[PC/MAC] SimCity 4 - Deluxe Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 125.695 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sommige gebouwen die ik heb zijn alleen maar zichtbaar met CAM, dat bedoel ik :P
Zolang je de CAM zelf niet hebt geinstalleerd maar enkel wat dependencies hebt geinstalleerd die refereren naar de CAM dan is er niks aan de hand. :P
Als je geen wolkenkrabbers wilt zou ik gewoon hooguit medium density zonen en wat zuinig doen met voorzieningen.
Ach en als je geen cam-a-lot's hebt geinstalleerd krijg je hooguit de standaard wolkenkrabbers.
Een van de hoofdredenen voor het maken van de CAM was het verkrijgen van een gelijdelijk[er] verloop tussen hoog- en laagbouw.
Persoonlijk zou ik niet meer zonder willen want hoe meer diversietijd hoe beter natuurlijk.
Maar nogmaals, je bepaald zelf hoever je een gebied of gebouw laat ontwikkelen d.m.v voorzieningen e.d.
Dat stadje wat ik liet zien heeft nog geen 180.000 inwoners.
Ah, okee.
Ja, ik ben meer bang voor excessieve groei, enzo.
Ik houd wel van een stad die tegenstribbelt, waarbij ik moet analyseren waarom het maar niet wil groeien enzo :)
Maar als ik het goed begrijp valt dat dus mee, en als ik het ook goed begrijp komt het megacity-concept pas als ik CAM-lots in mijn folder heb?
(M.a.w., als ik louter CAM installeer gebeurt er niets, behalve de fiets-cheat? :P )
Ik zal als ik vanavond tijd heb eens kijken of het lukt om die stad überhaupt te kunnen laden zonder plugins.
Arrrr... they me call it box-city, matey! :+

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222293

LoneRanger schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 19:11:
[...]

En wat random leuke plaatjes:

[afbeelding]
[afbeelding]

Wieweet zet het anderen aan tot het posten van plaatjes. :9
ziet er leuk uit 8)
waar download je die night mod?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 222293 op 15-10-2007 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
anandus schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:23:
[...]
Sommige gebouwen die ik heb zijn alleen maar zichtbaar met CAM, dat bedoel ik :P
Volgens mij krijg je dan veel van hetzelfde zogauw je cam-levels haalt.
Niet Camified gebouwen gaan nooit over stage 8 heen, wanneer je dan level 9 haalt komt er een Cam-building.
Ik zou dan echt voor alles of niets gaan wbt Cam-buildings omdat je anders teveel dezelfde gebouwen krijgt.
Dat is overigens mijn theorie, ik weet niet of heet 100% waar is. :P
Ah, okee.
Ja, ik ben meer bang voor excessieve groei, enzo.
Ik houd wel van een stad die tegenstribbelt, waarbij ik moet analyseren waarom het maar niet wil groeien enzo :)
Maar als ik het goed begrijp valt dat dus mee, en als ik het ook goed begrijp komt het megacity-concept pas als ik CAM-lots in mijn folder heb?
(M.a.w., als ik louter CAM installeer gebeurt er niets, behalve de fiets-cheat? :P )
Ik kan je echt niet vertellen of het makkelijker of moeilijker is geworden, de makers beweren dat het iig niet makkelijker is met de CAM.
Je RCI demand is gewoon veel hoger maar wel met dezelde verhoudingen als voorheen.
De vraag naar R$ is bij mij al tijden 24.000 wat het hoogste is waar het hoogste zonder CAM iets van 5.000 is dacht ik.
Ik speel met die mega windmolens en opgevoerde watertorens die amper wat kosten. ;)
Niet zozeer omdat ik anders niet rond kan komen maar ik bouw graag van buiten naar binnen en die lelijke stroompalen vind ik helemaal niks.
Daarnaast zone ik nog al eens op zoomlevel 2 of zelfs 1 voor precisie werk en altijd de snelheid op de hoogste stand en dan merk je dus niet dat er ineens huizen zonder water komen te zitten met als gevolg zwarte gebouwen.
Test het gewoon uit want als ik net een stad begin dan is het in het begin vrij moeilijk rondkomen zelfs met die cheat. ;)
Arrrr... they me call it box-city, matey! :+
Daar hoopte ik wel een beetje op, een stad vol dozen, maar het is dus gewoon een ctd. B)
Ik gok maar even dat je die kleinere huizen bedoeld aangezien die op beide voorkomen.
Die zijn van Simgoober, uit een van de 4 pakketjes op SC4D.
Even zoeken op creator /designer : Simgoober [2e pagina]
Ik wil je wel directe links geven maar het is de moeite om te zien wat hij allemaal wel niet gemaakt heeft. d:)b

Echt stuk voor stuk juweeltjes. :9

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 15:01

zwik

randomized

Kunnen we niet gewoon een torrent bouwen met alle deps enzo? Ik seed wel :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-06 16:33

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

zwik schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 10:01:
Ik wil dat ding ook wel hosten voor een tijdje, maar is dat wel legaal?

edit:
Torrent lijkt me toch handiger...

[ Voor 8% gewijzigd door Tukk op 24-10-2007 10:11 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

Lijkt me wel, al die plugins kan je ook zo downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
zwik schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 10:01:
Ik be benieuwd hoe je dat wilt doen want daar gaat nogal wat werk/research in zitten om alle deps bij elkaar te krijgen.
En dan heb je nog niks want je hebt dan nog geen gebouwen etc. :P
Mijn plugin folder ligt iig in duigen momenteel, foutje gemaakt met datpacker zonder te backuppen. :X
Gelukkig heb ik alle downloads nog wel maar die moet ik eerst organiseren en uitzoeken.
Oh en ik heb nauwlijks uploadsnelheid. 25kBs :(
Tukk schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 10:02:
[...]

Ik wil dat ding ook wel hosten voor een tijdje, maar is dat wel legaal?

edit:
Torrent lijkt me toch handiger...
Het is gewoon legaal, mits permissie in sommige gevallen.

Feel free to modify the lots for yourself and show them in your city journals, but please don't distribute them without asking first.

Dat is denk ik niet zo'n probleem om permissie te krijgen.

Ik snap dat het gewoon heel veel werk is om alles goed werkend te krijgen en alle deps etc bij elkaar te krijgen maar hetzelfde [zo niet meer] geldt voor het maken van een complete torrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

Of we bouwen iets die de deps uitrekend en in de goeie volgorde kan zetten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Ik wil eventuel wel een torrentje hosten. Die kan continu op 50KB/s draaien of op een piek van 100KB/s. Mijn maximum is 150 kb/s maar die wil ik niet allemaal kwijt. :P

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
zwik schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 11:45:
Of we bouwen iets die de deps uitrekend en in de goeie volgorde kan zetten :) .
Ik wil best mee denken en werken maar het is alles behalve simpel denk ik.

Wat is trouwens precies het idee, alleen alle deps zodat je gewoon gebouwen kunt downloaden zonder je druk te moeten maken om de deps?
Als dat zo is moet je op SC4D in het linker menu kiezen voor dependency help en al die files downloaden. ;)
Ook dat is volgens mij geen garantie maar dan ben je wel al een eind opweg.
Vergeet ook niet dat er elke dag weer nieuwe files uitkomen, er elke dag nieuwe dependencies bijkomen en al die pakketjes af en toe upgedate worden.
En feitelijk heb je dan nog niks want je moet nog opzoek naar gebouwen.
Overigens kun je op SC4D heel makkelijk zien of je iets al hebt en of een paket geupdate is.

Ik zou gaan voor een paketje met leuke gebouwen, parken, stations etc met bijbehorende dependencies.
Voor het gemak zou ik die dan datpacken en rarren.
In dat geval hoeft de downloader alleen nog de boel te extracten in zijn/haar plugin folder. :)

Aangezien ik morgen toch m'n plugin folder opnieuw ga opbouwen wil ik wel kijken of ik een soort pakketje kan samenstellen.
Wel met toestemming van de makers natuurlijk maar zoals ik eerder al zei moet dat niet zo'n probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

Het mooiste zou zijn als de gebruiker alleen maar aan hoeft te klikken wat ie wil en dat ie dan een file aangeboden krijgt die hij/zij alleen hoeft te extracten. Of we maken een offline app die alles ook nog download en op de juiste plaats zet :) . Belangrijk is wel dat alles goed bijgehouden word dan :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 10:26
Ik denk dat een online service het mooiste is om alles up-to-date te houden, ook wanneer iemand al iets heeft geïnstalleerd. Laat de applicatie bijhouden wat er allemaal geïnstalleerd is en voer een versiecheck uit, als er updates zijn die aanbieden en installeren :)

Vraag me alleen af hoe dat te realiseren is, maar als er plannen zijn ofzo, laat maar iets weten, ik bied wel webruimte aan (ik heb >200 GB) en databases enzo

[ Voor 23% gewijzigd door Alex) op 25-10-2007 00:24 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

Met PHP ben ik niet zo'n held, Java daarentegen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

zwik schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 09:12:
Met PHP ben ik niet zo'n held, Java daarentegen :P .
Typisch een tweaker, de specs zijn nog niet verder uitgeschreven dan 2 regels, maar de ontwikkelomgeving is al bepaald :o :>

Wat we hier willen doen, is dat niet hetzelfde als wat de Stex-cd's kunnen?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

Geen idee, kunnen de stex cd's hetzelfde? :) . OK, laten we wat specs gaan uitwerken eerst :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Het simpelste en minst tijdrovend is gebruik maken van Alex)'s aanbod en daar wat komplete paketten neer te gaan zetten.
Eventueel zou zwik per pakketje een installer kunnen maken zodat je per pakket kunt kiezen wat je wilt instaleren.
Zelfs dat vergt veel coordinatie om geen dubbelen te krijgen inclusief dubbele dependencies.

Vergeet ook niet dat je in sommige gevallen [updates] cleantool moet gebruiken om oudere files te verwijderen om geen conflicten te krijgen. [stabiliteit van SC4]

De reden dat zo'n online programaatje waar zwik het over heeft [nog] niet bestaat is omdat het systeem te complex is.
Als je zoiets voor elkaar krijgt zou dat natuurlijk een hele aanwinst zijn. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik kan jullie PHP, Perl, Python enzo aanbieden, maar jammergenoeg geen JSP's. Ook geen ASP.NET (al weet ik dat niet zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

PHP5? dan moet ik er op zich ook wel uit komen, maar ik ben slecht in webpagina shizzle :P . Als ik maar met klasses enzo kan werken vind ik alles best :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
PHP 5.2.3 als het goed is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Eindelijk m'n plugins voor 95% op orde, ik mis nog wat props.
In totaal was het [tot nu toe] 6 uurtjes werk om alles weer van nul op te bouwen.
Ik ben sinds zondag bezig met een test stadje om m'n plugins te testen en dus een plaatje. :)

Afbeeldingslocatie: http://xs220.xs.to/xs220/07443/testcity.jpg.xs.jpg

Ten zuiden ben ik bezig met industrie en een haven en ten noorden een mega park speciaal om Anandus te prikkelen. :+

@Schaapsel:
Ik had je post gemist over die nacht-mod, sorry.
http://gizmo.lunarpages.com/index.php
RipleJet heeft, speciaal voor mij *kuch*, de dag/nacht cicles verlengt zodat de lichtjes wat later uitgaan. [ipv 2 uur 's nachts om 8 uur 'smorgens]
Als je daar behoefte aan hebt, of iemand anders, dan post wil ik die file wel uploaden.

Overigens bestaat SC4D bijna een jaar en er beloven aardig wat leuke downloads aan te komen.
In het vorige topic vroeg iemand naar de ArenA die er dus niet is maar de Kuip is inmiddels wel te downloaden op de Stex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37316

pas geleden sc4deluxe op de kop getikt. Ik hoorde er zoveel over. En ben maar weer eens begonnen. Nu heb ik ook een aantal mods. Waaronder een park om in een rotonde te plaatsen. Nu is mijn vraag, hoe maak ik een rotonde? Als ik namelijk een "rotonde" maak, en koppel hier wegen aan, dan krijg ik bij elke afslag een stoplicht?!

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 37316 op 31-10-2007 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 22:57

djidee

Mr. Slungel

Anoniem: 37316 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:04:
pas geleden sc4deluxe op de kop getikt. Ik hoorde er zoveel over. En ben maar weer eens begonnen. Nu heb ik ook een aantal mods. Waaronder een park om in een rotonde te plaatsen. Nu is mijn vraag, hoe maak ik een rotonde? Als ik namelijk een "rotonde" maak, en koppel hier wegen aan, dan krijg ik bij elke afslag een stoplicht?!
Bij de kleine rotondes (2x2) moet er een stukje ruimte tussen de afslagen zitten bij de grote (3x3) kun je alleen in het midden aansluiten

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Laatst online: 18-06 13:39
Ik zag dat je ook grote (avenue) rotondes kan maken (4x4 of 5x5, ik weet het niet). Hoe maak je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
@eswa en Dalton:

Ik neem aan dat jullie zowel de laatste NAM als de NAM essentials hebben geinstalleerd.
Als je op het "road" icoontje duwt en je scrolt iets naar beneden dan heb je een kant-en-klare rotonde staan.
Als je die selecteerd kun je doormiddel van de tab toets diverse rotondes selecteren.
Pure avenue rotondes zijn er volgens mij niet anders dan in het plaatje hieronder.

Afbeeldingslocatie: http://xs221.xs.to/xs221/07444/roundabout.jpg.xs.jpg

midden boven: de 3 opties die je met de tab-key kunt krijgen.
rechts: de avenue rotonde waar ik zelf aansluitingen aan heb gezet en zoals je ziet, geen stoplichten.
links: de rotondes die je krijgt dmv een vierkantje te maken.

Bij de kant-en-klare rotonde krijg je geen stoplichten bij afslagen.
Oh er is nog een optie om een gesloten vierkantje te maken met avenues, dan krijg je een echte rotonde waar je verder geen wegen op kunt aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gevonden, ik had een verkeerde NAM. Werkt nu! :X

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 37316 op 02-11-2007 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zijn er nog mods die de game nog mooier maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Anoniem: 37316 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 15:36:
zijn er nog mods die de game nog mooier maakt?
In de TS staan verscheidene links naar sites die je deze mods geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Even een kleine update van m'n stadje met *kuch* mega *kuch park met fav. restaurant vlak bij de ingang. :+

Afbeeldingslocatie: http://xs221.xs.to/xs221/07451/teaser.JPG.xs.jpg

d'r zit zeker alweer meer dan 20 uur bouwen in. :9
Helaas is m'n plugin folder nog steeds niet compleet genoeg om verder te gaan in Amazon. :/

Naar het Noorden, Oosten en Westen moet een snelweg verbinding komen voor de realiteit.
De snelwegen vind ik toch erg belabberd gemaakt in SC4, te Amerikaans en verre van realistisch.
Een station zal er wel komen voor de realiteit maar is echt slecht voor de klanditie van het commerciele gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:47

Ottooo

Vuurvlieg

Ik ben zelf eerlijk gezegd een beetje klaar met SC4, omdat het mij te crashgevoelig is, maar ik vind het altijd leuk om te zien wat andere mensen er van brouwen. Hier, maar ook op SimTrop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ottooo schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:11:
Ik ben zelf eerlijk gezegd een beetje klaar met SC4, omdat het mij te crashgevoelig is, maar ik vind het altijd leuk om te zien wat andere mensen er van brouwen. Hier, maar ook op SimTrop. :)
Bij mij is hij het laatste jaar niet gecrashed.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:47

Ottooo

Vuurvlieg

^^ Het ligt ook deels aan mijn computer denk ik, maar ik heb het geld niet om een nieuwe te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Geen idee wanneer je voor het laatst SC4 gespeeld hebt en wat voor systeem je hebt maar er zijn wat hulpmiddelen om SC4 wat stablieler te laten draaien. [zie TS]
Toch blijft het wel raar want momenteel speel ik met 2GB aan plugins, non-datpacked, en geen enkle probleem of crash.
Ik moet zeggen dat alle deps up to date zijn en ik vervent cleantool gebruik.
Conflicten in je plugin-dir zijn ook wel debet aan crashes.
Alleen het laden duurt hier wat lang maar verder über-stabiel. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

meuk: LinCity NG 1.1.2

Jammer dat zoiets niet echt van de grond komt, je ziet aan simcity dat open toevoegingen een groot deel van de lol van het spel zijn. Alleen dien je wel een beetje een goede basis als Graphics en een goede getweakde engine.

Nu stopt EA eigenlijk met simcity en zit je met een closedsource engine waar je niets meer mee kan..

[ Voor 14% gewijzigd door Tukk op 08-11-2007 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239624

is er 1 topic waar je alles kan vertellen en vragen van simcity?

Heeft iemand een mooie regio? maxisland is nogal saia, en de andere ook. :P

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 239624 op 09-11-2007 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Anoniem: 239624 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:28:
is er 1 topic waar je alles kan vertellen en vragen van simcity?
yup, hier maar lees in ieder geval de topic start door en het topic zelf natuurlijk. ;)
Heeft iemand een mooie regio? maxisland is nogal saia, en de andere ook. :P
Wat voor soort regio zoek je, bergachtig, veel water etc?
Ergens in dit topic staat wel een link naar Amazon, da's wel een leuke regio met veel water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

een soort gelijke map aan maxisland, ik kijk wel.

Al mijn appartementen zijn povere woningen. :(
Hoe kan dat? er zijn scholen, ziekenhuizen, parken en recreatie en geen vervuiling.

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 239624 op 09-11-2007 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand een paar goede download sites geven voor gebouwen, parken enzevoort?
En ook dat je meer wolkenkrabbers krijgt dan de standaard.

En hoe download je die map Amazon ofzo, ik zie daarin nergens download staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Anoniem: 239624 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:49:
een soort gelijke map aan maxisland, ik kijk wel.

Al mijn appartementen zijn povere woningen. :(
Hoe kan dat? er zijn scholen, ziekenhuizen, parken en recreatie en geen vervuiling.
- Watervoorziening?
- Elektriciteit?
- Afvalverwerking?
- Genoeg werkgelegenheid?
- Goede verbindingen door wegen en OV?
- Belastingen?

;)
Anoniem: 239624 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 19:22:
Kan iemand een paar goede download sites geven voor gebouwen, parken enzevoort?
En ook dat je meer wolkenkrabbers krijgt dan de standaard.

En hoe download je die map Amazon ofzo, ik zie daarin nergens download staan?
Begin eerst maar eens met de Colossus Addon Mod. Is gewoon een eenvoudige installer en je steden en dergelijke blijven gewoon bewaard. Deze mod verhoogt het plafond waar het gaat om grote kantoren, woonflats en fabrieken.
Colossus Addon Mod

[ Voor 43% gewijzigd door frankknopers op 09-11-2007 19:36 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

- Watervoorziening?-----------------------Ja
- Elektriciteit?-------------------------------Ja
- Afvalverwerking?------------------------3X3 Vuilnisbuiltje, Dus nee.
- Genoeg werkgelegenheid?----------Geen koffers te zien.
- Goede verbindingen door wegen en OV?---------Ik had redelijk veel metro en busstations.
- Belastingen?----------Voor de modale woningen was de belasting zo'n 9%...

Vuilnis en belastingen moeten lager, maar dan wordt ik arm. 8)7
Dus hoe zou ik meer geld kunnen verdienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Anoniem: 239624 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 19:35:
- Watervoorziening?-----------------------Ja
[.......]
Bouw veel meer handelsgebieden en industrie. Vooral handel verdient goed, omdat die maar weinig resources nodig hebben. Industrie is een aanslag op het stroomverbruik en woonwijken vereisen een hoop voorzieningen als school/ziekenhuis/politie/brandweer enz..

En eventueel kun je de vraag naar handel kunstmatig stimuleren door de belasting een beetje omlaag te doen. Een half tot één procent bijvoorbeeld.

[ Voor 28% gewijzigd door frankknopers op 09-11-2007 19:38 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke vlakken bedoel je met "handel"?

En met industrie aanslag op energie.

En ik snap dat woonwijken brandweer, politie, gezondheid, water, school moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Anoniem: 239624 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 19:55:
Welke vlakken bedoel je met "handel"?

En met industrie aanslag op energie.

En ik snap dat woonwijken brandweer, politie, gezondheid, water, school moeten hebben.
parkjes/ontspanning ;)

Frank bedoelt commercieel.
Plaats anders even een pic van je stad, is wat makkelijker meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is dus het probleem, ik vond die stad zo kut, hijs nu weg.
Maar ik moet dus energe, water, politie, brandweer, ziekenhuizen, scholen, afval, OV, genoeg werk.
Die punten moet ik hebben voor een goede stad? en parkjes natuurlijk.

Maar voordat ze een goede opleiding hebben en je dus betere flats en industrie + commercieel krijgt,
Ben je zeker ook 2 dagen verder, een weekend bijvoorbeeld?

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 239624 op 09-11-2007 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Wat in mijn ogen het belangrijkste is om succesvol te bouwen:
-om de 6 a 9 tegels een bus-stop.
-idem parkje. [plazza voor C en een gewoon parkje of bomen voor R]
-probeer het zo te plannen dat je commercial zoned op drukke wegen waar Residential richting werk gaat.

Dat is mijn abc-tje. ;)

Scholing is in het begin niet echt belangrijk.
Zo lang je geen winst draait alleen brandweer bouwen als er een brandje uitbreekt.
Geen scholing betekend wel dat je dirty industry nodig bent, eigenlijk ben je die altijd wel een beetje nodig, sims worden niet slim geboren en je hebt altijd inwoners die niet in de buurt van scholing worden geboren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Parkje voor R, wat is die R.

En dus de commercie bij de dubbele weg naar de industrie?
En wat is dirty industry?
Zonder schoool?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 239624 op 09-11-2007 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111813

Anoniem: 239624 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 20:37:
Parkje voor R, wat is die R.

En dus de commercie bij de dubbele weg naar de industrie?
En wat is dirty industry?
Zonder schoool?
R = residential (huizen)
C = commerce (winkels en kantoren)
I = industry (spreekt voor zichzelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn water wordt steeds vervuild, heb al een zuiverings installatie.
En ik sta 600 per maand verlies, ik snap het niet meer.
Ik ben de hele draad kwijt?...

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 239624 op 10-11-2007 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe kan je zien of die MOD van hogere gebouwen werkt?
Ik heb hem gedownload, setup gedraad, en hij staat nu in me plugins.
Is dat goed allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Anoniem: 239624 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 20:55:
Mijn water wordt steeds vervuild, heb al een zuiverings installatie.
En ik sta 600 per maand verlies, ik snap het niet meer.
Ik ben de hele draad kwijt?...
Je luistert teveel naar je adviseurs zeker? :P
Waterzuivering ben je pas heel veel later nodig als je het slim speelt.
Als je je industrie aansluit op hetzelfde waternetwerk als je woningen raakt je water sneller vwervuild dan wanneer je voor je industrie een aparte pomp bouwt.
Je moet niet bouwen wat je je niet kunt verooloven en dus moet je prioriteiten stellen.
In principe kan je R zonder water en electra, voor C en I is dat wel een must.
Politie moet je pas mee beginnen als je ongeveer 10K [K is duizend] inwoners hebt, in principe is dat ook de eerste "ordinance" die je bouwt.
Ziekenhuizen kun je nog heel veel langer zonder.
Ik heb wel eens een stad gebouwd van meer dan 300K zonder ziekenhuis.
Je inwoners worden dan niet zo heel oud wat wel betekend dat een groter percentage van je inwoners een baan nodig heeft.
Normaal is dat 70% [ongeveer]

Hou het simpel in het begin, residential en een stuk verder industrie i.v.m vervuiling.
Verbindt de boel met een straat en je inwoners gaan opweg naar hun werk.
Probeer te forceren dat je inwoners zoveel mogelijk via een weg moeten reizen waar je commercie hebt gezoned.
Aparte waterpomp voor industrie en daarnaast electro en je bent opweg.
Bouw niet gelijk een electriciteit centrale maar begin met de windmolen.

Als je nog meer tips nodig bent vraag je maar. :)
Anoniem: 239624 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 17:34:
Hoe kan je zien of die MOD van hogere gebouwen werkt?
Ik heb hem gedownload, setup gedraad, en hij staat nu in me plugins.
Is dat goed allemaal?
Maak je nog maar even niet druk om die mod en probeer eerst eens een winstgevend stadje te maken van 25K inwoners.
Overigens helpt het om in een aansluitende regio en stadje te beginnen en dan de boel aan te sluiten met een weg.
Doe dat overigens niet te dicht bij een hoek van de kaart.

[ Voor 14% gewijzigd door LoneRanger op 10-11-2007 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://img262.imageshack.us/img262/9479/commerciedr2.png
In de FAQ staat hoe je thumnbails maakt, maar snao daar niks van.

Dit is mijn dorp, maar ik wil weten of die commercie op een goede plek ligt,
aan het einde van die hoofdstraat ligt mijn industrie.
Heb een buurstad aan de rechterkant met 1200 inwoners, verbonden met een hoofdstraat.

Deze stad heeft nu 1,5k-3k inwoners, waarom zo weinig? moet ik gewoon appartementen doen nu?

[ Voor 118% gewijzigd door Anoniem: 239624 op 10-11-2007 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Anoniem: 239624 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 18:41:

In de FAQ staat hoe je thumbnails maakt, maar snap daar niks van.
Sowieso even een jpg van je png maken [paint, opslaan als] en uploaden naar b.v. xs.to.
Dan kies je gewoon de link die een thumb maakt, makkelijker kan niet. ;)
Dit is mijn dorp, maar ik wil weten of die commercie op een goede plek ligt,
aan het einde van die hoofdstraat ligt mijn industrie.
De comercie ligt strategisch goed maar ik zou iets kleiner zonen, 2 diep ipv 3.
Voor mijn gevoel werkt dat beter in het begin.
Heb een buurstad aan de rechtskant met 1200 inwoners, verbonden met een hoofdstraat.
Even een kleine update van mijn eigen projectje:

Afbeeldingslocatie: http://xs221.xs.to/xs221/07456/D1.jpg.xs.jpg

Om maar even te laten zien dat je met de CAM niet gelijk mega-steden hoeft te hebben.
Alles is zo'n beetje medium-density en vanaf deze update zone ik alleen nog low in dit stadje wat 200K aan inwoners heeft.
Momenteel ben ik bezig een strakkere kustlijn te krijgen [eindelijk de perfecte seawalls gevonden] en als dat klaar is dan zal ik er op in-zoomen want er is daar veel wat je op zoom5 niet kunt zien. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235018

Hm, deze heb ik nog nooit gespeeld, de screenshots zien er goed uit.
Ben sinds een week weer verslingerd aan Simcity 3000: World Edition.

Ik zou graag deze uitproberen maar een klein vraagje over de systeemeisen: Mijn pc kan The Sims 2 niet aan, zou ik dan wel deze kunnen spelen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er goed uit Lone, alleen ik moet dus commercie 2 lang doen zegmaar, en dan welke Plaza?
Kleine Plaza - 90 Dollar
Open Geplaveid Gebied - 40 Dollar
Anoniem: 235018 schreef op zondag 11 november 2007 @ 13:11:
Hm, deze heb ik nog nooit gespeeld, de screenshots zien er goed uit.
Ben sinds een week weer verslingerd aan Simcity 3000: World Edition.

Ik zou graag deze uitproberen maar een klein vraagje over de systeemeisen: Mijn pc kan The Sims 2 niet aan, zou ik dan wel deze kunnen spelen? :?
Simcity 4 :

Processor - 500MHZ
Geheugen - 128 MB Ram
Harde Schijf - 1GB
Grafische Kaart - 32 MB
Windows 98/2000/ME/XP ( Vista doet bij mij ook )

Simcity4 Rush Hour :

Alles hetzelfde, alleen Harde Schijf 1.4 GB.

GB bij elkaar 2.4, The Sims2 alleen de basis is al 3GB, ik denk dat je het kan spelen. ;)

EDIT: welke plaza moet ik nou hebben? en ik heb 5,2K inwoners, moet ik nu appartementen doen?
En ik wil dat industry water krijgt, maar dan moet ik 5 pompen bouwen, en dan sta ik verlies.
Sta nu 500 per maand winst en heb een grote basisschool, bibliotheek en kleine brandweer bij Indu.

[ Voor 171% gewijzigd door Anoniem: 239624 op 11-11-2007 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239624 schreef op zondag 11 november 2007 @ 13:11:
Simcity 4 :

Processor - 500MHZ
Geheugen - 128 MB Ram
Harde Schijf - 1GB
Grafische Kaart - 32 MB

Simcity4 Rush Hour :

GB bij elkaar 2.4, The Sims2 alleen de basis is al 3GB, ik denk dat je het kan spelen. ;)
woohoo!
* Anoniem: 235018 zet het op haar verlanglijstje O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 05:41

TrailBlazer

Karnemelk FTW

iemand sc4mapper aan de praat onder vista bij mij crashed die tool meteen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
TrailBlazer schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:41:
iemand sc4mapper aan de praat onder vista bij mij crashed die tool meteen. :(
Verwijder de config.ini eens, zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Anoniem: 239624 schreef op zondag 11 november 2007 @ 13:11:
Ziet er goed uit Lone, alleen ik moet dus commercie 2 lang doen zegmaar, en dan welke Plaza?
Kleine Plaza - 90 Dollar
Open Geplaveid Gebied - 40 Dollar

[...]

Simcity 4 :

Processor - 500MHZ
Geheugen - 128 MB Ram
Harde Schijf - 1GB
Grafische Kaart - 32 MB

Simcity4 Rush Hour :

Bijelkaar is het zelfs maar 1.4GB. Maar ik gok dat het niet de hardeschijfruimte is wat het probleem is.

SimCity 4 is met die systeemseisen misschien wel redelijk te spelen, maar zodra je stad echt groot wordt in grootste stadsgrootte (groter dan 'officieel' kan) met meer dan 100,000 - 200,000 inwoners, dan wordt het waarschijnlijk wel wat trager.

Maar nu is er natuurlijk niets met een hele serie kleinere steden bouwen. Sommigen vinden dat zelfs leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

welke config.ini in de map van scmapper staat er geen

[ Voor 3% gewijzigd door TrailBlazer op 11-11-2007 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316 schreef op zondag 11 november 2007 @ 17:18:
[...]

Bijelkaar is het zelfs maar 1.4GB. Maar ik gok dat het niet de hardeschijfruimte is wat het probleem is.
Ik heb voor The Sims || toen zelfs een nieuwe videokaart laten installeren maar helaas.
Ik kon een poppetje maken maar zodra ik in de neighbourhood was stotterde hij als een gek en duurde het echt 30 minuten voordat ik het stuk grond had gekocht. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Volgens mij ben ik wat in de war vandaag. :+

SC4Mapper is gemaakt voor XP en er is [nog] geen vista ondersteuning.
Je zou terraformer kunnen proberen hoewel dat eigenlijk hetzelfde verhaal is.
SC4Mapper is een gestripte Terraformer die zonder Direct-X werkt.

[edit]
Even gezocht en mss een oplossing door het onder xp-compatibility te draaien?

[ Voor 14% gewijzigd door LoneRanger op 11-11-2007 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

25K inwoners met veel appartementen en flats, geweldige commercie, modden Nv's.
En een mega Hi-Tech industrie! :o

Weet iemand een site voor regio's downloaden enzo?

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 239624 op 13-11-2007 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://img144.imageshack.us/img144/3130/simcity4rushhourzu4.png

Wat vinden jullie? alleen ik heb nog wel een paar tips nodig:
Hoe kan ik het afval tegengaan? ik heb al 2 recycle centrums!! ( download een andere? )
Hoe kan ik de lucht en water vervuiling zo laag mogelijk houden?

En moet ik gewoon lid worden op SimTropolis en dingen kan ik dna dara downloaden?

( thumbails snap ik ook nog niet xD, ik kan op die ene site niet uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

LoneRanger schreef op zondag 11 november 2007 @ 17:38:
Volgens mij ben ik wat in de war vandaag. :+

SC4Mapper is gemaakt voor XP en er is [nog] geen vista ondersteuning.
Je zou terraformer kunnen proberen hoewel dat eigenlijk hetzelfde verhaal is.
SC4Mapper is een gestripte Terraformer die zonder Direct-X werkt.

[edit]
Even gezocht en mss een oplossing door het onder xp-compatibility te draaien?
nope krijg die SC4Mapper niet aan de praat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Anoniem: 239624 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 20:18:
[afbeelding]

Hoe kan ik het afval tegengaan? ik heb al 2 recycle centrums!! ( download een andere? )

En moet ik gewoon lid worden op SimTropolis en dingen kan ik dna dara downloaden?

Afval is vrij simpel, start een andere stad, mak daar een vuilnisbelt en regel afspraken tussen beide steden..
Lucht vervuiling kun je tegen gaan door bomen rond/tussen de vervuiling te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij simtropolis zie ik vel modds enzo, maar welke bestanden zijn gebouwen?
Of ik vind ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Anoniem: 239624 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 20:18:
[afbeelding]

Yup gewoon registreren op ST en je kunt downloaden.
Zet wel al je downloads weg in sub-mapjes in je plugin folder, dat houdt het overzichtelijk.
Waarom kan je op xs.to niet uploaden dan, vink je wel aan dat je akoord gaat met "terms of service" ?
Oh en je stadje ziet er prima uit. :)
Had je de NAM [zie topic start] al want die is echt essentieel.
De manier waarop je inwoners reizen klopt namelijk niet in het spel en de NAM verzorgt dat beter vandaar dat het essentieel is om die mod te downloaden. ;)
Tukk schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 20:33:
[...]

Afval is vrij simpel, start een andere stad, mak daar een vuilnisbelt en regel afspraken tussen beide steden..
Blackhole waste management. >:) :P [veel effectiever]
Anoniem: 239624 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 20:49:
Bij simtropolis zie ik vel modds enzo, maar welke bestanden zijn gebouwen?
Of ik vind ze niet.
Bovenaan op stex klikken en dan kun je links selecteren onder categories wat je zoekt, commercial, residence etc.
De eerste keer dat je iets download krijg je een stex-dvd reklame met onderaan een knop dat je verder wilt naar jouw download.
Veel plezier. :)

[ Voor 14% gewijzigd door LoneRanger op 13-11-2007 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga die NAM downloaden en die MOD van hogere gebouwen.
Maar waar zet ik ze in, plugin folder toch? en dan daarin installen?

Heb het, gewoon downloaden en dan in die plugin folder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 239624 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 07:30:
Ik ga die NAM downloaden en die MOD van hogere gebouwen.
Maar waar zet ik ze in, plugin folder toch? en dan daarin installen?

Heb het, gewoon downloaden en dan in die plugin folder?
Yups :)

NAM heeft gewoon een installeren, en als er geen installer bijzit, gewoon uitpakken in de pluginsmap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb die Setup gedraad, IN die plugin map, geen nieuwe bestanden.
Is hij nu geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

Misschien handig om in het begin van het topic te plaatsen hoe je het spel engels kan krijgen en het verkeer rechts laten rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Anoniem: 239624 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 07:45:
Heb die Setup gedraad, IN die plugin map, geen nieuwe bestanden.
Is hij nu geinstalleerd?
Je hebt 2 plugin folders, een in de directory waar je SC4 hebt geinstalleerd en een in je documenten [my documents/mijn documenten] \mijn documenten\Simcity 4\plugins
Die 2e wordt gebruikt voor custom-content of te wel de dingen die je download zoals de NAM.
In principe maakt het niet uit welke van de twee folders je gebruikt.
Als het goed is heb je in die 2e plugin folder nu een sub folder met de naam "network adon mod".
Overigens wel even de readme's goed lezen want soms staat er dat een bepaalde file als eerste [of voor] of als laatste [of na] geladen moet worden.
In dat geval maak je een map met de letter A of Z.
Komt veel voor bij landschap,rots-textures of water mods.
Stel je dowload een mod voor groen water dan maak je voor de file die als laats geladen moet worden een "Zgroenwatermod" mapje.
Moet die file als eerste geladen worden dan maak je een "Agroenwatermod" mapje.
Het komt maar heel weinig voor maar toch. ;)

@Zwik:
Ah, wist niet dat dat kon?
Niet dat het mij persoonlijk boeit of er links of rechts gereden wordt. :P
Ik wil het wel in de TS vermelden.

[ Voor 6% gewijzigd door LoneRanger op 14-11-2007 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
LoneRanger schreef op woensdag 14 november 2007 @ 17:47:
@Zwik:
Ah, wist niet dat dat kon?
Niet dat het mij persoonlijk boeit of er links of rechts gereden wordt. :P
Ik wil het wel in de TS vermelden.
Ja, wel fijn.

Als je namelijk 'English' kiest als taal, dan gaan ze er gemakshalve van uit dat je Brits bent en rijdt alles aan de verkeerde kant :/
Helemaal leuk met righthand roadmods :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://xs221.xs.to/xs221/07463/parkje.jpg.xs.jpg

Niet echt mega nog maar wel het grootste park wat ik gebouwd heb tot nu toe. :)
Links van de "London eye" is mijn favoriete restaurant, Appelbee's "neighbourhood gril & bar".

Afbeeldingslocatie: http://xs221.xs.to/xs221/07463/haven.jpg.xs.jpg

De haven met industrie.
Die kranen vind ik echt geweldig. :9
Even zoeken op ST op construction.

Afbeeldingslocatie: http://xs221.xs.to/xs221/07463/containers.jpg.xs.jpg

Veel containers, vandaar al die kranen. :)

Afbeeldingslocatie: http://xs221.xs.to/xs221/07463/desnachts.jpg.xs.jpg

Tel de lampjes. ;)

Tenslotte nog een plaatje die niet van mij is maar wel erg de moeite. 8)

Afbeeldingslocatie: http://xs221.xs.to/xs221/07463/natuur.jpg.xs.jpg

Ook dat is SC4.

[ Voor 61% gewijzigd door LoneRanger op 14-11-2007 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nap er niet veel van Lone.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-06 20:16

MikeWazowski

Look into my eye

LoneRanger schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:52:Niet echt mega nog maar wel het grootste park wat ik gebouwd heb tot nu toe. :) Links van de "London eye" is mijn favoriete restaurant, Appelbee's "neighbourhood gril & bar".

De haven met industrie. Die kranen vind ik echt geweldig. :9 Even zoeken op ST op construction. Veel containers, vandaar al die kranen. :)
Nou, dat park ziet er echt mooi uit hoor! En ik ga zeker even kijken naar die kranen, heel stoer.

Overigens: ik heb net SimCity Societies gespot - eens kijken of het veel gaver is dan SC4 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
sweeper73 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 20:08:
[...]

Nou, dat park ziet er echt mooi uit hoor! En ik ga zeker even kijken naar die kranen, heel stoer.

Overigens: ik heb net SimCity Societies gespot - eens kijken of het veel gaver is dan SC4 :9
Ligt eraan wat je ding is denk ik want de nadruk ligt meer op societies bouwen dan om steden bouwen.
Cities unlimited is zeker een titel om in de gaten te houden.

[PC] Cities Unlimited
Niet om je te ontmoedigen maar het wordt alleen maar ingewikkelder.
Wacht maar tot je iets download wat dependencies nodig heeft. :P
Maareh, je vraagt maar als je er niet uitkomt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan je die mod met parkjes bouwen sturen? :+
Die lijkt me koel, en ik ga opzoek naar wat betere vuilnis verwerkers.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik vind het best wel jammer dat er zo weinig plaatjes gepost worden.
Persoonlijk vind ik het leuk om te zien waar anderen mee bezig zijn.
Ach, misschien ben ik ook wel een van de weinige hier die überhaupt nog speelt. :)

Kleine update dan maar, ik ben druk bezig low-rise wijken uit de grond te stampen.
Het gaat maar gestaag ondanks de grote vraag naar woningen.
R$ >24.000
R$$ 12.000
R$$$ 18.000

Het contrast tussen medium en low is wel groot voorlopig.

Afbeeldingslocatie: http://xs321.xs.to/xs321/07460/nieuwewijk.jpg.xs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik weet niet of ik het hier moet posten, maar ik probeer Simcity te installeren, maar het lukt niet. terwijl het wel zou moeten lukken (volgens het internet, zeg maar :P )

Ik gebruik Ubuntu 7.10, Wine 0.9.46, en als ik setup.exe wil draaien sluit-ie gewoon weer af. heel jammer en frustrerend :(

Iemand anders wel gewoon gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op zondag 18 november 2007 @ 18:50:
Ik weet niet of ik het hier moet posten, maar ik probeer Simcity te installeren, maar het lukt niet. terwijl het wel zou moeten lukken (volgens het internet, zeg maar :P )

Ik gebruik Ubuntu 7.10, Wine 0.9.46, en als ik setup.exe wil draaien sluit-ie gewoon weer af. heel jammer en frustrerend :(

Als je het niet zeker weet moet je niet posten.

Afijn, het hoort hier inderdaad niet, maar bij Spielerij - Problemen & Vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toen ik hem installeerde, deed ie het gewoon en vroeg naar cd 2, ik snap der dus ook niks van...

@LoneRanger:

Ik speel nu meer warrock, maar ik ga zo misschien ff spelen.
Ff nieuwe regio downloaden dan, en wat koele stuff verder. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
anandus schreef op zondag 18 november 2007 @ 18:50:

http://tombuntu.com/index...ty-4-on-ubuntu-with-wine/

Had je die al gevonden/ geprobeerd?
Het is wel Ubuntu 6.10 en Wine 0.9.46.
Anoniem: 235018 schreef op maandag 19 november 2007 @ 08:36:
[...]

Als je het niet zeker weet moet je niet posten.

Afijn, het hoort hier inderdaad niet, maar bij Spielerij - Problemen & Vragen.
Heel zwart/wit heb je wel gelijk natuurlijk maar het gaat hier om een vrij oude game in een niet zo druk topic.
Vroeger, en nog steeds wel, waren topics doorspekt van vragen over problemen wat de boel onoverzichtelijk maakt.
Ach en Anandus loopt al een tijdje mee dus die weet ook wel hoe het werkt. ;)

[ Voor 34% gewijzigd door LoneRanger op 19-11-2007 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17995

Pfff ik zit al een tijdje met Deluxe geinstalleerd op mijn pc, maar ik kom er maar niet aan toe. Er zit geen map generator op en ik vind het niet leuk om zelf bergen en riviertjes en zo te moeten bouwen (voelt te veel als cheaten).

Is er niet ergens een goede site met veel pre-made regios die ik kan downloaden? Heb al gegoogled maar er is nauwelijks iets te vinden behalve een paar van die greyscale dingen die je kan importeren.

Is er ook nog iets anders dat ik van deluxe moet weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik denk niet dat je zo snel een pre made maps zult vinden aangezien je het dan hebt over minimaal 20MB.
Er zitten wel verschillende maps/regio's standaard in het spel, London, Berlin, New York etc.
Bij hoge uitzondering wil ik NHP-Matineda wel kant en klaar ergens uploaden mits er interesse voor is natuurlijk. :)

Afbeeldingslocatie: http://xs221.xs.to/xs221/07470/Matinenda.JPG.xs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

:9~ Graag! Evt wil ik hem ook wel op mijn webspace (xs4all) droppen als je evt met ruimte restricties zit....

Verder zijn diverse maps te vinden op simtropolis, en ook wel op sim4devotion.com

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik ben bezig met uploaden naar megaupload,duurt nog zo'n 10 minuten klaar.
De folder in de rar zet je je in C:\.......\mijn documenten\simcity 4\regions\

Download: http://www.megaupload.com/nl/?d=8S1N692B [41MB]

Optioneel,

-Meadowshire terain mod -> http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=58 [3MB]
-Venice water textures -> http://www.megaupload.com/nl/?d=59BUNHW0 [12kb]

Bovenstaande heb je niet noodzakelijk nodig maar dan moet je alsnog elke "tile" openen om dezelfde textures voor het terain en water te krijgen.

edit:
De venice.dat gaat in je plugins folder op de C schijf en moet als laatste geladen worden.
Maak daarom een mapje Z_watertextures [oid] aan in je plugin folder en zet daar de file [venice.dat] in.

Oja, de map heb ik niet zelf gemaakt, credits gaan naar het NHP team maar ik heb wel wat van die kanalen weggewerkt aangezien ik het een beetje teveel van het goede vond. :P
Als er problemen/vragen zijn hoor ik het wel.

Lijkt me wel leuk wanneer meerdere mensen deze map spelen om eens te zien wat jullie er van brouwen. :)

[ Voor 40% gewijzigd door LoneRanger op 25-11-2007 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17995

Als regio ziet die er goed uit, maar ik zoek toch iets waarbij elk stadsgebied interessant is. Dus elke area heeft bergen en dalen zeg maar. Ik heb nog een paar keer geprobeerd zelf iets te genereren maar het lukt gewoon niet. Het voelt gewoon te simpel aan, en ik wil toch enige grenzen hebben waardoor het spel gewoon wat moeilijker en dus een uitdaging wordt.

Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Laatst online: 05-06 12:37
Is het mogelijk om de grote van 1 map te veranderen?

Ik vind namelijk de grootste map nog te klein. Zou deze graag 4 keer groter willen hebben ofzo.
Ik bedoel dus een map, niet een region.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Anoniem: 17995 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 19:47:
Als regio ziet die er goed uit, maar ik zoek toch iets waarbij elk stadsgebied interessant is. Dus elke area heeft bergen en dalen zeg maar. Ik heb nog een paar keer geprobeerd zelf iets te genereren maar het lukt gewoon niet. Het voelt gewoon te simpel aan, en ik wil toch enige grenzen hebben waardoor het spel gewoon wat moeilijker en dus een uitdaging wordt.

Zucht.
Ik heb er twee voor je:

Mount Robson aka shosaloza

Afbeeldingslocatie: http://xs122.xs.to/xs122/07486/mountrobson.jpg

http://www.sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=49

Mount McKinley

Afbeeldingslocatie: http://xs122.xs.to/xs122/07486/mckinley.jpg

http://www.sc4devotion.co..._filedesc.php?lotGET=1294

Voor beide maps ben je sc4mapper nodig maar dat is maar 2 minuten werk.
Alle tiles openen, opslaan en exit kost je iets van 20 minuten.

@hierboven:
Groter dan de grootste standaard tiles is helaas niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

je kan met een bijbehoordende bmp de grootte van de mappen in de regio's aanpassen, is het 1 en ander wel voor te vinden op simtropolis, vind grotere mappen ook het fijnst spelen

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Een kleine update, zal binnenkort maar eens een MD starten. :)

Ik ben opnieuw begonnen in Matinenda aangezien m'n plugin folder aardig compleet is en er geen dependencies meer missen.
Inmiddels is mijn plugins-folder bijna 3 gig maar elke dag kom ik er weer achter dat ik nog wat mis.
Waar ik echt naar uit kijk is de volgende update v/d RHW [Rural Highway].
Die mod is er al in beta vorm maar wil bij mij nog niet echt werken als in dat ik er op kan aansluiten met b.v. roads of avenues.
De RHW is in staat om highways te creeren met meer banen dan de bestaande higway en belangrijker, het oogt veel realistischer dan de bestaande Highway.
Mijn vermoeden is dat RHW+MIS [diverse intersecties] uitkomt rond kerst maar dat is maar een vermoeden.

Ok, dit keer ben ik maar eens anders begonnen dan normaal en heb eerst een wegen-net aangelegt alvorens ik met zonen ben begonnen.
Opzich nog niet zo heel uitgebreid, 5 zones, maar daar ga ik morgen mee verder.

Afbeeldingslocatie: http://xs322.xs.to/xs322/07494/Matinenda.JPG.xs.jpg

Het leuke is dat er driftig heen en weer wordt gereisd tussen mijn steden/stadjes per bus, trein en auto.
Die grote stad in het midden vind ik persoonlijk een meesterwerkje. :9
Mijn ambitie voor het weekend is om nog minimaal 5 zones te conecten en her en der wat dorpjes en kleine stadjes te zonen.
Morgen post ik wel een update met random foto's uit de diverse dorpjes/steden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245311

Hallo, nooit geweten dat er ook in NL over Simcity gesproken wordt. Ik kom al jaren bij simtropolis, maar speelde het al een tijdje niet meer. Dankzij jullie ben ik op de hoogte van de CAM en ben weer verslaafd.... Ik sta er telkens weer versteld van hoe het spel door fans is gemod tot wat het nu is.

Probleem is alleen telkens dat ik een leuke mod tegen kom en dat ik deze nu nauwelijks meer in mn regio kan inpassen en dus eigenlijk weer overnieuw moet beginnen. Nu heb ik de high speed rail mod ontdekt en deze vervangt de monorail. De rural highway mod gaat ook erg mooi worden, maar nu kan je er nog niet heel veel mee.

Ik zal kijken of ik wat screens kan posten van mijn regio 1.8m inwoners ( Even uitzoeken hoe...)

Heeft er iemand nog leuke tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Anoniem: 245311 schreef op maandag 17 december 2007 @ 17:16:
Hallo, nooit geweten dat er ook in NL over Simcity gesproken wordt. Ik kom al jaren bij simtropolis, maar speelde het al een tijdje niet meer. Dankzij jullie ben ik op de hoogte van de CAM en ben weer verslaafd.... Ik sta er telkens weer versteld van hoe het spel door fans is gemod tot wat het nu is.
Het aantal Nederlanders in de comunity is anders vrij hoog.
Je hebt vast wel eens wat gedownload van de volgende personen:
Kwakelaar
Haarlemmergold
Xannepan
Vanderaap
Tatoeedmillionaire

In de BSC zit ook een handje vol Nederlanders en zelfs een in het Nam team als ik me niet vergis.
Op SC4D is zelfs een klein Nederlands talig sub-forum[pje] te vinden.
Probleem is alleen telkens dat ik een leuke mod tegen kom en dat ik deze nu nauwelijks meer in mn regio kan inpassen en dus eigenlijk weer overnieuw moet beginnen. Nu heb ik de high speed rail mod ontdekt en deze vervangt de monorail. De rural highway mod gaat ook erg mooi worden, maar nu kan je er nog niet heel veel mee.
Oh dat vind ik juist leuk dat je soms gedeeltes van je stad moet platgooien om een snelweg o.i.d aan te leggen. 8)

De RHW wordt idd erg mooi, kan ik straks eidelijk die gare snelwegen gaan vervangen.
Hoewel, het schijnt dat ze [Nam] bezig zijn met nieuwe road textures voor de snelweg.
De RHW is er al in beta maar zal waarschijnlijk klaar zijn zo rond de kerstdagen.

Afbeeldingslocatie: http://xs222.xs.to/xs222/07511/rhw.jpg

Het is zelfs mogelijk meer banen toe te voegen en je kunt ze van elkaar scheiden. [meer tussenruimte]
Ik zal kijken of ik wat screens kan posten van mijn regio 1.8m inwoners ( Even uitzoeken hoe...)

Heeft er iemand nog leuke tips??
Ik gebruik zelf fraps om plaatjes te schieten en dan uploaden naar xs.to.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk, het is gelukt! Bedankt voor de tip.

Mn regio:

Afbeeldingslocatie: http://xs222.xs.to/xs222/07512/region.png.xs.jpg

1 van de grote HT industrieën:

Afbeeldingslocatie: http://xs222.xs.to/xs222/07512/industry.png.xs.jpg

verkeersproblemen:

Afbeeldingslocatie: http://xs222.xs.to/xs222/07512/traffic.jpg.xs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs222.xs.to/xs222/07512/traffic2.png.xs.jpg

Overview van de centrale stad:

Afbeeldingslocatie: http://xs222.xs.to/xs222/07512/overview.png.xs.jpg

Het zakencentrum in de centrale stad:

Afbeeldingslocatie: http://xs222.xs.to/xs222/07512/cbd.png.xs.jpg

Zoals je ziet is het (met moeite) gelukt om de high speed rail te plaatsen in de stad! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-06 16:57
Geweldig hoe jullie al deze steden maken, echt respect _/-\o_

Ik zelf kom nooit verder dan 4000-5000 inwoners per stad omdat de mensne dan gaan zeuren dat er te lange reistijden zijn. Wanneer ik dan eenrichtingsverkeer en bussen maak blijft de situatie hetzelfde, metro en spoortlijnen kunnen echt niet uit met een bezettingspercentage van 5-6% :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:46
Ik ben het op een gegeven moment altijd zat... Heb ik een leuk dorp gebouwd wat ik eigenlijk niet wil uitbouwen en iedere keer resulteert het in een metropool :p Dan heb ik één stad neergezet en dan is het toch meer van hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Loerelau: ziet er goed uit.
Mag ik vragen hoeveel je gemiddeld speelt en hoelang je met je regio bezig bent geweest?
Zelf speel ik gemiddeld een uur per dag/avond.

Cubic X: Moet je echt de laatste NAM eens instaleren.
Vroeger heete dat pathfinder maar de NAM is zoveel beter wbt het vinden van de snelste route.
Bij de instalatie krijg je legio aan opties wbt reistijd, volume [verkeer] etc.
Mocht je nog spelen vertel dan maar waar je vast zit en dan wordt er vast wel hulp geboden. :)

Er!k: Daar betrap ik mezelf ook nog wel eens op.
Wat bij mij wel helpt is een regio plan op te stellen waar plaats is voor dorpjes en steden.
Ik zone Residential alleen nog maar medium en low, Commercial Medium, low en centraal high.
Er zijn tegenwoordig best leuke boerderijen te downloaden en legio aan bomen, stenen en andere dingen om een "rural" look te geven.

Simcity kun je op meerdere manieren spelen.
-Het spel element, zonder "cheats" een winstgevende stad/regio neer te zetten.
-Zoveel mogelijk inwoners. [Ik ken iemand met een regio van 11M inwoners]
-Realistisch als ineen natuurlijk verloop waarin het centrum hoog is en een uitloop naar laagbouw.
-Het nabouwen van steden als Parijs, New-York of gebieden zoals het Ruhr-gebied.
-Fantasie als in grote parken en paleisen.
-Infrastructuur, het inelkaar zetten van een complex wegen/spoor-netwerk.
-Regio-play, een mix van alles eigenlijk met als doel dat je niet kunt zien waar een "tile" begint of eindigt in region-view.

Ik ben ergens begin Juli weer begonnen met dit spel en er al zeker 100+ uren inzitten en vermaak me meer dan prima. :7

Afbeeldingslocatie: http://xs222.xs.to/xs222/07513/currentproject.JPG.xs.jpg

@ Loneranger

Denk dat ik met deze regio in totaal een uur of 10-12 bezig ben geweest. Heb nu ook wel een beetje het 'vol is vol' gevoel en weet niet meer zo wat ik moet doen. Mijn doel is om complexe infrastructuur te maken waarbij de sims zoveel mogelijk gedwongen worden om veel te reizen en dus langs tolpoortjes te gaan die inkomsten genereren. Tax staat in de centrale stad voor R en C op 2% of minder. Industry wel iets hoger omdat deze water en stroom vreten.

Jouw stad ziet er ook cool uit met die berg. Wat is dat bruinige rechts van het midden in jouw stad?

De NAM is inderdaad echt vereist bij het spelen van het spel. Zonder alle custom content was ik dit spel al lang zat geweest.

• LoneRanger
  • Niet online
Anoniem: 245311 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:07:
@ Loneranger

Denk dat ik met deze regio in totaal een uur of 10-12 bezig ben geweest. Heb nu ook wel een beetje het 'vol is vol' gevoel en weet niet meer zo wat ik moet doen. Mijn doel is om complexe infrastructuur te maken waarbij de sims zoveel mogelijk gedwongen worden om veel te reizen en dus langs tolpoortjes te gaan die inkomsten genereren. Tax staat in de centrale stad voor R en C op 2% of minder. Industry wel iets hoger omdat deze water en stroom vreten.
Dan bouw je stukken sneller dan ik. :P
Ik denk dat ik veels te complex zone omdat ik niet van vierkant houd.
Alleen die stad al koste me ruim 20 uur denk ik.
Wat betreft tax, tussen 6 en 7% voor R, 7 en 8% C en voor Industrie ligt het tussen 5 en 12%.
Als ik op 100K aan inwoners zit maak ik meestal 20K winst.
Moet ik er wel bij zeggen dat mijn energie- en water kosten laag liggen. [cheat]
Ik heb trouwens een plugin die zorgt dat de dekking van water en energie je hele stad beslaat.
Geen gehannes dus met powerlines en waterbuizen.
Je moet wel zelf zorgen voor voldoende capaciteit.[/quote]
Jouw stad ziet er ook cool uit met die berg. Wat is dat bruinige rechts van het midden in jouw stad?
Ik weet niet zeker wat je precies bedoeld maar ik denk dat je m'n rail-yard bedoeld.

Afbeeldingslocatie: http://xs222.xs.to/xs222/07514/railyard.JPG.xs.jpg

Staat wel op de stex, zoeken op railyard. ;)
De NAM is inderdaad echt vereist bij het spelen van het spel. Zonder alle custom content was ik dit spel al lang zat geweest.
Ik heb het spel gekocht in 2004 geloof ik en een paar weekjes gespeeld.
Dit jaar ben ik er pas echt verslaafd aan geraakt.
Kwa custom content ben ik groot fan van SG.
Vooral het detail en de humor. _/-\o_

Er staan echt nog zoveel projecten uit te komen die de moeite zijn:
RHW+MIS
CAM 1.1
Xtool

Ja bedoelde de railyard, die heb ik nog niet! Helaas is de stex down... Maar dat komt nog wel goed!

Ik ben trots op mn filevorming! Ik heb 1 stad van bijna 1000000 inwoners en slechts 100000 banen. Er moeten dus erg veel mensen 2 tiles verder reizen om te werken. Deze stad heeft al 40000 aan inkomen alleen door tolinkomsten.

Afbeeldingslocatie: http://xs222.xs.to/xs222/07514/traffic3.png.xs.jpg
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.