Hoofdcategorieën
Topicacties

[NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
quote:
soulwaxke schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 18:31:
zeroday, waar heb jij 'm vandaan trouwens?
Hele goede leverancier ;-)

Komt trouwens een 1.03beta2 firmware aan, zit er nu mee te prutsen. In ieder geval is het RAID1 probleem opgelost (herformattering van HDD als je op OK drukt) ..
zie www.aroundmyroom.com zo na een uur of 18.00 dan is de firmware wel beschikbaar ..

zeroday wijzigde dit bericht 28-11-2007 16:34 (40%)

Zin in een nieuwe baan? ik heb nog wat vactatures beschikbaar. E-mail mij!

Reg. datum: 13 juli 2000

quote:
Ja 8)

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Debian abuser

Mag jij de nieuwe beta testen waarbij je hdd niet geformatteerd wordt als je een tweede erbij steekt :7

Sowieso benieuwd of hij RAID1 in degraded mode ondersteunt (1 schijf dus).

edit: trouwens weer een levertijdencheck gedaan, werd ik niet echt gelukkig van, sommige leveranciers hebben het over 2008 :'(

sphere wijzigde dit bericht 28-11-2007 20:17 (26%)

"I hope Santa brings me a big bag of coke for Christmas and a whore to snort it from."
#hardewaren, hét hardwarekanaal

RAID1 in degraded mode wordt niet ondersteund.
Zou wel een mooie optie zijn. Eens kijken of we dat op de to-do list kunnen zetten ..

Enneuh .. ik heb uit begrepen dat de spullen snel leverbaar zijn (afhankelijk of de order met of zonder HDD is)

Mooie BlackBox ..

Zeroday

Debian abuser

quote:
zeroday schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:20:
Zou wel een mooie optie zijn. Eens kijken of we dat op de to-do list kunnen zetten ..
Euhm, dus je hebt RAID1, een van je disks draait de soep in en dan kan je niet bij je data? :X

Graag op die feature lijst :)

"I hope Santa brings me a big bag of coke for Christmas and a whore to snort it from."

Ohh dat bedoel je ..
ik dacht RAID1 configureren met 1 HDD en later er pas 1 bij zetten .. <sigh> teveel bier gisteren zekers..

ja degraded functionaliteit zit erin .. Ik draai momenteel wat MP3's van de CH3SNAS naar een PlayStation3 met RAID1 waarvan 1 HDD eruit is gerukt (SNAS) (wel even opnieuw opgestart) en in de status window staat nu heel mooi:
Sync Time Remaining: Degraded
en ik kan nog steeds bij mijn data ..

1.03beta3 firmware
http://www.aroundmyroom.c...h3snas-103beta3-firmware/
is nu beschikbaar.. iemand was zo slim om de UPnP server om zeep te helpen waardoor dat niet meer werkte vanaf 1.03 ..

HotPlug Raid1 werkt helaas niet ..
Dus even rebooten en nu zit ie weer lekker te syncen ..

Reg. datum: 13 juli 2000

quote:
zeroday schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:20:

Enneuh .. ik heb uit begrepen dat de spullen snel leverbaar zijn (afhankelijk of de order met of zonder HDD is)

Mooie BlackBox ..

Zeroday
Eindelijk :-) De CH3SNAS zijn gewoon te slecht leverbaar, en er is voldoende vraag.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Debian abuser

quote:
zeroday schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:33:
Ohh dat bedoel je ..
ik dacht RAID1 configureren met 1 HDD en later er pas 1 bij zetten .. <sigh> teveel bier gisteren zekers..

ja degraded functionaliteit zit erin .. Ik draai momenteel wat MP3's van de CH3SNAS naar een PlayStation3 met RAID1 waarvan 1 HDD eruit is gerukt (SNAS) (wel even opnieuw opgestart) en in de status window staat nu heel mooi:
Sync Time Remaining: Degraded
en ik kan nog steeds bij mijn data ..
Ah, ja ik ging er maar van uit dat hij dat niet kon. Dus, 1 disk er in, en dan booten en een raid 1 array aanmaken met 1 disk. Alhoewel mdadm het wel ondersteunt, met debian kan het prima. Maar laten we niet teveel eisend zijn. 8)

coder in spe
Reg. datum: 28 november 2002

ondertussen maar een dns-323 besteld bij salland, esthetisch gezien ook wat mooier dan die nieuwe ch3snas... en 2x wd10eacs schijven!

teh great soul!

Global Underground

De leverdatum bij een van de distri's is nu op 7-12 gezet (McDOS). Dus met enig geduld tot na de sint had je ch3snas gehad...

Vind zelf het nieuwe design wel erg geslaagd trouwens...

And remember, DON'T TAKE LIFE TOO SERIOUSLY!

Suzuki Swift 1.3 Shogun

Weet iemand of je met de conceptronic aan subdirectory sharing kunt doen. Dus niet zoals bij qnap of synology enkel de volledige map en alle onderliggende maar dat je enkel een onderliggende map kan sharen. Ik had gedacht van een synology ds 207+ of een qnap 209 te kopen maar bij deze kan je enkel hoofdmappen sharen en dat wil ik niet.

Reg. datum: 01 mei 2003

Ik zit een beetje te kijken naar een NAS oplossing en nu kwam ik op de volgende 2 uit.

Deze Conceptronic CH3SNAS met 2x 500 GB Samsung SpinPoint (140 + 2*88 =) 316 euro.
Of de LaCie 2big Network met 2x 500 GB (onbekend merk) voor 350 euro.

Nu heeft de Conceptronic meer functies, maar ik denk dat ik de meeste functies toch niet gebruik (ftp en smb voornamelijk), al is misschien die iTunes server toch is leuk om mee te spelen.

De twijfel zit m voornamelijk of de LaCie wel z'n geld waard is, af en toe lees ik daar toch slechte dingen, maar of ze daar nou van geleerd hebben. De behuizingen zien en weer degelijk uit in aluminium.
Deze nieuwe LaCie heeft 400mhz met 64 MB DDR.
De CH3SNAS heeft 400mhz? (volgens de officiele website 500 mhz), maar heeft deze nog geheugen?

Pain is weakness leaving the body.

Right back @ ya
Reg. datum: 18 augustus 2000

quote:
Superbelg schreef op zondag 02 december 2007 @ 16:35:
Weet iemand of je met de conceptronic aan subdirectory sharing kunt doen. Dus niet zoals bij qnap of synology enkel de volledige map en alle onderliggende maar dat je enkel een onderliggende map kan sharen. Ik had gedacht van een synology ds 207+ of een qnap 209 te kopen maar bij deze kan je enkel hoofdmappen sharen en dat wil ik niet.
Geen enkel probleem...

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

quote:
Ok dan wordt het wachten op conceptronic in zijn nieuw jasje. Op den duur zie je het bos door de bomen niet meer en ik had een grote voorkeur voor ds 207+ maar de prijs was ook al wat hoger. En al die mogelijkheden zou ik toch niet gebruiken.

Reg. datum: 29 december 2002

Hallo, ik ben in het bezit van de CH3SNAS, geconfigurrerd in RAID1.
Firware versie 1.2
Ik heb regelmatig problemen dat als ik mijn pc opnieuw opstart hij niet meer connect met de CH3SNAS.
Na alles 2 of drie keer opnieuw opstarten en opnieuw mappen, lukt het uiteindelijk wel weer, maar lijkt me toch niet de bedoeling.
Wellicht dat firmware 1.3 beta 3 dit oplost, maar daar lees ik over dat als je die firmware upgrade hij automatisch de harddisks formateerd en dat wil ik nu helemaal niet natuurlijk.

Weet iemand of je beta 3 wel gewoon kan upgraden zonder dat alle data verloren gaat agv formatteren?

1.3beta3 kun je gewoon uitproberen ;-) ..
zou het zo zijn dat de device vraagt om een format, dan zet je het device uit, haal je de 2 HDD's even los en zet je het device weer aan om 1.02 er weer in te flashen.

in ieder geval zou het raid1 probleem (ergens een verkeerde parameter gebruikt in 1.3beta1/2 ) dan opgelost moeten zijn .. Tevens werkt UPnP dan ook weer normaal

ook is dan 1.03 met degraded mode voor RAID1 aanwezig ..
Ben nu al verschillende dagen bezig om dingen te checken, syncen eruit te trekken etc..
en dat lijkt allemaal goed te zijn

Tjsak!
Zeroday
My CH3SNAS pages:
http://www.aroundmyroom.com/tag/ch3snas/

De Black Box lijkt inmiddels leverbaar via McDOS, TechData en Ingram ..

Reg. datum: 04 december 2007

de pricewatch geeft ook al flink wat winkels met voorraad aan, joehoe!

Reg. datum: 23 november 2002

Ik wil deze NAS ook gaan aanschaffen maar aangezien ik dit wel kan gebruiken, maar ik heb één ding wat ik graag zou willen gebruiken naast de vele functies die er al op zitten:

Ik wil deze NAS via het netwerk aansluiten op mijn Netwerk thuis en daarmee dus bestanden naar de NAS uploaden. Nu wil ik de NAS in mijn woonkamer zetten en via USB aan de DVD speler hangen zodat ik vanuit de NAS DVD`s en MP3`s kan afspelen (bekijken via de TV). Dit werkt nu al met mijn USB stick en fotocamera, maar een NAS zou uiteraard velen malen makkelijker zijn!

Heeft iemand ervaring hiemee en is dit mogelijk?

W.Wezz wijzigde dit bericht 04-12-2007 12:31 (3%)

coder in spe
Reg. datum: 28 november 2002

quote:
W.Wezz schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:28:
Ik wil deze NAS ook gaan aanschaffen maar aangezien ik dit wel kan gebruiken, maar ik heb één ding wat ik graag zou willen gebruiken naast de vele functies die er al op zitten:

Ik wil deze NAS via het netwerk aansluiten op mijn Netwerk thuis en daarmee dus bestanden naar de NAS uploaden. Nu wil ik de NAS in mijn woonkamer zetten en via USB aan de DVD speler hangen zodat ik vanuit de NAS DVD`s en MP3`s kan afspelen (bekijken via de TV). Dit werkt nu al met mijn USB stick en fotocamera, maar een NAS zou uiteraard velen malen makkelijker zijn!

Heeft iemand ervaring hiemee en is dit mogelijk?
Wezz,
Voor zover ik weet kan deze NAS niet rechtstreeks via USB aan pc/dvdspeler/eenders wat als externe hd gehangen worden; de usbpoort die voorzien is dient louter als printserver...

teh great soul!

Reg. datum: 23 november 2002

quote:
soulwaxke schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:42:
[...]

Wezz,
Voor zover ik weet kan deze NAS niet rechtstreeks via USB aan pc/dvdspeler/eenders wat als externe hd gehangen worden; de usbpoort die voorzien is dient louter als printserver...
Weet iemand of dat deze wel bestaan? Ik heb geen UTP op mijn DVD speler dus dat is uitgesloten.

Is een vliegtuig...
Reg. datum: 24 januari 2002

Volgens mij is dit door technische beperking van de beide USB pporten niet mogelijk. Het USB 2.0 protocol specificeert dat er een master en een slave kant is. Een master is over het algemeen de PC en in dit geval de DVD speler. De slave is de flash storage/muis/keyboard/etc. Aangezien de NAS en de DVD speler allebei een master USB poort hebben is dit naar mijn weten niet mogelijk.

A good landing is one from which you can walk away. A great landing is one after which you can still use your airplane

Hoeveel ramgeheugen heeft deze conceptronic ch3snas . 64 of 128. Ik vind het nergens terug op de site van conceptronic of ik kijj er over

Reg. datum: 01 december 2003

Gisteren een mailtje van 4launch gehad :
quote:
Op dinsdag 04-12-2007 om 18:18 is de status van uw bestelling met bestelnummer 123456789 veranderd naar verzonden
De CH3SNAS komt er aan ! Na een maand of drie wachten.

Reg. datum: 29 maart 2007

Grappig, ik kreeg een mailtje van 4launch om 18:19... Als ik hem binnen heb zal ik hier een review posten.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: