Gathering of Tweakers

Quicksearch
* JumpStart moet beter lezen op http://www.amazon.com/Can...qid=1187530007&sr=1-4
quote:
EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS Lens

Developed in response to consumer demand for a high-quality yet affordable optically image stabilized lens, the Canon EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS standard zoom lens adds a phenomenally flexible lens to the EOS 40D SLR shooter's imaging arsenal. While it features the wide-angle to mid-range zoom flexibility of its non-IS predecessor, this new EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS lens offers the significant advantage of a true lens-shift image stabilization system that yields up to a full four stops of image-shake correction.

The higher performance provided by Canon's lens shift IS system (compared with the in-camera sensor shift type offered in some competitive SLRs) includes the ability to optimize the lens performance for specific shooting situations such as low-light, long-zoom, or movement while shooting (or virtually any combination of the three). What's more, the shooter can see the image stabilization effect in the viewfinder. As the image already appears steady, more accurate framing and composition is possible, the AF point can be placed more precisely, and the photographer can concentrate on the optimal shot more comfortably.

K.I.S.S. - Beter een béétje te bot dan veel te onzeker! - Photo Portfolio

Hmm, ik ben in april overgestapt van 350D naar 30D en volgens mij ben ik daar wel blij om. Ik heb er al bijzonder veel plezier van gehad. De 40D is wat mij betreft vooral interessant vanwege de verbeterde AF (hoewel die op de 30D al fantastisch is). Ook de auto-ISO optie spreekt mij erg aan en ISO in viewfinder. Ik vergeet 'm ook steeds terug te zetten. Die highlight tone priority lijkt me ook erg fijn.

Ik kan nog een jaartje kan sparen, zo lang red ik het wel met m'n 30D. Hou ik die als tweede body.

Om nom nom nom...

quote:
bombadil schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 15:26:
Al iets bekend over een nieuwe kitlens? Ik las geruchten dat de 18-55 nu standaard met IS zal komen om tegenwicht te bieden aan de Sony Alfa e.d.
Lijkt me sterk, dan slijten ze gelijk geen enkele 17-85IS meer...

Duidelijk, de eigenaren van die lens zijn gewoon fucked ;) :+

Henk wijzigde dit bericht 19-08-2007 15:39 (9%)

Met de auto van Amsterdam naar Peking. Reisblog! Van 12 juli t/m 10 augustus dus alles behalve online ;-)

quote:
rcjkierkels schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 15:30:
Is er ook al nieuws over de Canon EOS 450D? Ik mis de beeldstabilisatie in de body :(. Toch jammer dat ze deze feature niet hebben ingebouwd. Scheelt flink in aankoop van lenzen.
Zolang de belangrijke concurrentie het niet heeft, zal Canon het zeker niet implementeren.
Canon en Nikon hebben ervoor gekozen om dit in de lenzen in te bouwen, waar iets voor te zeggen is daar het tot nog toe gewoon effectiever is. Pas als Canon / Nikon serieus marktaandeel verliezen vanwege het ontbreken van in-cam IS zal er verandering komen in mijn inschatting.
Uiteraard is dit puur speculatief...
quote:
Henk schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 15:31:
[...]

Lijkt me sterk, dan slijten ze gelijk geen enkele 17-85IS meer...

Duidelijk, de eigenaren van die lens zijn gewoon fucked ;) :+
Het zat er al wat aan te komen met de riante cashback van 150 euro. Ook ik heb een 17-85 gekocht. Dit heeft wel nog een iets ruimer bereik en USM itt de nieuwe kitlens..

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Om nom nom nom...

quote:
bombadil schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 15:46:
[...]

Het zat er al wat aan te komen met de riante cashback van 150 euro. Ook ik heb een 17-85 gekocht. Dit heeft wel nog een iets ruimer bereik en USM itt de nieuwe kitlens..
Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS USM SLR Lens

U zei?

Met de auto van Amsterdam naar Peking. Reisblog! Van 12 juli t/m 10 augustus dus alles behalve online ;-)

Skilehrer

Canon Eos 30 Eye Control
Tamron 28-75/2.8
Fuji Velvia 50, Kodak T-Max 3200

Alles wat je wil weten over Lenzen en Cameras!

quote:
Kawaii schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 15:02:
Tja als ik zo die plaatjes bekijk (fake of niet) vind ik dat LCD scherm eigenlijk te groot. Tot nu toe vond ik een groter LCD scherm nooit een probleem (niet dat het noodzakelijk was) maar nu vind ik het voor eerst echt lelijk :P
Voor een groter schermpje laat ik graag een beetje uiterlijke schoonheid van het apparaat varen ...

Canon 40D - Canon 17-40 f/4L - Canon 70-200 f/4L - Canon 50 1,8 II - Canon BG-E2N

2008
Reg. datum: 14 oktober 2002

Tja ik heb laatst met een 350D en een 30D kunnen spelen, nu vind ik het scherm van de 350D inderdaad redelijk klein, maar die van de 30D is groot genoeg. Ik zie niet echt de noodzaak van nog grotere schermen.
Maar misschien heb ik er te kort mee gespeeld, of gebruik ik niet alle mogelijkheden die het grote(re) scherm rechtvaardigen.

Zelfs daar netwerken?

Tov mijn 20d ziet het fantastisch uit, maar ik ga eerst nog 2 ŕ 3 jaartjes met mijn tweedehandse EOS 20D doen. Daarna kan ik een 40D of de 5D opvolger erbij halen.

EOS 30D, kitlens, EF 50mm/1.8, EF 85mm/1.8 | EOS D60 & Sigma 70-210mm/2.8 APO | Minolta X-700, MD 28mm/2.8, MD 50mm/1.7

quote:
Kawaii schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 16:10:
Tja ik heb laatst met een 350D en een 30D kunnen spelen, nu vind ik het scherm van de 350D inderdaad redelijk klein, maar die van de 30D is groot genoeg. Ik zie niet echt de noodzaak van nog grotere schermen.
Maar misschien heb ik er te kort mee gespeeld, of gebruik ik niet alle mogelijkheden die het grote(re) scherm rechtvaardigen.
Een groot scherm is wel fijn, mits het niet in de weg zit qua ergonomie, omdat je dan bijvoorbeeld standaard de foto kan laten zien en de 3 histogrammen per kleur bijvoorbeeld. Er is genoeg te bedenken waarom een groot scherm wel fijn kan zijn.
Vooralsnog zijn het super specs, had ik niet verwacht. Nu sparen en ergens rond januari ofzo :P eens winkelen.
quote:
rcjkierkels schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 15:30:
Is er ook al nieuws over de Canon EOS 450D? Ik mis de beeldstabilisatie in de body :(. Toch jammer dat ze deze feature niet hebben ingebouwd. Scheelt flink in aankoop van lenzen.
Uh, de 400D is pas 1j gelden verschenen.... De 450D komt dus rond feb 2008.

En Canon bouwt geen IS in de body's, maar in de objectieven.

iKremers wijzigde dit bericht 19-08-2007 17:21 (4%)

EOS 30D | MacBook | Playstation 3 | PSN: LT_Dirty_Harry

Pinnacle of Perversion
Reg. datum: 18 juni 2007

quote:
Als Nikon-schieter en wide-angle fan: _kwijl_. Je zou er bijna een 5D voor aanschaffen. (De Nikon 14mm is ook erg prettig though, maar ja niet echt nuttig op een 1.5 factor).

Te koop: Metz 40MZ-2, tokina 100-300, tokina 28-80, tamron 70-300; DM voor details.

p990i

En de Amazon 40D pagina is weer verwijderd :+.

Vandaag @ kraagjes.nl:

Letten jullie er wel op dat het niet te ver offtopic gaat? Daarbij doel ik op discussies over nieuwe lenzen of de nieuwe 1D. Die passen beter thuis in resp. 1Ds MkIII specs, Canon's nieuwe vlaggenschip! en Het grote Canonmount-objectieven-topic v8.0. Thnx :)
Canona

quote:
Kawaii schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 16:10:
Dat vond ik nou ook, de 30D heeft echt een mooi formaat lcd, daar hadden ze niets aan hoeven veranderen wat mij betreft. Ik heb liever een makkelijk te bedienen body dan zowat alleen een lcd-scherm met een lens eraan.. Groter scherm betekend ook kortere accuduur, maar er het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen.

30D | 350D | 18-50 F2.8 | 50 F1.8 | 85 F1.8 | 70-200 F4 | 430EX

Vandaag @ kraagjes.nl:

quote:
spacer schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 18:41:
En de Amazon 40D pagina is weer verwijderd :+.
Het is maar goed dat ik er een PDF van heb gemaakt O-) :P
size matters

quote:
Cyclonist schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 18:45:
[...]

Dat vond ik nou ook, de 30D heeft echt een mooi formaat lcd, daar hadden ze niets aan hoeven veranderen wat mij betreft. Ik heb liever een makkelijk te bedienen body dan zowat alleen een lcd-scherm met een lens eraan.. Groter scherm betekend ook kortere accuduur, maar er het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen.
Het is natuurlijk maar net hoe vaak je op je schermpje kijkt. Ik heb m bijvoorbeeld standaard uit staan en kijk alleen of en toe even of t allemaal goed gaat, vooral bij moeilijk licht. Denk niet dat het heel erg veel zal schelen, maar je hebt gelijk, je accu zal er in ieder geval niet lánger van mee gaan.

P R N D

quote:
nose schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 19:13:
[...]

Het is natuurlijk maar net hoe vaak je op je schermpje kijkt. Ik heb m bijvoorbeeld standaard uit staan en kijk alleen of en toe even of t allemaal goed gaat, vooral bij moeilijk licht. Denk niet dat het heel erg veel zal schelen, maar je hebt gelijk, je accu zal er in ieder geval niet lánger van mee gaan.
Vergeet niet dat er bijna 2 jaar technische vooruitgang heeft plaatsgevonden weer. Dus het scherm kan wel groter zijn, maar dat zegt nog niet dat het ook meer stroom verbruikt :)

Nikon: D3; D50
17-35mm f/2.8; 35mm f/2; 50mm f/1.4; 80-200mm f/2.8; 85mm f/1.8; Micro 105mm f/2.8;
SB-800; SB-600; SB-24; SU-800
Sigma: Fisheye 15mm f/2.8

TurboCharged Supra Driver

Boh om die accu zou ik me niet zo druk maken. In de 30D heb ik bij een hele dag schieten nog steeds maar 1 accu gebruikt. 2e accu is altijd nog bomvol als ik terug kom van een dag knallen (= 1200 shots grofweg) en de eerste accu is dan meestal ook nog lang niet leeg. En zoals gezegd, schermpjes worden zuiniger, dus ik vermoed dat je met 1 accu nog steeds ruim een dag kan uitkomen.

Wat betreft de specs, het lijkt wel een "geknepen" 1D3. En dat geknepen moet je dan met een zak zout nemen ;)

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Okayish, dit is een stuk betere upgrade dan de 20D -> 30D, dat moge duidelijk zijn. Specswise veegt het de vloer aan met alles wat er op dit moment in het segment te krijgen is, ook nog eens simpel. Ik ben met name benieuwd naar de AF-unit. Die liveview en het schoonmaaksysteem kunnen me in ieder geval gestolen worden.

De hamvraag: Ga ik upgraden? Ik weet het nog niet, niet op basis van deze kale specs. Ik wil hem eerst eens voelen, even prutsen en kijken hoe die AF-unit het doet, etc... Ben benieuwd naar de reviews van o.a. DPR (als die er ooit komt :X ). Maar ik heb op dit moment nog niet het gevoel van hebbe hebbe, de 30D voldoet gewoon erg goed voor wat ik doe, zelfs met inmiddels 57K shots op de teller :)

edit: okay, prijsstelling is wel erg gunstig :X Maar goed, eerst zien en prutsen, dan eens nadenken :)

neographikal wijzigde dit bericht 19-08-2007 22:31 (12%)

Die prijsstelling is verdomde scherp, dat is wel duidelijk...

US$1299 voor de body en US$1499 voor de kit met 18-55 f3,5-5,6 IS USM is strak aan de prijs. Zeker als je beseft dat we het hebben over de introductieprijs!

De 30D deed US$1399 (body) en US$1499 voor de kit, waarbij de toenmalige kitlens echt véél minder spectaculair was.

Ik ben wel benieuwd wat Nikon nu gaat doen. D200s? D300? Met live view, 6,5 fps, 9 cross-type AF sensors, gedeeltelijke weathersealing en cleane ISO 3200 (H) is de 40D in ieder geval iets waar Canon zich niet voor hoeft te schamen.

K.I.S.S. - Beter een béétje te bot dan veel te onzeker! - Photo Portfolio

Reg. datum: 02 april 2004

Hiervoor heb ik de 30D en de 400D laten liggen! Vanaf mijn 350D lijkt de sprong naar deze 40D een heel goede en ik denk niet dat ik op toekomstige prijsdalingen ga wachten :P .

Commentaar? Mail me maar

Zo te zien is het officieel inmiddels :)

* Canon press release 40D: http://www.usa.canon.com/...release/20070820_40d.html
Canon press release 1Ds Mark III http://www.usa.canon.com/...ease/20070820_1dsmk3.html

Wolfboy wijzigde dit bericht 20-08-2007 07:16 (29%)

veerboot met underscores

Kostte blijkbaar wat moeite om de programma-keuze knop er nog op te passen, hij zit scheef :P

Bij de 400D zit er een sensor die het display uitschakelt zodra je een foto gaat maken. Hoe zit dat bij de 30D/40D? Die hebben sowieso geen functie om de instellingen op het grote display te laten zien, aleen op het display bovenop neem ik aan. Als je zo'n groot scherm hebt is het bijna zonde om hem alleen voor foto's te gebruike imho :P

pc specs: groter, beter, mooier en sneller dan de jouwe :+

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws