Gathering of Tweakers

Quicksearch
Nightwish the pwn !!
Reg. datum: 17 december 2003

quote:
thomasvk schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 18:11:
[...]

Een kleine bump na een week moet kunnen, vind ik. Ik zoek het nog steeds. :-)
Matrix Defence, weet alleen niet welke want er zijn er wel honderen..

Edit:
Heb ff gezocht voor je, bij mij staat ie bekend als "Matrix Defense ON YOUR OWN!!"
Dan heb je dus zeg maar 5 eiland-banen verticaal lopen waar je dus alleen op zit.

Flesdop wijzigde dit bericht 09-08-2008 16:18 (24%)

Immer ein Bimmer Seat Renault

ik zoek een spel behoorlijk oud, jij en je tegenstander zitten allebei op een apart eiland, je moet afweergeschut bouwen, raketten afvuren, robots maken en weg laten vliegen geldfabrieken neerzetten, en rakketten installeren, het is gewoon 2d, strategy, iemand een idee?

Acties: [view]

Door: PromoX Moderator SGD/SPV/TC
We're missing something

Platform?

LP | House | AJ
If we were to care about every person suffering on this planet, life would shut down.

The Joy of Posting

Klinkt een beetje als de Battle Isle series. Geen idee welk deel dan.

Let's put a smile on your face! VCA Direct Examen & Cursus !

neej dat is het niet je kon alleen maar robots sturen geen tanks enz en het zag er íets beter uit

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een oud spel op de PC, dat destijds (ik gok ongeveer 6-8 jaar geleden) freeware was volgens mij. Ik kan me herrinneren dat de game folder uit slechts één bestand bestond: 'melee.exe', maar volgens mij was dat niet de naam van het spel.

Het spel is een top down multiplayer (hotseat) space shooter. Je kan uit een aantal schepen kiezen (volgens mij een stuk of acht), en daarmee over het speelveld vliegen en de andere spelers kapot schieten, waar je punten mee verdient.

De besturing is erg simpel; elk schip kan rondvliegen met de pijltjestoetsen (of zelf ingestelde toetsen), en heeft verder nog 2 functies: a) schieten en b)speciale aanval

Wat ik me nog kan herrinneren is dat er een schip was dat zichzelf kon opblazen om vijanden kapot te maken, en dat er een schip was dat een homing missile bezat. Verder volgens mij nog een schip met een soort van onzichtbaarheid.

Bijgevoegd is nog een plaatje van hoe het spel er volgens mij uit zag. Belangrijk voor de beeldvorming hierbij is dat het speelveld statisch is, ie je zit telkens in hetzelfde stukje lege 2D ruimte.

Ik heb vele leuke hotseat uren met dit spel gehad, dus ik hoop dat iemand de naam van dit spel nog weet :)

Plaatje op imageshack (popups!)

quote:
Henk1987 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:09:
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een oud spel op de PC, dat destijds (ik gok ongeveer 6-8 jaar geleden) freeware was volgens mij. Ik kan me herrinneren dat de game folder uit slechts één bestand bestond: 'melee.exe', maar volgens mij was dat niet de naam van het spel.

Het spel is een top down multiplayer (hotseat) space shooter. Je kan uit een aantal schepen kiezen (volgens mij een stuk of acht), en daarmee over het speelveld vliegen en de andere spelers kapot schieten, waar je punten mee verdient.

De besturing is erg simpel; elk schip kan rondvliegen met de pijltjestoetsen (of zelf ingestelde toetsen), en heeft verder nog 2 functies: a) schieten en b)speciale aanval

Wat ik me nog kan herrinneren is dat er een schip was dat zichzelf kon opblazen om vijanden kapot te maken, en dat er een schip was dat een homing missile bezat. Verder volgens mij nog een schip met een soort van onzichtbaarheid.

Bijgevoegd is nog een plaatje van hoe het spel er volgens mij uit zag. Belangrijk voor de beeldvorming hierbij is dat het speelveld statisch is, ie je zit telkens in hetzelfde stukje lege 2D ruimte.

Ik heb vele leuke hotseat uren met dit spel gehad, dus ik hoop dat iemand de naam van dit spel nog weet :)

[afbeelding]
Wat Googlen levert mij "Star Control" op, is dat hem?

Antec 900, Asus A8N-SLI Deluxe, AMD X2 4200+, 4 x 512 MB Corsair TwinX C3200PT, ATI 3850 256 MB, 2 x 250GB Maxtor Diamondmax 10, 1 x 750GB Samsung Spinpoint

quote:
Wat Googlen levert mij "Star Control" op, is dat hem?
Nope, dat is 'em niet. Het spel was sowieso zonder enige vorm van campaign of verhaal oid. Het was gewoon een topdown skirmish in 2D, met human spelers of CPU spelers. Maar thx anyway voor het zoeken, UTwizard :)

ok als we dan toch zo bezig zijn, volgende opgave

echt een oudje wat je zegt vanneeh groene computerbeelden net voor of net in het begin van de vga spelletjes

je was een gast die op straat tegen anderen moet vechten, (sidescrolling game) en dan kwam je verschillende mensen tegen :

mannetjes op motor, omaatjes die met hun handtasje slingerden en naar je gooiden.
en ik elk opvolgend lvl kreeg je een andere mogelijkheid om ze te killen,

de naam is iets van Street (tenminste dat is me bijgebleven) tijdstip is rond Wings of Fury/prince of persia/sopwith en jaartal is ongeveer begin jaren 90 (zwarte buigbare floppy tijdperk)

klikklik

We're missing something

LP | House | AJ
If we were to care about every person suffering on this planet, life would shut down.

The Joy of Posting

quote:
Henk1987 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 16:45:
[...]

Nope, dat is 'em niet. Het spel was sowieso zonder enige vorm van campaign of verhaal oid. Het was gewoon een topdown skirmish in 2D, met human spelers of CPU spelers. Maar thx anyway voor het zoeken, UTwizard :)
Ik heb een spel gespeeld online (als massive multiplayer online arcade space shooter) wat me erg deed denken aan jouw omschrijving.

Kun je meer details geven?
[edit]
@ vv : die bedoelde ik dus :)

Khaine wijzigde dit bericht 14-08-2008 22:11 (3%)

Let's put a smile on your face! VCA Direct Examen & Cursus !

We're missing something

quote:
[...]

Subspace?

LP | House | AJ

quote:
Subspace pwnt! _/-\o_ Maar het is niet het spel wat ik bedoel... Het spel wat ik zoek is een stuk ouder in elk geval...

Ik heb nog wat verder gezocht, en ik ben er achter gekomen dat het waarschijnlijk een kloon was van de star control melee mode (Je zat er toch dichterbij dan ik dacht, UTWizard :) ).
filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=Ghy-FVF5aAg
wiki: http://wiki.uqm.stack.nl/Melee

Verder zoekend kom ik er achter dat er een héleboel clones ed gemaakt zijn. Nu is het nog zaak de goede te vinden... Wat volgens mij wel lastig is gezien het feit dat 'ie zo oud is.

quote:
blackadder75 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 17:14:
Hoi Gamers.

Ik ben iet opzoek naar een specifiek spel, maar naar een spel, maakt me niet uit welk dat aan mijn wens voldoet.
Ik ben op zoek naar een First Person Shooter waarin de nadruk in single play wordt gelegd op het solo rondsluipen / vechten.

Veel huidige shooters hebben het model van jij de speler + je hele garnizoen en dat rent en knalt maar door elkaar heen (a la Call of Duty), ook heel mooi, maar niet wat ik nu wil.

Ik wil rustig de map verkennen, beetje sluipen. de juiste aanval kiezen. Dat het uiteindelijk op een flinke schietpartij uitloopt is prima. Het moet geen silent assasin game worden.

Ik ben erg uit de game scene de laatste jaren vandaar mijn vraag. Dus ken je een FPS die hier aan voldoet, please post het hier. Het hoeft niet een supernieuw spel te zijn, (mag wel) jaren oud is prima, als het nog maar te koop is.

Oh ik verzin net een spel dat ik vroeger speelde en dat precies was zoals ik wil. Return to castle wolfenstein. dat was uit 2000? 2001? zoiets dus!
Ik vond dat er nog 1 spelserie miste bij de antwoorden:

Thief

PSN: Sluuz

quote:
Misschien dat UTwizard toch wel heel dichtbij het goede antwoord zit, want volgens http://www.netjak.com/Reviews/vintage/sc2.htm wordt Star Control 2 met een losse melee.exe geleverd, zodat je kunt vechten zonder de bijbehorende campaign.

quote:
Malthus schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:48:
[...]

Misschien dat UTwizard toch wel heel dichtbij het goede antwoord zit, want volgens http://www.netjak.com/Reviews/vintage/sc2.htm wordt Star Control 2 met een losse melee.exe geleverd, zodat je kunt vechten zonder de bijbehorende campaign.
Hmmm, dat is wel interessant! Ik heb Star Control 1,2 & 3eens bekeken; maar dat is 'em toch echt niet. De schepen waar je uit kan kiezen zijn anders, en verder is de interface aan de rechterkant net iets anders. In het spel wat ik zoek zie je bijvoorbeeld niet de piloten bij de schip stats.

Ik ben op zoek naar (de naam van) een spel dat ik veel in mijn Amiga tijd heb gespeeld (begin 90-er jaren). Het was een turn based spel, waarbij je een team van robots programmeerde om binnen een beperkt speelveld te bewegen. Ik geloof dat je op zoek moest naar de vlag van de tegenstander. Het werkte met Field Of View, zodat je vijandige robots pas kon zien als de robot 'm in zijn vizier had.

Turn based is misschien niet de juiste benaming: je programmeerde allebei je eigen team robots (je had een maximaal aantal bewegingspunten per ronde) en daarna werden die acties tegelijkertijd uitgespeeld in een animatie. Die animatie kon je volgens mij herhalen, vertragen etc.

Weet iemand hoe dit spel ook alweer heten? Ik meen mij iets van "Robo Wars" of "Robo Style" te herinneren, maar ik vind hierop geen relevantie hits in Google.

We're missing something

quote:
mjax schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 16:48:
Weet iemand hoe dit spel ook alweer heten? Ik meen mij iets van "Robo Wars" of "Robo Style" te herinneren, maar ik vind hierop geen relevantie hits in Google.
Daarom kun je ook beter zoeken op een site als mobygames :). Het lijkt me RoboSport.

LP | House | AJ

quote:
PromoX schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 17:48:
[...]

Daarom kun je ook beter zoeken op een site als mobygames :). Het lijkt me RoboSport.
Yes! Dat is 'm! Thanks.

We're missing something

En post nr. 1000 :). Tijd voor een nieuw deel:
[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 5

LP | House | AJ

10100111001

Mit der PromoX.

qed

Moet je dan niet ook een slotje zetten? :+

Specs | Rock | Vids | Autobahnrichtgeschwindigkeitsverordnung!

10100111001

quote:
HlpDsK schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 23:42:
Moet je dan niet ook een slotje zetten? :+
Modbreak:
Dit soort bijdehand gedrag is niet gewenst op GoT!!

Hmz, de C zit blijkbaar dichter bij de S dan ik dacht.

TheZeroorez wijzigde dit bericht 16-08-2008 23:43 (13%)

qed

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws