Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
R0BK3 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:16:
[...]
Doet niks bij mij. :-(

[...]
Zoals in je laatste screenshot.
Last.fm:
* Last.fm account aanmaken/hebben
* In de Coverstream preferences naar last.fm
* Daar username en ww invullen
* Daarna op 'Log' klikken'
* Tenslotte 'Scrobbling Enabled' aanvinken

'CoverSutra-achtige window':
* Klik op het Coverstream icoontje in je menubalk
* Kies 'Show browser'
* Kies een album
* Dubbelklik op het hoesje van dat album

leoaq.fm // Spatie Gebruik / I was bent over a broken pinball machine in a bowling alley and I threw it all away.

quote:
Bluppy2 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 01:09:
Ik zag het zou gauw niet in de search verschijnen:

[afbeelding]

Een fancy versie van de auto-suggest die al tijden in de searchbox van Firefox zit:

Inquisitor

Het werkt prima en is nog gratis ook!
Leuk ding, alleen hij zoekt met Yahoo... Heb ik geen zin in, maar hoe gooi ik dit ding er af? :?

MacBook Pro / 2.16Ghz C2D / 2GB / 120GB / X1600 128MB => Line6 Toneport UX2 => Sony 5.1 Surround System

quote:
Stormbringer schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 19:43:
[...]
Leuk ding, alleen hij zoekt met Yahoo... Heb ik geen zin in, maar hoe gooi ik dit ding er af? :?
In de Preferences van Safari kun je een andere zoekmachine instellen, zoals Google US of Google NL. :)

Hoempapaaa Holladiejeej.

Inquisitor is erg fijn. De developer heeft het min of meer verkocht aan Yahoo een tijdje terug.
Dacht dat vorige week die nieuwe versie is gelanceerd.

Gebruik het al lang en de extra zoekmachines die je kan instellen werkt erg prettig.
Bijv. Google Images, Flickr of YouTube

quote:
Bluppy2 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 01:09:
Ik zag het zou gauw niet in de search verschijnen:

[afbeelding]

Een fancy versie van de auto-suggest die al tijden in de searchbox van Firefox zit:

Inquisitor

Het werkt prima en is nog gratis ook!
er was een tijdje geleden wel wat lawaai over het privacybeleid van de schrijver. Geen idee of dat verbeterd is.
quote:
Maximus schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 12:06:
[...]

Zeer handig, hoef je niet steeds meer je iCal app open te gooien. Een nadeel is wel dat de icon ook steeds in de dock blijft staan, handiger zou zijn als 't een soort van menumeters was. Dan zie ik hem niet aldoor in de dock.
Dit is wel een optie (zo draai ik 'm ook, alleen menubalk). Echter, dan werken een aantal sneltoetsen e.d. niet meer.

|| We live on a placid island of ignorance in the midst of black seas of infinity,
   and it was not meant that we should voyage far. ||

de ideale printscreen util, waarbij je zelfs video's van je compu kunt maken, erg prettig als je een tutorial wilt maken oid:

http://www.jingproject.com/

Ik heb niets te melden.

Reg. datum: 04 april 2007

thanx joeltje, hier was ik al een tijdje naar opzoek
quote:
jzn21 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:20:
Dat "KisMAC" nogsteeds als aanrader in de topicstart genoemd wordt zeg. Dat programmaatje is lang niet meer van een update voorzien en is eigenlijk onbruikbaar, overal loopt het vast. Ik denk dat het progje niet met Leopard overweg kan... Wel jammer want het idee is super gaaf.
KisMAC werkt gewoon. Alleen de minder legale kant werkt nog wat minder/niet. Maar daar gebruik je het vast niet voor :P
quote:
lvn schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:05:
[...]

KisMAC werkt gewoon. Alleen de minder legale kant werkt nog wat minder/niet. Maar daar gebruik je het vast niet voor :P
Ook dat werkt sinds de laatste release. Nog niet met de airport kaarten in je laptop, maar wel met veel usb wifi stickjes.

quote:
leokennis schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 16:12:
[...]

Last.fm:
* Last.fm account aanmaken/hebben
* In de Coverstream preferences naar last.fm
* Daar username en ww invullen
* Daarna op 'Log' klikken'
* Tenslotte 'Scrobbling Enabled' aanvinken

'CoverSutra-achtige window':
* Klik op het Coverstream icoontje in je menubalk
* Kies 'Show browser'
* Kies een album
* Dubbelklik op het hoesje van dat album
Thanks! Last.fm lukt nog steeds niet, helaas.

Macfreepops

Voor mij echt onmisbaar. Ik houd graag mijn oude emails bij, altijd handig als je iets wil verifiëren of als ja een oud document zoekt dat je ooit eens is doorgestuurd. Spijtig genoeg heb ik lang geleden een Yahoo-account open gedaan waardoor ik dus geen POP3 access heb. Macfreepops lost dit dus volledig op voor mij. Gewoon alle emails downloaden naar je mac in Mail!

Dit is eigenlijk een mac versie van het windows programma Freepop. Ik heb die versie vroeger in windows gebruikt en de macversie werkt echt veel sneller!

Je moet wel zien dat je echt alle updates hebt geïnstalleerd, anders zou het kunnen dat hij bijvoorbeeld geen attachments download.

Still dreaming of my quad-core, 8 GB, 1 TB HDD, dual SLI, ... system - Hey, that's just a Mac Pro :-D

offtopic:
Yahoo biedt toch al heel lang POP en IMAP toegang?

Reg. datum: 02 november 2006

om te volgen O-)

Modbreak:
Leuk dat je op FOK in ieder topic 'tvp' mag posten, hier is dat ongewenst.

Oscar the Grouch wijzigde dit bericht 28-08-2008 11:02 (91%)

quote:
MrAcid schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:56:
offtopic:
Yahoo biedt toch al heel lang POP en IMAP toegang?
Als je betaalt wel ja ...

Still dreaming of my quad-core, 8 GB, 1 TB HDD, dual SLI, ... system - Hey, that's just a Mac Pro :-D

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! (host is down) | "Security is just a state of mind" | Cinema 4D !
MacBook Pro!

quote:
joeltje schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 18:22:
de ideale printscreen util, waarbij je zelfs video's van je compu kunt maken, erg prettig als je een tutorial wilt maken oid:

Kun je hiermee ook bv skype webcamsessies mee opnemen incl. geluid?
quote:
joeltje schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 18:22:

Zelf vind ik Skitch fijner, gewoon omdat ik niet zo weg ben van de Jing interface - maar da's natuurlijk persoonlijk :)

Skitch doet overigens geen video dus in dat opzicht is 't misschien weer geen alternatief.

Reg. datum: 19 maart 2004

Hotspot Shield
quote:
Sure, public Wi-Fi hotspots are great. After all, what would life be without checking your email each morning at your favorite cafe?

But while you're enjoying your latte and a bagel, some hacker might be accessing your passwords, credit card numbers, sensitive company data and much more. And standard antivirus software won't protect you.

That's why AnchorFree is pleased to offer Hotspot Shield. This free security software keeps your Internet connection secure at public hotspots, home or work.

Hotspot Shield creates a virtual private network (VPN) between your laptop and the wireless router. This impenetrable tunnel prevents snoopers and hackers from viewing your email, instant messages, credit card information or anything else you send over a wireless network. Which means you remain anonymous and protect your privacy.
erg handig als je vaak gebruik maakt van publieke wifi spots

freeware @ http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/34446 (lijkt me wel iets voor de startpost)

quote:
Executor16 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 00:30:
[...]

Kun je hiermee ook bv skype webcamsessies mee opnemen incl. geluid?
:Y
Zie de FAQ

waarbij ik wel even meld dat ik dat zelf nog niet heb geprobeerd

joeltje wijzigde dit bericht 28-08-2008 09:21 (11%)

Ik heb niets te melden.

Sinds enige tijd gebruik ik enkel Gmail voor mijn e-mail afhandeling en gebruik ik Mail geheel niet meer. Tevens heb ik geen behoefte aan de Gmail Notifier, aangezien deze niet altijd even goed werkt (ik ben niet de enige met dit probleem, maar daar gaat het hier niet over).

Nu is het wel zo handig als ik ergens op een mailto url klik dat mijn browser wordt geopend daarin Gmail dat een "nieuw bericht" venster toont. Nu kan dit met Gmail Notifier ingesteld worden, maar die gebruik ik dus niet. Nu kwam ik vandaag het programma "Webmailer" tegen waarmee je vele verschillende webmail aanbieders kan instellen als "default e-mail client".

Kortom, met een simpele instelling zorg je er voor dat een webmail aanbieder naar keuze wordt geopend voor het verzenden van een e-mail, precies wat ik zocht en misschien hebben anderen er ook iets aan. Programma is gratis te downloaden van http://belkadan.com/webmailer/ (en werkt bij mij probleemloos onder Leopard, dit ter info).
quote:
Erikdevries schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 09:58:
Sinds enige tijd gebruik ik enkel Gmail voor mijn e-mail afhandeling en gebruik ik Mail geheel niet meer. Tevens heb ik geen behoefte aan de Gmail Notifier, aangezien deze niet altijd even goed werkt (ik ben niet de enige met dit probleem, maar daar gaat het hier niet over).

Nu is het wel zo handig als ik ergens op een mailto url klik dat mijn browser wordt geopend daarin Gmail dat een "nieuw bericht" venster toont. Nu kan dit met Gmail Notifier ingesteld worden, maar die gebruik ik dus niet. Nu kwam ik vandaag het programma "Webmailer" tegen waarmee je vele verschillende webmail aanbieders kan instellen als "default e-mail client".
Bedankt! Ziet er wel goed uit. Een andere aanrader was al eerder genoemd is, is RCDefault.app.

Zelf gebruik ik Fluid (en heb ik van Gmail een app gemaakt) icm met RCDefault.app
CAFC1905 in "Onmisbare tools / software - deel 4"
Nitai in "Onmisbare tools / software - deel 4"

Creative clutter is better than tidy idleness | iPhone 2.0 | iMac 24" | PB 12" | Nikon D40 | Mac Mini C2D 1.83

quote:
deef_Vg schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:20:
Macfreepops

Voor mij echt onmisbaar. Ik houd graag mijn oude emails bij, altijd handig als je iets wil verifiëren of als ja een oud document zoekt dat je ooit eens is doorgestuurd. Spijtig genoeg heb ik lang geleden een Yahoo-account open gedaan waardoor ik dus geen POP3 access heb. Macfreepops lost dit dus volledig op voor mij. Gewoon alle emails downloaden naar je mac in Mail!

Dit is eigenlijk een mac versie van het windows programma Freepop. Ik heb die versie vroeger in windows gebruikt en de macversie werkt echt veel sneller!

Je moet wel zien dat je echt alle updates hebt geïnstalleerd, anders zou het kunnen dat hij bijvoorbeeld geen attachments download.
Werkt dit tegenwoordig ook nog met hotmail? Ik krijg het iig niet meer aan de praat :/

Met de httpmail plugin voor mail.app werkt hotmail bij mij in ieder geval nog perfect.

'Who are you but my reflection, who am I to judge or strike you down' - Mijn webicon.

Reg. datum: 06 september 2001

Bij mij heeft het een hele tijd nog gewerkt, maar nou niet meer... Gebruik mijn hotmail adres dus ook helemaal niet meer sindsdien. gmail ftw

I just hope I remember half of what I forget

Acties: [view][quote]

Door: Hoedje Moderator APL / PMD
look upon my face

quote:
phyrexian schreef op maandag 01 september 2008 @ 14:07:
[...]

Werkt dit tegenwoordig ook nog met hotmail? Ik krijg het iig niet meer aan de praat :/
Dit topic is bedoeld om te posten over software waar je enthousiast over bent. Problemen of vragen mogen in een nieuw topic :)

You can't tell famine from disease... You turn it off cause it turns you on. We all burn up under the sun. We're looking for you, I said... we're looking for you.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws