Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 17 april 2007

Vraagje aan een ieder met een Inspiron 1720.....

Wij hebben dus 2 Inspiron 1720 laptops gekocht welke een maand in bezit zijn.
Config 3 gig intern T7500 Dell Wifi N kaart en scherm 1920 true life.

Mijn vraag is: wij hebben op beide apparaten als wij muziek afspelen soms gekraak uit onze boxjes.
Zowel bij originele audio als niet origineel. Tevens gebeurt dit ook met het bekijken van YOUTUBE
DVD' s noem maar op. Het is niet constant maar een paar keer per nummer. Het lijkt gekraak, maar het kan ook zijn dat iets stoort? ZOals een kleine hapering ofzo.

Ik heb bij DELL de nieuwste drivers gedownload maar niets helpt.

Vraag is dus wie herkent dit?

Groet Hans 8)7

!Dolf is rechtvaardig!

quote:
Pumanike schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:29:
Maar dat is al bijna 200 euro duurder als 960, 70 ..
Ik had nog het één en ander aan de laptop toegevoegt daarom is de prijs wat omhoog gegaan. Ik heb gekozen voor 12x25 euro en de rest in één keer te betalen aangezien ik dan maar 60 euro aan administratie kosten hoef te betalen. Ben zo wel blij.

Ben benieuwd hoe de verkoop gaat, heb een mailtje gekregen maar kan er nog weinig mee, nog even afwachten dus.

AMD3500+ / X1900XT / A8N-E / 1024MBKingstone / 300GB Sata HDD.

4December laptop besteld, 6December status naar pre-productie
Leverdatum 27-12-2007
Vandaag nog steeds de status pre-productie, zal hem waarschijnlijk dit jaar niet meer krijgen aangezien er nog 3 stappen zijn ;(

Asus A8N-SLI SE / AMD64 3000+ (1,8Ghz @ 3,47Ghz) / Asus 8600GTS / 2GB / 160GB Raid-0 /

!Dolf is rechtvaardig!

Hm dat klinkt niet goed, mag ik vragen hoe je het gaat betalen? Alles in één keer of gespreid etc?

quote:
Ramon156 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 22:27:
4December laptop besteld, 6December status naar pre-productie
Leverdatum 27-12-2007
Vandaag nog steeds de status pre-productie, zal hem waarschijnlijk dit jaar niet meer krijgen aangezien er nog 3 stappen zijn ;(
Mijn laptop STOND in pre-productie sinds 7 dec. Zou geleverd worden op 21 dec..... nu uitgesteld tot 4 jan 2008.... :/

Zal met die van jou ook wel gebeurd zijn denk ik zo....

!Dolf is rechtvaardig!

"Hartelijk dank voor uw bestelling bij Dell. Dit document legt u de procedure uit rondom de aanvraag via Comfort Card met referentienummer: Nl0131-9277-*****"

Hopelijk voor vrijdag wat duidelijkheid etc :) Kan niet wachten iig!

Reg. datum: 18 december 2007

Gisteren (18-12) heb ik de mijne besteld vandaag (19-12) betaald, omdat de bestelling via mijn
credit card tot 3x toe geannuleerd werd :| (iemand ervaring mee bij Dell?).

Bij bestel status staat nu het volgende: Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 14-1-2008. Maar als ik de ervaringen in de forum lees, gaat ze dat niet lukken :z.

quote:
RSD1982 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:26:
iemand enig idee waarom ik tijdens de configuratie toch 60 euro moet betalen voor de zogenaamde gratis webcam en kleur...is er een code voor wat de meer prijs indien je een andere kleur wil is al minimaal 30 oplopend tot 60 euro of bedoel ze hiermee die 70 euro speciale korting??? :?
Als je bij dit scherm komt, kies dan de meest rechter/duurste standaard-configuratie, dan kost de update naar een webcam en kleur afwerking maar 30 euro!

Reg. datum: 27 september 2002

He ik ben aant rond kijken naar een nieuwe notebook, wordt D630, D830, M2300 of M4300. Maar ik heb dus het plan op gevat om direct een geheugen uitbreiding te doen, omdat dat bij Dell zo duur is.
Maar ik vind de geheugen op bv. geheugen.com zo goedkoop ivm met Dell, dan vraag ik me af hoe zit dat?
Ik wil naar 4 GB totaal, dus misschien een Dell bestelling doen met 512 of 1024 oid, en dan 2 2 gig dimms bijff een shop bestellen.
Iemand zoiets ook gedaan? Goed idee of niet?

Dell Precision M4300, T7700 2.4 ghz, 4 Gb RAM, 160 GB 7200 RPM HD, Nvidia Quadro FX360 512MB, @ WUXGA Dell 2407WFP

quote:
Boeiend schreef op donderdag 20 december 2007 @ 14:56:
Ik wil naar 4 GB totaal, dus misschien een Dell bestelling doen met 512 of 1024 oid, en dan 2 2 gig dimms bijff een shop bestellen.
Iemand zoiets ook gedaan? Goed idee of niet?
Datzelfde ga ik dus ook gaan doen. Ik heb nu een 1720 besteld met 2gig. Als de laptop is geleverd bestel ik 2x 2gig en verkoop dan die 2x 1gig wel weer via marktplaats.nl of id. 2gig kost ca 90 euro, trek daar dan de opbrengst van de 2x 1 gig weer vanaf et voila. Dat is een stuk voordeliger dan de 390 euro meerprijs die Dell berekent.

Reg. datum: 17 april 2007

quote:
Hageno schreef op maandag 17 december 2007 @ 21:24:
Vraagje aan een ieder met een Inspiron 1720.....

Wij hebben dus 2 Inspiron 1720 laptops gekocht welke een maand in bezit zijn.
Config 3 gig intern T7500 Dell Wifi N kaart en scherm 1920 true life.

Mijn vraag is: wij hebben op beide apparaten als wij muziek afspelen soms gekraak uit onze boxjes.
Zowel bij originele audio als niet origineel. Tevens gebeurt dit ook met het bekijken van YOUTUBE
DVD' s noem maar op. Het is niet constant maar een paar keer per nummer. Het lijkt gekraak, maar het kan ook zijn dat iets stoort? ZOals een kleine hapering ofzo.

Ik heb bij DELL de nieuwste drivers gedownload maar niets helpt.

Vraag is dus wie herkent dit?

Groet Hans 8)7
Dit probleem is inmiddels opgelost.
Bleek uiteindelijk dat het lag aan de drivers van de DELL Wifi 1505 N card.
Ik kwam erachter toen ik mijn internet uitzette en het probleem er niet meer was.

Nu dus de nieuwe drivers erop gezet en tsjakkaaaaa

Wellicht dat ik hier iemand mee kan helpen.

Gr.
Hans :9

Als eigenaar kan je deze ook niet krijgen die van mijn was ook stuk en dell heeft de hele laptop omgeruilt want dit kunnen ze niet maken
quote:
mikevanvliet schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 13:43:
Via deze weg wil ik vragen of iemand mij misschien kan helpen met mijn vostro 1700

Ik heb een vostro 1700 op ebay gekocht, waarbij de displayhaken afgebroken waren.
Deze haken bevestigen het scherm aan de palmrest.
Nu was ik vol goede hoop dat ik nieuwe haken kon bestellen bij dell, maar hiervoor moet je de rechtmatige eigenaar kennen, maar degene van wie ik gekocht had was niet de eerste eigenaar.

Wil iemand die een vostro 1700 heeft contact met mij opnemen, als hij mij wil helpen aan een setje nieuw haken voor mijn beeldscherm. Ik kan ze zelf niet bestellen bij dell, maar een NL eigenaar van een vostro 1700 kan dat wel.

Zijn er mensen die hun ervaringen willen delen betreffende de laptoptas die zij gekocht hebben voor hun inspiron 1720?

Ik heb een inspiron besteld met een 9-cell battery en ik vroeg mij af wat een goede laptoptas is voor dit notebook....

iemand goede ervaringen met een bepaald type tas?

Ik heb bij mijn 1720 (rube red) gelijk deze Belkin messenger bag (ook met rood) besteld....er vanuit gaande dat ook een 1720 met een 9-cells accu hier in pas.

Mensen hun 1720 ondertussen al binnen? Bij mij zijn er weer 10 werkdagen bijgekomen, ik wacht rustig af.

Posten = zilver, lurken = goud
Reg. datum: 16 november 2004

Ik overweeg deze laptop in januari aan te schaffen; mijn vraag is echter of de 1720 ook RAID ondersteunt. Op het internet las ik dat de 1721 dit wél ondersteunde, echter werd de 1720 daar niet genoemd.

Powered
by:
Formule 1, TU Delft, Intel, Metallica, en 'Schaamteloos Jatwerk van Angeloonie'

Volgens mij is het enige verschil tussen een 1720 (intel) en een 1721 (amd) de processor.
But correct me if I'm wrong.

quote:
nXXt schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 15:53:
Ik overweeg deze laptop in januari aan te schaffen; mijn vraag is echter of de 1720 ook RAID ondersteunt. Op het internet las ik dat de 1721 dit wél ondersteunde, echter werd de 1720 daar niet genoemd.
Ja hoor, ik heb een 1720 met 320GB besteld. Dit wordt opgelost door 2 disken te leveren. volgens mij staan deze 2 disken dus in raid 0 geconfigureerd.

Het zouden ook 2 losse disken van 160GB kunnen zijn maar dan zetten volgens mij niet in de specs -> 320GB (2x160GB).. dus ik denk dat ze in een raid 0 config komen ...... correct me if I'm wrong....

Getver.... vandaag weer de leveringsdatum opgeschoven met 11 dagen :( :( :( .... voor de tweede keer.
gaat goed zo!!! -O-

m4rc0 wijzigde dit bericht 29-12-2007 17:23 (8%)

Reg. datum: 16 november 2006

Vraagje: Ik twijfel tussen de 1720 en een XPS... Met een configuratie waar enkel het scherm (17" tegen 15.4") verschilt en de rest quasi gelijkaardig is, weet ik niet goed wat doen... Ook de prijs scheelt door al die huidige acties bijna niets... Kan iemand me over de streep trekken voor één van de twee? :-)

De meesten hebben toch goeie ervaringen blijkbaar met de 1720, maar ik heb niets van DELL ervaring en ken ook zo niemand. Ik weet dus niets van die XPS reeks en wat daar de voordelen van zijn...

Ik zou snel moeten beslissen, want ten laatste op 7 Feb moet ik die laptop in mijn bezit hebben... :-)

quote:
m4rc0 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:22:
Getver.... vandaag weer de leveringsdatum opgeschoven met 11 dagen :( :( :( .... voor de tweede keer.
gaat goed zo!!! -O-
Dat had ik ook, ik kreeg op 21e mailtje dat er weer 10 werkdagen bijkwamen (van 31e naar 11 januari), echter word de laptop gewoon op de voorlaatste verwachte leverdatum (31e) bezorgd door UPS.

Ik heb een overzichtje gemaakt van besteldata, verwachte leverdata en uiteindelijke bezorgdata van mensen in deze en de 1520 thread, waaruit naar voren komt dat mensen hun laptop in alle gevallen ruim voor de 3e verwachte leverdatum ontvangen, en bijna altijd precies op de 2e verwachte leverdatum of in ieder geval binnen enkele dagen daarna.

Dat is voor jou dus 4 januari of ietsje later.

quote:
Master BC schreef op zondag 30 december 2007 @ 11:52:
[...]

Dat had ik ook, ik kreeg op 21e mailtje dat er weer 10 werkdagen bijkwamen (van 31e naar 11 januari), echter word de laptop gewoon op de voorlaatste verwachte leverdatum (31e) bezorgd door UPS.

Ik heb een overzichtje gemaakt van besteldata, verwachte leverdata en uiteindelijke bezorgdata van mensen in deze en de 1520 thread, waaruit naar voren komt dat mensen hun laptop in alle gevallen ruim voor de 3e verwachte leverdatum ontvangen, en bijna altijd precies op de 2e verwachte leverdatum of in ieder geval binnen enkele dagen daarna.

Dat is voor jou dus 4 januari of ietsje later.
:Y ja nou dat geeft in ieder geval hoop.... *O* duurt nu zolang al dat er al weer betere aanbiedingen op die Dell site staan. Je zou hem bijna afbestellen en opnieuw een order plaatsen

quote:
MTBS schreef op zondag 30 december 2007 @ 11:29:
Vraagje: Ik twijfel tussen de 1720 en een XPS... Met een configuratie waar enkel het scherm (17" tegen 15.4") verschilt en de rest quasi gelijkaardig is, weet ik niet goed wat doen... Ook de prijs scheelt door al die huidige acties bijna niets... Kan iemand me over de streep trekken voor één van de twee? :-)

De meesten hebben toch goeie ervaringen blijkbaar met de 1720, maar ik heb niets van DELL ervaring en ken ook zo niemand. Ik weet dus niets van die XPS reeks en wat daar de voordelen van zijn...

Ik zou snel moeten beslissen, want ten laatste op 7 Feb moet ik die laptop in mijn bezit hebben... :-)
Ik heb even snel de 1720 en de XPS 1710 met (bijna) gelijke configuratie naast elkaar gelegd. De XPS is dan 569 euro duurder (1710 - ¤ 1.329,00 tegen ¤ 1.898,00 voor de XPS). En dan heeft de 1720 ook nog een betere videokaart. En als je dan ook nog een van de laptops voor 7 februari in huis wil hebben, gaat dat bij een XPS al niet meer lukken vanwege de langere levertijd.

Dus even snel op een rijtje:
1720 (N0172013) XPS 1710 (N01X7101)
Processor T7500Processor T7400
HD 2x 160GBHD 1x 320GB
GeForce Go 8600M GT GeForce Go 7900
videogeheugen max 256MBvideogeheugen max 512MB
VGA + TV-outDVI + VGA + TV-out
standaard bluetooth+ ¤ 39,00
¤ 1.329,00 ¤ 1.898,00
levertijd ca. 4-5 weken levertijd 7-8 weken

En daarnaast vind ik het uiterlijk van de XPS nog al geschreeuwerig met al die ledjes op de achterkant van het beeldscherm, maar dat is persoonlijk.

Reg. datum: 16 november 2006

Gelukkig nieuwjaar allen!

En om er direct in te vliegen, graag jullie mening over dit machientje van Dell (1720) dat momenteel voor 1250 euro voorhanden is:

- Intel® Core™2 Duo Processor T7500 (2,20 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-cache)
- Legitieme Windows Vista™ Business - Nederlands
- 1 jaar basisgarantie - Collect & Return
- Belgische/Nederlandstalige documentatie met Europese stroomkabel
- Jet Black met matte afwerklaag & geïntegreerde camera met 2,0 megapixel
- 17,0-inch UltraSharp™ WUXGA-breedbeeldscherm (1.920 x 1.200) met TrueLife™
- 2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]
- 320GB (5.400 rpm) Dual SATA harde schijven (2 x 160 GB)
- nVidia® GeForce™ Go 8600M GT met 256 MB DDR2 toegewezen grafisch geheugen
- Vast intern 8x DVD+/-RW-station met software
- 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)

Doen of niet?

Naar het schijnt komt die 9-cel batterij een eindje uit de notebook uit. Is dit storend?

Posten = zilver, lurken = goud
Reg. datum: 16 november 2004

Hele scherpe aanbieding. Echter komt Intel rond half januari waarschijnlijk met nieuwe processors voor notebooks. Als je daarop wilt wachten, is dat een optie.

Overigens is het natuurlijk lastig oordelen of iets 'storend' is, het is persoonlijke voorkeur. Er zijn wel foto's te vinden en dan moet je zelf oordelen. Houd er rekening mee dat het vinden van een laptoptas iets moeilijker kan zijn indien die 9-cell erin zit.

Powered
by:
Formule 1, TU Delft, Intel, Metallica, en 'Schaamteloos Jatwerk van Angeloonie'

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws