Het grote Digitenne topic deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 97.267 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-05 22:25

mace

Sapere Aude

HyperTrophy schreef op zondag 16 september 2007 @ 23:20:
even een heel klein vraagje,..

is het dan ook mogelijk om digitenne in je auto te bekijken? (totaal niet praktisch) meer voor het idee
Je hebt wel een speciale antenne nodig, want digitenne werkt niet boven bepaalde snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
MaCe1337 schreef op maandag 17 september 2007 @ 00:00:
[...]

Je hebt wel een speciale antenne nodig, want digitenne werkt niet boven bepaalde snelheden.
En je zal al rijdend door het land bij elke zendmast weer alle kanalen moeten laten zoeken?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57381

Als ik een TV koop met ingebouwde DVB-T mogelijkheid (bijvoorbeeld Philips 42pfl9732d) zit dan alles in de doos om de FTA's te bekijken of heb ik dan nog wat nodig?

Ik heb namelijk die TV besteld en wil met de FTA kanalen eens beginnen om te zien of het wat is dat digitenne. Ik heb er grote verwachtingen van en denk voor het eind v.h. jaar UPC er uit te kunnen doen en volledig op digitenne te zijn overgeschakeld. Daarom nog een 2e vraag: Hoe zit het met meerdere TV's en HDD-recorders en de abbo's? Moet ik voor alles een nieuw abbo afsluiten?

Tot slot nog de opmerking dat ik deze vragen typisch iets voor de startpost vindt. Ik heb de indruk dat deze matig onderhouden wordt. Mijn vragen zullen ongetwijfelt wel ergens al behandeld zijn maar ik heb het niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 57381 schreef op maandag 17 september 2007 @ 10:48:
Als ik een TV koop met ingebouwde DVB-T mogelijkheid (bijvoorbeeld Philips 42pfl9732d) zit dan alles in de doos om de FTA's te bekijken of heb ik dan nog wat nodig?

Ik heb namelijk die TV besteld en wil met de FTA kanalen eens beginnen om te zien of het wat is dat digitenne. Ik heb er grote verwachtingen van en denk voor het eind v.h. jaar UPC er uit te kunnen doen en volledig op digitenne te zijn overgeschakeld. Daarom nog een 2e vraag: Hoe zit het met meerdere TV's en HDD-recorders en de abbo's? Moet ik voor alles een nieuw abbo afsluiten?

Tot slot nog de opmerking dat ik deze vragen typisch iets voor de startpost vindt. Ik heb de indruk dat deze matig onderhouden wordt. Mijn vragen zullen ongetwijfelt wel ergens al behandeld zijn maar ik heb het niet kunnen vinden.
Je zal met zo'n ingebouwde DVB-T alleen de FTA kanalen kunnen ontvangen, dus NL1,2,3 en een regionale omroep.
Om de andere zenders te ontvangen hebben je een CONAX decoder nodig (een kastje ertussen voor de smartcard). Een smartcard van KPN kun je uitbreiden naar 3 kaarten per abonnement, van Tele 2 niet.
Het opnemen naar een HDD recorder gaat niet zo eenvoudig omdat je de tuner niet meer kan gebruiken (bij alle vormen van DVB (digitale tv), dus ook kabel en sateliet ontvangst). Iets moet dus het signaal naar de SCART ingang van je HDD sturen. Dat zou je tv kunnen doen of je neemt er een single tuner bij voor je HDD. In elk geval ben je dan 2 kaarten nodig.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 57381 schreef op maandag 17 september 2007 @ 10:48:
Indien je het volledige pakket wilt kun ook een starterskit halen. Deze kost op dit moment €90 die je volledig terugkrijgt.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

giant2000 schreef op maandag 17 september 2007 @ 11:25:
[...]

Je zal met zo'n ingebouwde DVB-T alleen de FTA kanalen kunnen ontvangen, dus NL1,2,3 en een regionale omroep.
Om de andere zenders te ontvangen hebben je een CONAX decoder nodig (een kastje ertussen voor de smartcard). Een smartcard van KPN kun je uitbreiden naar 3 kaarten per abonnement, van Tele 2 niet.
Het opnemen naar een HDD recorder gaat niet zo eenvoudig omdat je de tuner niet meer kan gebruiken (bij alle vormen van DVB (digitale tv), dus ook kabel en sateliet ontvangst). Iets moet dus het signaal naar de SCART ingang van je HDD sturen. Dat zou je tv kunnen doen of je neemt er een single tuner bij voor je HDD. In elk geval ben je dan 2 kaarten nodig.
Helder!
Conax = CAM? Die kan ik in te TV schuiven is ook dat waar de smartcard in moet toch? Waar haal je zo'n ding?

Heb ik verder niet iets van een antenne of zo nodig? Zit dat er bij of er in? In de handleiding van Philips kan ik hier niets over vinden.

Met de HDD-Recorder bedoel ik een model met ingebouwde DBT-T tuner. 3 kaarten met 1 abbo is dan net voldoende (2x TV, 1x recorder). Wat kost dat?

Zonder Conax module kan ik dus wel FTA kijken. Dat werkt dus direct uit de doos en ik heb niets extra's nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Dat zou best kunnen, geen ervaring mee, maar binnen dit forum zijn er genoeg die daar wat meer over kunnen vertellen.
Heb ik verder niet iets van een antenne of zo nodig? Zit dat er bij of er in? In de handleiding van Philips kan ik hier niets over vinden.
die heb je inderdaad nodig, kun je in de primafoon halen (14,95 zie website www.kpn.com)
Met de HDD-Recorder bedoel ik een model met ingebouwde DBT-T tuner. 3 kaarten met 1 abbo is dan net voldoende (2x TV, 1x recorder). Wat kost dat?
Daar zit een twin-tuner in en die werkt op 1 kaart :) maar daar kun je ook mee kijken dus gebruik je eigenlijk de dvb-t van je tv niet meer...
De prijzen staan op de site van KPN, een smartcard kost 12,95 euro (bij de groothandel zijn ze goedkoper)een topfield HDD recorder staat op http://www.kpn.com/kpn/sh...d=315676/typeofpage=77285.
Zonder Conax module kan ik dus wel FTA kijken. Dat werkt dus direct uit de doos en ik heb niets extra's nodig?
Helemaal waar. Wellicht is de antenne niet meegeleverd, die heb je wel nodig natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door giant2000 op 17-09-2007 13:58 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er al een keer een posting geweest over de verschillende Conax modulen? Ik zag veel verschillende maar zonder dat uitgelegd werd wat het verschil is.... Misschien iets voor de startpost ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gscholman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-10-2021
Ik heb sinds kort ook digitenne en het werkt goed! Maar nou wil ik alles aansluiten op mijn pc en ik kan nergens duidelijk vinden wat ik dan nodig heb. Kan ik gewoon een Happauge 150mce gebruiken en hier de digitale ontvanger van KPN op aansluiten? Of heb ik een speciale kaart nodig die het DVB-T signaal ondersteund (zo ja, weet iemand welke kaarten dit ondersteunen)? Ik maak gebruik van Windows Mediacenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 57381 schreef op maandag 17 september 2007 @ 14:17:
Is er al een keer een posting geweest over de verschillende Conax modulen? Ik zag veel verschillende maar zonder dat uitgelegd werd wat het verschil is.... Misschien iets voor de startpost ook.
Loop de eerste 3 delen ook nog even door.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Mensen ik zit met een probleempje met digitenne. Ik woon in Zeist omgeving utrecht en ik ontvang de zender RTL 8 nickelodeon niet. Ik kan ze wel ontvangen maar dan ontvang ik RTL 4 RTL 5 en SBS6 weer niet. Ik weet niet waar dit aan ligt weet iemand hier wat het kan zijn ? Ik doe het via Automatisch zoeken. Hopelijk kan iemand me hier helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

giant2000 schreef op maandag 17 september 2007 @ 15:25:
[...]
Loop de eerste 3 delen ook nog even door.
Kan iemand een goede startpost maken misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Laatst online: 27-04 02:19
Anoniem: 57381 schreef op maandag 17 september 2007 @ 15:32:
[...]

Kan iemand een goede startpost maken misschien?
Dankjewel, ik ben blij dat mijn inzet in het kleine beetje tijd dat ik nog over heb zo ontzettend wordt gewaardeerd. Ik kan nu eenmaal niet _alles_ in de startpost zetten, afgezien van het gebrek aan tijd heeft een topic als deze dan helemaal geen nut (als alles al in de startpost staat, wat moet men hier dan nog meer behandelen?), plus dat er dan blijkbaar circa 3000 posts voor niks in de database staan. Vooralsnog zou het de moeite waard zijn om even de zoekfunctie te gebruiken. Dat scheelt een hoop geïrriteerde reacties, maar nog veel belangrijker: dan heb je je antwoord sneller. Als je het dan niet kan vinden kan je altijd nog die vraag plaatsen, en als je het wel kon vinden maar je vind dat het in de startpost hoort, stuur even een PM, dan kan ik altijd nog kijken of het in de topicstart hoort.

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233552

Ik heb ook digitenne met een topfield single tuner

Maar ik krijg de ontvanger niet meer aangezet
op de display staat 6.6. ofzo
het bovenste lampje is groen
En het power lampje is rood

Alles is goed aangesloten

Dit had ik vrijdag ook en toen deed die het opeens

Weet iemand watr het probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Laatst online: 10:03
gscholman schreef op maandag 17 september 2007 @ 14:31:
Ik heb sinds kort ook digitenne en het werkt goed! Maar nou wil ik alles aansluiten op mijn pc en ik kan nergens duidelijk vinden wat ik dan nodig heb. Kan ik gewoon een Happauge 150mce gebruiken en hier de digitale ontvanger van KPN op aansluiten? Of heb ik een speciale kaart nodig die het DVB-T signaal ondersteund (zo ja, weet iemand welke kaarten dit ondersteunen)? Ik maak gebruik van Windows Mediacenter.
Hier precies hetzelfde probleem. Op mijn tv doet ie het prima maar als ik de tuner aansluit op mijn hauppauge HVR-900 via coax krijg ik geen beeld. Ook als ik em aansluit via de tulp stekkers die in de hauppauge HVR-900 kunnen krijg ik geen beeld.

Zou iemand me opweg kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
lexi1986 schreef op maandag 17 september 2007 @ 15:28:
Mensen ik zit met een probleempje met digitenne. Ik woon in Zeist omgeving utrecht en ik ontvang de zender RTL 8 nickelodeon niet. Ik kan ze wel ontvangen maar dan ontvang ik RTL 4 RTL 5 en SBS6 weer niet. Ik weet niet waar dit aan ligt weet iemand hier wat het kan zijn ? Ik doe het via Automatisch zoeken. Hopelijk kan iemand me hier helpen
Om even wat meer info erbij te zetten mijn kwalliteit en ontvangst sterkte zitten altijd rond de 85 a 90 % dus dat lijkt mij goed toch ? Ik snap niet hoe ik ze er handmatig tussen kan krijgen kan iemand me dit aub uitleggen want vindt het zo irritant dat ik deze zenders niet ontvang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-05 21:16
Iemand enig idee waar ik de oude blauwe smartcard nog kan vinden voor digitenne van voor het kpn-tijdperk? Ik ben er naar op zoek voor iemand die zn abo wil uitbreiden maar de huidige kaartjes slikken de nieuwe niet (of zoiets?)

Wellicht dat iemand een shop weer waar ze (al dan niet online) verkrijgbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:34

Mentalist

[avdD]

Ik vrees dat je daarvoor 2dehands op zoek moet.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-05 23:14
koektrommeltje schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 00:08:
Iemand enig idee waar ik de oude blauwe smartcard nog kan vinden voor digitenne van voor het kpn-tijdperk? Ik ben er naar op zoek voor iemand die zn abo wil uitbreiden maar de huidige kaartjes slikken de nieuwe niet (of zoiets?)

Wellicht dat iemand een shop weer waar ze (al dan niet online) verkrijgbaar zijn?
Ik ken het probleem, er zijn ontvangers geweest met een cam-lock, die dus alleeen op een blauwe Digitenne kaart werken ,niet op een groene KPN , dit in de tijd dat het nog "concurenten" van elkaar waren. Zo'n blauwe kaart kan je nog gewoon als extra kaart aanmelden bij KPN als je erbij zegt dat je een ontvanger hebt met een camlock.
Ik heb ze hier nog op voorraad liggen , nieuw , ongebruikt , voor als je er belang bij hebt, kun je me bereiken via mijn site tvreparaties.nl

[ Voor 22% gewijzigd door tvdoc op 18-09-2007 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
lexi1986 schreef op maandag 17 september 2007 @ 15:28:
Het is een bekend probleem. Bij mij werkt het zo:
Terugzetten naar fabrieksinstellingen
Automatisch zoeken
handmatig zoeken op het kanaal wat je mist (dit kanaal kun je vinden op http://www.digitenne.nl/t...49&TSTMP=1337780206&DLG=1

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Seven of Nine schreef op maandag 17 september 2007 @ 17:41:
[...]
Dankjewel, ik ben blij dat mijn inzet in het kleine beetje tijd dat ik nog over heb zo ontzettend wordt gewaardeerd. Ik kan nu eenmaal niet _alles_ in de startpost zetten, afgezien van het gebrek aan tijd heeft een topic als deze dan helemaal geen nut (als alles al in de startpost staat, wat moet men hier dan nog meer behandelen?), plus dat er dan blijkbaar circa 3000 posts voor niks in de database staan. Vooralsnog zou het de moeite waard zijn om even de zoekfunctie te gebruiken. Dat scheelt een hoop geïrriteerde reacties, maar nog veel belangrijker: dan heb je je antwoord sneller. Als je het dan niet kan vinden kan je altijd nog die vraag plaatsen, en als je het wel kon vinden maar je vind dat het in de startpost hoort, stuur even een PM, dan kan ik altijd nog kijken of het in de topicstart hoort.
Het is niet mijn bedoeling om iemand aan te vallen hoor. Ik mis gewoon enorm veel dingen waar ook anderen mee zitten. Het is ook vervelend als je continue de zelfde vragen in je topic krijgt. Er is niets mis met een beetje overzicht om anderen op weg te helpen. Ik zoek me een ongeluk en vind hier niet de juiste antwoorden. Er wordt zelfs gezegd dat ik meer dan 3000 berichtjes door moet kijken..... Dus tot daar de behulpzaamheid en de bruikbaarheid van jouw werk. Je zou je zelf kunnen afvragen of anderen niet tegen hetzelfde aanlopen.

Ik heb verder geen haast met mijn antwoord. Verder on-topic wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 57381 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 08:53:
[...]

Het is niet mijn bedoeling om iemand aan te vallen hoor. Ik mis gewoon enorm veel dingen waar ook anderen mee zitten. Het is ook vervelend als je continue de zelfde vragen in je topic krijgt. Er is niets mis met een beetje overzicht om anderen op weg te helpen. Ik zoek me een ongeluk en vind hier niet de juiste antwoorden. Er wordt zelfs gezegd dat ik meer dan 3000 berichtjes door moet kijken..... Dus tot daar de behulpzaamheid en de bruikbaarheid van jouw werk. Je zou je zelf kunnen afvragen of anderen niet tegen hetzelfde aanlopen.

De startpost is volgens mij dik in orde en ik vind ook niet dat deze continue moet worden aangepast, behalve als er belangrijke wijzigingen zijn, maar dat kan ook wel met overgang naar deel 5, 6, enz..
Stel de vragen gewoon (domme vragen bestaan niet), er is altijd wel iemand die de moeite weer neemt ze te beantwoorden. 8)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

giant2000 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 09:34:
[...]
De startpost is volgens mij dik in orde en ik vind ook niet dat deze continue moet worden aangepast, behalve als er belangrijke wijzigingen zijn, maar dat kan ook wel met overgang naar deel 5, 6, enz..
Stel de vragen gewoon (domme vragen bestaan niet), er is altijd wel iemand die de moeite weer neemt ze te beantwoorden. 8)
Ok. Prima. Ben andere topics gewend waar het echt niet gewaardeerd werd als je iets vroeg wat al besproken is geweest.

Wat is het verschil tussen de verschillende Conax modulen? Welke kan ik het beste in mijn Philips 42pfl9732 zetten en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:32
als je digitenne gebruikt icm met conax cam module voor de sony bravia serie, dan krijg je bij het zappen een grote blauwe balk bovenin. weet iemand hoe ik dit aan kan passen? (Als dit al aan te passen is?)

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:56

Xtremelead

powered by E-MU

Anoniem: 57381 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 09:40:
[...]
Wat is het verschil tussen de verschillende Conax modulen? Welke kan ik het beste in mijn Philips 42pfl9732 zetten en waarom?
dat zou ik ook wel willen weten
en bovendien: hoe is de kwaliteit t.o.v. de samsung singletuner? En is een externe antenne vereist?

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
giant2000 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 08:41:
[...]

Het is een bekend probleem. Bij mij werkt het zo:
Terugzetten naar fabrieksinstellingen
Automatisch zoeken
handmatig zoeken op het kanaal wat je mist (dit kanaal kun je vinden op http://www.digitenne.nl/t...49&TSTMP=1337780206&DLG=1
thnx het heeft geholpen super.. dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
Anoniem: 57381 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 08:53:
[...]

Klopt dat er niets mis is met "een beetje overzicht", maar de startpost is "vrijwillgerswerk". Ik ben niet in dienst van Tweakers.net BV of VNU Media, en heb gewoon een erg druk leven. Sorry, ben ook maar een mens. En ik schoot inderdaad eventjes uit mien slof, die laatste opmerking schoot n beetje in t verkeerde keelgat. Sorry ;-) Ik zal kijken of ik een verhaaltje kan vol lullen over Conax Cams, maar veel kan ik er niet over vertellen. Verwacht deze niet op korte termijn, want wat er in staat moet wel 100% kloppen, iets dat ik niet zeker weet van onderstaande.
Krijg je meteen deze vraag van mij cadeau: het verschil tussen conax-cams is de interne electronica. Hoe het precies komt is mij niet bekend, maar het schijnt dat zeker de onofficiele Conax Cams problemen kunnen opleveren met televisies. Dat is ook weer afhankelijk van het type TV welke cam er tegenwerkt (om het zo maar te verwoorden). Van wat ik heb begrepen werkt de "officiele" Conax cam altijd, maar dat is meteen de duurste. Met een Bravia TV schijnt een Matrix Reborn goed te werken. Ik raad sowieso aan om dat eventjes met een satteliet-winkel te bespreken als je t niet vertrouwt, die weten er meer vanaf dan ik. En die hebben ook vaak dit soort cams op voorraad of kunnen dit bestellen.

[ Voor 7% gewijzigd door RSpliet op 18-09-2007 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Seven of Nine schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 13:40:
[...]
Klopt dat er niets mis is met "een beetje overzicht", maar de startpost is "vrijwillgerswerk". Ik ben niet in dienst van Tweakers.net BV of VNU Media, en heb gewoon een erg druk leven. Sorry, ben ook maar een mens. En ik schoot inderdaad eventjes uit mien slof, die laatste opmerking schoot n beetje in t verkeerde keelgat. Sorry ;-) Ik zal kijken of ik een verhaaltje kan vol lullen over Conax Cams, maar veel kan ik er niet over vertellen. Verwacht deze niet op korte termijn, want wat er in staat moet wel 100% kloppen, iets dat ik niet zeker weet van onderstaande.
Krijg je meteen deze vraag van mij cadeau: het verschil tussen conax-cams is de interne electronica. Hoe het precies komt is mij niet bekend, maar het schijnt dat zeker de onofficiele Conax Cams problemen kunnen opleveren met televisies. Dat is ook weer afhankelijk van het type TV welke cam er tegenwerkt (om het zo maar te verwoorden). Van wat ik heb begrepen werkt de "officiele" Conax cam altijd, maar dat is meteen de duurste. Met een Bravia TV schijnt een Matrix Reborn goed te werken. Ik raad sowieso aan om dat eventjes met een satteliet-winkel te bespreken als je t niet vertrouwt, die weten er meer vanaf dan ik. En die hebben ook vaak dit soort cams op voorraad of kunnen dit bestellen.
Ik schrijf soms ook wel een beetje 'prikkelend'. Dus....

Misschien is het een idee om de bruikbare informatie die hier voorbij komt met copy/paste in een overzicht op te nemen. Dan is het ook met weinig werk redelijk goed te gebruiken.

Ik heb al heel wat Conax modules gezien op internet. Soms lees ik er ook bij dat ze met en zonder EPG zijn en Versie 4.0... wat doet die dan meer dan 3.0 denk ik dan. Bijzonder vage materie. Ik ga eens bij een satelietshop buurten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233552 schreef op maandag 17 september 2007 @ 19:18:
Ik heb ook digitenne met een topfield single tuner

Maar ik krijg de ontvanger niet meer aangezet
op de display staat 6.6. ofzo
het bovenste lampje is groen
En het power lampje is rood

Alles is goed aangesloten

Dit had ik vrijdag ook en toen deed die het opeens

Weet iemand watr het probleem is?
Iemand??

Gister avond deed die het opeens weer
Nu doet die het weer niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:23
Anoniem: 57381 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:45:
[...]

Ik heb al heel wat Conax modules gezien op internet. Soms lees ik er ook bij dat ze met en zonder EPG zijn en Versie 4.0... wat doet die dan meer dan 3.0 denk ik dan. Bijzonder vage materie. Ik ga eens bij een satelietshop buurten denk ik.
Conax 3.0 bestaat niet wel de 3.03 het verschil met de 4.0 is een verschil in hardware de 3.03 heeft black viacces hardware en de 4.0 is een eurocam uiteraard ook andere software.
De 3.03 is al een jaar of 6-7 oud en werkt niet meer goed (te traag) codeert wel maar kan het tempo niet bijhouden KPN gebruikt conax cas 5 en de 3.03 codeert goed tot cas 3.
De 4.0 is wel goed Conax AG zit al op cas7 en ook dat kan de cam bijhouden wordt in het noorden van Europa als sateliet codering gebruikt dus Zweden Noorwegen en Finland.
Ja de reborn kan dat misschien ook coderen in ieder geval is het geen officiele cam en er zal ook wel geen conax licentie opzitten en veranderen ze iets bij KPN dan doet hij het misschien niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
aart44 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 16:18:
[...]

Conax 3.0 bestaat ...(enz)... iets bij KPN dan doet hij het misschien niet meer.
Wat een materie... |:( de gemiddelede DVB-T kijker is dus voorlopig nog niet af van de "kastjes" op, onder of naast de tv.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
giant2000 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 16:57:
[...]

Wat een materie... |:( de gemiddelede DVB-T kijker is dus voorlopig nog niet af van de "kastjes" op, onder of naast de tv.
Nouja, kwestie van KPN die die dingen zelf moet gaan aanbieden. Zal wel komen als die TV's meer op de markt komen.

[ Voor 24% gewijzigd door RSpliet op 18-09-2007 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:30

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Anoniem: 233552 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 16:03:
[...]

Iemand??

Gister avond deed die het opeens weer
Nu doet die het weer niet :/
Als niemand anders het doet, dan doe ik het wel: :+

Bel de helpdesk van KPN eens?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-03 14:26
remco_k schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:31:
[...]

Als niemand anders het doet, dan doe ik het wel: :+

Bel de helpdesk van KPN eens?
die zijn staken _/-\o_

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Anoniem: 233645

Verschillende keren wordt er in dit forum geschreven over het ontvangen van Duitse FTA zenders.
Ook het al of niet gelockt zijn van de TF6000COK huurtuner komt aan de orde.
Zelf woon ik ten oosten van Arnhem en ik zie wel de namen van een groot aantal zenders voorbij komen maar ik krijg geen beeld. (met binnen antenne)
Weet iemand misschien hoe het nu ECHT in elkaar zit en of het nu wel of niet werkt?

• mace

mace

Sapere Aude

Anoniem: 233645 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 08:53:
Verschillende keren wordt er in dit forum geschreven over het ontvangen van Duitse FTA zenders.
Ook het al of niet gelockt zijn van de TF6000COK huurtuner komt aan de orde.
Zelf woon ik ten oosten van Arnhem en ik zie wel de namen van een groot aantal zenders voorbij komen maar ik krijg geen beeld. (met binnen antenne)
Weet iemand misschien hoe het nu ECHT in elkaar zit en of het nu wel of niet werkt?
Ik heb hetzelfde probleem in Enschede, met binnenantenne ook.
Het lijkt er gewoon op dat die tuner gewoon gelockt is.

[ Voor 4% gewijzigd door mace op 19-09-2007 08:58 ]

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

giant2000 schreef op maandag 17 september 2007 @ 08:58:
[...]

En je zal al rijdend door het land bij elke zendmast weer alle kanalen moeten laten zoeken?
Ik weet niet hoe ze het doen, maar ik zat pas geleden in een touringcar vol hooligans ( :+ ) van Heerenveen naar Rotterdam, en toen konden we gewoon (al rijdend) op TV de samenvatting van Heerenveen - Sparta (waar we zojuist geweest waren) bekijken op RTL 8 (?) Volgens mij was dat wel Digitenne, zou niet weten wat het anders zou moeten zijn....

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-05 23:14
FreakNL schreef op woensdag 19 september 2007 @ 09:32:
[...]

Ik weet niet hoe ze het doen, maar ik zat pas geleden in een touringcar vol hooligans ( :+ ) van Heerenveen naar Rotterdam, en toen konden we gewoon (al rijdend) op TV de samenvatting van Heerenveen - Sparta (waar we zojuist geweest waren) bekijken op RTL 8 (?) Volgens mij was dat wel Digitenne, zou niet weten wat het anders zou moeten zijn....
Er bestaan digitenne ontvangers voor in de auto , speciaal gemaakt om ook met hogere snelheid( tot ±120km/h) tv te blijven ontvangen. Hoe de kwaliteit hiervan is weet ik niet , het is al een tijdje erg stil op dit gebied.
Eastern heeft er een : www.tvonderweg.nl , Ook Bullit en Hirschmann hebben er een in het programma

Ik denk dat we de komende tijd een enorme toename van apparatuur met ingebouwde DVB-T ontvanger gaan zien. Ik ben op de IFA in Berlijn geweest en ongeveer alle nieuwe TV's en DVD-Recorders hebben DVB-T ingebouwd.

Met andere woorden. Het thema eigen CI er in en meerdere smartcards zal erg actueel worden de komende tijd. De materie is erg ondoorzichtig tot nu toe. Ik probeer overzicht te krijgen maar kom nog niet verder dan een Conax module V4.0 heeft de meeste kans dat het werkt...

• giant2000
Anoniem: 57381 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 10:46:
Ik denk dat we de komende tijd een enorme toename van apparatuur met ingebouwde DVB-T ontvanger gaan zien. Ik ben op de IFA in Berlijn geweest en ongeveer alle nieuwe TV's en DVD-Recorders hebben DVB-T ingebouwd.

Met andere woorden. Het thema eigen CI er in en meerdere smartcards zal erg actueel worden de komende tijd. De materie is erg ondoorzichtig tot nu toe. Ik probeer overzicht te krijgen maar kom nog niet verder dan een Conax module V4.0 heeft de meeste kans dat het werkt...
Wat is CI?
Meerdere smartcards? Ik kan me niet voorstellen dat er meerdere zendmasten gaan komen van verschillende aanbieders, dus blijft het bij 1 smartcard.
Maar ik kan me het voorstellen dat het deze kant opgaat. Nederland is dichtbekabelt, maar dat is in de rest van Europa niet zo. Als de analoge zenders de lucht uit gaan in de toekomst (zoals bij ons al het geval is) dan is DVB-T voor velen de enige manier om tv te kunnen kijken.

2,00 m. + begane grond

• Icelus
  • Niet online
Common Interface.
Maar ik kan me het voorstellen dat het deze kant opgaat. Nederland is dichtbekabelt, maar dat is in de rest van Europa niet zo. Als de analoge zenders de lucht uit gaan in de toekomst (zoals bij ons al het geval is) dan is DVB-T voor velen de enige manier om tv te kunnen kijken.
Een model TV wordt in heel Europa verkocht; Nederland krijgt dus in iedergeval de mogelijkheid. Daarnaast maakten zo'n 200.000 huishoudens van TV via de ether eind vorig jaar IIRC.

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Hi,

Wat te doen als je al een Single Tuner hebt aangeschaft, om te kijken of Digitenne een beetje bevalt (heb nu (te) dure kabel), maar je wilt eigenlijk naar een PVR toe? Ik heb niet gelijk een PVR durven kopen.

Kun je Single Tuner dan terugsturen, en PVR aanschaffen en daarop de 89.95 refund voor gebruiken?

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

• giant2000
Sandrioni schreef op woensdag 19 september 2007 @ 13:36:
Hi,

Wat te doen als je al een Single Tuner hebt aangeschaft, om te kijken of Digitenne een beetje bevalt (heb nu (te) dure kabel), maar je wilt eigenlijk naar een PVR toe? Ik heb niet gelijk een PVR durven kopen.

Kun je Single Tuner dan terugsturen, en PVR aanschaffen en daarop de 89.95 refund voor gebruiken?
Als u opzegt binnen de zichttermijn:

U kunt uw abonnement op TV van KPN kosteloos opzeggen binnen de zichttermijn van 8 dagen na aanschaf. Binnen deze 8 dagen kunt u de hele overeenkomst zonder kosten ontbinden. U krijgt het aankoopbedrag retour en u betaalt geen abonnementskosten.

Voorwaarden:
- U heeft een aankoopbon of ontvangstbewijs
- Het startpakket in nog in originele staat

Om uw Digitenne van KPN-pakket retour te sturen moet u:

een retournummer aanvragen bij de Servicedesk
het volledige pakket terugsturen met de retoursticker uit de verpakking. U betaalt geen verzend- en rembourskosten.
op het postkantoor om een verzendbewijs vragen
alle onderdelen uit het pakket retour sturen. Ontbrekende onderdelen worden door KPN in rekening gebracht.

+++++++++++
Ik zou het voorleggen aan een Primafoon verkoper of beter nog: de helpdesk bellen.

2,00 m. + begane grond

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Sandrioni schreef op woensdag 19 september 2007 @ 13:36:
Hi,

Kan, alleen dan word je abonnement ook opgezegd en moet je dus de PVR opnieuw aanschaffen mét abonnement. Althans, dat zeg ik als Primafoon verkoper (verkooptechnisch ook de enige oplossing), je kunt het nog altijd bij de helpdesk proberen :)

• Sandrioni
  • Nu online
OK, maar wat betekent dat de verpakking in originele staat moet zijn? Ik mag het dus niet uitpakken om het te proberen? Daar gaat het mij juist om!!! :)

• Icelus
  • Niet online
Kan iemand het volgende verklaren:

Ik gebruik een Samsung Twin Tuner icm een breedbeeld-TV; dit werkt ok. Stel ik de tuner en TV in op 4:3 dan zet de tuner het breedbeeld om naar letter box-formaat (met de balken boven en onder) zoals zou horen.

Het zichtbare deel is nu echter groter dan hetzelfde beeld in 16:9-mode. De afstand van bijvoorbeeld een logo tot de rand is groter in 4:3-mode dan in 16:9. In 16:9 wordt er een klein deel ‘afgeknipt’.

Hoort dit zo?

Anoniem: 181923

Ik heb sinds gisteren Digitenne in Amsterdam en het bevalt mij uitstekend. Ik kreeg daarbij een Samsung decoder en las hier dat de Topfield beter presteert maar goed ik mag absoluut niet klagen. Ik heb 80% bereik en kan zonder enige artifacts alle kanalen bekijken en dat ging na het doen van 1 belletje om mijn kaart te activeren. _/-\o_

VRAAG:
Ik heb een luskabel erbij gekregen om 2 decoders aan elkaar te sluiten. Kan ik de luskabel ook gebruiken om mijn antennekabel te verlegen? Of gaat dit gepaard met kwaliteitsverlies? Ik kom namelijk net 2 meter te kort om het tegen mijn raam te houden.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 181923 op 20-09-2007 11:40 ]

• giant2000
Anoniem: 181923 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 11:38:
Ik heb sinds gisteren Digitenne in Amsterdam en het bevalt mij uitstekend. Ik kreeg daarbij een Samsung decoder en las hier dat de Topfield beter presteert maar goed ik mag absoluut niet klagen. Ik heb 80% bereik en kan zonder enige artifacts alle kanalen bekijken en dat ging na het doen van 1 belletje om mijn kaart te activeren. _/-\o_

VRAAG:
Ik heb een luskabel erbij gekregen om 2 decoders aan elkaar te sluiten. Kan ik de luskabel ook gebruiken om mijn antennekabel te verlegen? Of gaat dit gepaard met kwaliteitsverlies? Ik kom namelijk net 2 meter te kort om het tegen mijn raam te houden.
Ja hoor dat kan. Ik heb de antenne op de 1e verdieping van mijn huis met een kleine 30 m kabel ertussen.

2,00 m. + begane grond

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Sandrioni schreef op donderdag 20 september 2007 @ 09:22:
OK, maar wat betekent dat de verpakking in originele staat moet zijn? Ik mag het dus niet uitpakken om het te proberen? Daar gaat het mij juist om!!! :)
Natuurlijk wel! 30 dagen try & buy, bevalt het niet of werkt het niet, dan stuur je het retour. Zorg er alleen voor dat je alles (ook bijv. batterijen van afstandsbediening, scart-kabel, smartcard, handleiding enz.) er bij doet. Dat het uitgepakt en uitgeprobeerd is maakt niet uit, het wordt toch weer opnieuw verpakt voordat KPN het verkoopt. Tevens moet de smartcard door KPN gereset worden :)

• giant2000
Icelus schreef op donderdag 20 september 2007 @ 11:27:

Ik gebruik een Samsung Twin Tuner icm een breedbeeld-TV; dit werkt ok. Stel ik de tuner en TV in op 4:3 dan zet de tuner het breedbeeld om naar letter box-formaat (met de balken boven en onder) zoals zou horen.

Het zichtbare deel is nu echter groter dan hetzelfde beeld in 16:9-mode. De afstand van bijvoorbeeld een logo tot de rand is groter in 4:3-mode dan in 16:9. In 16:9 wordt er een klein deel ‘afgeknipt’.

Hoort dit zo?
Ik heb dezelfde set. Ik zie bijvoorbeeld verschil als ik de tv op volbeeld zet of op autowide. Waarschijnlijk zoomt je tv iets in. Zet de tv altijd op volbeeld en de tuner op 16:9 voor optimaal beeld.

2,00 m. + begane grond

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:39

Sorcerer8472

Mens sana?

Icelus schreef op donderdag 20 september 2007 @ 11:27:

Hoort dit zo?
Er wordt een stukje boven en onder afgeknipt ja, als je beeldformaat 'gemengd' kiest. Je kunt echter ook 'letterbox' kiezen, dan krijg je zwarte balken links en rechts. Bij Pan&Scan wordt je beeld uitgerekt. Had je ook zelf kunnen uitproberen en zien ... ;)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Sandrioni
  • Nu online
Thanks Bl44t44p!!!

giant2000 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 12:38:
[...]

Ja hoor dat kan. Ik heb de antenne op de 1e verdieping van mijn huis met een kleine 30 m kabel ertussen.
Ik heb nu 75% bereik maar kan denk ik wel 90% halen. Hoe is jouw bereik nu je toch 30m kabel ertussen hebt gedaan? Hoe kom je trouwens aan dat kabel?

• giant2000
Anoniem: 181923 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 13:55:
[...]

Ik heb nu 75% bereik maar kan denk ik wel 90% halen. Hoe is jouw bereik nu je toch 30m kabel ertussen hebt gedaan? Hoe kom je trouwens aan dat kabel?
Ik had in de woonkamer ook iets van 70% en heb nu nagenoeg 100% (ondanks de negatieve postcodecheck).
Zo'n kabel maak je zelf en is te koop in alle electronicawinkels en bouwmarkten (ze liggen zelfs nog bij de Aldi hier als antenneuitbreidingset), gewoon (coax)antennekabel op lengte en 2 losse stekkertjes.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Nu online
Ik heb het gisteravond aangesloten, smartcard geactiveerd, en ik had >95% bereik. Echter, kwaliteit was minder dan ik gewend was via @home. Was te verwachten natuurlijk, maar ik ga 't denk ik toch maar niet doen. Ik ga een retourcode aanvragen of zoiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Sandrioni schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 08:45:
Ik heb het gisteravond aangesloten, smartcard geactiveerd, en ik had >95% bereik. Echter, kwaliteit was minder dan ik gewend was via @home. Was te verwachten natuurlijk, maar ik ga 't denk ik toch maar niet doen. Ik ga een retourcode aanvragen of zoiets :)
En wat betaal je bij @home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Dat geluid zo slecht mee loopt met beeld is echt drama. Merk het nu ook gewoon bij Canvas.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Mars18 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 09:15:
Dat geluid zo slecht mee loopt met beeld is echt drama. Merk het nu ook gewoon bij Canvas.
Euh, ik denk dat dat aan je ontvanger ligt...
* Sorcerer8472 bestelt intussen DVB-C en bewaart Digitenne als backup O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Nu online
Bij @Home:

TV: 15,40 euro TV basis (=tevens TV Digitaal)
Internet: 19,95.

Totaal 35 euro.

Alternatief zou zijn:

Digitenne: 6,95
Orange ADSL (geen KPN lijn): na afloop van allerlei proefaanbiedingen: 17,95 + 9,95 (huur koper van KPN). Al met al: bijna 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand hoe je topfield single tuner kunt resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:47

dCY

Sandrioni schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:37:
Bij @Home:

TV: 15,40 euro TV basis (=tevens TV Digitaal)
Internet: 19,95.

Totaal 35 euro.

Alternatief zou zijn:

Digitenne: 6,95
Orange ADSL (geen KPN lijn): na afloop van allerlei proefaanbiedingen: 17,95 + 9,95 (huur koper van KPN). Al met al: bijna 35
je bent voor internet bij orange al klaar voor 13,95 (incl kpn-lijn)

totaal dan : 20,90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

Anoniem: 233552 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 14:26:
Weet iemand hoe je topfield single tuner kunt resetten?
hebben ze dat niet in de handleiding gezet?
anyways: menu > installatie > fabrieksinstellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-05 16:24
Als je naar een Primafoon winkel gaat en je neemt Digitenne een week op proef. Krijg je dan direct het pakket mee naar huis?

En is het wijs om meteen een buitenantenne te nemen? Ik woon op het platteland, en dus niet in een dichtbevolkte wijk o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 15:05:
[...]

hebben ze dat niet in de handleiding gezet?
anyways: menu > installatie > fabrieksinstellingen
Ik ben mijn handleiding kwijt :X

Maar het probleem is dat mijn single tuner niet altijd aangaat
Zie een paar post hierboven

Ik helpdesk gebeld zegge ja dan moet u reset en en de stekker er 15 min uitlaten

Maar ik weet nie hoe ik dat ding kan resetten
Ik kan dus niet in een menuofzo komen aangezien hij niet eens aangaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

dCY schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 14:32:
[...]

je bent voor internet bij orange al klaar voor 13,95 (incl kpn-lijn)

totaal dan : 20,90
Dat klopt niet.

http://www.orange.nl/adsl/tarieven/

Eerste jaar 8,95+5=€13,95. Daarna 17,95+9,95=€27,90. Ik blijf normaliter bij zulke dingen ook langer dan een jaar lid dus kijk meestal ook alleen naar definitieve prijs.
the-edge schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 15:07:
Als je naar een Primafoon winkel gaat en je neemt Digitenne een week op proef. Krijg je dan direct het pakket mee naar huis?

En is het wijs om meteen een buitenantenne te nemen? Ik woon op het platteland, en dus niet in een dichtbevolkte wijk o.i.d.
Op het platteland ben je juist in het voordeel: geen obstakels! Ik was eens bij iemand op het platteland, ver buiten het ontvangstgebied (Steenbergen in NB) had getest met de binnenantenne en had die direct buitengezet, maar had het eigenlijk ook met de binnenantenne binnen moeten proberen, want de ontvangst (van de publieke zenders) was subliem. Zulke percentages had ik nog nooit gezien. De commerciëlen heb ik niet getest (FTA doos) maar die hadden het vast ook gedaan. Goes, Breda, Rotterdam en zelfs kanaal 52 (Alphen aan den Rijn/Naaldwijk/Den Haag) kwam erop binnen. Nu Lopik een nieuwe antenne heeft verwacht ik dat hij ook regio TV Utrecht kan kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb tijdelijk een grootbeeld televisie aangesloten aan digitenne en wat mij opvalt is dat er maar 4 zenders zijn die nog aan 4:3 uitzendingen doen. Ik dacht dat breedbeeld uitzendingen nog altijd in de minderheid waren maar dat blijkt inmiddels niet meer zo te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 15:29:
[...]

Dat klopt niet.

http://www.orange.nl/adsl/tarieven/

Eerste jaar 8,95+5=€13,95. Daarna 17,95+9,95=€27,90. Ik blijf normaliter bij zulke dingen ook langer dan een jaar lid dus kijk meestal ook alleen naar definitieve prijs.

[...]

Op het platteland ben je juist in het voordeel: geen obstakels! Ik was eens bij iemand op het platteland, ver buiten het ontvangstgebied (Steenbergen in NB) had getest met de binnenantenne en had die direct buitengezet, maar had het eigenlijk ook met de binnenantenne binnen moeten proberen, want de ontvangst (van de publieke zenders) was subliem. Zulke percentages had ik nog nooit gezien. De commerciëlen heb ik niet getest (FTA doos) maar die hadden het vast ook gedaan. Goes, Breda, Rotterdam en zelfs kanaal 52 (Alphen aan den Rijn/Naaldwijk/Den Haag) kwam erop binnen. Nu Lopik een nieuwe antenne heeft verwacht ik dat hij ook regio TV Utrecht kan kijken..
Ben heel benieuwd naar het ontvangst, zal het dan ook posten als ik eenmaal resultaten heb.

Maar 1 vraag is nog onbeantwoord; krijg je het pakket meteen mee als je het besteld in een Primafoon winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 181923 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 15:29:
Ik heb tijdelijk een grootbeeld televisie aangesloten aan digitenne en wat mij opvalt is dat er maar 4 zenders zijn die nog aan 4:3 uitzendingen doen. Ik dacht dat breedbeeld uitzendingen nog altijd in de minderheid waren maar dat blijkt inmiddels niet meer zo te zijn :)
De meeste zenders zijn gedeeltelijk over, oude producties worden nog gewoon in 4:3 uitgezonden hoor. Alles wat nieuw is op NED123, RTL4578 en SBS6/Net5/Veronica is wel breedbeeld. Maar b.v. BBC Prime en World zijn nog gewoon 4:3 afaik. Jetix is ook nog 4:3 meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:46
the-edge schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 15:07:
Een week? Ik dacht dat de proefperiode een maand was.

En ja, als het pakket op voorraad is, krijg je het meteen mee. Je moet wel de hardware betalen trouwens, na een tijdje krijg je een voucher waarmee je 89,95 euro terug krijgt. Vergeet ook geen legitimatie mee te nemen, dat willen ze beslist noteren.

btw: over die voucher, die heb ik al minstens 9 weken geleden ingestuurd en nog steeds geen geld ontvangen... dat zou toch binnen uiterlijk 6 weken gebeuren? Overigens is er ook nog nooit abonnementsgeld of aansluitkosten afgeboekt van mijn rekening.

[ Voor 4% gewijzigd door grun93 op 21-09-2007 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Laatst online: 12-05 19:38

MavhRik

Marcel

Anoniem: 181923 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 15:29:
Ik heb twee weken geleden alle Nederlandse zenders welke niet in breedbeeld uitzenden gemaild, of ze dit gaan doen, en wanneer. Heb tot nu toe alleen van Discovery wat terug gehad. Hun antwoord was dat ze er mee bezig waren, maar ze konden nog geen tijd zeggen.

Deze zenderd hebben nog niets van zich laten horen:
-TMF
-MTV
-Private Spice

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 12:44:
[...]

Er wordt een stukje boven en onder afgeknipt ja, als je beeldformaat 'gemengd' kiest. Je kunt echter ook 'letterbox' kiezen, dan krijg je zwarte balken links en rechts. Bij Pan&Scan wordt je beeld uitgerekt. Had je ook zelf kunnen uitproberen en zien ... ;)
Nee, dit is geloof ik niet wat ik bedoel.

Ontvanger staat op letter boxed.

Een breedbeeld uitzending wordt op een 4:3 TV in letter boxed weergegeven (zoals verwacht). Het zichtbare deel is nu groter dan diezelfde uitzending op een 16:9 TV. Er wordt op een 16:9 een deel van de randen geknipt.

Op een 4:3 TV is de afstand van de rand van een logo op NL123 tot de rand van het scherm groter dan op een 16:9 TV.

Weet niet wat de beste manier is om het te beschrijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
grun93 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 18:16:
[...]

Een week? Ik dacht dat de proefperiode een maand was.

En ja, als het pakket op voorraad is, krijg je het meteen mee. Je moet wel de hardware betalen trouwens, na een tijdje krijg je een voucher waarmee je 89,95 euro terug krijgt. Vergeet ook geen legitimatie mee te nemen, dat willen ze beslist noteren.

btw: over die voucher, die heb ik al minstens 9 weken geleden ingestuurd en nog steeds geen geld ontvangen... dat zou toch binnen uiterlijk 6 weken gebeuren? Overigens is er ook nog nooit abonnementsgeld of aansluitkosten afgeboekt van mijn rekening.
Ben net naar de Primafoon winkel geweest, hoefde helemaal NIETS te betalen, kon het zo meenemen..
Volgens KPN.com heb ik hier geen dekking, maar ik heb een signaalsterkte van 93%. Al is die antenne wel heeeel erg gevoelig..
Snap alleen nog steeds niet hoe het zo goedkoop kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
the-edge schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 22:13:
[...]

Ben net naar de Primafoon winkel geweest, hoefde helemaal NIETS te betalen, kon het zo meenemen..
Volgens KPN.com heb ik hier geen dekking, maar ik heb een signaalsterkte van 93%. Al is die antenne wel heeeel erg gevoelig..
Snap alleen nog steeds niet hoe het zo goedkoop kan..
Eerste huurtuner is gratis (ipv 3 euro per maand) dus dan hoef je in de winkel inderdaad niets af te rekenen. Heb je een kooptuner dan reken je €89.95 af die je na de proefperiode (30 dagen!) terug krijgt. :)

• raven22
  • Laatst online: 06:54
Als ik bv kanaal 16 (Discovery) aan het opnemen ben met de Topfield PVR kan ik een boel andere kanalen niet bekijken (zwart beeld). In de handleiding staat hier een zinnetje over maar hoe zit dat nu precies en welke kanalen beinvloeden elkaar?

Anoniem: 213407

raven22 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 10:32:
Als ik bv kanaal 16 (Discovery) aan het opnemen ben met de Topfield PVR kan ik een boel andere kanalen niet bekijken (zwart beeld). In de handleiding staat hier een zinnetje over maar hoe zit dat nu precies en welke kanalen beinvloeden elkaar?
Heb je het antennekabeltje wel doorgelust ? In de handleiding staat hoe dit werkt

Gister dus de helpdesk gebeld

Zei die vent dat ik mijn kastje maar moest opsturen

Maar ik wil voetbal zien
Ik vroeg of ik dan geen nieuwe kon halen in de winkel ofzo en me oude opsturen
Nee dat ging niet gaat alleen als je eentje gekocht hebt blabla

Nu maar hopen dat ze dat ding vandaag komen ophalen zodat ik morgen voetbal kan kijken

Net ging die weer aan en nu 20 minuten later ofzo valt die weer uit :(

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:14

Oceria

I've been in between....

Anoniem: 233552 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 14:34:

Maar ik wil voetbal zien

Nu maar hopen dat ze dat ding vandaag komen ophalen zodat ik morgen voetbal kan kijken

Naar de winkel gaan heeft in het geval van Primafoon niet zoveel zin: ze hebben alleen complete pakketten en alleen bij hoge uitzondering willen ze wel eens een onderdeel uit zon doos wisselen.

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Oceria schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 17:02:
[...]

.....en alleen bij hoge uitzondering willen ze wel eens een onderdeel uit zon doos wisselen.
Eh, niet dus :9

En resetten bij de Topfield en Samsung tuners is dus gewoon 15 á 30 minuten van de netstroom afhalen... mechanische defecten is toch helaas een kwestie van de hele handel terugsturen. Heb je een huurtuner (Topfield single tuner)? Dan wordt ie meteen vervangen door een nieuwe, immers is het apparaat nog eigendom van KPN.

• Mars18
Anoniem: 233552 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 14:34:

Maar ik wil voetbal zien

Dan ga je er toch heen :z

jij bent toch zo cbs

• Co_2J
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-04 20:20
Ik heb sinds 2 dagen Digitenne aangesloten maar tot nu vindt ik het een drama... als de antenne < 2 mtr van het raam/ tuin deur afstaat dan ontvang ik een aantal zenders redelijk... en sommige niet.
Als ik dichter bij het deur zet dan doen de sommige het wel beter maar sommige andere dan ook weer niet en zet ik 'm wat hoger ben ik helemaal gewoon de kluts kwijt.

Het kan toch niet zo zijn dat als Ned 1 wil ontvangen de antenne rechts moet zetten en als ik Net 5 wil kijken ik de antenne links !!!!
Dan heb ik ook nog niet eens over de vertraging van het beeld tov het geluid. Het is net of het slecht is na gesynchroniseerd.

Ook heb ik een single tuner huur (= goedkoopst) maar dan heb je ook maar echt 1 aansluiting... maar als je ook nog gewoon wat wil opnemen dan moet je een zowieso minimaal een twintuner aanschaffen. Als je dan nog een tweede of derde tv aan wilt sluiten ben je ook nog eens p/st 3,- extra kwijt. Dus per saldo een abbo bij Casema oid gewoon is 15 en een beetje en voor digitenne 6,95 + 2x3 is ook zo'n kleine 13 euro

Bij de kabel hou je de analoge lijn erbij en kunnen op andere tv's gewoon wel gekeken worden. Je hebt ook wel keuze uit 50 om 50 tv/ radio zenders en bij Digitenne is het dan zo'n 23 om 19.
Dan heb je ook nog dat interactieve tv maar dan zit je qua aanschaf gelijk weer een stuk hoger qua aanschaf.

Wat een hoop hiaten heb je nog bij alle partijen zeg... Dat DVB-t is leuk maar als er een brommer voorbij rijd of je houd je hand voor de antenne is je beeld weg...

Mijn oog viel ook nog op de Pioneer HDD LX60D harddisk recorder en deze is incl.een DVB-T tuner dus alleen maar voor Digitenne...deze heeft een soort jukebox functie voor mp3's etc. en een usb aansluiting voor een externe HD. Dus compleet is hij zeker ( voor die 799,-)
Maar..... als je bij een kabel maatschappij wilt dan zit je ook gelijk weer aan een andere decoder noodzaak in combi met een HDD recorder aangezien dit weer de DVB-C versie moet zijn.

Zit nu op het punt om Digitenne te retourneren (heb een maand proef) en evt. of Interactieve tv hiervoor in de plaats te nemen. Heb je gewoon een twintuner met 160 Gb maar geen mp3 afspeel mogelijkheden...
Of een kabelaar en dan volstaat de LX60 (zonder D en dus znd tv tuner en dan ruim 100 euro goedkoper) of als nog een andere optie een Samsung DVD HR757 ( 360 Gb) aan te schaffen in combi met een kabel exploitant decoder (maar dan wel weer met een twin decoder)

Ben nu toch wel murw van al die opties, beperkingen en zijdelingse mogelijkheden maar digitenne schiet v.w.b. mijn wensen en verwachtingen toch zeker te kort.
De een heeft wat ... de ander heeft het net weer niet... maar voor mij een optimale mix van multimedia kan ik nog niet vinden en helaas dus ook niet het wel goedkope digitenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-05 19:42
Ik heb digitenne nu ook bijna een maand. En ben ook niet tevreden met de vertraging van het geluid tov het beeld. Bijna altijd loopt het geluid achter waardoor het inderdaad slecht nagesynchroniseerd lijkt... De ontvangst is verder wel prima (woon in Amsterdam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm ik probeerde dat ding om 12:15 nog 's aan tezetten en hij deed het..

En nu doet die het nog steeds
Ik begrijp er niks meer van 8)7

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 233552 op 23-09-2007 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197546

Met alle respect voor kpn, maar digitenne is echt waanzinnig inferieur aan DTV via de kabel. Circa 4x zoveel zenders, geen storing mogelijk en glansrijke hdtv toekomst. Snap niet dat dit product nog aanslaat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 197546 schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:47:
Met alle respect voor kpn, maar digitenne is echt waanzinnig inferieur aan DTV via de kabel. Circa 4x zoveel zenders, geen storing mogelijk en glansrijke hdtv toekomst. Snap niet dat dit product nog aanslaat ook.
Bij KPN kan je zelf een ontvanger uitzoeken (en/of CAM) en het is heel goedkoop. En het werkt ook buitenshuis.

Het is gewoon een ander product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Laatst online: 11:43
- Veel goedkoper
- Meerdere tv's in huis met digitaal beeld
- Nooit meer kabels trekken
- veel beter dan analoge kabel

Je moet het ook niet vergelijken met DTV via kabel (DVB-C) je moet het vergelijken met analoog via de kabel of ether en dan is het gewoon veel beter.
En in combinatie met IPTV van KPN is het totaal pakket wel vergelijkbaar en beter dan DVB-C.
Met alle respect voor kpn inderdaad.

Ik gebruik het nu al jaren met veel plezier, sinds kort heb ik IPTV erbij en dat vult precies alles aan wat je als nadeel ten opzichte van DVB-C kan beschouwen. Samen een pracht pakket voor een zeer scherpe prijs. DVB-T is dan perfect voor de andere tv's in je huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Digitenne:

Voordelen:
-Goedkoop (Jan met de pet vindt dit leuk)
-Overal te gebruiken (Jan vindt dit leuk)
-Geen kabels trekken (Jan vindt dit leuk)

Nadelen:
-Lage bitrate (Jan snapt daar toch niks van)
-Geen HDTV mogelijk (Jan snapt daar toch niks van)
-Slechtere ontvangstkwaliteit (Jan denkt: "Hoezo, het is toch digitaal?")

Minder zenders is het enige nadeel wat er aan kleeft, vanuit het oogpunt van Jan.
KPN heeft gewoon een ijzersterk product in handen, voor de gemiddelde consument.

Edit: semi-dubbelpost, nouja.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:46
Bij ons op het industrieterrein ligt helemaal geen kabel. Ik ben blij met Digitenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik heb afgelopen zaterdag digitenne genomen met een maand proeftijd. Aansluiten was een makkie. Ik ben benieuwd hoe de uitzendingen zich gaan houden bij slechter weer maar tot nu toe ben ik best tevreden over de kwaliteit t.o.v. analoge kabel. Locatie Oosterhout (NB).

Ik heb de binnenantenne gewoon boven op de kast staan waar de tv in staat op ongeveer 50 cm van het raam en heb geen enkel probleem met de zenders tot nu toe. Vrijwel geen blokkerig beeld (in de twee dagen 2 x voorgekomen voor ongeveer een 1/2 minuut) of audio/video signaal wat niet synchroon liep (1 x voorgekomen voor paar minuten). Wellicht dat verplaatsing van de antenne ook die kleine dingen oplost.

Heelaas is IPTV niet verkrijgbaar op dit moment in mijn regio want dat had wel mijn voorkeur. Ik had wel de toezegging dat zodra IPTV beschikbaar zou zijn ik kosteloos kon overstappen of evt. kon combineren.

Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe het beeld is in combinatie met een LCD of plasmascherm. Enige ervaringen?

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Icelus schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 19:46:
[...]
Op een 4:3 TV is de afstand van de rand van een logo op NL123 tot de rand van het scherm groter dan op een 16:9 TV.

Weet niet wat de beste manier is om het te beschrijven ;)
Kans is groot dat dit aan je tv ligt en niet aan je ontvanger, als het maar om zo'n kleinigheid gaat... De Samsung single tuner gaat iig prima om met breedbeelduitzendingen vind ik.

Wat me wel opvalt trouwens, is dat NL2 vaak letterboxed breedbeeld uitzendt op digitenne; aan de logo's (binnen het letterboxed gedeelte) te zien lijkt het in ieder geval erop dat het eigenlijk 16:9 hoort te zijn. Foutje bij kpn?

Kaoh: digitenne is imo niet 'veel beter dan analoge kabel'. Zelfs bij anamorphic breedbeelduitzendingen op rtl vind ik het rtl-beeld vaak zo enorm slecht dat ik liever weer de analoge kabel aanzet. Lijkt wel alsof je naar een internetfilmpje zit te kijken zo blokkerig is het dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Sorcerer8472 schreef op maandag 24 september 2007 @ 11:29:
[...]
Wat me wel opvalt trouwens, is dat NL2 vaak letterboxed breedbeeld uitzendt op digitenne; aan de logo's (binnen het letterboxed gedeelte) te zien lijkt het in ieder geval erop dat het eigenlijk 16:9 hoort te zijn. Foutje bij kpn?
Niet alleen NL2 maar bij alle zenders uit het FTA pakket komt dit (te) vaak voor. Deze fout ligt niet bij de KPN maar bij de zender zelf, waarschijnlijk vergeten een knop om te zetten (lees: programmeerfout) waardoor je 16:9 verhouding krijgt met 4 zwarte balken rondom. :(

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

giant2000 schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:15:
[...]

Niet alleen NL2 maar bij alle zenders uit het FTA pakket komt dit (te) vaak voor. Deze fout ligt niet bij de KPN maar bij de zender zelf, waarschijnlijk vergeten een knop om te zetten (lees: programmeerfout) waardoor je 16:9 verhouding krijgt met 4 zwarte balken rondom. :(
Mja, waarom hebben ze daarvoor geen check-tv bij de eindregie staan? ... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15893

Ik heb een sharp LC37XD1E gekocht oa.met dvb-t. Nu heb ik daarvoor een conax 4.0 module om digitenne er op aan te sluiten. Kan ik dan nog wel blijven opnemen met mijn hdd recorder ?? of moet ik hiervoor een losse tuner met smartcard voor hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik weet niet meer wie er zo over zat te zeuren laatst, maar diegeen krijgt nu toch zijn zin: Comedy Central per 1 oktober op Digitenne.

AT5 gaat naar tele2 voetbal 2 en zal onderbroken worden als er wedstrijden zijn. Effectief zullen dan dus AT5, Nostalgienet en tele2voetbal2 één zender delen.

[ Voor 38% gewijzigd door Mentalist op 24-09-2007 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
W3ird_N3rd schreef op maandag 24 september 2007 @ 16:14:
Ik weet niet meer wie er zo over zat te zeuren laatst, maar diegeen krijgt nu toch zijn zin: Comedy Central per 1 oktober op Digitenne.

AT5 gaat naar tele2 voetbal 2 en zal onderbroken worden als er wedstrijden zijn. Effectief zullen dan dus AT5, Nostalgienet en tele2voetbal2 één zender delen.
Hé, als de zender coordinator van Digitenne/KPN toch meekijkt op deze site: ik wil graag National geographic Channel en TCM. BBC Prime mag er dan wel af. ;)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Laatst online: 12-05 19:38

MavhRik

Marcel

W3ird_N3rd schreef op maandag 24 september 2007 @ 16:14:

Blij :)

Maar waar heb je dat vandaan als ik vragen mag?

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-05 21:16
Mooi dat er weer een kanaal bijkomt.

IK had niets met AT5, dus dat deze plaats maakt voor dat comedyding vind k alleen maar mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Laatst online: 06:54
Tja, doe mij ook maar National Geographic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Laatst online: 11:43
Sorcerer8472 schreef op maandag 24 september 2007 @ 11:29:
[...]Kaoh: digitenne is imo niet 'veel beter dan analoge kabel'. Zelfs bij anamorphic breedbeelduitzendingen op rtl vind ik het rtl-beeld vaak zo enorm slecht dat ik liever weer de analoge kabel aanzet. Lijkt wel alsof je naar een internetfilmpje zit te kijken zo blokkerig is het dan...
Als ik nu bij familie weer eens wat analoge kabel langs zie komen vind ik het niet om aan te zien. Ja rtl is inderdaad minder dan publieke bijvoorbeeld maar bij veel mensen op de analoge kabel hebben ze problemen met een paar zenders, of storing als er brommers langs komen (ja dat kan ook op de analoge kabel) en natuurlijk een algeheel blurry scherm. Nee ik vind IMO digitenne veel beter dan de analoge kabel op mijn 16:9 100hz CRT scherm.
Alleen al de voordelen van de digitale pci kaart in je pc ipv de analoge ontvanger, daar zie je pas verschil tussen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
koektrommeltje schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:13:
Mooi dat er weer een kanaal bijkomt.

IK had niets met AT5, dus dat deze plaats maakt voor dat comedyding vind k alleen maar mooi!
Even technisch gezien: er komt geen kanaal bij (die kans is ook in de toekomst wel heel erg klein), er wordt alleen maar geschoven. Er komt wel een zender bij. B)

2,00 m. + begane grond

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.