Hoofdcategorieën
Reg. datum: 04 oktober 2000

quote:
RoD schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 09:30:
Interessant :) Al heeft Sandisk met de nieuwste firmware eigenlijk wel de meeste van mijn wensen vervult. Toch hoop ik dat het ze lukt, keuze hebben in firmware is altijd wel lekker.
Ik heb nog wel wat wensen:
(in volgorde van relevantie)
  1. Display van de titel op aparte regel
  2. Remaining time weergave
  3. Bookmarks voor muziek
  4. Gapless
  5. Replaygain
  6. Speex
quote:
Ik heb je plaatje trouwens even geresized, die was wel erg groot :)
Mijn dank daarvoor. :)

ginkgo wijzigde dit bericht 07-10-2008 11:58 (1%)
Reden: Replaygain toegevoegd

Acties: [view][quote]

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

Pics en info van de V2 Clip. 4GB, in het zwart. Kleine veranderingetjes. Wel een verbetering van de plastic afwerking van de speler. Niet verkeerd. Daar viel nog wel winst te behalen, ook al heb ik eigenlijk niks te klagen over de stevigheid van de speler.

Mod met Liefde!
Reg. datum: 24 april 2001

Misschien maar is naar kijken met kerst ofzo. Huidige doet het nog steeds, maar het plastic kraakt "lekker" als ik er een beetje kracht op zet om bijvoorbeeld het kleine hoofdmenuknopje in te drukken.

Vraag me wel af of de firmware upgrades voor de 2.x verder zullen gaan dan voor de 1.x, hoop het niet.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270

Hoepel op!
Reg. datum: 25 februari 2001

Ik heb de laatste tijd steeds meer problemen met het opladen van de Sansa clip 4GB. Ik laad hem altijd op via een USB lader (van telefoon) en in begin stopte hij dan soms met laden en dan zei ie dat hij "connected" was, alsof ie aan de computer hangt en dan laadt hij niet op (zelfde als je hem echt aan de computer hangt dus). Meestal hielp het dan om hem gewoon even opnieuw eraan te koppelen en dan laadt ie wel op totdat ie vol is. Maar ik heb dat nu al een stuk of 10 keer geprobeerd, maar hij het laden duurt nooit lang.

Iemand idee hoe ik ervoor kan zorgen dat ie wel blijft opladen?

Reg. datum: 16 augustus 2006

quote:
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 07:28:
Ik heb de laatste tijd steeds meer problemen met het opladen van de Sansa clip 4GB. Ik laad hem altijd op via een USB lader (van telefoon) en in begin stopte hij dan soms met laden en dan zei ie dat hij "connected" was, alsof ie aan de computer hangt en dan laadt hij niet op (...)

Iemand idee hoe ik ervoor kan zorgen dat ie wel blijft opladen?
Hm, da's vreemd. Je zou verwachten dat bij een USB-lader alleen de voedings- en ground-lijn aangesloten zijn (dus de datalijnen niet). Dit is dan de reden dat de clip geen computer 'ziet' (vermoed ik): hij kan nergens mee communiceren / de datalijnen blijven constant laag.

Vreemd dat je clip desondanks denkt dat 'ie aan een computer hangt. Maar goed, zelfs dan zou hij gewoon moeten laden lijkt me. Laden doet hij ten slotte ook als je 'm aan de pc hangt, en de 5V lijn is gewoon aangesloten.

Hoewel...:
Heb je het al met een andere usb-kabel geprobeerd? Het enige wat ik - met mijn beperkte kennis - kan bedenken is dat de 5V-spanning op een verkeerde lijn van de usb-kabel staat (een van de datalijnen i.p.v. de voedingslijn), waardoor:
1) de clip aan een pc denkt te hangen
2) er geen 5V over de accu komt te staan
Het lijkt me echter bijna onmogelijk dat zoiets gebeurt in een simpel usb-kabeltje. Maar anders zou ik het ook niet weten.

Samengevat: ondanks dat het vergezocht is zou ik eens een andere usb-kabel proberen (als je dat nog niet had gedaan).

swim-bike-run
Reg. datum: 05 november 2001

hmm, ik kan de bon gaan opzoeken ivm garantie; defecte volumeknop, kan hem wel harder zetten maar niet zachter.

EDIT: geen bon kunnen vinden, even opengemaakt (irritant kliksysteem en daarbij de accu geraakt (klein gaatje in de behuizing). hij doet het nog wel maar ik denk dat opladen niet meer veilig is, dus dat wordt een nieuwe (na 9mnd dagelijks gebruik dus afgeschreven)

Scighera wijzigde dit bericht 02-12-2008 07:47 (54%)

www.triathlete.nl

Reg. datum: 14 juli 2004

hoi ik wil graag de sansa clip kopen nadat mijn iriver ifp het begeven heeft na in een plas gevallen te zijn.

ik heb paar vragen

ik luister veel podcasts, audiobooks en andere lange audiobestanden

-kan je een beetje goed vooruitspoelen naar bijvoorbeeld minuut 30 ofzo?
-stel ik luister tot minuut 50, schakel hem uit, en wil uur later verder, onthoud hij dan dat hij bij minuut 50 was?
-dat tag browsing kan ik me niets bij voorstellen, moet ik nu zorgen dat er goede mp3 tags in zitten ofzo? kan ik niet gewoon browsen op filename, folders hoeft niet eens perse maar lijkt me wel logisch

deze functionaliteit heb ik nu wel in mijn iriver en kan niet meer zonder

bedankt alvast!

Buntmans wijzigde dit bericht 04-12-2008 18:56 (17%)

Veni, vidi et sub mensam bibi...

-Het vooruitspoelen gaat steeds sneller als je het "vooruit" knopje ingedrukt houdt. Dus ook in lange files kun je nog effectief vooruitspoelen.
-Ja.
-Ja, je moet zorgen dat je ID3-tags op orde zijn. Als je niet weet hoe dat zit is de search je vriend. Er is een hoop daarover te vinden. Je kunt bijvoorbeeld Winamp's autotagger of Tag&Rename oid gebruiken.

quote:
RoD schreef op donderdag 04 december 2008 @ 19:01:
-Het vooruitspoelen gaat steeds sneller als je het "vooruit" knopje ingedrukt houdt. Dus ook in lange files kun je nog effectief vooruitspoelen.
-Ja.
-Ja, je moet zorgen dat je ID3-tags op orde zijn. Als je niet weet hoe dat zit is de search je vriend. Er is een hoop daarover te vinden. Je kunt bijvoorbeeld Winamp's autotagger of Tag&Rename oid gebruiken.
bedankt voor de snelle en duidelijke reactie. ik ga er eentje bestellen.

heb hem binnen en heb meteen een vraag.

er staan 4 nummers op al, maar als ik de clip verken in msc modus vind ik nergens vinden op de CLIP.

ik heb 3 nu gedelete vanuit het menu, heb er 1 laten staan om te begrijpen hoe het werkt, deze moet toch ergens te vinden zijn als ik browse op de clip?

Het is heel simpel. Waar heb je ze neergezet toen je de muziek naar de Clip kopieerde? Daar moeten ze namelijk staan.

quote:
RoD schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:14:
Het is heel simpel. Waar heb je ze neergezet toen je de muziek naar de Clip kopieerde? Daar moeten ze namelijk staan.
er stonden al 4 nummers op

de muziek die ik er zelf opgezet heb kan ik idd vinden, maar die 4 gratis niet. kan ze wel deleten via menu dus niets aan de hand, maar ik vraag me af die moeten toch ook ergens staan lijkt me

Slablaadjes :D
Reg. datum: 17 april 2005

Ik heb net bij mijn moeder voor sinterklaas de soundtrack van Amelie op haar Clip gezet, maar wat de hell is dit voor een helder geluid. Staat er uiteraard in FLAC op, maar wat is dat geluid toch echt geweldig. Ik begin er bijna jaloers op te worden met mijn D2, het is echt zo goed. Had het niet verwacht, had verwacht dat hij goed was. Maar mijn D2 voorbij sterven qua fijn geluid dat niet....

Psst Psst Huiskopen?

quote:
Buntmans schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:30:
[...]

er stonden al 4 nummers op

de muziek die ik er zelf opgezet heb kan ik idd vinden, maar die 4 gratis niet. kan ze wel deleten via menu dus niets aan de hand, maar ik vraag me af die moeten toch ook ergens staan lijkt me
Ah, op die manier. Dat zou ik niet weten. Sandisk zal ze wel ergens verstopt hebben. Misschien staan ze zelfs wel als verborgen.
quote:
Touchdomex schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:44:
Ik heb net bij mijn moeder voor sinterklaas de soundtrack van Amelie op haar Clip gezet, maar wat de hell is dit voor een helder geluid. Staat er uiteraard in FLAC op, maar wat is dat geluid toch echt geweldig. Ik begin er bijna jaloers op te worden met mijn D2, het is echt zo goed. Had het niet verwacht, had verwacht dat hij goed was. Maar mijn D2 voorbij sterven qua fijn geluid dat niet....
De FLAC-weergave is echt super. Er ging een wereld voor mij open qua geluid :P Wat de D2 met FLAC doet qua geluid weet ik niet, maar ik vond wel de D2 iets beter bij het afspelen van mp3.

Slablaadjes :D
Reg. datum: 17 april 2005

quote:
RoD schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:50:
[...]

Ah, op die manier. Dat zou ik niet weten. Sandisk zal ze wel ergens verstopt hebben. Misschien staan ze zelfs wel als verborgen.

[...]

De FLAC-weergave is echt super. Er ging een wereld voor mij open qua geluid :P Wat de D2 met FLAC doet qua geluid weet ik niet, maar ik vond wel de D2 iets beter bij het afspelen van mp3.
Dat gevoel had ik inderdaad ook met FLAC weergave, de D2 doet wel wat met FLAC, zeker een waardevolle toevoeging boven MP3 maar in mijn ogen als ik nu de Clip hoor is dat toch echt wel een monster wat weergave betreft. Zeer groot nadeel voor mij als je FLAC gebruikt is de hoeveelheid opslag die je over houdt om iets op te slaan. Beetje FLAC is ongeveer 300 tot 400 MB. Dat ding wat mijn moeder heeft is 2GB, reken uit hoeveel je uiteindelijk maar over houd :X Zelfs met mijn D2 16GB krijg je dat zo vol met FLAC :9

Psst Psst Huiskopen?

Ik heb ook de 2GB versie. Maar ik zet gewoon op mijn Clipje wat ik luisteren wil, dus dat zijn niet gek veel nummers. Dan kom je met 2GB ook wel toe.

Reg. datum: 18 juli 2003

Ik stond op het punt om de 4 GB versie te kopen, maar ik zie nu dat "binnenkort" de 8 GB versie beschikbaar is op mp3shop voor 69 euro.

De 4 GB kost 55 euro, dus die 14 euro extra voor een verdubbeling van het geheugen heb ik er wel voor over :9

Reg. datum: 14 december 2008

Hoi, ik lees hierboven dat de ID3 tags in orde moeten zijn. Voor mij persoonlijk is het een vereiste dat ik de muziek gewoon in mappen via Windows Explorer direct op de mp3 speler kan zetten en dan de mappenstructuur tijdens het afspelen kan gebruiken om de muziek te luisteren. Ik heb een hekel aan ID3 tags. I-audio ondersteund iets dergelijks wel, wordt dit ook ondersteund door de Sansa Clip?

En zo niet, biedt de Clip alsnog een goed alternatief? (Ik zou nu niet weten wat, maar ik heb bijna 100GB aan muziek en die zijn echt niet allemaal goed getagged).

Nee, om je muziek te kunnen bekijken op de Clip zul je toch echt je ID3-tags in orde moeten hebben.

Dat is echt *******. Waarom kunnen ze dat niet gewoon erin zetten? Kan toch niet moeilijk zijn? Nou ja, iig bedankt voor de info :) Koop 'm misschien alsnog, de prijs is super en de reviews zijn erg goed! Ik zou trouwens wel voor de 8gig gaan, tis een kleine meerprijs en dan weet je zeker dat je genoeg muziek hebt als je eens twee weken op vakantie gaat ;)

Het is tegenwoordig vrij gemakkelijk om je ID3-tags goed te zetten. Bovendien kan iedere n00b ermee overweg. Je kwakt je mp3'tjes op de speler, en er wordt automatisch de boel gesorteerd. Goed, je moet er je tags goed voor hebben staan, maar meestal is dat niet zo'n probleem. Kijk maar naar de iPod, die doe ook alles op ID3-tag, maar wordt toch goed verkocht.

Persoonlijk zou ik ook graag folder-navigatie willen zien. Ik ben van mening dat ik het zelf beter kan dan het ID3-tagsysteem. Maargoed, als je beseft dat je door middel van het automatisch taggen van je mp3's gemakkelijk de boel op orde kan krijgen is het ook niet zo'n probleem. De Clip is niet echt bedoeld om als media-tank te dienen. Met veel mp3's is het handiger om met een zelfgekozen indeling te navigeren (imo), maar bij een speler waar maar een beperkt aantal mp3'tjes op kunnen, is het voor de gemiddelde consument het makkelijkst om gewoon de automatische ID3-tagsortering aan te houden. Althans, ik gok dat dat een beetje de filosofie is.

Mocht je toch nog steeds wel graag de Clip willen, kun je eens overwegen om door middel van het automatische tag-systeem van bijvoorbeeld Winamp je mp3's eens te laten scannen op foute of missende tags. Doorgaans is de tagger van Winamp behoorlijk accuraat, waardoor ook jij, met een slecht getagde verzameling muziek, met de Clip overweg kunt.

Thx RoD! Ben zelf, zoals je merkt, ook fan van folder-navigatie, mede doordat ik zelf produceer en soms gewoon geen zin heb om demo's te gaan taggen, waarbij je ook nog precies dezelfde tags moet nemen omdat anders alles in verschillende ID3-folders terecht komt, terwijl ik het liefst gewoon 1 of 2 nummers naar een map kopieer. Daarnaast is veel oude shizzle gewoon slecht getagged, en dan wordt je verplicht alles een album te geven (terwijl ik nooit een album heb gemaakt) of je moet verplicht onder 'alle nummers' je muziek gaan luisteren.

Trouwens, 8 gig is toch een album of 80, vind ik wel genoeg om onoverzichtelijk te kunnen worden :P Ik word er gewoon een beetje gefrustreerd van dat fabrikanten niet kiezen voor en-en, maar ze maken er of-of van. Dat is jammer, want volgens mij met een beetje programmeurs kan iets dergelijks met enige effort toch worden gerealiseerd.

Waar vind je trouwens die autotags van Winamp? Zit ff te snuffelen in options maar kom het niet tegen.

In ieder geval heel erg bedankt voor je info en commentaar :)

quote:
Herdacle schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:53:
Thx RoD! Ben zelf, zoals je merkt, ook fan van folder-navigatie, mede doordat ik zelf produceer en soms gewoon geen zin heb om demo's te gaan taggen, waarbij je ook nog precies dezelfde tags moet nemen omdat anders alles in verschillende ID3-folders terecht komt, terwijl ik het liefst gewoon 1 of 2 nummers naar een map kopieer. Daarnaast is veel oude shizzle gewoon slecht getagged, en dan wordt je verplicht alles een album te geven (terwijl ik nooit een album heb gemaakt) of je moet verplicht onder 'alle nummers' je muziek gaan luisteren.

Trouwens, 8 gig is toch een album of 80, vind ik wel genoeg om onoverzichtelijk te kunnen worden :P Ik word er gewoon een beetje gefrustreerd van dat fabrikanten niet kiezen voor en-en, maar ze maken er of-of van. Dat is jammer, want volgens mij met een beetje programmeurs kan iets dergelijks met enige effort toch worden gerealiseerd.
De Clip is uberhaubt niet zo geschikt om met grote hoeveelheden muziek om te gaan. Het kleine schermpje levert nogal beperkingen op met het navigeren in je muziek.
quote:
Waar vind je trouwens die autotags van Winamp? Zit ff te snuffelen in options maar kom het niet tegen.

In ieder geval heel erg bedankt voor je info en commentaar :)
In je playlist of de media library kun je de nummers selecteren die je wilt taggen, dan doe je rechtermuisknop, send to: Auto-Tag. Dan tagged ie de boel automatisch. Soms gaat het niet helemaal goed, en worden er de verkeerde tags bijgezet, maarin de meeste gevallen klopt het gewoon. Je kunt in ieder geval een "preview" van de tags zien voordat je de veranderingen bevestigd.

Lomax

Sinds gisteren ook 2 Clips in huis.
Een 4gb versie voor in onze VW bus en een 2gb versie voor mezelf in de trein.

Ze klinken in ieder geval erg goed :*)
Mod met Liefde!
Reg. datum: 24 april 2001

Hmm, denk dat ik over een tijdje ook maar een 8GB versie neem zodat ik teminste ook een redelijke hoeveelheid FLAK er op kan zetten met de hoop dat dit ook echt beter zal klinken door mijn EP630's. Die link naar "Sandisk Sansa Clip FM 8 GB Silver" is wel een beetje misleidend, in de specificaties staat namelijk dat hij zwart is.

En nu nog een vraag voor de medegebruikers: Ik heb ooit een album met MTP op m'n clip gezet, en vervolgens ruzie gekregen met winamp waardoor ik niets meer kon lezen op de Clip. Vervolgens heb een firmware update gedaan waardoor je ook MSC kon gebruiken. Nu kan ik alleen niet meer het album vinden welke via MTP op de Clip is gezet. Ik kan hem dus wel afspelen, maar nergens op m'n speler vinden.
Iemand enig idee hoe ik deze terug zou kunnen vinden, of is de enige manier om het via de speler zelf weg te gooien?

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: