Hoofdcategorieën
Topicacties

Nokia N95 Deel 6

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 14 juli 2004

quote:
schumi2004 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 09:36:
[...]

Is dat niet met rapport onder berichten instellingen?

Van vroeger uit weet ik dat je met een code voor het nummer dit kon doen maar deze werkt dacht ik niet meer. Of je met rapport ook daadwerkelijk een leesbevestiging krijgt weet ik niet, wel een aflever rapport ;)

p.s.: Misschien is het wel tegen de regels maar dat hoor ik dan wel maar zou er misschien iemand voor mijn een dev cert kunnen maken a.d.v. mijn IMEI? ALs ik op die lui van symbian moet wachten zit ik hier volgend jaar nog denk.

schumi2004(at)gmail(dot)com
Kan ik wel voor je doen, mail me maar.

Ik rem NIET voor admins...
Reg. datum: 31 augustus 2003

Heb dat nu aangezet en het ding staat al 5 minuten op onderweg. Betekent dit dat die telefoon geen bereik heeft of zo? Een smsje naar mijn andere telefoon komt meteen aan.

[url=http://specs.tweak.to/13146][b]Specs[/b][/url]

Reg. datum: 08 januari 2000

quote:
--Christiaan-- schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 09:56:
Heb dat nu aangezet en het ding staat al 5 minuten op onderweg. Betekent dit dat die telefoon geen bereik heeft of zo? Een smsje naar mijn andere telefoon komt meteen aan.
Als de andere foon uitstaat / buiten bereik of een andere reden heeft dat ie geen contact met het netwerk heeft blijft ie op onderweg staan.

BTW: Al iemand naar die signguide gekeken die eerder gepost werd? Zou het nu graag uitproberen maar even tijd gebrek :(

ACSP, ACTC & ACSA certified

Ik rem NIET voor admins...
Reg. datum: 31 augustus 2003

quote:
Ballebek schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 09:59:
[...]

Als de andere foon uitstaat / buiten bereik of een andere reden heeft dat ie geen contact met het netwerk heeft blijft ie op onderweg staan.

BTW: Al iemand naar die signguide gekeken die eerder gepost werd? Zou het nu graag uitproberen maar even tijd gebrek :(
Op welke pagina stond die? Ik post dit vanaf mijn n95 dus zoeken zou erg lang duren :P.

[url=http://specs.tweak.to/13146][b]Specs[/b][/url]

I love my Pleo!

quote:
peerke63nl schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 05:44:
[...]
Sorry voor de late respons.
De reactie vanuit salland was bij mij toch dezelfde dag nog.
Nu zag ik wel een typefoutje staan in het mailadres wat ik genoteerd had. 2 leters omgedraaid.
Het juiste moet zijn "verkoop@sallandautomatisering.nl"
Maakt niet uit.
Ik had het mailtje gepakt en niet het e-mail adres uit jou post.
Tevens heb ik uiteindelijk gebeld en is mij verteld dat ik het zelf kan cancelen via de site.
Je hoeft dus niet zelf een mailtje in elkaar te flansen of te bellen.
Voor het gemak heeft de meneer het aan de telefoon ter plekke voor mij geregeld en heb inderdaad heel snel mijn geld terug gestort gekregen.

Say hello to my portable monster a.k.a "the beast"!

Reg. datum: 24 oktober 2006

quote:
schumi2004 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 09:36:
[...]

Is dat niet met rapport onder berichten instellingen?

Van vroeger uit weet ik dat je met een code voor het nummer dit kon doen maar deze werkt dacht ik niet meer. Of je met rapport ook daadwerkelijk een leesbevestiging krijgt weet ik niet, wel een aflever rapport ;)
Ieder geval via Vodafone werkt het met de instelling op de telefoon, bij Hi/KPN moet je voor het bericht *0# doen

Tweaker Dealer
Reg. datum: 12 februari 2004

quote:
dafmay schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 09:42:
[...]

Kan ik wel voor je doen, mail me maar.
Thanks, mail is onderweg ;)

Reg. datum: 24 oktober 2006

Iemand al Navigon MobileNavigator 6.3 voor Symbian gekocht? O-)
(die dus ook werkt met de interne GPS van de N95...)

Sorry ben gewoon erg benieuwd en nieuwschierig naar bevindingen... Of heeft iemand ergens anders een review gezien op een forum of dergelijke?

Reg. datum: 29 maart 2005

Terug van een vakantie van 3 weken door West-Europa waarbij ik door 8 verschillende landen ben geweest, waaronder grote steden, maar ook bergweggetjes in de Alpen. En volop de N95 gebruikt.

Als eerst ging het navigeren heel goed. Ik heb Route66 en Nokia Maps gebruikt (wisselde ik af) en die hebben mij overal zo goed als vlekkeloos heengebracht.
Route66 gebruikte ik als ik niet van land naar land hoefde te navigeren. De aanwijzingen van Route66 vind ik namelijk iets duidelijker dan van Nokia Maps, maar soms kwam ik op een rotonde die Route66 niet kende. Dat kwam omdat de rotonde heel nieuw was, en de kaarten die ik had waren al wat verouderd. Met Nokia Maps had ik dit probleem niet.

Soms verloor ik het GPS signaal een beetje in de stad, als ik in een smal straatje reed met hoge gebouwen, maar dat was niet heel erg verder.

Het navigeren ging ook vrij goed als ik in de stad liep en de instelling van Route66 op "voetganger" had ingesteld.

Onderweg op de snelwegen ben ik lange tunnels van een aantal kilometer tegengekomen waar ik doorheen reed en wat mij opviel was dat het GPS signaal wegviel, maar de navigatie (zowel Route66 als Nokia Maps) gewoon door bleven gaan en dus wisten dat ik in die tunnel zat. Hij schakelde dan zeg maar over op de automatische piloot.

Ook heb ik prachtige foto's kunnen nemen en video's kunnen maken. Wat ik merkte bij het maken van een video is dat de batterij toch wel vrij snel leeg ging. Verder is de kwaliteit van de video's behoorlijk goed, zeker als je de telefoon aansluit op de TV.

Ik heb ook nog prima muziek kunnen luisteren. De batterij hield het hierbij wel lang uit.

Kortom, met dit telefoontje ging mijn vakantie gesmeerd!!!

lauw8 wijzigde dit bericht 07-08-2007 13:31 (20%)

Tweaker Dealer

quote:
Mau_Maus schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 11:38:
Iemand al Navigon MobileNavigator 6.3 voor Symbian gekocht? O-)
(die dus ook werkt met de interne GPS van de N95...)

Sorry ben gewoon erg benieuwd en nieuwschierig naar bevindingen... Of heeft iemand ergens anders een review gezien op een forum of dergelijke?
Is wel niet gebasseerd op de N95 maar de N70

http://www.pocketinfo.nl/...gator-6-voor-symbian.html

quote:
lauw8 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:20:
Terug van een vakantie van 3 weken door West-Europa waarbij ik door 8 verschillende landen ben geweest, waaronder grote steden, maar ook bergweggetjes in de Alpen. En volop de N95 gebruikt.

Als eerst ging het navigeren heel goed. Ik heb Route66 en Nokia Maps gebruikt (wisselde ik af) en die hebben mij overal zo goed als vlekkeloos heengebracht.
Route66 gebruikte ik als ik niet van land naar land hoefde te navigeren. De aanwijzingen van Route66 vind ik namelijk iets duidelijker dan van Nokia Maps, maar soms kwam ik op een rotonde die Route66 niet kende. Dat kwam omdat de rotonde heel nieuw was, en de kaarten die ik had waren al wat verouderd. Met Nokia Maps had ik dit probleem niet.

Soms verloor ik het GPS signaal een beetje in de stad, als ik in een smal straatje reed met hoge gebouwen, maar dat was niet heel erg verder.

Het navigeren ging ook vrij goed als ik in de stad liep en de instelling van Route66 op "voetganger" had ingesteld.

Onderweg op de snelwegen ben ik lange tunnels van een aantal kilometer tegengekomen waar ik doorheen reed en wat mij opviel was dat het GPS signaal wegviel, maar de navigatie (zowel Route66 als Nokia Maps) gewoon door bleven gaan en dus wisten dat ik in die tunnel zat. Hij schakelde dan zeg maar over op de automatische piloot.

Ook heb ik prachtige foto's kunnen nemen en video's kunnen maken. Wat ik merkte bij het maken van een video is dat de batterij toch wel vrij snel leeg ging. Verder is de kwaliteit van de video's behoorlijk goed, zeker als je de telefoon aansluit op de TV.

Ik heb ook nog prima muziek kunnen luisteren. De batterij hield het hierbij wel lang uit.

Kortom, met dit telefoontje ging mijn vakantie gesmeerd!!!
Leuk! Goed om te horen dat navigatie naar behoren heeft gewerkt. Ik vroeg mij namelijk af wat er buiten Nederland gebeurd, specifiek bij de landgrenzen. Ps Heb jij de "test-versie" van R66 of de officiele ?

quote:
dafmay schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:30:
[...]

Leuk! Goed om te horen dat navigatie naar behoren heeft gewerkt. Ik vroeg mij namelijk af wat er buiten Nederland gebeurd, specifiek bij de landgrenzen. Ps Heb jij de "test-versie" van R66 of de officiele ?
Aangezien hij vermeld dat hij wat oudere kaarten heeft neem ik aan de "test" versie

RTFM / RTFS =Read The F*cking Manual / Startpost

quote:
Dank voor de link. Een aantal plussen en minpuntjes, maar overall scoort ie redelijk tot goed.

quote:
Sjengcity schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:31:
[...]
Aangezien hij vermeld dat hij wat oudere kaarten heeft neem ik aan de "test" versie
:) Ja daar ging ik ook van uit, maar wilde het toch even vragen voor de zekerheid.

quote:
Ik vind dat maar waardeloos, de streams waar ik naar luister zitten er niet bij en de kwaliteit is ook heel erg slecht.
Ik stream zelf altijd met shoutcast vanaf mijn pc thuis. Als ik nu ga streamen met aac+ zou ik dat wel kunnen ontvangen via mijn telefoon?
Tweakotine-pleisters te koop?
Reg. datum: 27 september 2003

Ik vind de kwaliteit van de video's PER SCREEN goed, maar het vloeiende eraan is niet helemaal zoals ik gewend ben van een standalone videocamera. Ik vind het namelijk redelijk schokkerig. Video's worden volgens mij met iets van 30fps opgenomen en ook al beweeg ik zeer rustig in het rond, dan nog schokken de beelden. Je kunt je voorstellen dat het net zo irritant is als bijv. het spelen van een videogame op 30fps. Het gaat ermee door, maar plezierig is het niet.

Iets anders; ik heb nu al 2 weken een DuoSim adapter in gebruik met mijn N95 waarbij je dus 2 verschillende simkaarten in 1 telefoon kunt gebruiken. Niets bijzonders, dat idee bestaat al een paar jaar, maar ik deel mijn ervaring hier mede met name met betrekking tot de ruimte die zo'n adapter in je N95 in beslag neemt. Ik moet zeggen dat het behoorlijk krap wordt, zoniet te krap voor de DuoSim. Ik kreeg mijn batterijklep alleen fatsoenlijk dicht wanneer het 2e deel v/d adapter onder mijn batterij zat. En dan nog sluit die niet helemaal goed af aan 1 kant. Je kunt de klep zo aan 1 kant met je nagel doen openspringen. Persoonlijk ben ik er wel tevreden mee, want ik moet per se 2 simkaarten altijd bij me hebben om te kunnen switchen tussen een prive en een zakelijk nummer. Makkelijker iig dan dragen van 2 mobieltjes.

Over de nieuwe v12 firmware: ik blijf nog de oude versie gebruiken nu dat ik lees dat zowat iedereen minstens 1 probleem ermee heeft. Op dit moment werkt bij mij met mijn 1-na-laatste firmware-versie alles vlekkeloos al 3 maanden. Ik gebruik alle onderdelen vrij intensief en ook al kan het een en ander met de nieuwe firmware sneller, ik wacht toch liever op een nog nieuwere versie die stuk stabieler is.
Reg. datum: 23 augustus 2002

quote:
Realtec schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:50:
[...]

Ik vind dat maar waardeloos, de streams waar ik naar luister zitten er niet bij en de kwaliteit is ook heel erg slecht.
Ik stream zelf altijd met shoutcast vanaf mijn pc thuis. Als ik nu ga streamen met aac+ zou ik dat wel kunnen ontvangen via mijn telefoon?
Hier ben ik ook zeer benieuwd naar >:)

Tweaker Dealer

Nu al veel vuldig aan het bellen geweest en het valt me op dat het speakertje tijdens bellen een vreemde toon met zich mee brengt en iets wat schel/blikkerig klinkt. Zeker als persoon aan andere kant een wat hogere toon genereert dan komt dat er vrij brak uit.

Nu weet ik niet of dit na de firmware update komt want heb eigenlijk meteen de 2e dag deze erop gezet.
Hebben meer mensen dit probleem of is gewoon speakertje kaduuk of toch de firmware?

quote:
schumi2004 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:37:
Nu al veel vuldig aan het bellengeweest en het valt me op dat het speakertje tijdens bellen een vreemde toon met zich mee brengt en iets wat schel/blikkerig klinkt. Zeker als persoon aan andere kant een wat hogere toon genereert dan komt dat er vrij brak uit.

Nu weet ik niet of dit na de firmware update komt want heb eigenlijk meteen de 2e dag deze erop gezet.
Hebben meer mensen dit probleem of is gewoon speakertje kaduuk of toch de firmware?
Een eerder post van mij uit deel 5 :

Zo en nu ff iets geheel anders ;) Collega van mij had een irritant krakend geluid uit de speaker van zijn N95 (dus niet de ruis uit de koptelefoon, maar "distortion" uit de earpiece). Software-matig probleem dachten wij van niet, waarschijnlijk speaker naar de knoppen oid. Maar ik wist dat meer mensen hier last van hadden. Dus ff google-en en een handleiding gevonden waarin men uitlegt dat het te maken heeft met een vibrerend gedeelte "in" de speaker zelf (die zit achter het gaasje dat je ziet aan de bovenkant vd telefoon). Oplossing was als volgt :

Link

Wij hebben het opgelost, niet door de slider open te schroeven e.d. Maar door er luchtdruk van 8bar kort op te zetten. Probleem opgelost :P _/-\o_

Mischien helpt dit.

Reg. datum: 29 maart 2005

quote:
dafmay schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:34:
[...]

:) Ja daar ging ik ook van uit, maar wilde het toch even vragen voor de zekerheid.
De test versie heb ik inderdaad. Laten we zeggen: Test geslaagd :D

quote:
lauw8 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:55:
[...]

De test versie heb ik inderdaad. Laten we zeggen: Test geslaagd :D
:P Inderdaad

Tweaker Dealer

@dafmay,

8bar op speakertje zetten!!!

Lijkt mijn niet helemal lekker voor speakertje maar ik heb voor mijn gevoel ook niet echt het probleem als topic starter in link beschrijft. Als ik zijn verhaal geloven moet heeft het constant en hier is het meer een soort van ruis die meekomt en een bepaalde frequentie geeft bagger geluid.

Misschien dat een bezoekje bij NSP geen kwaad kan (welke me de vorige keer gen**id heeft) of is Business Center van KPN een beter plan, lijkt mij dat ik bij NSP betere en snellere hulp krijg is tenslotte een garantie geval welke Nokia uitbesteed aan NSP's ?

quote:
schumi2004 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 16:20:
@dafmay,

8bar op speakertje zetten!!!

Lijkt mijn niet helemal lekker voor speakertje maar ik heb voor mijn gevoel ook niet echt het probleem als topic starter in link beschrijft. Als ik zijn verhaal geloven moet heeft het constant en hier is het meer een soort van ruis die meekomt en een bepaalde frequentie geeft bagger geluid.
Edit : had eea verkeerd begrepen uit jouw reactie. Het lijkt inderdaad wellicht dat jij een ander soort storing hebt als diegene van de link. Maar als je de mogelijkheid hebt, kun je het best proberen. Gewoon voorzichtig en kortstondig wat luchtdruk erop zetten kan geen kwaad.

Maar ik begrijp jouw huiverigheid. Ik zou het mischien zelf wel proberen, maar zou denk ik ook niet zo snel die stap zetten. Mijn collega daarentegen wel omdat hij werktuigbouwkundige is, hij weet dus alles van krachten e.d. af. Ps wij zitten in de hydrauliek...vandaar.

Garantie is altijd een mogelijkheid, al kun je dan vaak je toestel weken kwijt zijn voor reparatie.

dafmay wijzigde dit bericht 07-08-2007 18:40 (42%)

quote:
Albert020 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:24:
Hier ben ik ook zeer benieuwd naar >:)
Ben er nu even mee bezig geweest. Ik heb dus een shoutcast stream die nu streamt in aac+ formaat.
Heb even Realplayer op mijn pc geinstalleerd om te testen.
Als ik stream op mp3 formaat dan kan realplayer de stream gewoon afspelen maar als ik stream op aac+ formaat dan zegt hij "This clip can not be played. It contains unexpected data and maybe corrupt".

Screenshot van mijn setting..
http://www.realtec.nl/troep/aacstream.JPG

Zoals je ziet stream ik aacPlus v2 (v1 werkt trouwens ook niet) en je ziet de rest van de instellingen.
Als ik met de N95 verbinding wil maken zegt realplayer dat hij hem niet kan openen (mp3 stream ook niet).

Weet iemand hoe dit te fixen is?

Iemand die wil testen kan de stream vinden op www.radio.realtec.nl

Realtec wijzigde dit bericht 07-08-2007 18:48 (3%)

Reg. datum: 23 augustus 2002

quote:
Realtec schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 18:46:
[...]

Ben er nu even mee bezig geweest. Ik heb dus een shoutcast stream die nu streamt in aac+ formaat.
Heb even Realplayer op mijn pc geinstalleerd om te testen.
Als ik stream op mp3 formaat dan kan realplayer de stream gewoon afspelen maar als ik stream op aac+ formaat dan zegt hij "This clip can not be played. It contains unexpected data and maybe corrupt".

Screenshot van mijn setting..
[afbeelding]

Zoals je ziet stream ik aacPlus v2 (v1 werkt trouwens ook niet) en je ziet de rest van de instellingen.
Als ik met de N95 verbinding wil maken zegt realplayer dat hij hem niet kan openen (mp3 stream ook niet).

Weet iemand hoe dit te fixen is?

Iemand die wil testen kan de stream vinden op www.radio.realtec.nl
Heb het hier ook even getest, kan hem idd niet openen !

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: