Welke voeding heb ik nodig? Deel 18
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicReg. datum: 17 januari 2007
Het is een Chieftec Smart 450W van ¤40,- geworden. Deze levert 14A op de 12V1 lijn en 15A op de 12V2 lijn. Verder heeft deze een stille 140mm fan.quote:Cpt.Iglo schreef op zondag 23 september 2007 @ 15:48:
theodouma, nogmaals bedankt voor je reactie!
Het door jou getekende tabelletje is exact wat er ook op mijn voeding staat, mijn voeding is dus toch niet sterk genoeg.
Een nieuwe voeding moet er dus sowiezo komen.
Zijn voor rond de ¤50,- de eerder genoemde PSU's van Coolermaster en Fortron de beste die er te krijgen zijn? Zo ja, dan ga ik van de week even naar Computerland om te kijken of ze de Coolermaster nog hebben liggen, en anders ga ik gewoon voor de Fortron.
Nu kwam ik echter dit ook tegen op de site van Norrod:
http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=16623
Is zoiets geen goed idee? Kost nog geen ¤30,-.
Wat ook leuk aan deze voeding is, is dat er standaard al een 6pins connector voor een videokaart op zit. Dan weet ik tenminste zeker dat ik hem op de goede rail aansluit
Cpt.Iglo wijzigde dit bericht 24-09-2007 00:09 (9%)
SPECS | Intel Core 2 Duo E6400 | Asus P5N-E SLI | 3GB PC6400 | Sparkle Geforce 8800GTS 512MB (G92)
Reg. datum: 23 september 2007
C2Quad Q6600 2,4(Stock)
3 GB- PC6400 @ 800MHZ
Club3D 8800GTS 320MB(Stock)
1 x LG dvd Combi
1 x WD 250GB Sata II 16MB
1 x 250MM fan
2 x 80MM fan
1 x 140MM fan
hier nog wat info over de voeding:
600W and 700W Configurations
OCZ PowerWhisper™ Technology
Multi-GPU ready
Internal 120mm fan
3 year warranty backed by OCZ’s exclusive PowerSwap™ replacement program. No more endless return-for-repair loops!
Technical specifications:
150 x 140 x 86mm
ATX12V v2.2 and EPS12V
OCZ ConnectAll™ universal connectors:
1 x 20+4Pin ATX
1 x 4-pin/8-pin CPU (supports double CPUs/supplies stable voltage)
2 x PCI-E
6 x 4-pin peripheral
2 x 4-pin floppy
6 x S-ATA
High efficiency
80% @ 115V (Typical load)
83% @ 230V (Typical load)
Overvoltage/Overcurrent/Short-Circuit protection
Active PFC
MTBF:100,000 hours
100~240Vac 10-5A 50/60Hz
Maximum Current:
+3.3V (36A)
+5V (30A)
+12V1 (18A)
+12V2 (18A)
+12V3 (18A)
+12V4(18A)
Over Current Protection:
+3.3V - 55A
+5V - 48A
12V1 + 12V2 - 48A
12V3 - 20.5A
12V4 - 20.5A
alvast bedankt!
MrJoker1985 wijzigde dit bericht 24-09-2007 12:04 (63%)
- MSI K9AGM2-FIH, 690G
- AMD X2 BE - 2350
- 2 x 512 MB DDR geheugen
- Maxtor DM 10 250 MB harde schijf
Ik heb al gezocht op de 80+ .org lijst maar zonder resultaat
Jouw systeem zal ongeveer 450 watt echt nodig hebben als je de Q6600 heb welke een tdp heeft van 105 watt en geen 95 watt en je heb hem draaien op 1.40 volt (1.25V is stock) en de videokaart 20% over is geklokt (ik weet de stockspeeds van de GTS niet uit het hoofd). De 12 volt lijn zal 31 amperres moeten leveren.quote:MexxT schreef op zondag 23 september 2007 @ 14:15:
Nou, ik ook maar even dan.
Ik heb zelf de knoop al zo'nbeetje doorgehakt, maar wil toch wat bevestiging.
Mijn systeem:
Intel C2Q Q6600 (ES) @ 3,6GHz
Asus P5B Delx Wifi/AP
2x Crucial PC5300 @ 500MHz (1000)
Asus 8800GTS (320) @ 660/1620(shader)/975
3x Maxtor DimondMax9 80GB Raid0 (met ide->Sata converters)
Samsung DVD brander (weet niet precies welke)
Cooling:
3x Antec Tri-Cool 120MM
4x Coolermaster 120MM Blue Ledfan
Dit draait op een Enlight 450W voeding.
+12V1 = 14A
+12V2 = 15A
Mijn systeem heeft er toch erg moeite mee volgensmij. Hij crashed namelijk in 3D met overclock (nee ligt niet aan de CPU die is pretested @ 3,6GHz). ook begint hij enorm te fluiten @ 3,6GHz.
Ik heb het idee dat het allemaal niet zo lekker loopt met OC.
Zonder oc is er geen vuiltje aan de lucht.
ik zat zelf aan een OCZ StealtXtreme 600W te denken. Die heeft toch 4 12v lijnen, en ook een 8 pins 12V cpu dinges.. (hoe heet dat) connector of aansluiting![]()
Goede keus? kost 77,16 euro.
Het is dus volkomen logisch dat je overklok niet lekker gaat en dat de voeding piept, je bent hem echt aan het overbelasten. Je voeindg moet je echt vervangen, ook a;s je niet over wilt klokken.
Een voeindg voor jouw systeem zal toch wel minimaal 35 amperres moeten kunnen leveren. Als je ook nog wat speling wil hebben om verder over te klokken (ik ben al uitgegaan van een gpuOC van 20% en jouw cpuOC met een Vcore van 1.40) dan is 38 amperres op 12 volt echt geen overbodige luxe. De voeindg moet ook minimaal 530 watt zijn, al is het wattage minder belangrijk (in jouw geval moet toch 85% van het vermogen van de 12 volt komen)
De Stealth Xtreme kan totaal 600 watt leveren waarvan ruim 45 amperres van de 12 volt kan komen. Voor jouw systeem is dit dus ruim voldoende, de voeindg kan jouw systeem makkelijk aan en ook heb je redelijk wat ruimte om uit te breiden en over te klokken. Met deze voeindg zal echt de gpu (en misschien ook wel de cpu) kunnen worden overgeklokt tot zij aan de maximale snelheiden zitten, de voeindg krijg je met jouw setup niet aan zijn max (of je moet de cpu op 6 Ghz kunnen krijgen
Dat ding van 30 euro is een voeindg welke alleen maar 12 volt kan leveren, geen 3.3 en 5 volt. De voeindg is alleen leuk om een SLI opstelling te voeinden als je een te lichte voeindg heb. De voeindg "helpt" dus de standaard voeindg door wat extra's te leveren op de 12 volt.quote:Cpt.Iglo schreef op zondag 23 september 2007 @ 15:48:
theodouma, nogmaals bedankt voor je reactie!
Het door jou getekende tabelletje is exact wat er ook op mijn voeding staat, mijn voeding is dus toch niet sterk genoeg.
Een nieuwe voeding moet er dus sowiezo komen.
Zijn voor rond de ¤50,- de eerder genoemde PSU's van Coolermaster en Fortron de beste die er te krijgen zijn? Zo ja, dan ga ik van de week even naar Computerland om te kijken of ze de Coolermaster nog hebben liggen, en anders ga ik gewoon voor de Fortron.
Nu kwam ik echter dit ook tegen op de site van Norrod:
http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=16623
Is zoiets geen goed idee? Kost nog geen ¤30,-.
Deze oplossing raad ik eigelijk niet aan. Het is veel beter om één goede voeindg in een systeem te hebben dan twee welke beide te licht zijn. Dit is niet alleen eficienter en stiller maar ook beter voor beide voedingen omdat de 12 volt lijnen via de videokaart toch met elkaar verbonden zijn, en dit kan nadelig zijn voor beide voedingen. Ook is met twee voeingen de kans dat er één stuk gaat ook twee maal zo groot..
De Chieftec is echter wel een goede keuze
Ik ga er vauit dat je de cpu wat overklokt zodat deze op een fsb draait van 400 Mhz, synchroon met het geheugen.quote:Kwastie schreef op zondag 23 september 2007 @ 19:44:
Heb ik bij deze opstelling
Genoeg aan deze voeding:
Corsair CMPSU-450VX <= 450 Watt Voeding
Jouw systeem zal dan 280 watt nodig hebben waarvan er 19 amperres van de 12 volt moet komen. Weet jij de cpu 50% over te klokken terwijl de gpu ook 20% overgeklokt is dan zal er 330 watt noig zijn waarvan er 23 amperres van de 12 volt moet komen. Voor dit systeem is een voeindg welke 27 amperres kan leveren echt voldoende (ook moet de voeindg miimaal 380 watt zijn)
JOuw voeindg kan totaal 33 amperers leveren en is dus geschikt voor jouw systeem, hij kan meer leveren dan nodig is, en dat is alleen maar goed, Je heb dan een beetje ruimte om hardware bij te plaatsen of om verder over te klokken dat wat ik aangaf (50% voor de cpu en 20% voor de gpu)
Zonder overklok zal jouw systeem net geen 300 watt nodig hebben. Hiervan zal er 20 amperres van de 12 volt moetne komen. Jouw voeindg is dus echt ruim voldoende voor jouw systeem. Sterker nog, ik vind zelfs de voeindg behoorlijk overdreven, jouw voeindg kan jouw systeem in tweevoud aan!quote:MrJoker1985 schreef op maandag 24 september 2007 @ 11:52:
Ik heb een OCZ 600W GameXStream Power Supply (NVIDIA SLI-Ready) besteld. is dit een goede voeding voor het volgende systeem?
C2Quad Q6600 2,4(Stock)
3 GB- PC6400 @ 800MHZ
Club3D 8800GTS 320MB(Stock)
1 x LG dvd Combi
1 x WD 250GB Sata II 16MB
1 x 250MM fan
2 x 80MM fan
1 x 140MM fan
hier nog wat info over de voeding:
600W and 700W Configurations
OCZ PowerWhisper™ Technology
Multi-GPU ready
Internal 120mm fan
3 year warranty backed by OCZ’s exclusive PowerSwap™ replacement program. No more endless return-for-repair loops!
Technical specifications:
150 x 140 x 86mm
ATX12V v2.2 and EPS12V
OCZ ConnectAll™ universal connectors:
1 x 20+4Pin ATX
1 x 4-pin/8-pin CPU (supports double CPUs/supplies stable voltage)
2 x PCI-E
6 x 4-pin peripheral
2 x 4-pin floppy
6 x S-ATA
High efficiency
80% @ 115V (Typical load)
83% @ 230V (Typical load)
Overvoltage/Overcurrent/Short-Circuit protection
Active PFC
MTBF:100,000 hours
100~240Vac 10-5A 50/60Hz
Maximum Current:
+3.3V (36A)
+5V (30A)
+12V1 (18A)
+12V2 (18A)
+12V3 (18A)
+12V4(18A)
Over Current Protection:
+3.3V - 55A
+5V - 48A
12V1 + 12V2 - 48A
12V3 - 20.5A
12V4 - 20.5A
alvast bedankt!
Mocht je alles over willen klokken (cpu tot 3 Ghz en gpu 20%) dan zal jouw systeem totaal ook maar 360 watt en 25 amperers nodig hebben. Voor dit systeem is een 400 watt voeding met minimaal 29 amperres al voldoende. Ook hier vind ik de 600 watt voeindg wat overdreven, je betaald voor 600 watt terwijl je maar net iets meer dan de helft gebruikt.
Mijn advies is daarom ook om ook te kijken naar een lichtere voeindg. Jouw gekozen voeindg is absoluut niet slecht, hij is alleen wat overdreven voor jouw systeem, een 450 watt voeding is net zo goed voor jouw systeem, en ook met deze voeindg heb je genoeg ruimte om hardware bij te plaatsen of om over te klokken
Ik kan je geen type voeding aanraden. Je kan echter wel kijken naar voedingen voor ITX bordjes zoals dit exemplaar. Hij kost veel, maar hij is zeer efficient, er zit geen koelblokje op en ook een fan ontbreekt. Nadeel is wel dat je creatief moet zijn met inbouwen, het is immers geen ATX formaat.quote:BovenHond schreef op maandag 24 september 2007 @ 15:41:
Ik heb eenDit systeem is goed voor normaal 50 watt gebruik en onder belasting kan hij 95 watt halen. Alle reviews en adviesen op GOT en internet gaan over voedingen van 400 watt en hoger. Aangezien een voeding zijn meeste efficiente gebruik heeft bij 50% ben ik op zoek naar een voeding van max 150 watt. Zijn deze er?
- MSI K9AGM2-FIH, 690G
- AMD X2 BE - 2350
- 2 x 512 MB DDR geheugen
- Maxtor DM 10 250 MB harde schijf
Ik heb al gezocht op de 80+ .org lijst maar zonder resultaat
Een tweede oplossing kan natuurlijk ook een oude voeding zijn, er zijn zat oude (200 watt) voedingen welke voor jouw systeem geschit zin. Echter zit hier een klein addertje onder het gras.
Jouw systeem heef tinderdaad maximaal 95 watt nodig. Hiervan zal er 6 amperres van de 12 volt moeten komen. Vroeger (toen een 200 watt voeding mainstream was) was de 12 volt niet erg belangrijk. De lijn was wel stabiel, maar hij kon niet veel leveren. Een 400 watt voeindg van nu kan zomaar 28 amperres leveren, een 200 watt voeindg kan vaak maar 8-10 amperres op 12 volt leveren. Ondanks dat jouw systeem nog geen 100 watt nodig heeft kun je dus niet zomaar een oude 150 watt voeindg in jouw systeem zetten, je heb een reeele kans dat de 12 volt lijn te zwak is. Ik denk toch wel dat 8 amperres op 12 volt wel aan te raden is, ook omdat een opstartende HD zomaar 2.5 amperres nodig heeft. Mocht je dus naar een oude voeindg gaan zoeken dan moet je dus erg goed naar de 12 volt lijn kijken
De theorie is het idealisme van de praktijk.
Reg. datum: 23 augustus 2007
Om te kunnen berekenen hoeveel groter die kans wél wordt moet je uitgaan van de gemiddelde levensduur en de deviatie daarop. Hoe lager die deviatie is hoe minder die kans groter wordt.
Dus als je 2 zeer betrouwbare apparaten neemt is de kans dat een van beide stuk gaat eerder 5 dan 100% hoger. De MTBF zal immers slechts fractioneel dalen.
Bij computervoedingen ligt dit nog iets complexer. Zo'n voeding is een actief geregelde voeidng, er zit een unit in welke 12 volt maakt, een unit welke de uitgangspanning meet en een unit welke deze terugkoppelt naar de unit welke de 12 volt maakt (een regelsysteem met terugkoppeling). Als je twee voedingen in één systeem stopt dan komt er 12 volt van een andere voeindg op de lijn van de ene voeidng te staan wardoor deze een niet correcte terugkoppeling krijgt waardoor hij minder beter kan werken. De voeding regelt zijn eigen spanning dan terwijl hij ook de spanning van de andere voeding meet, en dat is nooit positief voor een voeding (je probeert je eigen snelheid in de auto strak op 120 te houden, je weet alleen niet dat er achter je een auto tegen je bumper aanduwt. Soms geeft hij veel gas en soms houdt hij afstand. Je heb niet in de gaten dat de auto achter jou jouw snelheid behoorlijk beïnvloed omdat jij niet weet dat deze auto er is. Het wordt dan erg moeilijk voor jou om strak op 120 km/h te blijven rijden..)quote:Bubbleblower1 schreef op maandag 24 september 2007 @ 23:30:
Nu ga ik iets zeggen dat misschien raar zal klinken, maar als je 2 (dezelfde) apparaten hebt wordt daardoor de kans dat ze stuk gaan niet 2 x zo groot. In de verste verte niet.
Om te kunnen berekenen hoeveel groter die kans wél wordt moet je uitgaan van de gemiddelde levensduur en de deviatie daarop. Hoe lager die deviatie is hoe minder die kans groter wordt.
Dus als je 2 zeer betrouwbare apparaten neemt is de kans dat een van beide stuk gaat eerder 5 dan 100% hoger. De MTBF zal immers slechts fractioneel dalen.
Reg. datum: 22 september 2007
Ik heb een Antec Neo HE 430W voeding gekocht en bij daar later de volgende spullen bij gaan kopen:
mobo ASUS P5B-VM
proc E6700 + Scyth Infinity cooler
geheugen Crucial Ballistix PC6400 2 x 1GB
video XFX 8800 Ultra
hd's 1 x Raptor 150GB en 2 x Samsung T166 320MB sata (raid0)
Verder nog voor een paar watt aan fan's. Ik wil de cpu en het geheugen wel wat gaan oc.
Kom ik dan met mijn 430W nog wel uit? Ik moet het spulletje nog in elkaar gaan zetten.
Gegroet,
Carvie
Beste OP's ik heb dit bericht abusievelijk ook elders op de site losgelaten, sorry.
Ik ga er vanuit dat jij de cpu 50% gaat overklokken en dat je de videokaart niet gaat overklokken. Jouw systeem zal dan 380 watt vragen. Hiervan zal er 28 amperres van de 12 volt moeten komen. Voor jouw systeem adviseer ik daarom ook een voeindg welke mininaal 32 amperres kan leveren (en minimaal 420 watt is).quote:Carvie schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 18:49:
Volgens de Asus site zou ik met mijn specs. aan ruim 300W genoeg hebben, terwijl bij mijn videokaart alleen al door de leverancier maar dan 500W wordt geadviseerd. Hhhmmm onduidelijkheid alom!
Ik heb een Antec Neo HE 430W voeding gekocht en bij daar later de volgende spullen bij gaan kopen:
mobo ASUS P5B-VM
proc E6700 + Scyth Infinity cooler
geheugen Crucial Ballistix PC6400 2 x 1GB
video XFX 8800 Ultra
hd's 1 x Raptor 150GB en 2 x Samsung T166 320MB sata (raid0)
Verder nog voor een paar watt aan fan's. Ik wil de cpu en het geheugen wel wat gaan oc.
Kom ik dan met mijn 430W nog wel uit? Ik moet het spulletje nog in elkaar gaan zetten.
Gegroet,
Carvie
Beste OP's ik heb dit bericht abusievelijk ook elders op de site losgelaten, sorry.
De NeoHE430 kan totaal 430 watt leveren waarvan er 32 amperres van de 12 volt kan komen. De voeindg is dus geschikt voor jouw systeem, al heb je geen ruimte meer om extra hardware bij te plaatsen of om ook de videokaart (verder) over te klokken (denk dan aan 20% sneller)
Mocht je wat speling willen hebben om wel hardware bij te plaatsen (denk aan exta HD's) dan is een zwaardere voeindg wel aan te raden. Wil je bij de NeoHE blijven (wat echt geen slechte keus is) dan kom je bij de NeoHE500 uit welke 38 amperres kan leveren op de 12 volt. Deze voeindg is ook voldoende voor jouw systeem. Bovendien heb je redelijk wat ruimte om extra hardware bij te plaatsen. Je kan bijvoorbeeld ook overwegen om een Q6600 in jouw systeem te plaatsen en deze over te klokken, de voeindg moet het aankunnen.
Dan nog iets over jouw systeem zelf, Waarom heb je eigelijk voor de 8800 GTX ultra gekozen? Dit is niets meer dan een overgeklokte 8800 GTX kaart, en dat overklokken kun je zelf ook doen. Je zal hiermee aanzienlijk in de kosten besparen omdat de Ultra duurder in aanschaf is dan de non ultra.
En wie/wat bedoel je eigleijk met OP's? (jouw laatste regel)
Reg. datum: 22 september 2007
De Ultra kocht ik in een opwelling, voor 300 euries! Maar ik had misschien beter de lol kunnen nemen van het overklocken van een gewone GTX. Volgende keer wat meer geduld op brengen dus!
Ik ga eerst even wat met die E6700 stoeien alvorens over te stappen. Ik heb al die spullen al in huis namelijk :-) Het geheugen is onderweg vanaf Komplett en dat heb ik alles. Tsja alleen die voeding he!!
In andere forume heb je van die operators welke de boel in de gaten houden. Omdat ik mijn vraag eerst in de verkeerde topic had geplaatst dacht ik dus dat een operator van dit forum mij hierop zou wijzen. Maar kennelijk gaat het er hier (gelukkig) anders aan toe.
Gegroet,
Carvie
Hier op GoT hebben we geen operators, wel Modjes (of moderatoren). Deze modjes zullen jouw topic welke je vandaag geopend heb ook sluiten.quote:Carvie schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:04:
Allereerst bedankt voor het snelle reply op mijn vraag. Ik zit inderdaad op het randje met die 430W van Neo He! Ik denk dat ik maar op zoek ga naar die 500W. Is er een betere aan te raden dan die Neo HE?
De Ultra kocht ik in een opwelling, voor 300 euries! Maar ik had misschien beter de lol kunnen nemen van het overklocken van een gewone GTX. Volgende keer wat meer geduld op brengen dus!
Ik ga eerst even wat met die E6700 stoeien alvorens over te stappen. Ik heb al die spullen al in huis namelijk :-) Het geheugen is onderweg vanaf Komplett en dat heb ik alles. Tsja alleen die voeding he!!
In andere forume heb je van die operators welke de boel in de gaten houden. Omdat ik mijn vraag eerst in de verkeerde topic had geplaatst dacht ik dus dat een operator van dit forum mij hierop zou wijzen. Maar kennelijk gaat het er hier (gelukkig) anders aan toe.
Gegroet,
Carvie
Die 300 euro voor de Ultra is echt helemaal niets! Je kan de videokaart als je wilt voor meer dan 300 euro verkopen en alsnog een GTX kopen. Je zal er nog beste winst op maken ook, de Ultra is namelijk minimaal 550 euro..
De NeoHE500 behoort tot een groep van goede voeingen. Andere merken maken ook goede voedingen welke ongeveer hetzelfde zijn als de NeoHE. Je kan dus niet zeggen of een bepaalde voeindg beter is dan de NeoHE. het is net als een auto, is een Ford altijd beter dan een Opel? De één vind van wel terwijl een ander het daar niet mee eens is. Een derde vind beide niet goed en zweerd bij Fiat. Zo is het ook met voedigen, er zijn zat goede voedingen ne je kan niet zomaar zeggen dat de één beter is dan de ander.
Ik heb het zelf veel over de NeoHE omdat deze uit veel testen erg goed naar voren komt. Ook is de voeindg modulair, niet superduur en algemeen verkrijgbaar (en Antec heeft een goede, snelle en duidelijke site, iets waarom ik ook vaan Antec voedingen aanraad, ik kan snel even kijken op de site, ik hoef niet uren te wachten of een pdf te openen)
Trouwens, groeten hoef je echt niet te doen hier. Als je een willekeurig topic open dan zie je dat eigelijk niemand dat doet, alleen de personen met minder dan 10 posts
theodouma wijzigde dit bericht 25-09-2007 20:27 (3%)
Reg. datum: 25 september 2007
ik ben van plan om binnenkort een systeem te gaan bestellen en ik vraag me af wat een goede voeding zal zijn voor deze PC.
De specificaties van de PC zijn als volgt.
Moederbord: Gigabyte GA-P35-S3
CPU: Intel Core 2 Duo E4300 (Overclocken naar 2.8Ghz op stock voltage)
RAM: Team Elite, 2x 1Gb 800Mhz
Gfx kaart: Sapphire X1950 Pro (Overclocken van 575/700 naar 650/775)
Harde schijf: Hitachi deskstar 7k160 160Gb SATA
CPU koeler: Artic Freezer 7 Pro
Case: Sharkoon Rebel9 Economy
Case fan's: Cooler Master Silent fan 120 SI1 4x
Mijn budget is behoorlijk klein, namelijk rond de ¤540,-
Dus zocht ik voor een goede maar toch goedkope voeding van rond de ¤40,- á ¤45,-
Nou was mijn oog gevallen op 3 verschillende voedingen, namelijk.
1) Antec Earthwatts 380watt
2) Coolermaster eXtremepower 430watt
3) Chieftec LW-6550 (weet de achtervoegsels niet meer) 550watt
Nou denk ik dat de Antec en de Coolermaster waarschijnlijk wel genoeg Ampere op 12 volt lijn hebben zitten maar hebben ze wel genoeg Watt?
Van de Chieftec weet ik dat het wel genoeg Watt heeft, maar kon op hun site nergens deze versie vinden en dus niet kijken hoeveel Ampere die kan leveren op de 12 Volt lijn.
Nou is mijn vraag aan jullie welke zou beter zijn om te nemen voor de samenstelling?
Ik heb de B3, dus dat is 105W. 1,45v heeft die nodig voor 3,6GHz.quote:theodouma schreef op maandag 24 september 2007 @ 22:19:
[...]
Jouw systeem zal ongeveer 450 watt echt nodig hebben als je de Q6600 heb welke een tdp heeft van 105 watt en geen 95 watt en je heb hem draaien op 1.40 volt (1.25V is stock) en de videokaart 20% over is geklokt (ik weet de stockspeeds van de GTS niet uit het hoofd). De 12 volt lijn zal 31 amperres moeten leveren.
Stock speeds voor de GTS zijn 513/791 mijnes draait dus 660/980
Mijn voeding komt inderdaad maar aan de 29Amperes, dus mijn vermoedens waren (helaas) goed.
Volgens jou is het dus de voeding die piept? Het leek mij meer van de CPU te komen, maar de piep/kraak was zo verhullend dat ik de bron niet kon vinden. Zou dus best kunnen wat je zegt.quote:Het is dus volkomen logisch dat je overklok niet lekker gaat en dat de voeding piept, je bent hem echt aan het overbelasten. Je voeindg moet je echt vervangen, ook als je niet over wilt klokken.
Ik weet nog niet zeker of ik de OCZ ga nemen.quote:Een voeindg voor jouw systeem zal toch wel minimaal 35 amperres moeten kunnen leveren. Als je ook nog wat speling wil hebben om verder over te klokken (ik ben al uitgegaan van een gpuOC van 20% en jouw cpuOC met een Vcore van 1.40) dan is 38 amperres op 12 volt echt geen overbodige luxe. De voeindg moet ook minimaal 530 watt zijn, al is het wattage minder belangrijk (in jouw geval moet toch 85% van het vermogen van de 12 volt komen)
De Stealth Xtreme kan totaal 600 watt leveren waarvan ruim 45 amperres van de 12 volt kan komen. Voor jouw systeem is dit dus ruim voldoende, de voeindg kan jouw systeem makkelijk aan en ook heb je redelijk wat ruimte om uit te breiden en over te klokken. Met deze voeindg zal echt de gpu (en misschien ook wel de cpu) kunnen worden overgeklokt tot zij aan de maximale snelheiden zitten, de voeindg krijg je met jouw setup niet aan zijn max (of je moet de cpu op 6 Ghz kunnen krijgen)
Ik denk de Zalman ZM600-HP, Antec Tricool 650W of een Enlight 650W .
Ze zijn allemaal zo'n beetje hetzelfde kwa 12v lijnen.
Enlight - 3x 12v 16A = 48A
Zalman - 4x 12v 16A maar 504W max = 45A max
Antec - 3x 19A maar 624W max = 52A max
Antec zou de beste keus zijn, maar is ook het duurst, zalman is 90 euro, de enlight weet ik niet.
Bedankt iig!
----------------
Hoe kom je aan die kennis trouwens ?
@ Daisuke, je mag als ik een vervangende voeding heb mijn Enligt 450W overnemen als je dat wilt. We kunnen wel een leuk prijsje afspreken mocht je het willen. Stabiel is die zeker, want hij kan ook mijn systeem aan
MexxT wijzigde dit bericht 25-09-2007 20:55 (4%)
Core 2 Quad Q6600 (ES) @ 3,9GHz ~ 4GB OCZ Flex XLC PC6400 CL3 ~ Asus P5B Deluxe WiFi/AP ~ Club3D 9800GTX @ 840/1230/2110 ~ 3x Maxtor 80GB RAID0 ~ Antec TruePower Trio 550W
Ik kom uit op ongeveer 280 watt welke jouw systeem nodig heeft, dit is met jouw overkloks. Hiervan zal er ongeveer 18 amperres van de 12 volt moeten komen. Een voeindg welke minimaal 22 amperres kan leveren (en minimaal 330 watt is) moet dan ook al voldoende zijn.quote:Daisuke schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:39:
Beste Tweakers
ik ben van plan om binnenkort een systeem te gaan bestellen en ik vraag me af wat een goede voeding zal zijn voor deze PC.
De specificaties van de PC zijn als volgt.
Moederbord: Gigabyte GA-P35-S3
CPU: Intel Core 2 Duo E4300 (Overclocken naar 2.8Ghz op stock voltage)
RAM: Team Elite, 2x 1Gb 800Mhz
Gfx kaart: Sapphire X1950 Pro (Overclocken van 575/700 naar 650/775)
Harde schijf: Hitachi deskstar 7k160 160Gb SATA
CPU koeler: Artic Freezer 7 Pro
Case: Sharkoon Rebel9 Economy
Case fan's: Cooler Master Silent fan 120 SI1 4x
Mijn budget is behoorlijk klein, namelijk rond de ¤540,-
Dus zocht ik voor een goede maar toch goedkope voeding van rond de ¤40,- á ¤45,-
Nou was mijn oog gevallen op 3 verschillende voedingen, namelijk.
1) Antec Earthwatts 380watt
2) Coolermaster eXtremepower 430watt
3) Chieftec LW-6550 (weet de achtervoegsels niet meer) 550watt
Nou denk ik dat de Antec en de Coolermaster waarschijnlijk wel genoeg Ampere op 12 volt lijn hebben zitten maar hebben ze wel genoeg Watt?
Van de Chieftec weet ik dat het wel genoeg Watt heeft, maar kon op hun site nergens deze versie vinden en dus niet kijken hoeveel Ampere die kan leveren op de 12 Volt lijn.
Nou is mijn vraag aan jullie welke zou beter zijn om te nemen voor de samenstelling?
De Antec kan 27 amperres leveren, de Coolermaster 25/29 (afhankelijk van model). Hoeveel de Chieftec kan leveren kan ik zo even niet vinden, maar je mag er wel vanuit gaan dat hij zeker 25 amperres kan leveren.
Het wattage van een voeindg is eigelijk niet echt belangrijk, de bottleneck is eigelijk altijd de 12 volt. Als een 12 volt lijn van een voeindg voldoende is voor een systeem dan is de voeindg eigelijk bij voorbaat geschikt voor de gehele computer, onafhankelijk van het wattage van de voeindg.
De Chieftec lijkt mij een beetje overdreven voor jouw systeem. De keus ligt dan tussen de Coolermaster en de Antec, Bijde Chieftec betaal je voor 550 watt terwijl je net de helft ervan gebruikt.
De Coolermaster is minder zuiniger met stroom. Hierdoor zal de voeindg dus meer energie uit het stopcontact trekken dan de Antec voeding. Echter heeft de Coolermaster een 120 mm fan aan de onderkant waardoor hij voor een ietsje betere airflow zorgt in je kast. Mocht je zonder voeindg al een goede airflow hebben dan biedt de voeindg niet extra voordeel, de Antec zorgt oko voor extra ariflow, alleen de Coolermaster doet dat ietsje meer.
De keuze zal voor jou dus voornamelijk zijn tussen airflow en energiekosten. Persoonlijk zal ik gaan voor de energiekosten en dus voor de Antec. Mocht je een maitige airflow hebben dan kun je dat ook oplossen met een andere/extra outtake fan in je kast.
De peip kan overal vandaan komen. Het is waarschijnlijk een spoeltje dat deze piep veroorzaakt en deze piept omdat hij erg zwaar belast wordt. Dit kan in de voeindg zijn maar ook bij de spanningsregulatoren bij de cpu, deze worden ook erg zwaar belast, ze moeten ongeveer 200 watt leveren aan de cpu, en dat is echt enorm veel.quote:MexxT schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:52:
[...]
Ik heb de B3, dus dat is 105W. 1,45v heeft die nodig voor 3,6GHz.
Stock speeds voor de GTS zijn 513/791 mijnes draait dus 660/980
Mijn voeding komt inderdaad maar aan de 29Amperes, dus mijn vermoedens waren (helaas) goed.
[...]
Volgens jou is het dus de voeding die piept? Het leek mij meer van de CPU te komen, maar de piep/kraak was zo verhullend dat ik de bron niet kon vinden. Zou dus best kunnen wat je zegt.
[...]
Ik weet nog niet zeker of ik de OCZ ga nemen.
Ik denk de Zalman ZM600-HP, Antec Tricool 650W of een Enlight 650W .
Ze zijn allemaal zo'n beetje hetzelfde kwa 12v lijnen.
Enlight - 3x 12v 16A = 48A
Zalman - 4x 12v 16A maar 504W max = 45A max
Antec - 3x 19A maar 624W max = 52A max
Antec zou de beste keus zijn, maar is ook het duurst, zalman is 90 euro, de enlight weet ik niet.
Bedankt iig!
----------------
Hoe kom je aan die kennis trouwens ?
@ Daisuke, je mag als ik een vervangende voeding heb mijn Enligt 450W overnemen als je dat wilt. We kunnen wel een leuk prijsje afspreken mocht je het willen. Stabiel is die zeker, want hij kan ook mijn systeem aan
Ik doe HTS elektrotechniek, dus ik weet wat stroom, spanning, (thermische) weestand en vermogen is. Ook heb ik er een goed beeld bij. Verder is het gewoon een kwestie van logisch nadenken en de computer is stukjes hakken. Iedere hardware heeft stroom nodig en bepaalde spanningen. Het is gewoon van ieder stukje hardware bepalen hoeveel hij nodig heeft en dit vervolgens optellen.
Veel dingen zijn standaard. Een moederbord heeft ongeveer 40 watt nodig, een HD 15 en geheugen 5 watt per stuk. Een standaard pci kaartje lust ook 10 watt en een dvd speler heeft 5 watt idle ndoig. Het enige dat ik op moet zoeken is het vermogen voor de cpu en gpu. Mocht er een pci kaartje zijn welke een cooler heeft dan moet ik aan de hand daarvan het verbruik schatten.
Met een par simpele formules valt oko het vermogen uit te rekenen welke een cpu of gpu nodig heeft als hij overgeklokt is.
theodouma wijzigde dit bericht 25-09-2007 22:06 (3%)
Een spoel kan inderdaad ook, dat kon je toch oplossen door er hotglue op te smeren/plakken?quote:theodouma schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 22:03:
[...]
De peip kan overal vandaan komen. Het is waarschijnlijk een spoeltje dat deze piep veroorzaakt en deze piept omdat hij erg zwaar belast wordt. Dit kan in de voeindg zijn maar ook bij de spanningsregulatoren bij de cpu, deze worden ook erg zwaar belast, ze moeten ongeveer 200 watt leveren aan de cpu, en dat is echt enorm veel.
Ik gebruik wel maar 1 4Pins stekker, dus dat zal ook zeker schelen straks met een 8 pins. (tenminste, dat mag ik toch aannemen? )
Ah, dat verklaart een hoop.quote:Ik doe HTS elektrotechniek, dus ik weet wat stroom, spanning, (thermische) weestand en vermogen is. Ook heb ik er een goed beeld bij. Verder is het gewoon een kwestie van logisch nadenken en de computer is stukjes hakken. Iedere hardware heeft stroom nodig en bepaalde spanningen. Het is gewoon van ieder stukje hardware bepalen hoeveel hij nodig heeft en dit vervolgens optellen.
Veel dingen zijn standaard. Een moederbord heeft ongeveer 40 watt nodig, een HD 15 en geheugen 5 watt per stuk. Een standaard pci kaartje lust ook 10 watt en een dvd speler heeft 5 watt idle ndoig. Het enige dat ik op moet zoeken is het vermogen voor de cpu en gpu. Mocht er een pci kaartje zijn welke een cooler heeft dan moet ik aan de hand daarvan het verbruik schatten.
Met een par simpele formules valt oko het vermogen uit te rekenen welke een cpu of gpu nodig heeft als hij overgeklokt is.
Core 2 Quad Q6600 (ES) @ 3,9GHz ~ 4GB OCZ Flex XLC PC6400 CL3 ~ Asus P5B Deluxe WiFi/AP ~ Club3D 9800GTX @ 840/1230/2110 ~ 3x Maxtor 80GB RAID0 ~ Antec TruePower Trio 550W
Reg. datum: 25 september 2007
Aangezien ik veel tijd achter mijn pc zit denk ik dat de antec dan ook een goede keuze zal zijn in verband met zuinigheid zoals je zelf al zei.
En over mijn airflow / koelvermogen maar ik me geen zorgen met 4x 120mm fan's
@MexxT
Dank je wel voor je aanbod maar ik zal het toch moeten afstaan.
Daisuke wijzigde dit bericht 25-09-2007 23:13 (0%)
Reden: typfout
Reg. datum: 08 augustus 2006
Q6600 B3@3Ghz (voltage 1.3125=stock)
Gigabyte P35C-DS3R mobo
2X1GB GEIL PC6400 4-4-4-12
ATI X1900XT@660/1530
2 HD
DVD writer
5 casefans
Dit draait OK op een Tagan 480-U01 (28 amp 12 volt rail), maar ik ben nu even alles aan het stressen mbv atitool ati tray tool stress test en orthos. De 12 volt waarde dropt dan van ca. 12.1 naar 11.6.
Ik heb het idee dat ik redelijk aan de limiet zit met deze voeding als ik dit zo zie, correct?
Wat zou een mooie vervanging zijn, dacht eerst aan de Zalman 600 watt maar de Antec Neopower blue 650 watt lijkt me ook wel wat. (ook omdat die een 8 pins pci-e aansluiting heeft)
Verstandig mn Tagan te vervangen? Ik zie mezelf die Q6600 ook nog wel eens verder overklokken en een G92 of HD2900XT/pro zie ik er ook ooit wel van komen..
anathema
Ik ben een dual Xeon systeempje bij mekaar aan het sprokkelen, alleen loop wel tegen wat dingetjes aan. Allereerst de componenten:
- Tyan S2720-533 moederbord
- 2x SL73N Xeon 2.8gHz HT cpu's
- 2x 1gb ddr PC2100 ECC REG
- 64bits Netraid 2/m scsi controller met 3x 36gb U160 disks voor OS
- 64bits Promise SX4300 sATA2 raid kaart met 4x250gb sATA2 disks voor Data
- 64bits 3com gigabit SX-fibre kaart
- Qlogic HBA FC-AL voor SAN
Het moederbord heeft een 24pins ATX + een 8pins aux connector. in de manual staat dat hij echt een EPS12V voeding nodig heeft. Ik heb een iGreen 430W voeding, maar die heeft maar een 6pins stekker. heb ik nu een andere voeding nodig, of kan dit met verloopjes gedaan worden? is dat aan te raden? Hij gaat als thuisserver draaien, dus 24/7. Ik heb geen zin om _heel veel_ te besteden, maar wil het wel goed doen. Ik zie jullie adviezen graag tegemoet!
Ja, ik had hier eerst een Dual Tualatin bordje in geplanned, maar die werkt toch niet helemaal lekker met mijn storage controller. Heb voor de testfase wel een iGreen 430W voeding gekocht, en dar heb ik an sich geen problemen mee. Het zit hem vooral in de 6pins / 8pins EPS12V connector.
GraPghaST wijzigde dit bericht 26-09-2007 11:53 (13%)
1.80m aan 19" materiaal in de Werkkamer. Geen Kachel meer nodig!
Reg. datum: 02 september 2001
- Core 2 Duo E6750
- Asus P5K
- Kingston KVR667D2N5K2/2G x 2 (=4G totaal)
- Asus 8800 GTS 320 MB
- WD Raptor 36Gig
- Maxtor DiamondMax 10 250GB 16MB SATA
- CD-ROM speler
- DVD speler
Panacea.NL als je geinteresserd bent in IT en Geneeskunde!
aangezien deze pc 280 watt nodig is,quote:zoepercavia schreef op woensdag 26 september 2007 @ 12:28:
Ik wil een nieuwe computer samenstellen met de volgende specs:Ik heb al wat rond gezocht en kom dan op ca. 350W. Ik heb nu een Antec TruePower 2.0 voeding 380W. Ik vroeg mij af of dit genoeg is om bovenstaande stabiel te draaien (of er genoeg marge is)? En wat gebeurt als ik ga overklokken?
- Core 2 Duo E6750
- Asus P5K
- Asus 8800 GTS 320 MB
- WD Raptor 36Gig
- CD-ROM speler
- DVD speler
Genoeg aan deze voeding:
Corsair CMPSU-450VX <= 450 Watt Voeding
ben jij waarschijnlijk hetzelfde nodig of iets meer
Kwastie wijzigde dit bericht 26-09-2007 17:50 (17%)
Joue systeem zal nu ongever 350 watt nodig hebben. Hiervan zal het meeste gedeelte van de 12 volt moeetn komen namelijk 290 watt. Dit houdt in dat de 12 volt lijn 25 amperres moet leveren voor jouw systeem. Hiermee belast jij de 12 volt lijn dus behoorlijk in jouw systeem. Op zich kan dat geen kwaad, maar als je van plan ben om de cpu verder over te kplokken, de videokaart te vervangen of een HD bij te plaatsen raad ik je wel aan om een andere voeindg aan te schaffen.quote:anathema schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:49:
Ik heb het volgende systeem:
Q6600 B3@3Ghz (voltage 1.3125=stock)
Gigabyte P35C-DS3R mobo
2X1GB GEIL PC6400 4-4-4-12
ATI X1900XT@660/1530
2 HD
DVD writer
5 casefans
Dit draait OK op een Tagan 480-U01 (28 amp 12 volt rail), maar ik ben nu even alles aan het stressen mbv atitool ati tray tool stress test en orthos. De 12 volt waarde dropt dan van ca. 12.1 naar 11.6.
Ik heb het idee dat ik redelijk aan de limiet zit met deze voeding als ik dit zo zie, correct?
Wat zou een mooie vervanging zijn, dacht eerst aan de Zalman 600 watt maar de Antec Neopower blue 650 watt lijkt me ook wel wat. (ook omdat die een 8 pins pci-e aansluiting heeft)
Verstandig mn Tagan te vervangen? Ik zie mezelf die Q6600 ook nog wel eens verder overklokken en een G92 of HD2900XT/pro zie ik er ook ooit wel van komen..
Je kan nu denken "waarom moet ik een nadere voeindg hebben, mijn 480 watt voeindg hoeft maar 350 watt te leveren
Gelukkig spelen voedingfabrikanten daar slim op in en maken voeingen welke veel meer kunnen elveren op de 12 volt. Een Antec NeoHE500 is bijvoorbeeld een voeindg welke net zoveel watt als jouw voeindg kan leveren. Echter kan deze voeindg 38 amperres leveren in plaats van de 12 van jouw voeindg. De NeoHE kan dus totaal 120 watt meer leveren op de 12 volt! Niet alleen Antec heeft voeindgen met een sterke en krachtige 12 volt lijn, alle voeingen hebben dat. Jouw voeindg is wat ouder en heeft dat niet.
Wil je de cpu richting de 3.6 Ghz proberen te krijgen terwijl je de cpu nog eens 20% verder overklokt en je zet een extra HD in je systeem dan zal de voeindg 100 watt extra moeten leveren welke allemaal van de 12 volt oet komen. Totaal zal er dus 450 watt nodig zijn. Hiervan zal er 33 amperers van de 12 volt moeten komen. Een voeindg welke 38 amperres kan leveren (en minimaal 500 watt is) moet dan al voldoende zijn voor jouw systeem. Hiermee is de NeoHe500 welke ik net aanhaalde dus geschikt voor jouw systeem.
De Zalman welke jij noemt (met die heatpipcooling) kan nog meer leveren op de 12 volt dan de NeoHE500 en is dus ook geschikt voor jouw systeem. De NeoHE650 welke jij noemt (de NeoHE valt onder de NeoPower) is de grote broer van de NeoHE500 en is dus ook geschikt. Echter lijkt mij deze voeding een beetje overdreven voor jouw systeem, je betaald immers voor 650 watt terwijl je 200 watt nooit zal gebruiken..
Jouw systeem heeft echter ongveer 370 watt nodig. Hiervan zal er 24 amperres van de 12 volt moeten komen waarmee de iGreen wel geschikt is al voeding voor jouw systeem. Echter zijn er veel mensen welke beweren dat de iGreen absoluut niet stil is (zal jij daar last van hebben met 7 HD's?)quote:GraPghaST schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:30:
Goedemorgen!
Ik ben een dual Xeon systeempje bij mekaar aan het sprokkelen, alleen loop wel tegen wat dingetjes aan. Allereerst de componenten:
- Tyan S2720-533 moederbord
- 2x SL73N Xeon 2.8gHz HT cpu's
- 2x 1gb ddr PC2100 ECC REG
- 64bits Netraid 2/m scsi controller met 3x 36gb U160 disks voor OS
- 64bits Promise SX4300 sATA2 raid kaart met 4x250gb sATA2 disks voor Data
- 64bits 3com gigabit SX-fibre kaart
- Qlogic HBA FC-AL voor SAN
Het moederbord heeft een 24pins ATX + een 8pins aux connector. in de manual staat dat hij echt een EPS12V voeding nodig heeft. Ik heb een iGreen 430W voeding, maar die heeft maar een 6pins stekker. heb ik nu een andere voeding nodig, of kan dit met verloopjes gedaan worden? is dat aan te raden? Hij gaat als thuisserver draaien, dus 24/7. Ik heb geen zin om _heel veel_ te besteden, maar wil het wel goed doen. Ik zie jullie adviezen graag tegemoet!
Ja, ik had hier eerst een Dual Tualatin bordje in geplanned, maar die werkt toch niet helemaal lekker met mijn storage controller. Heb voor de testfase wel een iGreen 430W voeding gekocht, en dar heb ik an sich geen problemen mee. Het zit hem vooral in de 6pins / 8pins EPS12V connector.
De 8 pins voedingstekker bij de sockets is er omdat de cpu's op de 12 volt rail werken (of eigelijk werken de spanningregulatoren voor de cpu op 12 volt). Een 6 pins voeindgsstekker moet in dit geval ook genoeg zijn. De 8 pins stekker zit er omdat er op jouw moederbord oko cpu's kunnen welke meer dan 100 watt per stuk nodig hebben. Hierdoor moet er in het ergste geval 250 watt richting de cpu's toe en daarvoor is een 8 pins stekker aan te raden. Jouw cpu's hebben gezamelijk "maar" 160 watt nodig. Een 6 pins stekker zal dus gewoon voldoende zijn. Mocht de 6 pins stekker op de voeindg niet passen dan zul je naar een verloopje moeten kijken.
Wel een erg vette thuisserver!
Zonder overklok zal jouw systeem 280 watt vragen. Hiervan zal er 18 amperres van de 12 volt moeten komen. Een voeding welke minimaal 22 amperres kan leveren (en minimaal 330 watt is) moet dan al voldoende zijn voor jouw systeem.quote:zoepercavia schreef op woensdag 26 september 2007 @ 12:28:
Ik wil een nieuwe computer samenstellen met de volgende specs:Ik heb al wat rond gezocht en kom dan op ca. 350W. Ik heb nu een Antec TruePower 2.0 voeding 380W. Ik vroeg mij af of dit genoeg is om bovenstaande stabiel te draaien (of er genoeg marge is)? En wat gebeurt als ik ga overklokken?
- Core 2 Duo E6750
- Asus P5K
- Asus 8800 GTS 320 MB
- WD Raptor 36Gig
- CD-ROM speler
- DVD speler
Jouw voeindg kan ongeveer 28 amperres leveren en is dus geschikt voor jouw systeem.
Klok jij de gehele computer over (cpu 50% en gpu 20%) dan zal jouw systeem 340 watt nodig hebben
waarvan er 24 amperres van de 12 volt moet komen. Een voeding van mininaal 28 amperres (en minimaal 380 watt) is dan wel aan te raden. Jouw voeindg zal ook dit dus nog aankunnen.
Ik wil mijn huidige systeem nog wat game-leven inblazen door er een sapphire x1950pro in te zetten.
Mijn vraag; trekt mijn huidige voeding dat nog?
System specs:
Thermaltake Xaser 2 met 5 fans
PIV 3,0GhzZalman 7000Cu
1024MB Twinmos (wil ik ook uitbreiden naar 2048)
1x 40GB Raptor HD
2x 250 GB HD's
1x DVD-Rom
2x DVD-Writers
Radeon 9800pro incl Zalman 80C Heatpipe met Zalman cooler + fanmate
Geluidskaart
Netwerkkaart
Wlan Kaart
Samsung 940BF Monitor
(externe 160GB HD)
Dit alles op een Enermax 350W die volgens de specs 26A op de 12V lijn geeft.
Trekt dit ietwat oude beestje dus de overstap van een 9800pro naar een x1950pro (AGP)
TIA
Xaser 5000+-Abit IS7e-PIV 3,0Ghz-Zalman 7000 CU-1024MB Dual pc3200-36GB Raptor+2x 250GB Maxtor -Hercules Fortissimo II-Ati 9800 Pro-Pioneer 108-LG 16x RW-Plextor DVD-Rom-Samsung 940BF-Cambridge PS2000 Digital-Logitech MX 1000
Reg. datum: 17 maart 2003
- Q6600
- 4x 1GB ddr2 pc5300 Crucial
- 3x 250GB SATA
- 1x 250GB IDE
- 1x 500GB SATA
- 1x WD Raptor 74gb
- 2x NEC 35XX DVD-RW
- MSI p6n diamond
- Nvidia 8600GT
- 5x 12cm fan
Dit draait prima op mijn ZM600-HP momenteel.
Echter nou wil ik een 8800GTS640/GTX aan gaan schaffen. Deze komt bij de 8600GT.
Tevens zullen er nog 1 of 2 500GB hdd's bij komen. En heel eventueel nog een 2e 8800. Dit laatste zal sowieso nog wel even duren.
Gaat mijn ZM600-HP dit nog redden? Of moet ik kijken naar iets anders.
Amd Phenom Agena X9500, Gigabyte GA-MA69GM-S2H, Asus 8800GT, OCZ 2 GB DDR2-800 Kit, Apevia Xcruiser case, Yamaha RX-V459, B&M DM2, Nikon D40 + 18-55 Nikkor kitlens & Tokina AT-X 100 PRO Macro
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.