 maart 2002

quote:
4of9 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 15:33:
Wat ik er van begrepen heb komt het soms voor bij niet microsoft kabels. Misschien dat de kabels van microsoft iets doorlussen intern.

Er is weinig van te vinden op internet.

Als je je digitale kabel hebt aangesloten en je start je ms dash dan moet je de opties hebben om DTS en DD te enablen, heb je die niet zul je moeten solderen of een ms kabel nemen.

Als je het in je ms dash hebt ingesteld werkt het ook in xbmc.
Thanks, dan neem ik gewoon een MS kabel. :)

The chase is better than the catch - Scooter
http://www.ronaldgoedemondt.nl

Wat een slap gel*l

quote:
Bigfoot87 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:14:
[...]

Ok, het gaat dus om DVD-video bestanden?
Daar kun je sinds kort ook gewoon srt bestanden voor gebruiken geloof ik.
Als je het echt niet voor elkaar krijgt kun je ook gewoon op het officiele XBMC forum je vraag stellen, dan kan er wat aan gedaan worden.

Je laatste zin slaat natuurlijk nergens op. XBMC kan vele malen meer dan een simpele speler en wanneer je het netjes vraagt op het XBMC- forum zit de functie die je mist er met een paar dagen in.
XBMC is een media center met daarin oa een speler. Wat kan deze speler dan meer dan bv MPC met een willekeurig codecpack? (geen cynisme, serieuze vraag!) Enige wat ik kan bedenken is dat images niet vooraf gemount hoeven te worden.

Vwb de subs, het betreft dus rips van ondertitelde DVD's die dus op de PC wel aangezet kunnen worden. Er zijn in ieder geval geen bestanden in de desbetreffende folder die specifiek als subs zijn aan te wijzen. Ik ga me wel verdiepen in het eerder genoemde programma om te kijken of ik daar toch de subs mee kan vinden en omzetten naar .srt.

Hoe dan ook, het is geenzins de bedoeling om de mensen die verschrikkelijk veel effort hierin steken tegen het zere been te schoppen ondanks dat ik jouw statement ook nergens op vind slaan.

onsgeluk wijzigde dit bericht 21-10-2007 16:20 (0%)
Reden: typo

Enjoy the moment!

Reg. datum: 27 april 2005

ik dacht laatst ik ga eff eeen dvd kijken met xbmc, dvd er in, play dvd gaat netjes, maar als ik dan op de controller wat op vooruit of zo druk loopt ie vast.

is hier een reen voor?

ik heb de xbox wel ingesteld op wat langzamer draaiende fan, maar die zou zichzelf toch moeten aanpassen als de processor warm wordt?

ls ik de dvd kijken met het ms dash doet ie het wel, maar daar heb ik natuurlijk geen xbmc voor geinstalleerd.....

Reg. datum: 19 oktober 2001

quote:
engelbertus schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 20:07:
ik dacht laatst ik ga eff eeen dvd kijken met xbmc, dvd er in, play dvd gaat netjes, maar als ik dan op de controller wat op vooruit of zo druk loopt ie vast.

is hier een reen voor?

ik heb de xbox wel ingesteld op wat langzamer draaiende fan, maar die zou zichzelf toch moeten aanpassen als de processor warm wordt?

ls ik de dvd kijken met het ms dash doet ie het wel, maar daar heb ik natuurlijk geen xbmc voor geinstalleerd.....
Welke versie van XBMC heb je er op staan. Probeer het eens met de nieuwste versie. en als je het idee dat de fan het probleem kan zijn, probeer het dan ook eens met de fan op een hogere rpm.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: