Hoofdcategorieën
Topicacties

[TV] Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 2]

Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 last

Nieuw Topic
Hoepel op!
Reg. datum: 25 februari 2001

quote:
SCIxX schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 18:00:
Plasma is toch veel duurder dan LCD? Is plasma dan ook zoveel beter vraag ik me af? En je moet de eerste 200 uur "rustig" doen met het plasma beeld? Ik vind 200uur nogal veel hoor om gaan op te letten..
Heb je ook maar één post in dit topic gelezen? Er wordt hier 1000+ posts gebakkeleid over de vraag wat beter zou zijn, en dan stel jij serieus de vraag tussendoor of "plasma dan ook zovvel beter is". Beetje vreemde vraag lijkt mij, maar goed.

Die 200 uur valt overigens wel mee. Als je er snel vanaf wilt zijn, laat je de tv gewoon even 10 dagen aan staan op laag contrast met een test dvd'tje, en anders zit je er met normaal tv kijken al snel na 2 a 3 maanden aan.

Extremistisch Tweakertje
Reg. datum: 26 juni 2004

quote:
Nee, dat gaat je totaal niet helpen.
Ik denk dat het een instelling van de TV en/of de HDD DVD recorder.
Een goedkope kabel laat niet minder data door of iets dergelijks.

:: X360 Gamertag: SH4D3H :: This line intentionally left blank. :: Specs ::

Reg. datum: 20 oktober 2004

quote:
dtreffers schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 17:33:
HDMI kabel van Panasonic?
Klein beeld op TV bij gebruik van HDMI kabel.

--------------------------------------------------------------------------------
Sinds kort hebben wij een TFT 82cm TV van Panasonic gekocht samen met een HD DVD recorder ook van Panasonic.

De HD DVD recorder is een DMR-EH57.
De TV is een TX-32-LX700F.
Er is verder geen digitale decoder of VCR aangesloten.
Geluid kan via de versterker (HD DVD optisch; of TV via tulp), maar geeft geen problemen.
Geluid is gewoon prima in orde.

Wanneer ik de HD DVD via de HDMI kabel alleen met de TV verbind krijg ik geen beeld.

Wanneer ik de HD DVD met de HDMI EN de Scart met de TV verbind heb ik een prima beeld.
Voorbespeelde DVD films geven een perfect beeld.
Maar om opgenomen TV programma's terug te kijken komt er een letterbox beeld terug en dat is jammer op een 82cm breedbeeld TV.

Wanneer ik de HD DVD met alleen de Scart met de de TV verbind heb ik nog steeds een prima beeld.
Voorbespeelde DVD films geven een mooi beeld.
Maar met de HDMI erbij is het mooier.
Opgenomen TV programma's geven nu ook een mooi beeld.
Met de scart kan ik dus fims van DVD kijken en opgenomen TV progjes op een vol 82 cm breedbeeld.
Maar waarom dan niet met de HDMI?
De HDMI kabel is een 1,5 meter kabel(tje) van EUR 6,70.

Ik begin me nu af te vragen of deze (goedkope) kabel de oorzaak is van het kleine beeld van terug te kijken TV progs, opgenomen met de HD DVD.

Zou het zin hebben om de HDMI kabel aan te schaffen die Panasonic in de manual aanbeveeld?
Betreft kabeltype RP-CDHG15 (van 1,5 m).

Nog een vraag.
Waar kan ik dit type kabel dan bestellen?
Op de Panasonic site kan dit niet en ik kom terecht in Engeland en/of USA voor deze kabel van Panasonic.
En het liefst heb ik de kabel dan in het zwart.

Wie helpt?
Alvast bedankt.
Dirk Treffers.
Moet je geen instellingen veranderen in de dvd-recorder dat deze de hdmi als uitgaand signaal neemt?
Kan je de letterbox-weergave niet veranderen in t beeldmenu vd tv? (misschien zelfs in de recorder).
Hoe zit t eigenlijk met die kopieerbeveiliging? Misschien ijpt die in?

Ferry34 wijzigde dit bericht 23-12-2007 11:55 (3%)

Staffordshire Bullterrier
Reg. datum: 01 juli 2001

Maar wanneer ik maandag middag de Samsung plasma krijg dan is het wel het beste om
dus niet gelijk bijvoorbeeld 2 uurtjes te gaan gamen en daarna nog een film kijken?
Hoe moet ik ooit zo snel mogelijk aan die 200 uur komen dan en hoe zie ik dat..staat dat ergens in de opties van de tv?(net zoals mijn beamer) hoeveel uren ik erop heb zitten?

Ik bedoel, ik ga echtniet elke dag uren gamen, dinsdag en woensdag ben ik bijvoorbeeld niet eens thuis. Maar ik wil em uiteraard wel gebruiken.

Reg. datum: 10 oktober 2000

quote:
dtreffers schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 17:33:
HDMI kabel van Panasonic?
Klein beeld op TV bij gebruik van HDMI kabel.

--------------------------------------------------------------------------------

Heel verhaal pfff.....
Ik denk dat dit komt omdat je als je dvd hd recorder aanstuurt via hdmi de tv een 16:9 signaal verwacht? waardoor beeld schaal software in de tv automatisch wordt uitgeschakeld. Als je via scart de boel aansluit komt deze wel lang deze software zodat alles passend wordt gemaakt. Probleem is denk ik niet het apparaat meer de neerlandse kabelproviders die op de analoge kabel signaal anamorfic 16:9 uitzendingen in een vreemde letterbox proberen te stoppen, wat dat betreft ben je beter af met een digitaal signaal. Ik denk dat als je de scart aansluiting van de hdd dvd recorder insteld op 16:9 dat jet hetzelfde effect gaat krijgen als je nu met hdmi hebt.

Maar om antwoordt te geven op je vraag, een andere kabel zal hier geen verschil in brengen ook niet 1 van panasonic een hdmi signaal is digitaal dus of het is 1 of het is een 0 of het een goedkope kabel of een dure kabel is. Maar daar zijn andere topics voor :X

quote:
BackSlash schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 18:12:
[...]

Jij ook gefeliciteerd met je aankoop :P Zozo, maandag hebben we hier 2 eigenaars erbij van de 50C91 :D Ik ben ook erg benieuwd naar jouw ervaringen! Ik denk er namelijk ook sterk aan om dit toestel te kopen.
Dank u dank u :D Kan eigenlijk niet wachten,

En trouwens, mijn woonplaats Doetinchem heeft last al 3 maanden ruis op SBS6 en Veronica, ik kreeg van de tv-dealer een tip dat ik UPC moest bellen voor een nieuwe gratis kabel die geen ruis bezorgt (hele speciale gelul) En ja het is gelukt :D alleen gaat wat langer duren vanwege de kerstdagen nja :_

Ook hebben mn ouders een decoder die nu met scart naar de tv gaat, maar soms zie je van die 'bandsporen' op de TV, komt het zo omdat de scart zo cheap is? echt hele cheape kwaliteit is dat, chinese bullshit voor 50 cent ofzo. Anders haal ik ff zo'n dure goude :9 En HDMI, als ik daar een 1,5m versie van haal moet het echt dan zo duur en goud zijn? of mag die normale kleurtje ook wel voor zo'n kleine afstand.

Thanks anyways!

Reg. datum: 20 oktober 2004

quote:
devilsnight schreef op zondag 23 december 2007 @ 11:53:
Maar wanneer ik maandag middag de Samsung plasma krijg dan is het wel het beste om
dus niet gelijk bijvoorbeeld 2 uurtjes te gaan gamen en daarna nog een film kijken?
Hoe moet ik ooit zo snel mogelijk aan die 200 uur komen dan en hoe zie ik dat..staat dat ergens in de opties van de tv?(net zoals mijn beamer) hoeveel uren ik erop heb zitten?

Ik bedoel, ik ga echtniet elke dag uren gamen, dinsdag en woensdag ben ik bijvoorbeeld niet eens thuis. Maar ik wil em uiteraard wel gebruiken.
Dat inspelen is niet zo moeilijk hoor, je hebt er weinig last van. Die fosfor is die inspeelperiode gewoon overgevoelig. Zet eerst t contrast op 40%, daarna met helderheid zo instellen dat t licht genoeg is. Let wel: dit moet bij ieder signaal, dus hdmi, componenten enz. Meer contrast maakt t ook niet mooier. Ik heb de sharpness trouwens op 0 staan
Gamen is geen enkel probleem, je hebt vaak tussenfilmpjes of menu's.
Wat ik wel had in t begin was image retention;je ziet dan tijdelijk teksten of symbolen nagloeien.
Dit zie je alleen bij n helemaal zwart scherm en ik had dit alleen bij t internetten. De werkbalk blijft nl steeds op dezelfde plek, dus zag ik bijv "favorieten" met t sterretje nog in t beeld. Wat ik deed was de internetpagina niet helemaal beeldvullend te maken en na n half uurtje n stukje te verschuiven.

Reg. datum: 07 augustus 2002

quote:
Oscar Mopperkont schreef op zondag 23 december 2007 @ 00:30:
[...]

Heb je ook maar één post in dit topic gelezen? Er wordt hier 1000+ posts gebakkeleid over de vraag wat beter zou zijn, en dan stel jij serieus de vraag tussendoor of "plasma dan ook zovvel beter is". Beetje vreemde vraag lijkt mij, maar goed.
Ik zit al een half uur dit topic door te lezen, maar zoveel informatie komt daar niet over langs. Misschien een idee om ipv de karige topicstart wat fatsoenlijke informatie neer te zetten?

quote:
Ferry34 schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:23:
[...]

Dat inspelen is niet zo moeilijk hoor, je hebt er weinig last van. Die fosfor is die inspeelperiode gewoon overgevoelig. Zet eerst t contrast op 40%, daarna met helderheid zo instellen dat t licht genoeg is. Let wel: dit moet bij ieder signaal, dus hdmi, componenten enz. Meer contrast maakt t ook niet mooier. Ik heb de sharpness trouwens op 0 staan
Gamen is geen enkel probleem, je hebt vaak tussenfilmpjes of menu's.
Wat ik wel had in t begin was image retention;je ziet dan tijdelijk teksten of symbolen nagloeien.
Dit zie je alleen bij n helemaal zwart scherm en ik had dit alleen bij t internetten. De werkbalk blijft nl steeds op dezelfde plek, dus zag ik bijv "favorieten" met t sterretje nog in t beeld. Wat ik deed was de internetpagina niet helemaal beeldvullend te maken en na n half uurtje n stukje te verschuiven.
Oh dus ik kan wel gewoon het apparaat redelijk veel gebruiken in het begin?Zolang ik die instellingen maar zo op die manier zet?

Reg. datum: 01 maart 2004

quote:
DeaTh RoW schreef op zondag 23 december 2007 @ 12:27:
[...]

Ook hebben mn ouders een decoder die nu met scart naar de tv gaat, maar soms zie je van die 'bandsporen' op de TV, komt het zo omdat de scart zo cheap is?
Wat bedoel je met van die 'bandsporen' ? Bedoel je colour banding of wat anders? Bij mijn vorige LCD tv had ik in het midden en de zijkant van het scherm enkele vlakken van een centimeter of 2 a 3 breed, die duidelijk lichter en helderder waren dan de rest van het beeld. Héél, héél erg irritant. Als het beeld stilstond zag je ze niet, maar zodra de camera iets bewoog was het een drama, vooral bij voetbalwedstrijden met een egale achtergrond zeg maar. Monteur van Toshiba laten komen toen, zegt ie ja meneer dat is LCD eigen, niets aan te doen probeer er maar niet op te letten :9 . Ja lekker dan, als je eenmaal weet dat ze er zitten, dan zie je ze ook echt altijd. Was voor mij een grote reden om over te stappen op plasma, en godzijdank is deze tv zo goed als banding vrij, want ik kijk heel veel voetbal op tv, en nu kan ik tenminste vollop genieten :) .

@ Devilsnight: tuurlijk kan je de tv zo vaak als je wilt gebruiken, zou een mooie boel wezen ;) Let er alleen op de eerste 200 uur dat je het contrast en de brightness laag houdt, dus op minder dan de helft van het balkje, en vermijdt een lang stilstaand beeld.

uploader26 wijzigde dit bericht 23-12-2007 15:01 (10%)

AMD 64 X2 4200@2.7Ghz | Asus A8N-SLi | 2048MB Corsair TwinX | XFX 8800GTX | 400GB Seagate Barracuda | Samsung 204b 20.1inch | G5+G15

quote:
uploader26 schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:58:
[...]

Wat bedoel je met van die 'bandsporen' ? Bedoel je colour banding of wat anders? Bij mijn vorige LCD tv had ik in het midden en de zijkant van het scherm enkele vlakken van een centimeter of 2 a 3 breed, die duidelijk lichter en helderder waren dan de rest van het beeld. Héél, héél erg irritant. Als het beeld stilstond zag je ze niet, maar zodra de camera iets bewoog was het een drama, vooral bij voetbalwedstrijden met een egale achtergrond zeg maar. Monteur van Toshiba laten komen toen, zegt ie ja meneer dat is LCD eigen, niets aan te doen probeer er maar niet op te letten :9 . Ja lekker dan, als je eenmaal weet dat ze er zitten, dan zie je ze ook echt altijd. Was voor mij een grote reden om over te stappen op plasma, en godzijdank is deze tv zo goed als banding vrij, want ik kijk heel veel voetbal op tv, en nu kan ik tenminste vollop genieten :) .

@ Devilsnight: tuurlijk kan je de tv zo vaak als je wilt gebruiken, zou een mooie boel wezen ;) Let er alleen op de eerste 200 uur dat je het contrast en de brightness laag houdt, dus op minder dan de helft van het balkje, en vermijdt een lang stilstaand beeld.
Het is op mijn 10 jaar oude phillips hé!

Nja hoe zal ik het zeggen :P , gewoon bij het TV kijken zie ik in het midden van het scherm gewoon een 'band' die horizontaal is, en die rolt alsmaar door. soort DATA reep zeg maar :P mja ik kan het niet zo goed omschrijven. maar ik test het wel met een nieuwe scart en dan is het hopelijk wat beter

Reg. datum: 16 september 2005

Interessant topic, maar jammer dat de TopicStart leeg is... :(

Misschien wel handig voor beginnende geinteresseerden(zoals ik)

Deeltje 2 zou misschien nog overzichtelijker zijn met die nieuwe TS :+

Reg. datum: 07 augustus 2002

quote:
Djerique schreef op zondag 23 december 2007 @ 16:15:
Interessant topic, maar jammer dat de TopicStart leeg is... :(

Misschien wel handig voor beginnende geinteresseerden(zoals ik)

Deeltje 2 zou misschien nog overzichtelijker zijn met die nieuwe TS :+
Juist, vond zelf deze link wel handig. http://www.lcd-of-plasma.nl/

quote:
uploader26 schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:58:
[...]

Oh ok, dan zal ik niet teveel rommelen aan die settings.(maar hoe hou ik ingodsnaam bij dat ik 200 uur verder ben?).

Lang stilstaand beeld zal niet gauw gebeuren, dat is bij vrijwel geen enkele game of film echt aanwezig :)

----

Ik ben net terug uit de stad, even een VGA kabel van MS gehaald en het resterende bedrag voor de plasma betaald , en guess what, ik hoor de deurbel en ja hoor...de plasma is er al. Fucking grote doos. Hier ben ik echt mega blij om, ik was even bang dat ik em pas eind van de middag zou hebben. Mooi vroeg dus.

devilsnight wijzigde dit bericht 24-12-2007 12:50 (20%)

quote:
devilsnight schreef op zondag 23 december 2007 @ 23:10:
[...]

Oh ok, dan zal ik niet teveel rommelen aan die settings.(maar hoe hou ik ingodsnaam bij dat ik 200 uur verder ben?).
Ik ben even vergeten welk merk plasma je gekocht hebt. Indien het een Panasonic is kan je met -/V + 3x 0 in het service menu komen en daar het aantal uren zien.

AMD 64 X2 4200@2.7Ghz | Asus A8N-SLi | 2048MB Corsair TwinX | XFX 8800GTX | 400GB Seagate Barracuda | Samsung 204b 20.1inch | G5+G15

Ik heb een Samsung PS50C91.

Ik moet zeggen dat ik component gek genoeg VEEL mooier dan VGA vind. Kleuren ,zwartweergave,
scherper. VGA vind ik er maar vaagjes uitzien en gewoon niet mooi . Met component heb je wat meer kartels,maar het geeft wel een veel mooier beeld vind ik.

Moet het contrast echt op 40? Want het word er zo lelijk van...zoveel minder levendig enzo.
Ik kan de brightness wel opkrikken maar zoveel mooier word het daar niet van. Op de normale default setting ziet alles er prachtig uit.

En de zwartweergave, misschien ligt het gewoon aan de games en films,maar echt verbijsterend mooi is die niet. Of moet je dat instellen?

devilsnight wijzigde dit bericht 24-12-2007 15:47 (41%)

Oh yeah 8) vandaag mijn 50" samsung opgehaald.

Eerste reactie van mijn moeder: O M F G :9~ :9~

Nja wat kan ik zeggen, prima TV perfect beeld enzo. geluid is ook wel ok.
Khad net ff xbox aangesloten op de component, is hdmi dan echt nog nodig? :)

Enehh. ik heb alles standaard staan enzo (max. contrast etc)
Moet ik het balkje van contrast in het midden zetten? en waarom eigenlijk?
Mijn ouders kijken vaak TV, 200 uur is zo binnen 2/3 weken voorbij :)

quote:
DeaTh RoW schreef op maandag 24 december 2007 @ 16:56:

Anders lees je jezelf even wat in met betrekking tot inbranden of zo :? Je moet het zelf weten hoor, maar om de tv straight out of the box lekker op max contrast te laten draaien, lijkt me niet echt heel erg slim. Maar ja, jouw keuze ;)

Mijn technieker heeft alles netjes voor me ingesteld en ik kan je vertellen dat ik totaal geen problemen ondervind en hij heeft me ook gezegd dat de technologie die er inzit, ik me zeker geen zorgen hoef te maken.
Hieronder laat ik een screen zien van de instellingen.
Plaatje op imageshack (popups!)

Plaatje op imageshack (popups!)

ik weet de aan en uitschakelaar zitten

PRACHTIG scherm iig. Heb de hele middag een beetje lopen testen, Batman begins DVD in de Xbox 360 met VGA, heel scherp, heel nice.

Ik denk echt dat ik Component voor games mooier vind,het leeft meer, de graphics 'glanzen' meer en dat vind ik persoonlijk veel mooier, ik vind het gehele plaatje VEEL meer HD aandoen dan VGA.
VGA is clean en scherp, maar leeft veel minder.

Ik speel nu de demo van Frontlines op 360...ik weet nog hoe het op mn beamer eruit zag...en nu....oeeeeeeeeeh :P hehe.

Maareh....ff wat anders, wat zijn dames soms raar he,.......mijn vriendin " Ik vind er eigenlijk niks aan,geef mij maar gewoon een normale tv of jou beamer' waarop ik zeg....op de beamer zijn films veel waziger en minder mooi, nee zegt ze...wazig bij films is juist mooi,laat wat aan de fantasie over.
En ik krijg heel erg last van mn ogen van dit soort tvs, lang kan ik er niet naar kijken .

Iets zegt me dat we niet veel films kijken op deze...samen.....LMAO!

Mischien kan je vriendin hem op een kanaal met sneeuw en ruis zetten en da haar fantasie de vrije loop laten gaan :) :9~

Reg. datum: 16 september 2005

quote:
Thanks voor de link d:)b
Alleen vond ik hem zelf als nog geen harde conclusie geven ;)
Ik heb meer voor- en nadelen gehoord in dit topic, dan daar...
Maar in ieder geval bedankt! :)

Pain to the max
Reg. datum: 16 juni 2001

quote:
DeaTh RoW schreef op maandag 24 december 2007 @ 16:56:
Oh yeah 8) vandaag mijn 50" samsung opgehaald.

Eerste reactie van mijn moeder: O M F G :9~ :9~

Nja wat kan ik zeggen, prima TV perfect beeld enzo. geluid is ook wel ok.
Khad net ff xbox aangesloten op de component, is hdmi dan echt nog nodig? :)

Mooi om te horen dat je zo positief bent :P
Waar ik wel een beetje van schrok, is dat er in een review wordt gesproken over enige judder die je soms kan zien bij snel bewegende beelden. De reviewer heeft geprobeerd dit in een filmpje vast te leggen, die vind je hier.

Tussen seconde 1 en 2 (bal op z'n hoogtepunt ongeveer) zou de bal moeten hakkelen en schokken. Heb jij (en de andere C91 bezitters) hier ook last van? Persoonlijk zag ik na 10x kijken iets wat de reviewer misschien bedoelde... oftewel, ik zelf zie het eigenlijk niet.

___MAIN - Core2Duo E8400 | 4 GB DDR2 800 | X1900 XT 512MB | 250 + 320 + 500 GB | Sony GDM FW900 24" widescreen CRT___ HTPC - Core2Duo E6750 | 2 GB DDR2 800 | HD2400pro | 500GB | Samsung 50 inch Plasma

@backslash,

Ik heb het filmpje 10 keer bekeken, en ik zie het niet?
En of ik er zelf last van heb; Enige wat ik nu kan zeggen van mijn samsung is:
offtopic:
FOKKING VET OUWE

Zelfs Analoog was nooit zo mooi.

@spykiller: thanks, ik ga het nu ff instellen!
/ingesteld; hij ziet er nu wel een beetje dof uit, maar als dit het volgende 200 uur moet.. dan moet het maar? :D

DeaTh RoW wijzigde dit bericht 25-12-2007 00:28 (30%)

quote:
@spykiller: thanks, ik ga het nu ff instellen!
/ingesteld; hij ziet er nu wel een beetje dof uit, maar als dit het volgende 200 uur moet.. dan moet het maar? :D
Je mag da gerust nog ietjes feller zetten hoor is eerder een kwestie van persoonlijke smaak ;)
Zal zeker geen kwaad kunnen hoor.
Zorg er gewoon voor dat de pixel verschuiving is geactiveerd bij de anti burn in settings

Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: