Reg. datum: 15 januari 2008
Ben wel van plan het telefonisch te doen aangezien ik een 7200rpm HDD erin wil.
Wat zou ik kunnen vragen??
De config is met 2 x 160Gb 5400rpm, hiervoor wil ik dus in ruil 7200rpm maar hoeveel Gb zou ik hiervoor in ruil kunnen vragen??
Reg. datum: 12 oktober 2000
Ik ben van 1 x 160Gb 5400rpm naar 1 x 120Gb 7200rpm gegaan.quote:FreerideRR schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:39:
Zojuist besloten dat ik er ook 1 ga aanschafeen.
Ben wel van plan het telefonisch te doen aangezien ik een 7200rpm HDD erin wil.
Wat zou ik kunnen vragen??
De config is met 2 x 160Gb 5400rpm, hiervoor wil ik dus in ruil 7200rpm maar hoeveel Gb zou ik hiervoor in ruil kunnen vragen??
Kon dat gewoon kiezen via de site. Koste iets van 10 euro.
Nu kan dat niet meer als ik het goed heb.
Via de telefoon kun je helaas geen 10% korting krijgen en via de site wel.
Neem dan de 10% en koop een losse schijf.
Andere vraag: iemand al gelukt een losse bracket bij Dell te bestellen?
Zo ja, wat zijn de kosten?
Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT
Reg. datum: 10 januari 2008
verstrekken ze niet... (volgens DELL chat)quote:wezep schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 13:38:
[...]
Andere vraag: iemand al gelukt een losse bracket bij Dell te bestellen?
Zo ja, wat zijn de kosten?
ik had ook enkele online winkels gemaild die laptoponderdelen verkopen en op ebay gekeken maar echt niks!! hoop dat DELL hier verandering in brengt..
iedereen klagen dan valt t wel te bestellen
Prewien wijzigde dit bericht 17-01-2008 17:16 (5%)
Reg. datum: 24 februari 2007
het gaat hierbij om 3x inspiron 1720
Geachte Klant,
We realiseren ons dat u al langere tijd op uw bestelling wacht – en proberen er alles aan te doen om uw bestelling zo spoedig mogelijk te leveren.
Er heeft zich echter een verdere vertraging voorgedaan bij onze leveranciers, wat betekent dat u momenteel een vernieuwde verwachte leveringsdatum heeft.
De VERNIEUWDE verwachte leveringsdatum van uw bestelling bij Dell is:
besteldata Dec 11 2007
Geschatte leverdatum Jan 7 2008
Herziene leverdatum Feb 27 2008
Let wel op 2 december besteld en 5 december betaald !!!!!
Bel snel Dell ----
vindows wijzigde dit bericht 17-01-2008 21:37 (34%)
Reg. datum: 01 december 1999
Dell Precision M4300:
Maandag 7 jan besteld, Vrijdag 11 Jan had ik hem binnen, das wel geteld 4/5 dagen. En 3 jaar geleden bij mijn oude inspiron ging het nog sneller (maandag besteld, donderdag binnen).
Sterkte met wachten jongens.
Dell Precision M4300, T7700 2.4 ghz, 4 Gb RAM, 160 GB 7200 RPM HD, Nvidia Quadro FX360 512MB, @ WUXGA Dell 2407WFP
Ik ga hem morgen annuleren, wat zijn de kosten die daarbij komen?
het appparaat met jullie te delen.
![]() | ![]() |
| 1. grote afbeelding | 2. grote afbeelding |
![]() | ![]() |
| 3. grote afbeelding | 4. grote afbeelding |
![]() | ![]() |
| 5. grote afbeelding | 6. grote afbeelding |
![]() | |
| 7. grote afbeelding | |
De eerste keer dat ik de afstandbediening in handen had vroeg ik me al af waarom deze toch zo'n vreemde vorm had. Maar toen ik de laptop eens goed bestudeerde en bekeek hoe de ExpressCard-sleuf werkte had ik opeens door waarom de afstandsbediening er zo uitzag. Hij pas op de plaats van de ExpressCard opening, op deze manier kun je 'm makkelijk meenemen (zie foto 6)
De tas die ik via Dell heb meebesteld is ook geschikt voor de 9-cells accu (zie foto 7).
RASmit wijzigde dit bericht 20-01-2008 23:40 (45%)
Reg. datum: 19 januari 2008
Ik heb voor mijn 1721 een Hp backpack aangeschaft (kakikleurig/grijs), tot nu toe de enige tas die het juiste formaat had. Ivg met Dakine extra bescherming (wel handig voor op trein, tram...) en massa's veel extra opbergruimte, ook voor je boeken!quote:Prewien schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 12:12:
Passen er ook boeken in de tas? Zoja dan bestel ik hem alsnog achteraf
Reg. datum: 19 januari 2008
Reg. datum: 12 oktober 2000
Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT
Die heb ik erbij gekregen/besteld. Bij het configureren van de 1720 moet je daarbij goed opletten. Als je als basis een was duurdere configuratie kies, zijn de updates daarna soms goedkoper, bijv. de kleur-cover met webcam 30euro ipv 60euro, de LCD-scherm 130euro ipv 160euro.quote:wezep schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:33:
@RASmit, heb jij deze afstandsbediening erbij gekregen? Of los besteld?
Even snel zoeken geeft als resultaat dat alleen de NO172002 geen afstandsbediening heeft de andere wel. Hier kun je zien of er wel of geen afstandsbediening bij een 1720 krijgt:

Toen ik het geheugen van mijn 1720 heb geupdate heb ik hier een filmpje van gemaakt. Nu ik dat heb bewerkt en op Youtube heb gezet kun je het hier bekijken.
RASmit wijzigde dit bericht 22-01-2008 14:58 (32%)
Reg. datum: 01 maart 2005
------------------------------------------------------
Ik heb mijne op 12-1 besteld en verwachte leverdatum is op of voor 18-2 en ging op 14-1 in preproductie.
Configuratie:
Base
Intel® Core™2 Duo Processor T7250 (2,00 GHz, 2 MB L2-cache, 800 MHz FSB)
Geheugen
2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]
Grafische kaart
nVidia® GeForce™ Go 8600M GT met 256 MB DDR2 toegewezen grafisch geheugen
Harde schijf
160 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
Primaire Batterij
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h)
Draagtassen
Belkin 17¿ Black/Red Sleeve - Orderable with 15.4" & 17" Inspiron notebooks only
Keuze uit kleuren
Alpine White met glanzende afwerklaag & geïntegreerde webcamera met 2,0 megapixel
-----------------------------------------------------
En degene die zijn bestelling wil annuleren, je kan ook proberen via mail/telefoon proberen nog korting te krijgen ter compensatie van het wachten. Heb verschillende malen gelezen dat mensen of een upgrade/tas/of geld kregen.
Alle comando's in MediaPlayer werken met de afstandsbediening. En in Dell MediaDirect kun je dmv de afstandsbediening door media en documenten bladeren. Je kunt er zelfs mee door PowerPoint presentaties bladeren.quote:Dan zit er bij mij dus ook een afstandsbediening bij, maar wat kun je eigenlijk met deze afstandsbediening?
RASmit wijzigde dit bericht 22-01-2008 13:12 (25%)
Los niet te bestellen.. Denk als ze het gaan doen dat ze er een belachelijke prijs voor gaan vragen, in amerika is dit namelijk 70$ (en dan heb je alleen nog de schroeven). Al heb ik wel gelezen dat iemand dit voor 30$ heeft kunnen lospeuteren incl. verzendkosten
Iets voor de startpost... Wat dachten jullie ervan om van elke 1720 user een foto van de kleur van de klep te zetten (dus niet gewoon ergens van internet gehaald van andere forums maar echt mensen die in dit topic reageren en die ook echt een 1720 hebben) dus dat iedereen zelf een foto maakt van de kleuren die er nog niet instaan, dus van geel hoeft t nu niet meer
Prewien wijzigde dit bericht 22-01-2008 17:10 (31%)
Reg. datum: 01 maart 2005
Bedankt ook voor je filmpje van het vervangen van het geheugen, dit zal mij erg helpen straks als ik mijne ga upgraden naar 3 GB ( Als ik ooit me laptop binnenkrijg
Nadat je hem vervangen hebt moet je dan ook nog verder iets met je laptop doen of herkent hij het geheugen meteen?
Reg. datum: 04 april 2001
Let me guess, de AB werkt zeker niet met non-MS players zoals VLC, BS etc? En met MPC?quote:RASmit schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 11:30:
[...]
Alle comando's in MediaPlayer werken met de afstandsbediening. En in Dell MediaDirect kun je dmv de afstandsbediening door media en documenten bladeren. Je kunt er zelfs mee door PowerPoint presentaties bladeren.
Ik mis mijn 156!
1) Hoe ziet dat Alpine White eruit? Soort Glossy white of mat?
2) Waarom is de XPS nou zoveel duurder dan de Inspiron in een gelijkwaardige configuratie?
3) Kun je bij de XPS die afgrijselijke ledjes ook uitzetten?
4) Kun je een Inspiron nog wel fatsoenlijk als een Mediacenter gebruiken zonder een DVI-aansluiting?
VGA is toch analoog? Krijg je dan nog wel stabiel beeld op een grote Full-HD plasma-tv?
5) Klopt het dat je op (telefonisch?) verzoek alsnog 7200rpm kunt krijgen bij een 1720?
6) Klopt het dat de 1720 itt 1721 nu al Wireless USB ondersteunt???
LaTiNo wijzigde dit bericht 23-01-2008 13:00 (6%)
Ik mis mijn 156!
Klopt! Ik heb het even geprobeert met VLC, maar dan kun je alleen het volume regelen.quote:LaTiNo schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:08:
Let me guess, de AB werkt zeker niet met non-MS players zoals VLC, BS etc? En met MPC?
Bestaan er geen programmaatjes die de signalen opvangen en doormappen naar custom players?quote:RASmit schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:58:
[...]
Klopt! Ik heb het even geprobeert met VLC, maar dan kun je alleen het volume regelen.
Ik mis mijn 156!
Glossy, ik heb deze besteld en hoop hem op of voor 11 feb binnen te hebben.. als ik 'm binnenheb maak ik gelijk een paar fototjes... van de doos, en alle andere rotzooi erbij...quote:LaTiNo schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:30:
Even nog wat vraagjes
1) Hoe ziet dat Alpine White eruit? Soort Glossy white of mat?
ik weet ook niet waarom, maar de XPS wordt kennelijk als een game systeem gezien. Dus denk dat er sowieso een veel betere videokaart inzit (weet het niet zeker)quote:LaTiNo schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:30:
2) Waarom is de XPS nou zoveel duurder dan de Inspiron in een gelijkwaardige configuratie?
ik snap niet precies wat je bedoelt... maar als ik het goed heb bedoel je gewoon: heeft de XPS ook media buttons?quote:LaTiNo schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:30:
3) Kun je bij de XPS die afgrijselijke ledjes ook uitzetten?
Ja dat heeft hij.. maar dit zijn aanraakgevoelige toetsen boven het toetsenbord
Dit vind ik zelf ook wel heel erg jammer... maar om kort antwoord te geven. vast niet...quote:LaTiNo schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:30:
4) Kun je een Inspiron nog wel fatsoenlijk als een Mediacenter gebruiken zonder een DVI-aansluiting?
VGA is toch analoog? Krijg je dan nog wel stabiel beeld op een grote Full-HD plasma-tv?
Ik gebruik zelf S-video en dat is best bagger... Alleen geschikt om film mee te kijken... maar niet echt goed om je tv als een normaal beeldscherm te gebruiken
uit wat ik hier lees: jaquote:LaTiNo schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:30:
5) Klopt het dat je op (telefonisch?) verzoek alsnog 7200rpm kunt krijgen bij een 1720?
nou dat moet iemand anders beantwoorden want ik heb nooit gehoord dat het daadwerkelijk al is geintroduceerd op de marktquote:LaTiNo schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:30:
6) Klopt het dat de 1720 itt 1721 nu al Wireless USB ondersteunt???
!!!! EDIT !!!!
vraag 6:
24-08-2007 (16:10) - De eerste producten met wireless-usb zijn aangekondigd. Deze standaard moet snelle draadloze verbindingen mogelijk maken over een relatief korte afstand van zo'n 3 tot 10 meter.
Een jaar later dan beloofd komen de eerste producten met chipset voor wireless-usb (w-usb) op de markt. Het gaat om notebooks van Dell (Inspiron 1720) en Lenovo (ThinkPad T61 en T62p). Deze nieuwe standaard maakt een draadloze verbinding met randapparaten mogelijk. Dit moet een alternatief voor het huidige usb 2.0 gaan vormen. Er zijn naast deze notebooks nog meer apparaten met w-usb goedgekeurd, onder meer w-usb-hubs. Voor het gebruik van de techniek is echter formeel een zendlicentie nodig. Daarom komen producten mogelijk niet in Nederland op de markt.
In theorie zijn met w-usb snelheden tot 480 Mbit/s mogelijk bij een afstand tot drie meter. Bij tien meter is nog ongeveer 110 Mbit/s haalbaar. Handig is dat apparaten met w-usb zowel host als client kunnen zijn. Een camera (als host) kan daardoor zonder tussenkomst van een computer een foto afdrukken op een printer (als client). Bluetooth-apparatuur is compatibel met deze standaard, omdat bovenop de wireless usb-laag een bluetooth-laag wordt gebruikt

D-Link gebruikt w-usb voor deze hub
Radiotechniek met onregelmatige pulsen
De w-usb standaard maakt gebruik van ultra wide band (uwb). Dat is een radiotechniek waarbij een zender een onregelmatige reeks zwakke pulsen over een groot spectrumbereik uitzendt. De ontvanger let op een specifiek patroon en kan daardoor signalen onderscheiden van de achtergrondruis. Hoe korter de afstand, hoe breedbandiger en dus sneller de communicatie.
Naast notebooks mogen we ook camera's, printers, mp3-spelers en mobiele telefoons met w-usb verwachten. Via een computer met w-usb kunt u randapparaten direct benaderen. Maar de standaard is nog erg vers en dus een zeldzaamheid in computers, afgezien van bovengenoemde notebooks.
D-Link benut w-usb in de DUB-9240. Dat is een combinatie van een usb-dongle en hub. De dongle steekt u in de usb-poort van de computer. In de hub passen vier usb-producten met een gewoon kabeltje. De hub staat draadloos in verbinding met de usb-dongle. Het voordeel is dat u de hub netjes ergens weg kunt werken, gelet op het bereik van w-usb zeker tot op 10 meter van de computer.
Bron: http://www.telecomwereld.nl/n0002082.htm
dus uhh... volgens dit bericht wel
maar heb ook weer dit gevonden:
Dell's WUSB offering is the 17in Inspiron 1720, though it isn't yet listed on the Dell website as incorporating the technology. Likewise Lenovo's ThinkPad T61, but both machines can now sport the Certified Wireless USB logo.
Prewien wijzigde dit bericht 23-01-2008 16:51 (38%)
denk dat je hiervoor in het register moet klooien om dit zelf te doen.. programma's heb ik eigenlijk nooit van gehoord, misschien dat iemand anders hier wat meer over weetquote:LaTiNo schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:59:
[...]
Bestaan er geen programmaatjes die de signalen opvangen en doormappen naar custom players?
Ik ben benieuwdquote:Prewien schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:42:
[...]
Glossy, ik heb deze besteld en hoop hem op of voor 11 feb binnen te hebben.. als ik 'm binnenheb maak ik gelijk een paar fototjes... van de doos, en alle andere rotzooi erbij...
Ik bedoel eigenlijk die rode kerstboomverlichting die aan alle kanten eruit straalt. Lijkt me ontzettend irritant als je de laptop op je tv aansluit om een film te zien en die verlichting staat aan.quote:ik snap niet precies wat je bedoelt... maar als ik het goed heb bedoel je gewoon: heeft de XPS ook media buttons?
Ja dat heeft hij.. maar dit zijn aanraakgevoelige toetsen boven het toetsenbord
Ja, dat ziet er idd dramatisch uit. Onvoorstelbaar dat Dell laptops maakt die ze min of meer als medialaptops op de markt plaatsen en dan geen fatsoenlijke mogelijkheid bieden om um aan te sluiten op een tvquote:Dit vind ik zelf ook wel heel erg jammer... maar om kort antwoord te geven. vast niet...
Ik gebruik zelf S-video en dat is best bagger... Alleen geschikt om film mee te kijken... maar niet echt goed om je tv als een normaal beeldscherm te gebruiken
Dit had ik dus ook gevonden, het spreekt elkaar tegen, vandaar dat ik hoopte dat iemand die er al eentje heeft dit kan ontkennen of confirmeren. Zou wel handig zijn om even wat grote bestanden over te zetten vanaf je gewone pc of home server etc.quote:Dell's WUSB offering is the 17in Inspiron 1720, though it isn't yet listed on the Dell website as incorporating the technology. Likewise Lenovo's ThinkPad T61, but both machines can now sport the Certified Wireless USB logo.
Thanks voor je uitvoerige antwoorden in elk geval!
Ik mis mijn 156!