Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Linksys WRT54G(S) & WRT54GL firmwares - deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 last

Reageer Nieuw Topic
Hoe jij de poorten toevoegen beschijft dat is hoe ik het doe, maar toch wil het niet helemaal, ik ga wel wel even zitten spelen ermee, dat je die plugin moest hebben wist ik niet, maar dan weet ik wel waar het aan ligt,

Edit: nog een geprobeerd en nu doet hij het zo te zien wel, hij heeft nu ook een andere plek in het lijstje gekregen, het klopt btw ook dat je de standaard entries niet eruit kan halen ?

Fatal Mind wijzigde dit bericht 08-06-2008 14:51 (30%)

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." -- Albert Einstein

Huge Ego, Sorry

quote:
Fatal Mind schreef op zondag 08 juni 2008 @ 14:46:
Edit: nog een geprobeerd en nu doet hij het zo te zien wel, hij heeft nu ook een andere plek in het lijstje gekregen, het klopt btw ook dat je de standaard entries niet eruit kan halen ?
welke ?
die van poorten ?

Normaal wel, als je over de poort forward regel gaat, komt er gewoon rood kruisje, daar op klikken en terug saven en gedaan ;) .

In het begin is het wennen, wnt je ziet die save knop niet altijd,d ie staat helemaal vanonder...

HyperBart wijzigde dit bericht 08-06-2008 14:54 (20%)

Is idd flink wennen, vandaar waarschijnlijk ook de simpele vraagjes, maar krijg het vanzelf onder de knie :P

Nu moet ik op m'n gemak eens uitzoeken hoe dat QOS nu werkt, ik zit hier namelijk met een 10mbit verbinding op kabel, waar ik ruim 1100 kb/s mee haal op nieuwsgroepen, maar nu heb ik in moeten stellen bij QOS dat ik ruim 120.000 kbits/s download heb, haal ik hier een 0 weg, dan komt m'n download speed niet meer boven de 170 kB/s uit,

Edit, ik heb de zooi weer terug gezet naar standaard linksys software, dit schiet niet op, ik open poorten maar ze worden niet toegepast... erg apart... jammer maar helaas.

Fatal Mind wijzigde dit bericht 08-06-2008 16:48 (16%)

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." -- Albert Einstein

Edit koning
Reg. datum: 25 februari 2002

quote:
Fatal Mind schreef op zondag 08 juni 2008 @ 15:12:
Edit, ik heb de zooi weer terug gezet naar standaard linksys software, dit schiet niet op, ik open poorten maar ze worden niet toegepast... erg apart... jammer maar helaas.
Tomato is niet heilig, maar dit lijkt me typisch een gevalletje pebkac.
Wat je qos betreft. qos op download is niet zo nuttig. Gewoon de snelheid in je usenet prog limiteren.
Voor upload is qos een stuk handiger.

Mocht men (dus anderen ook) rare dingen tegenkomen na de install van een nieuwe/andere firmware dan komt dat meestal omdat de router niet na de installatie gereset is. Na de overgang van een andere firmware (dus niet een upgrade) moet je eigenlijk nog goed de boel resetten (resetknop/reset functie router).

job wijzigde dit bericht 09-06-2008 16:57 (23%)

Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging

Huge Ego, Sorry

Is er ook een mogelijkheid bij tomato om het hele domein, ongeacht het TLD te blokken?

Bv, hele youtube gedoe, zonder .Be of .com of .fr er achter te gooien ?
quote:
HyperBart schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 19:53:
Is er ook een mogelijkheid bij tomato om het hele domein, ongeacht het TLD te blokken?

Yup dat kan

Klik op Access Restriction
Vul in wanneer enzo en dan bij het hokje kun je als je heel youtube wilt blokken dit in:
^youtube

[Canon EOS 450D] [EFS18-55IS] [Foto's]

Edit koning

quote:
HyperBart schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 19:53:

Youtube is dan weer een verkeerd voorbeeld omdat youtube.nl doorverwezen wordt naar nl.youtube.com. Dus met youtube.com lukt dat prima. Maar ik snap het principe.

het nadeel van de post die hierboven staat is dat als je youtube invult (zonder extentie dus) je ook niet meer kan googlelen naar youtube, omdat het woord youtube in de request voorkomt.
Er kan dan dus ook niet meer gegoogled worden naar nieuwsberichten die over youtube gaan.
Ik zou dus als ik jou was mooi het domein met elke mogelijke tld's toevoegen.

job wijzigde dit bericht 10-06-2008 21:10 (13%)

Huge Ego, Sorry

quote:
job schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:08:
[...]

Youtube is dan weer een verkeerd voorbeeld omdat youtube.nl doorverwezen wordt naar nl.youtube.com. Dus met youtube.com lukt dat prima. Maar ik snap het principe.

het nadeel van de post die hierboven staat is dat als je youtube invult (zonder extentie dus) je ook niet meer kan googlelen naar youtube, omdat het woord youtube in de request voorkomt.
Er kan dan dus ook niet meer gegoogled worden naar nieuwsberichten die over youtube gaan.
Ik zou dus als ik jou was mooi het domein met elke mogelijke tld's toevoegen.
dat wordt gezellig, alhoewel dat ik denk dat je fout zit job, met een ^ geeft ie het begin van de domeinnaam mee..., dus: ^youtube blokkeert alles wat begint met youtube...

gewoon "youtube" blokt alle sites waar het woord nog maar in voorkomt...

net geupdated naar de nieuwe 1.19

Ik had tijdelijk bandwith monitoring in nvram staan (standaard), toen ik net de firmware er op zette had ik nog de helft van mijn geheugen vrij, na instelling van dyndns, static dhcp, cifsclient en alles, heb ik ineens maar terug een 12 % vrij, waar ligt dit aan ??? Ik snap het echt niet, op minder als kwartier alles bijna dicht behalve die 12 percent...

No bittorrent active

Ik heb ook https opstaan, is dat zelfondertekend certificaat dan zo zwaar ?

HyperBart wijzigde dit bericht 10-06-2008 21:42 (9%)

Edit koning

quote:
HyperBart schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:40:
dat wordt gezellig, alhoewel dat ik denk dat je fout zit job, met een ^ geeft ie het begin van de domeinnaam mee..., dus: ^youtube blokkeert alles wat begint met youtube...

gewoon "youtube" blokt alle sites waar het woord nog maar in voorkomt...
Hmm, die ^ had ik wel gezien, maar toen ik dat gebruikte bleef youtube probleemloos werken, maar ik zal het nog even goed uittesten :)

Wat je geheugen gebruik... maak je er niet zo druk over :p
Als het werkt, dan werkt het.

edit: ik heb even zitten testen.
^youtube blokkeert niets.
^www.youtube blokkeert youtube (com/nl/be/enz..enz) probleemloos, maar nl.youtube.com laat hij door (logisch ook).

De ^ werkt prima, maar dus alleen als je ook www. invult.

youtube.com$ blokkeert youtube.com. nadeel van de url youtube.nl is dat deze niet geblokkeerd wordt, althans je wordt doorgestuurd naar nl.youtube.com. De hoofdpagina kan je dan bereiken. Maar zodra je doorklikt naar een filmpje, of gaat zoeken blokkeerd de boel dus wel.

conclusie: om youtube te blokkeren kies je of voor: youtube.com$ waarmee .com volledig wordt geblokkeerd en van de .nl/.be/enz.. alleen de frontpage kan worden bezocht. Prima oplossing, lijkt alleen wat slordig.
Wil je het netter doen, dan blokkeer je alle domeinen apart (dus: ^www.youtube.com$ ^www.youtube.nl$ enz.. enz..).

job wijzigde dit bericht 12-06-2008 19:39 (47%)

Reg. datum: 11 juni 2004

Even een kleine vraag tussendoor. Kun je een HTML-pagina uitgeven als iemand bijvoorbeeld connect?

Voorbeeld:

Er komt iemand hier voor het huis staan met een laptop die zoek naar open netwerken. Ik heb er een en zodra hij connect krijgt die persoon eerst een HTML-pagina voor zijn neus met een kleine waarschuwing (Geen illegale dingen enzovoorts).

Kan dat dmv andere firmware of is dat weer nét teveel gevraagd? :)

Huge Ego, Sorry

Dan denk ik aan proxies of aan je WR54GL in te stellen als een soortement publieke hotspot, dan kan je het in de portal page zetten...
Edit koning

quote:
Tha_T schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:09:
Jep dat is vrij eenvoudig.

Er zijn meerdere oplossingen:
- dd-wrt en gebruik van een radius server website: http://worldspot.net/, http://www.skyrove.com/, http://www.hotspotsystem.com/ enz.. enz..
(sommige zijn gratis als je gratis internet aanbied (worldspot) andere kosten geld, maar dat betaal je doordat jouw "klanten" betalen voor het internet.

- firmware die als authentication server werkt: bijvoorbeeld http://coova.org/wiki/index.php/CoovaAP
En zo zijn er nog tig meer firmwares. De coova firmware kan zelf als radius server werken, of je kan daarmee weer een website gebruiken (ook de eigen website van coova).
Er zijn ook gemakkelijkere kant en klare firmwares te vinden, maar die zijn de laatste tijd niet echt meer geupdate.

- dd-wrt icm zelf een radius server opzetten.

Ik zou zeggen, probeer de eerste optie.

job wijzigde dit bericht 12-06-2008 15:32 (17%)

Bedankt voor de linkjes. Dat WorldSpot is eigenlijk precies wat ik zoek. _/-\o_

Nu met werkende signature!
Reg. datum: 15 februari 2004

quote:
Tha_T schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:09:
Even een kleine vraag tussendoor. Kun je een HTML-pagina uitgeven als iemand bijvoorbeeld connect?

Voorbeeld:

Er komt iemand hier voor het huis staan met een laptop die zoek naar open netwerken. Ik heb er een en zodra hij connect krijgt die persoon eerst een HTML-pagina voor zijn neus met een kleine waarschuwing (Geen illegale dingen enzovoorts).

In DD-WRT kan je bij services -> hotspots -> "nocatsplash" aanzetten waarbij je dat kan instellen :)

Hardware ruiltopic! Starbucks spullen gezocht!

Edit koning

Verrek nooit geweten.
Tis niet helemaal een radius-gebeuren, maar lijkt er toch wel op.
Het is in elkgeval het proberen waard.

job wijzigde dit bericht 12-06-2008 19:42 (89%)

quote:
Admiral Freebee schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 18:05:
[...]

In DD-WRT kan je bij services -> hotspots -> "nocatsplash" aanzetten waarbij je dat kan instellen :)
Alhoewel dit natuurlijk ook wel erg goed klinkt. Maandag krijg ik het dingetje binnen hier. Eerst dit maar eens proberen. Mocht dat niets zijn hebben we altijd WorldSpot.net nog :P

quote:
vandeMeulenhof schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:24:
Uhm ik draai 1.13 ik heb WRT54GL v1.1, en de verschillen meten is al sinds 1.00 mogelijk volgens de screen van Bart. Zie mijn verkeer. Mis alleen de verschillen download en upload. Het optellen doet hij perfect :).
Dagen traffic
http://dumpen.vandemeulen...f7077e7b3819ac66a3877.png

Traffic admin
http://dumpen.vandemeulen...bbf8f8143a6b0d19bbe46.png
Ik heb van dit probleem ook nog steeds last. Heb de router al helemaal gereset maar wil nog niet werken. :?

Betreft een WRT54GL met Tomato 1.19.

[edit]
code:
1
 grid += makeRow('header', 'Date', 'Download', 'Upload', 'Total');

Komt uit de page van bwm-monthly. Ik mis dus de twee verschil kolommen en heb er een total kolom bij 8)7

Brickman wijzigde dit bericht 15-06-2008 17:18 (13%)

Edit koning

Ik heb nu (in tegenstelling tentijde van de post van vandeMeulenhof) het idee dat deze functie er is uitgehaald, en misschien alleen in de oudere versies aanwezig is. Ik heb hier echter geen router over om dat even te kunnen testen.

Maar als iemand het wil testen... ik heb de tomato versies vanaf 1.04 op m'n HD staan. Dus graag een PM als ik hem je toe moet sturen.

Huge Ego, Sorry

quote:
job schreef op zondag 15 juni 2008 @ 18:13:
Ik heb nu (in tegenstelling tentijde van de post van vandeMeulenhof) het idee dat deze functie er is uitgehaald, en misschien alleen in de oudere versies aanwezig is. Ik heb hier echter geen router over om dat even te kunnen testen.

Maar als iemand het wil testen... ik heb de tomato versies vanaf 1.04 op m'n HD staan. Dus graag een PM als ik hem je toe moet sturen.
Zeg nu nog eens wat het probleem is?

Je ziet download en upload niet afzonderlijk?
quote:
Brickman schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:10:
[...]

Ik heb van dit probleem ook nog steeds last. Heb de router al helemaal gereset maar wil nog niet werken. :?

Betreft een WRT54GL met Tomato 1.19.

[edit]
code:
1
 grid += makeRow('header', 'Date', 'Download', 'Upload', 'Total');

Komt uit de page van bwm-monthly. Ik mis dus de twee verschil kolommen en heb er een total kolom bij 8)7
Ik ga er even vanuit dat mijn vraag aan job hier boven deze quote positief wordt beantwoord:

Ik zie dus mijn upload en download afzonderlijk en een total kolom bij bw-monthly...

http://i25.tinypic.com/2wn8ks0.png

Ik draai sinds kort 1.19.

Probeer eens (met evt een backupje), je hele nvram eens te clearen door 30sec reset, stekker eruit, reset lossen...

HyperBart wijzigde dit bericht 15-06-2008 18:42 (41%)

Edit koning

quote:
HyperBart schreef op zondag 15 juni 2008 @ 18:36:
Ik ga er even vanuit dat mijn vraag aan job hier boven deze quote positief wordt beantwoord:

Ik zie dus mijn upload en download afzonderlijk en een total kolom bij bw-monthly...
Nope, de verschil kolom mist. Die geeft het verschil in dataverkeer aan tov de vorige maand (of week).
Ik mis die kolom ook. Die is ergens met een update van tomato een keer verdwenen. Mij maakt het niet uit.. ik kijk daar toch nooit. En ik heb geen zin om een werkende config om te schoppen om het te testen.

job wijzigde dit bericht 15-06-2008 18:51 (20%)

Huge Ego, Sorry

Nu weet ik over welke je het hebt !
ik herinner me er iets vaag over.
ja die is weg blijkbaar, boeit niet, had 'm nie tnodig...
Reg. datum: 02 oktober 2005

Ik wil graag DD-WRT proberen, maar er schijnt een kans te bestaan dat ik hem brick doordat ik (denk ik) een Samsung chip heb, betekend dat nou dat ik geen DD-WRT kan draaien?

Hoe kan je het checken BTW (zonder de doos te openen)?

De voormalige breedbandbram!

Edit koning

Waarom zou je hem bricken met een samsung geheugen chip? Hoe kom je daarbij?
Bedoel je niet dat je te weinig geheugen hebt om direct de standaard versie erop te zetten?

Schaakspin!

quote:
job schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:20:
Waarom zou je hem bricken met een samsung geheugen chip? Hoe kom je daarbij?
Bedoel je niet dat je te weinig geheugen hebt om de standaard versie erop te zetten?
ho ho.. hij heeft wel een punt volgens mij.. Ik weet er alleen het fijne niet vanaf, maar als ik jou was BDH360, zal ik hem niet nu meteen snel gaan flashen..
Kijk even op de FAQ van dd-wrt, daar staat vast wel iets over in..

C2D E6300@2.8ghz, Asus p5b, 2x 512 mb OCZ Gold + 2x 1gb OCZ platinum, Sapphire hd4870, 320 gb hdd 7200.10 barracuda Laptop: IFL90, T7100, 1x1gb, 8600M GT, 7200 rpm hdd

Edit koning

Dan ben ik benieuwd naar het punt. Ik wil serieus weten wat hij bedoelt.

samsung maakt geheugen chips volgens mij geen cpu's voor routers...
dd-wrt werkt gewoon op de routers die in de topicstart staan (en nog veel meer van andere merken).

Het is wel zo dat je voor dd-wrt bij bepaalde routers eerst de micro erop moet zetten, en daarna pas de standaard versie. Ik wil gewoon weten hoe hij aan het verhaal komt (van het kunnen bricken door een samsung chip).

Pagina: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: