Gathering of Tweakers

Quicksearch
-=5600+ X2 / HD4870 =-

Jep, wat dat bertreft ben ik het met Naluh eens. Ik kom maar net kijken in dit wereldje maar ik mis een beetje daadkrachtigheid van Hector Ruiz. Het enige wat ik hem heb zien doen is Intel beschuldigen van monopoly's maar dat is dan ook alles. Nou kan dat liggen aan de openheid van Intel/Ottelini maar toch. Sinds eind 2002 gaan we al door op K8 en dat is me iets te lang als je ziet dat K7 van 1999 is ( 3 jaar dus) als je dan kijkt dat Intel nu elke twee jaar met een nieuw ontwerp wil komen wellis waar met twee ontwerpteams hebben ze toch zitten slapen. Dan zeg ik toch: AMD, eigenschuld dikke bult (of groot financieel gat }:O )
Ik ben het er niet mee eens, amd loopt bijna niks achter, 1 maand vertraging of zo. Denk dat amd nog best wat leuks op de achtergrond heeft lopen. De fusie cpu komt in 2009 samen met DX11, waar ze zelf ook graag mee aan de slag willen ivm wafer controle want nu echt heel veel cpu tijd in gaat zitten.

En ja de k8 is oud, maar kon nog best mee met de midrange van intel tot voor kort. lol (alleen op de E6700 en E6800 had amd geen antwoord)

En nog paar weken en de eerste k10 worden verstuurd dus heb hoop, de 2,6-2,8ghz barcelona zou de C2Q 3.0Ghz voorbij gaan volgens de laatste berichten als je die mag geloven. Maar er komen binnen kort meer benchmarks.

In augustus zouden de eerste chip toch verscheept worden?

@Hekking

K7 1999-2004
K8 2003-2007

;)

mad_max234 wijzigde dit bericht 17-07-2007 18:48 (10%)

-=5600+ X2 / HD4870 =-

Ja maar best mee kunnen met de midrange schiet je weinig mee op he ;)
Je moet trouwens wel vergelijken van launchdate tot launch date imo. Maar als klein bedrijf als AMD moet je je sneller aanpassen als je concurent want dat is hun enige voordeel. Ze moeten toch een keer serieus gaan groeien en niet weer terug zakken naar het oude nivau van midrang/lowend
Heb jij dan een E6800 gekocht? Ken jij veel mensen die en E6800 hebben gekocht het af gelopen jaar. Ik niet zoveel namelijk, maar wel een hele berg mensen die een E6300 hebben gekocht met een P965 mobo. :)

Hoop ook dat de 790 chipset wat meer gaat lopen zodat amd daar ook weer wat meer mee gaat verdienen. Want de Nforce is volgens mijn nog in de meerderheid tov de ati chipsets.

Dat zijn gewoon de datums die op BalusC site staan, weet niet of het de lanch datums zijn.

En de k7 is nog langer verkocht dan 2004.

mad_max234 wijzigde dit bericht 17-07-2007 19:34 (15%)

quote:
mad_max234 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 19:23:
Heb jij dan een E6800 gekocht? Ken jij veel mensen die en E6800 hebben gekocht het af gelopen jaar. Ik niet zoveel namelijk, maar wel een hele berg mensen die een E6300 hebben gekocht met een P965 mobo. :)

Hoop ook dat de 790 chipset wat meer gaat lopen zodat amd daar ook weer wat meer mee gaat verdienen. Want de Nforce is volgens mijn nog in de meerderheid tov de ati chipsets.

Dat zijn gewoon de datums die op BalusC site staan, weet niet of het de lanch datums zijn.

En de k7 is nog langer verkocht dan 2004.
Jep mee eens. Veel meer mensen kochten een E6600 max en meestal een 6300/6400. En veel overclocken niet eens dus hadden ze beter de AMD kunnen pakken mja het was een Intel C2D dat is helemaal hip :\.

En het klopt dat er meer nForce verkocht wordt. Het heeft op dit moment gewoon een betere naam. Mede door de super nForce 2 chipset. Maar die chipsets die daar na kwamen waren helemaal niet zo goed. De nForce 2 was echt een topper. En de NF4 was aardig maar had wat bugs. Zo werkte de hardware firewall niet goed. Die hebben ze er nu ook uit gesloopt. En waren er problemen met het overpompen van bv 10-20 GB aan data. En dat er dan data corruptie optrad.

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

quote:
Astennu schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 19:41:
[...]

Jep mee eens. Veel meer mensen kochten een E6600 max en meestal een 6300/6400. En veel overclocken niet eens dus hadden ze beter de AMD kunnen pakken mja het was een Intel C2D dat is helemaal hip :\.

En het klopt dat er meer nForce verkocht wordt. Het heeft op dit moment gewoon een betere naam. Mede door de super nForce 2 chipset. Maar die chipsets die daar na kwamen waren helemaal niet zo goed. De nForce 2 was echt een topper. En de NF4 was aardig maar had wat bugs. Zo werkte de hardware firewall niet goed. Die hebben ze er nu ook uit gesloopt. En waren er problemen met het overpompen van bv 10-20 GB aan data. En dat er dan data corruptie optrad.
Jep, dat heb ik ook gemerkt. Het is een soort van hype ala iPod en iPhone geworden. Niemand kan zeggen dat de duurdere C2D slechter waren dan wat AMD te bieden had, maar juist in het lagere prijssegment was AMD de betere keuze. Een vriend van mij die had ook een C2D 6400 gekocht ipv een X2, "omdat het een C2D is"

...

quote:
silentsnake schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 10:01:
[...]

Jep, dat heb ik ook gemerkt. Het is een soort van hype ala iPod en iPhone geworden. Niemand kan zeggen dat de duurdere C2D slechter waren dan wat AMD te bieden had, maar juist in het lagere prijssegment was AMD de betere keuze. Een vriend van mij die had ook een C2D 6400 gekocht ipv een X2, "omdat het een C2D is"

...
Ik moet wel zeggen dat ik ook twijfel de laatste tijd. Wachten op de X4 of toch een Q6600 aanschaffen.
Ja, de X4 zal zuiniger zijn en maar iets trager/sneller of iets goedkoper/duurder oid...
Maar de C2D heeft in zo'n korte tijd een enorme naam meegekregen...
Ik ben nu echt blij met mijn setup, maar ik mis gewoon echt die extra cpu kracht die de C2D kan leveren.
En ik ben niet zomaar een gewone gebruiker, want mijn pc doet niets anders als heel de dag grooooote videos te encoderen (mpeg-2 naar avi en dan naar H264/X264...)
Mijn vader zijn C2D @3.0Ghz doet het echt veel sneller. En bovendien kan hij ondertussen nog rfactor draaien, dat mag ik vergeten ;)

Dus ik twijfel en ik wacht, overtuig me tweakertjes!!!

Apple Macbook Pro 15" !  2.4Ghz Merom/ 2GB / 8600mGT 256Mb / 160GB HD 

quote:
mad_max234 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 18:29:
Ik ben het er niet mee eens, amd loopt bijna niks achter, 1 maand vertraging of zo. Denk dat amd nog best wat leuks op de achtergrond heeft lopen. De fusie cpu komt in 2009 samen met DX11, waar ze zelf ook graag mee aan de slag willen ivm wafer controle want nu echt heel veel cpu tijd in gaat zitten.
1) Het is de vraag of AMD 2009 haalt (in zijn huidige vorm)
2) Voor hetzelfde geld komt die fusie cpu pas in 2010. Oplettende lezertjes weten dat AMD de laatste tijd niet altijd in slaagt om de geplande releasedata te halen :P .
3) Het project kan ook nog hopeloos floppen.

Maw: je zit koffiedik te kijken en te fantaseren over een rooskleurige toekomst terwijl AMD op dit moment het water aan de lippen heeft staan.
quote:
Aries.Mu schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 10:34:
[...]

Ik moet wel zeggen dat ik ook twijfel de laatste tijd. Wachten op de X4 of toch een Q6600 aanschaffen.
Ja, de X4 zal zuiniger zijn en maar iets trager/sneller of iets goedkoper/duurder oid...
Ik ben nu echt blij met mijn setup, maar ik mis gewoon echt die extra cpu kracht die de C2D kan leveren.
En ik ben niet zomaar een gewone gebruiker, want mijn pc doet niets anders als heel de dag grooooote videos te encoderen (mpeg-2 naar avi en dan naar H264/X264...)
Mijn vader zijn C2D @3.0Ghz doet het echt veel sneller. En bovendien kan hij ondertussen nog rfactor draaien, dat mag ik vergeten ;)

Ik denk dat je beter even kan wachten. Want de X4 en de opvolger van de C2D komen eind dit jaar begin volgend jaar. En als je encoding/recoding/decoding doet zou ik voor een Quad core gaan. Want dat soort dingen schalen vaak wel lekker op meerdere cores.

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

quote:
Hekking schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:28:
Jep, wat dat bertreft ben ik het met Naluh eens. Ik kom maar net kijken in dit wereldje maar ik mis een beetje daadkrachtigheid van Hector Ruiz. Het enige wat ik hem heb zien doen is Intel beschuldigen van monopoly's maar dat is dan ook alles. Nou kan dat liggen aan de openheid van Intel/Ottelini maar toch. Sinds eind 2002 gaan we al door op K8 en dat is me iets te lang als je ziet dat K7 van 1999 is ( 3 jaar dus) als je dan kijkt dat Intel nu elke twee jaar met een nieuw ontwerp wil komen wellis waar met twee ontwerpteams hebben ze toch zitten slapen. Dan zeg ik toch: AMD, eigenschuld dikke bult (of groot financieel gat }:O )
Geen eigen schuld denk ik, AMD kan gewoonweg niet aan 10 projecten tegelijk werken. Misschien hadden ze maar eerder aan Barcelona moeten werken, maar soms schat je dingen verkeerd in. Pech, niks aan te doen. Wat AMD nu moet doen is Barcelona zo vlug mogelijk in de markt gooien, de desktop variant klaarstomen en dan aan een nieuw architectuur beginnen. De ronde tegen Nehalem hebben ze sowieso ook al verloren, dus ik zie AMD pas in 2010 terug komen.

Fusion bestaat overigens enkel op papier, dus wat daar van zal worden moeten we nog zien. Naast Fusion is er nog een nieuw architectuur nodig, vraag is of ze aan beide projecten tegelijk kunnen werken (geld). Intel komt sowieso met beide.

Daarnaast heeft AMD nog een berg schulden. ATI kostte bijna 5 miljard, 500 miljoen hebben ze zelf betaald. De overige 4,xx miljard moet nog afbetaald worden. Verder wordt er voor Q2 weer een verlies van 500 miljoen verwacht heb ik gehoord.

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

quote:
Hacku schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 11:56:
[...]

Geen eigen schuld denk ik, AMD kan gewoonweg niet aan 10 projecten tegelijk werken. Misschien hadden ze maar eerder aan Barcelona moeten werken, maar soms schat je dingen verkeerd in. Pech, niks aan te doen. Wat AMD nu moet doen is Barcelona zo vlug mogelijk in de markt gooien, de desktop variant klaarstomen en dan aan een nieuw architectuur beginnen. De ronde tegen Nehalem hebben ze sowieso ook al verloren, dus ik zie AMD pas in 2010 terug komen.

Fusion bestaat overigens enkel op papier, dus wat daar van zal worden moeten we nog zien. Naast Fusion is er nog een nieuw architectuur nodig, vraag is of ze aan beide projecten tegelijk kunnen werken (geld). Intel komt sowieso met beide.

Daarnaast heeft AMD nog een berg schulden. ATI kostte bijna 5 miljard, 500 miljoen hebben ze zelf betaald. De overige 4,xx miljard moet nog afbetaald worden. Verder wordt er voor Q2 weer een verlies van 500 miljoen verwacht heb ik gehoord.
Dit gaat dus helemaal verkeerd. Intel kan wel 3 projecten tegelijk doen als ze willen. AMD max 1. Want ze hebben geen geld en geen mensen om er meer tegelijk te kunnen doen. Dit is ook de rede dat Intel snel herstelde van de P4. Ze hadden het 2e team wat de Centrino had ontwikkeld. Dat hebben ze opgepakt door ontwikkeld en tata C2D.

quote:
Aries.Mu schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 10:34:
[...]

Overtuigen met harde argumenten is gewoon nog niet mogelijk, simpelweg omdat we niet weten hoe de desktopvarianten van de K10 gaan presteren...

Zoals Astennu zegt zou ik wel voor een quadcore gaan in jouw geval omdat dat idd vaak lekker schaalt met dat soort bewerkingen. Uit m'n blote bolletje geloof ik dat Intel doorgaans wat sterker is in video-encoding dan AMD maar dat zou natuurlijk kunnen veranderen met de K10.
-=5600+ X2 / HD4870 =-

@ Hacku: Die 4,5 Miljard hebben ze geloof ik nog voor de helft met aandelen betaald maar de afbetaling van Fab 36 en het ombouwen van fab 30 kost ook klauwen met geld en de laatste word dan ook bezuinigd volgens eerdere berichten.
quote:
Naluh! schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 15:18:
[...]

Overtuigen met harde argumenten is gewoon nog niet mogelijk, simpelweg omdat we niet weten hoe de desktopvarianten van de K10 gaan presteren...

Zoals Astennu zegt zou ik wel voor een quadcore gaan in jouw geval omdat dat idd vaak lekker schaalt met dat soort bewerkingen. Uit m'n blote bolletje geloof ik dat Intel doorgaans wat sterker is in video-encoding dan AMD maar dat zou natuurlijk kunnen veranderen met de K10.
Ik wacht zowiezo eerst tot er genoeg benchmarks zijn van de Barcelona.
Als het blijkt dat de Barcelona iets trager is dan een gelijkgeprijsde Xeon maar daarentegen iets minder verbruikt en dus bijgevolg koeler is, dan wacht ik op de X4... Wetende dat tegen de tijd dat X4 uitkomt ze waarschijnlijk al hogere clockspeeds halen dmv nieuwe revisie enzovoort...

Als het echt tegenvalt, dan wordt het een Q6600 G0 @ 3.0Ghz.

Spannend :)

De Europese Commissie heeft -middels een kleine omweg- besloten AMD te voorzien van een financiële injectie van 262 miljoen Euro, teneinde de investeringen van het bedrijf in de Dresden Fab te ondersteunen. Het stevig stukje kapitaal is toegewezen aan de Duitse overheid, die het op haar beurt weer toebedeelt aan AMD, dit ter behoud en uitbreiding van de waferfabrieken in Dresden.

De EU heeft niet het idee dat deze investering de markt zal verstoren, noch de ene regio bevoordeelt ten opzicht van de andere. Neelie Kroes, belast met mededinging, meldt "Ik ben verheugd ondersteuning te kunnen bieden aan een belangrijk investeringsproject in de high tech sector, dat een economische opleving kan betekenen voor een van de zwakkere gebieden in Duitsland".

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

Ik geloof dat Amerika ook wat geld gaat steken in AMD, of gaat dit niet meer door?

En Duitsland zie AMD niet graag vertrekken, het is natuurlijk een bedrijf dat goed past in de hoger opgeleide landen. Daar moet we het hier in het westen toch van hebben met ons hoog opgeleide mensen.
quote:
mad_max234 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:54:
Ik geloof dat Amerika ook wat geld gaat steken in AMD, of gaat dit niet meer door?

En Duitsland zie AMD niet graag vertrekken, het is natuurlijk een bedrijf dat goed past in de hoger opgeleide landen. Daar moet we het hier in het westen toch van hebben met ons hoog opgeleide mensen.
Eigenlijk zouden we heel de Amerikaanse infrastructuur naar Europa moeten brengen...
AMD Europees :) Zou wel leuk zijn. Europa (AMD) vs Intel (VS) :P

quote:
Aries.Mu schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 17:14:
[...]

Eigenlijk zouden we heel de Amerikaanse infrastructuur naar Europa moeten brengen.
..
Weet je hoeveel kilometer wegdek dat wel niet is. :P

Oeps laat me weer even gaan, maar beetje humor moet kunne. ;)

mad_max234 wijzigde dit bericht 18-07-2007 18:31 (3%)

Nice dat ze AMD wat helpen mja ze hebben het wel heel moeilijk. Het zal wel veel helpen. Want 260 Miljoen is niet niets. En het is ook beter voor de Consument als AMD langer mee kan doen in de CPU markt. Echter wel heel jammer dat het zo ver moest komen :'(

Astennu wijzigde dit bericht 18-07-2007 19:48 (11%)

En het wordt erger:
quote:
Investors said no

AMD is in real cash crisis probably the worst one in the history of the company. It is not the acquisition of ATI that caused it, it is because its Barcelona is heavily delayed and that the average selling price of CPUs really went to toilet and Intel has clearly better product on market for almost a year now.

AMD even consider selling its Dresden FAB, at least part of it if not both of them to TSMC and the Taiwanese chip semiconductor manufacturer was interested but the investors said the big no to such a deal.

If AMD would sell Dresden than it would not have any property that could be sold in case that company goes down and AMD is already billions in debts as we speak. So no assets means that company value is really questionable and Morgan Stanley and some other financial houses who helped AMD to find the money to buy ATI in the first place vetoed such a deal.

So Dresden stays in AMD's hands but we will listen carefully what ATI has to say about its Q2 profits later today as we already stated here that AMD is about to lose a lot of money.
Ik vind het echt triest dat het zo ver is gekomen. Fab's verkopen is gelijk aan je doodvonnis tekenen. Dan komen ze nooit in de buurt van intel. Want die heeft wel 6-8 fabs als niet meer.

quote:
Astennu schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 09:14:
En het wordt erger:

[...]

Ik vind het echt triest dat het zo ver is gekomen. Fab's verkopen is gelijk aan je doodvonnis tekenen.
De vraag is of AMD zoals we het nu kennen eigenlijk niet al dood is maar het zelf nog niet doorheeft. De K10 zal het gewoon behoorlijk goed moeten doen om het tij te kunnen keren want aan al die "fantastische" budgetsysteempjes verdient AMD blijkbaar geen drol...
quote:
Astennu schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 09:14:
En het wordt erger:

[...]

Ik vind het echt triest dat het zo ver is gekomen. Fab's verkopen is gelijk aan je doodvonnis tekenen. Dan komen ze nooit in de buurt van intel. Want die heeft wel 6-8 fabs als niet meer.
Olala, dit ziet er echt niet goed uit dus...

Als ze fabs verkopen kan het 2 kanten uitgaan:

1) ze ontwikkelen nog trager als nu het geval is en dan is het helemaal afgelopen
2) ze herbeginnen met een nieuwe start: minder mensen, minder resources en ook puur gericht op de low end markt. En daarna zo stap voor stap naar boven. Dan gaan ze 20jaar terug in de tijd, maar blijft AMD nog bestaan...

(het kan natuurlijk ook zijn dat ze enkel en alleen nog in Duitsland willen ontwikkelen, hun hele vestiging in Europa dus. Een bedrijf werkt altijd beter als heel de ontwikkeling op een plaats gebeurd)

Dit resulteert automatisch in een overwinning voor Intel, want zij hoeven minder snel te ontwikkelen wegens minder concurrentie en de prijzen kunnen weer kalm aan naar boven.

Maar bon, het staat nog niet allemaal vast. Het kan evengoed de andere kant uitgaan met een miraculeuze geldschieter :)

quote:
Naluh! schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:28:
[...]

De vraag is of AMD zoals we het nu kennen eigenlijk niet al dood is maar het zelf nog niet doorheeft. De K10 zal het gewoon behoorlijk goed moeten doen om het tij te kunnen keren want aan al die "fantastische" budgetsysteempjes verdient AMD blijkbaar geen drol...
De K10 kan alleen maar schade beperken. Want de clockspeeds zijn niet hoog genoeg. En ze wachten te lang. De huidige C2D is een makkie voor de K10 maar Penryn en Nehalem ie een heel ander verhaal. De vraag is of AMD nog veel aan de K10 kan veranderen dat i sneller wordt. Dit zal Shanghai worden.

Dus ik ben benieuwd. Maar ik zie geen dikke overwinning zoals met de K8.
quote:
Aries.Mu schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:54:
[...]

Olala, dit ziet er echt niet goed uit dus...

Als ze fabs verkopen kan het 2 kanten uitgaan:

1) ze ontwikkelen nog trager als nu het geval is en dan is het helemaal afgelopen
2) ze herbeginnen met een nieuwe start: minder mensen, minder resources en ook puur gericht op de low end markt. En daarna zo stap voor stap naar boven. Dan gaan ze 20jaar terug in de tijd, maar blijft AMD nog bestaan...

(het kan natuurlijk ook zijn dat ze enkel en alleen nog in Duitsland willen ontwikkelen, hun hele vestiging in Europa dus. Een bedrijf werkt altijd beter als heel de ontwikkeling op een plaats gebeurd)

Dit resulteert automatisch in een overwinning voor Intel, want zij hoeven minder snel te ontwikkelen wegens minder concurrentie en de prijzen kunnen weer kalm aan naar boven.

Maar bon, het staat nog niet allemaal vast. Het kan evengoed de andere kant uitgaan met een miraculeuze geldschieter :)
Nja ze hebben nu wel aardig wat $$ van de EU gekregen om voor meer banen te zorgen in de Fab's in duitsland. Dus dat helpt wel iets. Maar het is nog steeds een rot situatie.

AMD heeft al verklaard dat ze niks verkopen, dat dat gerucht niet klopte. ;)

Hoe kom je aan dat bericht, en van wanneer is het?
quote:
Naluh! schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:28:
[...]

Ja AMD is dood en Intel is de beste. Dat wil je toch zo graag horen :) Ze verkopen het niet omdat iedereen de hippe C2D koopt jammer genoeg. En het zijn inderdaad fantastische budget systemen. ;)

Vraag me af wat voor een systeem jij gebruikt? :+ En wat je ervaringen zijn met deze twee?

mad_max234 wijzigde dit bericht 19-07-2007 12:53 (99%)

quote:
mad_max234 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 12:41:
AMD heeft al verklaard dat ze niks verkopen, dat dat gerucht niet klopte. ;)

Hoe kom je aan dat bericht, en van wanneer is het?

[...]

Ja AMD is dood en Intel is de beste. Dat wil je toch zo graag horen :)
Ik zet gewoon de feiten op een rijtje, dat heeft niks te maken met wat ik wil horen. Maar volgens mij denk jij dat ik een Intel-fanboy ben oid... :+
quote:
Ze verkopen het niet omdat iedereen de hippe C2D koopt jammer genoeg. En het zijn inderdaad fantastische budget systemen. ;)
En die C2D zijn zo hip omdat ze terecht enorm lovende reviews kregen overal. Ere wie ere toekomt.

Hoe fantastisch die budgetsysteempjes ook zijn, ze slagen er blijkbaar niet in om AMD geld te laten verdienen.... :/
quote:
Vraag me af wat voor een systeem jij gebruikt? :+ En wat je ervaringen zijn met deze twee?
Ik gebruik hier nog steeds een 3200+ A64, omdat ik zo stom was te wachten met upgraden omdat ik dacht dat AMD zijn zaakjes wel op tijd voor elkaar zou krijgen :+ . Zoals het er nu voorstaat heeft AMD nog een maandje ofzo om me te overtuigen om toch nog langer te wachten :P .

Enneh... ik heb al wel wat meer systeempjes versleten dan 2 ;) .

Naluh! wijzigde dit bericht 19-07-2007 16:02 (4%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws