Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Asus A6/Z92 serie - Deel 9

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
quote:
hellboy123 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:25:
draai je toevallig vista? dan is die van mij ook continu naar lucht aan het happen, onder xp totaal geen last van ;)
Was dat met of zonder BIOS 0702? Dat is nogal belangrijk...

Kryptonite | AMD A X2 5600+ - GigaByte-MA790X-DS4 - 4GB DDR2 - HD3870 512MB - 500GB - openSUSE FormulaF | Asus F3Sc - C2D T7100 - 2GB DDR2 - GeForce 8400M G - 160GB - openSUSE

Reg. datum: 18 juni 2004

quote:
GENETX schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:19:
[...]

Was dat met of zonder BIOS 0702? Dat is nogal belangrijk...
met 0702. Ik vind zowieso dat in vista de fan veel sneller aanslaat. En na een standby werkt heel de temperatuur aansturing niet meer, de fan blijft net zo hard(of zacht) draaien als dat ie deed wanneer hij in standby ging. Meestal krijg ik ook snel een vastloper na een standby, gewoon totale freeze en hij reageert nergens meer op. Ik blijf dus lekker bij XP...

Asus F3Sc: C2D T7100 - 2GB DDR2 - GeForce Go 8400M - 160GB - Samsung 206bw 20"

Draaide al sinds november Vista x64 (en eerst dus met overvolt) waardoor ik er al vergeten was hoe stil XP was. Misschein toch maar XP op mn laptop zetten als ik hem terug krijg. Misschien wel zo goed voor mn laptopje ook. Had ook al wat meer crashes onder Vista dus lekker was het zeker niet. Windows Vista vond ik wel wat fijner werken met de search tool en UAC (ja ik heb hem wel aan :+), maar mn hardware gaat voor! Zeker zo zonder garantie en met oververhittingsproblemen.

Kryptonite | AMD A X2 5600+ - GigaByte-MA790X-DS4 - 4GB DDR2 - HD3870 512MB - 500GB - openSUSE FormulaF | Asus F3Sc - C2D T7100 - 2GB DDR2 - GeForce 8400M G - 160GB - openSUSE

even een totaal andere vraag. Welke firewall gebruiken jullie onder vista? Ik draai vista 32bit met een firewall van PCtools...ken dat hele ding niet,maar kwam niet echt veel andere tegen.

Windows Vista Firewall :X

Ja ik weet het, maar ik heb geen zin om de zooi in te stellen en erg vertrouwelijk is ons netwerk verder ook niet, net als mijn documenten...

Reg. datum: 24 oktober 2004

Mijne werd ook erg warm met Vista Ultimate. Idle werd de CPU al snel 50 a 55 graden. Als ie wat drukker werd zat ie zo boven de 65... Daarbij werd de GPU ook erg warm uiteraard.

Dat is voornamelijk de reden dat ik gewoon weer XP erop heb gezet nu, naast de langere accutijd. Nu netjes 30 a 35 graden idle (CPU).

Desktop: Intel E6850, Asus P5K Premium, 4GB PC6400, X1900XT, X-Fi Platinum, Raptor 150GB, Samsung 226BW 22"
Laptop: Asus F3KA
Sound: Logitech Z-5500 + Sennheiser HD 555

One step beyond!

quote:
hellboy123 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:41:
even een totaal andere vraag. Welke firewall gebruiken jullie onder vista? Ik draai vista 32bit met een firewall van PCtools...ken dat hele ding niet,maar kwam niet echt veel andere tegen.
Werkt ZoneAlarm Pro niet gewoon? Vind ik nogsteeds de beste...

quote:
sOid schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 19:17:
[...]

Werkt ZoneAlarm Pro niet gewoon? Vind ik nogsteeds de beste...
zoneAlarm werkt wel, maar aangezien ik daar wat slechte ervaringen mee heb gehad(is trouwens al weer tijden geleden)komt die er bij mij niet meer in :)

One step beyond!

Je moet echt ff de nieuwe Pro versie een kans geven, werkt gewoon een trial van.
Als je hem goed geconfigureerd hebt werkt ie gewoon zoals het moet ;)
Reg. datum: 21 april 2005

quote:
hellboy123 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:51:
[...]

bij vista kan ik nergens die instellingen meer vinden, daar is high performance ook de hoogste trouwens. Bij XP gebruik ik ook altijd High Performance, als hij op super staat dan merk ik alleen dat de fan veel sneller aanslaat bij hetzelfde werk. Ik ga nog eens kijken naar die instellingen straks ;)
Bij mij is t als volgt (XP):
Quiet office: CPU altijd op 800Mhz
High performance: CPU switcht tussen 800Mhz en 1600Mhz afhankelijk van load
Super performance: CPU altijd op 1600Mhz
Ik heb em standaard op High performance staan

Me grafische kaart heb ik in powermizer altijd ingesteld op maximale energiebesparing (behalve als ik ga gamen)... Dat scheelt ook al een aantal graden...

ik heb effe in speedfan gekeken... (Wat betekenen "Remote Temp" en "Temp1" in SpeedFan eigenlijk?)

lappie stond al de hele dag aan (staat bijna elke dag de hele dag aan).. idle CPU temp is rond de 33 graden.. (local temp=44 graden) dit is nadat ik de hele dag een beetje zit te surfen, lezen en typen op me laptop (nix bijz dus)...
Als ik echter beide cores een paar minuutjes 100% load geef gaat de cpu temperatuur net over de 65 graden.. (local temp wordt 54 graden).. de fans staan dan vol te blazen..
Als ik de cpu daarna weer idle laat daalt de core temp vrijwel meteen naar net onder de 50 graden.. de fans gaan dan ook meteen een stuk langzamer blazen..
De local temp stijgt nog langzaam met een paar graadjes.. en ook de cpu temp stijgt een paar graadjes tot net boven de 50...
ongeveer anderhalf uur later is de local temp nog steeds rond de 55 graden en de core temp rond de 50 graden.. terwijl ik in die anderhalf uur niet meer dan wat typwerk heb gedaan..

conclusie.. het is mogelijk om licht werk op de laptop te doen zonder dat ie heet wordt.. (deed ik namelijk al de hele dag) maar als ie eenmaal warm is geworden, dan raakt ie die warmte ook niet meer zo makkelijk kwijt terwijl ie aan staat... hij moet dan echt effe op stand-by (of gewoon uit) wil je die warmte weer kwijt raken.. dit is me al vaker opgevallen...
De harde schijf zorgt trouwens ook voor een hoop warmte als ie druk bezig is..

Op bepaalde momenten zou ik het helemaal niet erg vinden als de fan voluit blijft draaien.. is er geen manier om hier meer controle over te krijgen op de A6T?

@Nedra & B-Buster: Wat voor verzekering hebben jullie? Hebben jullie je laptop verzekerd waar jullie em gekocht hebben of hebben jullie er een losse laptop-verzekering voor genomen?
Ik heb vooralsnog geen problemen met mijn A6T.. *klop* *klop* O-) Maar misschien is zo een verzekering toch wel een goed idee als ik die verhalen hierboven lees..
Kan je je laptop alleen verzekeren als die nog nieuw is? Of kan dat ook als ie al bijna een jaartje oud is??

www.neome.tk

@ BAKOVE:

Met Notebook Hardware Control kun je via ACPI je 'FAN' regelen.
Je kunt hem op Silent & Loud zetten. Je kunt binnen deze profielen ook de waardes aanpassen, dus i.p.v. 100 rpm 250 rpm. Dit zorgt dus voor een snellere ventilatorsnelheid dus er wordt meer warmte afgevoerd. Het enige probleem...weet niet of de A6T dit overneemt/opvolgd ! Heb het nog niet getest, maar geloof dat iemand zei dat dit nog/niet werkte ?

Misschien dat jij de aangewezen persoon bent :)

* F3-Ka - AMD Turion 64 X2 TL-62 @ 2,1 Ghz - 2 GB RAM - HD2600 512MB - 250 GB 5400 RPM * Xbox 360 * Philips HD-LCD 32'' * 500 GB My Book * HTC Touch Dual *

NHC heb ik zelf al es uitgeprobeerd... werkte niet op de A6T.. :'(

www.neome.tk

Dan kun je lang gaan zoeken, heb ook al meerdere uren gezocht naar iets wat wel op de A6T werkt.
Mocht je toch iets vinden, deel het dan met ons ;)

* F3-Ka - AMD Turion 64 X2 TL-62 @ 2,1 Ghz - 2 GB RAM - HD2600 512MB - 250 GB 5400 RPM * Xbox 360 * Philips HD-LCD 32'' * 500 GB My Book * HTC Touch Dual *

Nee, met Fanspeed kun je ook niks instellen.

Er gaat overigens wel iets goed fout met Vista dus wss. Nou moet ik zeggen dat Powermizer wel mist in Vista en ik hem altijd op 1600MHz heb staan. Maar daarmee draait hij vaak richting 70-75 graden. Heb zelfs op school een tijdje 100% load gehad met simulatie zonder dat ik het door had. Mn A6T wilde bijna opstijgen met 85 graden volgens speedfan... XP it is dus op een A6T... Weet niet of ik nu Asus of Microsoft de schuld hiervan mag geven. Zo bagger als iedereen het zegt is Vista nou ook niet, maar hiermee ga ik toch twijvelen, zeker aan het driver signing.

* GENETX heeft zich voorgenomen om langzamerhand Microsoft onafhankelijk te worden, nu met Vista en alle DRM ed troep je de strot wordt doorgedrukt wordt wil ik niet weten wat er gebeurt bij de release van Windows 7....

Om daden bij woorden te zetten wordt bij terugkeer van mn laptopje iig WLM vervangen voro Pidgin vanwege de vele reclame troep en gaat het lompe Outlook 2007 plaatsmaken voor thunderbird.

GENETX wijzigde dit bericht 25-10-2007 08:24 (10%)

HD3870 CrossFire

* DaMarcus is Vista even spuugzat en is weer overgestapt op XP Professional :+

Die vastlopers kwamen me de strot uit (MSN, IE, Office) dus ik wacht totdat Vista SP1 uit is. Tegen die tijd hou ik het met XP Professional. Niet dat het een straf is, maar toen Vista werkte zoals hij dat zou moeten doen, vond ik het zalig werken ;)

XXODD XNi570RU-GT: 17" @ 1920 x 1200 | nVidia 8700M GT 512MB DDR3 (770/1850/900) | Intel Core 2 Duo T7700 2.4GHz 2048MB DDR2 - 667MHz DC | 200GB 7200RPM HDD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Ultimate x86

www.neome.tk

Je kunt van XP ook een Vista-Look maken...als je zo gehecht bent ;)
Waren meerdere tutorials online te vinden...ik hou het mooi bij XP sla vista mooi over...over 2 jr nieuwe laptop en dan kijk ik wel wat er leverbaar is.

Ik heb mn voorkeur bij Vista niet zoals velen vanwege de looks. Het is leuk, maar vooral inhoudelijk zijn dingen verbeterd die ik bij Windows al jaren miste:

- Indexed search
- UAC (ja die zal ik missen)
- Niet alles laten lopen op kernel niveau (oa driver recovery)
- SuperPreFetch

GENETX wijzigde dit bericht 25-10-2007 11:08 (3%)

Reg. datum: 24 oktober 2004

quote:
Bakove schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:39:
[...]
conclusie.. het is mogelijk om licht werk op de laptop te doen zonder dat ie heet wordt.. (deed ik namelijk al de hele dag) maar als ie eenmaal warm is geworden, dan raakt ie die warmte ook niet meer zo makkelijk kwijt terwijl ie aan staat... hij moet dan echt effe op stand-by (of gewoon uit) wil je die warmte weer kwijt raken.. dit is me al vaker opgevallen...
Mijn ervaring komt redelijk overeen met wat je zegt. Hij is inderdaad moeilijk weer op lage temps te krijgen als hij eenmaal stressed is. Volgens mij ligt dit voornamelijk aan de GPU. We waren er al achter dat de fan reageert op de CPU temperatuur. Die GPU daalt echter niet even snel mee en blijft dus warmte produceren (ook richting de CPU) als de CPU al op een temperatuurniveau is waarbij de fan op originele settings het genoeg vindt.

Ik krijg hem echter (de CPU) weer rond de 35 graden na een uurtje gamen. Het is dus niet onmogelijk.
quote:
Op bepaalde momenten zou ik het helemaal niet erg vinden als de fan voluit blijft draaien.. is er geen manier om hier meer controle over te krijgen op de A6T?
Met NHC kan je dit doen.
quote:
@Nedra & B-Buster: Wat voor verzekering hebben jullie? Hebben jullie je laptop verzekerd waar jullie em gekocht hebben of hebben jullie er een losse laptop-verzekering voor genomen?
Ik heb vooralsnog geen problemen met mijn A6T.. *klop* *klop* O-) Maar misschien is zo een verzekering toch wel een goed idee als ik die verhalen hierboven lees..
Kan je je laptop alleen verzekeren als die nog nieuw is? Of kan dat ook als ie al bijna een jaartje oud is??
Ik heb hem verzekerd toen hij nieuw was. Volgens mij is het lastig dat alsnog te regelen als hij al een jaar oud is. Je zou eens rond kunnen vragen bij verschillende maatschappijen, maar denk niet dat het je lukt. Mijn verzekeringsmaatschappij (naam ff kwijt, als je wilt weten zoek ik het nog wel even op straks) verzekerd alleen tot na een paar weken na aankoopdatum.
quote:
NeoMe schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:45:
Met Notebook Hardware Control kun je via ACPI je 'FAN' regelen.
Je kunt hem op Silent & Loud zetten. Je kunt binnen deze profielen ook de waardes aanpassen, dus i.p.v. 100 rpm 250 rpm. Dit zorgt dus voor een snellere ventilatorsnelheid dus er wordt meer warmte afgevoerd. Het enige probleem...weet niet of de A6T dit overneemt/opvolgd ! Heb het nog niet getest, maar geloof dat iemand zei dat dit nog/niet werkte ?
Dit werkt prima op mijn A6T. Gebruik dat al ruim een half jaar onder XP en ook een tijdje met Vista. Het mooie is dat je inderdaad die waardes handmatig kan aanpassen. Zo staat ie bij mij ingesteld op stilte zolang de laptop niet warmer wordt dan 45 graden. Dat is dus zolang ik er weinig spannends mee doe.

Wordt hij warmer (65 graden), dan heb ik de fan zodanig ingesteld dat ie op hogere snelheid blijft doorblazen totdat de temperatuur gezakt is tot 35 graden.

Je kan dat dus heel goed instellen. Bij Vista gaf ie wel aan dat ACPI niet goed werkte, maar daar heb ik geen last van gehad i.c.m. het instellen van de fan.

Desktop: Intel E6850, Asus P5K Premium, 4GB PC6400, X1900XT, X-Fi Platinum, Raptor 150GB, Samsung 226BW 22"
Laptop: Asus F3KA
Sound: Logitech Z-5500 + Sennheiser HD 555

www.neome.tk

Denk dat ik hem dan maar eens anders ga instellen...wordt lekker blazen voor mijn fan.
Verzet gewoon elke waarde eentje naar beneden in principe dus dat ie altijd 1 standje harder blaast als op default. Daarna test ik wel andere settings. Hoop dat ie dan eerder zijn warmte kwijt raakt...wordt weer een leuke donderdagmiddag :)

Hmm.. misschien dat ik t maar weer es moet proberen met NHC dan..

Zou iemand me kunnen vertellen wat dit moet voorstellen:
http://nhc.justred.info/a...p6la0ec4u5bgs0ndqmp9sfco7

www.neome.tk

Geen idee, er staat in het duits dat je dat in je normale NHC map moet stoppen en dat ie dan de instellingen overneemt, misschien wel handig ?
Ik ga wel het even uitproberen :)

EDIT: Nouja, die bestandjes dus erin gedaan, en nu zijn er veel functies weg en hij loopt vast en.of doet raar dus conclusie: zelf uitproberen mag, maar ik zie het nut er niet van in :)

Wordt weer een re-install:)

Poging 2: Na reboot opnieuw geprobeerd. Vervolg komt zometeen.

Nu doet ie het wel.
Hij veranderd de waardes in ACPI, deze kun je ook zelf veranderen.
Er komen onder wat nieuwe functies te staan :S maar niet dat ik het begrijp.
Hij gaat pas op MAX bij 77 graden...maar ik denk dat dit over de CPU gaat, niet de GPU.
Die wordt bij mij namelijk warm, de Cpu is altijd prima. Want de standaard Fan reageerd op de warmte van de Cpu toch :S

Heb nu LOUD-Mode ingesteld, merk dit wel want hij blaast veel meer dan eerst.
Gaat de heletijd aan/uit bij 54 graden, omdat 55 graden een level hoger is.

CPU Temp verschilt wel 5 a 6 graden met - Evererst & NHC.

EDIT 3: Weer vast gelopen / System Freeze.
Alles eraf, en terug naar orginele bestanden. Moed opgegeven & NHC verwijderd, want doet het niet meer, ook niet na 2 re-installs :S blijft vast lopen.

NeoMe wijzigde dit bericht 25-10-2007 15:41 (91%)

quote:
Bakove schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:39:
[...]

Hmm ik heb em bij Mahe verzekerd maar daar zeggen ze dat die verzekering alleen af te sluiten is met de samenwerkende dealers en alleen binnen 7 dagen na aankoop..Ik weet niet hoe het bij andere verzekeraars zit. Ik dacht dat ik laatst een Interpolis reclame zag over laptop verzekeringen. Ook kwam ik met ff googlen het volgende van de ABN tegen: http://www.abnamro.nl/nl/...erzekering/kenmerken.html

www.neome.tk

Volgens mij kan dat na een jaar niet meer, je moet de verzekering afsluiten binnen ( een vaak zeer korte periode ) van de aankoop.

quote:
NeoMe schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:13:
Volgens mij kan dat na een jaar niet meer, je moet de verzekering afsluiten binnen ( een vaak zeer korte periode ) van de aankoop.
meestal binnen 2 weken na de aankoopdatum. Ik kon die van mij ook nergens meer verzekerd krijgen na een maandje

Reg. datum: 14 augustus 2004

Ik vroeg me in het algemeen iets af over geheugenuitbreiding. Ik heb zelf een A6 die DDR2 Sodimms gebruikt van 533mhz/cas4 PC4200 dus.

Is het nou zo dat ik qua prijs en prestaties net zo goed 667 mhz/PC5300 CL5 Sodimms kan nemen omdat die automatisch terugschakelen naar PC4200/cas4 of maak ik hiermee een denkfout :) ?

Wie heeft zelf bijgeplaatst en weet het antwoord op deze vraag :) ?

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: