Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Core2Duo Rig: C2D E8500 @ 4.0 | P5B Deluxe | 4GB OCZ | Asus GTX275 |
Hoop ik heel hard met je mee, zou mooi zijn als we dat toch zo geregeld krijgen!quote:framaster schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:33:
Ik ben op het moment in bespreking met Galaxy over een sponsoring of eventuele levering van 7300 gt's met ddr3. Ik hoop of vandaag of morgen met antwoorden te komen.
Heb je al enige reactie van hun gehad?
Als ik het goed zie, hebben alle winkels maar 10 bij de back order staan voor de X1600Pro, dus even duimen dat eentje nog 5 in voorraad heeft.
Update:
Azerty heeft maar 2 op voorraad dan is het EOL! Dus ook hier niks
Darkasantion wijzigde dit bericht 13-09-2007 11:55 (17%)
Ja ik heb al 2 x een reactie gehad ik ga hun nu mijn nummer mailen en het telefonische hopelijk afhandelen.quote:Darkasantion schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:38:
[...]
Hoop ik heel hard met je mee, zou mooi zijn als we dat toch zo geregeld krijgen!Ben ook nog aan het wachten op 2 mails, maar verwacht er niet veel van
![]()
Heb je al enige reactie van hun gehad?
Als ik het goed zie, hebben alle winkels maar 10 bij de back order staan voor de X1600Pro, dus even duimen dat eentje nog 5 in voorraad heeft.
Mooi. Heb even de stoute schoenen aangetrokken en Google eens misbruikt, en heb een goed mail adress van Asus weten te krijgen. En doodleuk gevraagd of zij niet 15 kaarten 7300GT TOP of X1600 TOP voor rond de ¤50 kunnen regelen voor onsquote:framaster schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:54:
[...]
Ja ik heb al 2 x een reactie gehad ik ga hun nu mijn nummer mailen en het telefonische hopelijk afhandelen.
Niks tegen jouw Framaster
Ik wou het ook al doen maarja maybe kan iemand anders xpertvision mailen ofzo.
Haha ik zit in de les en de leraar maar proberen mij te betrappen dat ik op het forum zitquote:Darkasantion schreef op donderdag 13 september 2007 @ 12:27:
Heb toch tussenuurtje:P Wil ook beginnen, Waterkoeling is bijna klaar, alleen reservoir nog, mobo is al binnen, dus ik ben er wel klar voor
Je bent tot nut toe goed bezig!quote:framaster schreef op donderdag 13 september 2007 @ 12:40:
[...]
Haha ik zit in de les en de leraar maar proberen mij te betrappen dat ik op het forum zit
Asus heb ik gewoon op de algemene engelse mail gestuurd, who cares, als we maar kaartjes krijgen, MSI is ook al benaderd, en Xpertvision is ook gemaild. Wie kunnen we verder nog even lief vragen of zij wat hebben
Hoop dat we van Xpertvision (als) de X1600 PRO Golden kunnen krijgen, 265bits memory bus
Darkasantion wijzigde dit bericht 13-09-2007 12:50 (5%)
Hoe lang gaan we de contest eigenlijk maken?
Ik begin 1 oktober met een nieuwe baan, dus ben deze maand nog druk met het afmaken van mijn huidige project (@work) en dan minimaal een week of 2 drukte i.v.m. nieuwe baan (weer alles leren kennen). Ik denk dat ik er pas vanaf de 3e week oktober serieus tijd in kan steken... Ik hoop dus dat de contest tot minimaal eind oktober zal duren
So RAMdisk is *NOT* an installation procedure?
Update!
MSI geeft aan geen DDR3 7300GT's in het programma te hebben, maar indien wij belangstelling hebben, kunnen zij wel opzoeken waar wij snel en goedkoop DDR2 kaartjes kunnen halen, dus das hartstikke mooi, voor het geval de rest niks wordt.
Komplett.nl heeft geantwoord de HD2400XT voldoende te kunnen leveren, echter zonder korting, dus eventuel kunnen wij hier iets mee.
Hoop dat Asus, Xpertvision en Gigabyte(Fromaster) snel van zich laten horen, kunnen we ermee beginnen!
Darkasantion wijzigde dit bericht 13-09-2007 14:21 (101%)
Hou wel in gedachten dat de HD2400XT een 64Bits geheugenbus heeft en daarom al standaard gewoon rotte scores haaltquote:Darkasantion schreef op donderdag 13 september 2007 @ 12:57:
Komplett.nl heeft geantwoord de HD2400XT voldoende te kunnen leveren, echter zonder korting, dus eventuel kunnen wij hier iets mee.
Wat betreft prijzen, 44,50 kan ik een 7300GT met DDR2 leveren. 15 stuks en hopelijk binnen een week. Als daar animo voor is, someone write me a PM
Volgens mij geeft de X1600 Pro een hoop meer uitdaging qua overclocken, dus voordat we overhaast voor een DDR2 versie van de 7300GT kiezen liever nog even kijken of de X1600 Pro leverbaar is voor een acceptabel prijsjequote:lism schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:56:
Wat betreft prijzen, 44,50 kan ik een 7300GT met DDR2 leveren. 15 stuks en hopelijk binnen een week. Als daar animo voor is, someone write me a PMHoe sneller des te eerder we ze in huis kunnen hebben en beginnen.
Als dat ook niet lukt dan moeten we misschien inderdaad uitwijken naar de 7300GT met DDR2, maar laten we eerst nog even de andere mogelijkheden kijken
Edit:
quote:framaster schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:15:
Ik heb goed nieuws. De meneer met wie ik spreek ik volgens mij zeer enthousiast en wil ons graag de kaarten leveren ook zei hij mij dat ze op voorraad waren bij hun. DUS HEB HOOP OP DDR3
EMP wijzigde dit bericht 13-09-2007 15:25 (19%)
Hopen dat het luk! Sorry van de verkeerde naam en merkquote:framaster schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:15:
Ik heb goed nieuws. De meneer met wie ik spreek ik volgens mij zeer enthousiast en wil ons graag de kaarten leveren ook zei hij mij dat ze op voorraad waren bij hun. DUS HEB HOOP OP DDR3
Darkasantion wijzigde dit bericht 13-09-2007 15:52 (14%)
quote:framaster schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:15:
Zonder die DDR3 kaarten hebben we geen enkele andere geschikte kandidaat (HD2400XT lam door bus, X1600 niet zo overclockbaar, en andere kaarten te duur)
7300GT DDR3 zou perfect zijn
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Reg. datum: 10 oktober 2004
In ieder geval goed werk, mensen!
Er worden periodes van twee tot vier maanden genoemd. Vier maanden lijkt misschien lang, maar als je een goede (sub-zero) setup wilt maken, flink wilt hacken op je software of moet wachten op onderdelen of wat dan ook dan zijn er zo weer een paar weken om.
Ik weet niet welke hiervan op mij van toepassing zullen zijn, maar ik zou het sowieso niet erg vinden om wat meer tijd te nemen hiervoor zodat het geen race tegen de klok wordt, maar dat de nadruk ligt op skill (wie krijgt hem het verste).
Ik weet wel beetje af om drivers te tweaken, beetje LOD, maar das allemaal basis, wil hier nog eens een middag voor gaan zitten en alles uitpluizen.
Verder moet ik ook eens opzoeken wat de beste en veiligste manier is om de kaart meer volt te geven plus, of ik een waterblok heb/kan bemachtigen voor de 7300GT.
(In de herfstvakantie wil ik me bezig houden met de 7600GT AGP van mij+rest van mijn systeem
@Framaster, de 7300GT DDR3 die jij misschien kunt regelen, is dat geen met een Zalman koelertje erop? Of net het model eronder? Want als die Zalman erop kan, kan ik misschien ook wel mijn full cover block van de 6600GT AGP erop zetten om in elk geval de core koel te houden.
Darkasantion wijzigde dit bericht 13-09-2007 17:35 (40%)
Wat heb ik nodig:
een verhaaltje met daarin op welk forum wij zitten, waarvoor we de kaarten nodig hebben, hoeveel we er nodig hebben, hoelang de contest duurt, hoeveel bezoekers tweakers / forums hebben etc.
Een compleet verhaal hierover dus want dan kan mijn contact persoon met dit verhaal naar de bazen in hong kong.
Dus mijn vraag aan jullie wie is er goed in engels / engelse grammatica. dus wie bied zich aan maakt eventueel met mij samen een verhaaltje.
dit verhaal moet worden verzonden voor maandag want dan vertrekt hij naar hong kong.
Ps. het worden waarschijnlijk 7300 gt's ddr3 met 128 mb
framaster wijzigde dit bericht 14-09-2007 14:16 (4%)
Reg. datum: 09 juli 2000
Wel kick zo dat de topic weer actief is
Blabla betalingsgegevens enzo
Sincerly, <naam>
Leuk verhaal maar niet wat ik bedoel het moet een verhaal zijn over waarom wij ze willen wat we ermee doen want maybe heb ik sponsoring te pakken mist we een goed verhaal leveren en wat onze tegen prestatie is.quote:lism schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 14:19:
Hello. We're looking for 15 Cards of the model 7300GT with DDR3 128MB memory. It's menth for an overclocking contest on forum http://gathering.tweakers.net/ and we want to recieve it asap. Payment should not be a problem, however we want certain proof that we actually recieve the cards. Maybe if it's possible to give us a weblink so we can all order at once, or all order seperatly.
Blabla betalingsgegevens enzo
Sincerly, <naam>
Als je nu eens met een lijst komt over waar je ze nog halen kan dan bestel ik er wel 1....
Dat is het probleem hun leveren er niet meer veel van oftewel willen wij ze komen ze rechtstreeks uit hun fabriekquote:lism schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 14:29:
Banners? Reclamevermelding? Ik denk dat geen enkele bedrijf 15 kaarten even wilt sponseren om vervolgens verkracht te worden met een OC contest, niet?
Als je nu eens met een lijst komt over waar je ze nog halen kan dan bestel ik er wel 1....
Als je mij een Email adress wilt DMén dan kan ik wellicht als webshop zijnde 15 kaarten inkopen bij de fabriek.
Ik heb liever een net verhaal en dat ik hem dat persoonlijk mail, omdat ik hem nu al 2 dagen te woord sta.quote:lism schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 14:35:
Ja dan is mijn verhaal toch ook wel een beetje goed?
Als je mij een Email adress wilt DMén dan kan ik wellicht als webshop zijnde 15 kaarten inkopen bij de fabriek.
Nou kom dan zelf een beetje met wat je in gedachten hebt om in de mail te formuleren. Desnoods zet je het allemaal in het nederlands dan is er vast wel iemand die dat voor je om wilt zetten naar engels.quote:framaster schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 14:40:
[...]
Ik heb liever een net verhaal en dat ik hem dat persoonlijk mail, omdat ik hem nu al 2 dagen te woord sta.
Hoi wij zijn <naam> en zijn opzoek naar <x aantal kaarten> , <typenummer, model & snelheid>, en een vraag hier en daar over prijs & levertijd. Simpel toch?
Ik ken die man verder ook niet, en waarom hij naar hong kong moet, ik ben daar persoonlijk niet zo happig op om spullen vanuit hongkong te halen, tenzij het rechtuit van een fabriek komt. Maar goed jij wilt die man vast en zeker ook wel niet telleurstellen dus kom maar met een voorstel dan.
Deze "man" werkt bij Galaxy dus het is zeker dat het geen nepperij is ik zit nu nog op school ik zal vanavond even een verhaaltje typen.quote:lism schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 14:46:
[...]
Nou kom dan zelf een beetje met wat je in gedachten hebt om in de mail te formuleren. Desnoods zet je het allemaal in het nederlands dan is er vast wel iemand die dat voor je om wilt zetten naar engels.
Hoi wij zijn <naam> en zijn opzoek naar <x aantal kaarten> , <typenummer, model & snelheid>, en een vraag hier en daar over prijs & levertijd. Simpel toch?
Ik ken die man verder ook niet, en waarom hij naar hong kong moet, ik ben daar persoonlijk niet zo happig op om spullen vanuit hongkong te halen, tenzij het rechtuit van een fabriek komt. Maar goed jij wilt die man vast en zeker ook wel niet telleurstellen dus kom maar met een voorstel dan.
framaster wijzigde dit bericht 14-09-2007 14:52 (97%)
we are approximately 15 people from gathering.tweakers.net, a huge forum, probably the biggest in the Netherlands and certainly the biggest in Netherland when it comes to 'tech'. So far today the main site, tweakers.net, has had 109.279 visitors, and about 2500 pageviews each minute. There are 233.000 registered users. The forum has got a lot of sub-forums, about every possible subject from internet and networks to photograpy, audio, and 'our' one, the tweaking / cooling / die-hard overclocking sub-forum. In the past 2 years we have had 2 GPU overclocking contests, from which the last one was done with a GeForce 6600 DDR2. The contest turned out to be a big succes, and people got some stunning results, using all their skills in both cooling the chip to sub-zero temperatures, and tweaking the OS as much as possible. We are now planning another contest, with pretty much the same goal and rules.
In our search for a good candidate for our 3rd overclocking contest we found out the best choice would be a GeForce 7300GT with DDR3 memory, since this card is both very overclockable, not limited by it's memory bus, and, best of all, the DDR3 memory makes it much more fun (in the last contest it turned out that, when using DDR2 mem cards, if your card has got bad clocking mem modules, you are out of the game. This is much less of a problem with DDR3). The contest itself is just for fun, there are no prizes to win. It will have a during of 2-3 months, to ensure everybody can get the max out of it.
We found a 19page reviews of the Galaxy 7300GT DDR3 and the autor was very, very possitive about it, so we started to search, but couldn't find a dealer of it. Next we wrote directly to Galaxy and got into contact with mr. <vul naam contactpersoon in>, who was enthusiast about the idea, and probably willing to equip us with the cards needed.
Short: we are looking for approximately 15 DDR3 7300GT cards, the amount of memory (128 or 256MB) is less important. These cards should be from the same batch to ensure that they've got the same components. The price we are able to pay for it is between 45 and 50 Euro's per card.
Of course it would be great for us to buy the card directly from Galaxy. We hope you are willing to co-operate!
Sincerely,
<vul eigen naam in>
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Daarom ook, zou ik nog even vermelden dat de resultaten uiteraard op het forum, en op sites als HWBot worden gesubmit. Ook is, in het geval van een extreme winnaar een vermelding op de frontpage van Tweakers.net mogelijk.. etc.
qed
Nu even kijken wat voor resultaat het word.
| World Community Grid! Speldjes: 1 brons, 2 goud, 4 robijn, 1 smaragd.15x Flusher vd Dag. 1717 dagen rekentijd :9 |
Wel vet als het lukt^^. Helemaal from Hong Kong:P
(zelfde batch, DDR3, niet zo duur, adresje voor volgend contest)
Hoezo zou iemand moeilijk doen om een stel videokaarten te verkopen, dat de koper(s) ze hoogst waarschijnlijk gaan oproken is mischien wel zonde maar is dan niet meer zijn probleem toch? of begrijp ik iets verkeerdquote:framaster schreef op zondag 16 september 2007 @ 14:14:
Nou heel zeker want hun hadden een lading liggen alleen hij wou met zijn meerdere spreken of wij er misschien 15 van konden kopen / krijgen.
Omdat 15 videokaarten verkopen geen enkele waarde heeft voor zo'n fabrikant.quote:pin_point schreef op zondag 16 september 2007 @ 15:51:
[...]
Hoezo zou iemand moeilijk doen om een stel videokaarten te verkopen, dat de koper(s) ze hoogst waarschijnlijk gaan oproken is mischien wel zonde maar is dan niet meer zijn probleem toch? of begrijp ik iets verkeerd
De tijd die ze er mee bezig zijn om die 15 kaartjes te regelen kost al meer dan de winst die ze er op maken.
Als ze met batches van 15 kaarten genoegen zouden nemen dan zou iedere webshop direct bij de fabrikant inkopen, 15 kaarten verkopen levert gewoon niks op voor een fabriek
Het zal dus best wat moeite kosten om ze via een fabrikant te regelen, gewoon alleen al omdat het teveel werk voor ze is.
enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]
Dus gratis reclame .
Ook dit overweeg een fabricant mee.
Aangezien dik 100.000mensen de form bezoeken spreken ze op deze manier wel de mensen aan.
Zelf kijk ik er iig niet naar, meer naar de grafische chip die erop zit.
Vond je m'n post leuk, interessant, boeiend of behulpzaam? Kijk dan even in m'n gallery!
T5500 + 2GB DDR2 + 80GB intern + 500GB extern + Vista Ultimate x64 = mijn notebook :D
Uiteindelijk (ben ik van mening) dat na de contest de helft van de kaarten weggegooid kunnen worden, dankzij de mods en dergelijk wat toegepast was.
Geef het een paar dagen met dat DDR3, maar als ze er niet aan kunnen komen, jammer dan. Had ik je gezegd. DDR3 modellen (en zeker 15stuks) zijn nagenoeg voorlopig nog niet leverbaar en zullen er waarschijnlijk ook niet meer komen (end of life, 7x series van Nvidia).
Persoonlijk zie ik niets in een DX10 kaart, aangezien dat voor een budgetmodel toch te langzaam zal zijn. Specifiek richt het gros zich alleen op DX9, dus een DX10 kaart die we op DX9 testen is eigenlijk zo gek nog niet. De meeste DX10 Budgetkaarten zullen wel DDR3 of iets dergelijks aan boord hebben, maar doordat meeste van deze kaarten met een 64bits brede geheugenbus te kampen hebben, kan je een hoge oc' wel vergeten.
Als iemand zo vriendelijk wil zijn een paar modellen uit de DX10 reeks te selecteren, prijs maximaal 50 euro , en het type geheugen of aantal bits dat maakt opzich niet uit. Het gaat er basicly om wie de hoogste score kan halen/krijgen.
De kaart moet overigens ook nog leverbaar zijn, maar dat moet je maar net weten
UPDATE:
Ze vragen of het mogelijk is tweakers.net zelf erbij te betrekken voor een banner op de frontpage etc etc. Wie moet ik dat vragen ? of is dit zowiezo niet mogelijk ? is het wel mogelijk willen hun de kaarten voor een fikse korting opsturen of zelfs gratis.
Ik zelf denk dat we beter direct op zoek moeten naar een andere kaart want galaxy begint moelijk te doen ze willen een banner op de homepage dus ik denk dat galaxy einde verhaal is.
Maybe kan iemand een banner op TZ fixxen ?
framaster wijzigde dit bericht 17-09-2007 14:55 (121%)
modje is wat anders dan adminquote:Darkasantion schreef op maandag 17 september 2007 @ 17:08:
DM Shinchan03 dan even, die is daar admin ofzo, dat hij misschien wat kan fixen.
maar ik geef je daar ook weinig kans. [ik was modje]
Leon 20VT | JBS04 (K03 Hybrid) | Kinetic HF manifold | FMIC | APEXI Cold Air Intake | TT 380CC + 4Bar FPR + S3 Pomp | N249 Mod| Forge FMDV001 | Forge TIP | Catchcan| 3" downpipe (catloos) | Milltek Catback (non res.) | JD Maatwerk - 300PK 435Nm |
Die laten ook niet zomaar banners toe.
Vond je m'n post leuk, interessant, boeiend of behulpzaam? Kijk dan even in m'n gallery!
T5500 + 2GB DDR2 + 80GB intern + 500GB extern + Vista Ultimate x64 = mijn notebook :D
Tup Tup Tup Focking Hard
Nog iets gehoord van Galaxy? Of is die deal over en uit?
Ik had DDR2 kaartjes zo binnen kunnen hebben by the time of now
Framaster kun je dat nog even navragen, zodat we zekerheid hebben?
2400Pro met DDR3, of toch maar DDR2? Ondanks de 64 bits bus op de HD2400Pro is het wel leuk, omdat als het geheugen hard gaat, de bottleneck wel wegvalt.
Edit:
Heb even geinformeerd naar een Jetway X1600PRO 600mhz met 128MB DDR3 128 bits bus op 600mhz. Voor 49,95 euro
Zijn redelijke tot goede overclockers, qua prestaties bijna gelijk aan de 7300GT en betaalbaar, en als ze kunnen leveren, heb ik liever deze
Darkasantion wijzigde dit bericht 20-09-2007 13:05 (53%)
64-bits memory bus blijft krap, ook al klok je je geheugen 100MHz over. Ik stem voor DDR2 Kaartjes, en maar hopen dat iedereen gewoon een goede batch krijgt met geheugen waar nog veel rek in moge zitten
Nogmaals ; 44 euro per stuk.
Jism wijzigde dit bericht 20-09-2007 12:57 (3%)
Als er genoeg animo is, komen er dan ook verschillende catogorien? (wel liquid, niet liqiud, voltmod ja/nee...)
Herpderp.
Mhh ik heb ook nog nooit hardware gekocht om alleen mee te klokken.quote:Killzone schreef op donderdag 20 september 2007 @ 14:05:
Hmm, als het niet teveel gaat kosten wil ik ook wel meedoen. Heb nog nooit iets diehard geklokt, dus lijkt me wel cool. Ga ik simpel beginnen met een standaard Zallman koelertje oid, met een paar fans. Geen Voltmods oid.
Als er genoeg animo is, komen er dan ook verschillende catogorien? (wel liquid, niet liqiud, voltmod ja/nee...)
De pest is nu dat ik:
1 gpu wcblok en een res over heb.
Eigenlijk wil ik mn primaire computer in Januari upgraden en dan komen er ook een boel waterkoelingonderdelen los (stap over van een BIX240 naar een thermochill360 en andere cpukoeling ed). Deze zou ik willen gebruiken voor dit kaartje.
Alleen is de actie dan nog loopt. Anders doe ik denk ik niet mee... Wil het wel met water doen nm!
Vooral omdat het OC-en van zowel de GPU als het geheugen (als andere hacks) duidelijk effect gaan hebben op de totale overclock, dus het wordt breder dan wie is de beste mem-clocker. De 6 euro meerprijs (49,95 van Darkasantion) vind ik het wel waard.
Wat voor mij ook meeweegt is dat er volgens mij al 2 andere GPU verclock-contests zijn geweest met de 7300GT, dus om wat unieker te zijn is het misschien leuk om juist voor de X1600 te gaan in plaats van de anderen "na te apen".
Waarschijnlijk komt de absolute score van de X1600-reeks onder die van de 7300GT te liggen, maar dat maakt niet veel uit, het ging tenslotte om het OC-en van één type kaart en niet de hoogste absolute score per euro.
Ik wil hiermee de 7300GT niet afkraken hoor, daarmee kunnen we ook een zeer leuke contest hebben, al doen de puntjes hierboven voor mij de weegschaal nèt iets overtippen naar de X1600.
Wat mij betreft: als Darkasantion binnen een week na bestelling de kaarten binnen kan hebben (i.o.m. ShinChan voor het aantal) gaan we voor de X1600, als het langer gaat duren dan die week levertijd gaan we voor de zekerheid van Lism's optie.
Voorderest interreseert het mij geen bal welke kaart er mee doet, ik wil er een die ook voor een beginner makkelijk is, en waarmee je wel leuke prestaties neer kan zetten
Herpderp.
Het 128/64bits verschil is veel groter dan het verschil tussen DDRII en GDDR3.
Als je de zelfde bandbreedte wilt halen moet je geheugen 2* zoveel bewerkingen per seconde uitvoeren.
Dat betekend dat je voor elke mhz extra op de X1600 je er twee moet clocken op de 7300GT.
Hierdoor denk ik dat je uiteindelijk ongeveer op het zelfde geheugen bandbreedte uit komt.
Aangezien de X1600 core iets langzamer is dan de 7300GT heeft de geheugen snelheid minder impact op de uiteindelijke score van de kaart.
Kortom de memory bottleneck is veel kleiner bij een X1600 en daardoor lijkt me dat een eerlijkere kaart voor deze compo.
En de prestaties van de kaart na de contest zullen me een worst wezen.
Edit: het is natuurlijk een X1600
Mod_Aap wijzigde dit bericht 20-09-2007 20:01 (23%)
Maargoed, dan moet er dus nog wel iets af van de prijs, hoewel dat waarschijnlijk wel moeilijk wordt.
Hoewel dollarshop volgens mij wel vaker dingen sponsord.
Maarten-NForce wijzigde dit bericht 21-09-2007 08:25 (72%)
Reden: Stiekem ander linkje neergepakt
Tup Tup Tup Focking Hard
Jaquote:Maarten-NForce schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 08:21:
Dus zoiets?
Maargoed, dan moet er dus nog wel iets af van de prijs, hoewel dat waarschijnlijk wel moeilijk wordt.
Hoewel dollarshop volgens mij wel vaker dingen sponsord.
Vind dat we gewoon moeten gaan bestellen.
Heb al contact proberen te leggen over 17(19 nu dus alweer) Jetway X1600Pro 600mhz met 128bits DDR3 128MB 1.2Ghz kaartjes voor 49,95 met de dollarshop. Ik verwacht in de loop van de morgen antwoord van hun.
Wellicht dat ik een kleine korting regelen kan
Edit: 47 euro per stuk voor een 1650XT met DDR3 & 128Bits geheugen
Jism wijzigde dit bericht 21-09-2007 10:46 (27%)
Lijkt me een mooie kaart voor de compo.
Nu moet ik weten hoeveel ik er aan moet schaffen, en door wie ook
En dan wat mij betreft mag de Contest starten met een tijdsbestek van 3 weken ofzo
Overigens denk ik dat we weer een benchmark gaan kiezen die vrijwel onafhankelijk is van cpu en mem, of niet soms? (Nature test van 3DM01?)
Het is een volwaardig DX9 kaartje, dus ik denk 03 of 05 wat op z'n plaats is
DOEN! Dollarshop kan niet voldoende leveren, dus ook hier weer niks.quote:lism schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 10:43:
Ik ga zelf ook even navragen wat die 1600pro met DDR3 / 128bits geheugeninterface kosten moet bij ons
Wellicht dat ik een kleine korting regelen kan
Edit: 47 euro per stuk voor een 1650XT met DDR3 & 128Bits geheugenKan vanaf volgende week leveren
Merk = peak.
Maar op welke snelheid lopen die kaartjes? Al gezien, goede snelheid erop! Als we beetje clocken is zelfs mijn goede XFX7600GT AGP niet snlel genoeg ervoor:)
Darkasantion wijzigde dit bericht 21-09-2007 12:25 (10%)
ASUS P5W DH Deluxe, Intel C2D E6600 @ 3,6 GHz, Arctic Cooling Freezer 7 Pro, Kingston KHX6400D2LLK2/2G 4096MB DDR2, Sparkle Nvidia GeForce 8800GTS 512 MB (G92)
Ik neem aan dat iedereen mij een DM of emailtje kan sturen, inclusief gegevens (afleveradress), waarop ik de betaalgegevens toestuur, en als de kaarten binnenzijn naar iedereen door kan sturen.
Je kan me een mail sturen op Jeroen apestaart pcplatform punt nl , als met maandag dit klaar is en iedereen heeft zich opgegeven dan kan ik de kaarten bestellen en dezelfde week hopelijk naar jullie versturen
Maar voordat iedereen mij nu mail gaat sturen eerst even een lijst hebben met hoeveel mensen
We have a winnerquote:lism schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 10:43:
Edit: 47 euro per stuk voor een 1650XT met DDR3 & 128Bits geheugenKan vanaf volgende week leveren
Merk = peak.
Overleg even met ShinChan voor het aantal. Misschien een duidelijke uiterste inschrijvingsdatum in het topic moeten zetten, volgende week ergens, om "ik had nog mee willen doen" verhalen zo veel mogelijk te voorkomen. Kunnen we daarna ook de definitieve bestelling plaatsen.
Qua test:
Mother Nature van 3DMark03 is een test die specifiek (heel) DX9 performance test, dus niet alleen polygoon of textuur performance.
Van een eerdere Techzine contest quote ik het volgende stuk:
Ook bij een GPU overclock contest op Madshrimps werd gebruik gemaakt van Nature uit 3DMark01 en Mother Nature van 3DMark03.quote:(Techzine) [Contest] 7600GT Overclocking Contest
Welke benchmark gebruiken we?
Na een onderzoekje van Hacula (te lezen in deze en deze post), zijn we tot de conclusie gekomen dat we de Mother Nature test nemen van 3DMark03, welke van deze locatie te downloaden is. Nadat je de test gedraait hebt (welke uiteraard op default instelling gedaan wordt), krijg je een popup met je score. Als je dan op 'details' klikt, krijg je de details te zien van de tests, waarin je kunt zien hoeveel FPS je gemiddeld had bij de desbetreffende test.
Als je de pro versie van 3Dmark03 hebt, kun je zelf aanvinken welke test(s) je wilt draaien, wat je een hoop tijd kan besparen omdat je niet alle tests af hoeftHet enige nadeel is dat je wel moet betalen voor de pro versie. <knip>
Al met al lijkt mij dit genoeg reden om voor 3DMark03's Mother Nature test te gaan.
ps. klopt het dat het deze kaart is? 256 MB 128 bits DDR3 ram? Wordt een leuk kaartje dan voor 47 euro
EMP wijzigde dit bericht 21-09-2007 13:08 (4%)
Over de mensen die meedoen. Dat kun je zien in de TS. Misschien is het een idee om al die mensen even te PM-en om bevestiging te horen. Je moet ze dan gewoon bijvoorbeeld een week de tijd geven om dat te doen.
En drivers en LoD tweaks mogen natuurlijk, hoort namelijk net zo goed bij het tweaken.
En is niet te controleren dus kan je het beter algeheel toe staan zodat het voor iedereen eerlijk is.
Edit: Waar gaan de scores worden bijgehouden?
Mod_Aap wijzigde dit bericht 21-09-2007 14:24 (8%)
Wat betreft betalingen, zodra de sluitdatum bekend is en ook daadwerkelijk gesloten is dan stuur/post ik betalingsgegevens met referentienummer, dat het om die x1650XT gaat. Wees er wel snel bij, want niet ontvangen betalingen worden ook niet besteld natuurlijk
Wat betreft benchmarks, Nature is een goed plan, en er mag wel gespeeld worden met Lod. Gaat tenslotte wie er de hoogste FPS / Clocks / Score haalt
Bannertje voor mijn baas hoeft niet , maar mag wel
@ ShinChan: Misschien een modje dan even DMmen of hij/zij iets van "INSCHRIJVING SLUIT XX-XX-2007" in de topictitel wilt zetten. (en inschrijving gesloten wanneer dat zo ver is natuurlijkquote:lism schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 14:33:
Ik heb de TS een DM gestuurd met een definitieve Sluitdatum voor deze contest.
Stelt je baas dan ook een leuk prijsje voor de winnaar beschikbaar?quote:Bannertje voor mijn baas hoeft niet , maar mag wel
ps. Waar woon Lism? Handig om te weten i.v.m. verzendkosten NL/BE (of eventueel ophalen voor de mensen die in de buurt wonen?)
EMP wijzigde dit bericht 21-09-2007 15:18 (11%)
Ik zal eens overleggen wat de winnaar gesponsord krijgt van Pcplatform. Zou wel cool zijn
Erna zal ik de users een bericht sturen met betalingsgegevens, en verwacht ik van hun ook een DM met rekeningnummer en het verzendsadress. Daarna hou ik per dit draadje jullie in contact over de levertijd van de kaart, en wanneer deze verzonden zijn met track & trace. Stuur mij niet elke dag een DM hoe het ermee staat
Perfect kaartje lijkt me, zeker voor die prijs lism! Nu hopen dat ie een beetje wil OC'en he
Ik wacht wel ff op je dm. Wanneer denk je de kaartjes te kunnen verzenden?
Ik heb namelijk in oktober/november nog een contest op hardware.info lopen waar ik aan mee doe en ik kan niet aan 2 contests tegelijk meedoen (ivm tijdgebrek)
Dus het ligt er een beetje aan wanneer deze contest eindigd of ik meedoe...
enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]
Thanksquote:OConnor schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 15:53:
kijk wordt een leuke contest zo, lekker veel deelnemers![]()
Perfect kaartje lijkt me, zeker voor die prijs lism! Nu hopen dat ie een beetje wil OC'en he
Ik wacht wel ff op je dm. Wanneer denk je de kaartjes te kunnen verzenden?
Wat betreft levering, dat gebeurd wanneer in feite iedereen betaald heeft, dus hou er maar vanaf maandag rekening mee dat iedereen een week krijgt om het over te maken, en vanuit daar de kaarten besteld worden > geleverd. Ik schat 2 tot 3 weken hoogstens.
Ik kan ze veel eerder leveren, maar dat is een risico. Wij kopen ze namelijk in, en als er 10+ afhaakt of niet betaald, dan zit ik / mijn baas met 10 kaarten waar wel voor betaald is. Dus safety first
Jism wijzigde dit bericht 21-09-2007 16:40 (93%)
En diegene die al een DM gekregen hadden, ook de volgende TZ users inlichten?quote:Jejking, Maarten-NForce,Tmmbomb
Alle info staat in de DM die ik net verstuurd hebquote:Onbekende gebruikers: 'Zgaab', 'Collo', 'T98D', 'Freeze_XJ'
Is er ook al een tijd gezet, waarin wij moeten scoren? Ik zelf ben voor 3 maanden zodat iedereen voldoende tijd heeft om de maximum eruit te halen.