Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Linksys WRT54G(S) & WRT54GL firmwares - deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 20 mei 2008

Ik heb een aantal aparte vraagjes.. is het mogelijk om de straling van het wireless te verminderen? 8)7

Ik heb momenteel de 2 antennes van mijn WRT54GS v1.1 afgehaald (kan gewoon met dit model) omdat mn laptop toch redelijk dichtbij staat.. de ontvangst is nog altijd even goed.. ik neem aan dat het signaal hier dan minder sterk van wordt?

Verder zag ik in de Tomato firmware nog een instelling staan bij advanced>wireless voor 'Transmit Power'.. deze staat standaard op 42.. zou ik deze evt. omlaag kunnen schroeven als de ontvangers van het signaal toch redelijk dichtbij staan? (heeft iemand goede values hiervoor?).. Het effect hiervan is dan natuurlijk ook dat de omliggende bewonders geen signaal meer ontvangen en het dus in principe ook veiliger is?

Cooler_King wijzigde dit bericht 23-06-2008 22:09 (4%)

Nu met werkende signature!
Reg. datum: 15 februari 2004

De antennes zou ik er niet afhalen aangezien je dan meer verloren pakketten krijgt en je router dus eigenlijk net meer zou beginnen "stralen" om deze opnieuw te verzenden. De straling zou volgens mij wel minder ver moeten gaan.

Wat je wel kan doen is het zendvermogen fors verminderen zonder dat de kwaliteit van het signaal hier onder lijdt. Zeker op korte afstand. Mijn WRT54GL draait op 28mW en ik heb nog altijd een goed signaal doorheen heel het huis.

Een voordeel van het verminderen van het zendvermogen is dat je minder ruis op het signaal krijgt. Meer zendvermogen betekent zeker niet altijd betere ontvangst. Het signaal zal wel sterker zijn maar je versterkt ook de ruis. Daarom is een hoog zendvermogen alleen maar in bepaalde situaties aangewezen.

Correct me if I'm wrong :)
Reg. datum: 30 maart 2006

in principe staat de standaard linksys firmware op 28 mW (correct me if i'm wrong), dus je zou die 42 lager kunnen maken

je kan natuurlijk altijd een waarde zoeken door zelf met je laptop door het huis te lopen en te kijken wat de goede waarde voor jouw is, zodat alleen je kamer bereik heeft

Frunz wijzigde dit bericht 23-06-2008 22:14 (0%)
Reden: sneller typen volgende keer

Met DD-WRT kan je overigens de knop op de voorkant gebruiken om het draadloos gedeelte aan of uit te zetten. Dan hoef je je niet zo zorgen te maken om overbodige straling.

Thuis doe ik het ook zo aangezien ik meestal aan een bedrade computer zit :)

Bedankt allemaal! denk idd dat ik die antennes er maar weer opzet en ik had hem al op 28 gezet (gek genoeg is bij tomato dus 42 de default).

Edit koning
Reg. datum: 25 februari 2002

Je kan het gerust nog later zetten.
Ga gewoon testen totdat het signaal voor jou nog sterk genoeg is :).

ohja, vergeet niet dat je laptop/netwerk natuurlijk ook gewoon uitzend, en dat je daar bij de meeste kaarten niets aan kan veranderen.

job wijzigde dit bericht 23-06-2008 22:33 (39%)

Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging

quote:
job schreef op maandag 23 juni 2008 @ 22:32:
Je kan het gerust nog later zetten.
Ga gewoon testen totdat het signaal voor jou nog sterk genoeg is :).

ohja, vergeet niet dat je laptop/netwerk natuurlijk ook gewoon uitzend, en dat je daar bij de meeste kaarten niets aan kan veranderen.
Bij het intel kaartje in mn laptop gaat dit blijkbaar toch wel.. heb hem nu op het laagste gezet en merk geen verschil.. en met transmit power op 1 heeft ie nog altijd 4 streepjes 8)7 maar heb hem nu op 7 gezet (1/4 van de WRT54G default) zodat ie toch nog iets verder komt, mocht dat nodig zijn.

Huge Ego, Sorry

Heb hier dan ook, naar aanleiding van een topicstart het volgende vraagje:

wat is de gemakkelijkste (lees, zo min mogelijk met linux en consoorten) en zo weinig mogelijk met een aparte PC die als server fungeert, de stat's per PC (ip of mac) te loggen ?
Reg. datum: 21 december 2000

quote:
Ik heb momenteel de 2 antennes van mijn WRT54GS v1.1 afgehaald (kan gewoon met dit model)
Normaal is het weghalen van antennes vrij ongezond voor de apparatuur. Dat het kan is 1 ding, het doen zonder er andere antennes op te draaien is wat anders.

Reg. datum: 20 november 2000

quote:
Admiral Freebee schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:36:
Ik heb gisteren mijn WRT54G v1.0 gemod met heatsinks en extra ventilatiegaten om zo hopelijk het probleem van random reboots op te lossen. Ik vrees echter dat het probleem niet bij de warmte ligt.
und? Werkt hij nu beter?

Ik ga zondag een 2de hands WRT54GL ophalen. Mijn huididge modem met ingebouwde wifi is zo brak als ik weet niet wat. Mijn PC heeft heel soms disconnects. Mijn laptop draait 10min en daarna krijg ik hem gewoon niet meer verbonden. Daarnaast is de snelheid om te huilen.

Dus daarom maar een WRT54GL 2dehands van een jaartje oud. Ook leuk om direct te knutselen met andere firmware erop etc. Ik denk dat het de tomato versie wordt. Al die uitgebreide dingen van DD-WRT heb ik niet nodig.

Reg. datum: 29 december 2003

Ik heb me op go6 geabbonneerd en kan een clientserver installeren voor IPV6, hiervoor kreeg ik een email met de volgende tekst:
"Your new go6 account gives you access to forums, documents and the go6 wiki. Your account can also be used with Freenet6, the free IPv6 access service. In order to get IPv6 access, please download and install the go6 client here."

Op deze download-pagina vind ik de mogelijkheid om de "OpenWRT Gateway6 Client" waarvan de mogelijkheid wordt uitgelegd in de readme.txt.

Ik heb een WRT54GL met Tomato Firmware v1.11.1217 geïnstalleerd, kan ik hier de functionaliteit van de router hiermee uitbreiden? Ik moet zeggen, dat ik door de bomen het bos kwijt ben.. :o

01000010 01101111 01110010
Reg. datum: 07 februari 2001

quote:
Isaak Asimov schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 21:59:
Ik heb me op go6 geabbonneerd en kan een clientserver installeren voor IPV6, hiervoor kreeg ik een email met de volgende tekst:
"Your new go6 account gives you access to forums, documents and the go6 wiki. Your account can also be used with Freenet6, the free IPv6 access service. In order to get IPv6 access, please download and install the go6 client here."

Op deze download-pagina vind ik de mogelijkheid om de "OpenWRT Gateway6 Client" waarvan de mogelijkheid wordt uitgelegd in de readme.txt.

Ik heb een WRT54GL met Tomato Firmware v1.11.1217 geïnstalleerd, kan ik hier de functionaliteit van de router hiermee uitbreiden? Ik moet zeggen, dat ik door de bomen het bos kwijt ben.. :o
Nee, tomato ondersteund geen andere packages. OpenWRT is een geheel andere (meer die hard command line) firmware. Tenzij je een manier vind om de packages te extracten, te installeren op de Tomato router en deze aan de praat te krijgen gaat dit niet werken.

Geen schaap.

quote:
Helaas niet, het is een hardwarematig probleem maar ik kan de oorzaak niet vinden. Misschien ligt het aan de goedkope 5V adapter die ik nu gebruik maar de spanning is, ook onder belasting, normaal en de voeding wordt niet echt warm. Ik heb nu een WRT54GL gekocht en de WRT54G v1.0 hangt nu elders in huis om een ander netwerk te forwarden als mijn eigen internetverbinding zou uitvallen. Hij wordt dus vrijwel nooit meer ingeschakeld.

Sowieso waren de random reboots gewoonlijk vrij zelden maar het is wel héél vervelend als je juist aan het surfen bent.

Gisteren mijn WRT54GL naar Tomato omgezet. jemig wat is dat makkelijk....
Firmware uploaden, nvram resetten instellen en draaien maar. Was in 10min klaar :D

Hmmm oke Tomato draait. maar krijg het nog niet aan de gang met mijn xyzel modem.

Mijn Zyxel heeft DHCP draaien. Het liefst wil ik dit niet en dat mijn WRT dit doet.
Nu heb ik die tomato in mijn netwerk gekregen maar ikkan er niet op verbinden, krijg namelijk geen netwerkadres. daarnaast zit hij aangesloten op een Netwerkpoort ipv de wanpoort.
Hoe krijg ik het nu aan de gang zodat mijn WRT de DHCP server is? en dat hij op de WANpoort aangesloten zit?

Edit koning

Zyxel aan je pc hangen. Zyxel in bridge mode zetten.
Zyxel aan de wan poort van je linksys zetten.
Linksys voor de zekerheid nog even resetten.
Pc rebooten en instellen maar.

Schaakspin!

Tomato 1.21 is uit.
Changelog:
  • Tomato 1.21
  • Updated dnsmasq 2.45. Fixes crash problems in 2.43.
  • Automatically restarts dnsmasq if it dies.
  • /etc/dnsmasq.custom is appended to dnsmasq config if it exists.
  • Added EveryDNS DDNS.

ChessSpider wijzigde dit bericht 27-07-2008 00:11 (66%)

C2D E6300@2.8ghz, Asus p5b, 2x 512 mb OCZ Gold + 2x 1gb OCZ platinum, Sapphire hd4870, 320 gb hdd 7200.10 barracuda Laptop: IFL90, T7100, 1x1gb, 8600M GT, 7200 rpm hdd

Extreme Edition of koekoek
Reg. datum: 23 januari 2005

quote:
job schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 20:46:
Let op met de WRT54G v5,v8 & WRT54GS v5,v6,v7! Deze routers hebben alleen dd-wrt als alternatieve firmware. Lees goed de dd-wrt website voor de installatie methode
Ik snap het niet helemaal, iedereen zegt dat er geen alternative firmware voor mijn router is: WRT54G
Firmware Version: v7.00.4, Dec. 27, 2006

maar volgende de quote van de TS kan je alleen bij de v5 en v8 van de WRT54G geen firmware upgraden toch?

wie heeft hier gelijk?

~Those who walked in the dark have seen a bright light. And it shines upon everyone who lives in the land of darkest shadows.~

Kijk even hier om te zien welke versies dat ondersteund worden door DD-WRT. Dat zal de onduidelijkheid wel wegnemen :)
Edit koning

quote:
koekoek2003nl schreef op zondag 27 juli 2008 @ 02:32:
[...]

Ik snap het niet helemaal, iedereen zegt dat er geen alternative firmware voor mijn router is: WRT54G
Firmware Version: v7.00.4, Dec. 27, 2006

maar volgende de quote van de TS kan je alleen bij de v5 en v8 van de WRT54G geen firmware upgraden toch?

wie heeft hier gelijk?
Dan lees je mijn tekst niet goed.
De WRT54G kan t/m versie 4 alle alternatieve software versies draaien.
Versie 5 en versie 8 kunnen naast de eigen linksys firmware alleen dd-wrt draaien (dus niet tomato, hyperwrt enz.. enz..). Overige versies kunnen geen alternatieve firmware draaien.

edit: ah, ik zie dat dd-wrt weer wat extra hardware ondersteund sinds kort (v6 & v7.2).

job wijzigde dit bericht 27-07-2008 13:27 (13%)

Tringelingeling
Reg. datum: 09 december 2001

Ik heb een Linksys WRT54G versie 2. Nu draai ik daar al een tijdje HyperWRT met tofu op, nu zou ik wel eens DD-WRT willen proberen.

Nu probeer ik de firmware te uppen, krijg ik Upgrade/restore failed...

Probeer ik de nieuwste firmware van Linksys (specifiek voor versie 2), dan krijg ik ook deze melding :/

BMW M535i E28

Edit koning

Je router gereset voordat je flashed?
Probeer het anders eens via tftp.

En (het klinkt stom) voor de derde maal eens kijken of je echt de juiste firmware hebt gedownload.
http://www.dd-wrt.com/dd-...d-wrt.v24_std_generic.bin

job wijzigde dit bericht 27-07-2008 14:20 (23%)

Tringelingeling

Ik heb hem geprobeerd up te loaden maar dat ging niet helemaal goed.

Nu ligt de router helemaal op zijn gat :P. Geen DHCP's meer, helemaal niks :o

Niet zo fraai dus, zou ik hem nog kunnen herstellen of kom ik aan een nieuwe router?

BMW M535i E28

Tringelingeling

Hij is alweer gerevivald. >:)

Ik ben benieuwd hoe ik deze firmware toch geupt krijg.

\\edit

Hij werkt 8)

Fietschbel wijzigde dit bericht 27-07-2008 19:48 (14%)

BMW M535i E28

Ontwikkelaar

Sinds afgelopen zaterdag is er een SP1 beschikbaar voor de DD-WRT v24 software.

info.

Pagina: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: