Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 28 september 2006

Halo
ik poste dit bericht ook al eens bij de C2D oc gedeelte maar omdat ik nu eerder denk dat het een mobo prob is post ik het hier ook maar even

ik heb sinds gisteren een nieuwe pc
E6850
Gigabyte P35DS3R

Ik deed vanochtend een bios update van de oorspronkelijke naar de Intel P35 BIOS for P35-DS3R F6 versie, via @BIOS.

Ik kijk op CPUZ en zie dat mijn multiplier op 6x staat, terwijl em in mijn bios op 9x staat.
wat dus resulteerd dat ik ipv 3Ghz maar 2Ghz heb. (de FSB staat op 334)

Ligt dit probleem nu bij CPUZ of ligt het aan mijn bios?
Volgens een ander progie van gigabyte EasyTune5 loopt hij ook maar op 2000MHz

Yokohama, Japan

Dit is volkomen normaal. Probeer maar eens een benchmark of stress programma te draaien samen met CPU-Z. Je zal zien dat je mp + clock omhoog gaat.
quote:
qpowen schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 13:25:
Halo
ik poste dit bericht ook al eens bij de C2D oc gedeelte maar omdat ik nu eerder denk dat het een mobo prob is post ik het hier ook maar even

ik heb sinds gisteren een nieuwe pc
E6850
Gigabyte P35DS3R

Ik deed vanochtend een bios update van de oorspronkelijke naar de Intel P35 BIOS for P35-DS3R F6 versie, via @BIOS.

Ik kijk op CPUZ en zie dat mijn multiplier op 6x staat, terwijl em in mijn bios op 9x staat.
wat dus resulteerd dat ik ipv 3Ghz maar 2Ghz heb. (de FSB staat op 334)

Ligt dit probleem nu bij CPUZ of ligt het aan mijn bios?
Volgens een ander progie van gigabyte EasyTune5 loopt hij ook maar op 2000MHz
Dit is al zo vaak gevraagd...

Je moet CPU Enhanced Halt (C1E) en CPU EIST Function uitdoen in de bios...
Reg. datum: 06 augustus 2005

Klopt het dat je bij de windows installatie de melding krijgt dat 'ie de SATA drivers niet heeft en dat je dus zelf een floppy/cd met de drivers erbij moet maken... Ik krijg die melding namelijk, maar in boekje staat dat dat alleen hoeft bij AHCI/RAID en hij staat bij mij gewoon op de IDE mode... Heb al de chipset (ICH9 ofzo) sata-connector en de gigabyte sata connector geprobeerd... :S

C2D E4300 - GA-P35-DS3 - 2*1GB OCZ PC6400 - X1950 Pro

quote:
MilaNL schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 15:41:
Klopt het dat je bij de windows installatie de melding krijgt dat 'ie de SATA drivers niet heeft en dat je dus zelf een floppy/cd met de drivers erbij moet maken... Ik krijg die melding namelijk, maar in boekje staat dat dat alleen hoeft bij AHCI/RAID en hij staat bij mij gewoon op de IDE mode... Heb al de chipset (ICH9 ofzo) sata-connector en de gigabyte sata connector geprobeerd... :S
Je moet in de Bios wel de instellingen kiezen AHCI en indien je RAID gebruikt die instellingen.
Deze instellingen staan in de bios, volgens mij, standaard op IDE. Als je de IDE naar AHCI veranderd dan moet je het besturingsysteem opnieuw installeren en op een floppy de drivers voor sata zetten anders installeert windows niets. Of de drivers slipstreamen met Nlite.

Reg. datum: 28 september 2006

quote:
Xiphias-Gladius schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 15:37:
[...]

Dit is al zo vaak gevraagd...

Je moet CPU Enhanced Halt (C1E) en CPU EIST Function uitdoen in de bios...
mja lees dit niet alle weken, toch hartelijk bedankt voor de hulp

quote:
qpowen schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 18:21:
[...]

mja lees dit niet alle weken, toch hartelijk bedankt voor de hulp
Nee, je moet het niet uitdoen, je kunt het uitdoen. Je proc klokt terug als hij niks te doen heeft, prima toch?
Het zal waarschijnlijk één van de domste vragen zijn in dit gehele topic... Maar ik kan het antwoord gewoon nergens vinden :X Dat phase gedoe wat met die straptimings te maken heeft, dat moet je instellen met die tRD optie in het BIOS, maar daar staat er 2. Eén als tRD, en de andere als tRD Phase adjustment. Zijn deze nu beide voor die straptimings, of alleen die laatste?! :?

@hierboven: Als je al die rommel aan laat staan, kom je lang niet zo ver als dat je het uit zet, dus het is wel beter om het even uit te zetten....

-GijsJUH- wijzigde dit bericht 22-09-2007 19:02 (16%)

Ik heb nog steeds een probleem.
Ik kan windows vista niet installeren omdat ie constant zegt dat de drivers niet gevonden zijn voor bepaalde apparaten, ik neem aan dat S-ATA hier het probleem is :S
Ik heb dus de S-ATA driver van de CD op een floppy gezet zoals uitgelegd staat in de manual, toen windows opgestart en die vond die drivers ook en die zegt dus dat het niet de goede drivers zijn.
Ik heb het al geprobeerd met de schijf in de ICH9 (gele) connectors en in de GigaByte (paarse) connectors allebei geprobeerd met en zonder die drivers maar hij blijft zeggen dat de drivers niet goed zijn :S

Eerst wou ik eigenlijk de windows vista gewoon opstarten die nog op mijn disk staat maar die wil niet starten, die herstart onder het laadscherm (doet hetzelfde in safe mode).

Ik zou nu dus echt niet meer weten wat ik moet doen :(

Hardware:
GigaByte P35-DS3
Intel Core2Duo E4300
OCZ 2GB geheugen
Ati X1950 pro

btw. ubuntu linux herkent me schijf gewoon wel en ik kan linux ook gewoon installeren.. weird

MilaNL wijzigde dit bericht 22-09-2007 19:29 (6%)

quote:
MilaNL schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 19:24:
Ik heb nog steeds een probleem.
Ik kan windows vista niet installeren omdat ie constant zegt dat de drivers niet gevonden zijn voor bepaalde apparaten, ik neem aan dat S-ATA hier het probleem is :S
Ik heb dus de S-ATA driver van de CD op een floppy gezet zoals uitgelegd staat in de manual, toen windows opgestart en die vond die drivers ook en die zegt dus dat het niet de goede drivers zijn.
Ik heb het al geprobeerd met de schijf in de ICH9 (gele) connectors en in de GigaByte (paarse) connectors allebei geprobeerd met en zonder die drivers maar hij blijft zeggen dat de drivers niet goed zijn :S

Eerst wou ik eigenlijk de windows vista gewoon opstarten die nog op mijn disk staat maar die wil niet starten, die herstart onder het laadscherm (doet hetzelfde in safe mode).

Ik zou nu dus echt niet meer weten wat ik moet doen :(

Hardware:
GigaByte P35-DS3
Intel Core2Duo E4300
OCZ 2GB geheugen
Ati X1950 pro

btw. ubuntu linux herkent me schijf gewoon wel en ik kan linux ook gewoon installeren.. weird
enige wat ik er van weet is dat de oranje connectoren Sata van Intel zijn, en de paarse Gigabyte...daar heb ik ook 3 dagen mee lopen auwehoeren. Verder had ik de bios ingesteld op Raid en Ide Mode, en toen werkte het wel
:)

quote:
Kermit306TCI schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 19:38:
[...]

enige wat ik er van weet is dat de oranje connectoren Sata van Intel zijn, en de paarse Gigabyte...daar heb ik ook 3 dagen mee lopen auwehoeren. Verder had ik de bios ingesteld op Raid en Ide Mode, en toen werkte het wel
:)
ja dat van die connectors wist ik al. en ik heb ook al ide mode geprobeerd. dat windows vista herkent gewoon die hele schijven niet :(

quote:
MilaNL schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 22:37:
[...]

ja dat van die connectors wist ik al. en ik heb ook al ide mode geprobeerd. dat windows vista herkent gewoon die hele schijven niet :(
Misschien kun je deze kwestie ook eens voorleggen op het http://forum.giga-byte.nl/.
Daar krijg je vaak antwoord van technischie van Gigabyte.

Oops ik had niet helemaal goed gelezen. Ik krijg dus de volgende melding:
"A required CD/DVD device driver is missing"
dus de DVD-speler driver mist :S nu probeer ik deze te zoeken ik denk dat het door de Gigabyte IDE slot komt daar zit me DVD-speler op.

quote:
MilaNL schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 23:26:
dus de DVD-speler driver mist :S nu probeer ik deze te zoeken ik denk dat het door de Gigabyte IDE slot komt daar zit me DVD-speler op.
Probeer een dvdspeler van iemand te lenen (sata/ide) en daar even mee te spelen.

Heineken01 wijzigde dit bericht 22-09-2007 23:36 (17%)

Drank is altijd sneller op dan je denkt...

quote:
Heineken01 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 23:36:
[...]

Heb je misschien een sata-dvdspeler? Probeer deze anders op een andere port (Gigagyte ipv Intel) te plaatsen. Anders een andere dvdspeler proberen.
nope IDE... zou niet weten hoe ik aan andere dvd speler moet komen. maar deze zou moeten werken hij heeft het altijd gedaan in me AMD systeem.

Ben ondertussen met me nieuwe p35-DS3P aan het spelen, merk wel dat de temperaturen erg verschillen van de cores. Op stress 3200 mhz(Q6600 G0 ) heb ik de volgende temperaturen: 61 60 49 54. Zal morgen is kijken of ik maybe de schroeven beter moet aandraaien :P. Deze cpu wordt wel iets warmer dan me vorige e6600.

Moeten wel erg wennen aan de bios, heb hiervoor een asus moederbord gehad.

De waardes voor het overklokken van de cpu kan je aanpassen in de bios maar ook in windows zelf. Welke progammas gebruiken jullie hiervoor in windows ? Gebruik zelf memset en setfsb, alleen wil dat nog niet echt lekker werken met vista 64.

Ook zit ik er aan te denken om mijn windows xp 32 te veranderen na 64 bit, aangezien windows maar 3,5 gb ziet nu :(. Heb een duel boot, vandaar dat ik 2 windows systemen op me pc heb.

Specs Pctje : Klik hier<- Nieuwe casemod!

Yokohama, Japan

quote:
Probeer in het bios de setting op IDE te zetten. Toen ik Vista installeerde met de Jmicron op AHCI kreeg ik geen brander in Vista zelf. Alleen terug zetten op IDE werkte bij mij. Je kan daarna proberen om AHCI of RAID weer aan te zetten.

quote:
kiddyl schreef op zondag 23 september 2007 @ 01:00:
[...]

Probeer in het bios de setting op IDE te zetten. Toen ik Vista installeerde met de Jmicron op AHCI kreeg ik geen brander in Vista zelf. Alleen terug zetten op IDE werkte bij mij. Je kan daarna proberen om AHCI of RAID weer aan te zetten.
staat al op IDE.. ubuntu linux installatie wil ook niet meer als ie wat verder bezig is dan krijg ik deze error:
The installer encountered an error copying files to the hard disk:

[Errno 5] Input/output error: '/rofs/lib/modules/2.6.20-15-generic/kernel/drivers/isdn/hardware/avm/t1isa.ko'

This particular error is often due to a faulty CD/DVD disk or drive. It may help to clean the CD/DVD, to burn the CD/DVD at a lower speed, or to clean the CD/DVD drive lens (cleaning kits are often available from electronics suppliers).

-> Ik ga even me eigen topic hierover openen dit gaat niet echt over overclocken.

MilaNL wijzigde dit bericht 23-09-2007 10:53 (4%)

Ik ben nu in het bezit van 2 x 74gig WD raptor schijven en wil deze in Riad 0 draaien op de DS4 ..mijn vraag is dan ook.. is dit dan het juist moederbord hiervoor ?

Het systeem wordt als volgt

Q6600 icm DD 775 TDX
Gigabyte P35DS4
Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5
2x 74gig WD raptor
7950GX2 1Gig

Heeft iemand een idee ..waar nu een p35 ds4 rev 2.0 op voorraad ligt ...bij http://www.digitique.nl/ zijn ze uitverkocht.

Ik heb zelf nu 6 shops gebeld zonder resultaat.

Maxers73 wijzigde dit bericht 23-09-2007 21:59 (48%)

*thump*

wat ik me even afvaraag voor aanschaf van een ds4 wat is beter want dat kon ik al lezend nergens uitmaken de rev1.0 koeling of rev1.1/2.0 ?

Nibble his fecking head off!

Wat is trouwens de maximale temperatuur voor de P35 chip ? Lees namelijk de temperaturen uit bij Everest. Nu zie ik als ik prime 4 uur heb draaien dat de Q6600 @3600mhz 67 graden wordt.

Heb namelijk me waterblok op de chipset met een bout en moertje vast gezet, ga dit in de loop van deze dagen wel vervangen. Denk als ik er een veer tussen het moertje en de koeler plaats, dat de koeler beter in contact kom met de chipset. Dan kan je namelijk een grotere druk creëren.

Hoeveel graden wordt de chipset bij jullie ? Me Vcore is btw 1,33 v voor 3600 mhz.
.

Specs Pctje : Klik hier<- Nieuwe casemod!

quote:
NEC DVD drive? deze werken niet met vista... andere drive werkt wel prima als dit het probleem is.

CE!

Reg. datum: 10 november 2006

Ik heb het topic grotendeels doorgekeken en een aantal keer ben ik ook al het probleem met de RAID instellingen tegen gekomen. Het is me alleen nog niet helemaal duidelijk.

Ik wil XP installeren op RAID 0. De schijven in een RAID op ICH9 krijgen is geen probleem. Alleen XP er op geïnstalleerd krijgen is een drama. Ik hou gewoon de manual aan qua bios instellingen, dus:

- SATA RAID/AHCI mode -ingesteld op- [RAID]
- Onboard SATA/IDE device [enabled]
- Onboard SATA/IDE contr [IDE]

De F6 instal van de drivers is misschien het probleem, deze komen ook niet overeen met die in de manual staan. Welke moet ik precies kiezen?? RAID driver of AHCI??? of ligt het eerder aan de bios instellingen?

Hopelijk heeft hier iemand een goede suggestie.

Reg. datum: 10 november 2006

Kleine toevoeging...

specs: E6750, Team extreem 2gig, XFX7900gt, 2x maxtor sataII 160gb en uiteraard gigabyte mobo (DS3R 1.0)

De optie "Intel(R) ICH9 SATA RAID Controller (Desktop ICH9R)" zoals in de manual staat ben ik tijdens de XP F6 installatie nog niet (letterlijk) tegen gekomen.

Ben ook eens bezig geweest met het syteem (zie onderaan) wat aan te pakken. Ik ben meestal voor lage latencies dus had eerst 8X400 (RAM op 800) met CL 3-4-4-15 (@2,4V). Veel verder wilde het RAM helaas niet op CAS3.

Toen toch maar voor CL 4-4-4-15 (@2,4V) gekozen met 8X450 (RAM 900) en draait nu zo stabiel als wat. Zowel SuperPI (zie screenshot) als 3DMark0 (nu 9458 @ stock 8800GTS 320MB) zijn ondanks CAS4 toegenomen.

http://img524.imageshack.us/img524/786/desktopyk5.jpg

Barre_Code wijzigde dit bericht 24-09-2007 17:49 (18%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws