Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
The buyer from East

The sources close to tooling manufactures are whispering aroud that AMD already closed the deal with somebody at east and that DAMIT already sold a piece of the FAB in Dresden.

AMD desperately needs cash and by selling the old nanotechnology equipment it can raise between 300 to 500 million dollars.

The same sources have implied that the deal for selling between 300 to 500 million dollars has already been made with a buyer that wants to remain unknown but we know that it comes from east. We also know that the buyer is not TSMC. We also know that AMD sold some of its old equipment that it doesn't need any more.

AMD needs the cash to return the Morgan Stanley debt and as the company needs it for its operations. This is really tough year for AMD, the toughest in years.
Niet zo mooi. Hopelijk blijft het hier bij. Anders gaan wij er denk ik veel van merken als in minder cpu's die gemaakt kunnen worden omdat ze een fab minder hebben.

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

quote:
Astennu schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:50:
[...]

Was die 6400+ ook niet 89watt ? Maar prestaties zijn inderdaad goed te noemen. Volgens mij zou i iets van 210 euro worden.
Nee 125w, ja de k8 staat ook nu nog zijn mannentje in de midrang. Op naar de Agena X2 op 3,4Ghz. :9~
quote:
Astennu schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:32:
[...]

Niet zo mooi. Hopelijk blijft het hier bij. Anders gaan wij er denk ik veel van merken als in minder cpu's die gemaakt kunnen worden omdat ze een fab minder hebben.
"old nanotechnology equipment", "of its old equipment that it doesn't need any more"

lijk me juist wel goed, weg met die oude zooi en op naar de 45nm zou ik zeggen als het weer wat aantrekt.

mad_max234 wijzigde dit bericht 15-08-2007 13:01 (42%)

oeps

mad_max234 wijzigde dit bericht 15-08-2007 12:59 (98%)

Is Papa van Maaike
Reg. datum: 19 februari 2001

Zoals ik het bericht lees gaat het vooral om productie systemen die verouderd zijn voor AMD. Het hoeft dus niet direct te betekenen dat er productie capaciteit voor proccesoren wordt ingeleverd.
Ook kan er bij de verkoop worden bedongen dat de nodige capaciteit terug wordt gehuurd voor de periode die nodig is.
Het is dus nog te vroeg om hier verdrietig te worden.
Ik denk wel dat het nodig is als wij massaal Barcalona en Phenom proc gaan halen.
zodra ze beschikbaar zijn zal ik er vast een paar systemen mee bouwen :)
Nee daarom zeg ik ook het moet niet verder gaan dan dit want dan kan het merkbaar worden.

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

Afternaft

Hoezo dan Astennu? :?

Als je oude tech de deur uitgooit en je vangt er geld voor, scheelt het weer. 90nm wordt nog gebruikt voor héél veel dingen hoor ;)

Strijd tegen ziektes, sluit je nu aan bij Team MAD!

quote:
Jejking schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:22:
Hoezo dan Astennu? :?

Als je oude tech de deur uitgooit en je vangt er geld voor, scheelt het weer. 90nm wordt nog gebruikt voor héél veel dingen hoor ;)
Nee maar die zijn nu weg dus al ze verder zouden gaan met verkopen van spullen is de fab zelf aan de beurt dat is wat ik bedoel. Omdat die geruchten een tijdje geleden ook rond dingen dat AMD het overweegt.

quote:
Astennu schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:26:
[...]

Nee maar die zijn nu weg dus al ze verder zouden gaan met verkopen van spullen is de fab zelf aan de beurt dat is wat ik bedoel. Omdat die geruchten een tijdje geleden ook rond dingen dat AMD het overweegt.
Die geruchten sloegen nergens op. AMD heeft daar gelijk antwoord op gegeven. En dan nog je kan makkelijk je werk uitbesteden en is soms nog beter ook, op zijn vroegst zou dat 2010 kunnen zijn daarvoor kan AMD niks van hun core activiteiten missen. (ze moeten minimaal 80% zelf maken) En de vraag naar AMD cpu's is alweer een tijdje aan het toenemen.
quote:
Channel grumbles over further AMD Barcelona delays

Another glitch hits flagship microprocessor

By INQUIRER staff: woensdag 15 augustus 2007, 08:30

SYSTEM INTEGRATORS who were told to expect supplies of AMD Barcelona processors during mid-August said there's a hitch which is preventing AMD from delivering on its promises.
As we reported here in June, AMD Barcelonas will officially launch on the 10th of September. But the channel was promised 2GHz and 2.3GHz Barcelonas in August. Now they've been told that the only part widely available at launch will be at 1.9GHz.

So far AMD has not told the channel when it can expect deliveries of the higher speed parts, or when the backlog will clear.

It is the latest hitch in what's proved to be troubled waters for AMD's flagship microprocessor.

Last year, the channel was very disappointed with AMD allocating microprocessors to Dell while they were left with shortages and promises. It's not clear at press time whether the delays of Barcelonas are to do with technology problems, or whether the multinationals are getting preferential treatment over the channel.
Zelfs al gesodemieter met de lowspeed K10's? :/
Er is de laatste tijd nooit beloofd dat er iets in augustus beschikbaar was, de K10 zou verscheept worden in augustus naar de partners. ;) Maar het is de INQUIRER staff maar, daar kan je dit van verwachten. :P

En we weten ook al lang dat de eerste rev. niet hoger klokken.

Dit bericht is een beetje overbodig net als mosterd na de maaltijd.

Edit/

Ook op de Inquirer
To dig or not to dig, that is the question (NY Fab)

mad_max234 wijzigde dit bericht 15-08-2007 18:11 (24%)

quote:
mad_max234 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 18:08:
Er is de laatste tijd nooit beloofd dat er iets in augustus beschikbaar was, de K10 zou verscheept worden in augustus naar de partners. ;) Maar het is de INQUIRER staff maar, daar kan je dit van verwachten. :P

En we weten ook al lang dat de eerste rev. niet hoger klokken.

Dit bericht is een beetje overbodig net als mosterd na de maaltijd.

Edit/

Ook op de Inquirer
To dig or not to dig, that is the question (NY Fab)
Mwoh, als je eerst 2,0 en 2,3 ghz belooft en dan blijkt dat alleen 1,9 in september in ruime mate beschikbaar is lijkt me dat toch wel een tegenvaller...
quote:
mad_max234 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 18:08:
Er is de laatste tijd nooit beloofd dat er iets in augustus beschikbaar was, de K10 zou verscheept worden in augustus naar de partners. ;)
Het zijn ook de partners die nu klagen. Sinds wanneer is het trouwens zo dat een belofte in een officieel persbericht na zes weken al niets meer waard is? Lekker betrouwbaar ben je dan als bedrijf. Wat moeten diezelfde partners dan nog geloven van de 2008-2009 roadmaps? Ik noem bijvoorbeeld een Cray die tientallen miljoenen aan omzet misloopt door al dit gestuntel, denk je dat die nog eens de fout maken om AMD-only te steunen? Dit is gewoon de zoveelste keer dat ze te veel beloven en te weinig doen. Ben zéér benieuwd wat er van alle mooie praatjes over snellere versies later in het jaar waar is.

Wouter Tinus wijzigde dit bericht 15-08-2007 20:39 (15%)

Professioneel Hyves-weigeraar

code == kunst

Ik had even een vraag. Hoeveel fabs heeft AMD nou? Alleen fab 30&36 of ook nog een (aantal) fab(s) waar ze cpu's/flash produceren?

(half) dyslectisch + semi-n00b

quote:
Wouter Tinus schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 20:18:
[...]

Het zijn ook de partners die nu klagen. Sinds wanneer is het trouwens zo dat een belofte in een officieel persbericht na zes weken al niets meer waard is? Lekker betrouwbaar ben je dan als bedrijf. Wat moeten diezelfde partners dan nog geloven van de 2008-2009 roadmaps? Ik noem bijvoorbeeld een Cray die tientallen miljoenen aan omzet misloopt door al dit gestuntel, denk je dat die nog eens de fout maken om AMD-only te steunen? Dit is gewoon de zoveelste keer dat ze te veel beloven en te weinig doen. Ben zéér benieuwd wat er van alle mooie praatjes over snellere versies later in het jaar waar is.
Bron? Kan hem niet 1 2 3 vinden. En er staan nooit iets vast voor dat de echt introductie plaats heeft gevonden.

En roadmaps zeggen 0,0% iets. ;)

mad_max234 wijzigde dit bericht 15-08-2007 21:55 (10%)

Hyperactieve Systeembeheerder

quote:
achtbaanfreak schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 20:30:
Ik had even een vraag. Hoeveel fabs heeft AMD nou? Alleen fab 30&36 of ook nog een (aantal) fab(s) waar ze cpu's/flash produceren?
zelf hebben ze vziw alleen fab 30&36, de flash productie hadden ze toch de deur uitgedaan of ben ik nu gek? :P. Er word ook een deel van de productie uitbesteed om de tekorten op te vullen, echter wegens de licentieovereenkomst met Intel mag er maar een x% deel van de productie worden uitbesteed, dus daar knelt op dit moment de schoen ook nog :X.

[...]Und efter ze fifz yer, ve vil al be speking German like zey vunted in ze forst plas.
Gallery | Facebook

-=5600+ X2 / HD4870 =-

Volgens mij ligt fab 30 bijna stil en word er in fab 36 voornamelijk 65 Nm geproduceerd. De machines die nu verkocht worden zijn volgensmij 200 mm wafer machines die te duur produceren. AMD zal maar de minimale hoeveelheid uitbesteden aan TCMC omdat hun dat meer geld kost dan eigen productie. Ik geloof dat vorig jaar fab 30 nog best competatief was kwa productie kosten. Er werd daar erg effiecient geproduceerd maar nu is het gewoon te duur en on-interesant vanwege die 200 mm en 65 Nm
quote:
mad_max234 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 21:51:
[...]

Bron? Kan hem niet 1 2 3 vinden. En er staan nooit iets vast voor dat de echt introductie plaats heeft gevonden.

2GHz Barcelona chips zouden midden augsutus naar partners verscheept worden, nu zou het maximaal 1,9GHz zijn.
quote:
Roadmaps zijn wel degelijk erg belangrijk, partners willen weten wat ze in de toekomst mogen verwachten. Uiteraard wijken ze altijd een beetje af, maar AMDs huidige K10 roadmap is te onstabiel.
quote:
Volgens mij ligt fab 30 bijna stil en word er in fab 36 voornamelijk 65 Nm geproduceerd. De machines die nu verkocht worden zijn volgensmij 200 mm wafer machines die te duur produceren. AMD zal maar de minimale hoeveelheid uitbesteden aan TCMC omdat hun dat meer geld kost dan eigen productie. Ik geloof dat vorig jaar fab 30 nog best competatief was kwa productie kosten. Er werd daar erg effiecient geproduceerd maar nu is het gewoon te duur en on-interesant vanwege die 200 mm en 65 Nm
Voor zover ik weet werd er alleen 90nm apparatuur verkocht. En Fab 30 ligt heus niet stil, een fab niet laten werken kost ook geld.

Hacku wijzigde dit bericht 15-08-2007 22:03 (36%)

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

quote:
Hacku schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 22:01:
[...]

2GHz Barcelona chips zouden midden augsutus naar partners verscheept worden, nu zou het maximaal 1,9GHz zijn.
Ik heb iets gemist de 1,9Ghz en de 2,0Ghz zouden toch verscheept worden? En de B1 moet ook eerst op. :)
quote:
Roadmaps zijn wel degelijk erg belangrijk, partners willen weten wat ze in de toekomst mogen verwachten. Uiteraard wijken ze altijd een beetje af, maar AMDs huidige K10 roadmap is te onstabiel.
Dat zeg ik toch niet dat ze niet belangrijk zijn.

Hoe vaak veranderd er wel niet iets, dus je kan nooit zeggen dat je over 2 jaar zoveel Ghz gaat maken. Dat is gewoon niet mogelijk, en daar doelde ik op, in grote lijnen zou het wel moeten kloppen maar de roadmaps zijn nooit concreet over wel model en welke snelheid. :)

mad_max234 wijzigde dit bericht 15-08-2007 23:12 (3%)

quote:
Ik heb iets gemist de 1,9Ghz en de 2,0Ghz zouden toch verscheept worden? En de B1 moet ook eerst op.
Waar het om gaat is dat de 2GHz helemaal niet verscheept wordt maar pas 10 september, terwijl AMD eerder gezegd had deze 2GHz chips midden deze maand te leveren.
quote:
Dat zeg ik toch niet dat ze niet belangrijk zijn.
Pff, als roadmaps 0,0% zeggen volgens jou neem ik gewoon aan dat je ze niet belangrijk vind :p
quote:
Hoe vaak veranderd er wel niet iets, dus je kan nooit zeggen dat je over 2 jaar zoveel Ghz gaat maken.
Op lange termijn roadmappen staan nooit ghz'en. Waar het om gaat is dat de K10 voor de deur staat (of zou moeten staan) en we op 10/09 maximaal 2GHz mogen verwachten. Snellere modellen in Q4. Lekker vaag, hoe moeten bedrijven hun planning daarop aanpassen? Intel is iig duidelijk over Penryn.

quote:
Hacku schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 23:56:
[...]

Waar het om gaat is dat de 2GHz helemaal niet verscheept wordt maar pas 10 september, terwijl AMD eerder gezegd had deze 2GHz chips midden deze maand te leveren.
Mijn fout ik had het bericht niet helemaal gelezen. :$ (beetje vlugjes) Maar nu nog afwachten of het wel allemaal klopt.
quote:
Pff, als roadmaps 0,0% zeggen volgens jou neem ik gewoon aan dat je ze niet belangrijk vind :p
Ik heb het erover dat het 0,0% iets zegt over wat we dat werkelijk kunnen verwachten en wanneer het daadwerkelijk te koop is. (en dan niet de aller laatste roadmap vlak voor de launch)

En ja ze zijn voor mijn (denk de meeste tweakers) niet belangrijk wel leuk om te zien, maar voor andere willigt wel. (Investeerders) Ik zie een roadmap meer als van kijk eens wat wij misschien gaan doen in de toekomst. (Maar kan ook 180 graden draaien :P )
quote:
Op lange termijn roadmappen staan nooit ghz'en. Waar het om gaat is dat de K10 voor de deur staat (of zou moeten staan) en we op 10/09 maximaal 2GHz mogen verwachten. Snellere modellen in Q4. Lekker vaag, hoe moeten bedrijven hun planning daarop aanpassen? Intel is iig duidelijk over Penryn.
Intel duidelijker dacht dat de Pentium nu ongeveer 10Ghz zou moeten zijn. :+ Nee, maar je hebt gelijk intel is altijd net iets opener, maar dat is ieder zijn keus.
Ik ben AMD fan maar ik ben het totaal niet eens met de manier waarop AMD op dit moment met zijn klanten om gaat. Intel heeft gewoon gelijk. Ze hebben te veel in een keer willen veranderen.

Barcelona moest de grote redding worden. Maar het wordt steeds meer een Giga flop. Intel heeft Penryn al klaar. Als je de FP mag geloven komt die 11 november al uit op 3.16 GHz en AMD heeft dan misschien net een 2.1 GHz Barcelona op de markt. Nou daar komen ze dus nergens mij. Nog steeds concureren ze alleen maar in de mid range.

Ze moeten eerlijk zijn tegen hun klanten want nu lopen ze gewoon te liegen, kunnen beloftes niet waar maken en daar zijn bedrijven die vertrouwen ( hadden ) in AMD de dupe van. + Hoe wil je ooit groter worden als je zo te werk gaat.

Hopelijk gaat het snel beter en komen ze wel op tijd met nieuwe producten. En het zelfde geld voor ATi alles op tijd uitbregen en goede producten die mee doen in het High end segment. Want de R600 kan dat al niet echt ( hij kan de GTX en de Ultra totaal niet aan ). En Barcelona ( in zijn huidige vorm ) zeker niet.

Jongens toch, we weten toch al meer dan 1 maand dat de B1 rev. niet hoger klokt. En dat ze deze eerst moeten dumpen en dat ze tijd nodig hebben om genoeg B2 rev. te maken voor de massa.

Dit wisten we toch al lang, maar het is jammer dat de 2.0Ghz niet gehaald word met de b1 en we dus paar week(jes) moeten wachten.

En zoveel tijd zou het ook weer niet meer gaan duren voordat de B2 er gaat komen.
B1 gaat an sich tot 2,7 GHz voor zover ik weet ;) B0 was tot 2,4
Barcelona is B1, geen idee waarom AMD niet sneller wil.

Zo gister even een X2 4200 bestelt bij Komplett..
85euro maar! ik had hiervoor een 3500!
ik ben en blijf een amd geek ^^

http://sigs.guildlaunch.net/wsig.php/2657417EJhpE.png

quote:
Hacku schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:48:
B1 gaat an sich tot 2,7 GHz voor zover ik weet ;) B0 was tot 2,4
Barcelona is B1, geen idee waarom AMD niet sneller wil.
Die 2,7Ghz word maar door een paar % gehaald, de meeste deden een stuk minder. ;)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws