dtreffers schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 17:33:
HDMI kabel van Panasonic?
Klein beeld op TV bij gebruik van HDMI kabel.
--------------------------------------------------------------------------------
Sinds kort hebben wij een TFT 82cm TV van Panasonic gekocht samen met een HD DVD recorder ook van Panasonic.
De HD DVD recorder is een DMR-EH57.
De TV is een TX-32-LX700F.
Er is verder geen digitale decoder of VCR aangesloten.
Geluid kan via de versterker (HD DVD optisch; of TV via tulp), maar geeft geen problemen.
Geluid is gewoon prima in orde.
Wanneer ik de HD DVD via de HDMI kabel alleen met de TV verbind krijg ik geen beeld.
Wanneer ik de HD DVD met de HDMI EN de Scart met de TV verbind heb ik een prima beeld.
Voorbespeelde DVD films geven een perfect beeld.
Maar om opgenomen TV programma's terug te kijken komt er een letterbox beeld terug en dat is jammer op een 82cm breedbeeld TV.
Wanneer ik de HD DVD met alleen de Scart met de de TV verbind heb ik nog steeds een prima beeld.
Voorbespeelde DVD films geven een mooi beeld.
Maar met de HDMI erbij is het mooier.
Opgenomen TV programma's geven nu ook een mooi beeld.
Met de scart kan ik dus fims van DVD kijken en opgenomen TV progjes op een vol 82 cm breedbeeld.
Maar waarom dan niet met de HDMI?
De HDMI kabel is een 1,5 meter kabel(tje) van EUR 6,70.
Ik begin me nu af te vragen of deze (goedkope) kabel de oorzaak is van het kleine beeld van terug te kijken TV progs, opgenomen met de HD DVD.
Zou het zin hebben om de HDMI kabel aan te schaffen die Panasonic in de manual aanbeveeld?
Betreft kabeltype RP-CDHG15 (van 1,5 m).
Nog een vraag.
Waar kan ik dit type kabel dan bestellen?
Op de Panasonic site kan dit niet en ik kom terecht in Engeland en/of USA voor deze kabel van Panasonic.
En het liefst heb ik de kabel dan in het zwart.
Wie helpt?
Alvast bedankt.
Dirk Treffers.