Distro: Zenwalk 5.2 Ipod: SeroSlacker/Rockbox
Tja is moeilijk te zeggen maar als ik ineens 3 extra netwerken erbij heb (die pic was een snapshot)quote:T.Wasp schreef op maandag 11 februari 2008 @ 18:26:
haha super, misschien heb ik hier ook nog wel een oude antenne liggen
op hoeveel meter heb je nu ontvangst ongeveer?
Je moet er wel goed mee omgaan. Niet elke wireless kaart is erop gebouwd om van allerlei externe antennes te gebruiken. In worst case maak je je transmit-unit ermee kapot. En dan zie je wel vanalles maar kan je niet meer connecten niks
Ik overweeg om een stuk coax op de kabel te solderen en m'n antenne gewoon fysiek buiten plaatsen. Dan heb ik geen muren niets meer wat in de weg zit.
Mijn antenne hangt net niet buiten (maar wel in het raam op een voet en een grondplaat en ik woon op 1 hoog. Heb idd coax ertussen hangen met een verloopje, aangezien de plug op de stick een beetje te fragiel is voor een zwaardere coax kabel. Tis dat ik geen mast mag monteren aan de gevel want andersquote:lism schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:25:
Ik heb vroeger gewerkt met 27mc's en bouwde mijn eigen antenne's. Dat van wireless stelt natuurlijk dan ook niets voor. Je hebt het meeste profijt uit iets hoogs, en dat je je kabels ook op hoogwaardige kwaliteit soldeerd. Dan heb je het minste last van signaalverlies en kan je dat allemaal in je antenne stoppen
Ik overweeg om een stuk coax op de kabel te solderen en m'n antenne gewoon fysiek buiten plaatsen. Dan heb ik geen muren niets meer wat in de weg zit.
Als je echt serieus een goede antenne wilt bouwen zou je eens op http://forum.wirelessnederland.nl/ kunnen kijken.
Nee dat klopt. En daarom zei ik ook, in de worst case blaas je je transmit-unit er mee op. Kan je niets meerquote:ThinkPad schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:33:
Let wel dat als je zomaar enorme antennes eraan gaat hangen van weet ik veel wat voor apparatuur, dat het echt niet altijd gaat helpen. Een antenne heeft namelijk niet zomaar een bepaalde lengte.
Zelfde concept als een SWR-meter tussen je antenne en bak plaatsen, om zo de verhouding af te lezen. Hoe meer richting 1:1 verhouding, hoe beter jouw signaal wat je stuurt naar je antenne, benut wordt. Een signaal dat een veels te hoge verhouding heeft, is het ergste wat je kan hebben en daar ga je schade van krijgen.
Maar goed. Een 3 meter antenne is met het nederlands goedgekeurde vermogen van 500mw, overkill
Reg. datum: 10 juli 2007
Ik had dit idee in mijn hoofd.

Hier voor wil ik een trust WB-5400 gebruiken.(ruig schetsje => lijkt op r2d2)
Ik wil het uit plexie maken en het kleine rechthoekig uitsnijding vanboven in de hoek is voor een usb kabel van een meter. En het word vast gehouden door 3zuignapen.
Maar de vraag is nu hoe krijg ik de deksel waterdicht???
Zou het gaan met siliecone op de rand van het doosje te lijmen???
En dan dicht maken met dit??

Maar dan van metaal.
Howto:
[How2] Lijmen met chloroform
blaap
Maar ik moet de cam ook kunnen herbruiken héquote:blaatschaaap schreef op zondag 24 februari 2008 @ 15:03:
Als je niet van plan bent om de webcam er ooit nog is uit te halen kan je het lijmen met chloroform, hiermee maakt men ook resevoirs voor waterkoeling =p
Howto:
[How2] Lijmen met chloroform
E8400@3.6Ghz (Scythe Ninja mini), Asus Maximus Formula, 2x 1GB OCZ 6400 SLI-Ready, Club3d 9800GTX @ 750/2200, SyncMaster 931BW 19", Western Digital Caviar 250GB, Antec 900 Gamin Case, Coolermaster M620 Modulair
Want ik heb hem ook nodig voor projecten.
Maar weet niemand of je iets kunt waterdicht maken??
Ze hebben toch zo rubber strips of zo??
Zoals een cola dop daar zit toch een dun plastik rubber achtig ding in.
E8400@3.6Ghz (Scythe Ninja mini), Asus Maximus Formula, 2x 1GB OCZ 6400 SLI-Ready, Club3d 9800GTX @ 750/2200, SyncMaster 931BW 19", Western Digital Caviar 250GB, Antec 900 Gamin Case, Coolermaster M620 Modulair
Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy!
Reg. datum: 06 september 2004

Ideaal, je kunt van alles in kwijt, kabels, netwerkhardeschijven, draadloze routers etc.
En nu nog de felle ccfl's, plexiglazen voorzetstukjes met gepimpte voetjes en een gezandstraald logoquote:BlackWhizz schreef op zondag 24 februari 2008 @ 18:39:
Daarom het gepattendeerde netwerksjizzelkastje door BlackWhizz
of komt ie in de huiskamer?
mooi weertje he?
Reg. datum: 06 september 2004
Moet er eigenlijk ook nog bij slapen, maar plexi deurtje ervoor zou wel hip wezenquote:diedazz schreef op zondag 24 februari 2008 @ 18:55:
[...]
En nu nog de felle ccfl's, plexiglazen voorzetstukjes met gepimpte voetjes en een gezandstraald logo![]()
of komt ie in de huiskamer?
Zandstralen gaat alleen een beetje moeilijk met hout.
Valt op zich wel mee, maar in mijn kamer is het meestal nog wel redelijk koel dus. Hoe heb je ze dan opgestapeld.quote:Soul__assasin schreef op zondag 24 februari 2008 @ 18:59:
[...]
Ik heb een identieke home netwerk layout zelfde modem en AP alleen staan ze hier op elkaar gestappeld dmv pokerchips... die linksys welt namelijk best wat warmte op
Speedtouch boven
Linksys onder
Dat is vragen om problemen, dan blokkeer je het ventialtiegat van de linksys.
BlackWhizz wijzigde dit bericht 24-02-2008 19:01 (46%)
Ik heb een identieke home netwerk layout zelfde modem en AP alleen staan ze hier op elkaar gestappeld dmv pokerchips... die linksys welt namelijk best wat warmte opquote:BlackWhizz schreef op zondag 24 februari 2008 @ 18:39:
Zo, vandaag ook maar eens bezig geweest met mijn netwerkinfrastructuur aanpassen. Mijn moeder werd nogal pissig van netwerkapparaten die overal rondslingeren. Daarom het gepattendeerde netwerksjizzelkastje door BlackWhizz
[afbeelding]
Ideaal, je kunt van alles in kwijt, kabels, netwerkhardeschijven, draadloze routers etc.
De dag dat Microsoft iets maakt dat niet zuigt is de dag dat ze stofzuigers gaan maken!
Wat ik persoonlijk zou doen, is het bakje dermate hoog maken dat de bovenkant boven het water uitkomt en dat je de bovenkant dus helemaal niet dicht hoeft te maken.quote:PRaGA88 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 14:49:
Ik heb een vraag om iets waterdicht te maken, waar een webcam in gaatkomen en dan in mijn aquarium gaat staan. Zodat ik mijn vissen kan in de gaten houden.
Ik had dit idee in mijn hoofd.
[afbeelding]
Hier voor wil ik een trust WB-5400 gebruiken.(ruig schetsje => lijkt op r2d2)
Ik wil het uit plexie maken en het kleine rechthoekig uitsnijding vanboven in de hoek is voor een usb kabel van een meter. En het word vast gehouden door 3zuignapen.
Maar de vraag is nu hoe krijg ik de deksel waterdicht???
Zou het gaan met siliecone op de rand van het doosje te lijmen???
En dan dicht maken met dit??
[afbeelding]
Maar dan van metaal.
Intel E2160@3,0GHz, Gigabyte P35DS4, Twinmos 2GB@DDR900, MSI 8600GTS HDOC, Samsung 320GB S-ATAII, Creative Audigy 2 Platinum
Is het dan niet op te lossen mbv een paar lagen huishoudfolie (silevaan ofzo?
Het bakje zelf moet je uiteraard met chloroform lijmen.
s9600 en mijn creativiteit
Dat word allemaal mooi dicht gesiliconeert met SPECIALE lijm.quote:Nolani schreef op maandag 25 februari 2008 @ 18:00:
Aan de bovenkant moet de kabel er toch nog doorheen kunnen, dus je wilt de bovenkant ook open laten?
Is het dan niet op te lossen mbv een paar lagen huishoudfolie (silevaan ofzo?) en een paar sterke elastiekjes het spattende water tegen te houden?
Het bakje zelf moet je uiteraard met chloroform lijmen.
Maar ik moet hem ook ergens onderin kunnen zetten. Zoals onder een steen zodat ik een paartje in de gaten kan houden.
Duidelijk, onderwater dus, vergeet mijn opmerking dan maar.quote:PRaGA88 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 21:55:
[...]
Maar ik moet hem ook ergens onderin kunnen zetten.
Tsja, als je je cam er dan ook nog uit wilt kunnen halen dan moet je idd iets met rubbertjes op de deksel gaan doen.
Dat icm zo een soort klem wat jij aangaf werk dan, denk ik, prima. Z'n grote druk staat er ook weer niet op.
Ipv die 'klemmetjes', kun je misschien ook iets van een mini spandband/erg sterke elastiek gebruiken...
s9600 en mijn creativiteit