Hoofdcategorieën

Acties: [view][quote]

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

Misschien je apparaat terugzetten op MTP-modus en op die manier van je speler af halen?

Lomax

Had ik ook, na een firmware update nog wat muziek erop gezet en pas daarna de USB modus veranderd.
Kon daarna die muziek niet meer terug vinden via Total Commander :) (in de playlist stonden de albums nog wel gewoon)

USB mode omgezet, muziek gedelete, USB weer terugezet en de muziek nogmaal gekopieerd.
Reg. datum: 05 mei 2006

Ik zit ook te denken om een Clip aan te schaffen... Maar daarbij komt natuurlijk een vergelijking met de Fuze om de hoek kijken. (Waarover helaas geen ervaring topic van is..)

Dit wordt mijn eerste MP3 speler (ongelooflijk hè?), dus ik kan niet zo goed inschatten in hoeverre dat grotere scherm, en de rotatie knop van de Fuze nou echt grote voordelen zijn t.o.v. de Clip. Mag ik jullie ervaring/mening daarover eens horen? Gebruik je dat nu veel, of is het meer een gimmick?

Ik zal 'm o.a. veel bij de Fitness gebruiken (primaire reden om er eindelijk eentje aan te schaffen), dus vanuit dat oogpunt leek me de Clip ideaal.

Ben van mijn normale stereo installatie behoorlijk goede kwaliteit gewent, (B&W 602's + sub, op een dikke Denon), dus ik ga wel voor betere oordopjes. Ik zat te denken aan Sennheiser IE7 oordoppen. Passen die goed bij de Sansa's? Van de reviews die ik heb gelezen, lijkt de Sansa redelijk neutraal, en de Senn's wat warm, dus dat zou dan wel ongeveer overeenkomen met wat ik gewent ben... ?

Mijn luister repertoir is breed, van Beethoven en Dvorak, naar Norah Jones en Kylie Minogue. Maar geen hard metal o.i.d. Daarom leek me een wat neutralere gebalanceerde IE7 wel goed. Ik wil wel diep laag, maar hoef geen bonkende bassen in mijn kop.... (Ik wil muziek, geen herrie ;) )

Ik heb hem zelf ook
Reg. datum: 07 februari 2000

Die CLIP gaat dan een prima speler zijn. Zeker als je met fitness gewoon een muziekje wilt. Dan lijkt me formaat een doorslaggevend argument. Wellicht dat draaiknopnavigatie handig kan zijn, maar ik heb het niet en mis het niet. Ik zet altijd gewoon een album of een liveset op en met getagte MP3s gaat dat helemaal prima...

Je set komt bekend voor (mijn eerste hifi 10 jaar geleden was ook een Denon receiver plus B&W DM602's ;)). Met die Clip krijg je goed geluid. Met die dopjes niet. Ik zou zelf in ears willen aanreden, Creative EP 630, kost 2 tientjes, briljant goed (zie reviews). Overigens wel diep laag en ietsje stevig laag, maar dat EQ je gewenst zo naar beneden. Kwaliteit is echt prima.

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

De Clip is intuïtief en gemakkelijk te bedienen. Vanwege het formaat inderdaad handig bij fitness. Ik zou dus niet weten waarom je dan nog voor de Fuze zou moeten gaan. Voor het pure audio afspelen bij fitness doet de Clip zijn werk en heb je imo ook niet meer nodig. Een groot scherm is leuk, maar niet relevant als je aan het fitnessen bent, imo.

Reg. datum: 28 januari 2000

Hoe zit het met de radio ontvangst? Ik luister vaak naar BNR en merk dat de ontvangst van deze zender per MP3 speler nogal wat wil schelen. Dus als iemand ervaring heeft met de radio ontvangst tov voorgaande spelers...

de wanhoop nabij

quote:
deef- schreef op zondag 18 januari 2009 @ 15:16:
Hoe zit het met de radio ontvangst? Ik luister vaak naar BNR en merk dat de ontvangst van deze zender per MP3 speler nogal wat wil schelen. Dus als iemand ervaring heeft met de radio ontvangst tov voorgaande spelers...
nog niet heel veel uitgeprobeerd, maar eerste indruk is: weinig zenders, maar dan wel met goede kwaliteit

luister eigenlijk nooit radio dus wie weet zijn er gewoon ook niet meer zenders :P
Lomax

Ik heb de radio ook even geprobeerd, inderdaad weinig zenders en midden in Amsterdam tussen de huizen best veel storing.

Iemand heeft de Clip gemod... en er een granaat van gemaakt 8)7

http://www.anythingbutipod.com/archives/images/mp3grenade.jpg
Bron

Reg. datum: 02 november 2006

Het is in elk geval origineel, al ziet het er niet uit alsof het handig te gebruiken is.
quote:
That's a lot of bang for the buck.!

Vihaio wijzigde dit bericht 22-01-2009 14:36 (5%)

Granaten zijn doorgaans dan ook gemaakt om weg te gooien. Niet om in je broekzak te stoppen en om knopjes op in te drukken :P

Lomax

Lekker in het vliegtuig naar mp3's luisteren zal ook wel lastig worden :+
Reg. datum: 01 februari 2009

8 GB is heel fijn

Wat bedoel je precies daarmee te zeggen? :)

Ik ben het een tijdje vergeten, maar Rockbox voor de Clip zit er nu toch echt aan te komen. Er zijn al mensen die het geïnstalleerd hebben op de Clip.
http://anythingbutipod.com/images/forum/dfkt/portable_rigs/PC140078-800.jpg

Edit: van ABI:
quote:
Here's the rundown of the current status of Rockbox on the Clip:

* Sound output = working.
* Codecs = mostly working. MP3 and Vorbis do playback (from my tests), but sometimes cause Rockbox to freeze and reboot, or throw up a panic. I haven't tried out any other codecs yet.
* Plugins = most are working. Still a little work to do on this front.
* Flash = mostly works. Rockbox sees the full storage capacity on 1GB and 2GB Clips. I haven't gotten word about 4GB models, but from my understanding, some 4GB models may be "v2" Clips.
* FM radio = works.
* Recording = untested... from my end, anyway.
* USB = partially working.
* Charging = uncertain; IIRC this hasn't been worked on yet.

However, this doesn't mean that Rockbox on the Clip is ready for everyday use. Do NOT ask for support for Rockbox on the Clip; it is UNSUPPORTED and NOT READY for end users!

RoD wijzigde dit bericht 03-02-2009 11:55 (62%)

Dat gaat niet werken, maar dat zul je zelf ook wel begrijpen :P

oh oh,
mijn clip is afgebroken. :(

het doorzichtige clip gedeelte ligt er van af, en het veertje dat er onder hoort is weg.
het bevestigingsvoetje zit dus alleen nog maar op mijn sansa clip.

iemand enig idee of je het clip gedeelte ergens los kunt halen of bestellen?

Niet dat ik weet, maar informeer eens bij Sandisk. In die van mij zit trouwens een scheur, ook op de plek die jij beschrijft. Ik ben er dus wel voorzichtig mee, want straks breekt die van mij ook nog af :X

quote:
RoD schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 14:12:
Niet dat ik weet, maar informeer eens bij Sandisk. In die van mij zit trouwens een scheur, ook op de plek die jij beschrijft. Ik ben er dus wel voorzichtig mee, want straks breekt die van mij ook nog af :X
uhu wees er maar voorzichtig mee ja, zo zonder clip is het een heel gemis.

hij is wel een stuk dunner zo, dat wel weer :)
Reg. datum: 04 oktober 2000

quote:
uhu wees er maar voorzichtig mee ja, zo zonder clip is het een heel gemis.

hij is wel een stuk dunner zo, dat wel weer :)
Plak er een wasknijper op. :X

..en toch keihard!
Reg. datum: 27 juni 2001

Mijne is nog helemaal heel gelukkig en is nog steeds m'n hardloop vriendje :)

Ik heb trouwens het idee dat de accu nu na zo'n 20x opladen langer meegaat dan toen ik hem net nieuw had.

i7 920 @ 3515mhz (True 120), Asus P6T Deluxe, EVGA GTX295, 3x 2GB DDR3-1600 OCZ Platinum EB, Highpoint RR2320, LG w2600HP-BFS (S-IPS), in een CM-Stacker STC-T01.

Een paar keer volledig ontladen en weer opladen kan helpen om de batterij aan zijn volledige capaciteit te laten komen. Ik merk hetzelfde :) Overigens is het niet goed om het ding standaard leeg te laten lopen. Vindt de batterij niet zo leuk.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: