DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik lees veel over funplug.
1. Als het kan zou ik graag van iemand in een x-aantal stappen horen waar ik deze funplug vandaan kan halen en hoe ik te werk ga om deze te installeren.
2. Verder ben ik nieuwsgierig wat de mogelijkheden allemaal zijn met de funplug. Wat kan ik er allemaal mee doen?
3. Kan ik bijvoorbeeld ook NZB's binnenhalen op de CH3SNAS? zoals anders newsreaders als o.a. Grabit? Moet ik dan een plugin installeren op de CH3SNAS? Of gaat dat via die funplug?
Bij voorbaat bedankt!
mijn CH3SNAS met 1TB WD HD staat in bestelling dus dan kan ik gelijk aan de slag!!!!
Thanks .. ik zal al een beetje te testen en er zit iets mis op basis van symbolic link en functionaliteit wanneer 'root' gekozen wordt .. zie /volume_1 en /hd_a2 wat /mnt/hd_a2 m.i. zou moeten zijn.Arfman schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:32:
FTP probleem is opgelost. Ik heb de gebruiker specifiek rechten gegeven op Volume_1 en niet op "root" in de GUI.
Wat ik altijd doe is unrarren en dan ftp-en .. daarna een rebootIk moet nog steeds een keer funpluggen. Kan ik gewoon de funplug 0.4 unrarren met WinRAR en de NAS rebooten? Of zit ik dan met Windows characters?
Versie 0.4 heb ik hier draaien in combi met NFS etc..
There are no secrets, only information you do not yet have
let op: de PLAYER moet een actieve request doen naar het SRT bestand.djkael schreef op zondag 30 december 2007 @ 23:06:
Raven, volgens welke procedure heb je Twonky dan geinstalleerd op de NAS?
Heb je de subtitles (.srt) ook werkend gekregen met twonky? Welke player gebruik je?
Zolang er geen actief request door je mediaplayer gedaan wordt gaat het NIET werken ..
zierenver schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:51:
Even een vraag van een leek op dit gebied:
1. Als het kan zou ik graag van iemand in een x-aantal stappen horen waar ik deze funplug vandaan kan halen en hoe ik te werk ga om deze te installeren.
2. Verder ben ik nieuwsgierig wat de mogelijkheden allemaal zijn met de funplug. Wat kan ik er allemaal mee doen?
http://www.inreto.de/dns323/fun-plug/0.4-test/
Niet naar gekeken nog.3. Kan ik bijvoorbeeld ook NZB's binnenhalen op de CH3SNAS? zoals anders newsreaders als o.a. Grabit? Moet ik dan een plugin installeren op de CH3SNAS? Of gaat dat via die funplug?
als iemand anders al iets met de CH3SNAS in combinatie met nieuwsgroepen-download heeft gedaan hoor ik het graag!!
http://sourceforge.net/projects/sabnzbdplus/
http://www.binaries4all.nl/sabnzbd/
Hoe kom je bij de schijven van de CH3SNAS, als je een debian chroot doet? Moet je die dingen binnen je chroot opnieuw mounten?
[ Voor 39% gewijzigd door sphere op 31-12-2007 14:31 ]
Ik lees in de handleiding dat je de schijven gedeeltelijk RAID-1 kan instellen. De rest wordt dan JBOD(Lineair) geschakeld.
over dat laatste heb ik een vraag.
Correct me if i'm wrong: bij JBOD wordt 1 HD gezien met een grootte van het totaal van beide schijven?
Stel HD-nr.1 crashed. Wat via RAID-1 naar de CH3SNAS is weggeschreven is dan safe.
Maar wat ik gewoon het overige (JBOD) gedeelte heb verstuurd en op HD-nr.2 is terrecht gekomen, kan ik die data wel uitlezen?
ik geloof dat je toch wel eens gelijk kunt hebben, heb twonky even eraf gehaald en de nas lijkt nu nog ietsje stiller.i2Paq schreef op zondag 30 december 2007 @ 14:50:
[...]
Nadeel van Twonky is dat je schijven blijven draaien is mij verteld.
wat is de reden hiervoor? en is hier geen oplossing voor te vinden? Ik had hiervoor een FSG-3 met twonky embedded in de firmware en die ging wel in standby.
heb net mij ch3snas verhuist naar de meterkast.
na opnieuw aansluiten krijg ik de volgende melding:
The RAID volume is synchronizing now. Please wait for 66.3 minute(s).
er is niets gewijzigd tussentijds, alleen is de front tijdelijk even van het huis geweest.
iemand enig idee waarom de raid zou moeten syncen ?
Doe iets meer moeite en lees rond in dit topic, is uitgebreid behandeld.renver schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:51:
Even een vraag van een leek op dit gebied:
3. Kan ik bijvoorbeeld ook NZB's binnenhalen op de CH3SNAS? zoals anders newsreaders als o.a. Grabit? Moet ik dan een plugin installeren op de CH3SNAS? Of gaat dat via die funplug?
Bij voorbaat bedankt!
mijn CH3SNAS met 1TB WD HD staat in bestelling dus dan kan ik gelijk aan de slag!!!!
Omdat er vaak dezelfde vraag wordt gesteld heb ik hiervoor informatie verzameld in de hoop deze straks als TS te kunnen aanbieden.
Hieronder vind je een overzicht van de 2 verschillende fabrikanten en links naar nuttige info etc..
We praten dus over een - 2 Disk NAS´sen, duurdere types met RAID 0 en 1 mogelijkheden met grote capaciteit.
Daarnaast bied dit systeem de volgende functionaliteit:
- UPnP media-server
- iTunes-server
- DHCP-server
- FTP-server
- Print-server (USB)
Pricewatch DNS-323
Plaatje van de 2 hier besproken 2 Disk NAS´sen :

Dlink DNS-323
DNS-323 US
DNS-323 Nederland
Downloads
Conceptronic Grab'n'Go CH3SNAS
NAS Media Store
Downloads
FanSites
DLINK DNS-323
DNS-323 Hack Forum
DNS-323 WIKI
CH3SNAS
ArroundMyRoom
Fabrikanten
Dlink
Conceptronic
Fun Plug
Om je DNS-323 of CH3SNAS te ontsluiten heb je als eerste een Telnet-sessie nodig naar de NAS.
Dit is vrij simpel op te zetten en hiervoor heb je de veel besproken Fun Plug nodig.
Meer info over Telnetten naar je NAS vindt je: Hier
De Fun Plug zelf kun je downloaden: Hier
Let wel: de 0.4 is een beta!
Meer info over hoe om te gaan met de Fun Plug vindt je: Hier
Twonky
Je kunt de ingbouwde UPnP media-server gebruiken maar als je meer mogelijkheden + gebruikersvriendelijkheid wil dan zou je Twonky kunnen installeren.
Hiervoor heb je de "DNS-323 Version of TwonkyMedia" nodig en deze is te downloaden: Hier
De installatiehandleiding vind je Hier
Let wel: Twonky heeft een 30 dagen trail.
MediaTomb
Een alternatief voor Twonky is Opersource MediaTomb, zeker als je wil streamen naar je PS3 (Twonky heeft hier problemen mee).
Over hoe deze te installeren staat er een beschijving: Hier
Dowmloaden van MediaTobm kan: Hier
MLDonkey (torrent/edonkey/etc) client.
Dit is de MLDonkey installatie voor de DNS-323, ook te gebruiken voor de CH3SNAS.
Een handleiding en download vind je: Hier
SABnzbdPlus
Is een Opersource Binary Newsgrabber.
Meer informatie over de installatie, configuratie etc. in het Nederlands vindt je: Hier
Je kunt hem downloade: Hier
[ Voor 39% gewijzigd door i2Paq op 02-01-2008 18:35 ]
FileZilla maakt de directory niet aan, dit zou dan door de ftp server (=ch3snas) moeten worden gedaan. Als ik WS_FTP gebruik, werkt dit goed, want de maakt de directories expliciet aan.sphere schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 22:53:
Hier werkt Filezilla ook niet met 1.03b4. Ik weet nog even niet waarom. Het lijkt er op alsof Filezilla niet de moeite neemt om de dir aan te maken en er gewoon heen probeert je banjeren.
edit: WinSCP lukt het ook niet, met vage foutmelding
edit: TC kan het wel... maar 501 Syntax error in IP address? zucht
Status: Start upload van C:\Documents and Settings\All Users\Documenten\Mijn muziek\Sample Playlists\000BC241\Music tracks with content protection.wpl
Opdracht: CWD /Backups/bootschijf 120GB pata barton/c-schijf boot/Documents and Settings/All Users/Documenten/Mijn muziek/Sample Playlists/000BC241/
Antwoord: 250 OK. Current directory is /
Opdracht: PWD
Antwoord: 257 "/" is your current location
Opdracht: PASV
Antwoord: 227 Entering Passive Mode (192,168,1,142,171,33)
Opdracht: STOR Music tracks I have not rated.wpl
Antwoord: 150 Accepted data connection
Antwoord: 226-File successfully transferred
Antwoord: 226 0.000 seconds (measured here), 1.75 Mbytes per second
Status: Bestandsoverdracht succesvol
Ik heb het nogmaals getest en de schijven gaan echt in standby als je twonky installeert. Je moet alleen op de config page wel een 0 invoeren bij de rescan optie zodat de server niet automatisch gaat herscannen.i2Paq schreef op zondag 30 december 2007 @ 14:50:
[...]
Nadeel van Twonky is dat je schijven blijven draaien is mij verteld.
Het is lastig te detecteren, zeker met mijn 1 TB WD green power schijf (die is errug stil en koel) maar na verloop van tijd worden de schijven koud. De fan blijft wel de hele tijd aan en dat lijkt dan een beetje of de schijven nog draaien.
Verwijderd
Maar nu mijn vraag, de enige reden (voor mijzelf) waarom ik zou willen funpluggen is om meer specifieke power-down controle te (kunnen) krijgen.
Want ik kan nu kiezen om na 0 tot 30 minuten, je schijven uit te laten schakelen. (ik gebruik nu de 'out-of-the-box' firmware, geloof 1.02). Eigenlijk wil ik dat mijn schijven na bv 01:00 uur tot 17:00 uur uit zijn, en vanaf 17.00 uur - 01.00 uur continu draaien. Nu gebeurd het dat ze uit - aan - uit - aan gaan zodra ik even een browselist opvraag in verkenner. En ik heb altijd begrepen dat je schijven eigenlijk beter continu aan kan laten draaien dan het knipperlicht-principe....ik heb nu dus maar de power-down functie helemaal uit gezet.
Zou iemand dit in een script kunnen 'gieten' ? Ik denk dat meedere mensen hiermee blij zouden zijn...
alvast bedankt!
Met het frontje eraf kan ik nu toch duidelijk merken dat de rechterschijf (van vooraan erin kijken) geen
spindown doet; zelf met de lan-kabel eruit, pas gestart en dan na de 10 minuten ingestelde powerdown tijd: de rechter is schijf is warm de linker koud. 2x Deskstar 750G in Raid1. FW 1.03b5. Geen extra tools geinstalleerd; Met slechts 1 HD voorheen lukte het wel.
Een bug?
noem hem eerst muziek1 en daarna weer terug naar muziek dan gaat het goed, ligt trouwens niet aan de nasdjkael schreef op maandag 31 december 2007 @ 21:24:
Naam van een bestaande sub-map aanpassen schijnt niet te lukken;
Ik heb een bestaande map \mp3\Muziek en wil er in Win Explorer \mp3\muziek van maken maar dat lukt. Wat zou de reden kunnen zijn?
Maw. kan de XBox normaal naar de Conceptronic connecten..?
Ja, geprobeerd en werkt gewoondigital8 schreef op maandag 31 december 2007 @ 22:33:
Heeft iemand de conceptronic al eens geprobeert icm een XBox met daarop XBMC..?
Maw. kan de XBox normaal naar de Conceptronic connecten..?
Even draadje lezen...is al voorbij gekomen. Ligt idd aan de firmware. Teruggaan naar een eerdere firmware lost het op.djkael schreef op maandag 31 december 2007 @ 21:19:
Powersafe lukt niet met 2 schijven:
Met het frontje eraf kan ik nu toch duidelijk merken dat de rechterschijf (van vooraan erin kijken) geen
spindown doet; zelf met de lan-kabel eruit, pas gestart en dan na de 10 minuten ingestelde powerdown tijd: de rechter is schijf is warm de linker koud. 2x Deskstar 750G in Raid1. FW 1.03b5. Geen extra tools geinstalleerd; Met slechts 1 HD voorheen lukte het wel.
Een bug?
Verwijderd
Zie ik het verkeerd, dat de Wnas hetzelfde is als de Snas maar dan extra met wifi?
Zo ja, dan snap ik niet dat meer functionaliteit goedkoper is of zit er een addertje onder het gras.
Graag jullie mening hierover.
Kan je elke HD erop zetten.
Is deze geschikt?
WD AV WD5000AVJB 500 GB
Interne vaste schijf - 3.5" x 1/3H - 7200 tpm - 100 MBps - ATA-100
Vast bedankt en allen een voorspoedig 2008 gewenst
In de CH3SNAS kan 2x SATA schijven plaatsen (inclusief RAID1 functionaliteit), de CH3WNAS is voor één ATA schijf.Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 10:21:
Ik zag dat de CH3Snas duurder zou zijn dan de CH3Wnas.
Zie ik het verkeerd, dat de Wnas hetzelfde is als de Snas maar dan extra met wifi?
Zo ja, dan snap ik niet dat meer functionaliteit goedkoper is of zit er een addertje onder het gras.
Graag jullie mening hierover.
Kan je elke HD erop zetten.
Is deze geschikt?
WD AV WD5000AVJB 500 GB
Interne vaste schijf - 3.5" x 1/3H - 7200 tpm - 100 MBps - ATA-100
Vast bedankt en allen een voorspoedig 2008 gewenst
Een ander verschil is dat de CH3Wnas gebruik maakt van een IDE-harddisk en de CH3Snas van Sata-harddisks. Bij de CH3Wnas heb je wel nog 2 USB-aansluitingen waarmee je dus nog 2 externe harddisks (of usb-sticks) kunt aansluiten.
[edit]
Zoals hierboven dus ook staat
[ Voor 6% gewijzigd door FlipFluitketel op 01-01-2008 10:55 ]
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Ik las hiero: UTMachine in "[NAS] Het grote NAS Overzicht Topic" over Hellanzb
Ik kan echter geen guide vinden hoe deze te installeren op de CH3NAS. (Ik ben een absolute linux newbie
Als ik het werken met NZB's duidelijk kan krijgen dan koop ik een CH3NAS
Dat wel, maar dan werkt het printergedeelte niet meerpolleke schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 09:31:
[...]
Even draadje lezen...is al voorbij gekomen. Ligt idd aan de firmware. Teruggaan naar een eerdere firmware lost het op.
De Firmware is echt nog wel gammel, ik mag hopen dat ze bij een volgende release de zaak voor elkaar gaan krijgen.
Nu nog een home-cinema die av-streams kan verwerken (2008 wordt het weer kerst)
Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen
Oke bedankt., ik had alleen maar iets kunnen vinden over communiceren met een PS3, waarschijnlijk over het XBox gedeelte heen gelezen, ik ga er denk ik binnenkort ook maar eens 2 bestellen.UTMachine schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 00:45:
[...]
Ja, geprobeerd en werkt gewoonJe had dit antwoord al in deze thread kunnen vinden hoor
Volgens mij spinnen je schijven up, zodra je de status opvraagt. Dus ja... wat is dan het nutraven22 schreef op maandag 31 december 2007 @ 22:07:
@zeroday:
een tip voor in een volgende firmware:
op de webinterface status page bij device info ook een item over het wel of niet in standby staan van de schijven en het wel of niet draaien van de fan.
'Connection closed By Remote Host' en dan:'Network error Conection Refused'.
Via ftp heb ik dit:
230 OK. Current restricted directory is / Restricted?
ftp> cd Volume_1
250 OK. Current directory is /Volume_1
ftp> dir
200 PORT command successful
150 Connecting to port 5001
drwxrwxrwx 2 501 501 4096 Dec 29 23:34 Foto
drwxrwxrwx 5 501 501 4096 Dec 30 18:14 Media
-rw-r--r-- 1 0 0 6544 Jan 2 23:07 dmesg.out
-rwxrwxrwx 1 user1 504 413 Jan 2 22:40 fun_plug
drwxrwxrwx 2 user1 504 4096 Jan 2 23:13 lnx_bin
-rwxrwxrwx 1 user1 504 351 Jan 2 20:33 starttelnet.sh
226-Options: -l
226 6 matches total
ftp: 395 bytes ontvangen in 0,00 seconden 395000,00 kB/s.
ftp>
en in mijn zelf aangemaakte linux map;
ftp> cd lnx_bin
250 OK. Current directory is /Volume_1/lnx_bin
ftp> dir
200 PORT command successful
150 Connecting to port 5002
-rwxrwxrwx 1 user1 504 887428 Jan 2 20:35 busybox3
-rwxrwxrwx 1 user1 504 56322 Jan 2 20:35 utelnetd
226-Options: -l
226 2 matches total
De funplug lijkt wel uitgevoerd te worden aan de dmesg.out te zien en die bevat:
dmesg > /mnt/HD_a2/dmesg.out
# Start the telnet deamon
/mnt/HD_a2/starttelnet.sh
Wat is er nog verkeerd voor een Telnet sessie te hebben?
in je dir overzicht van ftp lijkt het erop of je je funplug.d directory mist?
[ Voor 47% gewijzigd door ronjon op 03-01-2008 16:58 ]
Ik wil je de moed niet in de schoenen laten zakken, maar bij mij doet fun_plug het ook maar op één van mijn twee CH3SNAS'jes. Ik heb geen idee hoe dit kan, ben er ook nooit achter gekomen.djkael schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 00:39:
Ik slaag er niet in om via Putty en Telnet sessie te krijgen.
Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!
Ik volgde de uitleg in die links in het bericht van i2Paq van 31/12 en daar is er maar sprake van 4 files:
fun_plug
starttelnet.sh
../lnx_bin/busybox3
../lnx_bin/utelnetd
In mijn standaard starttelnet.sh staat ookgeen verwijzing naar die funplug.d map:
#!/bin/sh
/mnt/HD_a2/lnx_bin/busybox3 mknod /dev/ptyp0 c 2 0
/mnt/HD_a2/lnx_bin/busybox3 chmod 0666 /dev/ptyp0
/mnt/HD_a2/lnx_bin/busybox3 mknod /dev/ttyp0 c 3 0
/mnt/HD_a2/lnx_bin/busybox3 chmod 0666 /dev/ttyp0
rm /mnt/HD_a2/lnx_bin/sh
ln -s /mnt/HD_a2/lnx_bin/busybox3 /mnt/HD_a2/lnx_bin/sh
/mnt/HD_a2/lnx_bin/utelnetd -l /mnt/HD_a2/lnx_bin/sh -d
Die (fun_plug.d) heb ik ook hoor.djkael schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 18:12:
Een funplug.d directory zegt me niks, die ben ik nog nergens tegengekomen.
de fun_plug.d is onderdeel van het 'fonz pakket' zoals ik het maar even noem.
en de starttelnet.sh en /lnx_bin/ is zuiver en alleen een fun_plug met een gecompileerde telnet via busybox
een veel gemaakte fout (ik heb er zelf ook last van) is dat de wijze waarop het bestand opgeslagen wordt in een niet juiste leesbaar formaat zit waardoor de fun_plug niet juist uitgevoerd kan worden.
Als je nu gewoon
http://www.inreto.de/dns3...4-test/funplug-0.4.tar.gz
download (dit is de test versie van Fonz) bovenstaand bestand, pak hem uit met WINRAR en niet met winzip (dan schijnt het verkeerd te gaan) en zet de verkregen bestanden in de root
wanneer je dan reboot en de fun_plug.d folder bestaat, dan zou de alles goed moeten werken: en je weet dat de fun_plug uitgevoerd is en telnet zou dan moeten werken ..
Klopt helemaal!
Die van Fonz is een zelfinstaller zeg maar.
Lukte het ook niet met één disk erin?jbr schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:56:
[...]
Ik wil je de moed niet in de schoenen laten zakken, maar bij mij doet fun_plug het ook maar op één van mijn twee CH3SNAS'jes. Ik heb geen idee hoe dit kan, ben er ook nooit achter gekomen.
Ik zal mijn notes is opzoeken en deze hier posten, dit komt binnenkort (lig met een griepje in bedMP3-Junky schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 12:42:
@UTMachine
Ik las hiero: UTMachine in "[NAS] Het grote NAS Overzicht Topic" over Hellanzb
Ik kan echter geen guide vinden hoe deze te installeren op de CH3NAS. (Ik ben een absolute linux newbie) Kan jij mij verder helpen
Als ik het werken met NZB's duidelijk kan krijgen dan koop ik een CH3NAS
ps. ik wil zelf binnenkort nog met Sabnzbd(plus) gaan spelen, want ik vind die hellanzb toch wat tegenvallen qua gedrag (connectie naar newsserver gedrag is vaag en brak). Zal dan wel een soort howto posten, als het lukt. Ik zag alleen een hoop deps bij de i386 install
[ Voor 22% gewijzigd door UTMachine op 03-01-2008 22:31 ]
Als je de funplug 0.3 gebruik, moet de file "fun_plug" hebben EN een sub-directory "fun_plug.d", deze staan in de root van "Volume_1". Advies is om het volgende te doen, de "funplug-0.3.tar.gz" te downloaden en deze uit te pakken in je "volume_1", dan hoor je de "fun_plug" en "fun_plug.tar" te krijgen, elke andere combi is fout. Dan heb je mogelijk een té slimme extracter gebruiktdjkael schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 00:39:
drwxrwxrwx 2 501 501 4096 Dec 29 23:34 Foto
drwxrwxrwx 5 501 501 4096 Dec 30 18:14 Media
-rw-r--r-- 1 0 0 6544 Jan 2 23:07 dmesg.out
-rwxrwxrwx 1 user1 504 413 Jan 2 22:40 fun_plug
drwxrwxrwx 2 user1 504 4096 Jan 2 23:13 lnx_bin
-rwxrwxrwx 1 user1 504 351 Jan 2 20:33 starttelnet.sh
Als deze 2 bestanden erop staan, rebooten die hap, en het "fun_plug" script pakt de tar file uit, en start telnet voor je.
link: http://www.inreto.de/dns323/fun-plug/0.3/funplug-0.3.tar.gz
[ Voor 3% gewijzigd door UTMachine op 03-01-2008 22:27 ]
Ik had eerst die telnet en funplug links gevolgd en daar was maar sprake van die een minale install van die 4 bestanden, maar daar gaat het niet mee.
Die Fonz plug bevat wel veel andere zaken waar niet direct weet wat er mee te doen. Zijn die allen wel even veilig, naar externe access naar de NAS toe dan?
Mij gaat het vooral over de fancontrol en eventueel ook om Twonky te installeren.
Zo kan de fan volledig uit bij inactiviteit.
Na de setup kon idd. via Telnet de fan controleren en nazien met fanspeed....
Maar de Raid1 moest blijkbaar ook opnieuw gesyncd worden door die setup van Fonzplug, 120min...
hoe kan die resync nodig zijn?
Graag hoor ik van je hoe je die fanspeed straks opgezet hebt.djkael schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 00:56:
Ja met die Fonzplug 3.0 (inclusief Fancontrol) lukt het wel vlot.
Ik had eerst die telnet en funplug links gevolgd en daar was maar sprake van die een minale install van die 4 bestanden, maar daar gaat het niet mee.
Die Fonz plug bevat wel veel andere zaken waar niet direct weet wat er mee te doen. Zijn die allen wel even veilig, naar externe access naar de NAS toe dan?![]()
Mij gaat het vooral over de fancontrol en eventueel ook om Twonky te installeren.
Zo kan de fan volledig uit bij inactiviteit.![]()
Geen idee, ik heb dit niet gehad, heb eerst de 0.3 en nu de 0.4 er op staan.Maar de Raid1 moest blijkbaar ook opnieuw gesyncd worden door die setup van Fonzplug, 120min...
Je hebt niet ook nog een andere firmware er op gezet of iets met je disks gedaan?
Heb alleen een vraagje over de iTunes server. Ik zie maar 4 verschillende lijstjes staan.
60's music
AAC Files
Non-DRMed Music
Recently Added.
Graag zou ik de non-drm weg hebben, en andere er bijzetten. Waar kan ik dat doen?
Ik heb telnet/ssh access naar de nas.
Ik heb ook Debian sarge aan de praat maar krijg SABnzbd niet aan de praat. Iemand hier die daar wel succes mee heeft?
met de bijhorende download: fonz_funplug_0.3_w_fan_control.rar
Na install van die Fonz plugin moest een volledig resync van de Raid1 gebeuren.
Maar nu power down gedaan en dan eigenaardig genoeg begint er terug een resync te lopen!
Precies alsof er iets in die plugin zit die de synchronisatie verstoort? Als ik 1 schijf uitplug en terug monteer heb ik zelfde effect. zou het iets te maken hebben met de fan control script die al of niet op de HD (enkel1?) of ram staat?
Met de laatste beta firmware 1.03 beta 5, kan ik hetzelfde bevestigen (1 van de 2 blijft gewoon draaien).polleke schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 09:31:
[...]
Even draadje lezen...is al voorbij gekomen. Ligt idd aan de firmware. Teruggaan naar een eerdere firmware lost het op.
Verwijderd

Kan ik gewoon factory reset doen, of gaat ie dan herformateren?????
Geef http://ch3snas/web/debug.aspdjkael schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:51:
ik deed een downgrade van 1.03b5 naar 1.03b3 dacht ik en dan lukt de spindown terug goed op beide schijven. Vreemd dat je versie niet volledig zit in Statusscherm, je ziet enkel 1.03 en een datum.
en je ziet:
1.03
1.33.1220.2007
Dat is eigenlijk de officiele versie, echter om het makkelijk te houden is 1.03b5 de 5e versie uit de 1.03 reeks waarin nieuwe features verwerkt zitten en waarin bugs opgelost worden
Nieuwe features worden pas in een 1.04 gestopt, waar dan weer met een b1 / b2 etc. gewerkt gaat worden.
Ik hou niet zo van al die lange versienummers.
Al gekeken of je printverhaal dan nog werkt?djkael schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:51:
ik deed een downgrade van 1.03b5 naar 1.03b3 dacht ik en dan lukt de spindown terug goed op beide schijven. Vreemd dat je versie niet volledig zit in Statusscherm, je ziet enkel 1.03 en een datum.
werkt de spindown functie wel met de fan script? ik zou die ook graag willen want mijn fan blijft ook de hele dag/nacht draaien.djkael schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 00:56:
Ja met die Fonzplug 3.0 (inclusief Fancontrol) lukt het wel vlot.
Die Fonz plug bevat wel veel andere zaken waar niet direct weet wat er mee te doen. Zijn die allen wel even veilig, naar externe access naar de NAS toe dan?![]()
Zo kan de fan volledig uit bij inactiviteit.![]()
Maar de Raid1 moest blijkbaar ook opnieuw gesyncd worden door die setup van Fonzplug, 120min...
Het her-synchroniseren v/d Raid1 na install van die funplug is uiteindelijk in orde gekomen.
Het systeem had zichzelf een paar keer uitgeschakeld omdat de temp boven 50 °C was gegaan. Ik had ze wat te laag gezet
apt-get -y install python-dev python-twisted par2
cd /var/tmp
wget http://www.rarlab.com/rar/unrar-arm.tar.bz2
cd /
tar xjvf /var/tmp/unrar-arm.tar.bz2
rm /var/tmp/unrar-arm.tar.bz2
cd /var/tmp
wget http://www.hellanzb.com/distfiles/hellanzb-0.13.tar.gz
cd /opt
tar -xzvf /var/tmp/hellanzb-0.13.tar.gz
rm /var/tmp/hellanzb-0.13.tar.gz
cd hellanzb-0.13
python setup.py install
# Edit the sample file, add your personal settings like newsserver
vi /usr/etc/hellanzb.conf.sample
cp /usr/etc/hellanzb.conf.sample /usr/etc/hellanzb.conf
# Finally start hella itself :-)
hellanzb.py
---
Ik raad aan om de Debian en de hellnzb nzb directories (alleen de cache en download op de harddisk) op een USB stick te zetten (1GB is voldoende), anders gaan je harddisk elke 5-10-15 minuten opspinnen, want je natuurlijk niet leuk gaat vinden.
35W met 2x750G en dat wordt <18W bij spindown en fan uit. Mooie cijfers.
Heb een simpel php-scriptje gebrouwen wat gebaseerd is op de MCE-SDK van mcesoft.nl, welke simpelweg de mappen op je CH3SNAS doorbladert en waarmee je met je MCE-remote de boel kan afspelen.
Als er mensen zijn die er belang bij hebben dan hoor ik het wel via mail of message...
"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
Altijd leuk om uitbreidingen te zien, maar waar draai je dan het script op?Skef schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:29:
Zijn er mensen die de CH3SNAS willen gebruiken icm Windows Media Center? En dan met name om muziek af te kunnen spelen zonder dat je bijv. 400GB in je "mijn muziek" hoeft in te laden?
Heb een simpel php-scriptje gebrouwen wat gebaseerd is op de MCE-SDK van mcesoft.nl, welke simpelweg de mappen op je CH3SNAS doorbladert en waarmee je met je MCE-remote de boel kan afspelen.
Als er mensen zijn die er belang bij hebben dan hoor ik het wel via mail of message...
np ;-) Hierbij ook alvast de guide voor SABnzbdPlus:
# Volgende commando's voegen 2 user-accounts toe aan het systeem. SABnzbd zal onder
# userid "sabnzbd" gaan draaien. Ook worden de downloads op de 2e disk gezet, in de directory
# "/mnt/HD_b2/SABnzbd".
echo "guest:$1$eRgIDfWp$VbKijFnpswW2LqIu.fk7Z0:2000:501::/home/guest:/bin/sh" >>/etc/passwd
echo "sabnzbd:$1$iMzx6g4X$ia.q2FVqhhcdXSGZS1ySq.:2001:502::/mnt/HD_b2/SABnzbd:/bin/sh" >>/etc/passwd
mkdir /mnt/HD_b2/SABnzbd
chown sabnzbd /mnt/HD_b2/SABnzbd
# download en installeer required packages:
apt-get -y install unzip par2 python-dev python-cheetah python-cherrypy python-elementtree
# download en installeer rar voor arm architectuur:
cd /var/tmp
cd /
# Download en pak SABnzbd uit:
cd /var/tmp
wget http://mesh.dl.sourceforg...plus/SABnzbd-0.3.0rc5.zip
cd /opt
unzip /var/tmp/SABnzbd-0.3.0rc5.zip
rm /var/tmp/SABnzbd-0.3.0rc5.zip
# Nu gaan we SABnzbd opstarten:
su - sabnzbd
cd /opt/SABnzbd-0.3.0rc5
python SABnzbd.py -s 0.0.0.0:8080
# Nu kan je met je webbrowser gaan naar:
# http://<ip CH3SNAS>:8080/sabnzbd/
# en maak de configuratie af
FTP met Filezilla werkt lokaal - nog niet vanaf een andere aansluiting geprobeerd - zowel met het lokale ip als met het buiten-ip
vindt wel dat het ding warm 115 F wordt, maar dat kan ook aan de twee 500GB samsungs liggen (raid1)
Net ge-fun_plug-ed, draaien nu telnet en fanspeed scripts
Heb het fanspeed_ctrl van Fonz gebruikt -- die op de RAM-disk
Ben nog in de experimenteer fase wat betreft deze scripts
Is er enig doel voor een mediaserver als ik nog geen ontvanger aan de stereotoren heb hangen (geen playstation ed.) Zou het afspelen/doorzoeken op de computers sneller gaan met een mediaserver.???
Heeft MLDonkey mogelijkheden om op bepaalde tijden actief te zijn, of kan ik beter uitkijken naar een andere torrent-client als die er zijn ??
(Nog geen ervaring met debian op de CH3SNAS)
Bestaat (of kan iemand em maken) een Vista gadget

fanspeed, drivetemp, idle of niet, resterende opslagrumte ???
tot nog toe heel tevreden met CH3SNAS en de info van dit topic
M'n CH3SNAS is gefunplugged, en het script draait op lighttpd + PHP. SQLite is niet nodig, hij leest gewoon de mapstructuur uit. Heb dit met name gemaakt omdat Media Center (nog) geen ondersteuning biedt voor upnp/dlna.zeroday schreef op zondag 06 januari 2008 @ 17:47:
[...]
Altijd leuk om uitbreidingen te zien, maar waar draai je dan het script op?
Het is in principe een aangepaste versie van een scriptje wat ik ooit als frontend voor Jinzora heb geschreven, zie ook hier.
Heb nog niet geprobeerd om Jinzora te draaien op de Conceptronic, maar ik denk dat dat ook niet helemaal gaat werken qua processorkracht. Als ik al zie dat op m'n P4-2.8 Jinzora niet al te vlug loopt, dan wil ik niet weten wat dit op de CH3SNAS doet...
Verder ben ik erg happy met het apparaat, draait als een tierelier!
"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
Dit zou ik ook wel willen weten. Nu plemp ik gewoon al mijn DVD's (geRARred) op de NAS en laat mijn Xbox streamen (XBMC). Wat voor nut zou een mediaserver dan voor mij hebben? Niets toch?the real JAMF schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:34:
Is er enig doel voor een mediaserver als ik nog geen ontvanger aan de stereotoren heb hangen (geen playstation ed.) Zou het afspelen/doorzoeken op de computers sneller gaan met een mediaserver.???
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Kan je op de NAS mappen/bestanden verborgen maken op één of andere manier
vind die funplug dingen in mijn root niet zo deftig
de windows manier werkt niet
[ Voor 11% gewijzigd door JAMF op 06-01-2008 22:23 ]
Verwijderd
Misschien dat je kan vertellen hoe ik de newsgrabber geïnstalleerd krijg waarschijnelijk zie ik wat over het hoofd.UTMachine schreef op zondag 06 januari 2008 @ 18:26:
[...]
np ;-) Hierbij ook alvast de guide voor SABnzbdPlus:
# Volgende commando's voegen 2 user-accounts toe aan het systeem. SABnzbd zal onder
# userid "sabnzbd" gaan draaien. Ook worden de downloads op de 2e disk gezet, in de directory
# "/mnt/HD_b2/SABnzbd".
echo "guest:$1$eRgIDfWp$VbKijFnpswW2LqIu.fk7Z0:2000:501::/home/guest:/bin/sh" >>/etc/passwd
echo "sabnzbd:$1$iMzx6g4X$ia.q2FVqhhcdXSGZS1ySq.:2001:502::/mnt/HD_b2/SABnzbd:/bin/sh" >>/etc/passwd
mkdir /mnt/HD_b2/SABnzbd
chown sabnzbd /mnt/HD_b2/SABnzbd
# download en installeer required packages:
apt-get -y install unzip par2 python-dev python-cheetah python-cherrypy python-elementtree
Ik krijg bovenstaande niet geïnstalleerd. Klopt er iets niet in de regel![]()
# download en installeer rar voor arm architectuur:
cd /var/tmp (Misschien ff vermelden dat tmp nog aan gemaakt moet worden)
cd /
# Download en pak SABnzbd uit:
cd /var/tmp
wget http://mesh.dl.sourceforg...plus/SABnzbd-0.3.0rc5.zip
Bovenstaande link werkt niet?![]()
cd /opt
unzip /var/tmp/SABnzbd-0.3.0rc5.zip
rm /var/tmp/SABnzbd-0.3.0rc5.zip
# Nu gaan we SABnzbd opstarten:
su - sabnzbd
cd /opt/SABnzbd-0.3.0rc5
python SABnzbd.py -s 0.0.0.0:8080
# Nu kan je met je webbrowser gaan naar:
# http://<ip CH3SNAS>:8080/sabnzbd/
# en maak de configuratie af
Verder prima apparaat doet wat hij doen moet. Werkt prima met de PS3 moet alleen ff kijken welke formaten allemaal ondersteund worden.
Als het goed is krijg ik morgen mijn CH3SNAS binnen en ook rond die tijd mijn twee samsung T166's...Skef schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:29:
Zijn er mensen die de CH3SNAS willen gebruiken icm Windows Media Center? En dan met name om muziek af te kunnen spelen zonder dat je bijv. 400GB in je "mijn muziek" hoeft in te laden?
Daarna wil ik idd de NAS gebruiken om muziek op te plaatsen..en die weer benaderen met mijn mediacenter. Dus ja...ik heb interesse in het script!
de mediaserver heeft alleen nut als je naar een upnp mediaclient wilt streamen (bv philips streamium devices, soundbridge, freecom musicpal, noxon enz).Arfman schreef op zondag 06 januari 2008 @ 21:57:
[...]
Dit zou ik ook wel willen weten. Nu plemp ik gewoon al mijn DVD's (geRARred) op de NAS en laat mijn Xbox streamen (XBMC). Wat voor nut zou een mediaserver dan voor mij hebben? Niets toch?
als je mediaclient zelf de data van je NAS kan halen (meestal via samba) dan hoef je de mediaserver inderdaad niet te gebruiken.
Opmerkelijk? Ik meende dat UTMachine op 1 watt zat in spindown?djkael schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 23:09:
Ik plaatste een kwh meter voor de NAS:
35W met 2x750G en dat wordt <18W bij spindown en fan uit. Mooie cijfers.
De NAS zelf voelt altijd wel nog een beetje warm, de electronica blijft gewoon actief niks komt daar in standby vermoed ik.
Geeft er iemand dit al aan de praat gekregen? In welke combinaties?
Ik deed een test met de standaard uPnP server icm. Philips Streamium en XBMC maar geen van beide toont de .srt files. De Conceptronic player C54WMP zou dit wel kunnen maar daar heb ik geen ervaring mee. Iemand anders die ook een werkende uPnP met .srt combinaties heeft?
Moet ik ergens aangeven dat hij kan starten met rebuilden?
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Welke firmware?Jrz schreef op maandag 07 januari 2008 @ 11:30:
Ik heb hier een ch3snas nu ook met 2 disks in raid-1. Ik heb de rechter disk eruit getrokken, en ik krijg netjes een mailtje, maar als ik hem er weer in doe (met of zonder reboot) zie ik in het status scherm niet dat hij aan het rebuilden is. Er staat nog steeds: DEGRADED.
Volgens mij werkt eea. gezien de raid1 niet helemaal zoals je van een raid1 mag verwachten in de CH3SNAS.
Misschien kan iemand anders, of zeroday, even toelichting geven.
1.03b5i2Paq schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:05:
[...]
Welke firmware?
Volgens mij werkt eea. gezien de raid1 niet helemaal zoals je van een raid1 mag verwachten in de CH3SNAS.
Misschien kan iemand anders, of zeroday, even toelichting geven.
1.03
1.33.1220.2007
De laatste op de site. Hij is nog niet gefunplugd. Eerst raid-1 testen
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Mijn howto vereist wel een chroot'ed Debian installatie, dus als bv. "apt-get" e.d. niet werkt, draai je niet onder Debian.Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 03:14:
[...]
Misschien dat je kan vertellen hoe ik de newsgrabber geïnstalleerd krijg waarschijnelijk zie ik wat over het hoofd.
Verder prima apparaat doet wat hij doen moet. Werkt prima met de PS3 moet alleen ff kijken welke formaten allemaal ondersteund worden.
Sorry, volgens mij heb ik nooit een uitspraak gedaan over het aantal watt's van de CH3SNAS (ik heb ook geen ding om het te meten). Kan me wel herinneren uit de forums, dat de CH3SNAS rond de 15-20 watt zit bij een volledige spindown, maar dit hangt ook weer af van het type disken.sphere schreef op maandag 07 januari 2008 @ 10:19:
[...]
Opmerkelijk? Ik meende dat UTMachine op 1 watt zat in spindown?
Nope, das Benedictuz geweest...UTMachine schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:07:
[...]
Sorry, volgens mij heb ik nooit een uitspraak gedaan over het aantal watt's van de CH3SNAS (ik heb ook geen ding om het te meten). Kan me wel herinneren uit de forums, dat de CH3SNAS rond de 15-20 watt zit bij een volledige spindown, maar dit hangt ook weer af van het type disken.
klikkerdeklik
Debian etc op een usb key (zodat de drive downspin werkt)
SABnzbdplus geinstalleerd op de usb key, en werkend.
Maar nu zie ik dus dat er een nieuwe firmware is. Ik gebruik nu 1.03B3
Wat gebeurt er als ik een firmware update doe?
Moet ik opnieuw funplug installeren? Werkt debian dan nog?
"normaliter" doet ie dat automatisch ..Jrz schreef op maandag 07 januari 2008 @ 11:30:
Ik heb hier een ch3snas nu ook met 2 disks in raid-1. Ik heb de rechter disk eruit getrokken, en ik krijg netjes een mailtje, maar als ik hem er weer in doe (met of zonder reboot) zie ik in het status scherm niet dat hij aan het rebuilden is. Er staat nog steeds: DEGRADED.
doet ie dat niet, omdat een disk om de een of andere manier uit de array is gevallen (vraag me niet hoe dat kan) dan is alleen een handmatige manier de oplossing
zie iets wat ik vandaag 'toevallig' aan het maken was
http://www.aroundmyroom.c...nas-degraded-raid-status/
was het maar waar dat hij 1 watt gebruikt in rust. Bij mij is het zo'n 15 watt. Valt hier nog iets aan te doen?bvsteyn schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:30:
[...]
Nope, das Benedictuz geweest...
klikkerdeklik
zeroday schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:22:
"normaliter" doet ie dat automatisch ..
doet ie dat niet, omdat een disk om de een of andere manier uit de array is gevallen (vraag me niet hoe dat kan) dan is alleen een handmatige manier de oplossing
Ik ga even kieke..zeroday schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:22:
[...]
"normaliter" doet ie dat automatisch ..
Hij is er niet echt uit gevallen, heb hem gewoon eruit getrokken
Zou het wel handig vinden als er een knopje rebuild ofzo zou zijn. En ook misschien een knopje check consistency.
Ga lekker funpluggen
Oh ja, jij werkt bij conceptronics heb ik het idee eh?
Kunnen jullie niet gewoon bij advanced ofzo een knopje 'enable telnet' maken? normale gebruikers zullen er niet aan zitten, en 'power-users' zullen er dankbaar gebruik van maken
[ Voor 15% gewijzigd door Jrz op 07-01-2008 17:01 ]
Verwijderd
Dat klopt bedankt voor de tip maar in the how to stond dit niet vermeld.UTMachine schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:05:
[...]
Mijn howto vereist wel een chroot'ed Debian installatie, dus als bv. "apt-get" e.d. niet werkt, draai je niet onder Debian.
Het mooie van dit apparaat is dat ik de media center verwijderd heb uit de woonkamer is niet meer nodig speel alle media af via de PS3 en tv via de dreambox. Ik denk dat ik er nog een ga halen.
Draai alles gewoon striped of jbod
Voor degenen die nog opzoek zijn computerland en paradigit hadden er nog zat op voorraad
Nope, ik werk niet voor conceptronicsJrz schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:55:
[...]
Ik ga even kieke..
Hij is er niet echt uit gevallen, heb hem gewoon eruit getrokken
Zou het wel handig vinden als er een knopje rebuild ofzo zou zijn. En ook misschien een knopje check consistency.
Ga lekker funpluggen
Oh ja, jij werkt bij conceptronics heb ik het idee eh?
Kunnen jullie niet gewoon bij advanced ofzo een knopje 'enable telnet' maken? normale gebruikers zullen er niet aan zitten, en 'power-users' zullen er dankbaar gebruik van maken
;-)
tis maar hoe je het bekijkt.
Enneuh je wil nie weten wat normale gebruikers doen .. dus zulke dingen vermijd ik graag.
Verwijderd
Ik ben niet echt bekend met linux, enige tips om debian chrooted te krijgen? versies misschien?UTMachine schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:05:
[...]
Mijn howto vereist wel een chroot'ed Debian installatie, dus als bv. "apt-get" e.d. niet werkt, draai je niet onder Debian.
Alle tips zijn welkom
Dan blijft er niet veel over: via ander bedrijf voor conceptronics, of je 'bent' conceptronicszeroday schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:12:
[...]
Nope, ik werk niet voor conceptronics
;-)
tis maar hoe je het bekijkt.
en als het nou met een url te benaderen is net als debug.asp?Enneuh je wil nie weten wat normale gebruikers doen .. dus zulke dingen vermijd ik graag.
oh ja, je rar filetje heb ik erop gezet. dmesg output krijg ik
1
2
3
4
5
6
7
| md: md0 stopped. md: bind<sda2> md: bind<sdb2> md: kicking non-fresh sda2 from array! md: unbind<sda2> md: export_rdev(sda2) raid1: raid set md0 active with 1 out of 2 mirrors |
Maar telnet werkt niet hoor
Is die NAS dan hotplugable?Ik heb hier een ch3snas nu ook met 2 disks in raid-1. Ik heb de rechter disk eruit getrokken, en ik krijg netjes een mailtje, maar als ik hem er weer in doe (met of zonder reboot) zie ik in het status scherm niet dat hij aan het rebuilden is. Er staat nog steeds: DEGRADED.
3 keer een merk verkeerd opschrijven achter elkaar vind ik erg knap. ';-)Jrz schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:08:
[...]
Dan blijft er niet veel over: via ander bedrijf voor conceptronics, of je 'bent' conceptronicsof je werkt met conceptronics
[...]
proest ;-)en als het nou met een url te benaderen is net als debug.asp?
Ik ben erg blij met die output, maar mijn RAR filetje? De RAR file die ik op mijn site heb staan is voor de CH3WNAS (maar als je het merk fout schrijft, dan kan ik begrijpen dat je die W voor een S aanziet, dus dat is niet zo erg) ;-)oh ja, je rar filetje heb ik erop gezet. dmesg output krijg ik
code:
1 2 3 4 5 6 7 md: md0 stopped. md: bind<sda2> md: bind<sdb2> md: kicking non-fresh sda2 from array! md: unbind<sda2> md: export_rdev(sda2) raid1: raid set md0 active with 1 out of 2 mirrors
dit bestand downloaden:
http://www.inreto.de/dns323/fun-plug/0.3/funplug-0.3.tar.gz
op je systeem via RAR uitpakken.
de 2 bestanden die je dan krijgt in de root van \Volume_1\ zetten
rebooten, en je hebt telnet .. (en veel meer)
kwestie van een beetje testen, lezen en uitvoeren. Maar ik ben blij met je dmesg.output daar kan ik wat mee.Maar telnet werkt niet hoor
Ik heb hem ook al geherstart enzo. Maar er gebeurt helaas niets.djkael schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:32:
[...]
Is die NAS dan hotplugable?Dat dacht ik niet. Dus best eerst power down doen en dan pas schijf uithalen. Bij herboot start de resync automatisch. Reken op ruim 2uur zonder afleggen of je mag herbeginnen van 0.
2 uur vind ik geen probleem, als hij maar bezig is
Oh het is zonder szeroday schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:35:
[...]
3 keer een merk verkeerd opschrijven achter elkaar vind ik erg knap. ';-)
[...]
Ik ben erg blij met die output, maar mijn RAR filetje? De RAR file die ik op mijn site heb staan is voor de CH3WNAS (maar als je het merk fout schrijft, dan kan ik begrijpen dat je die W voor een S aanziet, dus dat is niet zo erg) ;-)

Kon de link niet zo snel vinden, en zag je rar filetje op je site. dus ik dacht, nou doe ik die lekkerdit bestand downloaden:
http://www.inreto.de/dns323/fun-plug/0.3/funplug-0.3.tar.gz
op je systeem via RAR uitpakken.
de 2 bestanden die je dan krijgt in de root van \Volume_1\ zetten
rebooten, en je hebt telnet .. (en veel meer)
Iig bedankt, ik ga verder prutsen
---
Het werkt jeej.
1
2
3
4
5
6
7
| / # mdadm -D /dev/md0 --------------knip knip knip ------------------ Number Major Minor RaidDevice State 0 0 0 0 removed 1 8 18 1 active sync /dev/sdb2 / # mdadm /dev/md0 -a /dev/sda2 mdadm: hot added /dev/sda2 |
En op de webpagina: Sync Time Remaining: 100.1 minute(s)
[ Voor 63% gewijzigd door Jrz op 07-01-2008 19:56 ]
maar:
"technische" vragen
- Is een spindown nu een teruggang van 7200 naar 5400 of helemaal terug naar 0 ?? (de mijne gaat niet geheel uit ....)
- Als het een teruggang is naar 5400 - is dan ook een teruggang naar 0 =(uit) mogelijk
- Is er een Wake-up on LAN script/functie beschikbaar
- Is er een kant-en-klare how-to om Debian op USB key werkend te krijgen, want die twee howto's op dns-wiki (deze) en (deze) kan ik nog niet met elkaar combineren
(nu nog zonder enig doel, gewoon om te experimenteren) - -- en als vervolg hierop: Is het teruggaan naar een systeem zonder Debian op USB key dan een kwestie van de USB key eruit halen
oh, ja : FW - 103B5
funplugged met telnet en fanspeed script
toch iets gevonden -- FW downgrade --- vind ik eigenlijk geen aanrader

[ Voor 9% gewijzigd door JAMF op 07-01-2008 21:22 ]
Dat heb ik eerder gehoord, is je Twonky install nog compleet en klopt je fun_plug nog?raven22 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:28:
Ik heb succesvol de funplug .3 met fanspeed control geinstalleerd. Maar bij het herstarten van de NAS start de twonky server niet meer automatisch op. Hoe kan ik dit aanpassen?
SorryVerwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:32:
[...]
Dat klopt bedankt voor de tip maar in the how to stond dit niet vermeld.

Zal binnenkort dan een korte howto schrijven, want de howto op wiki.dns323.info is wat onduidelijk voor de beginnende linux gebruikersVerwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:29:
[...]
Ik ben niet echt bekend met linux, enige tips om debian chrooted te krijgen? versies misschien?
Alle tips zijn welkom
Verwijderd
Volgens opgave van Conceptronic:polleke schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:32:
[...]
was het maar waar dat hij 1 watt gebruikt in rust. Bij mij is het zo'n 15 watt. Valt hier nog iets aan te doen?
Power consumption in Watts:
- 4.7 Watt in idle mode without HDD's
- 22 Watt in live mode with 2 HDD's
Ik geloof dat zij de WD Greenpoint gebruiken en die, kan ik beamen, zijn heel zuinig. Bij mijn gebruik, voornamelijk media streamen, blijft de temperatuur ruim onder de 108F en gaat na installatie van de fanscript de fan dus niet aan.
twonky install is wel ok want als ik hem via de installer opstart werkt het prima. ik weet niet precies hoe de funplug er dan uit moet zien, ik zal alles er ens afhalen en dan eerst de funplug en dan twonky erop zetten, kijken of dat helpti2Paq schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:20:
[...]
Dat heb ik eerder gehoord, is je Twonky install nog compleet en klopt je fun_plug nog?
Kun je me vertellen wat voor HDD's je erin hebt zitten WD's of iets anders?Jrz schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:35:
---
Het werkt jeej.
code:
1 2 3 4 5 6 7 / # mdadm -D /dev/md0 --------------knip knip knip ------------------ Number Major Minor RaidDevice State 0 0 0 0 removed 1 8 18 1 active sync /dev/sdb2 / # mdadm /dev/md0 -a /dev/sda2 mdadm: hot added /dev/sda2
En op de webpagina: Sync Time Remaining: 100.1 minute(s)
Ik heb er 2 samsung spinpoints 400 gb in zitten.zeroday schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:18:
[...]
Kun je me vertellen wat voor HDD's je erin hebt zitten WD's of iets anders?
Intergrated Sata device found
scsi0 : Marvell SCSI to SATA adapter
scsi1 : Marvell SCSI to SATA adapter
Vendor: SAMSUNG Model: HD403LJ Rev: CT10
Type: Direct-Access ANSI SCSI revision: 03
Vendor: SAMSUNG Model: HD403LJ Rev: CT10
Type: Direct-Access ANSI SCSI revision: 03
Attached scsi generic sg0 at scsi0, channel 0, id 0, lun 0, type 0
Attached scsi generic sg1 at scsi1, channel 0, id 0, lun 0, type 0
----knip------
SCSI device sda: 781422768 512-byte hdwr sectors (400088 MB)
SCSI device sda: drive cache: write back
SCSI device sda: 781422768 512-byte hdwr sectors (400088 MB)
SCSI device sda: drive cache: write back
sda: sda1 sda2 sda4
Attached scsi disk sda at scsi0, channel 0, id 0, lun 0
SCSI device sdb: 781422768 512-byte hdwr sectors (400088 MB)
SCSI device sdb: drive cache: write back
SCSI device sdb: 781422768 512-byte hdwr sectors (400088 MB)
SCSI device sdb: drive cache: write back
sdb: sdb1 sdb2 sdb4
Attached scsi disk sdb at scsi1, channel 0, id 0, lun 0
egiga0: mac address changed
Bedoelen ze met de idle mode dat er wel harde schijven in zitten?raven22 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 09:54:
[...]
Volgens opgave van Conceptronic:
Power consumption in Watts:
- 4.7 Watt in idle mode without HDD's
- 22 Watt in live mode with 2 HDD's
Ik heb ondertussen de oplossing gevonden, je moet de onderste 2 regels uit de funplug omdraaien zodat eerst de twonkyserver wordt opgestart en daarna het fanspeed script.raven22 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:28:
Ik heb succesvol de funplug .3 met fanspeed control geinstalleerd. Maar bij het herstarten van de NAS start de twonky server niet meer automatisch op. Hoe kan ik dit aanpassen?
Dit topic is gesloten.