Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Linksys WRT54G(S) & WRT54GL firmwares - deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 last

Reageer Nieuw Topic
Huge Ego, Sorry

quote:
Gizz schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 13:01:
[...]

Ik heb er nu DD-WRT opgezet, want de standaard firmware vind ik erg irritant (webinterface is extreem traag in Firefox, router blijft traag nadat er een keer flink met torrents gespeeld is).

Nu dus DD-WRT v24 erop geflasht. Router krijgt netjes via DHCP een IP, geen gezeur meer daarmee.

Maar voor de rest snap ik het niet helemaal. Ik verander bijvoorbeeld het WPA2 wachtwoord en druk op save, na het saven staat het oude wachtwoord er weer. Verander het wachtwoord nogmaals en druk ditmaal op apply settings; router is even flink aan het stampen en geeft dan een interface vol fouten weer (wel alle knoppen, maar nergens tekst) en het wachtwoord blijkt weer niet opgeslagen te zijn. Ben ik nou zo'n n00b? Even een wachtwoord veranderen zou toch te doen moeten zijn voor iemand die al tig routers heeft beheerd :o
heb je 'm echt gereset naar default instellingen ?

duw reset knop eens in, hou 30 seconden vast, trek stroom er af terwijl je knop inhoudt, steek stroom er in en hou nog steeds 30 seconden vast, dan MOET ie alles wel weggedaan hebben...

Probeer dan maar eens opnieuw, want dit klinkt alsof ie ergens nog in de knoop ligt...

Idem trouwens bij je upgrades naar tomato.....
Edit koning
Reg. datum: 25 februari 2002

Probeer het eens met IE ipv firefox.. :)

Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging

Reg. datum: 15 oktober 2003

quote:
Gizz schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 13:01:
[...]
Maar voor de rest snap ik het niet helemaal. Ik verander bijvoorbeeld het WPA2 wachtwoord en druk op save, na het saven staat het oude wachtwoord er weer. Verander het wachtwoord nogmaals en druk ditmaal op apply settings; router is even flink aan het stampen en geeft dan een interface vol fouten weer (wel alle knoppen, maar nergens tekst) en het wachtwoord blijkt weer niet opgeslagen te zijn. Ben ik nou zo'n n00b? Even een wachtwoord veranderen zou toch te doen moeten zijn voor iemand die al tig routers heeft beheerd :o
Sowieso Apply gebruiken ipv Save, aangezien je setting dan meteen actief wordt. Ik begrijp de Save button dan ook niet goed, wellicht is deze bedoeld dat je je wijzingen nog even kan bekijken alvorens je de router/accesspoint laat rebooten(vaak doet ze dit dan) om de settings te activeren.

Ik herken wat je zegt met een website met halve teksten die je terugkrijgt (IE). Ik denk dat de browser net iets te vroeg refreshed om de volledige pagina te kunnen ontvangen. Het opnieuw vragen van de pagina ~.asp (dus nog apply.cgi want die verzend gewijzigde data) geeft je een juiste weergave. ff lastig, maar je doet dit niet vaak dus overkombaar.

Dat settings niet worden onthouden wat jij ervaart, herken ik niet. Wellicht is dat browser afhankelijk.
To Experience The Unexpected..

Kan zo 123 niet vinden maar weet iemand firmware voor de WRT54 V2 waarin het mogelijk is om op basis van host-headers/reverse proxy te enablen? bv www.test.nl gaat naar LAN-IP-A en mail.test.nl gaat naar LAN-IP-B?

Momenteel draai ik v4.71.1, Hyperwrt 2.1b1 + Thibor15c [May 12 2006] als firmware, nooit problemen...

Thx
Huge Ego, Sorry

ik dacht dat je met DD-wrt apart dns records hard kon ingeven in de router....

BINGOOO: http://www.dd-wrt.com/wik...our_local_network_-_HOWTO

HyperBart wijzigde dit bericht 01-06-2008 20:38 (41%)

Dunder-Mifflin, Inc.

Dat DNSMasq gedoe heeft Tomato ook geloof ik, dus als het met DD-wrt niet lukt.. :)

Overigens is het met dat wifi-wachtwoord op de router van mijn vriendin goed gekomen. Ik heb de router weer helemaal gereset én een andere pc gebruikt én IE in plaats van firefox. In de eerste instantie bleef het wachtwoordveld leeg, totdat ik de pagina even had gerefresht. Dus het werkt nu, maar aan welke factor het lag is nu natuurlijk niet meer te zeggen :P

Canon EOS 300D + Canon EOS 1000FN + EF-S 18-55 (3.5-5.6) + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Huge Ego, Sorry

quote:
Gizz schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:47:
Dat DNSMasq gedoe heeft Tomato ook geloof ik, dus als het met DD-wrt niet lukt.. :)
Je hebt gelijk, met dd-wrt heb ik daar meer mee moeten prullen en wist ik dat het er in zat, bij tomato werkt meer out of the box, dus... ;)

Maar idd, het zit in tomaatje ook !
quote:
Overigens is het met dat wifi-wachtwoord op de router van mijn vriendin goed gekomen. Ik heb de router weer helemaal gereset én een andere pc gebruikt én IE in plaats van firefox. In de eerste instantie bleef het wachtwoordveld leeg, totdat ik de pagina even had gerefresht. Dus het werkt nu, maar aan welke factor het lag is nu natuurlijk niet meer te zeggen :P
Hulde ! ;)
To Experience The Unexpected..

quote:
HyperBart schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:37:
ik dacht dat je met DD-wrt apart dns records hard kon ingeven in de router....

BINGOOO: http://www.dd-wrt.com/wik...our_local_network_-_HOWTO
weet niet of ik het goed gelezen heb maar dit is toch alleen voor intern?

domain A bv www.test.nl -> IP-address van ISP
domain B bv mail.test.nl -> IP-address van ISP, hetzelfde als van A

De router zouden moeten kijken op basis van welke HTTP header er is het request naar het juiste interne IP moet doorverwijzen. (bv draaien van 2 webservers).

WAN (IP-address van ISP)

if www.test.nl then goto LAN-IP-A
if mail.test.nl then goto LAN-IP-B
Reg. datum: 05 juni 2008

vraagje,

ik wil mijn netwerk thuis koppelen aan die van de buurman!

-Ik heb een WRT54G en mn buurman een WAP54G
-ik wil dus kunnen praten met de pc van de buurman maar ik wil dat ik mn eigen internet verbinding gebruik naar buiten en dat hij ook zn eigen internet verbinding blijft gebruiken!
-kan dat?

- en kunnen we dan allebei nog steeds wireless verbinden?

en zo ja kan iemand mij vertellen hoe?

alvast bedankt

Snellius7 wijzigde dit bericht 05-06-2008 17:11 (7%)

Reg. datum: 15 oktober 2003

Lees de waarschuwing eens Snellius7
Reg. datum: 26 juli 2001

Ik heb sinds een paar dagen DD-WRT in de micro-uitvoering op een V5 draaien, ik ben daar behoorlijk tevreden mee. Toch heb ik ondanks de nieuwe mogelijkheden een aantal vragen, met name m.b.t. de mogelijkheden van andere versies van DD-WRT.

Ik heb hier thuis alleen maar G-clients en heb de mogelijkheid mijn huidige router door te schuiven naar m'n vriendin en dan voor een klein prijsje een ander apparaat te kopen de L versie dus.

Zijn er t.o.v. DD-WRT in de standard danwel voip of VPN uitvoering andere firmwares die ongeveer de zelfde mogelijkheden bieden als de standard versie van DD-WRT en hierbij aparte VLANS aanbieden voor bijv HOTSPOT gebruik? Zo dat op die manier een open netwerk compleet gescheiden is van het prive gebruikte netwerk? Chillispot lijkt me wel iets, bestaat zoiets ook voor bijvoorbeeld open-wrt en tomato?

Zijn er nog andere versies dan degene uit de startpost geschikt voor de GL, ik meen ergens iets van fonera gelezen te hebben?
Edit koning

Voor de GL zijn nog genoeg versies te vinden. De versies die ik heb genoemd zijn of de bekendste, of de meest gebruikte. Even googlelen en je komt genoeg versies tegen.

Ik ben een redelijke noob in het flashen van routers, daarom deze post

Ik heb hier staan een: Linksys WRT54GL Firmware Version: v4.30.11

Ik wil hier nu Tomato versie 1.19 op gaan zetten ivm me vader die nogal graag z'n torrents gebruikt ( en ik m'n nieuwsgroepen ) en de verbinding dus gewoon super traag maakt ( die torrents doen het hem volgens mij... )

Nu staat er op de tomato site: WRT54GL v1.x en mijn router heeft een versie 4, is het nu uberhaupt wel mogelijk, aangezien er ook staat: This will not work on Linksys WRT54G/GS v5 or newer WRT54G/GS routers.

Ik heb geen 1.x versie, maar ook geen 5.x versie, ik zit er tussen in, betekend dit dus gewoon dat Tomato 1.19 op de router kan plaatsen ?

En als het mis gaat of simpelweg tomato mij niet bevalt, kan ik dan de oude firmware die ik had gewoon weer terug zetten ? ( dit lijkt me wel, maar wil graag zeker weten !!! )

Korte versie: kan tomato 1.19 op mijn Linksys WRT54GL Firmware Version: v4.30.11

Fatal Mind wijzigde dit bericht 08-06-2008 13:04 (9%)

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." -- Albert Einstein

X38 powered!
Reg. datum: 16 juli 1999

Volgens de FAQ op polarcloud niet:

http://www.polarcloud.com/tomato#readme

64 bit junkie.

Dunder-Mifflin, Inc.

Het gaat helemaal niet om de huidige firmware die er nu opstaat (die ga je immers ook vervangen), maar om de hardware versie. Op de onderkant van je router kun je lezen of je een 1.0 hebt of een 1.1. In principe maakt het niet uit voor de Tomato firmware.

Canon EOS 300D + Canon EOS 1000FN + EF-S 18-55 (3.5-5.6) + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Huge Ego, Sorry

quote:
Geen kaka praten aub...

Die V's die erbij staan gaan over de hardwarematige revisie van de router.

Zoals je kan zien is de WRT54GL eigenlijk een WRT54G v4, en de WRT54G v4 is de laatste router uit de wRT54G serie die nog genoeg geheugen heeft om alles te draaien..

Dus, JA, je kan alle firmwares die courant zijn draaien.
Wil je echt zekerheid? Omdraaien die router, kijken naar je sticker, tenzij je het allerlaatste nieuwe model hebt en dit nog nergens is opgedoken en daarom nog niemand 'm in de wiki heeft gezet, zou er v1.0 of v1.1 moeten staan... en dan kan je alles draaien !

Wikipedia: Linksys WRT54G series
Wikipedia: Linksys WRT54GL series

HyperBart wijzigde dit bericht 08-06-2008 13:11 (5%)

Reg. datum: 27 februari 2000

Met WRT54GL v1.x bedoelen ze het typenummer van de WRT54GL. Dit staat onderop je Linksys.

http://www.linksys.com/servlet/Satellite?blobcol=urldata&blobheadername1=Content-Type&blobheadername2=Content-Disposition&blobheadervalue1=image%2Fjpeg&blobheadervalue2=inline%3B+filename%3DWRT54GL_version_1.jpg&blobkey=id&blobtable=MungoBlobs&blobwhere=1193761962522&ssbinary=true

Lizard wijzigde dit bericht 08-06-2008 13:14 (63%)
Reden: In het vervolg sneller typen :)

X38 powered!
Reg. datum: 16 juli 1999

quote:
HyperBart schreef op zondag 08 juni 2008 @ 13:09:
[...]

Geen kaka praten aub...

Die V's die erbij staan gaan over de hardwarematige revisie van de router.

Zoals je kan zien is de WRT54GL eigenlijk een WRT54G v4, en de WRT54G v4 is de laatste router uit de wRT54G serie die nog genoeg geheugen heeft om alles te draaien..

Dus, JA, je kan alle firmwares die courant zijn draaien.
Wil je echt zekerheid? Omdraaien die router, kijken naar je sticker, tenzij je het allerlaatste nieuwe model hebt en dit nog nergens is opgedoken en daarom nog niemand 'm in de wiki heeft gezet, zou er v1.0 of v1.1 moeten staan... en dan kan je alles draaien !

Kaka praten? Heb je uberhaupt de pagina wel gelezen?
quote:
»» Routers that are known to work with Tomato:

* Linksys WRT54G v1-v4, WRT54GS v1-v4, WRT54GL v1.x, WRTSL54GS (no USB support)
* Buffalo WHR-G54S, WHR-HP-G54, WZR-G54, WBR2-G54, WBR-G54, WZR-HP-G54, WZR-RS-G54, WZR-RS-G54HP, WVR-G54-NF, WHR2-A54-G54, WHR3-AG54
* Asus WL500G Premium (no USB support), WL500GE
* Sparklan WX6615GT, Fuji RT390W, Microsoft MN-700
Daar staat geen, en ik quote:
quote:
WRT54GL v1.x en mijn router heeft een versie 4
Met andere woorden hij heeft een GL v4, en die wordt volgens de schrijver van de firmware niet ondersteund. Dat een wiki iets anders verteld een een tweede.

In het vervolg een beetje fatsoenlijk reageren dus.

Domino wijzigde dit bericht 08-06-2008 13:19 (3%)

64 bit junkie.

Huge Ego, Sorry

quote:

"WRT54GL v1.x en mijn router heeft een versie 4"
Hij heeft het over de firmware...
quote:
Domino schreef op zondag 08 juni 2008 @ 13:17:
[...]

Kaka praten? Heb je uberhaupt de pagina wel gelezen?

[...]

[...]

Met andere woorden hij heeft een GL v4, en die wordt volgens de schrijver van de firmware niet ondersteund.
Jaja jongen :)

Lees nog maar eens goed wat ik gepost heb...
quote:
HyperBart schreef op zondag 08 juni 2008 @ 13:09:
[...]

Geen kaka praten aub...
[...]

[...]

Als jij een WRT54GL v4 kan vinden (op dit moment), eet ik mijn schoen op...
quote:
Domino schreef op zondag 08 juni 2008 @ 13:17:
[...]
In het vervolg een beetje fatsoenlijk reageren dus.
In het vervolg een beetje beter lezen dus... ;)

HyperBart wijzigde dit bericht 08-06-2008 13:32 (66%)

Die versie 4 waar ik het over had was idd de firmware waar ik het over had, op de onderkant van het apparaat staat V1.1

Dus dan zou het geen probleem moeten zijn ?

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." -- Albert Einstein

Huge Ego, Sorry

quote:
Fatal Mind schreef op zondag 08 juni 2008 @ 13:33:
Die versie 4 waar ik het over had was idd de firmware waar ik het over had, op de onderkant van het apparaat staat V1.1

Dus dan zou het geen probleem moeten zijn ?
Absoluut niet, je hebt mijn zegen ;)
Heel mooi om dit toch met zekerheid vast te kunnen stellen, tis toch best dure apparatuur als er iets fout zou gaan,

Mocht tomato me nou niet bevallen, kan ik dan ook gewoon weer de standaard firmware terug zetten ?

Edit koning

quote:
Fatal Mind schreef op zondag 08 juni 2008 @ 13:48:
Heel mooi om dit toch met zekerheid vast te kunnen stellen, tis toch best dure apparatuur als er iets fout zou gaan,

Mocht tomato me nou niet bevallen, kan ik dan ook gewoon weer de standaard firmware terug zetten ?
Ja

Alleen bedankt voor de hulp ! ga d'r maar even mee spelen nu :D

Edit:

De boel is geinstalleerd om zo maar te zeggen, en het werkt zowaar in 1 keer, internet doet het, netwerk doet het ook prima, het enige wat het niet helemaal doet zijn de grafiekjes. Zie bijvoorbeeld deze screenshot:
http://i70.photobucket.com/albums/i104/Fatal_Mind/screenie.jpg

Misschien dat dit aan Opera ligt, moet ik nog even bekijken, kan me internet explorer namelijk niet in me startbalk vinden...

Voor de rest had ik een lading poorten ingesteld, en de standaard paar die erin stonden verwijderd ( boeiend ? ) maar toen ik een paar andere dingen aangepast had in de QOS waren die poorten opeens weg,

Edit 2: Het ligt niet aan Opera, in internet explorer doet hij het ook niet.

Edit 3: op de een of andere manier wil hij mijn poorten niet onthouden :( en da's toch wel heel erg ruk...

Fatal Mind wijzigde dit bericht 08-06-2008 14:42 (94%)

Edit koning

In IE moet je eerst de svg plugin van adobe installeren.
In firefox doet hij het meteen, hoe je de boel in opera aan de praat krijgt.... ik zou het niet weten.

edit: in opera zou het met de laatste versie van opera moeten werken.
edit2: wat het toevoegen van je poorten betreft. Eerst de poorten invullen. Dan op Add klikken. Dan op save :P.

job wijzigde dit bericht 08-06-2008 14:45 (37%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: