Is deze mogelijkheid ernog ? Of zijn er andere opties om met alleen een mac te update ?
Ik zou graag mijn firmware willen updaten naar de nieuwste versie voor mijn E65. Volgens mij was er een tijdje geleden een FOTA ( firmware over the air ) mogelijkheid ( ik dacht dat ik dat al een keer eerder gedaan heb ). Aangezien ik een mac heb zou het mij praktisch lijken om daar gebruik van te maken maar ik kan het nu nergens meer terug vinden.
Is deze mogelijkheid ernog ? Of zijn er andere opties om met alleen een mac te update ?
http://www.nokia.nl/softwareupdate -> kun je vreemd genoeg al maanden geen E65 bij vinden maar over the air wordt wel genoemd. maar met mobiel internet en onbeperkte bundel (anders niet aan beginnen) lijkt het me onbegonnen werk qua snelheid. duurt op pc al soms 5 minuten qua installatie. misschien dat het via wifi thuis/werk kan. zou gewoon ff kijken of iemand in je buurt met laptop of xp-bak 10 minuutjes voor je heeftquote:erikafoort schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:07:
Ik zou graag mijn firmware willen updaten naar de nieuwste versie voor mijn E65. Volgens mij was er een tijdje geleden een FOTA ( firmware over the air ) mogelijkheid ( ik dacht dat ik dat al een keer eerder gedaan heb ). Aangezien ik een mac heb zou het mij praktisch lijken om daar gebruik van te maken maar ik kan het nu nergens meer terug vinden.
inderdaad, die pagina had ik nog niet gevonden. maar welk model je ook aanklikt, het mag alleen maar met de pc. Ik probeer inderdaad wel even een windows computer te vinden hiervoor.
dank.
dank.
Reg. datum: 08 oktober 2004
Reg. datum: 08 oktober 2004
Dat heb ik ook wel redelijk vaak. Ik wil meestal zo snel mogelijk terug naar het hoofdscherm, vaak iets te snel. Nu wacht ik meestal een seconde of twee, en dan pas druk ik op de rode knop.quote:Red schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 08:55:
Dan ben ik denk ik te snel met sms-en, want het komt te vaak voor dat ik hierdoor dus blijkbaar sms-je niet verzend. Ik vermoed dat dit te maken heeft met het snel naar hoofdmenu willen terugkeren dmv rode knop.
Reg. datum: 24 februari 2004
Reg. datum: 24 februari 2004
Hoi ,
Ik heb sinds een jaar de E65 en sinds kort ben ik verhuisd. Probleem is dat ik als Belg een sterker Nederlands netwerk heb als ik op automatisch zoeken instel en zodoende mijn eigen netwerk thuis niet kan vinden.
Als ik handmatig kies, dan lukt het uiteraard wel, maar ik kom nogal veel in Nederland (woon dicht bij de grens) en dan moet ik om bereikbaar te zijn steeds een ander netwerk kiezen.
mijn vraag: kan je in een profiel steken dat ie handmatig/automatisch zijn netwerk moet zoeken? Dan hoef ik maar gewoon van profiel te veranderen als ik in het buitenland ben.
Thx!
Ik heb sinds een jaar de E65 en sinds kort ben ik verhuisd. Probleem is dat ik als Belg een sterker Nederlands netwerk heb als ik op automatisch zoeken instel en zodoende mijn eigen netwerk thuis niet kan vinden.
Als ik handmatig kies, dan lukt het uiteraard wel, maar ik kom nogal veel in Nederland (woon dicht bij de grens) en dan moet ik om bereikbaar te zijn steeds een ander netwerk kiezen.
mijn vraag: kan je in een profiel steken dat ie handmatig/automatisch zijn netwerk moet zoeken? Dan hoef ik maar gewoon van profiel te veranderen als ik in het buitenland ben.
Thx!
Reg. datum: 14 juli 2001
Nee volgens mij kun je alleen op de SIM (met zon stukje software en een reader) aangeven welke voorkeurs netwerken je in welke volgorde wilt hebben. Jij zou er dan 2 moeten wisselen waarschijnlijk.quote:finchyke schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 00:02:
Hoi ,
Thx!
Bij een Sony Ericsson kun je dit in het menu ook doen.
Reg. datum: 07 maart 2003
Reg. datum: 07 maart 2003
Ik heb de nokia e65 als 6 maanden in gebruik. Maar ik heb nu een klein probleempje met de Wlan. Als ik de verbinding verbreek met een toegangspunt, maakt het automatisch weer verbinding. Ik heb gekeken welke programma's draaien in de achtergrond, maar geen enkel programa draait. Programma's die nog draaien, proberen automatisch verbinding te maken met de Wlan. Heeft iemand de oplossing?
Iemand al eens het volgende gehad: Nokia E65 reset zichzelf vanuit het niets (lag gewoon op m'n buro) en komt vervolgens met de melding "Zelftest telefoon mislukt. Neem contact op met de wederverkoper"....??
Heb al geprobeerd te starten zonder SIM, hard resetten gaat niet omdat ik met deze melding in beeld verder niets kan doen. Wordt dat een enkeltje Nokia Service Point?
Heb al geprobeerd te starten zonder SIM, hard resetten gaat niet omdat ik met deze melding in beeld verder niets kan doen. Wordt dat een enkeltje Nokia Service Point?
Ik heb sinds kort de nokia E65 van mijn broer overgenomen, vind het best een fijn telefoontje alleen vind ik hem wat traag. Ik hoorde dat dit de vodafone software was die erop stond (dat die de telefoon vertraagd).
Is het mogelijk die software te verwijderen en/of de orginele nokia software erop te zetten?
Is het mogelijk die software te verwijderen en/of de orginele nokia software erop te zetten?
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Moet je even googlen op debranding, maar hij zal er niet sneller van worden hij is gewoon traag. Ook bij mij met nokia software.quote:El Snorro schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 09:17:
Ik heb sinds kort de nokia E65 van mijn broer overgenomen, vind het best een fijn telefoontje alleen vind ik hem wat traag. Ik hoorde dat dit de vodafone software was die erop stond (dat die de telefoon vertraagd).
Reg. datum: 28 januari 2007
Reg. datum: 28 januari 2007
Hoi, ik heb mijn E65 reeds 4x opgestuurd voor bovengenoemd probleem... (tot vervelens toe, hebben ze mij het toestel steeds "hersteld" teruggestuurd). Echter mijn gsm, deed dit ook tijdens gesprekken, of SMS'sen verzenden...quote:Climbon schreef op maandag 28 juli 2008 15:38:
Iemand al eens het volgende gehad: Nokia E65 reset zichzelf vanuit het niets (lag gewoon op m'n buro) en komt vervolgens met de melding "Zelftest telefoon mislukt. Neem contact op met de wederverkoper"....??
Korte historiek van herstelling
1. firmware update, want hadden niks gevonden (had nochtans zelf ook fw update gedaan)
2. nieuwe batterij
3. intern PCB vervangen
4. opnieuw PCB vervangen (echter deze keer hadden ze het toestel zelf ook beschadigd - toetsenbord schuifde niet meer goed naar binnen, en er stond aan de zijkant een stuk verbogen - knappe herstelling!)
Heden van Nokia zelf een nieuw toestel ontvangen, en tot nog toe werkt ie naar behoren...
mservaes wijzigde dit bericht 29-07-2008 23:34 (25%)
Dank mservaes, klinkt alleen niet erg geruststellend. Ik ga het toestel maar eens na laten kijken....quote:mservaes schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 23:31:
[...]
Hoi, ik heb mijn E65 reeds 4x opgestuurd voor bovengenoemd probleem... (tot vervelens toe, hebben ze mij het toestel steeds "hersteld" teruggestuurd). Echter mijn gsm, deed dit ook tijdens gesprekken, of SMS'sen verzenden...
Zie bij netwerk instellen dat je gsm een UMTS, gsm en dual mode heeft. Weet iemand of dat voor Nederland uitmaakt voor gesprekken en sms (internet nooit); heeft het zin een van de opties bewust in te stellen? En maakt het nog uit qua stroomverbruik?
Als je nooit internet zou je GSM modus kunnen selecteren, dan wordt er geen UMTS verbinding opgebouwd en dat scheelt wel degelijk in het stroomverbruik.
Voor SMS of bellen maakt dit namelijk niet uit, gaat over GSM namelijk
Voor SMS of bellen maakt dit namelijk niet uit, gaat over GSM namelijk
Red wijzigde dit bericht 30-07-2008 16:58 (19%)
Wat stroomverbruik betreft maakt het zeker een groot verschil: ik heb vaak gsm als standaard ingesteld aangezien met UMTS de batterij het net even langer dan een dag uithield. Met GSM ingesteld een paar dagen.quote:tweaktubbie schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:23:
Zie bij netwerk instellen dat je gsm een UMTS, gsm en dual mode heeft. Weet iemand of dat voor Nederland uitmaakt voor gesprekken en sms (internet nooit); heeft het zin een van de opties bewust in te stellen? En maakt het nog uit qua stroomverbruik?
Reg. datum: 31 juli 2008
Reg. datum: 31 juli 2008
Sinds kort werkt mijn camera niet meer.
Van de 1 op de andere dag geeft hij de volgende melding:
Algemeen: functie wordt niet ondersteund.
Ik heb de firmware er opnieuw opgezet. Heeft niet geholpen.
Ben bij Nokia Care langs geweest, maar dan moet hij opgestuurd worden. Dat zie ik niet zo zitten, want dan ben ik hem weken kwijt.
Heeft iemand dit toevallig ook? Of heeft iemand er een oplossing voor?
Algemeen: functie wordt niet ondersteund.
Ik heb de firmware er opnieuw opgezet. Heeft niet geholpen.
Ben bij Nokia Care langs geweest, maar dan moet hij opgestuurd worden. Dat zie ik niet zo zitten, want dan ben ik hem weken kwijt.
Heeft iemand dit toevallig ook? Of heeft iemand er een oplossing voor?
Reg. datum: 29 juli 2008
Reg. datum: 29 juli 2008
Als je vooral geinteresseerd ben in zo'n lang mogelijke stand-by tijd zou je ook kunnen overwegen om Bluetooth standaard uit te laten staan. Verder zet ik mijn toestel vaak even op alleen GSM ipv Dual-mode als de batterij nog maar 1 of 2 streepjes heeft. Maakt echt een behoorlijk verschil.quote:tweaktubbie schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:23:
En inderdaad, SMS werkt gewoon goed hoor. (Alleen MMS duurt wat langer om te versturen)
Ik heb gemerkt dat of ik nu BT aan of uit zet het in batterij verbruik weinig uit maakt.
05-01-2008 / 5:38 uur / 2730 gram - Nu met: Canon 40D - 17-85mm IS USM - Tokina 100mm 2.8 - Canon 70-210mm 3.5-4.5 USM - Grip BG-E2 - Lowepro Slingshot 200AW
Reg. datum: 28 januari 2008
Ik heb dit ook eens aan de hand gehad. Ik heb het opgelost door tussen mijn access point en de breedband router een Ethernet hub te plaatsen en vervolgens met Wireshark te kijken wat voor netwerkverkeer er langs komt. Het is een beetje een paardenmiddel, maar het werkte wel in mijn geval.quote:karakedi schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 18:08:
Als ik de verbinding verbreek met een toegangspunt, maakt het automatisch weer verbinding. Ik heb gekeken welke programma's draaien in de achtergrond, maar geen enkel programa draait.
Mijn vorige GSM gaf om de x minuten een kort geluidssignaal wanneer er een SMS bericht was ontvangen dat ik nog niet had bekeken. Bij de Nokia E65 staat er alleen een melding in het scherm: "1 nieuw bericht". Ik heb gekeken, maar is er geen optie om een geluidssignaal te geven?
Reg. datum: 27 november 2000
Reg. datum: 27 november 2000
Je gaat 1x een geluidssignaal krijgen, maar geen reminders. Daarvoor heb je bvb RemindMe:quote:jack2 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 21:24:
Mijn vorige GSM gaf om de x minuten een kort geluidssignaal wanneer er een SMS bericht was ontvangen dat ik nog niet had bekeken. Bij de Nokia E65 staat er alleen een melding in het scherm: "1 nieuw bericht". Ik heb gekeken, maar is er geen optie om een geluidssignaal te geven?
http://www.mobifunsoft.com/RemindMe.html
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.
Dan heb je het volume erg laag staan of een profiel (bv Stil) dat niets laat horenquote:jack2 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 21:24:
In het Profiel (of meerdere als je die gebruikt) moet je dat instellen.
Reg. datum: 01 november 2004
Is het ook mogelijk om een -niet standaard- toon voor een bericht in te stellen? Zoals sms of e-mail? Net zoals je dat met een MP3 bestand kan doen in het optie menu > instellen als beltoon, maar dan voor SMS of e-mail?
En weet iemand hoe je de achtergrond full screen kan weergeven?
Thanks alvast.
En weet iemand hoe je de achtergrond full screen kan weergeven?
Thanks alvast.
Ja, lees de handleiding... staat het duidelijk in.quote:newsgroupie schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:10:
Is het ook mogelijk om een -niet standaard- toon voor een bericht in te stellen? Zoals sms of e-mail? Net zoals je dat met een MP3 bestand kan doen in het optie menu > instellen als beltoon, maar dan voor SMS of e-mail?
Staat ook in het boekje.... en anders, wat heb je zelf al uitgezocht?quote:En weet iemand hoe je de achtergrond full screen kan weergeven?
Thanks alvast.
Bedoel je pagina 16 2e kolom? Dat is nl niet wat ik bedoel. Zoals je in mijn post kan lezen vraag ik om het instellen van een -niet standaard- toon zoals een mp3 file als er een sms- of e-mail binnenkomt. Als ik de optie zoals beschreven op deze pagina kies kan ik enkel uit een lijst van standaard *.aac tunes kiezen.quote:Red schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 20:59:
[...]
Ja, lees de handleiding... staat het duidelijk in.
Werkelijk? Misschien heb jij de handleiding voor slimme gebruikers? Ik kan toch echt niet in de handleiding vinden hoe het mogelijk is een foto als achtergrond beeldvullend weer te geven.quote:Red schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 20:59:
[...]
Staat ook in het boekje.... en anders, wat heb je zelf al uitgezocht?
Maar bedankt voor je hulp!