[PC/MAC] SimCity 4 - Deluxe Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 125.743 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die railyard is echt de moeite, legio opties en het geeft wat extra's aan je industry.

Ziet er trouwens goed uit die intersections hoewel het voor mijn smaak iets teveel van het goede is. :P
Ik probeer het "realistisch" te houden, tussen haakjes omdat dat natuurlijk niet echt opgaat in fictieve steden met de grenzen die SC4 stelt.
Heb je de Census Repository Facility trouwens al, het geeft je wat meer inzicht in eventuele caps/demands van je stad/regio, erg nuttig.

Overigens ben ik druk bezig de stad die ik eerder al liet zien te mergen met een andere stad zodat het op de "region view" een grote stad lijkt met een ultiem groot Industrie-gebied.
Als dat eenmaal zover is komt er een grote haven met veel spulletjes van Somy. :9~

Afbeeldingslocatie: http://xs322.xs.to/xs322/07515/maincity.JPG.xs.jpg

Deze stad heeft rondom het centrum een kilometers lange gracht. [niet te zien in het donker >:) ]
Verder een replica van de Dom van Keulen wat toch wel zorgt voor een enorme aantrekkingskracht voor diverse grote firma's om hun hoofdkantoor in mijn stad te willen plaatsen.
Dat en omdat het vrij centraal in de regio ligt met een goede infra-structuur.
Inmiddels wonen er 300K aan inwoners en is de stad al ruim 500 jaar oud.
De plaatselijke voetbalclub is gepromoveerd naar de hoogste liga en een groter stadion staat op de verlanglijst.
Nu alleen nog een goed plek vinden. :)
Het hoogste gebouw is van "Djoella Industries" [stage12] en bied werk aan bijna 4.000 mensen. [dat lichtblauwe gebouw]
D'r ligt al een heel stuk RHW maar het is even wachten op de MIS om daar wat leuke intersecties op te maken.
Aangezien de RHW-beta niet te zien is op region-view laat ik het overzicht van mijn infra-structuur nog even achterwege.

welkom op het SC4-forum trouwens ;)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245311

Hoi,

Ziet er indrukwekkend uit, alleen een beetje donker! ;) Ik heb gister een (test) haventje gemaakt. Alle somy dingen zien er erg indrukwekkend uit, jammer alleen dat ze geen workers of andere functies hebben.... Heb trouwens gister voor het eerst in simcity gecheat met een industry only city... Deze zijn echt moeilijk te managen zonder cheaten. Zal effe een plaatje zoeken!

Mn grootste industry stad:

Afbeeldingslocatie: http://xs122.xs.to/xs122/07516/industry2.png.xs.jpg

Mn haven ( met railyards, bedankt voor de tip!):

Afbeeldingslocatie: http://xs122.xs.to/xs122/07516/port.png.xs.jpg

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de snelwegen ook een beetje teveel vind worden, maar helaas zijn ze echt nodig omdat ze allemaal al tegen de hoogste capaciteit zitten (geel tot oranje in traffic view.)...

Afbeeldingslocatie: http://xs122.xs.to/xs122/07516/traffic5.png.xs.jpg

Ik merkte dat de stad pas weer groeide nadat ik extra connecties bijplaatste die gelijk tot volle capaciteit liepen. Ik hoop dat ik dit met de RHW op een iets compactere\realistischere manier kan inpassen. Alle snelwegen lopen nu toch over op 1 snelweg die helemaal rood is.
Ik heb nu in mn industry 2 keer I-HT 10 N.Ass.T.I. Nanotech. Hier werken iets van 14000 mensen! Echt een cool gebouw. (wel vreemd, slechts HT 10??)

Afbeeldingslocatie: http://xs122.xs.to/xs122/07516/industry4.png.xs.jpg

Thanks voor de Census Repository Facility. Ik ga nu effe kijken wat hoe het eruit ziet.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 245311 op 22-12-2007 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Je haven ziet er goed uit. :)
Volgens mij gebruik je de havens met werkgelegenheid van Simpeg en daar zitten volgens mij ook "outer corners" in wat je als afwerking kunt gebruiken.
Als ik je nog een paar tips mag geven wbt je Industrie en haven:
container yard: http://www.simtropolis.com/stex/details.cfm?id=15402&v=1
containers los: http://www.simtropolis.com/stex/details.cfm?id=18699&v=1
industrial fillers: http://www.simtropolis.com/stex/details.cfm?id=12277&v=1
construction site pack: http://www.simtropolis.com/stex/details.cfm?id=11660&v=1

Stuk voor stuk leuk om je industrie gebied wat aan te kleden. ;)

Oh en wbt je snelwegen, als je de NAM installeerd heb je heel veel opties die default uit staan.
Er is b.v. de mogenlijkheid het volume van je wegen te vergroten en de reisduur aan te passen.
Volume x10 en reistijd x5 zou volgens de makers de meest realistische optie zijn.
Ik kwam daar zelf ook pas een maandje geleden achter. :P
(wel vreemd, slechts HT 10??)
Industrie gaat maar t/m level 10. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door LoneRanger op 22-12-2007 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ahh, die containers had ik nodig, die staan echt leuk. Jammer dat ze geld kosten ipv opleveren ( geen banen...). Thanks. Die ene van Simpeg geven idd wel werkgelegenheid, die van SOMY helaas niet, erg mooi zijn ze wel. Het is volgens mij wel zo dat wanneer ze op een gegeven moment om wat voor reden dan ook leeg raken ( geen water ofzo ) dat ze daarna nooit meer vol komen. Klopt dit?

Heb nu met de NAM perfect pathfinding, 2X capaciteit, 2 X Commute. Speed staat nog origineel. Vond dat de meest realistische. Vooral omdat bij diegene met meer capaciteit je zelfs een straat nauwelijks vol kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben weer bezig om mezelf Simcity klaar te maken :P

Heb een mooie map uitgekozen (Naples) en mijn pluginsmap ook redelijk af.
Maar nu mis ik een texture voor mijn BSC parken, en ik heb geen flauw idee welke dependency het zou moeten zijn, volgens mij heb ik alle dependencies.
Het is ook alleen maar voor de paar 'wide' stukjes van BSC Parks.

Afbeeldingslocatie: http://img411.imageshack.us/img411/713/misstexna7.jpg

De IID's zijn 0x6112xxxx en 0x6113xxxx.
Weet iemand welk bestand erbij hoort, of kan iemand even in SC4Tool kijken wat zij voor bestand hebben staan daar waar ik het rode kruisje heb?

edit:
Het zat in BSC Textures Vol 02 :)

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 25-12-2007 11:31 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 11:11:
Ik ben weer bezig om mezelf Simcity klaar te maken :P
Heb je het werkende onder Ubuntu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
LoneRanger schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 11:50:
[...]

Heb je het werkende onder Ubuntu?
Hád het werkende onder Ubuntu, maar heb een dualboot met XP, omdat anders de andere progjes (Cleanitol, SC4Tool, Datpacker, SC4Mapper, etc.) niet werken :)

Ben druk bezig met een stadje, heerlijke map, Naples, al is-ie net iets te steil af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Naples als in bay of Napels?
Net even gezocht en dat is idd een interessante map, ben wel benieuwd wat je er van gaat maken. :)

Dat datpacker is een geweldige tool maar elke keer als ik het gebruik schijnt er toch weer wat verloren te gaan.
Vanmiddag maar eens proberen met de nieuwe datpacker.
Oh, het is trouwens raadzaam om de NAM niet mee te nemen in datpacker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Whehehe, ja dat had ik ook door... De RHW mod doet het bij mij niet meer nadat ik datpacker gebruikt had... Is het veilig om deze er nu gewoon uit te halen en de NAM opnieuw te installeren?

• LoneRanger
  • Niet online
Anoniem: 245311 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 23:41:
Whehehe, ja dat had ik ook door... De RHW mod doet het bij mij niet meer nadat ik datpacker gebruikt had... Is het veilig om deze er nu gewoon uit te halen en de NAM opnieuw te installeren?
Heb ik wel gedaan en het werkt.
Alleen moet de NAM wel geladen worden na je "plugin compressed" folder.
Om helemaal zeker te zijn heb ik de NAM geinstalleerd in Z_NAM. :)

Ahh, wellicht is dat het. Is het mogelijk om de NAM dat files te verwijderen en de NAM opnieuw te installeren of is dit geen slim idee? Zit nu sowieso te denken om te wachten totdat de RHW 2.0 uitkomt... Die oude is er niet eens meer.

• LoneRanger
  • Niet online
Als het goed is heb je maar 1 NAM.dat in je pluggins compressed folder staan.
Die kun je verwijderen of backupen en dan de NAM opnieuw installeren.

Even wat tips wbt datpacker.
De eerste keer dat je het programma gebruikt hoef je geen backup te maken want het programma delete niks, het voegt alleen een folder toen [pluggins compressed] in je plugins folder. [mijn documenten]
Hernoem nu je plugins folder [die in mijn documenten dus] naar Plugins_backup o.i.d.
Maak nu een nieuwe folder aan genaamd "Plugins". [zonder aanhalingstekens]
Kopieer alle files uit de root van "Plugins_Backup" naar "Plugins" en knip de sub-folder "Plugins Compressed" uit "Plugins_backup" naar "Plugins".
Dit is de snelste en effectiefste manier om te backuppen en door te renamen kun je de boel zo weer terug zetten.
Als je nu weer nieuwe plugins installeerd is het aan te raden om dat in beide folders te doen en je plugins altijd in herkenbare sub-folders te zetten.
Ook is het aan te raden subfolders niet groter dan 500MB te laten worden.

Mocht je pluginsfolder wederom uit z'n voegen barsten zodat SC4 weer lange laadtijden heeft en instabiel wordt dan hernoem je gewoon de folder "Plugins" naar "Plugins_Backup2", je hernoemt "Plugins_Backup" weer naar "Plugins" en begint weer bij het begin van mijn verhaaltje.
Als alles gelukt is en werkt dan kun je "Pluggins_Backup2" verwijderen.

Het klinkt mischien ingewikkeld maar dat is het niet.
Nadeel is wel dat je een paar extra GB's ruimte nodig hebt op je C-schijf.
Het voordeel van datpacker is dat alles stabieler loopt en SC4 sneller laadt, het nadeel van datpacker is dat het niet onomkeerbaar is.
Vandaar dat je een backup nodig hebt.

Oja, de NAM niet datpacken en het liefst de CAM ook niet.
Van beide even een backupje maken na instalatie en voor datpacker dan kun je ze verweideren uit je plugin folder en later weer toevoegen als je klaar bent.

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-07 21:26

Solid Seal

3D Printer N00b

vandeweek SC:S gekocht ... en een dag later weer geretourneerd .. playmobiel-look is niet mijn ding.

• LoneRanger
  • Niet online
Solid Seal schreef op donderdag 27 december 2007 @ 21:42:
vandeweek SC:S gekocht ... en een dag later weer geretourneerd .. playmobiel-look is niet mijn ding.
[PC] SimCity Societies <--als je durft >:)
Nee, was bekend dat dat geen echte opvolger was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parzival
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-02 18:33
Hallo allemaal,

Ik heb Simcity 4 Deluxe op Vista, en ik heb de money tree gedownload, alleen ik zie m niet in mn spel terug komen... ik heb geprobeerd om m ook te kopieren naar C:\Program Files\Maxis\Simcity 4 deluxe\plugins maar helaas..

moet ik nog andere programma's hebben voor de money tree zichtbaar is in simcity??

Geef me ff wat spatie...: MCM: Directory Services Windows 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Parzival schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 12:37:
Hallo allemaal,

Ik heb Simcity 4 Deluxe op Vista, en ik heb de money tree gedownload, alleen ik zie m niet in mn spel terug komen... ik heb geprobeerd om m ook te kopieren naar C:\Program Files\Maxis\Simcity 4 deluxe\plugins maar helaas..

moet ik nog andere programma's hebben voor de money tree zichtbaar is in simcity??
Je moet hem plaatsen in 'my documents/simcity 4/plugins/' :)
En hij moet niet gezipt zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154012

Anoniem: 245311 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 20:04:

Heb nu met de NAM perfect pathfinding, 2X capaciteit, 2 X Commute. Speed staat nog origineel. Vond dat de meest realistische. Vooral omdat bij diegene met meer capaciteit je zelfs een straat nauwelijks vol kan krijgen.
Aangezien ik ook weer eens met SC4 begonnen ben heb ik ook de NAM gedownload en geinstalleerd. Alleen hoe heb jij en perfect pathfinding en 2x cap. en 2x commute aangezet? Je kon er maar 1 aanvinken bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Parzival schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 12:37:
Hallo allemaal,

Wat veel makkelijker is:
-ctrl+x
-typ: moolah 1000000
En je bent 1 miljoen rijker. ;)

Ben je wel volgende .dll voor nodig. [was ik vergeten] http://www.epicedit.com/SC4ExtraCheats.zip :P
De .dll file in je plugins folder zetten.

@Vash_Stampede
Lijkt me dat hij een combi gebruikt van 2x en 10x maar dat kan idd niet in combinatie met perfect.
Ik zou zeggen kies gewoon die laatste, je kunt altijd de NAM opnieuw instaleren om andere opties uit te testen zonder opnieuw te hoeven beginnen.
Vink iig ANT wel aan, is wel belangrijk voor RHW en SAM mocht je die ooit willen gebruiken. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door LoneRanger op 28-12-2007 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246936

Ik kreeg laatst opeens weer zin om SimCity te gaan spelen, uit het niets. Laatste die ik gespeeld had was SimCity 3000, paar jaar geleden, en nadat ik bekeken had welke nu het populairst was SimCity 4 maar geregeld.

Ik speel zonder toevoegingen en/of cheats, omdat de toevoegingen me iets te ver gaan en de cheats gewoon saai zijn, maar ik heb wel een probleem.

Ik heb een stad van 102K inwoners, mayor rating van +100, prima dus, maar ik wil eigenlijk van mijn dirty industry af. Nu wil de HT industry mijn stad erg graag in, maar hoe zorg ik dat de Dirty Industry weg gaat en de High Tech er voor in de plaats komt? Gewoon wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 246936 schreef op zondag 30 december 2007 @ 16:54:
Ik kreeg laatst opeens weer zin om SimCity te gaan spelen, uit het niets. Laatste die ik gespeeld had was SimCity 3000, paar jaar geleden, en nadat ik bekeken had welke nu het populairst was SimCity 4 maar geregeld.

Ik speel zonder toevoegingen en/of cheats, omdat de toevoegingen me iets te ver gaan en de cheats gewoon saai zijn, maar ik heb wel een probleem.

Ik heb een stad van 102K inwoners, mayor rating van +100, prima dus, maar ik wil eigenlijk van mijn dirty industry af. Nu wil de HT industry mijn stad erg graag in, maar hoe zorg ik dat de Dirty Industry weg gaat en de High Tech er voor in de plaats komt? Gewoon wachten?
Scholing en schone lucht :)
en hoge belastingen voor I-D >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scholen plaatsen in het industriegebied, heeft dat zin? En de smerige lucht komt natuurlijk door de Dirty Industry.. Of mis ik iets waarmee je het makkelijk schoon krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 246936 schreef op zondag 30 december 2007 @ 17:06:
Scholen plaatsen in het industriegebied, heeft dat zin? En de smerige lucht komt natuurlijk door de Dirty Industry.. Of mis ik iets waarmee je het makkelijk schoon krijgt?
Scholen moet je plaatsen in residential areas, sowieso controleren of het hele scholenspectrum goed vertegenwoordigd is en een goeie dekking heeft (van basisschool tot universiteit en alles ertussen, vergeet musea en bibliotheken niet), er zijn verder wat ordinances voor schone lucht (de clean air ordinance, bijvoorbeeld ;) , en veel openbaarvervoer scheelt ook.

Maar scholen in industriegebieden hebben niet echt zin, nee :P

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 30-12-2007 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, ik dacht al, dat is een vreemde tip. :)

Nou ja, ik heb geloof ik drie High Schools, drie Bibliotheken, een universiteit, en een large elementary school. Daar zou ik dus misschien wel eens iets aan kunnen doen.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 246936 schreef op zondag 30 december 2007 @ 17:16:
Ok, ik dacht al, dat is een vreemde tip. :)

Nou ja, ik heb geloof ik drie High Schools, drie Bibliotheken, een universiteit, en een large elementary school. Daar zou ik dus misschien wel eens iets aan kunnen doen.

Bedankt!
Check al je data, dus de grafiekjes, de kaartjes, etc. Daar kan je een hoop know-how uit halen en zwakke (en sterke) punten van je stad vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe doen jullie het trouwens als je je stad al praktisch volgebouwd hebt, maar je krijgt weer een of andere reward, een ConventieCentrum ofzo. Gewoon ergens in een Commercieel gebied plaatsen? Of moeite doen een lege plek te vinden?

En als je wegen helemaal vol raken en je aan het openbaar vervoer moet werken? Gewoon treinsporen overal doorheen leggen en er huizen en winkels voor slopen? Of doen jullie dan moeite om het overal omheen te leggen en niet teveel te hoeven slopen?

Of (wat ik zelf een keer heb gedaan) de infrastructuur grotendeels van tevoren aanleggen en daarna de stad er bovenop/omheen gaan bouwen? Alhoewel dat niet zo makkelijk gaat met het startgeld wat je krijgt, vond ik toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05-2022

[CSC]Outlaw

White Trash

HT industry zal er nooit komen zolang je vuile industrie er nog staat vanwege de luchtvervuiling voornamelijk. Wat heel goed werkt is de belasting verhogen zodat er totaal geen vraag meer is naar vuile industrie dan gewoon met de bulldozer over de vuile industrie duurt een paar maandjes totdat de vervuiling helemaal weg is maar zodra dat gebeurd is komt er HT voor in de plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je vervuilende industrie bulldozen kan een hele dure grap zijn. Ik stuur er zelf vaak een tornado doorheen (die kan je zelf besturen), dat is een stuk goedkoper :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 246936 schreef op zondag 30 december 2007 @ 17:46:
Hoe doen jullie het trouwens als je je stad al praktisch volgebouwd hebt, maar je krijgt weer een of andere reward, een ConventieCentrum ofzo. Gewoon ergens in een Commercieel gebied plaatsen? Of moeite doen een lege plek te vinden?
Hangt er eigenlijk vanaf. Soms is het een handig ding om een nieuw aan te leggen gebiedje te verfraaien, soms gebruik ik het om een achtergesteld gebied te boosten, etc.
En als je wegen helemaal vol raken en je aan het openbaar vervoer moet werken? Gewoon treinsporen overal doorheen leggen en er huizen en winkels voor slopen? Of doen jullie dan moeite om het overal omheen te leggen en niet teveel te hoeven slopen?
Sub & bussen O+
Nemen geen ruimte in en schelen een hoop.
Treinen gebruik ik zelf vooral in industrie-gebieden.
Of (wat ik zelf een keer heb gedaan) de infrastructuur grotendeels van tevoren aanleggen en daarna de stad er bovenop/omheen gaan bouwen? Alhoewel dat niet zo makkelijk gaat met het startgeld wat je krijgt, vond ik toen.
Ikzelf speel graag dynamisch (ik begin meestal door het hele gebied I-Ag te zonen, en ergens een beetje residential te plaatsen en zie wel hoe het groeit), en dan kan je niet zo makkelijk rekening houden met infrastructuur. Sterker nog, het is vaak een grote ramp :P

Net bezig met een regio. De vier vlakken rond de huidige kaart zijn ook allemaal farm met 1 of meerdere dorpjes.
Nu ga ik met deze drie dorpjes aan de slag, hier komt een stad te groeien. Denk ik.
Afbeeldingslocatie: http://img183.imageshack.us/img183/4562/capepointnd2.jpg
En nee, er is niets boeiends te zien op mijn screenshot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Voor HT heb je allereerst [hoog] opgeleide sims nodig.
Om de bouw te stimuleren kun je bomen planten en parkjes doen ook wonderen.
Bomen hebben ook nog eens het positieve effect dat ze vervuiling zuiveren.
Overigens duurt het 10 tot 20 jaar voordat het IQ van je sims omhoog gaat na plaatsing van een school.
Ook al staat een school er al tien jaar, als je nieuw "zoned" duurt het voor die sims wederom 10 to 20 jaar terwijl een "upgrade" van een gebouw dat effect niet heeft.
Aangezien "domme" sims het liefst een baan hebben in de vervuilende industry heb je ID dus altijd [op kleine schaal] nodig zolang je je stad uitbreid.

Wat betreft verkeers problemen, het effectiefst/makkelijkst is om over te gaan van bussen naar metro.
Een metro station is 1x1 en heeft een hogere capaciteit dan een bushalte.
Zonder cheats of plugins zijn je inwoners bereid om maximaal 6 tiles/vakjes te lopen, anders pakken ze de auto.
Het negatieve effect van metro is dat het geen klanten brengt naar je CS. [commercial service]
Dat heeft als gevolg dat je niet snel grote CS gebouwen krijgt of zelfs zwarte gebouwen.
Enige strategie is dus wel vereist en niet domweg je bushaltes vervangen voor metro.
Voor forenzen zou ik kiezen voor de trein of eventueel een snelweg verbinding.

@Anandus:
Ik vind dat lage druk gebied boven je meertje anders erg boeiend. :P

Nee, serieus, ziet er goed uit. :)

[ Voor 4% gewijzigd door LoneRanger op 30-12-2007 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is een beetje een harrewar van wegen geworden, ben nu drie dagen weer bezig met het spel en zelf een beetje aan het uitvinden hoe steden het snelst groeien en hoe ik ze het makkelijkst in kan delen of zou moeten.

Toen mijn laatste stad vrij hard groeide en na een paar uur op 75000 stond was ik compleet verrast en ben ik er gelijk mee doorgegaan, nu zit hij op 115.000, maar de echte groei is er een beetje uit. Ik had een hoekje van die stad die vrij vervuild was en waar drie powercentrales stonden langzaamaan gezuiverd, een zonnecentrale erbij, een kolencentrale weg, maar ik kom niet zo snel aan geld tegenwoordig. Inkomsten 33000 en uitgaven 31000, dat is een beetje mijn gemiddelde van vandaag. Zo is het vrij lastig sparen om de dirty industry te kunnen slopen en er high tech te krijgen.

Om een lang verhaal nog iets langer te maken, het ene hoekje is nu dus zuiver en daar is nu veel High Tech industry, en nu ben ik aan het sparen om een tweede hoek waar veel Dirty Industry zit schoner te maken.

-Edit-

Kom er net achter dat ik op de kleine kaart zit te spelen. Ik ontdekte dat je ook andere regions kon maken/instellen, zie ik dat daar veel grotere tiles bij komen. En ik maar 100.000 man op zo'n kleine proppen. 8)

-Edit 2-

Nu 120000 mensen. Heb de air pollution in ieder geval van rood naar alleen nog maar geel gekregen, maar verder groeit de stad niet meer. Veel gebouwen zijn abandoned due to low demand en veel flatgebouwen zijn niet voor de volle capaciteit benut en zien er krakkemikkig uit.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 246936 op 31-12-2007 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
LoneRanger schreef op zondag 30 december 2007 @ 18:34:
@Anandus:
Ik vind dat lage druk gebied boven je meertje anders erg boeiend. :P

Nee, serieus, ziet er goed uit. :)
Hihi, echt speciaal is het niet.
Maar voor de gein zal ik de vorderingen hier posten, kijken hoe het uit gaat groeien.
Ik heb nog een uurtje (of wat) verder gespeeld, en ik ben genoodzaakt om de eerste roads aan te leggen (was begonnen met alleen maar streets*).
Ik heb dus 3 dorpjes, totaal 35.000 inwoners en nu meer dan een miljoen in kas (8)7). Verder heb ik voor alles, behalve I-Ag, een cap tussen de 0% en 5%

Dit is het dorpje in het noordwesten (Richmond). Hier gebeurt geen hol, de universiteit (en nu ook privéschool en golfbaan, niet te zien op pic) zijn hier gevestigd, dus is een beetje het districtje waar de rijke mensen zich vestigen. De wijk is een stuk classier geworden ná het nemen van deze pic, trouwens. We kijken de volgende keer weer :)

Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/9344/richmondcv9.jpg

Dit is het dorpje aan de oostkant van het water (Farmville). Het is het meest saaie dorpje ter wereld. Zoals je ziet is ten noorden van het dorpje een beetje industrie opgedoken.
Tevens (niet zichtbaar, iets zuidelijker) is dit dorpje de plek voor boerse bezienswaardigheden, zoals de state fair, een monumentale watertoren en een lokale wereldberoemde meloenmarkt :P
Hoe dit gaat ontwikkelen is nog onduidelijk, al denk ik dat het uiteindelijk vanaf het zuiden opgeslokt zal worden door het volgende dorpje.

Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/2537/farmvillerj7.jpg

Het volgende dorpje (Westkaep) is waar op dit moment mijn aandacht naar uitgaat. Deze ontwikkelt zich in rap tempo tot klein stadje. Dit is ook daar waar de city hall en het courthouse terechtkomt.

De eerste middenbouwwoningen tekenen zich al af, tevens is dit (waarschijnlijk) de buurt waar de lagere inkomens zich voorlopig zullen vestigen. Dat stukje boerderij is ook al residential geworden.

Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/2607/westkaepze3.jpg

En er begint zich zelfs langzaam een primitieve CBD af te tekenen een stukje zuidelijker en klein beetje oostelijker van de residential middenbouw. Rond het courthouse begint de commercie zich knus te voelen, zoals je hier ziet.
Mark my words, tegen de tijd dat er een commerciële wolkenkrabber komt, zal dat rechts van de courthouse als eerste gebeuren :)

Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/8601/cbdod6.jpg

Zoals je ziet, is het nog rommelig en saai. zoals dat vaker is bij kleine dorpjes :P
Ik laat me voornamelijk sturen door aanvragen van het volk (dus wegen upgraden als ze erom zeuren, zones bouwen als ze erom zeuren, etc.). Ik heb geen plan, en ben slaaf van het SimCity-algoritme :P
Ik merk wel waar ik terechtkom. Al ga ik straks wel wat grote beautificationprojecten erdoorheenjassen om het allemaal wat 'op te ruimen en op te schonen' :P

* Overigens zoek ik een mooie (euro) texture voor streets met middenstreepjes, weet iemand er eentje?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2008 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er gaaf uit. Vind ik. Ligt het aan mij of heb je in het eerste plaatje geen of weinig parken, etc aangelegd? Ik krijg gelijk zelf weer zin om te gaan spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarO
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
anandus schreef op maandag 31 december 2007 @ 17:30:
[veel tekst]

* Overigens zoek ik een mooie (euro) texture voor streets met middenstreepjes, weet iemand er eentje?
De dorpjes zien er leuk uit. :)

Ik denk dat de Street Addon Mod wel wat voor je is. Als ik het topic op SC4devotion zie zou daar wel iets voor je tussen moeten zitten. Al zou het kunnen dat onderstaande pas in de nog te verschijnen 2e BETA zit. :)

Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/7618/newcitydec1200119822135bj7.jpg

Ga zelf denk ik ook maar eens overnieuw beginnen. Moet ik alleen de standaard San Francisco-regio weer opnieuw installeren. Blijf dat toch de fijnste vinden. :)

[ Voor 11% gewijzigd door ElmarO op 31-12-2007 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 246936 schreef op maandag 31 december 2007 @ 18:39:
Ziet er gaaf uit. Vind ik. Ligt het aan mij of heb je in het eerste plaatje geen of weinig parken, etc aangelegd? Ik krijg gelijk zelf weer zin om te gaan spelen. :)
Ik heb nog nergens parken, geloof ik, ga binnenkort paar mooie grote parken aanleggen :)

En ik zat ook aan de SAM te denken, maar kijk nog even de kat uit de boom :)
Hier even een overzichtsplaatje, hoe het er nu uitziet, lekker rommelig :P
Ziet er maar bruin uit, zo, met al die (lege) boerderijen.

Afbeeldingslocatie: http://img408.imageshack.us/img408/4931/overzicht2cq3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Anandus: Ik "kloot" meestal ook wat aan todat ik lijn zie of ideeen krijg. :P
Als ik zo naar dat meertje van je kijk dan zou ik kiezen voor visserij/haventjes [SimPeg] ipv die stranden die je hebt aangelegd.
Overigens, als je voor boerderijen/rural gaat moet je je inwoners "dom" houden.
Naarmate het IQ stijgt gaat de behoefte naar Agraculture omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
LoneRanger schreef op maandag 31 december 2007 @ 19:17:
Anandus: Ik "kloot" meestal ook wat aan todat ik lijn zie of ideeen krijg. :P
Als ik zo naar dat meertje van je kijk dan zou ik kiezen voor visserij/haventjes [SimPeg] ipv die stranden die je hebt aangelegd.
Overigens, als je voor boerderijen/rural gaat moet je je inwoners "dom" houden.
Naarmate het IQ stijgt gaat de behoefte naar Agraculture omlaag.
Ja, te laat, heb nu alleen maar I-HT. Niet erg, boerderijen moeten toch wijken, en alle omringende maps zijn ook boerderijen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ha, dan snap ik waarom men niet meer wil boeren bij mij. Had bij gebrek aan eigen creativiteit ook een map vol met boeren gegooid net als anandus maar na een paar scholen willen die apen opeens niet meer op een boerderij werken. Matig.

Daar zijn ze te slim voor, maar voor HT weer te dom geloof ik :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Er is een nieuwe update van de NAM uit.
http://www.sc4devotion.co..._filedesc.php?lotGET=1425

What's new?

-Elevated (heavy) Rail puzzle pieces completely revamped, three different texture styles available, some new pieces added.
-Underground Rail puzzle pieces with Ped Malls have been added.
-Increased connectivity for Avenue Roundabout and Avenue Roundabout with Elevated Highway overpass puzzle piece have been added.
-Smooth Avenue Curve puzzle pieces have been added.
-Reworked textures for smooth Road and Rail Curves.
-Raised Avenue Bridge has been added. RHW (Rural Highway mod, released as individual plugin) is now independent of ANT tool.
-NAM Controller contains RULs for updated RHW (Rural Highway mod) and SAM (Street Addon Mod) plugins (released separately).

Dependencies:
Network Addon Mod June 2007 version. [zie TS]

*let op* het gaat hier om een update dus lees de readme alvorens je gaat instaleren.

Er is ook een nieuwe beta [V2] van de SAM [street addon mod] uit.
http://www.sc4devotion.co..._filedesc.php?lotGET=1426

Persoonlijk ben ik [nog] niet zo'n fan van de SAM.
Met de SAM kun je 8 nieuwe soorten straten maken, van gravel tot dirt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarO
  • Niet online
Ben zelf dus ook nog maar opnieuw begonnen. Ben na 3 kwartier aanklooien alleen nog maar bij de aanleg van de stroomvoorziening. :P

Afbeeldingslocatie: http://xs323.xs.to/xs323/08012/sc407_Diepdijck.jpg.xs.jpg

De natte droom van GroenLinks en Al Gore. :*)

Zit alleen nog te twijfelen of ik nog een waterval aan de bovenkant ga doen. En zo ja, hoe ik hem dan wil hebben. Verder nog weet ik nog niet precies hoe ik verder ga aan de onderkant van de dammen. Dus daar gaan we maar eens over nadenken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 13:28

H3llSiNG

Meh.

Nadat ik weer eens zin had SC4 te spelen en het spel zonder problemen geinstalleerd had zit ik nu met het volgende probleem:

Als ik de map beweeg raakt het beeld verzwommen. Als ik dan inzoom is het weer normaal maar als ik dan weer beweeg is het beeld weer zo zoals op de screenshot. En hoe meer ik beweeg desto erger het word.

Afbeeldingslocatie: http://img114.imageshack.us/img114/2287/problemdc5.jpg

Heb al wat gegoogled en de meest recente patch staat er op.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Vaag, ik heb dat probleem ook ooit eens gehad.
Zet het spel eens op software-rendering ipv hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ziet er leuk uit, ElmarO!
H3llsing schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 20:44:
Nadat ik weer eens zin had SC4 te spelen en het spel zonder problemen geinstalleerd had zit ik nu met het volgende probleem:

Als ik de map beweeg raakt het beeld verzwommen. Als ik dan inzoom is het weer normaal maar als ik dan weer beweeg is het beeld weer zo zoals op de screenshot. En hoe meer ik beweeg desto erger het word.

[afbeelding]

Heb al wat gegoogled en de meest recente patch staat er op.
En met andere spellen geeft-ie niet dat probleem? En als je hem op software rendering zet?

Oh, en de EL-rail facelift mod is overigens ook een aanrader. Normaliter gebruik ik hem nooit, maar met deze mod ziet het er best uit alsof het de moeite waard is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG

H3llSiNG

Meh.

Op software zetten hielp inderdaad. Makkelijke oplossing maar je moet het maar net weten. Thnx

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
H3llsing schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 21:12:
Op software zetten hielp inderdaad. Makkelijke oplossing maar je moet het maar net weten. Thnx
Nouja, je problemen zijn natuurlijk niet voorbij zo ;)
Het betekent dat er iets mis kan zijn met je drivers of met je grafische kaart (hoeft niet, maar kan wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG

H3llSiNG

Meh.

Dit is eigenlijk het eerste spel tot nu toe waar ik dit probleem heb. Mochten er spellen een probleem mee gaan krijgen dan investeer ik er wel wat meer tijd in.

Hoe krijg ik dit programma van deze site? Ik zie nergens de download link?
http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=1271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:22
H3llsing schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 21:30:
Dit is eigenlijk het eerste spel tot nu toe waar ik dit probleem heb. Mochten er spellen een probleem mee gaan krijgen dan investeer ik er wel wat meer tijd in.

Je moet je eerst bij de site registreren (main site). Dan zal de download link zichtbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
H3llsing schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 21:30:

Klik op 'Download here' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG

H3llSiNG

Meh.

Noem me blind, en ik ben nu een member van de site. Maar ik zie nog steeds geen download link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
H3llsing schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 22:08:
Noem me blind, en ik ben nu een member van de site. Maar ik zie nog steeds geen download link.
Misschien helpt dit? :P
En weet je héél zeker dat je ingelogd bent?

Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/4849/daarkz7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-07 12:28
niezo moeilijk doen heur, verander de URL even ;)
http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=1271 wordt dus
http://sc4devotion.com/cs...desc.php?lotDOWNLOAD=1271
(verander GET naar DOWNLOAD, werkt bij elke download @ sc4devotion.com)
zo uit mijn hoofd, hier werkt het, ook na uitloggen ;)

Mja, soon komt m'n nieuwe systeem binnen, dan toch SC4 maar weer eens gaan oppakken :D

[ Voor 26% gewijzigd door PeterSelie op 01-01-2008 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:08

Wildfire

Joy to the world!

Ik ben ook maar weer 's bezig gegaan... Wel lullig, onder Vista met alle SimCity updates loopt 'ie heel af en toe vast - muziek gaat even haperen en dan *freeze*

Maar goed, eens kijken of ik niet al teveel werk kwijt ben nu.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punaisebal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10-2024
Is er toevallig een Nederlandse update? Zodat je allerhande nederlandse dingen krijgt, of moet ik alles apart downloaden?

It's Evolution Baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Punaisebal schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:31:
Is er toevallig een Nederlandse update? Zodat je allerhande nederlandse dingen krijgt, of moet ik alles apart downloaden?
Je kan Nederlands als taal bij de installatie kiezen :)

En als je Nederlandse gebouwen bedoelt: Ja, apart downloaden, al zijn de gebouwen van 'Haarlemmergold' als 1 pakketje te krijgen bij SC4D
Verder zou ik ook zoeken naar 'vanderaap' op Simtrop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Je kunt ook gewoon zoeken op "dutch", die zoekterm levert 100 dowloads. :9
Wel even 2 spaties achter dutch ivm het automatische aanvul script.

Ik was vanmorgen even aan het doorspitten van de diverse grote en kleine fora en kwam een opmerkelijk plaatje tegen.

Afbeeldingslocatie: http://img71.imageshack.us/img71/737/rp00013hs.jpg

Da's best wel ziek eigenlijk. :P

152M aan inwoners en dat zonder Maxis content dus alleen custom content en volgens mij ook zonder de CAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:08

Wildfire

Joy to the world!

LoneRanger schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:28:

Ik was vanmorgen even aan het doorspitten van de diverse grote en kleine fora en kwam een opmerkelijk plaatje tegen.

[afbeelding]

152M aan inwoners en dat zonder Maxis content dus alleen custom content en volgens mij ook zonder de CAM.
Yikes! Da's echt mega ja! Ik ben al blij als ik één enkele stad op 150000 inwoners krijg, laat staan een hele regio op meer dan 100 miljoen :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punaisebal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10-2024
Aargh, gisteren overnieuw begonnen maar even niet gesaved... drie uur kwijt :P Hoe kun je eigenlijk die regio zo zien zonder die randen van de vakjes allemaal te zien?

It's Evolution Baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 21-07 11:40

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

LoneRanger schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:28:

[afbeelding]

Zover kom ik nooit!

Als ik 1 stad, met aanliggende steden gebouwd heb gaat de rest me vervelen.
Die ene stad gaat dan zo goed, dat je makkelijk aan je geld kan komen en alles veel te simpel wordt.

Dus, ik ga me vervelen en start weer een nieuwe stad.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Tukk schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:24:
[...]

Zover kom ik nooit!

Als ik 1 stad, met aanliggende steden gebouwd heb gaat de rest me vervelen.
Die ene stad gaat dan zo goed, dat je makkelijk aan je geld kan komen en alles veel te simpel wordt.

Dus, ik ga me vervelen en start weer een nieuwe stad.
Daar heb ik weinig last van. :P
De enige reden waarom ik nooit een regio heb volgebouwd is omdat een regio me vaak tegen gaat staan op een bepaald moment.
Dat je niet meer weet welke kant je nog op kan zonder afbreuk te doen aan enige vorm van realisme.
Dit keer ben ik iets te serieus bezig en heb eerste de regio uitgeprint en een soort van planning gemaakt hoe het eruit moet komen te zien. B)
Daarna ben ik begonnen met een netwerk uit te leggen wat een tiental grote velden met elkaar verbind.
De grote stad [verdeeld over 4 tegels] begint aardig vorm te krijgen met bijna 700K aan inwoners en de overigen 100K in mijn regio zijn verdeeld over een acht-tal kleinere steden en dorpjes.
Het leuke ervan is dat je kunt doen waar je zin in hebt, het bouwen van velden en huisjes in dorpjes of juist werken aan wat grote flats in de stad.
Punaisebal schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:17:
Aargh, gisteren overnieuw begonnen maar even niet gesaved... drie uur kwijt :P Hoe kun je eigenlijk die regio zo zien zonder die randen van de vakjes allemaal te zien?
In je regio view even op de meest linkse icoon bovenaan drukken en dan krijg je o.a. de optie om de grenzen onzichtbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb de nieuwste NAM in mijn Plugin mapje geinstalleerd en de essentials in het plugin mapje van de NAM zelf, klopt dit?

En hoe kan je bijvoorbeeld instellen dat de weg x10 meer volume krijgt en x5 tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
MuSeLive schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 19:27:
Ik heb de nieuwste NAM in mijn Plugin mapje geinstalleerd en de essentials in het plugin mapje van de NAM zelf, klopt dit?

En hoe kan je bijvoorbeeld instellen dat de weg x10 meer volume krijgt en x5 tijd?
Tenzij ik me sterk vergis is die optie er niet meer met de nieuwste NAM. [01-01-2008]
De enige optie die je kon veranderen was de legacy-support voor de RHW dacht ik.
Eventuele opties kun je alleen aanpassen tijdens de instal.

Ik zal dit weekend de SP even aanpassen wbt de NAM.
Mocht iemand nog suggesties hebben voor de 2e post dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
LoneRanger schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 19:54:
[...]

Tenzij ik me sterk vergis is die optie er niet meer met de nieuwste NAM. [01-01-2008]
De enige optie die je kon veranderen was de legacy-support voor de RHW dacht ik.
Eventuele opties kun je alleen aanpassen tijdens de instal.

Ik zal dit weekend de SP even aanpassen wbt de NAM.
Mocht iemand nog suggesties hebben voor de 2e post dan hoor ik het wel.
ah ok, ik heb gewoon full install gedaan, verder niet echt gelezen.
Maar wat zijn die essentials precies? soort van update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
essentials will zeggen dat het essentiele files zijn dus zonder werkt het niet [perfect].
Zonder essentials werken je gedownloade bruggen niet en andere dingen.
Ik heb de materie niet bij de hand om met zekerheid te kunnen zeggen wat ze doen maar volgens mij zijn de essentials bridge-controlers en meer van die zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Heb nu dus ook die NAM geinstalleerd en kan nu ook over meer wegen kiezen, maar ik blijf maar traffic jams krijgen..
Paar hoofdwegen en een paar kleine straatjes in een woonwijk. ik kan toch niet overal wegen aanleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 07:51
MuSeLive schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 23:45:
Heb nu dus ook die NAM geinstalleerd en kan nu ook over meer wegen kiezen, maar ik blijf maar traffic jams krijgen..
Paar hoofdwegen en een paar kleine straatjes in een woonwijk. ik kan toch niet overal wegen aanleggen?
Ik loop tegen exact hetzelfde aan. Gisteren een paart uurtjes gespeeld, maar telkens loopt het verkeer vast. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk busstations te plaatssen in drukke omgevingen, maar het helpt allemaal niets. Ik gebruik met name "straten" en hoofdweg (enkel blokje). Graag zou ik eens wat willen zoen hoe je een degelijke infrastructuur aanlegt. Delen jullie de stad ala New York in bloks op? Wat te doen met zaken als een Casino en zo'n beurshal. Gelijk plaatsen of wachten?

Graag wat opstart-tips dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
MuseLive & Warfare:
Ik heb even mijn NAM controller geupload.
Maak in je plugin folder even een mapje "ZZZ" [zonder aanhalings tekens] en plaats de .dat file daarin.
Voor de duidelijkheid, je plugin folder in je "mijn documenten"

http://www.megaupload.com/?d=ZG8TT130

Laat even weten of dat jullie verkeers problemen oplost.

Volgens mij is het 10X capaciteit, 5X snelheid of iets in de trend, is al weer een tijdje geleden dat ik day heb ingesteld.

@Warfare:

Een paar pagina's terug staan nog wel wat beginners tips. ;)
Casino alleen doen als je het geld hard nodig hebt.
Het nadeel is dat het je crime verhoogd.
Welke hal bedoel je, het convention center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Ah bedankt, zal het maandag proberen.

Was alweer een nieuwe stad begonnen met een een stadsring en grote avenues en had maar een paar kleine problemen. hopelijk lost jouw patch dat helemaal op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245611

zo heb m ook maar ff besteld via play.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193690

Hmm, het begint hier bij mij ook weer te kriebelen om SC4 na een jaar weer te gamen. Mên wat heb ik hieraan uren aan gespendeerd. Prachtig om alles netjes in te richten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb net even op de site gekeken waar je die Colossos Adon Mod kan downloaden, maar waar ik ook kijk, ik zie nergens een download link. Of kijk ik er weer GIGANTISCH overheen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Beginners tips

-Simcity4 gaat om regio play dus de snelste manier om iets van de grond te krijgen is om meer dan 1 tile te bebouwen.

-Zoek een plaats/tile op de kaart waar je begint met banen te creeren. [industrie]
-Plaats wat straten en zone dan medium of dense industrie.
-Voor energie gebruiken we gewoon de windmolens, immers kosten die maar 50 en pas wanneer je een 6e windmolen nodig bent voor energie ga je voor de gas centrale.
-Voor water gebruik je gewoon de goedkoopste watertoren en plaats die zoveel mogelijk centraal zodat je geen ellenlange buizen-systeem moet aanleggen wat extra geld kost.
-Leg nu buizen zodat alle zones blauw worden, niet meer en niet minder.
-Zet het spel even in de hoogste snelheid en kijk toe hoe de gebouwen uit de grond komen.
[vergeet niet een conectie te maken met de tile waar je je eerste stad wilt laten groeien.

Afbeeldingslocatie: http://xs123.xs.to/xs123/08030/indust407.jpg

Hier werken +/- 500 sims

Hou je demand in de gaten want als de groene [residential] omhoog gaat kunnen we weer verder gaan met het uitbreiden van de buurt stad.

Afbeeldingslocatie: http://xs123.xs.to/xs123/08030/demand1677.jpg

Zoals je ziet is er genoeg werk om je residential uit te breiden met 2000 nieuwe sims.

-Voor het bouwen van residential kun je bovenstaande uitleg gebruiken wbt water en power.
-straten zijn goedkoper dan wegen.
-hou het simpel en negeer je adviseurs wbt parken, politie, brandweer en onderwijs.
Bouw gewoon eerst een finaciele buffer op en zolang je stad blijft groeien is er niks aan de hand.

Afbeeldingslocatie: http://xs123.xs.to/xs123/08030/residential325.jpg

3700 sims in 5 minuutjes tijd en we maken ruim 500 winst.

Afbeeldingslocatie: http://xs123.xs.to/xs123/08030/demand2497.jpg

Zoals je inmiddels wel begrijpt is het nu weer tijd om de industrie zone uit te gaan breiden want de vraag naar residential is negatief en de vraag naar industrie/banen is erg hoog.

Kortom, in het begin is het erg heen en weer schipperen tussen 2 gebieden om langzaam te kunnen groeien.

bovenstaande is met een lege plugins folder dus geen cheats of custom content. ;)

@Wolrdracing: de link naar de CAM staat in de eerste post na de ts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-07 12:28
Anoniem: 193690 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 11:49:
Ik heb net even op de site gekeken waar je die Colossos Adon Mod kan downloaden, maar waar ik ook kijk, ik zie nergens een download link. Of kijk ik er weer GIGANTISCH overheen? :D
Zie ook deze post

Link wordt dus dit, dan is het ding zonder in te loggen ook te downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SoaDmaggot schreef op zondag 20 januari 2008 @ 17:53:
[...]

Zie ook deze post

Link wordt dus dit, dan is het ding zonder in te loggen ook te downloaden :)
Dankje wel :). Volledig over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ok, dit deel van mijn stad is zo goed als af hoewel rechtsboven nog wat hoogbouw nodig heeft aangezien het daar met 3 andere regio's een grote stad vormt van ongeveer 900K aan inwoners.
Dit deel heeft 515K aan inwoners.
Let wel, ik zone residential voor 95% op medium density.

Afbeeldingslocatie: http://xs223.xs.to/xs223/08042/515k298.jpg.xs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Zo, ik heb eens even mijn hele bouwtechniek gedocumenteerd voor jullie. :)

Hieronder heb ik helemaal in stappen uitgewerkt hoe je in sneltreinvaart een grote welvarende stad opzet. Heel veel foto's en daarbij wat toelichting. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben. :*)

Niet alle details zijn even goed leesbaar, dus het is zeker aan te raden om even de high-res screenshots te downloaden (9.2MB).

Stap 1
Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/tutorial/city-project01.jpg
Zet een kolencentrale en een vuilnisbelt in de hoek en bouw een stukje verderop naar het midden een flink raster van dubbele wegen. Zet twee waterpompjes samen met 1 windmolen ergens anders, ver van dit raster af.

Stap 2
Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/tutorial/city-project02.jpg
Leg een netwerk aan van waterleidingen. Het model wat ik hier gebruik is het meest kosteneffectief om een groot gebied te bedekken.

Stap 3
Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/tutorial/city-project03.jpg
Als je het raster van wegen uit stap 1 een beetje klaar hebt kies je één kant waar je industrie gaat bouwen en de andere kant waar huizen en winkels/dienstverlening komt. Zet middenin het beoogde woongedeelte een voorzieningenpark met politie, brandweer, ziekenhuis, museum, bibliotheek, universiteit en een paar sportparken. Maak nog geen basis- en middelbare scholen, die zijn te duur!

Stap 4
Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/tutorial/city-project04.jpg
Maak industriegebieden aan de andere kant van het raster en leg eventueel een spoorwegennet in je raster, waarbij je stations plaatst in de woonwijken en industriegebieden.

Stap 5
Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/tutorial/city-project05.jpg
Zoals je kunt zien is het geld nu bijna op. Van de $200.000 is nog maar $3.000 over en we hebben nog praktisch geen inkomsten. Tijd om te lenen dus! Neem gerust meer dan 100.000 op...

Stap 6
Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/tutorial/city-project06.jpg
Maak het industriegebied groter...

Stap 7
Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/tutorial/city-project07.jpg
.. en wijs ook flink wat gemiddeld bebouwde woonwijken en handel toe. Plaats ook bushaltes!! Deze zijn verschrikkelijk belangrijk voor een goede doorstroming en in een later stadium kost het meer tijd en geld om het goed aan te leggen. Neem hier dus de tijd voor. Zorg altijd dat de bussen naar woon en winkel gebieden kunnen. Industrie doet niks met bussen dus daar hoeft het niet.

Stap 8
Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/tutorial/city-project08.jpg
Pas de budgetten van het ziekenhuis, bibliotheek, museum en universiteit aan zodat je veel kosten bespaard.

Stap 9
Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/tutorial/city-project09.jpg
De eerste groei. De verliezen zijn gigantisch en we staan op -55.000 cash en een dikke lening. Grijp alle inkomsten uit gevangenis, militaire basis en raketinstallatie aan om het verlies te beperken. Liever geen gifstortplaats bouwen, ook al heb je het geld hard nodig.

Stap 10
Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/tutorial/city-project10.jpg
Je stad wil groeien. Ondanks dat je flink in de financiele problemen zit moet je toch niet gaan bezuinigen. Verhoog steeds het budget van je ziekenhuizen als dat nodig is! Alleen zo kun je verder groeien en werkt de strategie.. Budgetten voor onderwijsgebouwen zijn hier minder belangrijk.

Stap 11
Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/tutorial/city-project11.jpg
De stad groeit verder en er is een energietekort. Eén kolencentrale is niet meer genoeg. Tijd om weer flink bij te lenen, want de groei mag niet stoppen...

Stap 12
Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/tutorial/city-project12.jpg
Weer 130.000 erbij geleend. Gebruik dit geld voor een extra kolencentrale en wijs nieuwe gebieden toe waar het meeste vraag naar is. Vergeet ook nu de waterleidingen en de bushaltes niet.

Stap 13
Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/tutorial/city-project13.jpg
De stad groeit weer verder en we komen nu op het punt aan dat de inkomsten gelijktrekken met de uitgaven.. En weer is er te weinig stroom dus lenen we een beetje geld voor een derde kolencentrale.

Stap 14
Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/tutorial/city-project14.jpg
De stad kan weer een beetje verder groeien en er is nu een gezonde maandelijkse winst. Gebruik deze winst om de budgetten voor de zorg op peil te houden en eventueel wat extra ziekenhuizen te bouwen. Maak ook weer nieuwe woonwijken en handel.

Stap 15
Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/tutorial/city-project15.jpg
De energievoorziening en afvalverwerking is al aardig gegroeid.

Stap 16
Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/tutorial/city-project16.jpg
Er is weer een beetje geld in kas en er is een maandelijkse winst van ongeveer 3000. Tijd om het onderwijs te verbeteren. Bouw twee grote basisscholen en één grote middelbare school. Pas de budgetten goed aan op de vraag en kijk regelmatig of er een wijziging in het budget gedaan moet worden.

Stap 17
Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/tutorial/city-project17.jpg
Tijd om de criminaliteit aan te pakken. Bouw extra politiebureaus verspreid over de stad om de misdaad te beperken. Ook de brandveiligheid en de watervoorziening verdienen extra aandacht. Houdt goed bij hoeveel pompen je nodig hebt en maak ook een waterzuiveringsinstallatie dicht bij de stad.

Stap 18
Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/tutorial/city-project18.jpg
Inmiddels komt de eerste golf hoog opgeleide mensen van de scholen af. Het is tijd voor de big business. Leg een nieuw gebied aan met dichte bebouwing. Zorg voor voldoende parken en bushaltes...

Stap 19
Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/simcity/tutorial/city-project19.jpg
Dit begint al ergens op te lijken. De handel groeit snel en ook de woonwijken kunnen worden verbeterd. Verhoog de dichtheid van de bestaande woon en winkel gebieden naar hoog en zorg dat er in elke wijk voldoende parken en recreatie zijn. Plaats parken op plekken van verlaten gebouwen. Maak ook extra ziekenhuizen en voorzieningen en je zult zien dat de hoogbouw snel komt.

Inmiddels zijn ook de schulden afgelost en heb je een ongekend hoge winst. Er ligt veel geld in kas en de stad is gezond. Het is nu aan jouw fantasie hoe je de stad verder gaat uitbreiden/verbeteren.

Succes ermee, ik ga pitten. :D

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:07
Ik heb mijn cd's ook eens onder het stof vandaan gehaald en ga ook weer eens beginnen :). Nu met NAM en CAm uit de TS erbij. Met NAM heb ik al vaker gespeeld en dat beviel mij zeer goed.

Alleen wat kiezen jullie bij de installatie vaak als opties? Ik zit altijd te dubben wat ik in moet kiezen qua verkeer e.d. :P

Dit zijn mijn plugins atm:
  • NAM (June 2007 + essentials)
  • CAM ( Core+essentials)
  • Industry Quad mod ( aantal jobs per gebouw in de industrie x4 )

[ Voor 22% gewijzigd door Venxir op 23-01-2008 16:00 ]

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226163

ik heb het zelfde gedaan. :)
die guide hier boven is egt goed ik ga hem meteen probeeren want ik heb dit spel nooit gekunt xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Venxir schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:51:
Ik heb mijn cd's ook eens onder het stof vandaan gehaald en ga ook weer eens beginnen :). Nu met NAM en CAm uit de TS erbij. Met NAM heb ik al vaker gespeeld en dat beviel mij zeer goed.

Alleen wat kiezen jullie bij de installatie vaak als opties? Ik zit altijd te dubben wat ik in moet kiezen qua verkeer e.d. :P

Dit zijn mijn plugins atm:
  • NAM (June 2007 + essentials)
  • CAM ( Core+essentials)
  • Industry Quad mod ( aantal jobs per gebouw in de industrie x4 )
Sorry, mijn fout maar er is een nieuwe NAM uit en wel die van 01-01-2008, is een update dus de 2007 versie niet gelijk de-installeren.
http://www.sc4devotion.co..._filedesc.php?lotGET=1425
Kwa optieszou ik gaan voor 10x en 5x of andersom.
Perfect pathfinding wordt je spel op den duur erg traag van zelfs met een C2D.
Verder is er de RHW maar die is nog in beta fase.

De industry Quad. mod is niet echt compatible met de CAM dus die zou ik niet instaleren. ;)

@Frank: nette tutorial. _/-\o_

Een kleine aan/opmerking, je hebt je neighbour connection wel erg dicht in de hoek van je kaart, je hebt dan vrij veel kans op eternal comuters en dat wil je niet.
Het is een moeilijk verhaal maar het komt er op neer dat de balans uit het spel raakt.

Oh en waarom geen bushaltes in het industriegebied, lijkt me goedkoper dan een treinverbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xD ik was bezig en ik kreeg nogsteeds niet die melding dat de energie overbelast was.
en toen was het game-over ik stond 100duizend - :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Anoniem: 226163 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:45:
xD ik was bezig en ik kreeg nogsteeds niet die melding dat de energie overbelast was.
en toen was het game-over ik stond 100duizend - :D
Je moet heel precies de stappen volgen en de goede balans vinden. Ik heb de CAM mod gebruikt, dat maakt het iets makkelijker. Maar ook zonder de mod werkt deze methode, kost alleen wat meer tijd da om winst te maken.

Je moet zorgen dat je altijd kunt blijven groeien dus voldoende stroom, water en ziekenhuizen. Rest is secundair.

@LoneRanger: Volgens mij worden bushaltes niet gebruikt in de industriegebieden, maar misschien ben ik in de war met de metro...

[ Voor 10% gewijzigd door frankknopers op 23-01-2008 20:31 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoe kom ik aan CAM mod?
:( simcity was in eens weg!
was bij stap 10 xD
nou toen sloot die af! maar ik had nog steeds niet dat ze vroegen om energie. terwijl mijn stad even groot was als op die foto. beetje vaag maar goed ik kan weer op nieuw beginnen :(

[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 226163 op 23-01-2008 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
frankknopers schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:30:
[...]

@LoneRanger: Volgens mij worden bushaltes niet gebruikt in de industriegebieden, maar misschien ben ik in de war met de metro...
Niet dat ik het wist maar dat zal dan wel metro zijn aangezien er in mijn steden mega veel per bus naar de Industrie zones gaan. ;)
Metro heb ik weinig ervaring mee als in nooit nodig gehad.
Wat dat betreft is de NAM al zoveel verder dan het gebruik van politie/brandweer.
Het is natuurlijk een spel maar het gebruik van politie/brandweer is niet reeel terwijl het NAM-team juist wel realiteit nastreeft dmv bestaande modellen wbt transport.
Overigens zijn drukke wegen super voor comercial wbt hoogbouw.
Drukke wegen betekend veel klanditie waar industrie weer baat heeft aan korte freight-trips. [havens, freight-train, neighbour connecties]
Dat wat betreft tacktiek.
Anoniem: 226163 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:35:
hoe kom ik aan CAM mod?
:( simcity was in eens weg!
was bij stap 10 xD
nou toen sloot die af! maar ik had nog steeds niet dat ze vroegen om energie. terwijl mijn stad even groot was als op die foto. beetje vaag maar goed ik kan weer op nieuw beginnen :(
Ik snap je vraag niet helemaal denk ik maar als je te weinig stroom hebt krijg je van die icoontjes boven je gebouwen dat ze geen stroom hebben/krijgen.
Verder kun je checken of je stroom-voorziening genoeg is.
Ik gok dat je eventuele centrales geen verbinding hadden met de zones die stroom nodig waren?

Een stad even groot zegt niets, Industry gebruikt meer stroom dan Residential. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke maar in de guide hiet boven staat dat je stad energie behoeften hebben nou ik had 1 klolencentrale en dat was genoeg dus maar goed ik heb net moneytree gedownt xD ff uitproberren.
heb gekeken maar ik kon hem niet vinden in de game dus ik wat dingen lezen.
nou ik was klaar met lezen en ik wist wat ik moest doen namelijk het bestand van de moneytree bij de simcity bestand toevoegen ofzoiets. ik heb heel weinig verstand van dat soort dingen.
maar dat kan ik denk ik wel het enige probleem is dat ik het bestandje van de money tree nergens kan vinden xD

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 226163 op 23-01-2008 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Nu online
Ik zag vanmiddag SimCity 4 Deluxe in de budgetbak in de binnenstad liggen, dus heb hem maar aangeschaft. Heb vroeger wel Simcity 1, 2 en 3000 gespeeld, maar 4 nog nooit.

Heb de standaard installatie + de laatste patch. Waar die addons voor dienen ontgaat mij een beetje, kan iemand dit iets duidelijker uitleggen? Ik heb dr zelf een voorkeur aan om een spel zo "normaal" mogelijk te spelen, dus zonder externe addons e.d.

Ik heb de tutorials inmiddels doorlopen, en wil nu graag beginnen met het echte werk.
Wat ik nog niet helemaal begrijp (en ik hoop dat iemand dit mij wil uitleggen), is hoe het zit met die regions.
Als ik het goed begrijp bestaat een region uit meerdere speelvlakken, en is er tussen de verschillende speelvlakken handel mogelijk. Klopt dit?
Nou vind ik de region waarin de tutorials zich afspelen het leukst, dus heb ik de steden waarin de tutorial zich afspeelt verwijderd, maar nu zijn ook de bergwanden e.d. in 1x afgevlakt. De speelvlakken waarin eerst de tutorial was, zijn nu helemaal vlak. Dat was uiteraard niet de bedoeling! :P Hoe had ik het dan wel moeten doen?

Ik hoop dat iemand me ff op weg wil helpen!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Ik weet dat de optie die je zoekt in het spel "stad decimeren" heet, waar hij precies zit zal ik nog even voor je opzoeken.

edit:
Opgezocht en gevonden:

Open/laad de stad die je wilt verwijderen.
Klik op het icoon linksonder waarop het zonnetje staat. (die waar ook de rampen onderzitten)
Klik op het icoon waarop een dynamietstaaf met ontsteker staat.

Als het goed is is dan alleen alle bebouwing verdwenen en blijft het land en het water zoals ze waren.

[ Voor 58% gewijzigd door SandaX op 24-01-2008 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ging naar deze site http://simcity.ea.com/index.php en toen zocht ik money tree op en heb hem gedownt. maar waar vind ik hem nu in mijn bestanden?
ojah ik heb vista maar dat maakt denk ik niet zoveel uit voor de plek waar die de money tree neerzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:05
Hoe weet je of die CAM-mod goed is geinstalleerd? Ik heb namelijk nooit eerder gebruik gemaakt van plugins. Ik heb hem nu geinstalleerd in mijndocumenten\simcity4\plugins, dat is default directory. Ik heb ook een hele zut lots(denk ik) in program files\maxis\simcity\plugins gedaan, klopt dit nu?
Trouwens, ik heb die lots gedownload via een torrent, ik las later dat ze daar niet blij waren met die torrent. Waarom niet? het leek mij wel handig,alles in 1.

--edit--
Ah.het werkt allemaal. Geinig,al die nieuwe gebouwtjes.

[ Voor 7% gewijzigd door pingkiller op 24-01-2008 17:50 ]

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xD waarom snap ik dit niet?
plz kan iemand me het duidelijk uitleggen.
ojah ik heb de simcity 4 zonder uitbreidingen of dergelijken
ik heb geen downloads of wattan ook want ik snap dat niet dus als iemand zo aardig is op ze even op een rijtje tezetten en precies uitlegt hoe ik het installeer en hoe ik het gebruik zal ik dat wel aardig vinden.

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 226163 op 24-01-2008 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

had toch deluxe nodig meende ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
pingkiller schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 16:41:
Ik heb ook een hele zut lots(denk ik) in program files\maxis\simcity\plugins gedaan, klopt dit nu?
In principe kan dat maar toch zou ik de boel gewoon in je plugins folder in je mydocuments zetten.
Zeker als je later nog eens handige tooltjes wilt gaan gebruiken.
Trouwens, ik heb die lots gedownload via een torrent, ik las later dat ze daar niet blij waren met die torrent. Waarom niet? het leek mij wel handig,alles in 1.
Tja, elke comunity heeft zo z'n regeltjes.

You may use these objects FREE provided that you do not SELL or DISTRIBUTE the MODEL Files ... you must point your users to the MODEL File package.

Person/Team X has copyrights on these objects and you may use them but not modify the Model Files or Distribute the Model Files. You must point your users of your creations to this file for the MODELS.
Even if no reference to a license or copyright is included, it is also a common understanding within the SC4 Community that model files may not be distributed without asking the creator for permission.

We have thoroughly examined the package that was uploaded as a torrent file and have noticed a few issues; there are files copyrighted by Maxis/EA included, there are model files missing (which will lead to brown boxes), and there are a number of superfluous files included.

Naturally, we take no responsibility for faulty or incomplete material distributed this way and neither can nor will provide any support for issues arising from it.

The only official source to download the CAM and most CAMeLots is the BSC LEX and the official support is given on this board and site.

Anyone else considering to distribute copyrighted material as a torrent file or on another site, will face the same fate as the member mentioned above.
Lijkt me niet onredelijk. ;)
Anoniem: 226163 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 17:32:
xD waarom snap ik dit niet?
plz kan iemand me het duidelijk uitleggen.
ojah ik heb de simcity 4 zonder uitbreidingen of dergelijken
ik heb geen downloads of wattan ook want ik snap dat niet dus als iemand zo aardig is op ze even op een rijtje tezetten en precies uitlegt hoe ik het installeer en hoe ik het gebruik zal ik dat wel aardig vinden.
Ok, zoals al gezegt ben je de Deluxe versie nodig of de "Rush Hour" expension voor 90% van de custom content.
De money-tree, is dat een .dat file?
In dat geval plaats je het in "mijn documenten\jouwnaam\SimCity 4\plugins"
Ik ken de money tree niet maar ik gok dat je het ingame kunt vinden tussen je parkjes.

[ Voor 16% gewijzigd door LoneRanger op 25-01-2008 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke money tree is een lot 2biljoen dollar in de maand ;)
xD het is gelukt om hem in mijn plugin map tezetten maar ik ging het uitproberen en kon niks vinden.
dus ik kijken nou had een lot aan geklikt en dan gaat die naar een internet site waar die hem download. maar ik heb hem toch al gedownload?
en als ik op die site op next klik gebeurt er niks maar als ik op cancel klik wel :( beetje raar

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 226163 op 25-01-2008 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als je 2 biljoen (zal wel miljard zijn maar ok) per maand krijgt is t spel toch niet meer leuk/uitdagend? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat is waar maar je kan wel een helemooie stad maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Anoniem: 226163 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 15:15:
dat is waar maar je kan wel een helemooie stad maken :)
Dat is ook maar vrij betrekkelijk. Een stad die veel goede en slechte economische tijden heeft gehad krijgt veel meer karakter. Elke wijk heeft dan een verhaal, een bepaalde bouwstijl, fileproblematiek, werkloosheid enz...

De mooiste steden zijn niet in 1 dag gebouwd imho. :)

[ Voor 4% gewijzigd door frankknopers op 26-01-2008 16:40 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oh oke maar ik wil het toch wel ff probeeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Anoniem: 226163 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 17:00:
oh oke maar ik wil het toch wel ff probeeren :)
Je leert het spel pas echt als je zonder cheats doet, serieus. Je kunt je tijd beter besteden aan het winstgevend krijgen van een stad. zo moeilijk is mijn tutorial toch niet :P

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

best wel eigenlijk want bij stap 13 heb ik nog steeds maar 1klolencentrale en die is genoeg terwijl ik een grotestad heb. en door dat lenen maak ik al helemaal geen winst meer.
en die comergie gaat ook lang zo snel niet ookal heb ik behoorlijk wat scholen.
maar opzich lukt het nogwel redelijk. ik gebruik gwn wat cheats want zonderlukt het mij nog niet.
later mischien wel maar ik ben er nog niet zo goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Anoniem: 226163 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 23:19:
best wel eigenlijk want bij stap 13 heb ik nog steeds maar 1klolencentrale en die is genoeg terwijl ik een grotestad heb. en door dat lenen maak ik al helemaal geen winst meer.
en die comergie gaat ook lang zo snel niet ookal heb ik behoorlijk wat scholen.
maar opzich lukt het nogwel redelijk. ik gebruik gwn wat cheats want zonderlukt het mij nog niet.
later mischien wel maar ik ben er nog niet zo goed in.
Die moet je dus niet hebben, te duur. En probeer het ook eens met de CAM mod als je dat nog niet hebt gedaan. Daardoor groeit de stad sneller. En de energieconsumptie moet vooral van de industrie komen, dus misschien is je industriegebied te klein of niet goed qua vervoer..

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-07 22:10
Wat tips, want ik vind de tutorial van frank niet zo handig voor nieuwe spelers ;-)

Wall of text; korte samenvatting voor een succesvolle stad:
  • Begin klein, met enkel water, stroom, ziekenhuis, brandweer
  • 2 steden in 1 regio: 1 met huizen en beetje commercie, ander vol met industrie en kolencentrale (eentje)
  • Bouw breed, geef geen luxe, bespaar zo kosten en verzamel geld van belastingen
  • Zodra groei stagneert luxe bijbouwen: begin met scholen(basisschool+bibliotheek) en politie
  • verder uitbreiden, probeer geen hoogbouw te creeeren maar zorg voor rijtjeshuizen (arbeiderswoningen)
  • Zorg voor veel bushaltes - inkomsten en verlichting wegnetwerk
Verdere uitleg in detail:

1) Micro-manage al je publiek gebouwen (scholen, ziekenhuizen, politie, etc).
-Zorg dat de radiussen elkaar niet te veel overlappen (onnodig), pas hiervoor "bus funds" aan bijvoorbeeld, of "ambulance funds".
-Zorg ook dat er niet teveel medewerkers zijn voor het aantal gebruikers. Zorg ervoor dat er ongeveer 10% marge opzit bij kleine steden, bij grotere steden kan deze marge omlaag omdat het niet meer zo snel groeit.

2) Gebruik busstations. Zeer goedkoop, zeer veel gebruikt, en verlichten het verkeer van je stad behoorlijk. Ook zorgen ze voor nette inkomsten als je stad wat groeit.

3) Plaats je OV goed. Sims zijn vrij dom, dit is ongeveer de manier waarop ze hun manier van reizen bepalen:
  • A ) Kan ik lopen naar bestemming? Ik loop. Dit doe ik alleen als het maximaal 3-5 'blokjes' lopen is.
  • B ) Als ik aan het lopen ben, en ik kom OV tegen op de route, dan neem ik die! Dat is namelijk sneller.
  • C ) Anders ga ik rijden.
Zorg er dus voor dat OV tussen de forens en zijn werk geplaatst staat, op loopafstand! Parkeergarages + stations helpen wel iets om autorijders ook in het OV te krijgen. De ideale combi is echter metro + bus; metro voor lange afstanden en veel mensen, bus voor de rest.

Sims nemen ALTIJD liever de bus/metro/trein dan de auto, indien het goed geplaatst is.

4) Als je wolkenkrabbers e.d. wil (grote gebouwen): Afhankelijk van het aantal inwoners van de gehele regio wordt dit bepaald. Als je je eerste stadje maakt krijg je alleen kleine huisjes en appartementen, en hetzelfde geld voor de commercie. Als je echter een nieuw stadje maakt terwijl er als 300,000 mensen in je regio wonen, zullen de wolkenkrabbers als paddestoelen uit de grond schieten! Een makkelijke manier om mega-cities te maken is dus eerst een aantal zeer simpele 'voorsteden' te bouwen met daaraanvast lelijke industriestadjes, deze te verbinden (zie tutorial eerder van frankknopers voor de 2 steden verbinden), en vervolgens een nieuwe stad 'netjes' te maken, deze zal binnen no-time uitgroeien tot een enorme metropolis.

5) De behoeften van sims zijn te verdelen in grofweg 2 segmenten: basisbehoeften, en elitebehoeften. Als je je eerste stad maakt in een regio, maak hem niet mooi, laat de sims een beetje een leven leiden waar ze niet vrolijk van worden; zorg alleen voor de basis:
-Water (zeer belangrijk)
-Stroom (uiteraard)
-Brandweer (anders staat je stad op een gegeven moment in de fik)

Indien je groei licht stagneert, voeg dan ziekenhuizen toe, dit zorgt voor meer populatie. Verder hoef je niets toe te voegen. Deze sims werken in winkels en vieze industrie, echte arbeiders dus. Dit is je melkkoe, dit levert tonnen geld op omdat je bijna niks uitgeeft en wel lekker de belastingen binnenzuigt. Een goede regel voor je eerste stad is dan ook niet de sims verwennen, gewoon keihard uitzuigen en zoveel mogelijk mensen binnentrekken zonder uitgaven te doen.

6) Zodra je vieze industriestad en je grote arbeidersstad redelijk groot zijn zit je al zo tegen de 50.000-100.000 sims aan. Als je hierna een mooie stad gaat bouwen die je verbind met de rest zul je zien dat dit vele malen beter gaat. Begin hier precies gelijk aan de arbeidersstad. Eerst dus alleen basis: water, stroom, brandweer, ziekenhuis. Vervolgens het belangrijkste om mooie industrie/commercie binnen te halen: educatie. Zorg voor 100% dekking met basisscholen, en: bibliotheken! Zeer goedkoop, maar wel effectief. Als de IQ ontwikkeling van je sims stagneert, plaats dan een College, de High School kan je overslaan tot je meer geld hebt.
Politie: Zorg voor goede dekking, belangrijk bij een grote stad!

Vuistregel
Zorg ervoor dat je breed bouwt, niet hoog!

Dit betekent: eerst voor stabiel inkomen zorgen met laagopgeleide sims met weinig luxe, daarna pas langzaamaan luxe inbouwen en een mooie stad creeeren. Zo sta je nooit rood, zal je nooit verlies draaien en kan je lekker rustig aan bouwen. Er is immers onbeperkt de tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Kijk eens wat de op 5 na best verkochte game van 2007 was?
nieuws: Marktaandeel pc-games loopt terug

Niet slecht voor zo'n oud beessie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee inderdaad maar het is ook gwn een normaal spel dat leuk in elkaar zit.
ojah samposa bedankt voor de quide ;)
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.