Originele oproep die ik via een mailinglist heb ontvangen:
quote:
Kayenta - (freelance) Flash & Webdevelopment
Flash Games, Actionscript 2.0/3.0, PHP, HTML, CSS, Javascript, AJAX
GoT Index » Webdesign, Markup & Clientside Scripting » Gilde van Front-Enders
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 28 29 30 31 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]quote:Hierbij nodig ik alle front-end programmeurs uit zich aan te sluiten
bij het Gilde van Front-Enders dat ik bezig ben op te richten. We
hebben al 50 leden, maar we kunnen er nog veel meer gebruiken.
Voornaamste doelstelling van het Gilde is de verdere
professionalisering van ons beroep. Ik begin eerlijk gezegd een beetje
moe te worden van de bedrijven die denken dat HTML iets simpels is wat
wel "even" door een grafisch ontwerper of databaseprogrammeur erbij
gedaan kan worden. Het is tijd dit amateurisme een halt toe te roepen.
Voornaamste middel om ons doel te bereiken is een certificatie van
front-end programmeurs, waarbij alleen die mensen die met moderne
methoden en technieken werken (CSS dus), gecertificeerd zullen worden.
Nog beter: het begint er op te lijken dat de overheid deze
certificatie als informeel advies zal gaan gebruiken als het gaat om
vinden van competent personeel voor het maken van een site die moet
voldoen aan de Nederlandse Webrichtlijnen.
We hebben drie bijeenkomsten gepland (onder voorbehoud):
- Donderdag 26 juli bij Fabrique, Delft
- Donderdag 23 augustus bij Mangrove, Rotterdam
- Dinsdag 18 september: Oprichtingscongres in Pakhuis De Zwijger te
Amsterdam
Je kunt op
http://www.quirksmode.org...7/07/gilde_van_front.html
en http://www.quirksmode.org/branche/ meer informatie vinden. We
hebben ook een aankondigingslijst waar ik regelmatig Gilde-nieuws
naartoe stuur. Je kunt lid worden door een leeg mailtje naar
frontendgilde-subscribe@yahoogroups.com te sturen en de instructies in
het antwoord op te volgen.
Ik hoop je binnenkort op een van onze bijeenkomsten te kunnen begroeten.
1 2 3 4 5 7 6 8 9 | Hattrick: FC Keldertrapje (997939) VIII.1868
Het probleem met een snel veranderend technisch landschap is dat er niet "one true way" is, en wat je vandaag leert kan morgen wel weer achterhaald zijn. Zo verschil ik al op diverse vlakken van mening met PPK zelf en heeft PPK ook niet alle kennis in pacht.quote:Gildes in de Middeleeuwen stonden bekend om hun monopolie-posities, starre houdingen en gebrek aan innovatie; ik onderschrijf daarom Sander's mening dat je erg moet oppassen mbt het 'certificatie'-gebeuren, zeker als de vaardigheden die getoetst worden contemporary en soms zelfs niet objectief zijn.
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Speel mee: schuifpuzzle | indiegamer.nl
chem wijzigde dit bericht 03-07-2007 10:16 (6%)
React zoekt devvers (php, fulltime, jaarcontract)
Nog steeds :)
Dat is een interessante vraag die ik toch met "nee" zou beantwoorden. Veel mensen denken websites te kunnen maken en verkopen omdat ze in Dreamweaver dan wel Frontpage kunnen werken. Dit komt mede door beginnende bedrijfjes (vaak kennissen) die er nog minder kaas van gegeten hebben iets hebben gehoord over 'internet' en dat het 'belangrijk' is voor de verkoop. Juist omdat de afnemer geen idee heeft van kwaliteit blijven deze dingen gebeuren.quote:chem schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 10:15:
Onderscheid maken tussen devvers die het wel kunnen, en devvers die het niet kunnen - is dat geen normale concurrentie tussen bedrijven? Vallen de rotte appels niet vanzelf uit de boom?
Hemma! - weblog en foto's nog steeds op http://www.bwzweden.nl
"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)
En gaat zo'n opdrachtgever a) van het Gilde afweten en b) meer betalen voor beter werk?quote:Rowanov schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 10:23:
[...]
Dat is een interessante vraag die ik toch met "nee" zou beantwoorden. Veel mensen denken websites te kunnen maken en verkopen omdat ze in Dreamweaver dan wel Frontpage kunnen werken. Dit komt mede door beginnende bedrijfjes (vaak kennissen) die er nog minder kaas van gegeten hebben iets hebben gehoord over 'internet' en dat het 'belangrijk' is voor de verkoop. Juist omdat de afnemer geen idee heeft van kwaliteit blijven deze dingen gebeuren.
React zoekt devvers (php, fulltime, jaarcontract)
Nog steeds :)
var _ = {_: 'unreadable code detected!'};
alert(_._);
maar internet en zeker de professionele webontwikkelingswereld bestaat al uit een wildgroei aan standaarden, kwaliteitskeurmerken en certificeringen ....quote:mophor schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 10:53:
Ik denk dat het op zich nuttig kan zijn een soort kwaliteitskeurmerk te hebben.

RM-rf wijzigde dit bericht 03-07-2007 11:05 (7%)
andrescholten.nl, weblog over SEO, DHTML en Webanalytics
Err, waar héb je het over? Het kan zijn dat ik iets mis, maar ik volg niet wat jouw opmerking met dit topic te maken heeft.quote:Philip schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 10:56:
Als ik nu al mooie websites met Silverlight maak moet ik dan x aantal jaren wachten tot jullie die certificering klaar hebben?
Stel ik heb een grafische opleiding achter de rug en ga aan de slag bij een website ontwikkel bedrijf die gebruik maakt van Silverlight (flash versie van MS). Hiermee kun je hele websites maken die aan alle eisen voldoen van wat is een goede website.quote:Mei schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:08:
[...]
Err, waar héb je het over? Het kan zijn dat ik iets mis, maar ik volg niet wat jouw opmerking met dit topic te maken heeft.
EU Trollbane: Eyahan - Tauren Hunter Ceria - Tauren Druid
Maar silverlight heeft net als flash geheel niets te maken met html en cssquote:Philip schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:15:
[...]
Stel ik heb een grafische opleiding achter de rug en ga aan de slag bij een website ontwikkel bedrijf die gebruik maakt van Silverlight (flash versie van MS). Hiermee kun je hele websites maken die aan alle eisen voldoen van wat is een goede website.
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Speel mee: schuifpuzzle | indiegamer.nl
Nee, de semantiek en toegankelijkheid van silverlight zijn nou niet echt 'goed' te noemen. Een goede, toegankelijke website is iig op elk besturingssysteem te bekijken, zonder rare proprietaire pluginsquote:Philip schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:15:
...die gebruik maakt van Silverlight (flash versie van MS). Hiermee kun je hele websites maken die aan alle eisen voldoen van wat is een goede website.
Ubuntu | Apache | Subversion | PostgreSQL | Python
Ja dat bedoel ik. Mijn doel is niet om te twisten of Silverlight nu geschikt is om hele websites mee te maken (eerlijk gezegd heb ik geen idee). Maar als je mensen wilt certificeren voor html en css dan moet je het ook zo noemen. En niet gilde voor web front-enders maar gilde voor html en css.quote:disjfa schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:16:
[...]
Maar silverlight heeft net als flash geheel niets te maken met html en cssDus dat is weer geheel wat anders.
Philip wijzigde dit bericht 03-07-2007 11:32 (0%)
Reden: tiepvouten
Ben ik 100% met je eens. Ik gebruik Silverlight nu even als voorbeeld van een techniek.quote:JanDM schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:19:
[...]
Nee, de semantiek en toegankelijkheid van silverlight zijn nou niet echt 'goed' te noemen. Een goede, toegankelijke website is iig op elk besturingssysteem te bekijken, zonder rare proprietaire plugins
Ik snap je insteek nu en ik kan me er deels wel in vinden, maar net als Flash valt Silverlight voor mij niet echt onder front-end/client-sided development. Ik schaar het liever in een aparte categorie, omdat deze twee technieken niet persé voor webgebruik zijn. Ze zijn soms handig voor animaties, net zoals je soms een filmpje in een webpagina wil zetten. Ook zijn het geweldige platforms voor kleine spelletjes (alhoewel je met canvas ook veel kan, helaas weet ik daar nog niet zoveel vanaf). Het punt is dat zowel Flash als Silverlight niet geschikt zijn om een complete site in te maken, puur vanwege de toegankelijkheid. Ik vind het dus terecht dat mensen die een site volledig in een animatie stoppen geen gilde-certificaat zouden krijgen, hoe mooi die 'sites' er dan ook uitzien.quote:Philip schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:20:
[...]
Ja dat bedoel ik. Mijn doel is niet om te twisten of Silverlight nu geschikt is om hele websites mee te maken (eerlijk gezegd heb ik geen idee). Maar als je mensen wilt certificeren voor html en css en dat moet het ook zo noemen. En niet gilde voor web front-enders maar gilde voor html en css.
dan sluit je dus ontwikkelaars die zich bezig houden met nieuwe vernieuwende technieken die mogelijk een grote impact hebben op het internet van morgen uit ...quote:JanDM schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:19:
[...]
Nee, de semantiek en toegankelijkheid van silverlight zijn nou niet echt 'goed' te noemen. Een goede, toegankelijke website is iig op elk besturingssysteem te bekijken, zonder rare proprietaire plugins
RM-rf wijzigde dit bericht 03-07-2007 11:32 (12%)
GoT Index » Webdesign, Markup & Clientside Scripting » Gilde van Front-Enders
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 28 29 30 31 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus