[PC/MAC] SimCity 4 - Deluxe Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 125.630 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranglem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-01-2023
Ik ben ook een tijdje weer bezig met dit spel. Heb al een paar steden van bijna 100k, alleen ik stuit op 1 probleem. Het lukt me niet om (high wealth) commercial office te creeren. Air pollution is low, crime ook low, drukke wegen erlangs. desirebility hoog en RCI demand is maximum voor CO$$$. IQ van iedereen is bijna maximum.

En nog iets, hoe weet je welke stage een building is? Is er niet een site die een overzicht heeft van alle gebrouwen met bijbehorende stages erbij.

Leven en laten leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Stranglem schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:09:
Ik ben ook een tijdje weer bezig met dit spel. Heb al een paar steden van bijna 100k, alleen ik stuit op 1 probleem. Het lukt me niet om (high wealth) commercial office te creeren. Air pollution is low, crime ook low, drukke wegen erlangs. desirebility hoog en RCI demand is maximum voor CO$$$. IQ van iedereen is bijna maximum.

En nog iets, hoe weet je welke stage een building is? Is er niet een site die een overzicht heeft van alle gebrouwen met bijbehorende stages erbij.
Om wat duidelijker beeld te krijgen ben je de "Census Repository Facility" nodig.
Lees en download: http://www.simtropolis.co...m?catid=41&threadid=84816
Ook wel practisch is om een plaza [niet die kale maar die 2e] achter een busstop te leggen tussen 2 commercial zones.
Verder is politie/brandweer coverage een must. [brandweer alleen als je de cam geinstalleerd hebt.]

Wbt the stage, sc4tool geeft je informatie over o.a. de stage van een gebouw.
http://kurier.simcityplaza.de/details.php?file=315 [engelstalig]

Soms helpt het gewoon om een plaatje van de situatie te posten, dan krijg je vast wel feedback. ;)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-05 12:14

Chaos-Zero

Sega fan!

Sinds eergister moet ik er ook aan geloven.
Echt een verslavende game.
Veel leuker dan Sim City 3000 (speelde ik vroeger altijd)
Het enige wat ik niet helemaal snap is hoe ik veel inkomsten krijg.
Door dit topic heen gelezen, neem ik aan door de comercie ofzo?
En waar ergens kan ik de kosten van de tol porten omhoog doen?
Zie wel wat ik er aan verdien, maar kan het niet omhoog doen.
Nou ja, vanavond maar weer de hele avond spelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Chaos-Zero op 30-01-2008 11:37 ]

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef.NL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:49
Ik denk dat je vooral winst maakt door niet teveel voorzieningen te bouwen. Zoals in een paar uitgebreide posts hierboven staat is een middelbare school en een politiebureau ofzo vaak niet nodig of pas nodig als de stad groot genoeg is en dan krijg je dat wel met een dringende nieuwsmelding te horen.

Maak een aparta stad waar de bewoners leven onder niet al te goede omstandigheden en een stad voor industrie en afvalverwerking enzo. Daarna kun je proberen de perfecte stad als buurgemeente te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245611

zo... paar klootsteden gemaakt... Nu gaan we es beginnen

is er ook een manier om het budget van een hele regio te laten samenvallen? (kheb namelijk een mooie cheatstad (kuch... alles agrarisch met 5000 inwoners) die al +2 miljoen staat ;) (geen echte cheats dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-05 19:43
Ik heb het verhaal van Frank Knopers gevolgd om een stad te bouwen en moet zeggen dat dat heel aardig werkt. Alleen zit ik met het probleem dat mijn stad niet echt veel winst maakt. Ik heb ondertussen we meer opgeleide mensen in de stad en die vereisen toch wat meer IM en IHT helaas zitten alle blokken industrie vol met ID. Wat is nu de strategie die ik moet toepassen? Geld lenen -> industrie dezonen en opnieuw laten bouwen? Want de groei loopt hard terug aangezien er bijna geen banen in de hogere sectoren zijn. Eigenlijk vind ik dat nog steeds het lastigste aan heel simcity. Een stadje bouwen in het begin is vrij eenvoudig, maar wanneer je hoger opgeleide mensen krijgt, is het steeds lastiger om oude gebieden in je stad mee te laten groeien. Vooral industrie.

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-05 12:14

Chaos-Zero

Sega fan!

Ik heb ook nog ff snel een vraag.
Als ik bv zo een railyard wil neer zetten, dan wijst ie zeg maar altijd 1 kant op, maar kan je em ook draaien dat ie bv ipv in de lengte van je beeld is, ook in de breedte?
Soms draait ie vanzelf, maar ik wil em zelf weten waar ik em neer kan zetten en hoe natuurlijk.
Lastig uit te leggen, maar hoop dat iemand snapt wat ik bedoel.

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:10

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Volgens mij moet je daarvoor op de 'home' knop op je toetsenbord drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226163

Castor385 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 09:10:
Ik heb het verhaal van Frank Knopers gevolgd om een stad te bouwen en moet zeggen dat dat heel aardig werkt. Alleen zit ik met het probleem dat mijn stad niet echt veel winst maakt. Ik heb ondertussen we meer opgeleide mensen in de stad en die vereisen toch wat meer IM en IHT helaas zitten alle blokken industrie vol met ID. Wat is nu de strategie die ik moet toepassen? Geld lenen -> industrie dezonen en opnieuw laten bouwen? Want de groei loopt hard terug aangezien er bijna geen banen in de hogere sectoren zijn. Eigenlijk vind ik dat nog steeds het lastigste aan heel simcity. Een stadje bouwen in het begin is vrij eenvoudig, maar wanneer je hoger opgeleide mensen krijgt, is het steeds lastiger om oude gebieden in je stad mee te laten groeien. Vooral industrie.
dan maak je een stad ernaast met water en een haven en een vliegveld en een snel weg en een rails.
nou en dan maak je dichtbebouwde industrie bij het water en commerge en huisen ergens anders.
je eerste stad uit een regio kan gewoon niet mooi zijn.
ojah ik weet niet ckr of dit werkt ;) maar dat zoek je dan zelf maar uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:05
Castor385 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 09:10:
Wat ik altijd doe is de bulldozer erover en de belastingen van ID en IM omhoog gooien. Gegarandeerd IHT dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-05 19:43
Dat is ook wat ik nu doe, alleen kost het me net wat meer geld, dan het me oplevert. Tenminste op korte termijn. Ik zal nog een extra region naast deze stad uitrusten met zware industrie

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Laatst online: 10:10

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Voor HT industry zone ik persoonlijk alleen kleine vakken (2x3 of 3x3) met aan 1 of als het een kruising betreft 2 zijden een straat, zodat je tussen de gezonede gebieden stukjes groen overhoud. Probeer op deze stukken gras anders eens wat boompjes te planten *desnoods met de 'ctrl alt shift cheat', de industrie is dan naar mijn ervaring veel eerder geneigd om HT te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eerste stad is af... is nogal kut... maar mn eerste poging

heb een positief budget, genoeg stroom, water, afvalverwerking, scholing, politie, gezondheid en brandweer, etc en bijna 200k inwoners op een klein vakje... De inwoners zijn wel bijna allemaal $ en $$ en ik heb nog geen 1 CAM building erin geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

owh ja, btw, enorme rotvervuiling dat wel... ga zo es een 2de beginnen

Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/3786/enormezuipvervuilingbk0.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:05
Anoniem: 245611 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:02:

[afbeelding]
:) Denk dat 60% industrie is? Ik maak altijd veel meer kantoren. Door de vervuiling krijg je bijna geen flatgebouwen oftewel CAM gebouwen.

[ Voor 9% gewijzigd door maxoss op 31-01-2008 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja maar ze bleven maar om industrie vragen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waar kan ik CAM mod downloaden.
en ojah als ik een lot van internet gehaalt heb en hem bij mijn plugins doe dan doet die het niet in de game xD dus wat moet ik nou doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245611 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:02:

[afbeelding]
waaarom bouw jij alles door elkaar. het is echt een enorme bende!
en je moet voor industrie een extra stad ernaast bouwen dat is beter en dan heb je ook geen vervuiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Iemand (Loneranger? Frankknopers?) al ervaring met de NAM februari simulator?

De verschillende opties klinken heel erg interessant om allemaal uit te proberen.
Park & Ride klinkt ook leuk, al ben ik bang dat je dan veel parkeerplaatsen aan moet leggen (aan de andere kant, komen de parking cul-de-sacs dan wel van pas ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Yup, al een weekje of 2. ;)
Ik wil niet meer zonder simulatorA_easy, de resultaten zijn geweldig. :)
Het gebruik van de auto gaat iets omhoog ten koste van voetgangers maar de reistijd loopt snel terug.
Ook lijkt het alsof sims bereid zijn wat verder te reizen.

Park & ride [simulatorB] vereist een ander soort manier van plannen en om nou al mijn steden te moeten gaan aanpassen kost veels te veel tijd.
Desalnietemin lijkt me dat wel interessant om een keer te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226163 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 21:01:
[...]

waaarom bouw jij alles door elkaar. het is echt een enorme bende!
en je moet voor industrie een extra stad ernaast bouwen dat is beter en dan heb je ook geen vervuiling.
omdat ik een noob ben :D (eerste stad enzo :P)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 245611 op 01-02-2008 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

met het dubbele wegen systeem heb ik dit in elkaar weten te draaien (zonder neighbour cities)

Afbeeldingslocatie: http://img530.imageshack.us/img530/2139/2depogingcp0.th.jpg

popups + firefox = O+

alle ind (weinig) is hightech, en ongeveer 80% van alle gebouwtjes zijn $$$

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 245611 op 01-02-2008 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
LoneRanger schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 10:42:
Yup, al een weekje of 2. ;)
Ik wil niet meer zonder simulatorA_easy, de resultaten zijn geweldig. :)
Het gebruik van de auto gaat iets omhoog ten koste van voetgangers maar de reistijd loopt snel terug.
Ook lijkt het alsof sims bereid zijn wat verder te reizen.
Volgens de readme reizen de sims 6x (!) verder.

Is dit niet overdreven, of valt het mee? Het lijkt mij behoorlijk ver namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133390

Hey,

Beginnende speler hier.

Ik wil op een cleanmap beginnen met spelen, heb alleen de begin map met de tutorials. Waar kan ik mappen downloaden? Had al iets gevonden maar dan download je alleen een BMP... lijkt me niet echt de bedoeling.
Heb gezocht op de welbekende sites maar ik kom er niet uit.

Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visionist
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-03 16:48
Ik heb een vraag betreft het omlaag brengen van de kosten van allerlei gebouwen. In de tutorial kan je gewoon op een gebouw klikken en de nodige aanpassingen verrichten. Althans, ik dacht het zo gezien te hebben. Nu heb ik een eigen stad, waarin ook een school, maar wil ik de capacity veranderen. Hoe krijg ik dat voor elkaar? Op de school zelf klikken werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef.NL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:49
Bluepanther, er zijn al verschillende lege mappen beschikbaar die je vanuit het menu kan laden. Ik zou eerst daar gaan kijken voordat je mappen van internet haalt. Dat is namelijk nogal een gedoe ;)

Visionist, je moet eerst het vraagtekentje selecteren voordat je een gebouw aanklikt. Als je icoon eenmaal het vraagtekentje heeft klik je op de school of enig ander openbaar gebouw en dan kun je de hoeveelheid geld bepalen. Met de hoeveelheid geld die een school krijgt bepaal je ook het aantal plaatsen. Daarnaast kun je in je financiënscherm het algemene budget voor alle scholen etc. tegelijkertijd bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 16:50:
[...]
Volgens de readme reizen de sims 6x (!) verder.

Is dit niet overdreven, of valt het mee? Het lijkt mij behoorlijk ver namelijk!
Het maximale is [uit mijn hoofd] 257 tiles en dat is de lengte/breedte van de grootste vlakken/cities.
Dan ga je wel uit van de ideale situatie, geen opstoppingen en alleen maar avenues of snelwegen.
Ik vind het wel meevallen.
Voorheen, als de stad een beetje uitgroeide, moest ik aan alle kanten HT/en M aanleggen om inwoners van banen te voorzien.
Nu hoeft dat niet meer als je een beetje tactisch zoned. :)

SC4 gaat toch om regioplay en als je dan een grote stad hebt dan verwacht ik dat er sims uit de hele regio werken of iig uit de omliggende kleinere steden en/of dorpjes.
Dat gebeurd overigens nog steeds niet maar dat had ik ook niet verwacht. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visionist
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-03 16:48
Stef.NL schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 18:46:
Bluepanther, er zijn al verschillende lege mappen beschikbaar die je vanuit het menu kan laden. Ik zou eerst daar gaan kijken voordat je mappen van internet haalt. Dat is namelijk nogal een gedoe ;)

Visionist, je moet eerst het vraagtekentje selecteren voordat je een gebouw aanklikt. Als je icoon eenmaal het vraagtekentje heeft klik je op de school of enig ander openbaar gebouw en dan kun je de hoeveelheid geld bepalen. Met de hoeveelheid geld die een school krijgt bepaal je ook het aantal plaatsen. Daarnaast kun je in je financiënscherm het algemene budget voor alle scholen etc. tegelijkertijd bepalen.
thx stef ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:28

Wildfire

Joy to the world!

Vervelend... zojuist twee keer kort achter elkaar een complete freeze van Rush Hour. Maar goed dat ik bij de laatste crash vlak vantevoren nog had gesaved... :)

(is onder Vista 64-bit btw)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75805

Weet iemand goede blokgrootes voor woon en werk zodat er zeg maar grote wolkenkrabbers onstaan? of maakt dat eigenlijk niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Anoniem: 75805 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 22:37:
Weet iemand goede blokgrootes voor woon en werk zodat er zeg maar grote wolkenkrabbers onstaan? of maakt dat eigenlijk niet uit?
Maakt niet zoveel uit, in princie kan er een wolkenkrabber groeien uit een 2x2.
Geen idee trouwens of er een 2x2 wolkenkrabber origineel in spel het zit meer het is wel mogelijk.
Wat vereist is voor hoogbouw is het aantal inwoners in je regio, de hoger de sneller je hogbouw krijgt.
Oh en high density zonen helpt natuurlijk ook want op low krijg je echt geen wolkenkrabbers.
Als je aardig wat inwoners hebt, een grote vraag naar residential hebt en hd zoned dan is de kans groot dat er high-rise uit de grond komt.
Wel zorgen dat er openbaar vervoer is en wat boompjes in de buurt doet ook wonderen. :)

Als het gaat om commercial, veelvuldig ov met achter de busstop een small plaza [die 2e small plaza in het parkjes menu] werkt perfect.

Maar expirimenteer gewoon met de grote van zonen, zo krijg je ook meer variatie in het type gebouwen.
Op 3x3 komt nooit een 2x2 gebouw.
Overigens geldt dat niet voor industrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kheb een stad nu zonder neighbors met 220k inwoners, geen industrial en bijna alles $$$
*flex*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Anoniem: 245611 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 15:13:
kheb een stad nu zonder neighbors met 220k inwoners, geen industrial en bijna alles $$$
*flex*
Dat soort dingen kun je niet roepen zonder plaatjes te posten natuurlijk. :P

Vanmiddag weer even flink zitten werken aan m'n regio die inmiddels door 1,1M sims wordt bewoond.
Alleen al in de grote stad [5 large tiles] wonen ruim 900K aan inwoners, de rest woont in kleinere steden [+/- 30K] en wat dorpjes.

Een kleine impressie:

Dierentuin [modular]:
Afbeeldingslocatie: http://xs224.xs.to/xs224/08050/img0006634.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs224.xs.to/xs224/08050/img0013911.jpg

Haven [work in progress]:
Afbeeldingslocatie: http://xs224.xs.to/xs224/08050/img0009501.jpg

's nachts is alles mooier:
Afbeeldingslocatie: http://xs224.xs.to/xs224/08050/img0005337.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs224.xs.to/xs224/08050/img0010651.jpg

Hier ben ik momenteel bezig:
Afbeeldingslocatie: http://xs224.xs.to/xs224/08050/img0008530.jpg

Regio:
Afbeeldingslocatie: http://xs224.xs.to/xs224/08050/img0011783.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ziet er goed uit,man, vooral die laatste pic!

Leuk die dorpjes her en der :)

Welke map is dat ook alweer? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
LoneRanger in "\[PC/MAC] SimCity 4 - Deluxe"

NHP Matinenda.
In bovenstaande post kun je hem kant en klaar downloaden. ;)
Naar mijn smaak een van de mooiste maps hoewel ik een en andere ingame aan het terraformen ben. ;)

Overigens zit ik zwaar te dubben over 2 dingen.
1: een pass over de bergen en een klein dorpje ergens boven in de sneeuw.
2: een brug verbinding rechts onder zodat ik in die baai van dat meertje een leuk vissersdorpje kan bouwen.

Nummer 1 is moeilijk omdat het moeilijk is een pass geloofwaardig te maken met die steile bergen en nummer 2 vereist wat terraforming aangezien je een brug niet diagonaal kan bouwen.
Een optie voor nummer 2 is de "Big Dig" oftewel een tunnel maar dat is weer zo ongeloofwaardig aangezien het om een verbinding met een klein dorpje gaat.

Volgens mij neem ik dit spel veels te serieus af en toe. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

valt wel mee hoor ;)
maar die regio ziet er egt mooi uit. dat water is cool hoe heb je dat zo gekregen of is dat normaal met deluxe edition?
en waar kan ik nou die CAM mod downloaden? want heb overal gezocht en niks gevonden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
LoneRanger schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:55:
LoneRanger in "\[PC/MAC] SimCity 4 - Deluxe"

NHP Matinenda.
In bovenstaande post kun je hem kant en klaar downloaden. ;)
Naar mijn smaak een van de mooiste maps hoewel ik een en andere ingame aan het terraformen ben. ;)
Dacht al dat het Matinda was. Om een of andere reden ben ik hem niet gaan spelen. Weet niet meer waarom.
Overigens zit ik zwaar te dubben over 2 dingen.
1: een pass over de bergen en een klein dorpje ergens boven in de sneeuw.
2: een brug verbinding rechts onder zodat ik in die baai van dat meertje een leuk vissersdorpje kan bouwen.

Nummer 1 is moeilijk omdat het moeilijk is een pass geloofwaardig te maken met die steile bergen en nummer 2 vereist wat terraforming aangezien je een brug niet diagonaal kan bouwen.
Een optie voor nummer 2 is de "Big Dig" oftewel een tunnel maar dat is weer zo ongeloofwaardig aangezien het om een verbinding met een klein dorpje gaat.

Volgens mij neem ik dit spel veels te serieus af en toe. B)
En een Ferry?
Anoniem: 226163 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 19:00:
valt wel mee hoor ;)
maar die regio ziet er egt mooi uit. dat water is cool hoe heb je dat zo gekregen of is dat normaal met deluxe edition?
Nee, is gewoon een watermod, kijk maar op bijv. Simtrop.
en waar kan ik nou die CAM mod downloaden? want heb overal gezocht en niks gevonden :(
www.sc4devotion.com

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 03-02-2008 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik kan de CAM mod nogsteeds niet vinden ook op die site niet.
en op simtrop staan mods waar voor je rushour nodig hebt maar maakt het veel uit als je dat niet hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Tja daar was ik al mee bezig om je voor te blijven. :P

Afbeeldingslocatie: http://xs124.xs.to/xs124/08050/img0014440.jpg

Ik denk wel dat het de beste optie is.
Er is echt geen normale plek voor een brug aangezien alles daar diagonaal is en een enigzinds geloofwaardige brug dus over 3 tiles verdeeld zou moeten worden.
Nee, is gewoon een watermod, kijk maar op bijv. Simtrop.
In de gelinkte post staan alle mods die ik gebruik en idd je moet je registreren op SC4D tenzij je het truckje van Soadmaggot toepast.
De CAM, evenals 90% van alle mods etc werkt alleen met de Deluxe versie of SC4+Rushhour.
Een kwestie van de budget-bakken in de gaten houden. ;)
[Rushour is niet meer tekoop trouwens]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoe weet ik nu btw of die CAM werkt? ik zal screenshot van mn cities plaatsen. mogen jullie zeggen of ie werkt :D

Afbeeldingslocatie: http://img182.imageshack.us/img182/5971/regionau7.th.jpg

de regio

Afbeeldingslocatie: http://img238.imageshack.us/img238/5926/nachtfotoyt8.th.jpg

stad bij nacht

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 245611 op 03-02-2008 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

volgens mij werkt die wel :D

heey waarom vraagt die neit of ik mijn snel weg op de anderestad wil aan sluiten???
want ik heb nu geen verbinding en dat vind ik niet zo leuk :(
en ik heb mijn helestad vol met scholen staan en als bij gegevens overzicht op onderwijs klik is er maar een klein stukje van de stad groen en de rest rood! egt ik snap er niks van!

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 226163 op 05-02-2008 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

vraagje? hoe doen jullie het als een bepaalde woonwijk om steeds meer ziekenhuis en scholen vraagt?

heb namelijk een paar wijken waar nu 5 ziekenhuizen staan en 2 grote basisscholen, vind dit persoonlijk heel lelijk.

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Thrillseeka schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 22:17:
vraagje? hoe doen jullie het als een bepaalde woonwijk om steeds meer ziekenhuis en scholen vraagt?

heb namelijk een paar wijken waar nu 5 ziekenhuizen staan en 2 grote basisscholen, vind dit persoonlijk heel lelijk.
Ja, als het echt high density wordt dan kunnen de ziekenhuizen het niet echt aan.

Ik gebruik het ziekenhuis van Simgoober (Mercy hospital ofzo), die kan al wat meer patie3nten aan, maar er zijn meer ziekenhuizen die meer patienten aankunnen.

Kijk ook eens naar de radius van de ziekenhuizen, staan die niet veel te hoog?
(Ik heb mijn ziekenhuizen meestal nog onder de helft staan geloof ik, hangt van de situatie af, natuurlijk :) )

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 05-02-2008 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Om op de bovenstaande post in te haken,
Sim metro mercy centre: http://www.simtropolis.com/stex/details.cfm?id=816&v=1
DEDWD indoor sports centre: http://www.simtropolis.com/stex/details.cfm?id=12739&v=1

Die laatste ziet eruit als een sportschool, kortom leuke afwisseling/toevoeging aan je stad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hey wat is nou het verschil tussen een bat en een lot???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Anoniem: 226163 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 19:37:
hey wat is nou het verschil tussen een bat en een lot???
Een bat is gemaakt met bat [building architect tool] en een lot met lot-editor.
Je kunt een lot maken met een bat/model maar zonder bat geen lot hoewel het niet zo zwart/wit is.
Moelijk verhaal maar een lot is meestal een bat met andere props/models.
Als jij een mooi gebouw maakt in bat/gmax dan ben je een batter.
Als ik jouw model gebruik en er wat props [bomen, fietsen en wat niet meer] aan toevoeg met lot-editor ben ik een lotter. :P
Je snapt hem wel denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ziezo, gisteravond eens alle plugins weggemikt en bezig gegaan alle plugins te downloaden die ik wil hebben. Vanavond verder gaan, als ik alles heb ga ik ze netjes allemaal in submappen installeren zodat ik overzicht behoud.

Zijn er nog leuke aanraders? Mooie/handige gebouwen bijvoorbeeld? Ik heb gisteravond al twee uur op Simtropolis doorgebracht, maar in de STEX daar zit in de BAT-categorie wel een pagina of 300 en die ga ik natuurlijk niet allemaal doorspitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hey ik heb deze gedownload want die was voor de gewone simcity 4 maar ik heb hem in mijn plugin map gezet maar ik kan hem niet vinden in de game :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:39
Ik heb nu 2 hele mooie dorpjes, die niet direct naast elkaar liggen.
Wil nu heel graag een snelweg hiertussen, volgens mij moet dit gewoon mogelijk zijn, maar hoe!

Moet ik dan in de 3e tussenliggende tile een "stad" beginnen, waarbij ik alleen een snelweg aanleg?
Of is er een nettere manier om zoiets op te lossen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-05 16:12

H3llSiNG

Meh.

Zo heb er nu ook wat plugins bij gedownload, maar er zijn er zoveel dat ik een beetje het overzicht kwijt ben. Die hk torens vind ik persoonlijk erg mooi.

Wat zijn verder nog gebouwen en plugins die ik niet kan missen?

En hoe heet die nacht mod die iedereen schijnt te gebruiken?

[ Voor 12% gewijzigd door H3llSiNG op 08-02-2008 11:40 ]

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Wildfire schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:50:
Ziezo, gisteravond eens alle plugins weggemikt en bezig gegaan alle plugins te downloaden die ik wil hebben. Vanavond verder gaan, als ik alles heb ga ik ze netjes allemaal in submappen installeren zodat ik overzicht behoud.
Precies, overzicht is zo belangrijk, helemaal wanneer je toch niet zo tevreden bent met een bepaalde plugin dan is het makkelijker die weer te verwijderen.
Zijn er nog leuke aanraders? Mooie/handige gebouwen bijvoorbeeld? Ik heb gisteravond al twee uur op Simtropolis doorgebracht, maar in de STEX daar zit in de BAT-categorie wel een pagina of 300 en die ga ik natuurlijk niet allemaal doorspitten :)
Ik denk dat het zoeken/downloaden bijna net zo leuk is als het spel spelen.
Toen ik afgelopen juli het spel herondekte heb ik weken lang enkele dagen door de Stex zoeken naar dingen die ik leuk vond. :9
Leuke aanraders?
Is toch een beetje afhankelijk van wat je wilt gaan bouwen en smaak natuurlijk. :P
Op de Stex kun je zoeken op steekwoorden als "railway" "park[s]" "port/harbour" etc. en dat maakt de Stex gebruikers vriendelijker dan de Lex imo.
Verder kun je filteren op residential, comercial, landmark etc.
Anoniem: 226163 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:58:
[...]

hey ik heb deze gedownload want die was voor de gewone simcity 4 maar ik heb hem in mijn plugin map gezet maar ik kan hem niet vinden in de game :? 8)7
Gewoon in het menu waar je standaard ziekenhuis ook zit. ;)

@H3llsing:
De darker nights mod kun je vinden op http://gizmo.lunarpages.com/index.php.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Het is iets anders geworden en iets zuidelijker dan gepland. ;)

Afbeeldingslocatie: http://aycu05.webshots.com/image/42644/2003127634755389966_th.jpg

Gister avond best wel even mee bezig geweest en straks weer lekker verder bouwen. :)

nu nog een mod dat je 's nachts de volle maan kunt zien weerkaatsen in het water. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door LoneRanger op 09-02-2008 19:32 . Reden: plaatje gerepareerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bij de ziekenhuisen staat die neit dat had ik al bekeken ik denk dat ik nog iets moet doen voor dat die in de game komt.
want ik heb heb gedownload naar mijn plugin map en verder niks xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 20:01

Solid Seal

3D Printer N00b

vandeweek maar SC4 uninstallen ,, en opnieuw erop mikken .. met de juiste plug-ins

en dan tijdens het Wowen ff lekker een stadje fixen (2 tfts ftw )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Anoniem: 226163 schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 11:25:
bij de ziekenhuisen staat die neit dat had ik al bekeken ik denk dat ik nog iets moet doen voor dat die in de game komt.
want ik heb heb gedownload naar mijn plugin map en verder niks xD
Het is wel de bedoeling dat je de file uitpakt natuurlijk. :P

@SyS_ErroR:

Een nieuwe stad zul je idd moeten aanmaken op die lege tile, pas dan kun je een highway connectie maken/aanleggen.
Als je alleen een highway aanlegt en wieweet wat flora zet dan gewoon het spel op pauze, dan verlies je geen geld aan maandelijkse lasten terwijl je aan het bouwen bent. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Damn.... ben dus net klaar met het alles opnieuw indelen in SC4000's plugin folder. Gewoon met een lege folder begonnen en plugins bij elkaar geschraapt. Ik mis er echter twee: ik had eerst een plugin/mod waardoor een elektriciteitscentrale meteen een groot bereik had, waardoor elektriciteitsmasten niet meer nodig waren, plus waardoor ik niet heel m'n stad vol met waterleidingen hoefde te gooien.

Ik kan 'm zo 1-2-3 niet terugvinden, iig niet op Simtropolis. Iemand enig idee? :?

-- Edit: zul je zien, dan nog je toch nog even snel verder en kom je 'm alsnog tegen... http://www.simtropolis.co...ndex.cfm?p=details&id=361

[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 09-02-2008 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat is het maximaal aantal mensjes in een normaal gebouw en in een cam gebouw? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarO
  • Niet online
Maar weer eens verder gegaan. Kostte weer even wat tijd om dit voor elkaar te krijgen, maar ik ben voorlopig tevreden. Hierna maar eens gaan beginnen om mijn stad te gaan opbouwen. Al dat water is leuk, maar echt veel belasting brengt het voorlopig niet op. :P

Afbeeldingslocatie: http://xs124.xs.to/xs124/08060/sc408_diepdijck719.jpg.xs.jpg Afbeeldingslocatie: http://xs124.xs.to/xs124/08060/sc409_diepdijck698.jpg.xs.jpg Afbeeldingslocatie: http://xs124.xs.to/xs124/08060/sc410_diepdijck491.jpg.xs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
ElmarO: ziet er geweldig uit, met name die eerste foto. :)
Jammer dat xs.to wat problemen geeft hier, de voledige picture laadt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Grrrr, het is weer te verslavend... :)

Wou gisteravond eigenlijk uiterlijk rond 23:30 ophouden zodat ik nog een filmpje zou kunnen gaan afkijken. Nee dus... pas rond 01:00 uur gestopt met SimCity 4000 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:P maat bij mij laat de foto wel hoorw .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boredgeestje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:10
Ik heb een raar probleem:

Ik speel SC4D op twee PC's:
Thuis op mn desktop en op mn laptop als ik ergens anders ben.

Natuurlijk wil ik aan één regio knutselen, dus kopieer ik de regio en steden heen en weer.
Echter als ik bestanden van mijn laptop naar mn desktop kopieer verdwijnt er steevast één stad, ondanks dat ik alle bestanden uit 'my documents' heb gekopieerd. (de rest kopieert goed mee)

Vergeet ik iets?

This post was created with 100% recycled electrons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Ik heb in mijn stadje last van luchtvervuiling.. ff op internet gezocht hoe je dit het beste tegen kan gaan, en ik kwam de Clean Air Act tegen.
Als ik naar mijn budget ga, en dan naar City Ordinances, dan staat ie er niet tussen (terwijl dat wel zou moeten).
Iemand enig idee hoe dit komt?

Ik heb Simcity 4 Deluxe (voor Windows) met de laatste patch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb mn eerste 600k inwoners te pakken (in 3 kleine vlakkies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Ik zit erover te denken om de NAM mod te installeren.
Kan die ook toegepast worden op bestaande cities?

En welke effecten heeft de NAM precies?
T valt me vooral op dat subway's en bussen weinig worden gebruikt, helpt de NAM mod hier ook voor?

Iemand ook enig idee over mijn probleem met de Clean Air Act?
Anoniem: 245611 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:32:
met het dubbele wegen systeem heb ik dit in elkaar weten te draaien (zonder neighbour cities)

[afbeelding]

popups + firefox = O+

alle ind (weinig) is hightech, en ongeveer 80% van alle gebouwtjes zijn $$$
Dubbele wegen systeem?
Dus twee enkele wegen, met daartussenin iedere keer wat groen? (bomen of zo'n kant&klaar parkje?)

Volgens mij ben ik verslaafd....

[ Voor 47% gewijzigd door SyS_ErroR op 13-02-2008 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarO
  • Niet online
SyS_ErroR schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:15:

T valt me vooral op dat subway's en bussen weinig worden gebruikt, helpt de NAM mod hier ook voor?

Met de NAM kan je onder meer aanpassen hoe ver je Sims willen reizen. Verder is het mogelijk om rotondes te maken. Wat weer handig is voor een soepele doorstroming. Tevens kan je Streets diagonaal aanleggen. Iets wat zonder de NAM niet kan. :)

Met je probleem met betrekking tot de Clean Air Act zou ik je niet kunnen helpen. Die zou er normaal gesproken gewoon tussen moeten staan.
Dubbele wegen systeem?
Dus twee enkele wegen, met daartussenin iedere keer wat groen? (bomen of zo'n kant&klaar parkje?)
Als ik zo zijn screen zie wel. Kan je doen met avenue, 2× eenrichtingswegen of normale weg. Al kan je een avenue met behulp van treinrails ook spliten.

[ Voor 15% gewijzigd door ElmarO op 13-02-2008 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Kan ik de NAM gewoon toepassen op een bestaande stad? Of is dit af te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarO
  • Niet online
SyS_ErroR schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 17:28:
Kan ik de NAM gewoon toepassen op een bestaande stad? Of is dit af te raden?
Als ik even in mijn geheugen graaf zou het toepassen van de NAM op een bestaande stad geen problemen op moeten leveren. Al moet je hem wel een tijdje laten draaien eer je het effect van de NAM gaat merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
ElmarO schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 18:30:
[...]

Als ik even in mijn geheugen graaf zou het toepassen van de NAM op een bestaande stad geen problemen op moeten leveren. Al moet je hem wel een tijdje laten draaien eer je het effect van de NAM gaat merken.
Iets dieper graven, als je een/de nieuwe NAM installeerd is je halve wegennet verdwenen. ;)
Dit is niet zo'n heel groot probleem aangezien je het wel vrij simpel weer terug krijgt.
Als je de street selecteert en je op een ooit bestaande weg klikt komt er weer een heel stuk terug.

@SyS-error: gebruik http://www.simtropolis.com/stex/details.cfm?id=1831&v=1, die werkt iig. :)
[terug te vinden in je parken-menu.]

[ Voor 10% gewijzigd door LoneRanger op 13-02-2008 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarO
  • Niet online
LoneRanger schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 18:46:
[...]

Iets dieper graven, als je een/de nieuwe NAM installeerd is je halve wegennet verdwenen. ;)
Dit is niet zo'n heel groot probleem aangezien je het wel vrij simpel weer terug krijgt.
Als je de street selecteert en je op een ooit bestaande weg klikt komt er weer een heel stuk terug.
Misschien had je die problemen nog niet bij de toenmalige versie. Of ik heb het verdrongen, dat kan ook. :P

Weer even verder gegaan met mijn durpke. :)

Afbeeldingslocatie: http://xs224.xs.to/xs224/08073/sc411_diepdijck795.jpg.xs.jpg Afbeeldingslocatie: http://xs224.xs.to/xs224/08073/sc412_diepdijck638.jpg.xs.jpg Afbeeldingslocatie: http://xs224.xs.to/xs224/08073/sc413_diepdijck393.jpg.xs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs224.xs.to/xs224/08073/sc414_diepdijck849.jpg.xs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Sorry dat ik niet edit maar het volgende nieuws is wel het wel waard.

Hoe de auto's rechts te laten rijden met de Engelse taal

1: Ga naar de map waar je SC4 hebt geinstalleerd en verander de naam van de map "UKEnglsh" naar "English". [zonder aanhalingstekens.]
2: Start-> run -> regedit
HKEY_LOCAL_MACINE -> SOFTWARE -> Maxis -> SimCity4 -> 1.0
klik rechts op language en kies voor wijzigen en verander 13 naar 1

Start SC4 op en zie het resultaat. :)

Gevonden in een hele oude [2003] thread op het ST forum.
Persoonlijk boeit het me niet echt maar ik weet dat er [minimaal] 2 personen hiermee geholpen zijn. :)
Ik heb het natuurlijk wel getest en het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
LoneRanger schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 18:46:
[...]

@SyS-error: gebruik http://www.simtropolis.com/stex/details.cfm?id=1831&v=1, die werkt iig. :)
[terug te vinden in je parken-menu.]
Is het uiteindelijk wel de moeite waard om NAM te installeren? Of kan zonder ook prima?

Klopt t trouwens dat je alleen zaken kan doen met je directe buren?

OMG: ik voel me stom!! 8)7
Bij City Ordinances staat een heeeel klein peiltje naar beneden, ik dacht dat ik in 1x alle opties voor mn neus had (dat dat pijltje dr ook bij gebouwen e.d. is wist ik al...)

[ Voor 12% gewijzigd door SyS_ErroR op 13-02-2008 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]LoneRanger schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 20:41:

waarom zou je een engelse taal gebruiken en niet gwn NL :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boredgeestje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:10
Sommige mensen hebben nou eenmaal een hekel aan vertalingen...

This post was created with 100% recycled electrons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226163 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:17:
[quote]LoneRanger schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 20:41:

waarom zou je een engelse taal gebruiken en niet gwn NL :?
sorry... ik gebruik engelse taal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SyS_ErroR schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:15:

[...]

Dubbele wegen systeem?

Volgens mij ben ik verslaafd....
twee roads opvullen met parks/plaza's, whatever je leuk vind, bomen bij industrie.... hoekjes met busstations... small fire stations... police kiosks, clinics... allemaal leuk en het groeit keihard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Vandaag heb ik het spel geinstalleerd op mijn laptop (volledige specs in signature). Maar het loopt voor geen meter! Alles hakkelt en doet, en de hele tijd lag. Komt dit misschien door mijn videochip die niet goed geinstalleerd wordt?

Korte specs:
Intel Core 2 Duo T7200
2GB Ram
ATI Mobility X1700 (256MB)
160GB 5400RPM HDD

Hierop zou simcity toch goed moeten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarO
  • Niet online
Anoniem: 245611 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:45:
[...]

sorry... ik gebruik engelse taal :P
Ik ook. Vind die Nederlandse vertaling nou niet echt geweldig.
Anoniem: 94768 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 18:24:
Vandaag heb ik het spel geinstalleerd op mijn laptop (volledige specs in signature). Maar het loopt voor geen meter! Alles hakkelt en doet, en de hele tijd lag. Komt dit misschien door mijn videochip die niet goed geinstalleerd wordt?

Korte specs:
Intel Core 2 Duo T7200
2GB Ram
160GB 5400RPM HDD

Zo op het eerste gezicht denk ik ook dat het komt door die videochip die niet goed wordt geïnstalleerd. Heb je ook al geprobeerd om de affiniteit van SimCity 4 aan maar één core toe te wijzen? SC4 houdt niet zo van dualcore. Al zou die dan juist veel sneller moeten lopen dan normaal, maar je weet maar nooit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 94768 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 18:24:

Korte specs:
Intel Core 2 Duo T7200
2GB Ram
160GB 5400RPM HDD

Probeer eens software ipv hardware rendering.

En zoek eens in dit en/of andere Simcity topics naar 'Ati' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik ben m'n regio even zat en opzoek gegaan naar iets totaal anders.

Hazaria Isles:
Afbeeldingslocatie: http://aycu40.webshots.com/image/45759/2000094373153946970_rs.jpg

10 grote tiles met nauwlijks mogelijkheden om e.e.a te verbinden en veel water. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarO
  • Niet online
LoneRanger schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 14:37:
Ik ben m'n regio even zat en opzoek gegaan naar iets totaal anders.

Hazaria Isles:
[afbeelding]

10 grote tiles met nauwlijks mogelijkheden om e.e.a te verbinden en veel water. :9
Ziet er uit als een regio waar je helemaal los kan gaan met PEG Waterfront spul. En dan met van die leuke kleine vriendelijke dorpjes. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
ElmarO schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 15:36:
[...]

Ziet er uit als een regio waar je helemaal los kan gaan met PEG Waterfront spul. En dan met van die leuke kleine vriendelijke dorpjes. O+
Inderdaad, ben aardig aan het downloaden vanaf PEG sinds er aardig wat nieuw "spul" is sinds mijn laatste bezoekje aldaar.

Ik ben begonnen op het grote eiland rechts wat lijkt op een halve vulkaan.
Het leek me wel leuk om te beginnen om een kustweg aan te leggen rondom het eiland met het oog op een jaarlijks terugkerende autorace voor miljonairs. 8)
Een soort ode aan Testdrive Unlimited. ;)
Die weg aanleggen heeft me een uurtje of 3 gekost. :X

Millionares Nest

Afbeeldingslocatie: http://aycu28.webshots.com/image/43187/2001803481716907227_rs.jpg

Het zal geen 200km zijn dus moet de race maar gaan over een rondje of 3.
De route kent 3 tunnels en 1 lange brug waar vanaf je heel mooi zicht hebt op de "Green Lagoone".
Het aantal bochten heb ik niet geteld. :P

De "stad" in aanbouw:

Afbeeldingslocatie: http://aycu28.webshots.com/image/45067/2001888677756406999_rs.jpg

Zoals te zien ga ik bouwen op plateaus met het nodige hoogte verschil althans, dat is de bedoeling.

De "Green Lagoon":

Afbeeldingslocatie: http://aycu11.webshots.com/image/45090/2005017682521763372_rs.jpg

Deze rots formatie vond ik te mooi te vernielen, dan maar er omheen/tussendoor.

Afbeeldingslocatie: http://aycu17.webshots.com/image/45896/2002434941019950454_rs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

haha vet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-05 16:28
Even een kleine vraag,

Ik ben nu bezig met een redelijk goed uitziende region, echter krijg ik het niet voor elkaar om R$, R$$, of R$$$ te plaatsen welke ik voor een bepaald gebied passend vind. Ik heb wel bepaalde BAT's gedownload welke erin zouden passen, maar die komen 9 vd 10 keer niet in de region, wel de standaard maxis huisjes. Er zou een optie moeten zijn dat ik een bepaald type behuizing zou moeten kunnen plaatsen (althans, dat las ik op simtropolis) via de opties, maar dit is mij tot nu toe niet gelukt.

Tips iemand?

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarO
  • Niet online
Ziet er netjes uit LoneRanger. d:)b

Van het weekend weer verder gegaan met mijn dorp. Heb nu meer dan 5.000 inwoners.

Afbeeldingslocatie: http://xs224.xs.to/xs224/08070/sc415_diepdijck532.jpg.xs.jpg Afbeeldingslocatie: http://xs224.xs.to/xs224/08070/sc416_diepdijck171.jpg.xs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs224.xs.to/xs224/08070/sc417_diepdijck583.jpg.xs.jpg Afbeeldingslocatie: http://xs224.xs.to/xs224/08070/sc418_diepdijck560.jpg.xs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Plugin manager of startup manager.
Ik heb even geen link voor je maar met die programma's kun je plugins voor een region in- of uitschakelen.
Er is ook een "no maxis" plugin maar die is erg rigoreus.
Vaak duurt het ook even voor je bepaalde gebouwen [bats] krijgt omdat je een bepaald level nog niet berijkt hebt. ;)

@ Elmar:

Dank je hoewel het echte werk nog niet eens begonnen is. :P
[begonnen wel maar nog niet te zien ;) ]

Overigens had ik verwacht dat je meer inwoners had.
Teveel bezig met eyecandy?
Ziet er iig goed uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarO
  • Niet online
LoneRanger schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:59:
@ Elmar:

Dank je hoewel het echte werk nog niet eens begonnen is. :P
[begonnen wel maar nog niet te zien ;) ]

Overigens had ik verwacht dat je meer inwoners had.
Teveel bezig met eyecandy?
Ziet er iig goed uit. :)
Ben inderdaad wel behoorlijk veel bezig met eyecandy. Al is het op het moment ook de enige stad in de regio wat de groei ook wat trager laat verlopen. Tevens gebruik ik alleen maar Medium Residental, dus de flats die komen worden ook niet al te groot. Mijn idee is om de steden wat kleinschalig te houden met zo heel af en toe plek voor de wat grotere flats. :)
anandus schreef op zondag 17 februari 2008 @ 20:41:
ElmarO, dat ziet er heel er leuk uit, chapeau!

Even een vraagje, weet iemand een cul-de-sac mod?
Welke van het einde van streets een cul-de-sac maakt?
(een parkeerplek is ook goed)

Ik zoek dus een mod en geen lots :)
Dit was de enige die ik zo snel op Simtropolis kon vinden.

[ Voor 25% gewijzigd door ElmarO op 17-02-2008 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
ElmarO, dat ziet er heel er leuk uit, chapeau!

Even een vraagje, weet iemand een cul-de-sac mod?
Welke van het einde van streets een cul-de-sac maakt?
(een parkeerplek is ook goed)

Ik zoek dus een mod en geen lots :)

edit:
gevonden
Al hoopte ik op een leuke met een boompje erin ofzo :)

[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 18-02-2008 06:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Maar waarom geen lot dan?
Je wilt gewoon automatisch een einde [cul de sacs] aan je roads/streets ipv ploppen omdat je dat later weer moet verwijderen alvorens de weg langer te maken?

Zelf gebruik ik deze:
http://www.sc4devotion.co...x_filedesc.php?lotGET=113

Het zijn dan wel lots maar ze leveren maandelijks 10 simleons op, hebben een park effect wat goed is voor de buurt en ze zien er gewoon goed uit.
Oh en je kunt ze ook gewoon tegen de zijkant van je road/street plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

binnen kort heb ik sc4dl ik heb hem illigaal omdat ik hem nergens kan vinden :P nu maar hopen dat de mods en lots het doen want ik heb nu gwn de normale en daarmee kun je geen lots en of mods voor gebruiken dus dat is een beetje..
ik heb nu regio met halfmiljoen inwoners niet zoveel maar die stad van mij is wel erg groot beetje onrealistisch kijken of deluxe dat beter heeft opgelost xD en anders weet iemand wel een leuke mod voor mij denk ik :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vroeger veel simcity gedaan misschien toch maar weer eens uit de kast halen aangezien ik wat meer ga gotten en wat minder ga fokken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
LoneRanger schreef op maandag 18 februari 2008 @ 18:27:
Maar waarom geen lot dan?
Je wilt gewoon automatisch een einde [cul de sacs] aan je roads/streets ipv ploppen omdat je dat later weer moet verwijderen alvorens de weg langer te maken?
Ik wil juist niet ploppen, het is voor einde van straten die toch niet langer gaan worden (ben bezig met een soort ader-model voor residential, dus een hoop doodlopende streets komen samen op roads komen samen op avenues en daar is de commercie.).

Anders plop ik me suf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Laatst online: 20-05 22:25
Ik heb een vraagje. Ik ben ook weer aan het simcity'en geslagen (te verslavend, maargoed). Ik heb ook een pluginfolder van tegen de gigabyte aan, dus met allemaal amerikaanse gebouwen enzo.
Nou heb ik nu zin om een Nederlandse stad proberen te maken, dus ik wil gebouwen van Haarlemmergold enzo downloaden. Maar hoe kan ik dan zonder me complete oude pluginmap te verwijderen, toch alleen die nederlandse gebouwen in Sc4 krijgen? Werkt het om een nieuw profiel in windows aan te maken, en op dat nieuwe profiel dus opnieuw simcity te installeren, en dus een nieuwe pluginmap aan te leggen in de Mijn Documenten van dat profiel? Of zijn er makkelijkere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

volgens mij (dit weet ik niet zeker) moet je gewoon al je plugins kopieeren in een anderemap plaatsen zodat je ze niet weg gooit.
dan nederlandse dingen downloaden in je map zetten en als je er klaar mee bent kun je gewoon je andere plugins weer toevoegen.
ik weet niet of het werkt hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
eswa schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:03:
Ik heb een vraagje. Ik ben ook weer aan het simcity'en geslagen (te verslavend, maargoed). Ik heb ook een pluginfolder van tegen de gigabyte aan, dus met allemaal amerikaanse gebouwen enzo.
Nou heb ik nu zin om een Nederlandse stad proberen te maken, dus ik wil gebouwen van Haarlemmergold enzo downloaden. Maar hoe kan ik dan zonder me complete oude pluginmap te verwijderen, toch alleen die nederlandse gebouwen in Sc4 krijgen? Werkt het om een nieuw profiel in windows aan te maken, en op dat nieuwe profiel dus opnieuw simcity te installeren, en dus een nieuwe pluginmap aan te leggen in de Mijn Documenten van dat profiel? Of zijn er makkelijkere opties?
Met plugin manager kun je per regio plugins uitsluiten.
Veder heb je dan ook nog the no-maxis plugin nodig. [even zoeken op de stex]
Let wel, dan kun je geen enkel maxis gebouw gebruiken zoals politie en scholen die standaard in het spel zitten.

pluginmanager : http://kurier.simcityplaza.de/details.php?file=311 [Engels]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Even een vraagje tussendoor:

Om een CAM-gebouw voor normaal te gebruiken moet je toch de growth stage op normaal zetten (dus bijv. 8 ipv 11) en je moet die rare OccupantGroups zoals 0xA4885763 weghalen, toch?

Dan doet-ie het daarna als gewoon gebouw, of ben ik iets vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:32:
Even een vraagje tussendoor:

Om een CAM-gebouw voor normaal te gebruiken moet je toch de growth stage op normaal zetten (dus bijv. 8 ipv 11) en je moet die rare OccupantGroups zoals 0xA4885763 weghalen, toch?

Dan doet-ie het daarna als gewoon gebouw, of ben ik iets vergeten?
Ik heb echt geen kaas gegeten van lot-editor maar wat je zegt klinkt plausibel.
Hoewel, Occupantsgroups heeft volgens mij te maken met de functie van een gebouw, residential, landmark, industrial etc.
In dat geval zou je dat juist niet weg moeten halen.
Maargoed, ik weet het niet zeker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hey als ik een gebouw download van simtrop hoe weet ik dan dat als ik een plek aan geef om huisen te bouwen dat gedowloade gebouw daar ook kan komen?? want ik wil wolkenkrabbers downloaden maar dan moeten daar wel mensen in kunnen wonen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 226163 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:08:
hey als ik een gebouw download van simtrop hoe weet ik dan dat als ik een plek aan geef om huisen te bouwen dat gedowloade gebouw daar ook kan komen?? want ik wil wolkenkrabbers downloaden maar dan moeten daar wel mensen in kunnen wonen :P
Tja, geduld hebben vooral.

Maar een hoop gebouwen hebben ook een 'plopable' of een 'Landmark' variant, dan kan je hem gewoon neerzetten net als een wereldwonder.

Als het alleen growable gebouwen zijn dan is het gewoon een kwestie van geluk hebben (al kan je het wel een heel klein beetje sturen metnimby/yimby en wat andere trucjes)

• eswa
  • Laatst online: 20-05 22:25
Ik heb dus vet veel nederlandse gebouwen gedownload en in me pluginfolder gezet. En nu ben ik een stadje begonnen, maar de nederlandse gebouwen groeien niet. Ik blijf met de standaard maxis huisjes zitten. Moet ik anders zonen? Oftewel zijn al die huisjes maximaal 1 hok breed ofzo? (ik heb nu gewoon hokjes van 2-3 lang gezoned) Of moet ik wachten totdat ze $$ of $$$ gaan bouwen? High/mid/low density? Kortom: iemand tips om een Nederlandse stad te maken?
Verder was ik nog opzoek naar het trein-pack met oa NStreinen erin, maar die kan ik niet meer vinden.
Als het lukt zal ik wel wat plaatjes posten. :)

[ Voor 5% gewijzigd door eswa op 21-02-2008 15:29 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.