Gathering of Tweakers

Quicksearch
Pain to the max

Dat kan ik beämen, in de winkel lijkt 42 inch niet zo bijzonder groot. Mijn pa heeft echter een 42" plasma staan en zit er wel iets van 4-5 meter vandaan. En zelfs dan lijkt het nog best groot :)

Ondanks dit wil ik zelf overigens ook voor 50 inch gaan :P The bigger the better is mijn mening :P

MAIN - Core2Duo E8400 | 4 GB DDR2 800 | X1900 XT 512MB | 250 + 320 + 500 GB | Sony GDM FW900 24" widescreen CRT HTPC - Core2Duo E6750 | 2 GB DDR2 800 | HD2400pro | 500GB | Samsung 50 inch Plasma

Staffordshire Bullterrier

Nee ik ben er nu echt over uit. Ik ga nu eerst zodirect even bij de Makro kijken wat hun hebben staan en hoe duur het is.

Maar het word een plasma, en ook 50 inch.

De types die ik wil gaan testen met mijn 360 (stuk of 2 games en film meenemen)

Panasonic TH50PV70
Samsung PS50C91

De panasonic kost bij Megamax 1800 euro,maar de verkoper zei...maar als jij met een leuk bod komt, wie weet wat we kunnen doen. Geen idee,maar stel ik zeg 1700 euro...en ze zeggen ja?

De TH50PV70 is inprincipe toch gewoon de awardwinnende TH42PV70 alleen is deze 50 inch?
Of zitten er meer verschillen in?

Ik hoor het overal hoe geweldig panasonic plasma schermen zijn....en als ik dat zelf ook ga zien (dat ie echt mooier dan de samsung is) dan betaal ik die 100 extra er wel voor. MAAR...uiteraard heeft megamax nog niks gezegd over hoeveel ze van de 1800 bereid zijn af te halen, hehe.

Ik belde vanaf werk vandaag ook nog een andere shop, die ik elke keer vergeten was...prijstopper.
wat een PIPO die verkoper.

Ik vraag' verkopen jullie de Panasonic TH50PV70 ook? Nou het duurde eerst een paar minuten voordat hij begreep dat PV70 zei en niet iets anders....toen vroeg ik ,hoe duur kost ie bij jullie?
Ja meneer, u weet uiteraard dat wij geen prijzen weggeven over de telefoon. Daar moet u voor langskomen,maar wij zijn altijd de goedkoopste. Ook met deze. Waarop ik zei 'zeker weten? want bij een andere shop staat ie in de aanbieding en het is best een leuk prijsje... ' meneer, altijd komen de klanten naar ons, en zien ineens dat we echt zo goedkoper zijn dan de concurrentie en dus kopen ze of bestellen ze het gelijk, waarop wij dan zeggen...ach vooruit maar weer."

WTF, LOL!

quote:
devilsnight schreef op donderdag 20 december 2007 @ 16:53:
-knip- Makro -knip-
De types die ik wil gaan testen met mijn 360 (stuk of 2 games en film meenemen)...
Ik wil je niet teleurstellen, maar dat soort dingen meenemen de Makro in gaat je waarschijnlijk niet lukken. Misschien kun je ze overhalen om een eigen demo 360 aan te sluiten?

Specs || Blog || PS3 Games: Burnout Paradise/RSV2/NFS Pro Street/GTA IV/MotorStorm/Uncharted/Ratchet&Clank

quote:
devilsnight schreef op donderdag 20 december 2007 @ 16:53:
Ja meneer, u weet uiteraard dat wij geen prijzen weggeven over de telefoon. Daar moet u voor langskomen,maar wij zijn altijd de goedkoopste.
Dat je nog vreemd vindt dat een winkel daar niet aan meedoet is mij een raadsel. Even lekker vanuit je luie stoel pricewatch spelen...zou ik ook niet aan meewerken.

Leer begrijpen hoe mensen hun brood verdienen...

Oh no! What a mad blundering, incredibly handsome young nincompoop I've been!

quote:
mphilipp schreef op donderdag 20 december 2007 @ 07:35:
[...]

Download deze DVD en laat die zo af en toe eens een uurtje of wat draaien.
Gedaan, zal hem vannacht is even aan laten staan voor een uurtje of 6/7. Hoe eerder ik aan die 200 uur zit, hoe beter. Want ik wil toch graag het contrast wat omhoog halen als ik m'n games speel.

uploader26 wijzigde dit bericht 20-12-2007 19:01 (9%)

AMD 64 X2 4200@2.7Ghz | Asus A8N-SLi | 2048MB Corsair TwinX | XFX 8800GTX | 400GB Seagate Barracuda | Samsung 204b 20.1inch | G5+G15

quote:
SayWhatAgain! schreef op donderdag 20 december 2007 @ 18:07:
[...]
Ik wil je niet teleurstellen, maar dat soort dingen meenemen de Makro in gaat je waarschijnlijk niet lukken. Misschien kun je ze overhalen om een eigen demo 360 aan te sluiten?
Neeeee dat weet ik ook wel. Ik ging alleen even bij de Makro kijken wat voor plasmas ze hadden enzo :) en morgen met de 360 naar Mediamarkt en de twee plasmas eens uittesten.

Maar Makro had amper plasmas.

Dunder-Mifflin, Inc.

quote:
mphilipp schreef op donderdag 20 december 2007 @ 18:53:
[...]

Dat je nog vreemd vindt dat een winkel daar niet aan meedoet is mij een raadsel. Even lekker vanuit je luie stoel pricewatch spelen...zou ik ook niet aan meewerken.
Volgens mij is het vrij gebruikelijk dat je een winkel kan bellen om een prijs te vragen? Dat heet service of zo. Nogal bizar dat een winkel je verplicht om fysiek naar de winkel te komen om het prijskaartje te lezen, dat heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt :P Zelfde als dat je ook even belt om te vragen of iets op voorraad is, dan zakt ook je broek af als je hoort dat je het zelf maar even moet komen checken in de winkel..

Voor de winkel lijkt het me ook niet erg nuttig, of je moet net een consument naar binnen lokken die zich makkelijk om laat praten ter plekke. Maar zo'n consument gaat niet eerst bellen hoe duur iets is, dus die vang je er niet mee.

Gizz wijzigde dit bericht 20-12-2007 22:35 (9%)

Canon EOS 300D + Canon EOS 1000FN + EF-S 18-55 (3.5-5.6) + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

quote:
Gizz schreef op donderdag 20 december 2007 @ 22:33:
[...]

Volgens mij is het vrij gebruikelijk dat je een winkel kan bellen om een prijs te vragen? Dat heet service of zo.
Jajaja...service. Ondertussen bellen alle cheapskates naar de winkel om de prijs te vragen en bestellen alsnog via een webshop. Wees dan zo dapper en loop de winkel binnen. Zo eng is dat niet. Als alle winkels deze zogenaamde 'service' gaan bieden, kunnen ze de deuren wel sluiten, want dan gaat iedereen voor die ¤2 naar een webshop. Want zo zijn 'we' dan ook wel weer...

Sorry als ik een beetje cynisch word, maar als je dat niet snapt, ga je het nooit snappen. Ik heb ooit een winkelier waar ik een (dure) dvd speler wilde kopen geconfronteerd met de internet prijs die ik had gevonden en daar ging ie best ver in mee. En aangezien hij heel netjes een demo voor me had geregeld heb ik 'm bij hem gekocht. Zo ook met mijn plasma. Vrijwel gelijk aan de internet prijs, maar wél met een keurige demonstratie én kopje koffie... Als je service wil, moet je gewoon naar die winkel gaan en niet zeiken. Als je dat niet snapt...nou ja...je weet het inmiddels wel... :+

Oh no! What a mad blundering, incredibly handsome young nincompoop I've been!

Dunder-Mifflin, Inc.

quote:
mphilipp schreef op donderdag 20 december 2007 @ 22:41:
[...]

Jajaja...service. Ondertussen bellen alle cheapskates naar de winkel om de prijs te vragen en bestellen alsnog via een webshop. Wees dan zo dapper en loop de winkel binnen. Zo eng is dat niet.
Qua belasting van het personeel is er weinig verschil tussen iemand die even belt of iemand die langs gaat en nog wat van de prijs af probeert te praten, om het daarna ergens anders te kopen als de prijs hem niet zint.
quote:
Ik heb ooit een winkelier waar ik een (dure) dvd speler wilde kopen geconfronteerd met de internet prijs die ik had gevonden en daar ging ie best ver in mee.
Ja, en? Wat boeit het voor de portemonnee van de winkel of je dat via de telefoon doet of in persoon?
quote:
Als je service wil, moet je gewoon naar die winkel gaan en niet zeiken. Als je dat niet snapt...nou ja...je weet het inmiddels wel... :+
Nee, ik vind het dus service als een winkel mij ook aan de telefoon te woord wil staan, in plaats van dat je ze toch al aan de telefoon hebt en ze precies dezelfde tijd verspillen met vertellen dat ze de prijs niet gaan geven.

Praat trouwens eens normaal s.v.p., met je "zeiken" en doen of iedereen die niet zo denkt als jij dom is en het nog steeds niet snapt :')

Canon EOS 300D + Canon EOS 1000FN + EF-S 18-55 (3.5-5.6) + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Failure is not an option
Reg. datum: 19 oktober 1999

quote:
Gizz schreef op donderdag 20 december 2007 @ 22:33:
[...]

Volgens mij is het vrij gebruikelijk dat je een winkel kan bellen om een prijs te vragen? Dat heet service of zo. Nogal bizar dat een winkel je verplicht om fysiek naar de winkel te komen om het prijskaartje te lezen, dat heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt :P Zelfde als dat je ook even belt om te vragen of iets op voorraad is, dan zakt ook je broek af als je hoort dat je het zelf maar even moet komen checken in de winkel..

Voor de winkel lijkt het me ook niet erg nuttig, of je moet net een consument naar binnen lokken die zich makkelijk om laat praten ter plekke. Maar zo'n consument gaat niet eerst bellen hoe duur iets is, dus die vang je er niet mee.
Het is voor winkels in de wit- en bruingoed enorm belangrijk om klanten fysiek in de winkel te hebben. De consumenten die zich naar binnen laten lokken en om laten praten zijn verantwoordelijk voor een aanzienlijk deel van de omzet :)

Azqi wijzigde dit bericht 20-12-2007 23:30 (3%)

Ik ga morgen wel even langs bij prijstopper, who knows..misschien is die sjappie er wel, en stel die TH50 is helemaal niet zo goedkoop daar.Dan smeer ik dat er nog ff lekker in.

Ik hoorde laatst trouwens dat VGA op Xbox 360 mooier is dan Component? Is dit echt zo?

Dunder-Mifflin, Inc.

quote:
Azqi schreef op donderdag 20 december 2007 @ 23:29:
[...]
De consumenten die zich naar binnen laten lokken en om laten praten zijn verantwoordelijk voor een aanzienlijk deel van de omzet :)
Dat kan, maar dat is volgens mij een ander soort consument zoals ik al zei. Een consument die naar winkels belt en op internet kijkt om prijzen te vergelijken is een (prijs)kritische consument en die laat zich echt niet ompraten lijkt mij. Het zou zelfs negatief kunnen werken (iig bij mij wel) als iemand aan de telefoon zo flauw gaat doen bij zulke consumenten, dan kan de winkelier al helemaal vergeten dat men een goed gevoel bij de winkel heeft en er geld gaat uitgeven.

Gizz wijzigde dit bericht 20-12-2007 23:34 (34%)

Owner of Ceramic White PSP

Yes, eindelijk weet ik welke HDTV ik wil, het heeft een hele tijd geduurt maar Prijs en Kwaliteit tegen elkaar afgewogen komt de Panasonic TH-37PV7 het beste uit de bus.

Student als ik ben vertelde ik dit tegen mijn Ouders, en dat was nou net het probleem.

A. Het was een Plasma, en deze vreet energie (en nu ik dat gecheckt heb hebben ze daar idd wel gelijk in 241W).
B. Ze vonden het scherm te groot voor mijn Kamer.

Het zit er dus niet in dat dit pracht scherm in Huize Ondergetekende komt te staan/hangen.

Daarbij komt dus gelijk mijn vraag, welk scherm raden jullie mij dan aan. Ik weet dat de Philips 32PFL9632 ook een prachtig beeld vertoond naar mijn mening, echter zit deze met zijn ¤1200,- weer ver boven zijn budget.

Heb tevens gekeken bij de LG32LC51 gezien deze met zijn ¤570,- prijstechnisch gezien erg aantrekkelijk is, echter heeft deze mij gewoon niet weten te overtuigen.

Misschien dat de Samsung LE32R81 of Samsung LE32M86 iets is, iemand die mij verder kan helpen?

Ik wil er degelijk SDTV en DVD op kunnen kijken, en hij moet tevens overweg kunnen met het 1080p signaal van de Playstation 3. Het moet wel een betaalbare HD Ready blijven.

Opties als 100hz (als het bij dat toestel echt effect heeft) en 24hz voor het aanhouden van de juiste framerate bij PS3/Blu Ray. Mogen meegenomen worden

Gadgets: Sony Ceramic White PSP | Nintendo DS | Sony Ericsson W900i / HTC S730
Earcandy: Creative EP-630 / EP-635 | Sony MDR-V300

Het Algemene Screen-Protector Topic

Extremistisch Tweakertje

quote:
Azqi schreef op donderdag 20 december 2007 @ 23:29:
[...]
Het is voor winkels in de wit- en bruingoed enorm belangrijk om klanten fysiek in de winkel te hebben. De consumenten die zich naar binnen laten lokken en om laten praten zijn verantwoordelijk voor een aanzienlijk deel van de omzet :)
Het werkt dan ook prima om te gaan shoppen voor je de centjes hebt :+
Dan kun je geen overhaaste beslissingen nemen :)

:: X360 Gamertag: SH4D3H :: This line intentionally left blank. :: Specs ::

Pain to the max

quote:
JunkieXP schreef op donderdag 20 december 2007 @ 23:38:
Yes, eindelijk weet ik welke HDTV ik wil, het heeft een hele tijd geduurt maar Prijs en Kwaliteit tegen elkaar afgewogen komt de Panasonic TH-37PV7 het beste uit de bus.

Student als ik ben vertelde ik dit tegen mijn Ouders, en dat was nou net het probleem.

A. Het was een Plasma, en deze vreet energie (en nu ik dat gecheckt heb hebben ze daar idd wel gelijk in 241W).
B. Ze vonden het scherm te groot voor mijn Kamer.

Het zit er dus niet in dat dit pracht scherm in Huize Ondergetekende komt te staan/hangen.
[...]
Dan wordt het tijd om op kamers te gaan wonen :P
Ff serieus, stel dan voor om maandelijks 5 euro (oid) bij te dragen aan de stroomrekening, dan ben je er ook. Ik zou me niet zo snel uit het veld laten slaan en om dan maar voor een tv te gaan die niet echt naar het zin is. En wat denk je dat een pc verbruikt? Dan zit je wel boven de 240 watt. En wanneer je tv kijkt, zit je niet op de pc dus dat heft mekaar weer op qua stroomverbruik :P

MAIN - Core2Duo E8400 | 4 GB DDR2 800 | X1900 XT 512MB | 250 + 320 + 500 GB | Sony GDM FW900 24" widescreen CRT HTPC - Core2Duo E6750 | 2 GB DDR2 800 | HD2400pro | 500GB | Samsung 50 inch Plasma

Bij mij is ie binnen! De TH42PV70. Top toestel.
Was er bijvoorbaat al vanuit gegaan dit ik het bij een internetshop zou aanschaffen maar de waarheid is anders.
Dankzij het posten van de voorwaarden van BCC voor lowpricing zag ik dat Wehkamp ook tot deze winkels behoorde. En het toevel wil dat sinds gisteren wehkamp het toestel voor 999,- aanbied.
Ze geloofden het eerst niet bij BCC maar na wat onderzoek waar ze zeer onder de indruk van de prijs en ze konden niet anders dan mij het toestel voor dezelfde prijs aanbieden. Grootste plus is nog wel dat BCC bij me op de hoek zit en ik de bezorgkosten van een euro of 30-50 kan uitsparen!

Top aankoop. Analoge TV is nog wat wazig maar dat zal aan m'n bedrading van 1904 liggen ;)
Morgen ff m'n DVD testen! Heb nu al zin in een LOTR marathon...

quote:
En wanneer je tv kijkt, zit je niet op de pc dus dat heft mekaar weer op qua stroomverbruik :P
Tenzij je je PC en je server dag en nacht aan hebt zoals ik :)

Grappig al dat gedoe over, vermeend, stroomgebruik van plasma schermen. Ja plasma gebruikt wat meer stroom, laat dat eens 100watt zijn. Extra stroomgebruik t.o.v. een net zo grote lcd tv, met 2 uur kijken per dag, is 73kwh. Met de huidige stroomprijzen van zo rond de 16 cent spreken we dan over een meerkosten van 11,68 euro.

Ik snap werkelijk niet waar men (en dan ook vooral die domme consumentenbond) zich over opwind. Zelfs verstokte tv kijkers komen niet boven de 25 euro meerkosten per jaar uit. Het argument dat plasma zo ontzettend duur zijn in stroomverbruik is pertinente onzin.

-- edit -- ja full-hd plasma hebben een maximum verbruik van zo 450watt maar dat is alleen als het scherm volledig wit is, gemiddeld zal het een stuk lager zijn. Plasma gebruikt wisselende hoeveelheden stroom afhankelijk van de beeldinhoud. Lcd heeft een continue stroomverbruik.

Mijn eigen 42inch plasma verbruik zo'n 270 watt gemiddeld, een leuke 42 inc lcd 240 dus we spreken over niets.

HaseMike wijzigde dit bericht 21-12-2007 09:28 (25%)

Reg. datum: 17 augustus 2001

quote:
Voois schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 08:19:
Bij mij is ie binnen! De TH42PV70. Top toestel.
Was er bijvoorbaat al vanuit gegaan dit ik het bij een internetshop zou aanschaffen maar de waarheid is anders.
Dankzij het posten van de voorwaarden van BCC voor lowpricing zag ik dat Wehkamp ook tot deze winkels behoorde. En het toevel wil dat sinds gisteren wehkamp het toestel voor 999,- aanbied.
Ze geloofden het eerst niet bij BCC maar na wat onderzoek waar ze zeer onder de indruk van de prijs en ze konden niet anders dan mij het toestel voor dezelfde prijs aanbieden. Grootste plus is nog wel dat BCC bij me op de hoek zit en ik de bezorgkosten van een euro of 30-50 kan uitsparen!

Top aankoop. Analoge TV is nog wat wazig maar dat zal aan m'n bedrading van 1904 liggen ;)
Morgen ff m'n DVD testen! Heb nu al zin in een LOTR marathon...
Gefeliciteerd! Ik zit nu ook met spanning op mijn TH37PV70 te wachten. De status op de webshop is inmiddels al: klaar voor verzending. Dus nu maar wachten tot hun transporteur plek heeft om m'n TV naar Almere te brengen! :) Onderdeel van de verzending is dat ze hem ook uitpakken, plaatsen, aansluiten en controleren dat alles het doet, en het verpakkingsmateriaal weer meenemen.

Heb zelf Digitenne en geen analoge TV, dus ben benieuwd hoe dat er uitziet op m'n plasma. Vond het nog best acceptabel op die 32 inch Philips LCD TV die ik een paar maandjes op test had staan, dus op plasma kan het alleen maar beter zijn! ;)

En ik kijk er ook ERG naar uit om m'n LOTR Extended Edition DVDs op dat prachtscherm te kijken!

Kom net bij de prijstopper weg. Een verkoper liet mij de Samsung PS50C91 zien die ik ook op het oog had dus, ik zie het prijskaartje...1850 euro , dus ik zeg tegen die verkoper dat dit veel te duur is en dat ik hem bij de MM voor 1600 kan krijgen, dus hij zegt gelijk dat ze daar dan onder gaan zitten want ze zijn altijd goedkoper dan MM.

Om een lang verhaal kort te maken, ik heb nu 27 euro winst op de MM, en maandag middag word ie bezorgd. Ik kan NIET wachten. Ik had geen enkele twijfels meer en heb gewoon besloten om voor de Samsung te gaan, mede dankzij Spykiller, thanks man :P.

Pain to the max

Gefeliciteerd met je aankoop! Mooi begin van kerst ook met zo'n tv in huis :D Ik ben erg benieuwd naar je ervaring met het toestel!

Ik zall er alles over vertellen, daar kan je van op aan. :)

Reg. datum: 10 oktober 2000

quote:
devilsnight schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 11:12:
Om een lang verhaal kort te maken, ik heb nu 27 euro winst op de MM, en maandag middag word ie bezorgd. Ik kan NIET wachten. Ik had geen enkele twijfels meer en heb gewoon besloten om voor de Samsung te gaan, mede dankzij Spykiller, thanks man :P.
Gefeliciteerd met je aankoop, ik voel wel een beetje gepasseerd dat je mij n iet noemt hoor als je kijkt naar je post http://gathering.tweakers...message/29258452#29258452

Wie geeft dan als eerste een reactie? :P ;)

quote:
iceme schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 11:43:
[...]

Gefeliciteerd met je aankoop, ik voel wel een beetje gepasseerd dat je mij n iet noemt hoor als je kijkt naar je post http://gathering.tweakers...message/29258452#29258452

Wie geeft dan als eerste een reactie? :P ;)
haha klopt, toen ben ik ook op internet gaan zoeken ernaar en in winkels in Groningen.
Maar ik was er daarna toch weer bijna zeker van voor de Panasonic te gaan...toen sprak
ik Spykiller op MSN, en toen is vrij gauw de beslissing gemaakt. Ik moest echt een keer die knoop doorhakken nu :). Maar jij uiteraar dus ook bedankt :P

quote:
devilsnight schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 11:12:
Kom net bij de prijstopper weg. Een verkoper liet mij de Samsung PS50C91 zien die ik ook op het oog had dus, ik zie het prijskaartje...1850 euro , dus ik zeg tegen die verkoper dat dit veel te duur is en dat ik hem bij de MM voor 1600 kan krijgen, dus hij zegt gelijk dat ze daar dan onder gaan zitten want ze zijn altijd goedkoper dan MM.

Gefeliciteerd me je aankoop idd, maar kun je alstublieft een kleine review posten en/of foto's?
Ik twijfel nog steeds tusssen de PANASONIC th50pv70 namelijk

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws