This is my sick nature...
[Ervaringen] Linksys WRT54G(S) & WRT54GL firmwares - deel 2
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 32 33 34 35 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 20 oktober 2007
Fantastisch machientje, maar zou toch graag een bakje willen met wat meer geheugen. Eens ergens kijken voor een niet te dure WRT54GL...
Reg. datum: 26 januari 2005
Ik heb er van de week één bij www.dunnet.nl besteld en met vier dagen in huis.quote:NjitsSs schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:20:
Net nog maar eens DD-WRT V2.4 Micro geïnstalleerd op een WRT54G v5. Het is welliswaar een béta versie, maar ik heb nog steeds geen problemen tegengekomen.
Fantastisch machientje, maar zou toch graag een bakje willen met wat meer geheugen. Eens ergens kijken voor een niet te dure WRT54GL...
¤ 49.95 en GEEN verzendkosten, Bravo
Reg. datum: 22 februari 2004
Ik heb een Linksys WRT54G router en ik heb een probleempje met het openen van mijn poorten: wanneer ik in de setup de poorten forward, zoals op portforward.com staat, staan de poorten alleen open als ik een kabel tussen pc en de Linksys router leg. Als ik een draadloze verbinding maak met de router, dan blijken de poorten ineens dicht te zitten.
Ik zal waarschijnlijk slechts een kleine aanpassing moeten maken, maar je moet het dan maar net weten
Mijn netwerk zit als volgt in elkaar:
kabel (@home) --> @ home modem --> netwerkkabel --> Linksys WRT54G --> draadloos --> pc's
Alvast bedankt.
bij mij is in ieder geval mijn vaste ip-adres anders als mijn wireless ip-adres
edit: dus dat wordt intern je poort naar het verkeerde ip-adres geforward
Frunz wijzigde dit bericht 29-12-2007 23:24 (21%)
DII: *Frunz Help het GoT Whatpulse Team
Reg. datum: 22 februari 2004
Wat ik wel heb, is dat ik er zelf twee keer in sta: op 192.168.1.100 en op 192.168.1.101, maar ik heb voor allebei de ip adressen de poort gewoon geforward.
Snoop wijzigde dit bericht 30-12-2007 00:01 (14%)
probeer dus maar naar 1 ip te forwarden en kijk of het dan wel werkt
Mijn router is een WRT54G v1.0
Lang geleden dat ik met dd-wrt werkte..
Wat problemen betreft na een update naar een andere firmware versie altijd de tip:
Voer een volledige reset van de software uit. Ga daarna pas aan de slag met instellen van je router.
job wijzigde dit bericht 31-12-2007 13:26 (44%)
Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging
Reset heb ik ook gedaan. Zelfs een volledige reset naar fabrieksinstellingen omdat v23 SP2 een nieuwe manier van wachtwoorden gebruikt. Anders kom je gewoon nog niet eens in je router.
Admiral Freebee wijzigde dit bericht 31-12-2007 13:27 (50%)
Overigens doe ik dit gewoon via een computer die rechtstreeks op een LAN poort hangt.
Edit: Ondertussen ben ik er in geslaagd de regel aan te maken. Door de Nederlandse vertaling dacht ik dat je eerst nog op "toevoegen" moest klikken maar blijkbaar niet.
Enige probleem: de poort zit nog potdicht
Edit2: Nog wat rondgepruld en ik denk dat ik het eindelijk door heb
Admiral Freebee wijzigde dit bericht 31-12-2007 14:13 (58%)
Ik heb natuurlijk al dagen zitten googlen, ik heb al openWRT en ddrwrt geprobeerd, maar niets wil.
Ik kan dus gewoon niet meer internetten of emailen e.d. ook QoS maakt niks uit.
Volgens mij werken die startup scripts ook voor geen meter, want ik merk geen verschil.
Iemand nog tips? Het begint nou echt hopeloos te worden.
Andere modem gebruiken?quote:Megamind schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 19:35:
Ik heb al een tijdje een GL 1.1, nu had ik elke keer problemen met uTorrent. Ik heb nu v4.71.1, Hyperwrt 2.1b1 + Thibor15c, maar als ik meer dan 100 global connections instel dan loopt de boel vast.
Ik heb natuurlijk al dagen zitten googlen, ik heb al openWRT en ddrwrt geprobeerd, maar niets wil.
Ik kan dus gewoon niet meer internetten of emailen e.d. ook QoS maakt niks uit.
Volgens mij werken die startup scripts ook voor geen meter, want ik merk geen verschil.
Iemand nog tips? Het begint nou echt hopeloos te worden.
Afterhours | DeepFM | theJazz | Chill.
Reg. datum: 25 augustus 2006
Voor mij waren de voordelen: stabiliteit (vooral met torrents), goede QOS, mooie grafiekjes
Nadelen: tot nu toe geen
Ik gebruik Tomato 1.13
Ik had zelf ook nog een vraag maar die stond hier eigenlijk niet juist dus heb ik een nieuw topic gemaakt:
1 poort laten werken als switch
Admiral Freebee wijzigde dit bericht 05-01-2008 12:32 (67%)
Das vreemd, zoals ik het lees zou het toch moeten werken... (bij die howto).
Je hangt dus eig WAN en LAN1 in hetzelfde VLAN, dus das hetzelfde alsof je een switch hebt met 2 poorten en die VLAN routeert naar de echte switch van de WRT....
Misschien toch beter apart topicje openen ? gezien de waarschuwing down there...
HyperBart wijzigde dit bericht 05-01-2008 12:26 (166%)
Admiral Freebee wijzigde dit bericht 05-01-2008 12:33 (50%)
Van de week x-WRT erop proberen te zetten, maar nu kan ik de router alleen nog maar pingen (dus een brick is het niet helemaal...). Dus geen ervaringen daarover.
Weet iemand trouwens hoe ik nu mijn router kan de-bricken? TFTP komt niet door...
If we are what we eat, I could be you tomorrow!
You know what I really want in a girl? ME!
Met ftp://ftp.linksys.com/pub/network/tftp.exe heb ik een bijna gebrickte router weer aan de praat te krijgen. Dit programma werkte voor mij beter dan het generieke tftp programma.
Bolukan wijzigde dit bericht 05-01-2008 13:27 (3%)
v5 werkt niet met x-wrt. Had je de installatie handleiding gelezen dan had je dat geweten.quote:NiGhTsPiRiT schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:18:
Ikzelf heb een WRT54G v5 en heb daar een hele tijd plezier van gehad met DD-WRT. Voornamelijk QoS vind ik erg handig om te gebruiken.
Van de week x-WRT erop proberen te zetten, maar nu kan ik de router alleen nog maar pingen (dus een brick is het niet helemaal...). Dus geen ervaringen daarover.
Je hebt mazzel dat je hem niet gebricked hebt. V5 werkt alleen met dd-wrt micro.
Ik zou gewoon met tftp aan de slag gaan, en dd-wrt er weer op terug flashen.
Als je geluk hebt werkt de bootloader nog en kan je met tftp dd-wrt micro er weer opkrijgen.
Kom je er niet uit dan zit er niets anders op dan jtaggen.
job wijzigde dit bericht 06-01-2008 01:04 (43%)
Maar wat heeft dat met dit topic (wat over firmwares gaat) te maken?
Reg. datum: 06 september 2004
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 32 33 34 35 last