WCG "Mow Down" - DPC v Christians Aug.1-31 '2007
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last
Reageer Nieuw Topic[DPC] Our Battle against cancer - help ook mee!
Zolang als je maar rond 128mb vrij RAM hebt voor de klus, wordt de rest naar VM geschreven. Dat is voor een FA@H job gauw 350-450mb. Je kunt BOINC tweaken om alles maximaal in RAM te houden.... minder disk i/o is sneller tenslotte.quote:Mist schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:26:
Inderdaad, na UD dacht ik al sterk aan dit project, maar OGR was wat makkelijker omdat ik die client toch al had staan. Maar voor deze gelegenheid toch maar eens deze client geïnstalleerd, ziet er op het eerste gezicht ok uit. Pakt netjes 50/50 proc met d.net, wat op puur idle duidt en de geavanceerde weergave geeft veel info. Het geheugengebruik loopt wel hard op, na een puur minuten al 90MB. Dat moet niet veel langer doorgaan zo, want ik heb maar 512...
En troost je....ze werken bij CPDN aan 5gb modellen
Jij ging toch dadelijk naar de shop voor een extra reepje geheugen?quote:Mist schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:26:
Inderdaad, na UD dacht ik al sterk aan dit project, maar OGR was wat makkelijker omdat ik die client toch al had staan. Maar voor deze gelegenheid toch maar eens deze client geïnstalleerd, ziet er op het eerste gezicht ok uit. Pakt netjes 50/50 proc met d.net, wat op puur idle duidt en de geavanceerde weergave geeft veel info. Het geheugengebruik loopt wel hard op, na een puur minuten al 90MB. Dat moet niet veel langer doorgaan zo, want ik heb maar 512...
The fact that no one understands you doesn't mean you're an artist
En pagefile is ook maar 300MB.. Nouja ik blijf het ff in de gaten houden, is voorlopig gestabiliseerd op 90MB.
[DPC] Our Battle against cancer - help ook mee!
Wel VM in OS op variable grootte instellen of op 1gb vast minimum. Zou zonden zijn als je na 6 of 8 uur crunchen een vastloper krijgt gevolgd door een abort.quote:Mist schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:40:
Alle sleuven zitten al vol
En pagefile is ook maar 300MB.. Nouja ik blijf het ff in de gaten houden, is voorlopig gestabiliseerd op 90MB.
Reg. datum: 14 juni 2007
Heb de boel nu stabiel draaien, ik laat het zo even met de huidige vm omgeving.quote:Sekerob schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:10:
@Dukebox,
Heb knreed verwittigd inzake die "ghost processes" en hem gevraagd die 32 core setting door te drukken als toegestane instelling (als het al niet gebeurd is).
In principe als je die in de 5.10.13 client lokale prefs zet of in the global_prefs_override.xml zou het moeten werken. Dan kan je die virtuele 2e client stoppen.... misschien dat 2xBOINC op 1 machine toch nog ergens lekken heeft. Dacht er iets over gelezen te hebben.
laat me weten.
ttyl
exit();
Wat ik nog mis:quote:Mist schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:03:
Nou inmiddels is het al een nette topicstart geworden hoor!
Enige wat nog ontbreekt is hoe je lid van DPC wordt
Moet je aan een van beide projecten meedoen of gewoon aan allebei?
En ergens in de thread staan opties om je CPU op 100% te laten draaien. Die zou ook handig zijn.
Edit: Dat laatste moet dus in een global_prefs.xml bestand. Je profiel op internet pakt dit niet.
Edit3: Wel dus, maar dat duurt even voor hij dat snapt.
Edit @ tuxnl: ik bedoelde de topic start.
KoW wijzigde dit bericht 05-08-2007 13:24 (18%)
Reden: oud foutje
Nu ook in Schiedam
Reg. datum: 14 juni 2007
Default wil nog wel eens CPU usage op 60% staan, bij 'MyGrid', optie 'Device manager', optie 'device profiles', 'Default' selecteren, instellen op 'no more then "100.0" % of processor time', dan 'save' button. Nu zijn de settings op de site ok, die kun je ophalen door in je client op 'update' te drukken. Pas op met update worden WU's die klaar zijn verstuurd, dus even wachten tot na 2 uur vannacht, dan tellen ze mee in de challange.
Een dergelijk verhaal heeft Sekerob al een keer gepost dacht ik, maar anders uitleggen is meestal verhelderend.
Iemand gaf al gevolge 'observaties' aan, dat het geheel na een challenge in no time in elkaar gezet is. Veronderstellende dat grosso modo de meesten al BOINC zouden draaien en weten hoe het werkt, zou het eigenlijk gesneden Groninger koek moeten zijn.(geïmporteerd en ongeveer 5 euro per stuk hierquote:KoW schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:29:
[...]
Wat ik nog mis:
Moet je aan een van beide projecten meedoen of gewoon aan allebei?
En ergens in de thread staan opties om je CPU op 100% te laten draaien. Die zou ook handig zijn.
Edit: Dat laatste moet dus in een global_prefs.xml bestand. Je profiel op internet pakt dit niet.
Edit @ tuxnl: ik bedoelde de topic start.
De punten hier genoemd zijn toegevoegd aan de OP! Zo zijn wij ook weer
Vandaag DPC 491,087 Christians 354,192
Zijn ze aan het bufferen ofzo ?
Verwacht morgen 500k+ denk ik.
Ik zit nu op 0:000:02:37:27 per resultaat ongeveer is dat een beetje normaal voor een e4300 ?
Sinds dat seti gestopt of overgegaan naar boink is eigenlijk niet meer gekrunshed.
(ja seti op mijn mooie AMD k6-2 450 en P1 MMX 200mhz, those where the day's
Sinds dien aleen wat met F@H gerommeld voor DPC op mijn 1950PRO's.
warmonger wijzigde dit bericht 01-08-2007 07:03 (41%)
P5K Vanilla (Bios 603) / x3220 @ 9x333 1.24Volt / pc5400 Geil Ultra @ 667 3.3.3.8 / Stock Koeler / OCZ StelthXtreme / X1950Pro 512Mb / Antec 900 -= EA. It's in the game. And if it isn't, we'll charge you for it later. =-
medical visualisation : http://graphics.tudelft.nl
Dan weet ik al waar ik je aan ga herinneren als je weer hier bentquote:Flapmo schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 07:04:
balen dat ik in USA zit. Hiervoor had ik wel eens een paar bakkies willen knallen :d. En dan te bedenken dat ik te lui ben om dat voor NC te doen. Daar doe ik steady alles met 1 bakkie
.
NC #1 WW@RC5,TSC Phase 1&2 | Join us now ! |
Swapfile staat op aparte partitie, daar blijf ik ff vanaf. En het is SD RAM. Maar voorlopig draait het goed hoor. Tot nu steeds wel zo'n 100MB geheugen marge gehad tot de limiet. Eerste WU is vannacht afgerond, tweede is nu op de helft, verwacht niet ineens problemen te krijgen.quote:SKiLLa schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 21:23:
Als je slechts 512 RAM hebt en fixed swapfile formaat, dan zou ik die swapfile wel op minimaal 512 zetten hoor. Tenzij je die 200MB HDD space echt nodig hebtWat voor RAM is het eigenlijk, SDRAM, DDR ? Heb van de week misschien nog wel wat DDR1 RAM over voor een mede-
...
Ben bang dat je met 300mb vast VM bij de eerste/beste FA@H klus problemen krijgt. Die heeft echt 350-450mbVM nodig tenzij je genoeg vrije RAM hebt. De laatste AIDS klussen doen allen rond 148-149mb RAM top. Ergens heb ik op WCG een matrix gepost van echt waargenomen maxima.quote:Mist schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 12:03:
[...]
Swapfile staat op aparte partitie, daar blijf ik ff vanaf. En het is SD RAM. Maar voorlopig draait het goed hoor. Tot nu steeds wel zo'n 100MB geheugen marge gehad tot de limiet. Eerste WU is vannacht afgerond, tweede is nu op de helft, verwacht niet ineens problemen te krijgen.
A ja:
(Sorry maar het stond op 800 breed dus leest een beetje minder.... even inzoomen voor goede rendering.)
Voor HPF2 staat 250mb RAM minimum, maar sommige Linux/Windows "Fakers" hebben de server laten geloven dat ze 256mb ram hebben terwijl er 128mb in zit. HPF2 heeft ongeveer 90mb RAM nodig om te draaien. Gaat alleen een beetje langzamer, of liever gezegd, heeft gebruikers impact. Daarom zet WCG de vereisten hoger om dat te voorkomen!
iz RAM: Heb me laten vertellen, en het klok allemaal heel plausibel, dat 2x512mb beter is als 1x1gb en 2x128 weer beter als 1x256, dus heb ik 3x512 in het kastje.... heeft iets met de adressering te maken over meerdere bussen op de mobo.... technonix hier. Het kost bijna niets dus de 128 of 256 reepjes vervangen op een 'user' machine is echt een genot.... zelf alle machines op 1.5gb gebracht, puur voor verwerkingssnelheid (Disk i/o tijd wordt niet geklokt door BOINC).
Sekerob wijzigde dit bericht 01-08-2007 12:25 (33%)
Hoogste geheugengebruik puur door het wcg_faah proces dat ik tot nu toe gezien heb is 120 MB. Enkele tientallen extra trekt ie ook nog wel. Heb het nodige in XP getweakt om het standaard geheugengebruik wat te reduceren
"Een gewaarschuwd mens telt voor 2" zeggen ze geloof ik in de lage landenquote:Mist schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 12:39:
Zowel de WU die al af is, als die waar ie nu mee bezig is, is een FA@H unit
Hoogste geheugengebruik puur door het wcg_faah proces dat ik tot nu toe gezien heb is 120 MB. Enkele tientallen extra trekt ie ook nog wel. Heb het nodige in XP getweakt om het standaard geheugengebruik wat te reduceren
Is de 5.10 nou echt beter en zo ja, waar haal ik die vandaan?
Team Black Bulls - WhatPulse: #14
Lisa,The Simpson! | Simpsons Realities Gallery
Als je er al voor gaat 5.10.13 tenzij je echt zaken als SOCKs proxy nodig hebt.... dan 5.10.17 (Windows). Over 5.10.8 voor Linux heb ik weinig gehoord, maar geloof dat XS er ongeveer en masse op over is gegaan.quote:Paddixx schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:02:
5.10 kan je hier downloaden: http://boinc.berkeley.edu/download_all.php
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last