Gathering of Tweakers

Quicksearch
Afternaft

Socket AM2+ and AM3 details inside: 65nm, 45nm CPUs to fit into every AM2 motherboard
Goed plan, lijkt te gaan werken. En nu maar hopen dat de consument dit ziet :)

Test group claims AMD still leads on power efficiency: Despite Intel claims

WAKKER WORDEN AMD, hier ligt een MEGAKANS! Nu iedereen zo in de shit zit met het milieu, kunnen jullie ze laten zien dat jullie milieuvriendelijker zijn dan de concurrent. Eten of gegeten worden? ;)

Strijd tegen ziektes, sluit je nu aan bij Team MAD!

quote:
Sjah schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 22:29:
[...]

Is er iets tegen de VIA K8T890 te zeggen? Asus bordje met dat chippie heeft mooi 4 pci, en hij is niet duur. Trouwens, die 5200+ is een goed idee, tx. G960 is integrated VGA..... :X ;)
Als je die vga (slanke X700) niet gebruik maakt het niks uit er zit gewoon een PCI-e X16 op, het is wel altijd handig om een vga achter de hand te hebben. En game kan je er ook nog wel op als je niet de laatste games speeld.

En dan die van Gigabyte GA-MA69G-S3H, die is erg goed.

http://www.informatique.nl/pic/500/IJB/123062.jpg

http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/690_Chipset/images/3dperf.jpg

http://www.pcper.com/images/reviews/370/cod2.gif

http://www.pcper.com/images/reviews/370/farcry.gif

Ik weet niet wat je verstaat onder games spelen, maar wellicht is dit al voldoende voor jou, zo niet prop je er een videokaart bij geen probleem. ;)

mad_max234 wijzigde dit bericht 21-07-2007 00:29 (8%)

Woebe

quote:
Sjah schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 22:29:
Is er iets tegen de VIA K8T890 te zeggen?
Weinig features t.o.v. de andere chips, maar is wel zeer stabiel. Qua snelheid loopt het iets achter, maar dat is niet echt merkbaar.

edit: anders kan je mn M2V van Asus wel overkopen, als je wil. Gebruik die toch niet meer.

mieJas wijzigde dit bericht 21-07-2007 11:08 (14%)

AMD Athlon64 X2 4200+ MSI K9AGM3-FIH Apacer 4x 2GB DDR2-800 MSI Radeon HD2600XT Heatpipe Microsoft Windows Vista Business x64

quote:
mieJas schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 10:59:
[...]

Weinig features t.o.v. de andere chips, maar is wel zeer stabiel. Qua snelheid loopt het iets achter, maar dat is niet echt merkbaar.

edit: anders kan je mn M2V van Asus wel overkopen, als je wil. Gebruik die toch niet meer.
Aah ok tx, hij zou pci-E 1x slot hebben , maar die zie ik niet op de foto. En overkopen doe ik niet, mij teveel gedoe, en hij is toch niet erg duur nieuw (als die 200 was had ik er wel oren naar gehad).
Afternaft

http://www.techarp.com/showarticle.aspx?artno=424

AMD Quad-Core Opteron (Barcelona) Technology Report, TechARP :)

Mooi artikeltje :)

Er is een X2 6400+ onderweg.

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

Ik wou het net gaan posten, ik post het toch maar even. ;)
quote:
Bronnen bij DigiTimes melden dat AMD een nieuwe high-end processor zal introduceren. Het zou gaan om een dual core Athlon 64 6400+. De cpu zal op 3,2GHz werken, beschikt over 2MB cache geheugen en zal tussen 220 en 248 dollar geprijsd worden. AMD zal het nieuwe model op korte termijn introduceren; verschillende moederbordfabrikanten hebben reeds testexemplaren ontvangen. Naar verwachting zullen de prestaties ongeveer 10-15% onder de Core 2 Duo E6850 van Intel hangen.
Had er een tijdje terug al iets van vernomen, maar had hem niet meer verwacht. Zou wel een TDP van 125 watt hebben. 10-15% onder de E6850 dat is niet verkeerd, misschien nog een leuke upgrade voordat ik een Agena X4 aanschaf.

Dit is echt de Max wat ze uit de K8 kunnen persen, en veel overklokken zit er ook niet in.

mad_max234 wijzigde dit bericht 23-07-2007 13:12 (22%)

ATi CrossFire
Reg. datum: 17 november 2001

Met de dollar / euro prijs zal deze wel op de zelfde prijs uitkomen als de E6750 denk ik. En dit zal dan wel de directe concurrent worden. Maar ik denk niet dat de X2 het zal kunnen bolwerken tegen de Intel. AMD zal hem ook nog wel uitbrengen op een TDW van 125W en .09 micron, het is gewoon jammer. Ik denk niet dat ze het hadden moeten doen... Al begrijp ik het wel.

[ Asus X38 Maximus Formula SE ][ Intel Q6600 G0 @ 3600MHz ][ Dual Jetway ATi HD 4850 512MB ][ G.Skill "HZ" 4096MB DDR2-800 4-4-4-12 ][ Dual Dell UltraSharp 2007WFP ][ Triple WD 320GB S-ATA II 16MB ][ Antec TruePower Quattro 1kW ]

quote:
mad_max234 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:05:
Ik wou het net gaan posten, ik post het toch maar even. ;)

[...]

Had er een tijdje terug al iets van vernomen, maar had hem niet meer verwacht. Zou wel een TDP van 125 watt hebben. 10-15% onder de E6850 dat is niet verkeerd, misschien nog een leuke upgrade voordat ik een Agena X4 aanschaf.

Dit is echt de Max wat ze uit de K8 kunnen persen, en veel overklokken zit er ook niet in.
Yep, 125W TDP. De 6000+ gaat trouwens naar 89W :)

Dat is lekker dat de 6000+ 89 watt worden, dan word het denk ik een 6000+ vind 3.0Ghz 2MB 24/7 wel genoeg. En die kost ook weer een heel stuk minder dan wat de 6400+ moet gaan kosten.
Schitterend dat ze die toch nog uitbrengen...

De K8 is ondertussen x jaar oud geworden, en kan toch nog mee met de nieuwste C2D's...
Wat vind ik het spijtig dat AMD geen quadcore heeft uitgebracht zoals Intel (2 aaneengeplakte X2 6000+).

De X2 6000+ naar 89W brengen is op zich leuk, maar het was nog beter geweest hadden ze hem op 65nm gebracht en naar 65W.

De X2 6400+ zal volgens mijn evensnel zijn als de E6750, en niet de E6850 (buiten op sommige specifieke applicaties natuurlijk). Dan is ie natuurlijk te duur, vermits de E6750 175euro kost...

Maar een X2 6400+ icm een 690G bordje wordt dan wel weer leuk voor de portemonnee :)

Apple Macbook Pro 15" !  2.4Ghz Merom/ 2GB / 8600mGT 256Mb / 160GB HD 

Niemand zegt dat hij even snel is als de E6850, maar dat hij daar 10-15% vandaan zit. :)

En dat voor een core die 3 jaar ouder is dan de C2D core, nu maar hopen dat de K10 snel wat beter gaat schalen en de C2D word in gehaald. :P

Wat is de datum van de verscheping van de Barcelona, is het begin augustus of eind augustus?

mad_max234 wijzigde dit bericht 23-07-2007 15:25 (7%)

Leuk zo'n 6400+, maar het maakt gelijk duidelijk dat we voorlopig geen snelle dualcores gebaseerd op 10h Serie (K10) mogen verwachten. :/

En dat het 65nm proces nog steeds niet meekomt met het oude 90nm proces :X

Da_DvD wijzigde dit bericht 23-07-2007 15:26 (22%)

Ze worden in augustus verscheept de eerste k10 core's, is dat dan niet snel genoeg. :P

En de Agena core's die worden in oktober verscheept, maar dat is al weer een hele tijd bekent. Die zouden in december of zo te koop zijn in de winkels.

mad_max234 wijzigde dit bericht 23-07-2007 15:30 (53%)

Dualcore K10 is voor de desktop en komt pas ergens in 2008.
Quadcore K10 voor de desktop is hopelijk eind dit jaar verkrijgbaar, maar misschien besluit AMD om de FX versies eerder uit te brengen.
Opteron quadcore K10 launch is over 1-2 maanden voor zover ik weet. Maar wel met maximaal 2 GHz..

Da_DvD wijzigde dit bericht 23-07-2007 16:43 (15%)

Nou als ik dit zo lees uit dit artikel dan denk ik dat je het toch mis heb.
quote:
With that said, AMD is definitely going to launch the Barcelona next month. Hence, the ramping up of PR events leading up to the actual launch. Consumers will finally have an alternative to Intel's Xeon processors for the server market. Yes, you read that right. AMD will only release server processors in August. Desktop processors will come later this year.
En ik zit gelukkig niet op een Dual core te wachten maar op een Phenom X4. :) En misschien pak ik wel een Barcelona, en laat ik de 6000+ lopen. Moet er nog eens rustig over nadenken. :)
Afternaft

Laat er maar eens wat duidelijkheid komen, ik moet (ja, moét) binnenkort een nieuwe pc aanschaffen, maar ik heb geen trek in Intel als blijkt dat AMD even goed presteert qua performance en stroomverbruik. Doe er iets aan AMD! Geef me een reden om over de groene streep te komen |:(

Het feit dat er nog helemaal geen dualcore K10's gespot zijn of zelfs maar gedemonstreerd geeft al wel aan dat het ontwerp daarvan nog niet klaar is. Verder komt 'augustus' toch redelijk overeen met '1-2 maanden'? Of in ieder geval met 'ruime' beschikbaarheid in 1-2 maanden..

Het wordt gewoon nog lang wachten totdat de K10 er is in desktopvorm. Daarom lijkt deze 6400+ meer een zoethoudertje. Maar natuurlijk staat niets je in de weg om een Opteron te kopen en deze eventueel over te klokken ;)

Ik houd het zelf nog wel tot 2008 uit met mijn 4000+ :O

Da_DvD wijzigde dit bericht 23-07-2007 17:31 (6%)

code == kunst

@Jejking
Nou, allereest is AMD een leuk bedrijf, niet zo'n hufterig bedrijf als intel die bakken met geld heeft en toch altijd blijft verdienen ook als amd 100% van de markt heeft want amd moet licentiekosten aan intel betalen (x86, sse, ?sse2? enz).

Verder gunt intel het niet om een 2de speler in de markt te hebben, ze proberen AMD eruit te concureren via de prijs, wat opzich wel logisch is, maar ik toch redelijk zielig vind, als je er voor zorgt dat die redelijk klein blijft, dan is er toch niets aan de hand.

Ook heeft AMD een native quadcore gemaakt, iets waarvan intel zegt dat het héél moeilijk is.

Het is natuurlijk jammer dat barcelona niet zo hoog klokt (4% komt hoger dan 2,5 Ghz ofzo volgens fudzilla), maar ik denk dat daar met de Cx rivisie wel een einde aankomt.

Verder ligt het stroomverbruik van k10 laag. 2x zoveel cores met hetzelfde TDP. Ook dan hij veel van de processor terug klokken of uitschakelen, wat veel stroom bespaart als hij niets doet. Dit is ook iets wat de intel processors niet zo goed kunnen.

Ook krijg je bij AMD een betere prijs/prestatie verhouding dan bij intel.

Voor mij genoeg redenen om ff op de k10 te wachten.

Genoeg redenen om je over de groene streep te komen?

(half) dyslectisch + semi-n00b

@Da_DvD
De desktop cpu zijn ook quad core, en die komen in de vorm van een Phenom 7000 serie. En die komen dus nog voor de kerst. De high end markt word dan weer bediend en de low tot mid rang worden nog bediend met de K8 core. Denk dat AMD ook niet ineens kan overschakelen naar de nieuwe architectuur.

En als je kijkt naar hoe de core is op gebouwd kan het binnen enkele maand makkelijk tot een dual core om gebouwd worden. Als het goed is is de core modulair dus dat komt wel goed.

http://images.google.nl/url?q=http://img.danawa.com/images/desc/4/200705/16/28316/1_phenom_core_c.jpg&usg=AFQjCNHbbolvjbX8T8AzqNCpm9tFn7irwQ
Hehe, ik zei toch ook eind 2007 voor Quadcore desktop, dualcore komt later?

Feit blijft dat dualcore (desktop mainstream) en quadcores met hogere kloksnelheden pas in 2008 komen zoals het er nu naar uitziet.

Desondanks lijkt zelfs een 2.4 GHz K10 quad me een fijne opgrade tov mijn 4000+ ;)

quote:
Da_DvD schreef op maandag 23 juli 2007 @ 18:03:
Hehe, ik zei toch ook eind 2007 voor Quadcore desktop, dualcore komt later?
:) Dit zei je net.
quote:
Da_DvD schreef op maandag 23 juli 2007 @ 17:30:
Het wordt gewoon nog lang wachten totdat de K10 er is in desktopvorm. Daarom lijkt deze 6400+ meer een zoethoudertje. Maar natuurlijk staat niets je in de weg om een Opteron te kopen en deze eventueel over te klokken ;)
En toen dacht ik dat je bedoelde met langer wachten, ergens in 2008 zouden moeten wachten voor de desktop cpu's, vandaar dat antwoord. :)

mad_max234 wijzigde dit bericht 23-07-2007 18:29 (104%)

quote:
Aries.Mu schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:56:
Wat vind ik het spijtig dat AMD geen quadcore heeft uitgebracht zoals Intel (2 aaneengeplakte X2 6000+).
Inderdaad jammer, als de markt om quad core vraagt moet je dat gewoon geven. Af en toe moet je je trots even inslikken.
quote:
Wat is de datum van de verscheping van de Barcelona, is het begin augustus of eind augustus?
Midden augustus, maar dat is enkel het 2GHz model. De andere zijn voor september. Maar je zal ze niet los kunnen kopen, enkel in servers (gaat namelijk om de 2xxx en 8xxx serie).
quote:
En dat het 65nm proces nog steeds niet meekomt met het oude 90nm proces
Volgens mij wil AMD niet teveel energie meer stoppen om de complete K8 reeks om te zetten naar 65nm, de aandacht gaat nu naar de K10.
quote:
Dualcore K10 is voor de desktop en komt pas ergens in 2008.
Eind dit jaar normaal maar laatste geruchten spreken over april of mei 2008.
quote:
En ik zit gelukkig niet op een Dual core te wachten maar op een Phenom X4.
Phenom X4 is voor november.

Afternaft

quote:
Da_DvD schreef op maandag 23 juli 2007 @ 17:30:
Het feit dat er nog helemaal geen dualcore K10's gespot zijn of zelfs maar gedemonstreerd geeft al wel aan dat het ontwerp daarvan nog niet klaar is. Verder komt 'augustus' toch redelijk overeen met '1-2 maanden'? Of in ieder geval met 'ruime' beschikbaarheid in 1-2 maanden..
Euuh... waarom was er dan van de week een aantal berichten over demonstraties based on AMD Phenom? Eerst nadenken voordat je wat zegt he :>
quote:
Die redenen had ik al om over de groene streep te komen. Waar het mij om gaat zijn de HARDE cijfers. Advanced clockgating? Prima jongen... hoevéél dan? High performance? Prima jongen... laat maar zien, of geef in ieder geval aan wat we nou zouden kunnen verwachten, een schattinkje ofzo!
quote:
Hacku schreef op maandag 23 juli 2007 @ 18:56:
Inderdaad jammer, als de markt om quad core vraagt moet je dat gewoon geven. Af en toe moet je je trots even inslikken.
Eehh... Quadfather anyone? Die dingen zijn er al, zelfs al een aantal reviews over langsgekomen. Wat mis ik dan? :? (behalve de hoge prijs)

Overigens, Hacku / The Source, als jullie iets weten over de performance tov Conroe, kan je dat dan aangeven met een <, =, of >? Dan weten we iig of het het waard is om op te wachten :)

quote:
Eehh... Quadfather anyone? Die dingen zijn er al, zelfs al een aantal reviews over langsgekomen. Wat mis ik dan?
Die had ik bewust niet vermeld. Quadfather is niet interessant, 2x 125W TDP enzo. Met een echte quadcore heb je gewoon 1x 89 / 125W. Daarbij, het zijn gewoon twee sockets op één moederbord en zo'n oplossing bestaat al lang. Alleen dat je nu geen ECC geheugen nodig hebt en het moederbord goedkoper is dan een server mobo (alhoewel je nog steeds ~250 voor een plank kwijt bent én dat er enorm weinig keuze is).

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws