Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Anamorph schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 13:59:
[...]

Ik heb weliswaar een Parrot 3200, maar een deel van de problemen heb ik ook.
TomTom wordt inderdaad niet afgespeeld via de speakers. Ik heb met m'n laptop ook een verbinding gemaakt met de parrot. Die zag twee diensten (serieel tbv upgrade firmware en headset). Als je in dit geval headset kiest, wordt een een gesprek opgebouwd (wordt ook gepresenteerd als binnenkomend gesprek op de parrot) en en kan je je laptopgeluiden via de Parrot laten afspelen. Oke, je hebt er niks aan, maar het geeft een beeld van hoe deze functie kan werken.

Die netwerkmelding heb ik ook. Ik zit dan wel op Telfort, maar krijg ook 9 van de 10 keer de melding: Netwerk OK. Wanneer ik de telefoon van mijn vrouw aanmeld (samsung), komt er wel keurig NL KPN te staan...

De telefoongids problemen heb ik niet. Ik heb wel met Outlook alle contacten hetzelfde format gegeven (achternaam, voornaam) en ook de juiste velden gebruikt bij naam. Misschien dat het daar iets mee te maken heeft...

Ik heb echter hele andere problemen waarvan ik graag zou weten of anderen deze ook hebben. Dit is in combinatie met een Volvo S40 High Audio. Geen idee waardoor dit allemaal wordt veroorzaakt...

Bij zelf bellen:
- Parrot schakelt radio uit, breng gesprek tot stand, maar gesprek komt binnen op de Tytn (niet handsfree)
- Gesprek wordt opgezet en meteen weer verbroken
- Parrot hangt tijdens kiezen. Reset nodig (auto uitzetten).

Bij gebeld worden:
- Gesprek wordt aangeboden op de Parrot, maar kan niet aangenomen worden.
- gesprek komt binnen op Parrot en verbinding valt weg tussen Tytn en Parrot
- Gesprek wordt aangenomen, maar komt niet binnen op de Parrot, maar op de Tytn (niet handsfree)

Tijdens gesprekken:
- Parrot schakelt uit tijdens gesprek

Bij beeindiging van gesprekken:
- Na gesprekken wordt verbinding volgens Parrot niet verbroken, houdt ook de radio in de mute. Is dan ook niet meer te bedienen. Moet auto uit zetten om Parrot te resetten.
- Na gesprek wordt parrot wel vrijgegeven, maar mute van de radio blijft hangen.
- Soms spontane reset van parrot, na afloop gesprek

Algemeen:
- Geluid soms erg slecht. Ik hoor de andere partij goed, maar zij mij niet...

Bedankt voor de hulp!
Volgens mij is dat ding rijp voor de prullebak :P

quote:
Elwin23 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 15:31:
[...]

Volgens mij is dat ding rijp voor de prullebak :P
Zou je denken? 8)7
Rare is alleen wel, dat ik deze problemen alleen heb in combinatie met de Tytn. Met de Samsung, geen problemen en met standalone doet de tytn het ook prima...

quote:
Remz-Jay schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 15:46:
[...]

Mijn Parrot 3400LS-GPS doet precies hetzelfde! Boven de A staat een tiental namen, voornamelijk beginnend met een M.. maar ik kan niet ontdekken waarom ze daar staan.. ze zijn net zo ingevoerd als de overige namen die wel netjes alfabetisch weergegeven worden.

Verder wordt nog steeds alleen het geluid van telefoongesprekken via de carkit afgespeeld, overige geluiden (zoals tomtom instructies) blijven gewoon op het apparaat. Zijn er meer mensen, met bijv. andere Parrot carkits, die hier last van hebben, of is het meer een 3400LS probleem?
De TyTN II ziet de carkit ook als "handsfree" apparaat, met een headset icoontje. Is dit normaal voor alle carkits, of detecteert mijn telefoon de carkit gewoon onjuist?
Dan heb ik nog wat kleine zaken die op zich niet hinderlijk zijn voor het functioneren van het geheel, maar wel enigszins vreemd zijn. Zo gaf mijn carkit eerst de naam van mijn telefoon in het scherm weer zodra deze verbonden was.. nu is dat ineens veranderd in mijn voor- en achternaam, hoewel ik volgens mij niets veranderd heb. Ook wil de carkit de netwerknaam niet weergeven. Er verschijnt altijd "Network OK" in het venster. Één keer gaf hij na het pairen "NL VODAFONE" weer (zoals het met dezelfde sim in mijn oude nokia 6680 ook altijd het geval was), maar het moest bij die ene keer blijven. Valt dit ergens in te stellen?
Ik draai ook de laatste firmware versie op mijn carkit, maar zelfs daarin kan ik bij het toevoegen van een nieuw toestel niet voor een WM5 of WM6 toestel kiezen.. enkel Windows CE, een aantal toestelnamen die helemaal geen Windows of Symbian draaien, en "Other phone". Alle 3 categorieën opties geprobreerd, maar geen van deze opties levert verbetering.

Overigens nog een tip voor mensen die een GPS in hun carkit hebben, en deze graag ook op het toestel willen gebruiken:
Mijn oude Nokia zag de GPS in de carkit ook daadwerkelijk als een GPS device, de TyTN II vindt het een "seriële poort". Om deze te kunnen gebruiken dien je bij de Bluetooth instellingen binnen de telefoon een nieuwe COM-poort te openen met de gepairde carkit, en vervolgens bijv. je TomTom laten connecten met deze aangemaakte COM poort. Vervolgens werkt het als een zonnetje :)
Dat dubbele namen ligt aan je contact list. De mensen boven de A zijn de personen die hun volledige naam in het achternaam veld hebben. Alfabetisch gaat niets boven een letter. voorbeeld:
VoornaamAchternaam
Henk Petersen
JanJansen

En natuurlijk krijg je alleen het geluid van de gesprekken. De 3400 heeft geen a2dp ondersteuning.
Other phone is trouwens de juiste keuze voor wm6.
quote:
Anamorph schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 13:59:
[...]

Bij beeindiging van gesprekken:
- Na gesprekken wordt verbinding volgens Parrot niet verbroken, houdt ook de radio in de mute. Is dan ook niet meer te bedienen. Moet auto uit zetten om Parrot te resetten.

Algemeen:
- Geluid soms erg slecht. Ik hoor de andere partij goed, maar zij mij niet...

Bedankt voor de hulp!
Deze twee heb ik soms ook. Alleen niet bij het beëidigen van gesprekken maar bij het pairen. Dit met een 3400 waarvan de GPS uit staat.

Hopelijk lost v2.11 (al beschikbaar voor de 3200) deze problemen op, ik zit nu nog op v2.03e.

|sWORDs| wijzigde dit bericht 09-10-2007 15:56 (10%)

Asus P5K, Q6600@3GHz, 4GB, Jetway 8800GT (680/1700/2000), CM Stacker 830, Tagan TG530-U22, NEC 7200S, 500 GB, Iiyama E1900S-B2, VISTA SP1 (3DMark06 13083), XP SP3, OSX 10.5.3

quote:
|sWORDs| schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 15:46:
[...]

Hopelijk lost v2.11 (al beschikbaar voor de 3200) deze problemen op, ik zit nu nog op v2.03e.
Helaas, ik zit op 2.11...

quote:
Misschien moeten we met z'n allen het forum van Parrot vol spammen? (Parrot is meestal erg traag met fixen, misschien als er veel mensen klagen dat het sneller gaat?)

Deze problemen hebben trouwens waarschijnlijk niets met het toestel te maken, maar met de gebruikte bluetoothstack van de rom/ samenwerking met Parrot. Het zou zelfs ook een bugje in de stack kunnen zijn.

|sWORDs| wijzigde dit bericht 09-10-2007 16:13 (23%)

Asus P5K, Q6600@3GHz, 4GB, Jetway 8800GT (680/1700/2000), CM Stacker 830, Tagan TG530-U22, NEC 7200S, 500 GB, Iiyama E1900S-B2, VISTA SP1 (3DMark06 13083), XP SP3, OSX 10.5.3

Reg. datum: 19 juli 2007

ik heb nu het volgende probleem.
voorheen had ik er nooit last van, maar vandaag geeft hij opeens aan als ik een sms/mms verstuur het volgende aan:
"kan een of mee geadresseerden niet herkennen of het adres is ongeldig"
dit gebeurt bij elke contact persoon..
hij verstuurt het bericht verder wel maar geeft elke keer dus foutmelding aan wanneer ik het bericht wil versturen.
iemand een idee?

rhaw wijzigde dit bericht 09-10-2007 16:15 (17%)

To be is to do...do bi dobido
Reg. datum: 11 februari 2000

@ boomsmurf

Ik heb een soft reset gedaan omdat mijn explorer vastliep op een site , hierna deed ook bij het updaten van het weer de tweak zijn werk en stopte de gprs verbinding exact na de ingestelde tijd .
Hulde ! _/-\o_
quote:
rhaw schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:14:
ik heb nu het volgende probleem.
voorheen had ik er nooit last van, maar vandaag geeft hij opeens aan als ik een sms/mms verstuur het volgende aan:
"kan een of mee geadresseerden niet herkennen of het adres is ongeldig"
dit gebeurt bij elke contact persoon..
hij verstuurt het bericht verder wel maar geeft elke keer dus foutmelding aan wanneer ik het bericht wil versturen.
iemand een idee?
Telfort toevallig?

Anamorph wijzigde dit bericht 09-10-2007 16:35 (36%)

FCC sloopt ze open...
Je krijgt zo wel een heel mooi kijkje in de binnen kant van de toestel..

https://fjallfoss.fcc.gov...337&native_or_pdf=pdf

:'(

edit, main link: https://fjallfoss.fcc.gov...81&fcc_id='NM8KS'

sokolum01 wijzigde dit bericht 09-10-2007 16:36 (50%)

quote:
Ik heb hetzelfde wel eens met bellen (zonet nog).

Ik heb al mijn nummers met +31 in mijn adreslijst staan. Dan kan ik even geen gesprek opzetten.
Als ik echter hetzelfde nummer bel zonder +31 (dus gewoon 06xx), werkt het wel...

quote:
sokolum01 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:34:
FCC sloopt ze open...

waarom?

Imperium wijzigde dit bericht 09-10-2007 16:45 (97%)

quote:
Kan ik in het buitenland gewoon vanuit m'n lijst bellen...zonder een land te hoeven kiezen...

sorry bedoelde de post boven je, zal dr ff een quote bij zetten :P
quote:
Tja, ik denk dat ze dat in Europa ook doen, kijken hoe dat toestel is gebouwd en dan certificeren...
Jammer dat de foto's niet super scherp zijn...anders kon je heel duidelijk zien welke chipset ze gebruiken.

Reg. datum: 19 juli 2007

quote:
Anamorph schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:36:
[...]

Ik heb hetzelfde wel eens met bellen (zonet nog).

Ik heb al mijn nummers met +31 in mijn adreslijst staan. Dan kan ik even geen gesprek opzetten.
Als ik echter hetzelfde nummer bel zonder +31 (dus gewoon 06xx), werkt het wel...
bij mij ligt het niet aan +31.. want zonder doet hij het ook.
voorheen had ik gewoon nergens last van. maar vandaag begon hij met die error.

Reg. datum: 07 september 2007

quote:
sokolum01 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:34:
FCC sloopt ze open...

Oei, die twee veertjes die het slide-mechanisme bedienen zien er wel heeeeel fragiel uit.... :X

Reg. datum: 29 augustus 2006

quote:
scorpio schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:17:
@ boomsmurf

Ik heb een soft reset gedaan omdat mijn explorer vastliep op een site , hierna deed ook bij het updaten van het weer de tweak zijn werk en stopte de gprs verbinding exact na de ingestelde tijd .
Hulde ! _/-\o_
Het weer werkt prima met deze simpele registerwijziging. Maar diegene die dit ook werkend weet te krijgen voor het automatisch ieder uur binnen laten komen van Windows Live mail, die verdient nog eens een dubbele portie hulde!

quote:
Rukyr99 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:55:
[...]

Oei, die twee veertjes die het slide-mechanisme bedienen zien er wel heeeeel fragiel uit.... :X
voorzichtig zijn dan maar :)
\m/.([oO]).\m/
Reg. datum: 01 december 1999

Het is mij nog geen enkele keer gelukt om bij TomTom een bruikbaar GPS-signaal te vinden.
QuickGPS heb ik al gedraaid en binnengehaald, maar in TomTom wil maar niets binnen komen.
Net nog met de externe TomTom GPS-muis geprobeerd en die doet het wel gelijk ?

Iemand suggesties ?
Instelling staat op 'andere NMEA ontvanger' / COM4

Bluetooth / COM4

Imperium wijzigde dit bericht 09-10-2007 19:06 (12%)

\m/.([oO]).\m/
Reg. datum: 01 december 1999

Bedankt.. Die had ik al geprobeerd, maar er kwam maar niks.
Misschien moet ik 'm even bij het raam leggen ofzo ? :p

lijkt me wel handig ja :P of ff 5 minuten buiten staan.

Imperium wijzigde dit bericht 09-10-2007 19:10 (37%)

Ik wil een USIM kaart gaan halen voor in mijn TyTN II (ik had voorheen een GSM zonder internet, dus met nog een “gewone” simkaart.)

Echter, werkt een USIM ook op een “gewone” GSM? (bijv. oude Nokia's zonder internet)

Waarom deze vraag?
Ik ga over een paar maanden namelijk tijdelijk naar het buitenland en wil dan een lokale simkaart kopen om in mijn TyTN II te gebruiken (voor zowel internetten als bellen).
Maar tegelijkertijd wil ik ook nog op mijn Nederlandse nummer bereikbaar zijn. Dus ik zal hiervoor dan mijn oude GSM moeten meenemen als tweede toestel. Echter, als ik dus nu een USIM haal, kan ik die wel gebruiken icm met dit oude toestel? Zo nee, wat raden jullie me aan?

Misschien dat de vraag hier niet 100% thuis hoort, maar ik heb hem nu al getypt ;)

Ik heb net weer contact gehad met Hi waar ik al 2 weken de TYTN2 probeer te bestellen. Nu ze eindelijk leverbaar zouden zijn is de bestelling alsnog geannuleerd omdat er een zogeheten 'grote fout in het toestel zit'. De verkoper wist niet of het een hard- of software matig probleem betreft, maar geeft aan dat dit probleem zich 'vast en zeker in alle toestellen voordoet'. Ik ben erg benieuwd naar welk zogenaamd gigantisch probleem ze suggereren, als iemand daar meer van weet hoor ik 't graag.

offtopic:
Overigens heb ik de hoop met Hi nu wel opgegeven, het niet-terugbellen en valse beloftes doen in de voorgaande weken komt me dusdanig de strot uit dat ik naar een andere provider ga.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws