Als jij de videokaart ook nog wat overklok zal jouw systeem 380 watt en 26 amperres echt nodig hebben. Om deze reden is een voeindg welke minimaal 30 amperres (en 420 watt) kan leveren eigelijk ook wel aanbevolen.quote:
De voeindg welke jij zoekt bestaat niet, er is geen erg goedkope voeinding welke superstik is en een erg hoog rendement heeft. Er zijn zat stille voedingen welke goedkoop zijn, alleen hebben ze geen toprendement.
Persoonlijk lijkt mij bijvoorbeeld de Antec NeoHE430 geschikt. Deze voeindg is superstil, heeft een hoog rendement (link) en kan 32 amperres leveen. De voeding kost ongeveer 70 euro.
Van de 9800 is nog niet exact bekend hoeveel hij nodig heeft aan vermogen. Mocht hij meer nodig hebben dan jouw 8800 GTS dan raad ik je wel een nadere voeindg aan. Met de 8800 raadde ik jouw een voeding van minimaal 29 amperres aan. De eXtremepower430 kan deze 29 amperres leveren. Echter kan hij niet meer leveren. Gaat jouw systeem dus door de 9800 meer vragen dan heb je een voeindg nodig welke meer kan leveren. De eXtremepower kan dit niet, en je heb dan dus een andere voeindg nodig.quote:
Mijn advies daarom ook, koop nu jouw systeem met de 800 GTS of wacht tot er bekend is hoeveel de videokaart echt gaat gebruiken.
om heel kort te zijn, JA dat gaat makkelijk werken.quote:
Jouw systeem zal ongeveer 250 watt nodig gaan hebben zonder enige overklok. Hiervan zal er 17 amperres van de 12 volt moeten komen. Klok jij de cpu en gpu 30% over dan zalm jouw systeem daardoor 70 watt extra gaan gebruiken. Hierdoor zal er 320 watt en 23 amperres van de voeindg af moeten komen. Voor dit systeem (met dikke OC) is een voeindg welke minimaal 27 amperres kan leveren op de 12 volt al voldoende.
De eXtremepower430 kan totaal 29 amperres leveren op de 12 volt en is daarmee dus voldoende voor jouw systeem
Ik weet niwet waar jij 500 watt vandaan haalt, maar ik vind dat echt zeer overdreven. Ik ga er even vanuit dat je onderstaand systeem heb:quote:
E6600
moederbord
2 reepjes geheugen
8800 GTS
2 HD's
2 dvd spelers/branders
geen pci kaartjes
ventilatoren
Dit systeem heeft maar 270 watt nodig. Klok je de cpu 50% over dan heeft hij aan 330 watt al voldoende. Hiervan zal er 23 amperres van de 12 volt moeten komen. Een voeindg van 1000 watt is in jouw systeem echt overdreven en echt doodzonde van je geld, een 1.000 watt voeding kan drie van jouw systemen aan, ook als ze goed zijn overgeklokt!!
Wil je ruimte hebben om hardware bij te plaatsen/vervangen of nog verder over te klokken dan de 50% welke ik aangeef dan is een voeding van 430 watt of meer al voldoede. Een 500 watt voeindg vind ik zelfs al overdreven voor dit systeem.
Een goede voeindg is bijvoorbeeld de Antec NeoHE430. Deze 430 watt voeindg kan totaal 32 amperes leveren en is echt ruim voldoende voor jouw systeem. Eventueel is zelfs de 380 watt versie nog geschikt voor jouw systeem.
De theorie is het idealisme van de praktijk.