Gathering of Tweakers

Quicksearch
Voila,

net weer een AMD setupje verkocht...

Asus M2A-VM HDMI (this board rocks!)
X2 5600+
2GB ram
500GB
Antec NSK2400
150MCE
MCE Keyboard + Remote

Het is al de 10de HTPC die ik zo verkoop. Stil, koel, zeer snel en een prachtig Full HD beeld dmv HDMI

600euri incl werk en installatie XP MCE
Bouw dit maar eens na met een C2D...

Zo heb ik ook even mijn zoveelste bijdrage geleverd.

:)

Apple Macbook Pro 15" !  2.4Ghz Merom/ 2GB / 8600mGT 256Mb / 160GB HD 

quote:
Naluh! schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 16:00:
[...]

Ik zet gewoon de feiten op een rijtje, dat heeft niks te maken met wat ik wil horen. Maar volgens mij denk jij dat ik een Intel-fanboy ben oid... :+

[...]
En die C2D zijn zo hip omdat ze terecht enorm lovende reviews kregen overal. Ere wie ere toekomt.

Hoe fantastisch die budgetsysteempjes ook zijn, ze slagen er blijkbaar niet in om AMD geld te laten verdienen.... :/

[...]
Ik gebruik hier nog steeds een 3200+ A64, omdat ik zo stom was te wachten met upgraden omdat ik dacht dat AMD zijn zaakjes wel op tijd voor elkaar zou krijgen :+ . Zoals het er nu voorstaat heeft AMD nog een maandje ofzo om me te overtuigen om toch nog langer te wachten :P .

Enneh... ik heb al wel wat meer systeempjes versleten dan 2 ;) .
Ik stop ermee, en geef jou gelijk ;) Je hebt me echt overtuigt. :+

Ik denk dat je maar een C2D moet gaan kopen. ;)

En ik denk niet dat je een fanboy bent, maar gewoon graag een C2D (iets nieuws in ieder geval) wilt en een goede reden zoekt daarvoor. :)

mad_max234 wijzigde dit bericht 19-07-2007 18:26 (7%)

-=5600+ X2 / HD4870 =-

AMD schijnt toch wel echt in de shit te zitten als je dit op Fudzilla leest. Dat bevestigt dan ook de geruchten dat AMD Fabless zou willen gaan om (zoals nu blijkt) van een paar Miljard schuld af te komen. De grote investeerders in AMD hebben dit halt geroepen omdat wanneer ze toch faiet zouden gaan er niks zou zijn om te verkopen en omdat AMD dan alleen nog maar waard is wat de gek er voor geeft. :| Op dit moment zou ik er dus helemaal niet meer van opkijken als ze overgenomen zouden worden. Waar rook is is wss ook vuur zoals is gebleken met het fabless gaan.
Ik post het nog maar een keer. :)
quote:
Het gerucht deed de ronde dat AMD alle productie zou willen uitbesteden en daarmee de eigen fabrieken zou willen sluiten. Amato geeft nadrukkelijk aan dat dit gerucht niet klopt, journalisten hebben volgens hem enkele uitspraken van AMD CEO Hector Ruiz verkeerd geïnterpreteerd. De uitbesteding van productie heeft slechts betrekking op producten die geen intellectueel eigendom zijn van AMD, wat in feite inhoudt dat gestandaardiseerde producten door derden geproduceerd zullen worden om schaalvoordelen te behalen. De productie van ATI GPU's en chipsets wordt sinds lange tijd uitbesteed, dit is echter zeer gebruikelijk in deze tak van industrie en hier zal dan ook geen verandering in optreden.
En deze info komt van amd zelf en niet door een of andere site bedacht. :)
quote:
mad_max234 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 16:26:
[...]

Ik stop ermee, en geef jou gelijk ;) Je hebt me echt overtuigt. :+
Dat is al de 2e keer dat je iets dergelijks zegt, ik geloof je niet meer :+ .
quote:
Ik denk dat je maar een C2D moet gaan kopen. ;)
Ik ben bang dat je gelijk hebt ;( .
quote:
En ik denk niet dat je een fanboy bent, maar gewoon graag een C2D (iets nieuws in ieder geval) wilt en een goede reden zoekt daarvoor. :)
Ik wil graag upgraden en daar heb ik idd een goede reden voor: mijn systeem is zo langzaam als dikke stront...
Reg. datum: 02 januari 2001

AMD Reports Second Quarter Results

– Microprocessor Unit Shipments Increase 22% Year-Over-Year and 38% Sequentially –

SUNNYVALE, Calif. -- July 19, 2007 --AMD (NYSE: AMD) today reported financial results for the quarter ended June 30, 2007 . AMD reported second quarter 2007 revenue of $1.378 billion, an operating loss of $457 million, and a net loss of $600 million, or $1.09 per share. These results include an impact of $130 million, or $0.24 per share, from ATI acquisition-related and integration charges of $78 million, employee stock-based compensation expense of $31 million, severance charges of $16 million and debt issuance charges of $5 million. In the first quarter of 2007, AMD reported revenue of $1.233 billion and an operating loss of $504 million. In the second quarter of 2006, AMD reported revenue of $1.216 billion and operating income of $102 million.

quote:
We achieved a 12 percent sequential revenue increase, improved the gross margin and won back microprocessor unit and revenue market share. Strong distribution channel demand, initial sales to Toshiba, and a broader adoption of AMD platforms led to a 38 percent sequential increase in microprocessor unit shipments. In addition, our Graphics business gained momentum at the end of the quarter as we began shipping the new ATI Radeon HD™ 2000 family of graphics processors.

Computing Solutions
Second quarter Computing Solutions segment revenue was $1.098 billion, compared with $918 million in the first quarter of 2007. The 20 percent sequential increase was primarily due to a 38 percent increase in microprocessor unit shipments, offset partially by lower average selling prices (ASPs) for desktop microprocessors. Second quarter server, mobile, and desktop microprocessor revenue increased sequentially. Mobile processor unit shipments increased 21 percent sequentially and 82 percent year-over-year.
Graphics
In the seasonally down second quarter, Graphics segment revenue of $195 million was flat from the first quarter of 2007. Initial sales of the ATI Radeon HD 2000 family of graphics processors were strong in the channel, and design win momentum with key mobile and desktop OEMs continues to grow.
Consumer Electronics
Er wordt dus nog wel flink verlies geleden, maar hun marketshare is toegenomen.. Da's opzich een goede zaak... nu moeten ze dit zien vast te houden en de kosten zien te drukken (ze gaan dan ook niet mee met de prijsverlagingen van intel van 22 juli)

quote:
"While we made solid progress in the second quarter across a number of fronts, we must improve our financial results," said AMD CFO Robert J. Rivet. "We achieved a 12 percent sequential revenue increase, improved the gross margin and won back microprocessor unit and revenue market share."

AMD appears to have worked out problems that it had in late 2006 with OEM/channel processor distribution and attributes 38 percent sequential increase in microprocessor unit shipments to orders from Toshiba, an increased adoption of AMD-based platforms and strong initial sales of the ATI Radeon HD 2000 graphics family.

"We continue to focus on realigning our business model and reducing our capital expenditures and cost structure in the second half of the year," said Rivet.
Ziet er allemaal weer iets beter uit. :)
Nu de benchmarks nog. :) Ik ga ook zeker Ebay in de gaten houden, want zou best een ES willen kopen.
Fudzilla over K10:
quote:
The real numbers are in Q4

Our well informed sources have confirmed that so far AMD didn't instruct its sales channels on how and when they are going to start selling Barcelonas.

As we are entering the last days of July our sources implicates that it is getting really unlikely that AMD will have any serious quantities of K10 CPUs in August. AMD has already officially said that this is the current plan.

We already told you that Barcelona comes in serious quantities in Q4, but AMD has to launch whatever it has in Q3 as this is what it promised investors back in December.

Even if they manage to get many Barcelona and Agena FX and Agena CPUs out, the biggest problem of them all will be to get significant sales and even in a best case scenario we would expect that K10 will be less than 10 to 15 percent of AMDs total processor shipments in Q4 with healthier numbers in 2008.
quote:
Promising scores but...

We learned that three to four percent of K10 Barcelona processors can actually hit speeds higher than 2.5 or 2.6 GHz. This is finally good news as AMD doesn’t need much more of these super fast CPUs to beat Intel in the high end. The trouble is that the majority of CPUs are doomed to life under 2.5 GHz.

These chips are reported to hit between 2.8 and some of them even 3.0 GHz which is exactly how much AMD needs to compete with Penryn and the current Intel 65 nm Quad cores.

The big question remains how are you going to utilize the performance of all four cores, as in most of the applications you won't see any benefit by going from dual core to quad core.

In current games you don’t see the any advantages which signals that in games the K10 Phenom FX won't be faster than the upcoming and much cheaper dual core Kuma CPU, but it will be faster clock to clock than the Core 2 Duo or Athlon X2 or FX.
quote:
K10 at the corner of a wafer doomed to 2 GHz

The curse of wafer

Some K10, Barcelonas can go over 2.6 and all the way to 2.8 or even 3.0 GHz but most of them at least the ones that are going to come as corner chips on the wafer and not going to work at much higher speed than 2 GHz if not less.

This can explain why the first Barcelona we pictured back at Computex worked at 1.6 GHz only. The second trouble is that not all the chips from wafer works and we know that AMD is currently not happy with yields of the chips and will likely need another revision and it can pray that everything including clocks, leakage and speed is going to be fine. Otherwise it won't be pretty.

Most of the Barcelona or Opteron 2200 or at later date Phenom FX CPUs won't actually work at 2.5 or more, they will rather be clocked to modest speed of only 2.0 GHz or lower.

2 GHz is far from being enough to dethrone Core 2 Duo who even at 3.0 GHz sells for around $270 and as we said numerous times Quad core won't bring much versus Dual core. In case it does Intel already has two iterations of 3 GHz or close to 3 GHz (2.93) so the pressure is certainly on DAAMIT.
Dus goede en slechte berichten. Het is ook zo dat AMD een erg grote stap heeft gemaakt qua ontwerp. De K10 is de meest geavanceerde cpu op dit moment. En de enige Native Quad core. Ze hebben ook elke core afzonderlijk nog aangepast. En dat kost ze nu de kop omdat ze te vernieuwend zijn. De Yields vallen tegen clockspeeds zijn daardoor slecht. En het product is niet zo goed als het had kunnen zijn. Volgens mij heeft intel daarom eerst gekozen om een snelle dual core te maken en daar er gewoon twee van aan elkaar te plakken. Resultaat snelle quad core. Met goede Yields.

Hopelijk gaat AMD dit straks ook doen... Want dat bespaart ontwikkeling kosten. Volgens geruchten van een tijd terug zouden ze twee Shanghai's aan elkaar gaan plakken. Om een Octa Core cpu te krijgen. Ik ben benieuwd.

Dus als het een beetje mee zit hebben we volgende maand benshmarks :) Zou wel tijd worden.....

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

Must wait a little longer, so hard....... >:)

AMD moet gewoon het yieldprobleem zien op te lossen en cpu's leveren die toch makkelijk 2.6 tot 3.0Ghz doen. Niet vergeten dat tegen het einde van het jaar Intel opnieuw nieuwe cpu's brengt die opnieuw iets sneller zullen zijn dan de C2D. AMD moet dus niet alleen het gat dichten, maar er met genoeg overgaan dat ze eveneens kunnen concurreren met de aankomende C2D's...

Ik wil gewoon een AMD X4 die evensnel is als een Q6600 @ 3.0Ghz, maar die minder verbruikt.
Volgende pc wordt H264/x264 24/7 setup. Hij moet niet alleen snel maar ook zuinig zijn.

Komaan AMD, strike back damnéd!!! 8)

Apple Macbook Pro 15" !  2.4Ghz Merom/ 2GB / 8600mGT 256Mb / 160GB HD 

quote:
Astennu schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 09:12:
Fudzilla over K10:

De Yields vallen tegen clockspeeds zijn daardoor slecht. En het product is niet zo goed als het had kunnen zijn. Volgens mij heeft intel daarom eerst gekozen om een snelle dual core te maken en daar er gewoon twee van aan elkaar te plakken. Resultaat snelle quad core. Met goede Yields.
Yep, AMD heeft lang geleden al toegegeven dat ze hetzelfde hadden moeten doen. Als de klant quadcores wil moet je quadcores leveren, Intel deed dat door heel simpel 2 dualcores aan elkaar te lijmen, AMD jammerde dat het geen echte quadcores waren en dat hun quadcore superieur zou zijn en die superieure quadcore laat nog steeds op zich wachten en lijkt ook niet zo superieur te zijn.

Dat is een fout die ze niet nog een keer gaan maken voorlopig schat ik zo :+ .
Weet iemand waarom de X2 CPU's momenteel zo slecht leverbaar zijn? Heb ik eindelijk de keuze gemaakt wat voor CPU ik wil (X2 5200+), kan ik 'm nergens binnen een week in huis hebben... :(

Desktop: AMD Athlon 64 X2 4800+ | 6 GB | 900 GB | GeForce 7900GTX | 20" 16:10 + 19" 5:4 | G15 + G5 | WinXP x64 SP2
Notebook: Intel Pentium M 1,73 GHz | 1 GB | 80 GB | Radeon X700 | 15.4" | WinXP SP3

quote:
RAILGUNNER schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 18:54:
Weet iemand waarom de X2 CPU's momenteel zo slecht leverbaar zijn? Heb ik eindelijk de keuze gemaakt wat voor CPU ik wil (X2 5200+), kan ik 'm nergens binnen een week in huis hebben... :(
Denk dat de webshop (want daar zal je wel gekeken hebben) ze niet uit voorraad leveren, en ze dus eerst bij de leverancier moeten bestellen.

Heb je Zercom gevraagt of hun levertijd klopt, want daar staat 1 tot 3 werkdagen?
Heb de TS doorgelezen en de search gebruikt, maar heb nog 2 vraagjes. Ik ga voor AMD, zelfs al zou Intel sneller zijn, zie specs om te weten dat ik nu sowieso toch veel langzamer heb. Welk mobo raden jullie me aan, als ik zeg dat ik Asus fan ben? En de nForce 580, is daar inmiddels een Cool nQuiet driver voor , voor Vista 64? En tenslotte zag ik in de PW staan 400Mhz en ook met 1000Mhz, wat betekent dit? Sorry voor het n00bgehalte van mijn vragen. Ik mik trouwens op een 4800+
De PW klopt vaak van geen meter, haal je info daar ook niet vandaan. ;) Als je iets wilt weten over een product ga dan na de site van de desbetreffende fabrikant.

En met die 1000Mhz word waarschijnlijk de HT-link bedoeld, maar die is standaard (stock snelheid) altijd 1000Mhz.

En zorg dat je goed kijk of de componenten wel bij elkaar horen, dus geen S939 cpu bij een AM2 mobo. :) Je zou naar een G690 mobo van Gigabyte kunnen kijken schijnt erg goed te zijn en niet duur.

Wat wil je er eigenlijk mee gaan doen, want dan kunnen we je een beetje op weg helpen.
Ik gebruik hem voor beetje surfen en kloten, af en toe een game, af en toe een film, je kent het wel.

Va de pw hebje gelijk, daar staat ook in 512kb, maar dat moet denk ik 2x 512kb zijn. Of 2x 1mb. tJa ik ben echt geen n00b maar hou me al hele tijd niet meer bezig met wat wat is, welke corenamen wat zijn enzo. Heb het idee dat in dit topic iedereen zit te wachten op de K8L. Maar ik hoef niet het nieuwste van HET nieuwste.
quote:
Sjah schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 19:46:
Ik gebruik hem voor beetje surfen en kloten, af en toe een game, af en toe een film, je kent het wel.

Va de pw hebje gelijk, daar staat ook in 512kb, maar dat moet denk ik 2x 512kb zijn. Of 2x 1mb. tJa ik ben echt geen n00b maar hou me al hele tijd niet meer bezig met wat wat is, welke corenamen wat zijn enzo. Heb het idee dat in dit topic iedereen zit te wachten op de K8L. Maar ik hoef niet het nieuwste van HET nieuwste.
De 4800+ is nu 2x512 kb. Als je 2x1 MB wil moet je of een 5200/5600 of 6000+ hebben. Ik ben zelf erg te spreken over de moederborden met G690 van ATi en de CFX 3200 borderborden. Nforce gebruiken super veel stroom. Iets van 30-40 watt meer.

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

Hey mensen, Ik hoop dat ik het volgende in deze topic kan vragen. Ik wil mijn systeem een CPU upgrade geven omdat mijn pc de models in 3dmax niet aankan en ik wil ook sneller kunnen renderen. Mijn momentele specs kan je in mijn sig vinden. Ik denk erover een 4200+ x2 aan te schaffen. Heeft iemand een idee hoeveel ik hiermee qua performance op vooruit ga? Ik game ook zo nu en dan. dus heeft iemand een idee of advies hierover?

Bedankt!

AMD 3700+, 2x 1GB Kingston DDR400, A8N-E, Asus X1900 XT 512 DDR3, WD SATA2 160 GB, Centurion 532, Arctic cooling 12x12 cm casefan, Antec 550 Watt SLI

dual ownage

quote:
Kratilim_Valqui schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 21:39:
Hey mensen, Ik hoop dat ik het volgende in deze topic kan vragen. Ik wil mijn systeem een CPU upgrade geven omdat mijn pc de models in 3dmax niet aankan en ik wil ook sneller kunnen renderen. Mijn momentele specs kan je in mijn sig vinden. Ik denk erover een 4200+ x2 aan te schaffen. Heeft iemand een idee hoeveel ik hiermee qua performance op vooruit ga? Ik game ook zo nu en dan. dus heeft iemand een idee of advies hierover?

Bedankt!
Ik betwijfel of je er op vooruit gaat, die CPU is qua core niet sneller. Is 3dsmax multi-threaded? In dat geval waarschijnlijk zo'n 80% performance gain (ligt er maar aan hoe goed 3dsmax opschaalt).

Valt niet veel zinnigs over te zeggen imho.

:: Specs (updated)

quote:
Kratilim_Valqui schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 21:39:

Bedankt!
Zou je even wat benchmarks moeten na kijken, maar het renderen zou je denk ik wel wat winst behalen en met game hangt het van de game af al zou het nooit echt heel er veel gaan schelen. En in de oude games al helemaal geen winst.

Ik denk dat 3DS best multie thread is, zou je even moet na kijken.

Edit/

Om een idee te krijgen wat het zou kunnen schelen.

http://www.maqina.nl/_img/benchmark/Benchmark-Processor-Viewperf-579x344.gif

Zou een videokaart niet meer zoden aan de dijk zetten?

mad_max234 wijzigde dit bericht 20-07-2007 22:03 (14%)

quote:
Astennu schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 20:59:
[...] Ik ben zelf erg te spreken over de moederborden met G690 van ATi en de CFX 3200 borderborden. Nforce gebruiken super veel stroom. Iets van 30-40 watt meer.
Zou je (of iemand anders :)) mij kunnen uitleggen wat de grootste verschillen zijn tussen deze 690G en de nvidia 430/570?

Dankzij de lage prijs ben ik geneigd om nu de ASUS M2A-VM te bestellen, heeft dit bord nog nadelen?

Desktop: AMD Athlon 64 X2 4800+ | 6 GB | 900 GB | GeForce 7900GTX | 20" 16:10 + 19" 5:4 | G15 + G5 | WinXP x64 SP2
Notebook: Intel Pentium M 1,73 GHz | 1 GB | 80 GB | Radeon X700 | 15.4" | WinXP SP3

quote:
mad_max234 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 21:49:
[...]

Zou je even wat benchmarks moeten na kijken, maar het renderen zou je denk ik wel wat winst behalen en met game hangt het van de game af al zou het nooit echt heel er veel gaan schelen. En in de oude games al helemaal geen winst.

Ik denk dat 3DS best multie thread is, zou je even moet na kijken.

Edit/

Om een idee te krijgen wat het zou kunnen schelen.

[afbeelding]

Zou een videokaart niet meer zoden aan de dijk zetten?
Ik heb even op tom's hardware gekeken. Ik was die site vergeten :p. Maar volgens de cpu charts zal het idd alleen bij 3DsMax schelen. Maar als ik echt een boost wil zou ik van chipset moeten veranderen. naar AM2 of Core2duo ofzo. iig toch bedankt voor het advies!

AMD 3700+, 2x 1GB Kingston DDR400, A8N-E, Asus X1900 XT 512 DDR3, WD SATA2 160 GB, Centurion 532, Arctic cooling 12x12 cm casefan, Antec 550 Watt SLI

quote:
Astennu schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 20:59:
[...]

De 4800+ is nu 2x512 kb. Als je 2x1 MB wil moet je of een 5200/5600 of 6000+ hebben. Ik ben zelf erg te spreken over de moederborden met G690 van ATi en de CFX 3200 borderborden. Nforce gebruiken super veel stroom. Iets van 30-40 watt meer.
Is er iets tegen de VIA K8T890 te zeggen? Asus bordje met dat chippie heeft mooi 4 pci, en hij is niet duur. Trouwens, die 5200+ is een goed idee, tx. G960 is integrated VGA..... :X ;)

Sjah wijzigde dit bericht 20-07-2007 22:37 (3%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws