Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 18 december 2007

quote:
Prewien schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:13:
op een of andere manier lukte t me niet om een dualboot te doen met xp en vista, ik had xp geinstalleerd en kwam vista niet meer binnen... had vistabootpro geinstalleerd onder xp en vista bootloader weer geinstalleerd, toen kon ik alleen nog vista in, maar een entry maken voor xp ging mis... hij wilde xp niet meer laden... heb nu maar weer de recovery files teruggezet... heel jammer...
Heb je XP ook op een andere patitie geinstalleerd? Ik zit er ook over te denken om WinXP er bij op te zetten, maar heb me er nog niet in verdiept hoe dit moet als Vista al op het systeen staat.
Andersom, Vista installeren naast XP, stond beschreven in Computer Idee nr.3 van 2007

Reg. datum: 10 januari 2008

quote:
Sypher schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:00:
[...]

Mag ik vragen welke van de 4 "basisconfiguraties" je hier voor hebt gebruikt?
Aangezien ik bij elke al hoger uitkom als ik de CPU naar 2.2 zet :P

Zo te zien is het de N0272008.. Klopt dit? :P
N0172010

maar de site is een beetje veranderd zo te zien.. meer als de amerikaanse dell site.. ik had ook 4 coupons gebruikt :D hou t topic in de gaten van de dell coupons, ik had er 1 voor geen bezorgkosten, 10% korting en 7% korting (totaal 17% dus) en een ERP of EFP of EPP weet ff niet meer uit mn hoofd wat t was korting

quote:
RASmit schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:52:
[...]

Heb je XP ook op een andere patitie geinstalleerd? Ik zit er ook over te denken om WinXP er bij op te zetten, maar heb me er nog niet in verdiept hoe dit moet als Vista al op het systeen staat.
Andersom, Vista installeren naast XP, stond beschreven in Computer Idee nr.3 van 2007
ik had gewoon de recovery partitie gebackupt toen een originele bootcd van xp gebruikt en de drivers via een usb diskettestation geladen voor mn HDD (te vinden op de dell site bij drivers en dan voor je schijfstation voor xp). recovery geformatteerd en xp geinstalleerd en toen kon ik gewoon in xp... dell heeft de laptops zo klote geinstalleerd, ze hebben de 4 primary slots volgemaakt, 1 eisa config 1 OS, 1 recovery en 1 mediadirect, dus eigenlijk zou je de hele schijf 0 dus moeten formatten... en dan xp installeren, mediadirect installeren, vista installeren op aparte logische partities, om deze reden is er ook geen slot vrij om uitgebreid volume te maken voor partities in vista.. baal dr wel van.. maar k ga niet gelijk mn laptop formatteren nu ik m 1 dag pas heb en helemaal verzieken... xp startte wel snel op... 20 sec ofzo.. misschien niet eens.. (boot)

update over touchpad:
ik denk dat dit softwarematig is, want ik heb dat vinkje uitgezet bij dat check geval voor datie kijkt of je t perongeluk aanraakt of echt, even mee gespeeld en heb er nog geen probleem mee..

Prewien wijzigde dit bericht 31-01-2008 07:31 (7%)

quote:
RASmit schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:43:
[...]

Nee, maar kwam het bij toeval op eBay tegen.
jammer, misschien ga ik er wel voor als ik tenminste wat goeds vind.. morgen ff lekker zoeken

quote:
brebo schreef op zondag 27 januari 2008 @ 21:02:
neen ik heb het niet op die pieptoon
Ik heb het over het geratel/gekraak wanneer het hard disk activity led (2de led van boven) oplicht.
Ik zou graag weten of andere eigenaars dit ook hebben en dat dit dus 'normaal' is.

edit: soms als de hdd in idle is hoor ik een soort 'klak'. heel raar........
Even terugkomend op de HD.
Ik heb er een Hitachi in gezet, de pieptoon is dan weg, maar het geratel is 3-4 keer harder.
De samsung is naar mijn mening verder een hele stille HD.
Of ze moeten er bij jou een andere in hebben gezet . . . . dat kan nl. zo veranderen.
Het is maar net welke fabrikant ze op dat moment de beste deal levert . . . .

het leven is té kort, geniet!

Heb de mijne ook binnen (in 13 dagen), Alpine white zal vandaag wel eens ff wat fotootjes posten.
Hallo
Heb hier in Belgie ook de 1720 gekocht, met de 2 gig cpu, dit in de carrefour.
Nu, heb het volgende probleem, de webcam werkt niet goed, het beeld is als het ware geinverteerd, net een analoog negatiefbeeld...

Vraagje; kan ik nu bij dell zelf terecht of moet ik bij carrefour terecht?

Vriendelijke groeten.

Nog ff een vraagje, is er iemand in geslaagd XP erop te zetten?
Ik bedoel enkel xp, geen dualboot met vista.

Reservoir_Dog wijzigde dit bericht 03-02-2008 21:30 (15%)

Windows XP draait hier stabiel. Ga Vista nog wel een keertje proberen zodra SP1 uit is.

Sony NW-HD5 + RMMC40ELK & Dell Inspiron 1720 & IBM T61 & MDA Vario III & Canon EOS 30D + 18-55 kit lens

enkel XP erop zetten is geen probleem

MAAR

download EERST de drivers voor xp en zet ze op een stick of cdtje.. heel veel drivers moeten zoals de wireless pakt hij dus nog niet in xp

// ervaring met: touchpad //
oke na de touchpad een beetje te hebben gebruikt vind ik hem eigenlijk te klein, als ik deze vergelijk met mijn oude touchpad van mijn oude toshiba laptop was die wat groter en was beter te bedienen.. maar misschien is t ook dat ik moet wennen dat dit een widescreen is met numpad en dus touchpad meer naar links zit.. ik ga namelijk automatisch telkens naar het midden..

// ervaringen met: boxen //
wat een goed geluid!! (voor een laptop!) ik heb bij geen enkele laptop tot nu toe die ik heb gehoord geluid zoals dit gehad...

// ervaringen met: afstandsbediening //
chilllll echt relaxxx... werkt echt gemakkelijk met de media center.. ik gebruik de media center nu alleen om mn muziek te spelen...

// ervaringen met: toetsenbord //
Ik heb er veel van gelezen en vind het maar gewoontjes het toetsebord.. het tikt lekker oke... maar niet van wauww... ik las ergens dat iemand een smile van oor tot oor had toen hij begon te typen.. nou.. het is gewoon als elke andere laptop.. maakt even veel geluid als ik typ... niks bijzonders... maar ik betrap mezelf niet snel op typfouten ofzo.. die ik wel sneller maakte bij andere computers waar ik op zat..

// ervaringen met: beeldscherm //
heb niet dat 1600x1200 scherm ofzo d8 ik maar die 1440x900 ik zie er nog geen problemen mee.. al heb ik wel dat het onderste stukje bij de startbalk wat lichter is.. is dit nou light leakage in een scherm? of is dit gewoon normaal.. aangezien ik dit bij meerdere laptops heb gezien... nog geen zon ervaringen ermee maar tis een glossy scherm dus ja... denk dat het niet echt fijn is

// ervaringen met: palmwrists //
aan de rechterkant als ik mn hand erop leg hoor ik af en toe een klikje lijkt t net.. dat ik ben er net achter dat het iets met de cdrom drive is.. deze kraakt een beetje.. ff proberen zelf te fixen zo...

// ervaringen met: wifi //
goed, nog geen bluescreens ofzo... gelukkig :P heb uitstekend ontvangst nu terwijl mijn oude laptop maar tot goed kwam...

// ervaringen met: webcam //
ff snel getest met mn vriendin.. zorg dat achter je geen lamp zit.. dat weerspiegelt...

// ervaringen met: transport //
shit.. vandaag voor t eerst getransporteerd enne.. had echt pijn aan m'n scchouder.. maarja... moest nog wel meer meenemen... heb een targus messenger city gear gehaald.. met 9cell accu past hij er gweoon netjes in.... met de 9cell accu past hij NIET in de zeroshock III sleeve...

Prewien wijzigde dit bericht 05-02-2008 17:26 (86%)

Ik vind zelf het geluid niet echt super. Komt ook steeds een soort geratel tussendoor alsof er iets niet goed vast zit vlakbij de boxen. Heel irritant.

quote:
Tijntjuh81 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 08:40:
Ik vind zelf het geluid niet echt super. Komt ook steeds een soort geratel tussendoor alsof er iets niet goed vast zit vlakbij de boxen. Heel irritant.
Hmm.. ik hoor geen geratel bij de mijne.. soms hoor ik wel dat 'klikje' van mijn hardeschijf..

het geluid is niet super maar wel veel beter dan andere laptops, ik had echt bagger verwacht omdat de boxen op zo'n irritante plek zitten

Reg. datum: 23 januari 2008

Ik vind het geluid ook best OK... voor een laptop. Ik gebruik 'em nu als draagbaar muziekstation voor als in in het huis moet klussen/poetsen :-(

oke wie wilt meewerken hieraan....

ik wil dus echt een 2de hdd in m'n inspiron maar weiger 200 euro te betalen aan dell,

nu heb ik dus gekeken, wat kan ik doen..
http://aycu06.webshots.com/image/42245/2003881529190912577_rs.jpg
niet veel hiermee dus.. kan er geen hdd in pluggen...

daarvoor heb je zoiets nodig
http://aycu27.webshots.com/image/43946/2003890205200241816_rs.jpg
http://aycu36.webshots.com/image/41515/2003893780398802246_rs.jpg
http://aycu30.webshots.com/image/41389/2003817092780709576_rs.jpg
LET OP! dit is wel een kapotte die ik uit mijn oude toshiba laptop heb gesloopt

met dit kun je em connecten, toen nog bijna alle pinnetjes erop zaten had ik 'm dus geprobeerd erin te prikken... lukte aardig maar niet goed.....
om jullie een foto te laten zien van hoe ongeveer hebk m met de pinnen die ik nu nog heb ff geplugd
http://aycu32.webshots.com/image/44951/2003864047559203920_rs.jpg.
http://aycu15.webshots.com/image/43494/2003831480435269329_rs.jpg

zo ziet t er dan uit als ik een hdd erin plug
http://aycu10.webshots.com/image/43249/2003806561278930826_rs.jpg
http://aycu28.webshots.com/image/44467/2003803392774172463_rs.jpg

toen alle pinnen er nog zowat inzaten en k m in mn laptop had gezet werkte hij soort van..... hij draaide en gaf stroom en alles, maar omdat hij er gewoon niet goed inzat werkte t niet echt en viel mn laptop gewoon uit, dus als ik nieuwe pinnetjes zou maken voor dat ding en ze alvast goed zou verbuigen zodat ze pasten zou t werken (het probleem hier was dat ze niet op de dell manier waren gebogen aangezien dit stukje van een toshiba laptop komt)

http://www.austinm.net/images/dell_hd4.JPG
deze kwam ik op het dell forum tegen, het stukje die voor dell gebruikt wordt...
nu heb ik een vraag... hoe heet dat stukje precies?

hiermee kan ik denk ik gewoon mijn 2de hdd erin zetten, als ik alles opnieuw goed doe... lijkt me wel moeilijk.. daarom wil k weten of iemand weet hoe dit dingetje heet zodat ik kan kijkrn of het ergens te koop is...

de caddy van de hdd is niet zo'n probleem... denk met een beetje handigheid heb je er zo zelf 1tje gemaakt... het gaat echt om dit stukje...

dusse... enige hobby'ers hier die geintereseerd zijn hierin?

ps.. excuses dat ik mijn pics niet heb geresized.. maar iedereen heeft hier wel een goede internetverbinding neem ik aan en ze worden toch door t forum zelf geresized...

Hallo,

Ik ben sinds kort eigenaar van een inspiron 1720. Ben er over het algemeen erg tevreden over. Voornamelijk omdat ik het het meeste gebruik voor programmeren in ubuntu. Maar aangezien ik niet zo'n laptop koop met het idee om alleen als laptop te gebruiken wil ik er ook een beetje op gamen.

Ik zit dus een beetje met een probleem. De fps van mijn laptop is echt onder de maat. Dus ik dacht ik ga es kijken hoe me 3d mark score is. Mijn 3d mark 06 score:

Total, 2326.
Sm2.0 1137
HDRSm3.0 1089
CPU: 483

Anderen haalde bij de cpu soms 1700.

Mijn specs zijn:

8600M GT
T7250 @ 2ghz
2048 mem
en ik draai et op windows xp

Ik heb om eerlijk te zijn niet het hele topic afgelezen. Ik heb natuurlijk wel even de zoekfunctie gebruikt en even rondgekeken op google.

Hebben jullie toevallig een idee?

Internet Argument: "It's easier to be an asshole to words than to people."

Volgens mij kan je de cpu van de 1720 upgraden, staat er ergens op het net een goeie guide?
Heb zelf al aan het zoeken geweest maar kwam niet direkt op een resultaat dat bevredigend was....

Over mijn webcam, tja, dit is dus een straatje zonder eind.
Dell zei dat ik eerst mijn laptop op mijn naam moest zetten, dat ze dan pas een technieker kunnen sturen.
Ik deed dit op de dell site, na een week staat ie nog niet op mijn naam.... Goeie service dell!
Zit dus nog steeds met een kapotte webcam... Dacht toch wel dat dell hoog stond aangeschreven ivm service, niet dus!

Nog een vraagje, ik wil schrijfcache inschakelen op mijn 1720, dit lukt me echter niet.
Als ik dit aanvink, en ik ga eruit, dan staat het terug uitgevinkt, kent iemand de oplossing ervoor?

Mvg

Reservoir_Dog wijzigde dit bericht 13-02-2008 15:40 (14%)

quote:
Hageno schreef op maandag 24 december 2007 @ 21:53:
[...]

Dit probleem is inmiddels opgelost.
Bleek uiteindelijk dat het lag aan de drivers van de DELL Wifi 1505 N card.
Ik kwam erachter toen ik mijn internet uitzette en het probleem er niet meer was.

Nu dus de nieuwe drivers erop gezet en tsjakkaaaaa

Wellicht dat ik hier iemand mee kan helpen.

Gr.
Hans :9
Ik heb net hetzelfde probleem (muziek luisteren is bijna onmogelijk door het gekraak), welke drivers heb je er dan juist opgezet want als ik de laatste van september 2007 erop zet, doet hij het nog altijd...

Goededag,

Ik heb een vostro 1700 dat is eigelijk de zelfde laptop maar dan voor bedrijven. Op mijn laptop staat windows vista home primium 32 bits. nvidia 8600m gt videokaart. Nu wou ik nieuwe drivers voor mijn videokaart maar dell heeft deze niet dus ben ik zelf verder gaan zoeken en gevonden op http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=17357. Deze werkt goed bij mijn de 3mark is van 3032 punten naar 3472 ge gaan groot verschil vond ik dus doe je voordeel mee Selsery marzel.

Goededag,

Ik heb een dell vostro 1700 laptop en daar wil ik een extra hardeschijf in zetten. Ik zal even uitleggen wat ik wil. Nu heb ik deze laptop voor mijn eigen in gebruik maar nu wil ik hem ook voor mijn werk gebruiken. Maar ik gebruik nu windows vista home primium 32 bit en het bedrijf windows xp pro. Dus wil ik op de eerste harddisk vista en op de 2de xp en dat ik moet kiezen als ik opstart. Dit is ook voor veiligheid zodat mijn bestanden niet op het bedrijfsnetwerk komen. Is dat allemaal mogelijk en hoe kan je dat het beste doen?

2de vraag wat voor 2de harddisk, mijn eerst harddisk is een hatachi 160 gb 7200 rpm. nu is mijn vraag kan ik er nog zo'n harddisk bij zetten want de ruimte in mijn laptop is er. Of kan er ook een ssd harddisk in? Ik heb dell gebeld en bij de verkoop zeiden ze van niet maar waarschijnlijk omdat het niet standaard is in deze laptop. Want ik zie geen bezwaren alles zit er toch in en in het xps model kan je het wel kiezen bij dell en je kan ze ook los kopen bij dell. Iemand ervaringen.

Alvast bedankt voor het antwoord.

als je een goede verkoper te pakken hebt via de telefoon dan kan je wel een 2de harddisk bestellen.. of er een SSD drive inpast zou ik niet weten.. ik heb t gevoel van niet...

Vandaag positief bericht gehad van DELL

"We zouden u graag op de hoogte willen brengen van de volgende leveringsinformatie:"
- Order Nummer: 614701229
- Geplande Leverdatum: 21/02/2008
- Leveringstijdstip: 9:00 - 17:00

Lijkt erop dat ze ineens morgen voor de deur staan.
Da's lekker dan..........ik moet gewoon werken (net als de rest van Nederland neem ik aan).
Dat ze altijd op dat soort belachelijke tijdstippen komen en dat ook 3 dagen achter elkaar proberen.

Nou we zien wel.

hallo allemaal, ik ben best tevreden over mijn 1720, draait best goed zelfs met Vista.
maar ik heb een probleempje, ik wil het beeld graag over mijn tv krijgen maar dat krijg ik niet voor mekaar.heb al een tv tool gedownload die het probleem zou moeten oplossen maar nee. er zit een nvdia geforce 8600 in.heb het alleen met een tulp geprobeerd.
8)7
kan iemand me hierbij helpen?

quote:
gossiepossie schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 16:01:
hallo allemaal, ik ben best tevreden over mijn 1720, draait best goed zelfs met Vista.
maar ik heb een probleempje, ik wil het beeld graag over mijn tv krijgen maar dat krijg ik niet voor mekaar.heb al een tv tool gedownload die het probleem zou moeten oplossen maar nee. er zit een nvdia geforce 8600 in.heb het alleen met een tulp geprobeerd.
8)7
kan iemand me hierbij helpen?
FN + F8 geprobeerd? kzal een van deze dagen wel testen hoe hij werkt op mijn s-video van mn tv

quote:
Prewien schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 00:57:
[...]

FN + F8 geprobeerd? kzal een van deze dagen wel testen hoe hij werkt op mijn s-video van mn tv
heb dat inderdaad geprobeerd maar zegt dan dat no external display is attached.
maar bedankt voor je antwoord

Meer Informatie
Orderdatum: 24-2-2008
Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 14-3-2008

Werkelijke verzenddatum: 26-2-2008

Naam transporteur: UPS

Status van levering: Uw bestelling bevindt zich momenteel bij de transporteur. Weldra zal een gedetailleerde status over uw levering beschikbaar zijn.

Pakbon (Elektronisch exemplaar)

Uw bestelling is verzonden sinds 26-2-2008

2 dagen na bestelling staat ie al op verzonden! :P :P klasse dell! _/-\o_

!Dolf is rechtvaardig!

Your package is on time with a scheduled delivery date of 02/28/2008.

Nou het zal mij verbazen, 1e verzending zou pas over 3 weken zijn...

AMD3500+ / X1900XT / A8N-E / 1024MBKingstone / 300GB Sata HDD.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws