Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoelJewel schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 13:12:
[...]
Schommelen prima, maar geen 30% verschil.
Daarnaast is Canon een Japans bedrijf, die de prijzen dan vanuit de Yen zou vertalen naar Dollar en Euro. Waarom gaat iedereen er altijd vanuit dat de prijs vanuit de Dollar vertaald wordt naar de Euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 22:36

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 13:48:
[...]

yep dat mis ik nu met de cameras waaronder de S5. het kost teveel handelingen om van flits naar available light te switchen. zet de flitser uit en moet de iso dan opwaarderen en de van M naar AV gaan of op M de tijden goed zetten voor de hogere iso. dat zou ik graag me 1 druk of slinger aan een handeltje willen doen :Y :Y
Ik heb m'n flash-off op de customfunctions knop zitten. Misschien is dat ook iets voor jou? :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 14:42:
[...]

Daarnaast is Canon een Japans bedrijf, die de prijzen dan vanuit de Yen zou vertalen naar Dollar en Euro. Waarom gaat iedereen er altijd vanuit dat de prijs vanuit de Dollar vertaald wordt naar de Euro?
Dat maakt toch geen zak uit? Dan nemen we de omrekening naar de YEN even mee:

USD 1.299 = YEN 127.950
EUR 1.299 = YEN 184.978

Ook weer een verschil van 30,8% ... (net als bij directe USD <-> EUR omrekening).

Het is raar dat de prijzen in westerse landen voor hetzelfde product 30% uitelkaar liggen en dat regeringen dit door importheffingen/douanekosten enz. 'mooi' in stand kunnen houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:09

rapture

Zelfs daar netwerken?

Je hebt ook zoiets als de economische prijs, niet enkel in termen van onderdelen/productiekost/... denken. Maar ook "wat de gek ervoor geeft" is een belangrijke factor. Juist nu de Amerikaanse economie problemen heeft en consumptie gaat achteruit, dan moet je camera's ook goedkoper prijzen. In Europa draait de economie excellent en de werkloosheid is nog nooit zo laag geweest (babyboomgeneratie gaat op pensioen en nu zijn er te weinig jongeren die de ouderen kunnen vervangen, zo kunnen politiekers honderdduizenden banen beloven en ook echt "creëren".), dus de camera's mag ietsje duurder zijn.
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 14:42:
Omdat de wereld na WOII afgesproken heeft dat de wereldhandel op dollar gebaseerd wordt. Alles wordt naar dollar vertaald, daarna pas naar een andere valuta. De dollar doet dus, wat goud tijdens het British Empire deed.

[ Voor 47% gewijzigd door rapture op 20-08-2007 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
rapture schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 15:06:
Je hebt ook zoiets als de economische prijs, niet enkel in termen van onderdelen/productiekost/... denken. Maar ook "wat de gek ervoor geeft" is een belangrijke factor. Juist nu de Amerikaanse economie problemen heeft en consumptie gaat achteruit, dan moet je camera's ook goedkoper prijzen.
Moah moah, zo slecht gaat het daar nóg niet hoor ;) Daarnaast is het bijna altijd zo dat het gat aanwezig is en de dollarprijs de europrijs is. Ze vragen gewoon wat ze kunnen vragen...helaas.

Nog een voorbeeldje daarvan zijn cd's, ze rekenen gewoon de elasticiteit uit en kijken wat lokaal de omzet maximeert. Erg fijn is dat...er is toen eens een documentje van Philips uitgelekt over dit onderwerp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Kunnen we het economisch gebabbel even achterwege laten? Ik bedoel, dadelijk komt de McDonalds Index ook nog voorbij. Wordt een beetje teveel off-topic zo.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Mwah, dan heb ik dus een mooi ander puntje. De BG-E2 grip is al tijden nergens meer leverbaar, en ik heb al een paar keer grapperig geroepen dat dat kwam door de grip voor de 40D, maar de E2n lijkt de E2 écht te gaan vervangen. Maar die E2n gaat dus wel een mooie 270 bucks kosten, wat dus op zijn minst 250e gaat zijn...

Weatherseals zijn leuk, maar niet boeiend op een 30D en zéker niet als het me 100 a 150 euro extra moet gaan kosten :(

* Henk dan toch maar aan de ebay moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit de startpost haal ik dit:
Battery grip (optional): Battery grip BG-E2N or BG-E2
De BG-E2 gaat dus nog passen, wellicht heeft Crown of Touchdown de grip nog in voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

En de preview van dpreview is ook wat uitgebreider geloof ik?, klikkerdeklik

ze hadden sneaky het laten lijken alsof de in depth review er al was: link

[ Voor 47% gewijzigd door Nomad op 21-08-2007 14:03 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Preview was er al, review moet nog komen, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er dan echt helemaal niemand die de plaatsing van de knoppen onder in plaats van naast het scherm in twijfel trekt?! Lijkt mij zeer onhandig in het gebruik al is alles een kwestie van wennen maar goed, 2.5" is nog steeds prima zolang je daar een kwalitatief beter schermpje tegenover zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Viel me inderdaad ook al op. Ik kan nu vlot bij de knoppen, maar ik wil eerst eens voelen hoe dat in de praktijk uitpakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

en de prijs is ook neer gezet: 1369 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Dan hou je hem lekker in de portretstand, zitten de knoppen er weer naast :P.

Ik heb hem vast voorgedragen voor de pricewatch trouwens. Zijn er naast "Konijn" al anderen die een prijs durven noemen?

edit: het zal nomad wel weer eens niet zijn...

[ Voor 8% gewijzigd door Toff op 21-08-2007 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Dat is body only neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 17:38
Tom schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:42:
[...]

Dat is body only neem ik aan?
Jep, en ook al op de website van o.a. cameranu.nl te vinden :) (zelfde prijs..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ik verwacht ook dat de winkels eerst allen dezelfde prijs neer zullen zetten. Dat zal de eerste 3 maand wel zo blijven verwacht ik, wanneer ze beginnen met prijsdalingen, dan zullen de verschillen er ook pas komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zodra ze de camera op voorraad hebben zullen de verschillen wel beginnen te komen, en Canon kennende zijn de camera's toch redelijk snel na de introductie beschikbaar :) Ik zit zelf te denken om de 40D zo vlak voor kerst te halen, dan is die al even op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-08 19:02
pff 700,- meer dan mn 400D body bij de intro. Toch maar rustig overdenken of de upgrade nu al verstandig is... Eerst maar s ff vasthouden, iets wat ik bij mn 400d niet gedaan heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 16:15

qless

...vraag maar...

ThomasW schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:05:
pff 700,- meer dan mn 400D body bij de intro. Toch maar rustig overdenken of de upgrade nu al verstandig is... Eerst maar s ff vasthouden, iets wat ik bij mn 400d niet gedaan heb..
Als ie net zo goed voelt als 30D - niet doen - je bent verkocht dan;)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

maar in dslr land ben je wel heel financieel onvoordelig bezig als je iets koopt bij de intro ervan. Camera's gaan gewoon een eerste harde stap naar beneden na ongeveer 3 maand, tenminste, dat is in het verleden vaak zo gebleken en het lijkt me verstandig om even te wachten (voor de meeste van ons iig :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThomasW schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:05:
pff 700,- meer dan mn 400D body bij de intro.
De 30D / 40D gaat ook een stapje verder dan de 400D, niet echt te vergelijken hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Dat is toch tegenwoordig bij bijna alles? Alles waar maar elektronica in zit, en waar upgrades mogelijk zijn.

Wat betreft de 40D, ik ben blij met mijn 30D, het enige wat ik mis is dan de ISO altijd in mijn viewfinder, maar verder heb ik niks te klagen. Misschien het AF systeem, maar dat moet zich nog bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Heb zelf hier ook een EOS 30D, maar zit toch met een schuin ook te kijken naar de 40D hoor...
Even kijken als de echte reviews komen...

Heldere viewfinder, vervangbare focusscreens, Live-view zijn toch wel leuke features...

/EDIT -> en niet te vergeten de verbeterde AF (cross-type vanaf F5.6).

[ Voor 14% gewijzigd door Tha BasZ op 22-08-2007 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:46

Masselink

Voor de dorst

Tha BasZ schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 13:54:
Heb zelf hier ook een EOS 30D, maar zit toch met een schuin ook te kijken naar de 40D hoor...
Even kijken als de echte reviews komen...

Heldere viewfinder, vervangbare focusscreens, Live-view zijn toch wel leuke features...
Het lijkt mij ook wel leuk, maar om nu weer zoveel bij te leggen??
Live-View gebruik je denk ik niet zo veel. Is voor laag bij de grond leuk (of boven je hoofd), als het display kantelbar was geweest.

andere punten voor mij:

- Groter scherm is leuk, maar resolutie is gelijk, kijkhoek kleiner. Niet zo heel interessant dus.
- Heldere Viewfinder is leuk, maar denk niet dat het echt van veel invloed is op de prestaties.
- De extra knop AF-ON is op de 30D ook te gebruiken door het instelllen van de FEL(*) knop.
- Extra megapixels vind ik niet interessant. (nog niet)
- Sensor Cleaning vind ik echt waardeloos. Ik hoef geen stof in mijn body...

Verwisselbare focusscreens ? Wat doet dat

Lenzen zijn ook belangrijk zeg ik altijd maar.....

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Grootste mogelijke voordelen zijn het AF-systeem, zoeker en de nieuwere sensor. Maar als je nu moet kopen? Ik weet niet, maar de 30D biedt op het moment echt enorm veel waar voor z'n geld en zal je absoluut niet snel beperken :)
Masselink schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:32:
Geloof niet dat je veel keuze hebt daarin :P

[ Voor 34% gewijzigd door neographikal op 22-08-2007 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
[...]

Het lijkt mij ook wel leuk, maar om nu weer zoveel bij te leggen??
Live-View gebruik je denk ik niet zo veel. Is voor laag bij de grond leuk (of boven je hoofd), als het display kantelbar was geweest.

andere punten voor mij:

- Groter scherm is leuk, maar resolutie is gelijk, kijkhoek kleiner. Niet zo heel interessant dus.
mwa, dat moet maar blijken
- Heldere Viewfinder is leuk, maar denk niet dat het echt van veel invloed is op de prestaties.
wels door een fatsoendelijke zoeker gekeken? Dan praat je wel anders
- De extra knop AF-ON is op de 30D ook te gebruiken door het instelllen van de FEL(*) knop.
Waardoor je FEC functionaliteit verliest, wel goed van ze.
- Extra megapixels vind ik niet interessant. (nog niet)
Extra crop space
Stof in je body? Ik heb liever geen stof op mijn sensor

Lenzen zijn ook belangrijk zeg ik altijd maar.....
Je post slaat een beetje als een lul op een gebakje.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Laatst online: 18-06 08:34
€1179 bij Komplett

klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ziek :X Als dit zo doorgaat zit hij binnen een maand of twee onder de 1000...

[ Voor 83% gewijzigd door neographikal op 22-08-2007 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

neographikal schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:42:
Ziek :X Als dit zo doorgaat zit hij binnen een maand of twee onder de 1000...
En dan wordt et wel erg interessant... ;)

30D begon meen ik ook rond de 1200 euro, maar zakte toen niet gelijk zo (volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Simon schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:35:
[...]

mwa, dat moet maar blijken

[...]

wels door een fatsoendelijke zoeker gekeken? Dan praat je wel anders

[...]

[...]

Extra crop space

[...]

Stof in je body? Ik heb liever geen stof op mijn sensor

[...]

Ik heb het over het verschil tussen een 30D en een 40D. Nu inruilen betekend een hoop geld erbij, voor (weinig extra) functionaliteit. Er zijn veel mensen met een prima camera zonder een bijbehorende goede lens. Iemand met een 30D zonder "L" lenzen, kan beter een lens upgraden, dan de body....etc.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Simon schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:35:
Gebruik jij FEC wel eens? Uberhaupt iemand?
Ik heb het nog nooit gebruikt, maar werk ook maar weinig met een TTL flitser.
:D

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Masselink schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 16:04:
[...]Iemand met een 30D zonder "L" lenzen, kan beter een lens upgraden, dan de body....etc.
Ik heb nu wel 'n 350D, maar euh, toch vraa ik me af waarom jij zegt dat ik beter in glas investeer dan in die 40D body?
Heb nu de 17-55 2.8IS, en zie niet direct iets in de L lijn dat daar in de buurt bij komt, als je ales gaat bekijken.
De EF-S serie is optimized voor cropcams, dus waarom dan per sé EF & L glas aanraden?
abrakadaver schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 16:09:
[...]
Ik gebruik FEC veel, en samen met mij denk ik ook zowat alle andere partyshooters (en mss nog mer, maar met andere dan partyfotografie heb ik weinig tot geen ervaring)

[ Voor 28% gewijzigd door dodge_911 op 22-08-2007 16:47 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
dodge_911 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 16:46:
[...]

Ik heb nu wel 'n 350D, maar euh, toch vraa ik me af waarom jij zegt dat ik beter in glas investeer dan in die 40D body?
Heb nu de 17-55 2.8IS, en zie niet direct iets in de L lijn dat daar in de buurt bij komt, als je ales gaat bekijken.
De EF-S serie is optimized voor cropcams, dus waarom dan per sé EF & L glas aanraden?

[...]

Ik gebruik FEC veel, en samen met mij denk ik ook zowat alle andere partyshooters (en mss nog mer, maar met andere dan partyfotografie heb ik weinig tot geen ervaring)
So true en om maar te zwijgen over de 10-22/3.5-4.5 USM en de 60/2.8 Macro. Prima lenzen die eigenlijk geen tegenhanger hebben in het 'L' gebied.
[...]

Voortdurend :) Buiten het party-shooten om, ook gewoon bij inflitsen etc. FEC is gewoon een erg fijne optie :)

[ Voor 19% gewijzigd door Henk op 22-08-2007 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

[...]
Ja, flitsen doe ik bij voorkeur in standje M, dan kan ik met FEC zorgen voor onderbelichten als er anders overbelichte delen in de foto zijn. Zou niet weten hoe het anders moet.

Ben wel blij dat ik 1 L-lens heb, mag ik tenminste een 40D kopen |:(

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik ben ook heel erg benieud naar de nieuwe 18-55 lens. Ik had als plan om de 17-40L te kopen wat voor de huidige prijs een prima lens is, maar ik heb liever net iets meer bereik.
Als de nieuwe 18-55mm niet tegenvalt is dat misschien ook wel het overwegen waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

En ik bedoel de overstap van een 30D naar een 40D.
Ik heb geinvesteerd in een 24-70 USM 2.8L en een 70 - 200 USM IS 2.8L, echt super lenzen...
(daarnaast nog een 580EXII)

Er zit meer winst in de lenzen dan in de body.....

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Als de 40D idd snel naar de 1000 springt, dan is de 30D overbodig geworden, tenzij die rond de 700 gaat zitten...dan zou het allemaal net passen, maar ik zou dan zeker kiezen voor de 40D....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Lijkt me echt een mooie camera. Met die 1DSIII, G9 en deze 40D heeft Canon weer wat lekkere camera's op de markt gezet. Een veel positiever gevoel voor mij persoonlijk dan toen bij de 1DIIn, 30D en G7.

Vooral de nieuwe AF unit, 14bits RAW, 6.5fps en de grotere zoeker zouden voor mij belangrijke punten zijn om m'n 20D te upgraden naar een 40D. (alleen geld zorgt ervoor dat ik het niet kan doen...boehoe :'( ) . Oh ja.. ook nog eens permanent ISO in je VF..
Henk schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 16:48:
So true en om maar te zwijgen over de 10-22/3.5-4.5 USM en de 60/2.8 Macro. Prima lenzen die eigenlijk geen tegenhanger hebben in het 'L' gebied.
hmm.. een 16-35/2.8 L mkII heb je wel, maar een 100/2.8 Macro heb je niet in L vorm nee. (is overigens wel een heerlijk lensje, ook al is het geen L). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

[...]

Kan je je focusscreen vervangen :) (spiegeltje in de camera) En vervangen door een fatsoenlijk exemplaar ipv de standaard DSLR meuk :S
*qadn mist zijn split-prism van zijn oude minolta*

Voor mensen die handmatig focussen is zo'n focussing screen een must. (je verliest wel wat licht, wat bij een APS grootte en trage lens (3.5+) vervelend kan zijn. Prima voor je Macro werk en 85/1.8 :)

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij verwar je je matglas met je spiegel. Zijn twee heel verschillende dingen. Het is trouwens nog maar de vraag hoe ideaal een deelprisma is met een relatief kleine zoeker (in vergelijking met film).

Bij canon is dacht ik het matglas door de gebruiker te vervangen vanaf de Dx0 serie

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
De 40D is de eerste, uit de consumentenreeks van digitale EOS camera's, waarbij je het matglas kan vervangen. Het kon al bij de professionele 1D serie.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacer
  • Laatst online: 10-09 15:27

spacer

SAP nerd

Wat zijn eigenlijk de verwachtingen qua beeldkwaliteit van deze camera?
Gaat hij beter presteren dan de 30D of juist slechter? Je zou zeggen dat het met een Digic III processor en de technologische vooruitgang betreft de sensor nog beter kan :).

offtopic:
Als deze camera dan ook nog eens tegen de 1000 euro gaat zitten komt ie er hier snel in :D.

[ Voor 59% gewijzigd door spacer op 22-08-2007 20:34 . Reden: Sorry mod :$. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:30

Zoefff

❤ 

Modbreak:Het is natuurlijk leuk dat iedereen hem enthausiast gaat kopen als de prijs onder de x euro zakt, maar wij hebben verder weinig aan zo'n mededeling. Graag dus ontopic houden, en dit soort 'info' achterwege laten ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Laatst online: 12-09 16:15

qless

...vraag maar...

martijn_tje schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 19:47:
Volgens mij verwar je je matglas met je spiegel. Zijn twee heel verschillende dingen. Het is trouwens nog maar de vraag hoe ideaal een deelprisma is met een relatief kleine zoeker (in vergelijking met film).

Bij canon is dacht ik het matglas door de gebruiker te vervangen vanaf de Dx0 serie
En bij de 40D ;)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Matglas kan ook los bij de 5D en 350D, van de 30D weet ik 't niet. Ik denk dat ze er op doelen dat ze vervangende matglazen aanbieden.

|>

• Toff

Toff

FP ProMod
Simon schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 01:02:
Matglas kan ook los bij de 5D en 350D, van de 30D weet ik 't niet. Ik denk dat ze er op doelen dat ze vervangende matglazen aanbieden.
Van de site van Canon (bij "Features"): "Wide range of accessories, including interchangeable focusing screens, extensive remote control options, and new battery grip BG-E2N." (bold by me).

En van de Canon Press Room (bij "Improved Autofocus and Exposure Control") : "The Canon EOS 40D Digital SLR is also the first camera in its class to offer two interchangeable focusing screens in addition to the standard precision matte screen. Users can opt for a grid-type focus screen that makes it easier to verify horizontal or vertical alignment while determining image composition, as well as the Super-Precision Matte focusing screen that makes it easier to grasp the "sweet spot" of manual focusing when using a lens with a maximum aperture of f/2.8 or faster." (bold by me)

Ik lees hier toch echt "verwisselbare matglazen", verschillend van gewoon "los kunnen", want "first camera in its class", dus afwijkend van de door jou genoemde modellen. Nu nog een matglas met deelbeeld en microprisma...
Eerste in z'n klasse, dat is misschien eerste van canon in z'n klasse? Voor de Minolta 7D leverde minolta ook al verschillende matglazen.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Toff

Toff

FP ProMod
Ja, verwisselbare matglazen zijn niks nieuws, de Canon F1 uit 1971 had ze bijvoorbeeld ook (mijn herinneringen aan KB gaan niet veel verder terug), maar die was dan ook bedoeld als professionele 35mm systeemcamera. In de digitale "prosumer" klasse is de 40D natuurlijk wel de eerste van Canon die dit biedt. Het bericht komt natuurlijk wel uit de press room :D. Ik noemde het alleen om Simons veronderstelling te ontkrachten, niet om te boosten ofzo. Minolta mag van mij best de eer hebben.

Verwijderd

Toff schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 01:49:
[...]
En van de Canon Press Room (bij "Improved Autofocus and Exposure Control") : "The Canon EOS 40D Digital SLR is also the first camera in its class to offer two interchangeable focusing screens in addition to the standard precision matte screen. Users can opt for a grid-type focus screen that makes it easier to verify horizontal or vertical alignment while determining image composition,
Ehm, zoiets heb ik ook op mijn D80 zitten en dat kan ik uit of aan zetten, zonder dat ik mijn matglas moet gaan wisselen. Tja, ongetwijfeld een wereldprimeur van Canon.

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 13:37:
[...]
Ehm, zoiets heb ik ook op mijn D80 zitten en dat kan ik uit of aan zetten, zonder dat ik mijn matglas moet gaan wisselen. Tja, ongetwijfeld een wereldprimeur van Canon.
Ehm, ik vrees dat ik je niet begrijp. Je kunt je matglas verwisselen, zonder je matglas te verwisselen?

• neographikal
  • Niet online
't gaat hem om de lijntjes :)

• Toff

Toff

FP ProMod
Best wel handig idd. Handiger zelfs dan het matglas ervoor verwisselen, maar een verwisselbaar matglas biedt natuurlijk veel meer dan alleen die lijntjesoptie.
Een deelprisma lijke me niet zo makkelijk uit te zetten idd.

Verwijderd

Op m'n D200 werkte dat zeer prettig en zelfs m'n Ixus 800IS heeft grid lines.

• neographikal
  • Niet online
Het zal mij persoonlijk worst wezen, ik richt m'n camera en klik. Op Noorwegen na waar ik de scheefheidsziekte galore had na heb ik er eigenlijk normaal nooit last van :) Sterker nog, ik ben te druk bezig met andere dingen of te snel bezig om ook maar op de lijntjes te kunnen letten :)

Als ik wél de tijd heb, dan sta ik sowieso vanaf een statief te werken in de situatie waar die lijntjes handig kunnen zijn. De rest is werk op locatie en dan zal het wel :)

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

[...]

Ik, heel vaak zelfs :)

Bericht hierboven

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Ik heb AF op mijn FEC knopje. Vind dat aparte knopje voor de autofocus dus wel fijn :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
jammer dat ook hier geen 2e scrol wiel op zit eigenlijk.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 14:02
Het duimwiel is niet scroll genoeg? Of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Geen idee wat de exacte definitie is van een "scroll wiel", maar je hebt (net zoals bij z'n xxD voorgangers) gewoon twee wielen waaraan je kan draaien.

Lekker makkelijk dus als je snel van sluitertijd/diafragma/belichtingscompensatie/iso/ etc wilt veranderen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brum
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-09 16:40
Om even op die prijzen terug te komen:
Op Digicamshop is de camera (Duits model) ook al voor 1179 te pre-orderen, maar de variant met IS lens (17-85) is 1529. Een verschil van 350 EUR dus, terwijl eerder werd gesproken over 200 USD verschil tussen body en kit. Was dat een andere lens? Want daarbij werd ook over een IS lens gesproken.

30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, en dat was de ef 28-135 F3.5/5.6 IS (denk ik)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2007 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Brum schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:23:
Om even op die prijzen terug te komen:
Op Digicamshop is de camera (Duits model) ook al voor 1179 te pre-orderen, maar de variant met IS lens (17-85) is 1529. Een verschil van 350 EUR dus, terwijl eerder werd gesproken over 200 USD verschil tussen body en kit. Was dat een andere lens? Want daarbij werd ook over een IS lens gesproken.
Ja, de nieuwe kitlens EF-S 18-55 IS

Edit: deze

[ Voor 9% gewijzigd door ajhaverkamp op 24-08-2007 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 16:18

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Een 30D body is al aardig gezakt in prijs. € 805,- euro bij Konijn! Ik heb ooit een stuk meer betaald voor mijn 300D. Het prijsverschil van 400 euro met de 40D vind ik dermate groot, dat ik mijzelf sterk afvraag of de 40D een betere aanbieding is dan de 30D...

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guillaumemay schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:10:
Geen idee wat de exacte definitie is van een "scroll wiel", maar je hebt (net zoals bij z'n xxD voorgangers) gewoon twee wielen waaraan je kan draaien.

Lekker makkelijk dus als je snel van sluitertijd/diafragma/belichtingscompensatie/iso/ etc wilt veranderen. d:)b
Is inderdaad ook handig maar het duimwiel werkt echt hartstikke lekker. Het scrolwieltje vind ik vele malen minder in gebruik, is te stug en dit is bij de Nikons veel soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

antonboonstra schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:52:
Een 30D body is al aardig gezakt in prijs. € 805,- euro bij Konijn! Ik heb ooit een stuk meer betaald voor mijn 300D. Het prijsverschil van 400 euro met de 40D vind ik dermate groot, dat ik mijzelf sterk afvraag of de 40D een betere aanbieding is dan de 30D...
Een nieuwe camera die nauwelijks uit is..kun je toch qua prijs niet vergelijken met een model dat allang en breed op de markt is en inmiddels hevig onder prijsdruk staat?
De nieuwigheid moet er ff afwaaien en de leverbaarheid meer dan top worden, dan is het verschil zo een stuk kleiner..en de 30D zal wel al gauw ong. de bodem bereiken qua prijs, terwijl de 40D nog verder zal zakken. Ik zeg: ze komen wel dichterbij elkaar te liggen..over een tijdje :P
Maar als het gaat om de beste aanbieding straks..dan heb je mss wel gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

antonboonstra schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:52:
De prijs/kwaliteit verhouding is inderdaad duidelijk beter bij de 30D, maar als je net dat beetje extra belangrijk vindt is het geen rare keuze om toch voor de 40D te gaan.

Als je altijd alleen let de beste prijs/kwaliteit verhouding kun je bij wijze van spreken beter een wegwerpcamera van tien euro kopen, die maakt namelijk geen 80 keer slechtere foto's dan een 30D van 800 euro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Okayish, net even wat samples zitten kijken: 30D vs 40D ruis maakt elkaar niet zo heel veel, een tikkie monochromatischer en hij houdt lekker detail vast. Dan geldt wel dat de 40D een voordeel heeft van twee megapixel zodat de algehele prestaties wat beter zijn. De 18-55IS is redelijk, maar niet subliem, zoals wel te verwachten viel. Ik vind hem redelijk soft en contrastloos, zelfs op F/9, maar voor 200 euro een lens met IS... 't is niet slecht ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03-2023
Ben wel benieuwd naar de review van DPreview, maar hier staat al een hoop info over de 40D...
(hopelijk is deze link nog niet eerder langs gekomen, tis gewoon Canon USA dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd wat die 55-250mm IS moet gaan kosten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Het gaat hier wel over de 40D he. Een objectief staat hier een beetje los van. Erg lichtsterk zijn de nieuwe IS-lenzen niet, dus zo duur zulllen ze niet zijn.

(anyway, dit is wel een mooie demo over IS)

[ Voor 26% gewijzigd door dutch79 op 28-08-2007 15:28 ]

• dutch79
Wanneer issie in NL echt te koop? Iemand al een manual weten te bemachtigen toevallig?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Ik zou even met wat shops bellen die de 40D in hun assortiment hebben staan hè, en handleidingen verzoeken doen we hier niet aan op GoT :)

LinkedIn
Instagram

• dutch79
Sorry wat betreft de manual. Kon die van de 30D makkelijk vinden namelijk, maar helemaal legaal zal het aanbieden ervan wel niet zijn.
Mochten er mensen zijn die de 40D binnenkort in bezit krijgen, dan zullen we het hier wel horen.
Ben gewoon erg benieuwd naar die cam. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Ik heb hem sinds gister :)

Wat wil je weten? :)

[ Voor 31% gewijzigd door Timo op 02-09-2007 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Laatst online: 29-08 08:14

djkooij

voorheen Facemodder

fooker schreef op zondag 02 september 2007 @ 10:09:

hands-on plussen en minnen t.o.v. de 30d (wat op de verschillende preview site staat weten we al) en liefst ook wat (indoor, available light) samples van 1600 / 3200 iso.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
fooker schreef op zondag 02 september 2007 @ 10:09:

Dat roept om RAW's, samen met wat high-iso meuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Oke specifieke dingen:

Dat ding zuipt geheugen kaartjes, 12.5 Meg per RAW gemiddeld met uitschieters naar 15. Het sRAW formaat is 6 meg per foto

Er zitten idioot veel custom functions op :+ Het AF-On knopje alleen al een stuk of 8 mogelijkheden.
Daarnaast kun je instellen hoe de camera reageert op het AF-ON knopje en op de shutter.

Bijvoorbeeld, Shutter = meter +AE-lock / AF-on is focus.

Verder, liveview. Dit ga je niet vaak gebruiken tenzij in gecontroleerde studio omgevingen. Autofocus is mogelijk, de spiegel klapt dan weer weg voor een bepaalde tijd om zo toch te kunnen Autofocussen.

De AF-unit. De AF unit bedekt grotendeels de viewfinder. Ik had niet de 430EX nodig om goed te kunnen focussen voor de verandering. AI SERVO werkte dit keer goed :)

Het 3 Inch schermpje is grooohooot. Knopjes onderaan is even wennen maar niet vervelend. Kleuren van het scherm zijn ook wennen. Kleuren lijken nu meer op Nikon D200 kleuren :P althans op het LCD ;)

[ Voor 88% gewijzigd door Timo op 02-09-2007 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutez
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-08 10:10
dit overschrijdt e.e.a. aan copyrights e.d.

[ Voor 74% gewijzigd door YellowCube op 03-09-2007 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 12:00

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Fooker wanneer gaan we samples zien ? :D
RAW's en high iso shots ?
Ben erg benieuwd naar high ISO performance vooral in vergelijking met de 'oude' 30D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dispenzer
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Dispenzer

Blazen maar

Fooker, mag ik vragen hoe jij al aan de 40D komt? Zelfs testmodellen zijn nog niet verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dispenzer schreef op maandag 03 september 2007 @ 13:16:
Fooker, mag ik vragen hoe jij al aan de 40D komt? Zelfs testmodellen zijn nog niet verkrijgbaar.
zoekt en gij zult vinden
fooker in "[Fotoapparatuur] Mijn nieuwe apparatuur ..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

fooker schreef op zondag 02 september 2007 @ 13:03:Er zitten idioot veel custom functions op :+ Het AF-On knopje alleen al een stuk of 8 mogelijkheden.
Niet zo overdrijven, het zijn er "maar" 6:
1 AF Stop
2 AF Start
3 AE Lock
4 AF point: M -> Auto/Auto -> center
5 One Shot <=> AI Servo
6 IS Start

Wel grappig om te zien dat de hele menu structuur nu verandert is, lijkt wel op mijn IXUS 40 met zijn tabbladen.

Wat me ook opvalt is de tekst bij Manual Sensor Cleaning:
"The surface of the image sensor is extemely delicate. If the sensor needs to be cleaned directly, having it done by a Canon Service Center is recommended."
Dat staat niet zo in de handleiding van de 20D en 30D. Zal hij zoveel kwetsbaarder zijn door de ingebouwde schoonmaakfunctie? Of verwachten ze dat handmatig schoonmaken niet meer echt nodig zal zijn. En ze dus nu aanraden om een ander het te laten doen, terwijl ze dat altijd al vonden?

Handleidingen vallen volgens ons beleid onder warez zolang ze niet op de site van de fabrikant te vinden zijn. Er naar hinten is dus ook niet echt de bedoeling :)

[ Voor 8% gewijzigd door Zoefff op 05-09-2007 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Handleidingen vallen volgens ons beleid onder warez zolang ze niet op de site van de fabrikant te vinden zijn. Er naar hinten is dus ook niet echt de bedoeling :)

[ Voor 81% gewijzigd door Zoefff op 05-09-2007 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brum

[ Voor 92% gewijzigd door Zoefff op 05-09-2007 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
ajhaverkamp schreef op maandag 03 september 2007 @ 13:36:
[...]

Niet zo overdrijven, het zijn er "maar" 6:
1 AF Stop
2 AF Start
3 AE Lock
4 AF point: M -> Auto/Auto -> center
5 One Shot <=> AI Servo
6 IS Start

Wel grappig om te zien dat de hele menu structuur nu verandert is, lijkt wel op mijn IXUS 40 met zijn tabbladen.

Wat me ook opvalt is de tekst bij Manual Sensor Cleaning:
"The surface of the image sensor is extemely delicate. If the sensor needs to be cleaned directly, having it done by a Canon Service Center is recommended."
Dat staat niet zo in de handleiding van de 20D en 30D. Zal hij zoveel kwetsbaarder zijn door de ingebouwde schoonmaakfunctie? Of verwachten ze dat handmatig schoonmaken niet meer echt nodig zal zijn. En ze dus nu aanraden om een ander het te laten doen, terwijl ze dat altijd al vonden?
Je vergeet 1 ding. Je kunt ook instellen of er gemeterd of AF of AF_lock moet ingesteld worden. En ja dat zijn ook AF-On functies :P Het zijn er weldegelijk meer dan 8 ;)

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 05-09-2007 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 14:02
Toch maar even hier: De BG-E2N is te vinden op de website van Foto Konijnenberg voor "slechts" 155 euro :) (nog altijd een stuk beter dan de eerder vermelde US$270)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Hmm, lastig.

Zie dat de Nikon D40(x) ongeveer dezelfde prijs heeft als een 400d. Waarom zou ik toch voor een 400d moeten gaan ??

- edit-

Loool, dit is 40d topic 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door mcdronkz op 05-09-2007 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brum
mcdronkz schreef op woensdag 05 september 2007 @ 13:38:
Hmm, lastig.

Zie dat de Nikon D40(x) ongeveer dezelfde prijs heeft als een 400d. Waarom zou ik toch voor een 400d moeten gaan ??
Je moet niets, behalve deze vragen even in het "[starters] Ik wil een dSLR, wat nu? Deel 2" posten...

Edit: dat heb je inmiddels gedaan zie ik

[ Voor 7% gewijzigd door Brum op 05-09-2007 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triplefox
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 16:25
Zow dan.... 1089,= bij Digital Street, nou dan zit ie onder de 1000,= voor de kerst! :P gaat lekker met de prijs zo!

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01-2024

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Ik heb na veel wikken en wegen toch maar besteld... dan moet die ef 70-200/4.0 IS maar wat later! :)

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

Nog even wachten en dan ga ik hem ook bestellen. De voordelen t.o.v. mijn huidige 350d zijn behoorlijk. We hebben het natuurlijk over een compleet andere camera, maar de volgende punten vind ik het belangrijkst:

Viewfinder is echt enorm veel fijner.
AF-Unit (is nog afwachten wat deze echt doet met al die nieuwe snufjes, maar dat ie het beter doet dan de magere unit op de 350 is wel zeker).
zo zijn er nog tal van hebbedingetjes op de 40d waarvoor ik liever in een 40d investeer dan in een x0d.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Toch valt de vergelijking van de ruis bij hogere ISO t.o.v. de 20D me tegen: High ISO 100% crop comparison (even scrollen naar die tekst). Het lijkt zelfs wel of de 20D het wint :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

Och, eigenlijk boeit het pixelpeepen me niet zo. Vond de 20d en 30d prima qua ruis, de 40d gooit er 10 mpix tegenaan en ruis blijft gelijk. Prima wat mij betreft, hoewel al dat Mpixel geweld me ook niet zo boeit. Een 800 ASA filmrol is ook nooit zo scherp (lees: fijn van korrel) geworden als een ASA 100 rol. Dit ondanks de decennia ontwikkeling. Ik vind het prima acceptabel in ieder geval. Qua gereedschap (ding moet werken) is het gewoon een zeer begeerlijk apparaat.

met dank aan toff voor de terechte opmerking over de hoeveelheid mpix. Veranderd voor mij echter niets in mijn persoonlijke mening.

[ Voor 16% gewijzigd door djkooij op 07-09-2007 20:24 ]

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Toff schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 17:35:
Toch valt de vergelijking van de ruis bij hogere ISO t.o.v. de 20D me tegen: High ISO 100% crop comparison (even scrollen naar die tekst). Het lijkt zelfs wel of de 20D het wint :(.
Hou wel rekening met het aantal pixels: 1:1 is nog geen afdruk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Facemodder: 12 mpx is een tikkeltje overdreven hoor, tis 10 toch? Ik heb ook met veel plezier naar andere samples gekeken en, in vergelijking met mijn 350D beviel het me heel goed wat ik zag. Ik heb die accu ook niet zomaar aangeschaft :).
@Neo: Je hebt wel gelijk, maar als ik het rechterplaatje x 90/100 verklein blijft de ruis in de donkere delen toch opmerkelijk hinderlijker dan aan de 20D-kant. Zal wel de tol van de extra megapixels zijn, maar ik zou mezelf bedotten als ik iets anders zou zien. 1:1 is voor mij wel een issue, omdat ik voornamelijk op het web publiceer (1000 breed) en dan heel vaak crops van situaties onder donkere omstandigheden. Maximaal F/5.6 en minimaal 1/400 sec, dan heb je niet veel speling. Voor een 10x15cm afdruk van het hele frame speelt de ruis natuurlijk geen rol, maar dat soort foto's maak ik nooit eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Ach op de ene test verliest ie van de 20D. Op een andere test wint hij van de 5D. Gewoon wachten tot er fatsoenlijke testjes zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik heb het hem nog nergens 1:1 zien winnen van de 20D/30D, laat staan van de 5D :)
Pagina: 1 2 ... 20 Laatste