Als Tomato werkt moet DD-WRT niet per se werken aangezien er toch wel verschillen in zitten. Als ik even met Google zoek, lees ik inderdaad wel een paar ervaringen van mensen die hun WRT54GL bricken met een Samsung flashchip.
Langs de andere kant beschrijven ze wel de symptomen als je flasht met de standaard versie van dd-wrt in plaats van de mini versie. Het is de bedoeling dat je eerst de mini versie flasht en daarna pas de standaard versie.
Toevallig ben ik zelf nu op zoek naar een GL of iets gelijkaardig om mijn oude router te vervangen. Ik hoop maar dat ik geen Samsung exemplaar krijg dan

Indien deze berichten waar zijn natuurlijk. Ik twijfel er wel een beetje aan aangezien de posts al van even geleden dateren en je nu ook geen stortvloed aan berichten vindt.
Volgens mij heeft men gewoon de installatie instructies niet goed gevolgd. De standaard versie is namelijk te groot voor het vrije deel op het flashgeheugen als je vanuit de standaard firmware flasht. Daarom moet je eerst de mini gebruiken. Misschien heeft die Samsung chip een paar bytes minder waardoor je hem makkelijker brickt door niet eerst de mini te gebruiken.
Admiral Freebee wijzigde dit bericht 16-06-2008 20:55 (45%)