[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 7

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 49.360 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110299

Ik heb al een tijdje een 37R72 LCD tv, gister wezen kijken naar een muurbeugel maar volgens de verkoper van de It's zou er geen enkele standaard muurbeugel zonder aanpassing werken.

Welke (goedkope ) vogels VASTE muurbeugels hebben jullie?
Heeft iemand de 6305?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:22
Anoniem: 145809 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:48:
Dikkie bedankt voor de info, zal contact opnemen met Samsung over de Firmware en de printplaat.

Overigens heb ik bij BluRay via de PS3 1920x1080 @ 24Hz, nieuwe firmware voor PS3 heeft veel meer instel mogelijkheden.
Heb jij je ps3 rechtstreeks aangesloten?
Indien het aangesloten is via een receiver dan klopt het idd wat je zegt, maar als het rechtstreeks aangesloten is dan is het onmogelijk met de door jouw genoemde firmware/printplaat.

@RadjaRoy
LE40M87B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225149

Ik zit momenteel te twijfelen tussen de volgende LCD tv's voor in de slaapkamer, maar ik om er niet goed achter welke versie nou beter is, de S81 of de R81. Volgens de spec's heeft de S81 een iets hogere helderheid maar ik heb al ergens gelezen dat de S serie slechter is als de R serie, iemand die mij hier antwoord op kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136269

Nou sinds vandaag ben ik eigenaar van een 32M87BD maar morgen gaat ie alweer doa...
Het scherm valt steeds uit, geluid blijft wel gewoon doorspelen. Soms gaat hij dan vanzelf weer aan een minuut later, maar meestal moet ik de aan- en uitknop meerdere malen indrukken.

Ik heb nog niet gelezen dat dat vaker gebeurd met deze serie, dus ik denk dat ik gewoon pech heb. Verder vind ik het menu wel enorm langzaam en het zappen ook, dat is wel vervelend.
Verder zit de afstandsbediening ook niet echt logisch in elkaar maarja.
Ik neem aan dat ik hem morgen gewoon kan omruilen bij Foka Rotterdam, na een half uur had hij al kuren uit de doos. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Kan je gewoon terugbrengen. Zapsnelheid is in het service menu aan te passen. Even de OT doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180058

Hallo,
Ik heb gister een LE32R81 gekocht, maar ik zit met het volgende:
ik vindt de beeldkwaliteit van de dvds(scart) slecht.
Heeft een van jullie misschien een idee waaraan dit kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136269

Dikkie schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:08:
Kan je gewoon terugbrengen. Zapsnelheid is in het service menu aan te passen. Even de OT doornemen.
Dat had ik al geprobeerd maar ik kon geen van de 2 termen vinden die daar staan. Mss dat het een andere naam heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
als ik in het service menu probeer te komen via Standby -> Info -> Menu -> Mute -> Power On lukt me dit niet. Iemand een reden? Het is toch standby en achtereen volgens na mekaar intoetsen of heb ik het mis?

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221993

Anoniem: 221530 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 00:34:

ik begrijp niet dat er niet meer klachten over die strepen zijn, of kijkt werklijk iedereen (behalve ik) al digitaal via hdmi????

dit is werkelijk frustrerend, ik weet niet wat ik nog moet doen,
de winkel is ook op de hoogte gebracht,en ze gingen een oplossing zoeken(een ander toestel gaan kiezen eventueel??)

van een tv van deze waarde, en met deze specs mag je toch ook wel mooi (lees:STREEPLOOS) beeld verwachten denk ik :?

iemand nog ervaringen met deze problemen??

grtzzz
Beetje late reactie, heb al een tijdje niet gekeken op dit forum. Zoals gezegd is banding wel degelijk een probleem bij anderenen de reactie die je krijgt is belachelijk. Die scartaansluitingen zijn gewoon rot en dat hebben ze maar te fixen. Ik heb al een tijd niets van ze gehoord, waarschijnlijk door het onderdelen leverings probleem, maar volgens mij is er voor mij een nieuwe printplaat in bestelling (nieuw model). Als dit mijn probleem oplost kan het jou wellicht ook helpen.

Ik post de vorderingen, duurt alleen even geloof ik. morgen maar weer eens bellen. Is al bijna drie weken geleden dat de monteur kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145809

Dikkie schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:30:
[...]

Heb jij je ps3 rechtstreeks aangesloten?
Indien het aangesloten is via een receiver dan klopt het idd wat je zegt, maar als het rechtstreeks aangesloten is dan is het onmogelijk met de door jouw genoemde firmware/printplaat.

@RadjaRoy
LE40M87B
PS3 is inderdaad aangesloten op Pioneer VSX 2016AV receiver via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-07 07:30
Anoniem: 180058 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:47:
Hallo,
Ik heb gister een LE32R81 gekocht, maar ik zit met het volgende:
ik vindt de beeldkwaliteit van de dvds(scart) slecht.
Heeft een van jullie misschien een idee waaraan dit kan liggen?
slechte kabel? te lang? sowieso, beetje weinig informatie...

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189254

Ik ben van plan om toch maar eens een hdtv te kopen.
Alleen hoeft het niet een erg grote te zijn. (rond de €300,-)
Ik wil hem graag gebruiken voor analoge televisie en een Xbox 360.
Is de Samsung LE23R41B tegenwoordig nog een beetje acceptabel? (Geen HDMI aansluiting maar dat lijkt me geen ramp.)

Azerty wil er €320,- voor hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 189254 op 04-07-2007 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Anoniem: 145809 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 00:29:
[...]

PS3 is inderdaad aangesloten op Pioneer VSX 2016AV receiver via HDMI.
Precies wat ik al dacht. De PS3 krijgt netjes van de receiver te weten dat deze 1080P @24hz ondersteund. Als je de ps3 rechtstreeks aansluit op de tv zal je zien dat het 60hz is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:14
Anoniem: 213863 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 16:13:
Is de LE40M86BD aan te sluiten via PC dvi verloop hdmi naar hdmi tv. Ik wil films ed van pc dus op die manier afspelen op de tv. Volgens samsung nederland wordt dit afgeraden staat ook in de gebruikershandleiding. Iemand hier ervaring mee?
Ik kan dat niet vinden in de handleiding hoor. Ik lees hetvolgende juist:

DVI IN (HDMI 2) (AUDIO R/L)
Wanneer u dit product via HDMI of DVI aansluit op bijvoorbeeld een settopbox, dvd-speler of spelcomputer,
moet u ervoor zorgen dat het is ingesteld op een passende stand voor het videosignaal, zoals in de
onderstaande tabel. Als u dit niet doet, kan het beeld storen, gebroken zijn of zelfs ontbreken.
Wanneer u een HDMI/DVI-kabelverbinding gebruikt, is dit alleen mogelijk vanaf de HDMI 2-aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58133

http://www.neck.nl/index2.mb1?mb_f020_id=ggpIH6WXz6RI6057-w6hB1LzLQQaWa8&fh_url=fh_location=//necknl/nl_NL/categories%3E{10002982}&mb_v301_ch=1bb6e

dat zou mooi zijn vinden jullie niet

37 " r81b voor dat geld

grts

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 58133 op 04-07-2007 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoi ik ben opzoek naar een samsung ging eerst voor de s81 maar voor het prijsverschil vindt ik het design van de r81 mooier maar nu zie ik overal bv bij redcoon de 82 83 84 enz enz staan

maar kan geen verschillen ontdekken op de samsung site niet kierkeurig ook niets ..
Wie helpt me
prijs verschil is namelijk nihil

Samsung LE32R81B

Samsung LE32R82B

Samsung LE32R83B

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-07 15:21
Anoniem: 58133 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:02:
hoi ik ben opzoek naar een samsung ging eerst voor de s81 maar voor het prijsverschil vindt ik het design van de r81 mooier maar nu zie ik overal bv bij redcoon de 82 83 84 enz enz staan

maar kan geen verschillen ontdekken op de samsung site niet kierkeurig ook niets ..
Wie helpt me
prijs verschil is namelijk nihil

Samsung LE32R81B

Samsung LE32R82B

Samsung LE32R83B

mvg
deze zijn identiek behalve het design ... waar heb jij deze 3 qua design kunnen bekijken ? op de samsung site kan ik het niet echt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

op de samsung site zie ik het verschil ook niet heb alleen bij de MM het verschil tussen de S en R serie kunnen zien

vraag me dus ook af wat het vershil is tussen r81 r 82 r83 enz enz

weet niet waar ik dat kan zien

wie weet raad !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHankyPanky
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09-2024
Ik volg dit topic nu al een tijdje... en sinds eergister ben ik ook de trotse eigenaar van een LE40M87..

Nou vroeg ik mij af of het normaal is dat je niet "direct" kunt zappen. Wanneer ik namelijk op bv 4 druk (rtl4) dan gebeurd er niets, wel als ik 04 druk.....

iemand een idee?

Very funny scotty, now beam up my clothes!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHankyPanky
sry dubbelpost

[ Voor 96% gewijzigd door theHankyPanky op 04-07-2007 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHankyPanky
theHankyPanky schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:17:
Ik volg dit topic nu al een tijdje... en sinds eergister ben ik ook de trotse eigenaar van een LE40M87..

Nou vroeg ik mij af of het normaal is dat je niet "direct" kunt zappen. Wanneer ik namelijk op bv 4 druk (rtl4) dan gebeurd er niets, wel als ik 04 druk.....

iemand een idee?
ahhhh ben er al achter... ff het - /-- knopje indrukken ....... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58133 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 18:08:
op de samsung site zie ik het verschil ook niet heb alleen bij de MM het verschil tussen de S en R serie kunnen zien

vraag me dus ook af wat het vershil is tussen r81 r 82 r83 enz enz

weet niet waar ik dat kan zien

wie weet raad !
het verschil is inderdaad het design, je kan de verschillen 'zien' bij de technische specificaties aan het eind, verder zie je het verschil in de afbeelding aan de onderkant van de LCD.

r81
Design type Transparent deco
Design on Candle light

r82
Design type Chrome deco
Design on Center circle

r83
Design type Blue acryl deco
Design on Candle light

r84
Design type Transparent deco
Design on Center circle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221530

Anoniem: 221993 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 22:43:
[...]

Beetje late reactie, heb al een tijdje niet gekeken op dit forum. Zoals gezegd is banding wel degelijk een probleem bij anderenen de reactie die je krijgt is belachelijk. Die scartaansluitingen zijn gewoon rot en dat hebben ze maar te fixen. Ik heb al een tijd niets van ze gehoord, waarschijnlijk door het onderdelen leverings probleem, maar volgens mij is er voor mij een nieuwe printplaat in bestelling (nieuw model). Als dit mijn probleem oplost kan het jou wellicht ook helpen.

Ik post de vorderingen, duurt alleen even geloof ik. morgen maar weer eens bellen. Is al bijna drie weken geleden dat de monteur kwam.
Ahh, kzat al te hopen op nieuws van u,

wie weet hebben jij en ik wel een zeldzame ziekte aan onze ogen ofzo??? 8)7

gisteren heb ik een derde samsung LE40M86 hier gehad, waar volgens mijn verkoper een nieuwe printplaat instak, en die hebben ze meteen terug mee kunnen nemen, want die had het ook...
dit weekend ga ik hem eens op hdmi testen (ps3)dat ik het het zeker weet dat het aan de tv ligt, en dat het niet een of andere storing is van stroom ofzo :? ik vind het zooo raar dat er zoveel zijn die geen problemen hebben, ik bedoel, ok, je kan minder kritisch zijn, maar deze strepen zijn écht duidelijk!!!
ik heb mijn digibox nu maar via zo een rood wit geel kabel aangesloten, en dat is beter beeld...

mijn verkoper heeft me in ieder geval aangeboden om een andere tv te kiezen,
ik heb mijn oog laten vallen op een philips 42 PF 7641
ik hoop dat jij nog snel nieuws hebt, want ik vind het echt wel jammer om de samsung om te ruilen,
qua uiterlijk vind ik hem namelijk het mooist,
maar als ik er geen fatsoenlijk beeld uitkrijg, moet ik wel ruilen he :/

grtzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Anoniem: 221993 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 22:43:
[...]

en? De printplaten+firmware zijn nog niet klaar zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Ik had gisterenavond iets vreemd voor op m'n LE40F71.

Een paar weken geleden had ik 4 DVD's gekocht voor 10 euro. Nu weet ik dat goedkope DVD's soms niet al te best beeldmateriaal hebben en op een grote TV van 40 inch wordt dat soms pijnlijk duidelijk, maar de drie eerste leverden geen noemenswaardige problemen. Maar gisteren heb ik de laatste bekeken (American Psycho) en het was onmogelijk om die film te bekijken. Bij stilstaande beelden heb ik perfect beeld, maar van zodra er iets op het scherm beweegt wordt het wazig (is dat het fenomeen dat als ghosting wordt omschreven?).

Na een tijdje kreeg ik zelfs tranen in m'n ogen dat film kijken eerder een marteling was dan ontspanning. Ik begon me vragen stellen over m'n DVD-speler of m'n TV. Dan heb ik de DVD stopgezet en bij wijze van test even een andere DVD erin gedaan. En die speelde dan weer mooi af.

Dan toch maar terug American Psycho proberen te bekijken, maar opnieuw: bij bewegende beelden wordt het beeld wazig.

Nu m'n DVD-speler is via scart aangesloten en ik heb ook een component-kabel liggen (HDMI is niet mogelijk op m'n DVD-speler) en dan heb ik maar even component geprobeerd, maar op component is het probleem ook duidelijk aanwezig.

Nu heb ik nog veel van m'n oude DVD's nog niet bekeken op m'n grote tv, maar als de helft van m'n DVD collectie dit fenomeen voor heeft dan is films kijken op m'n grote tv wel heel beperkt geworden.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110299

Ondanks de gewéldige sfeer hier op got dat niemand echt op elkaar replied maar alles langs elkaar heen wordt gepost (prutsers) zal ik toch ff duidelijkheid scheppen voor muurbeugels:

VFW 040 van VÖGELS kan gewoon wel als muurbeugel voor de 37" versies van Samsung ONDANKS dat samsung andere VESA waardes heeft voor de 37".

Post maar weer lekker door elkaar heen |:( }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
offtopic:
Als we alleen maar op de voorgaande post mogen reageren volgens jou, worden topics wel erg 1 zijdig, dan kunnen we 500 replies gaan geven op iemand die weer eens sneller wil zappen.
Je reageert toch gewoon waarop je wil reageren, zolang het maar betrekking heeft op het topic. Als de posts ver uit elkaar liggen quote je even, klaar.

Net nog even gebeld met samsung. Er is inderdaad nog geen nieuwe firmware beschikbaar op dit moment voor de le4*m8*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218559

Hoi Hoi,

Ik heb sinds een maand de LE32R81B.

Had gisteren ook last van Banding (omhooglopende horizontale strepen) toen ik wimbledon aan het kijken was, het viel me op dat het in beeld kwam nadat ik randverscherping (ofzoiets) had aangezet, zette ik het uit dan was het weer weg |:(

Ook regelmatig clouding links en rechts van personen maar dat verschilt weer per zender (casema digitaal).

Ik ben benieuwd of deze dingen verdwijnen als HD uitzendingen gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:59

Fjeze

AllesPerfect!

ik heb een Samsung LE37S81 gekocht bij MM, nu heb ik het idee dat als de tv aanstaat dat ik een hoge pieptoon hoor. Als ik het geluid van de TV aan heb staan op een redelijk volume dan valt het niet echt op maar als het even stil is op TV dan is het toch wel aanwezig.
heeft iemand ander hier ook last van?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Dat is de backlight.
Als die op 10 staat (mits je die kan aanpassen) zal je die hoogstwaarschijnlijk niet meer horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Laatst online: 14-03 18:03
Dikkie schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 10:14:
Als die op 10 staat (mits je die kan aanpassen) zal je die hoogstwaarschijnlijk niet meer horen
Alleen krijg je dan wel las ogen..... :+

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218559

N-E-R-D schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 10:07:
ik heb een Samsung LE37S81 gekocht bij MM, nu heb ik het idee dat als de tv aanstaat dat ik een hoge pieptoon hoor. Als ik het geluid van de TV aan heb staan op een redelijk volume dan valt het niet echt op maar als het even stil is op TV dan is het toch wel aanwezig.
heeft iemand ander hier ook last van?
Even bellen met Samsung denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191747

nvidia schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 22:20:
als ik in het service menu probeer te komen via Standby -> Info -> Menu -> Mute -> Power On lukt me dit niet. Iemand een reden? Het is toch standby en achtereen volgens na mekaar intoetsen of heb ik het mis?
Iemand al een antwoord???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Standby...effe wachten.

Info - Menu - Mute - Power ON (na elkaar!). Werkt bij mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

THX schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 12:51:
[...]

Standby...effe wachten.

Info - Menu - Mute - Power ON (na elkaar!). Werkt bij mij prima.
top het werkt bij nu ook vreemd...ik denk dat het effe wachten is thx..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 221530 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 23:26:
[...]

Ahh, kzat al te hopen op nieuws van u,

wie weet hebben jij en ik wel een zeldzame ziekte aan onze ogen ofzo??? 8)7

gisteren heb ik een derde samsung LE40M86 hier gehad, waar volgens mijn verkoper een nieuwe printplaat instak, en die hebben ze meteen terug mee kunnen nemen, want die had het ook...
dit weekend ga ik hem eens op hdmi testen (ps3)dat ik het het zeker weet dat het aan de tv ligt, en dat het niet een of andere storing is van stroom ofzo :? ik vind het zooo raar dat er zoveel zijn die geen problemen hebben, ik bedoel, ok, je kan minder kritisch zijn, maar deze strepen zijn écht duidelijk!!!
ik heb mijn digibox nu maar via zo een rood wit geel kabel aangesloten, en dat is beter beeld...

mijn verkoper heeft me in ieder geval aangeboden om een andere tv te kiezen,
ik heb mijn oog laten vallen op een philips 42 PF 7641
ik hoop dat jij nog snel nieuws hebt, want ik vind het echt wel jammer om de samsung om te ruilen,
qua uiterlijk vind ik hem namelijk het mooist,
maar als ik er geen fatsoenlijk beeld uitkrijg, moet ik wel ruilen he :/

grtzzz
Ik vroeg me ook al af of t aan mij lag.
ik heb deze week in n winkel enkele tv`s getest met mn xbox360. wilde eerst alleen n lcd hebben en zeker full hd met t oog op de toekomst, en wel de Samsung LE40M86.
Maar ik vond t beeld tegenvallend, begreep er niks van! Het was nauwelijks mooier dan mn 30" iiyama met 16msen max 1080i, geen 720p! Gewoon met componenten aangesloten en op 1080p gezet, maar ik zag oneffenheden en karteltjes enz, maar de panasonic plasma TH42PV70 met "maar" 1024x720 resolutie was veel mooier!
Ik zat tot die tijd ook alleen maar naar specs te kijken, maar dit zegt dus niet veel over kwaliteit! Anderen schreven dit ook al, maar dat geloofde ik gewoon niet. Ik zei ook altijd dat ik de kleuren van n goede lcd mooier vond dan de matte kleuren van n plasma.
Ik weet niet hoe ze die al die tijd aangesloten hadden, want de kleuren knalden er werkelijk vanaf!
Bovendien geen spoortje van ghosting of tearing op de plasma.
En nogmaals, je kunt wel zeggen dat full hd de toekomst is, maar wanneer ik n samsung LE40M86 full hd lcd aangesloten zie op n samsung blu-ray speler mbv hdmi en ik zit me te storen aan t matige beeld dan weet ik t wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piellekes
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 15:48

Piellekes

Sensuàl!

Ferry34 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 00:40:
[...]

<.....>En nogmaals, je kunt wel zeggen dat full hd de toekomst is, maar wanneer ik n samsung LE40M86 full hd lcd aangesloten zie op n samsung blu-ray speler mbv hdmi en ik zit me te storen aan t matige beeld dan weet ik t wel.
shit, laat ik die tv nou net besteld hebben...

Rhodes, dan heel lang niks, dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb sinds een paar dagen de Samsung LE37M86BD tot op heden zie ik niks storends aan het scherm. Hoe kun je het beste erachter komen of je scherm defecten heeft zoals dat clouding, een term dat ik vaak voorbij zie komen?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
Fietsbel schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 13:27:
Ik heb sinds een paar dagen de Samsung LE37M86BD tot op heden zie ik niks storends aan het scherm. Hoe kun je het beste erachter komen of je scherm defecten heeft zoals dat clouding, een term dat ik vaak voorbij zie komen?
dit is clouding
http://careddu.franck.free.fr/divers/clouding.jpg

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Bedankt!, gelukkig heb ik daar geen last van. Ik ben dik tevreden over het scherm :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Piellekes schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 01:21:
[...]

Misschien ligt t aan instellingen hoor, maar ik was niet onder de indruk. Ik las toch op forums dat ze blij met hun LE40M86 waren en dat t beeld zo strak was.
Maar dat kan ook komen omdat dit misschien hun eerste hd toestel is en wanneer je crt gewend bent, dan is t allemaal geweldig.
Ik heb er 2 bekeken in verschillende winkels, maar heb niets met instellingen kunnen doen.
Ik las overigens in de PCM dat de kwaliteit van blu-ray schijfjes enorm verschilt. De ene film is zeer mooi, terwijl n andere niet beter is dan n dvd! Zal t daar wel aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo volgende week krijg ik mijn samsung le32r81

dan kan ik voortaan ook antwoorden op reply's

waar kan ik firmware van deze lcd en de printplaat nr zien
eventueel al op de doos voor ik hem meeneem ?

mvg

besteld bij pick2pa en ga hem afhalen beste prijs vooral bij afhalen 729

grts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik ga waarschijnlijk een Samsung LCD TV aanschaffen, en ik zat te denken aan de LE32R84B. Maar wat is nou het verschil tussen al die R8x series? (81/82/84/86/88) En wat is het verschil met de M86 serie, is de R serie geen 100hz?

[ Voor 20% gewijzigd door Ilya op 08-07-2007 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Ik heb eens een vraagje, mijn le46m86 komt 20 juli binnen, maar is nu al volledig betaald. Staat ook op de bon.
Maar de johnny loco fiets actie duurt maar tot 14 juli. Hoe moet ik dit oplossen, want je schijnt een streepjes code nodig te hebben en deze naar Samsung toe te sturen. maar die krijg ik dan pas de 20e

Wie heeft hier een duidelijk antwoord op.

[ Voor 4% gewijzigd door aliberto op 08-07-2007 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

k ga waarschijnlijk een Samsung LCD TV aanschaffen, en ik zat te denken aan de LE32R84B. Maar wat is nou het verschil tussen al die R8x series? (81/82/84/86/88) En wat is het verschil met de M86 serie, is de R serie geen 100hz?

hoi de r serie 81/82/84/86/88 zit alleen verschil in design
is te zien op de fotos van de samsung site verder geen verschil
m86 is volgens mij 100 hz de R serie niet

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ter Info

Nogmaals xbox360 1920 x 1080 + VGA op LE40M86BD

Heb firmware T-TLDMPEUD-1008 T-BDPMPEUS-1004. Na een aantal mislukte pogingen om de xbox360 via VGA op 1920 x 1080 te krijgen heb ik op dit moment toch succes.

Als ik xbox360 met de VGA kabel direct aansluit op de TV, krijg ik beeld voor een aantal seconden en dan gaat de TV is de semi standby stand (geen/verkeerd signaal), als ik echter de xbox360 aansluit via een KVM switch en de uitgang hiervan aansluit op de TV blijft de TV aan.

Blijkbaar wordt door de KVM switch het signaal zodanig 'aangepast' dat de Samsung het goed vindt.

Om de xbox360 aan te sluiten op de KVM switch heb ik gebruik moeten maken van de bijgeleverde gender changer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225601

Beste allemaal,

Sorry, heb dit bericht verkeerd geplaatst de 1e keer. herhaling nu....

Kan iemand mij vertellen hoe je die firmware versies op het scherm tovert. Ik lees ook dat mensen het over een mainboardtype nummer hebben, waar haal je dat vandaan?

Ik heb de le37m86. Het enigste wat ik kan vinden is via DTV menu software T-BDXPDEU400-1005 en firmware T-STIDEU7-1000. Maar is dit niet van het DTV deel van de tv?

Anyway, ik heb dus last van horizontale golven via beide scart ingangen. Monteur van Its had het over interventie blah blah blah... Nu weet ik beter dankzij dit forum. "Gelukkig" heb ik ook een dode pixel.... en afgesproken met de verkoper dat ik hem dan mocht omruilen. Over 2 weken staat er een nieuwe klaar. Nu dus afwachten of dan ook het golven is opgelost.

Ik hoor graag reacties!!

Martin

EDIT: Nog geen reactie...? Iemand? svp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raenius
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-08-2021
Even een update mijnerzijds: De Samsung monteur is langs geweest, heeft serie nummers van de printplaat opgegeven en het wachten is nu op de nieuwe printplaat.

http://www.catalogged.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-07 11:43
Piellekes schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 01:21:
[...]

ik heb de LE40M87 en ik ben er zeer tevereden mee, via mijn xbox 360 stream ik 720p en 1080p films en het ziet er super goed uit (behalve de donkere scenes zijn soms niet super duidelijk maar dat wist ik voordat ik hem kocht).
PS3 (HDMI) en Xbox 360 (VGA) ziet er ook goed uit en de analoge tv valt me ook mee.

Ben benieuwd wat jij ervan gaat vinden..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Ferry34 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 16:39:
[...]

Misschien ligt t aan instellingen hoor, maar ik was niet onder de indruk. Ik las toch op forums dat ze blij met hun LE40M86 waren en dat t beeld zo strak was.
Maar dat kan ook komen omdat dit misschien hun eerste hd toestel is en wanneer je crt gewend bent, dan is t allemaal geweldig.
Ik heb er 2 bekeken in verschillende winkels, maar heb niets met instellingen kunnen doen.
Ik las overigens in de PCM dat de kwaliteit van blu-ray schijfjes enorm verschilt. De ene film is zeer mooi, terwijl n andere niet beter is dan n dvd! Zal t da
ar wel aan liggen.
Ik kan je vertellen na inmiddels 2 maanden gebruik, dat het beeld buitengewoon mooi is.
Playstation 3, Blu-ray, X360, HDTV het is allemaal rete strak.

Maar ook als ik naar de demo opstelling kijk bij de lokale mediamarkt hier, springt het beeld er uit t.o.v. de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raenius schreef op maandag 09 juli 2007 @ 08:26:
Even een update mijnerzijds: De Samsung monteur is langs geweest, heeft serie nummers van de printplaat opgegeven en het wachten is nu op de nieuwe printplaat.
Om welk type lcd gaat het hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169304

Heb vorige week met samsung nederland gebeld: de 1004 firmware is de nieuwste die zij hebben (beweren ze). Het is dus nog wachten op V2000 :(

(wil echt graag van die movie plus bug af..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piellekes

Piellekes

Sensuàl!

Starks223 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 08:34:
[...]

ik heb de LE40M87 en ik ben er zeer tevereden mee, via mijn xbox 360 stream ik 720p en 1080p films en het ziet er super goed uit (behalve de donkere scenes zijn soms niet super duidelijk maar dat wist ik voordat ik hem kocht).
PS3 (HDMI) en Xbox 360 (VGA) ziet er ook goed uit en de analoge tv valt me ook mee.

Ben benieuwd wat jij ervan gaat vinden..... :)
ik ga straks naar Uden, de tv ophalen. Ik heb er wel goed vertrouwen in, zeker voor deze prijsklasse. overigens heb ik geen idee van het stroomverbruik. deze verbruikt 240 watt max geloof ik. zou dat meer of minder zijn dan mijn sony 37" CRT televisie? kan zo snel het verbruik daarvan niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191726

Ik wacht nu al een dik maand op mijn LE46M86B! Absurd gewoon!
De televisie is in bestelling bij MediaMarkt. Zouden jullie misschien een reden weten voor de vetraging? Ik dacht misschien aan schaarse onderdelen? Printplaat? Firmware?

En zoals iemand reeds eerder vroeg, geldt de actie dan nog wel van de fiets? De TV dus een dik maand geleden besteld maar nog niet geleverd, en de fiets actie duurt tot 14 juli '07.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juve_1234
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-12-2021
Sinds een paar dagen heb ik de LE40M87. Het beeld is via DVD/HDMI werkelijk geweldig mooi om te zien. Digitiale TV via een SCART geeft af en toe horizontale lijnen te zien. Dit kan uiteraard aan mijn gebruikte kabel liggen.

Wat ik nog niet voorelkaar heb, via de UPC mediabox zie ik uitzendingen van enkele zenders niet netjes volledig in beeld. Het beeld wordt wel volledig in het scherm laten zien, echter de zijkanten worden afgekapt. Een logo wil af en toe nog wel eens buiten het scherm vallen.

Ik heb volgens mij alle scherminstellingen geprobeerd (breedbeeld, 16:9, breedbeeldzoom etc), maar het mocht tot nu toe niet baten. Zelfs de 4:3 modus laat de zijkanten eruitvallen.

Heeft iemand een idee wat ik over het hoofd gezien heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

Anoniem: 191726 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:12:
Ik wacht nu al een dik maand op mijn LE46M86B! Absurd gewoon!
De televisie is in bestelling bij MediaMarkt. Zouden jullie misschien een reden weten voor de vetraging? Ik dacht misschien aan schaarse onderdelen? Printplaat? Firmware?

En zoals iemand reeds eerder vroeg, geldt de actie dan nog wel van de fiets? De TV dus een dik maand geleden besteld maar nog niet geleverd, en de fiets actie duurt tot 14 juli '07.
Ik koop mijn spullen doorgaans bij Olie & Olie (Den Haag). Zou ongeveer 10 werkdagen zijn, omdat ze vaker de M87 verkopen. Ze kregen de LE46M86BD al binnen 5 werkdagen. Vrijdagmiddag 22 juni besteld; Donderdagochtend 28 juni geleverd in hun winkel.
Dus MediaMarkt houd je een beetje voor de gek, denk ik. Nieuwe printplaat en firmware is er officieel nog niet, volgens mij.
De Johnny Loco fiets actie loopt t/m 14 juli. Volgens mij heb je dan nog tot 31 juli om alles op te sturen. De factuurdatum is volgens mij leidend, dus dat moet van voor 15 juli zijn. "Correct me if I'm wrong".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191726

THX schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:41:
[...]

Ik koop mijn spullen doorgaans bij Olie & Olie (Den Haag). Zou ongeveer 10 werkdagen zijn, omdat ze vaker de M87 verkopen. Ze kregen de LE46M86BD al binnen 5 werkdagen. Vrijdagmiddag 22 juni besteld; Donderdagochtend 28 juni geleverd in hun winkel.
Dus MediaMarkt houd je een beetje voor de gek, denk ik. Nieuwe printplaat en firmware is er officieel nog niet, volgens mij.
De Johnny Loco fiets actie loopt t/m 14 juli. Volgens mij heb je dan nog tot 31 juli om alles op te sturen. De factuurdatum is volgens mij leidend, dus dat moet van voor 15 juli zijn. "Correct me if I'm wrong".
Bedankt voor je snelle reactie THX!

Ze hadden het erover dat de leverancier ze niet op voorraad had, en dat er problemen waren met de levering? Erg vaag. Een maand is gewoon te lang, en we gaan ook nog op vakantie binnenkort.
Het is dat we hem voor een scherpe prijs gekocht hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
THX schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:41:
[...]

Bedankt boor je reactie, mijn tv wordt namelijk pas de 20e geleverd, maar is al volledig betaald. Anders miste ik de actie van de fiets
Deze fiets gelijk weer door verkopen = weer extra geld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225811

Heb vanmiddag de LE40N87 besteld, hiervoor had ik de LE40R71 waar ik zeer tevreden over was...
Ik hoop hem volgende week binnen te krijgen. Heeft er al iemand ervaring met deze TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169304 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 12:57:
Heb vorige week met samsung nederland gebeld: de 1004 firmware is de nieuwste die zij hebben (beweren ze). Het is dus nog wachten op V2000 :(

(wil echt graag van die movie plus bug af..)
Ik leef met je mee brenn :'( ik heb het zelfde probleem zo naar dat je het niet uit kan zetten.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

aliberto schreef op maandag 09 juli 2007 @ 18:44:
[...]

Bedankt boor je reactie, mijn tv wordt namelijk pas de 20e geleverd, maar is al volledig betaald. Anders miste ik de actie van de fiets
Deze fiets gelijk weer door verkopen = weer extra geld :D
Zie je op Marktplaats! Ik verkoop de heren versie, zodra deze binnen is. >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wat kan er met de common interface poort gedaan worden?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik7
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-07 09:20
Juve_1234 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:13:
Sinds een paar dagen heb ik de LE40M87. Het beeld is via DVD/HDMI werkelijk geweldig mooi om te zien. Digitiale TV via een SCART geeft af en toe horizontale lijnen te zien. Dit kan uiteraard aan mijn gebruikte kabel liggen.

Wat ik nog niet voorelkaar heb, via de UPC mediabox zie ik uitzendingen van enkele zenders niet netjes volledig in beeld. Het beeld wordt wel volledig in het scherm laten zien, echter de zijkanten worden afgekapt. Een logo wil af en toe nog wel eens buiten het scherm vallen.

Ik heb volgens mij alle scherminstellingen geprobeerd (breedbeeld, 16:9, breedbeeldzoom etc), maar het mocht tot nu toe niet baten. Zelfs de 4:3 modus laat de zijkanten eruitvallen.

Heeft iemand een idee wat ik over het hoofd gezien heb?
Heb je ook de instellingen bekeken in de UPC mediabox? Ik heb gelukkig geen UPC maar Caiway en kan beeldinstellingen wijzigen in de Samsung 9401r decoder. Misschien ook in de mediabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Erik7 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 23:31:
[...]

Heb je ook de instellingen bekeken in de UPC mediabox? Ik heb gelukkig geen UPC maar Caiway en kan beeldinstellingen wijzigen in de Samsung 9401r decoder. Misschien ook in de mediabox?
Ik gebruik zelf ook een mediabox van UPC met deze tv. Je moet de box instellen op 16:9 en niet op platte tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juve_1234
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-12-2021
zwembroek schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 08:37:
[...]

Ik gebruik zelf ook een mediabox van UPC met deze tv. Je moet de box instellen op 16:9 en niet op platte tv.
Dank mensen, dit had ik dus over het hoofd gezien. Prima 16:9 beeld nu! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225601 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 14:10:
Beste allemaal,

Kan iemand mij vertellen hoe je die firmware versies op het scherm tovert. Ik lees ook dat mensen het over een mainboardtype nummer hebben, waar haal je dat vandaan?

Ik heb de le37m86. Het enigste wat ik kan vinden is via DTV menu software T-BDXPDEU400-1005 en firmware T-STIDEU7-1000. Maar is dit niet van het DTV deel van de tv?

Anyway, ik heb dus last van horizontale golven via beide scart ingangen. Monteur van Its had het over interventie blah blah blah... Nu weet ik beter dankzij dit forum. "Gelukkig" heb ik ook een dode pixel.... en afgesproken met de verkoper dat ik hem dan mocht omruilen. Over 2 weken staat er een nieuwe klaar. Nu dus afwachten of dan ook het golven is opgelost.

Ik hoor graag reacties!!

Martin

EDIT: Nog geen reactie...? Iemand? svp..
Wil iemand bevestigen of ik zo de juiste firmware e.d. heb gevonden?
Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
er schijnt al een 1010 te zijn.

http://www.google.nl/sear...l=nl&q=firmware+m86&meta=

kijk hier anders even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:50

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

En een v2000.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt mannen voor de reactie, ben nu achter mijn firmware.

Voor mijn LE37m86 is dat:
T-TLPMPEUD-1010
T-BDPMPEUS-1004
BORD2-CALLA-TR-1004
Apr 06 2007
11:20:38

Nu weet ik nog niet zeker of het nou 1010 of 1004 is wat moet worden geupdate. In ieder geval krijg ik een hele nieuwe die pas volgende week binnen is. Ik hoop echt dat ik van die golven af ben die bij gebruik van de scart te zien zijn in het beeld.

Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225928

Voor mensen die problemen hebben met banding over scart (zoals ik zelf met mij m87). Je kunt wat aan de instellingen doen die het voor een heel groot gedeelte eruit haalt. Namenlijk:

dig. ruisfilter: auto
Zwartaanpassing: uit
Dynamisch contrast: laag

Is er iemand met een firmware versie 2000? Ik hoop dat de banding dan weg is. Heb zelf versie 1013.
Mischien dat het ook alleen op te lossen is met een andere printplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Weet iemand de afstandsbediening code om de Samsung DCB-9401R te bedienen met de ab van de tv?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-07 07:30
Geldt dat firmware verhaal voor alle Samsung TV's?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

beetje off-topic, maar ik hield dit topic in de gaten voor info over de nieuwe (led backlight) serie die binnenkort uit zou moeten komen. en nu is het de afgelopen dagen vardacht stil romdom die tv's, is er een nieuw topic over dat ik over het hoofd zie of is er gewoon niet veel te melden op het moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piellekes

Piellekes

Sensuàl!

lange schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:02:
beetje off-topic, maar ik hield dit topic in de gaten voor info over de nieuwe (led backlight) serie die binnenkort uit zou moeten komen. en nu is het de afgelopen dagen vardacht stil romdom die tv's, is er een nieuw topic over dat ik over het hoofd zie of is er gewoon niet veel te melden op het moment?
nice! --> http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/samsung-le40m91b-lcd-tv/
hij is er dus al even dacht ik zo...
kostte me toch weer 12 seconden googlen :P

edit:
• Energieverbruik (maximaal): 230W
dat is 10 watt minder dan de m87 met CCFL. schiet lekker op O-) :/

[ Voor 9% gewijzigd door Piellekes op 11-07-2007 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Piellekes schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 00:34:
[...]

nice! --> http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/samsung-le40m91b-lcd-tv/
hij is er dus al even dacht ik zo...
kostte me toch weer 12 seconden googlen :P

edit:
• Energieverbruik (maximaal): 230W
dat is 10 watt minder dan de m87 met CCFL. schiet lekker op O-) :/
Maar ik denk dat hij de nieuwe serie bedoeld die full had.
Deze zijn er nog niet ;)
Eind juli werd er gezegt, maar de prijs zou rond de 3000 euro gaan kosten voor een 40 inch.
ik had zoiets gelezen op avsforum
http://www.avsforum.com/a...e/index.php/t-788306.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raenius
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-08-2021
Anoniem: 225601 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 10:14:
[...]

Om welk type lcd gaat het hier?
LE37M87BD

http://www.catalogged.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224717

Ok na maanden lezen en sparen heb ik mijn LE40M86. En ik ben super tevreden. _/-\o_
Ik heb de volgende Firmware:
T-TLPPEUMD-2000
T-BDPMPEUS-1004
BORD2_CALLA_TR-1011
May 22 2007
13:04:57

Het enige wat ik heb aangepast is de backlight stond op 10 (max).
En in het service menu de zap snelheid aangepast.
Zit elke keer weer mezelf te verbazen op 3,5 , 4 meter afstand.

ps: tv komt van Quote Components via een dealer. Nog geen week hoeven wachten na bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-07 15:21
Weet je wat ik zo raar vindt dat ze die LE32R8* in 4 verschillende versies hebben maar je nergens echt duidelijk kan zien wat er in de layout nu anders is. Mijn vraag is eigenlijk, zit die doorzichtige plastic rand onder alle LE32R8* modellen?

In de winkels hebben ze ech alleen maar de LE32R81b staan. Als ik naar dit plaatje kijk
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/images/le32r82_l.jpg lijkt het wel of die rand hier niet doorzichtig is.

Weet iemand of er op de LE32R8* een versie is zonder die rand of een winkel waar ze een andere dan de LE32R81b hebben staan ?

-- Update --
eindelijk gevonden
Voor Hires pics van de LE32R82B zie:
http://www.samsung.ru/get/i/objects/hires/hires_34134.jpg
http://www.samsung.ru/get/i/objects/hires/hires_34137.jpg

voor meer pics van de R81/82 modellen kijk op:
http://www.samsung.ru/products/audio-video/tv/lcd/le32r82b/
http://www.samsung.ru/products/audio-video/tv/lcd/le32r81b/

[ Voor 35% gewijzigd door SiNisTrAD op 12-07-2007 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop

Roppedop

Anoniem: 224717 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 12:10:
Ok na maanden lezen en sparen heb ik mijn LE40M86. En ik ben super tevreden. _/-\o_
T-TLPPEUMD-2000
T-BDPMPEUS-1004
BORD2_CALLA_TR-1011
May 22 2007
Dat is toevallig. Ook ik heb die TV binnen gekregen vandaag. Precies dezelfde firmware, zelfs de datum en tijd is hetzelfde!
Xbox360 via VGA werkt (nog) niet. Helemaal niet overigens, dus niet alleen 1080p.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 12:06
Wil je zeggen dat VGA nu wel werkt?

Ik heb mijn 46m86 net besteld bij Scheer en Foppen, hoop dat het fw2000 zal zijn!

*knock on wood*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Steveedge schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 14:52:

Ik heb mijn 46m86 net besteld bij Scheer en Foppen, hoop dat het fw2000 zal zijn!

*knock on wood*
Daar ga je heel blij mee zijn :P Heb hem nu 4 weken in mijn woonkamer staan, echt supermooi!

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Roppedop schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 14:03:
[...]

Dat is toevallig. Ook ik heb die TV binnen gekregen vandaag. Precies dezelfde firmware, zelfs de datum en tijd is hetzelfde!
Xbox360 via VGA werkt (nog) niet. Helemaal niet overigens, dus niet alleen 1080p.
Ik hou mijn vingers gekruist.

Ik hoop ook voor mij dat dit hetzelfde verhaal is, echter lijkt mij dat de le46m86 minder snel verkocht wordt dan zijn kleinere broertjes. Ivm de prijs.Daardoor misscien sneller met een oudere verise te maken heb

voor mij nog 9 dagen wachten

[ Voor 5% gewijzigd door aliberto op 11-07-2007 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand of er op de LE32R8* een versie is zonder die rand of een winkel waar ze een andere dan de LE32R81b hebben staan ?

kijk op de samsung site
bij de fotos kun je het wel ongeveer zien

zelf heb ik de r81 besteld is niet op voorraad dus nog paar dagen wachten worden gelevert van uit samsung

dus ga er vanuit dat nieuwste printen en firm ware er op zitten iemand ervaring ?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop

Roppedop

Steveedge schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 14:52:
Ja het werkt, 1080p. Alleen zonder beeld de 360 VGA instellingen aangepast en werken!. 3 x links, 3 x OK.... hehehe

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen idee of dit werkt met alle samsung LCD's. werkt wel op een M serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224717 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 12:10:
T-TLPPEUMD-2000
T-BDPMPEUS-1004
BORD2_CALLA_TR-1011
May 22 2007

Het enige wat ik heb aangepast is de backlight stond op 10 (max).
En in het service menu de zap snelheid aangepast.
Zit elke keer weer mezelf te verbazen op 3,5 , 4 meter afstand.

ps: tv komt van Quote Components via een dealer. Nog geen week hoeven wachten na bestelling.
Heb jij ook geen last van banding over scart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-07 16:27
Ik ben een beetje aan het kijken naar een LCD TV en de Samsungs vallen me erg goed, ik wil graag een 26" maar volgens kelkoo hebben alle Samsung 26" (behalve de LE26R81) 50 hertz vernieuwingsfrequentie. Nu heb ik momenteel een 50 hertz breedbeeld en dat geeft problemen met Xbox 360 games die alleen op 60 hertz draaien, kleine lettertjes worden dan onleesbaar en het beeld wordt wat uitgevaagd, heb ik dit probleem niet bij LCD TV's (als ik er een van 50 hertz koop)? Bovendien heb ik me wel eens laten vertellen dat 50 hertz nog net storend kan zijn aan de ogen, maar dat het vanaf 60 hertz niet meer merkbaar is (omdat je ogen de beeldvernieuwing dan niet meer kunnen waarnemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XhaiKhaL schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 13:12:
Ik ben een beetje aan het kijken naar een LCD TV en de Samsungs vallen me erg goed, ik wil graag een 26" maar volgens kelkoo hebben alle Samsung 26" (behalve de LE26R81) 50 hertz vernieuwingsfrequentie. Nu heb ik momenteel een 50 hertz breedbeeld en dat geeft problemen met Xbox 360 games die alleen op 60 hertz draaien, kleine lettertjes worden dan onleesbaar en het beeld wordt wat uitgevaagd, heb ik dit probleem niet bij LCD TV's (als ik er een van 50 hertz koop)? Bovendien heb ik me wel eens laten vertellen dat 50 hertz nog net storend kan zijn aan de ogen, maar dat het vanaf 60 hertz niet meer merkbaar is (omdat je ogen de beeldvernieuwing dan niet meer kunnen waarnemen).
50Hz bij een CRT (beeldbuis) is iets heel anders als 50Hz bij een LCD. Een CRT schrijft de lijnen en een LCD niet. Een LCD ververst gewoon zijn beeld 50 keer per seconde.

Het is geen enkel probleem om een xbox360 te gebruiken op deze LCD. Je sluit hem namelijk niet meer aan via scart op de LCD maar via component, dat geeft een veel betere beeld kwalitiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-07 16:27
Anoniem: 225928 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 16:39:
[...]

50Hz bij een CRT (beeldbuis) is iets heel anders als 50Hz bij een LCD. Een CRT schrijft de lijnen en een LCD niet. Een LCD ververst gewoon zijn beeld 50 keer per seconde.

Het is geen enkel probleem om een xbox360 te gebruiken op deze LCD. Je sluit hem namelijk niet meer aan via scart op de LCD maar via component, dat geeft een veel betere beeld kwalitiet.
Oh oke, das mooi :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225928 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 19:29:
[...]

Heb jij ook geen last van banding over scart?
mmm
heb er naar zitten kijken en ik moet er echt heel erg goed op letten. Dan zie ik het een klein beetje.
En dan alleen nog op de digitale ontvanger (samsung, wordt Humax9200C) en niet bij alle zenders.
Ik verwacht dus dat het aan de digitale ontvanger ligt en niet aan de tv.
Ik gebruik de platte profi gold scart kabels.
Later meer...
Humax staat nu naast me, maar ben helaas nog op het werk. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-07 10:39

Copyman

Dode muis

Ik heb vanmiddag contact opgenomen met Samsung, omdat autosense/autosource niet op mijn LE40M87BD werkt voor zover ik weet. Er werd mij verteld dat dit alleen met SCART werkt en niet met HDMI en Component? Hebben meer mensen hier "last" van?

Ps. Ik heb verder niets aangesloten op SCART, alleen HDMI en Component.

[ Voor 13% gewijzigd door Copyman op 12-07-2007 21:03 ]

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Laatst online: 15:13
Even een vraagje. Heb gegoogled en hier even gezocht maar kon zo snel niks vinden...

Probeerde vanavond mijn TV (Samsung LE26R8) aan te zetten maar kreeg geen beeld of geluid. Het power lampje bleef knipperen en er gebeurde verder niks. Ik heb de stekker eruit gehaald en er weer ingedaan, maar hielp ook niks. TV is nu hooguit 3 weken oud. Verder is er niks vreemds gebeurd, TV staat op een meubel, er is niets tegenaan gekomen of overheen gegaan...

Hopelijk zie ik iets over het hoofd en is het eenvoudig op te lossen, of is het ding nu al naar de knoppen?

Als iemand info / een oplossing heeft houd ik me aanbevolen. Alvast dank!

[ Voor 9% gewijzigd door Morrar op 13-07-2007 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Copyman schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 21:02:
Ik heb vanmiddag contact opgenomen met Samsung, omdat autosense/autosource niet op mijn LE40M87BD werkt voor zover ik weet. Er werd mij verteld dat dit alleen met SCART werkt en niet met HDMI en Component? Hebben meer mensen hier "last" van?

Ik heb een LE40F71B en de autosense werkt bij mij ook alleen op SCART. Ik heb wel nog niets aangesloten op HDMI, dus daar weet ik het niet, maar ik heb wel al gemerkt dat op component voor m'n DVD-speler de autosense niet werkt, maar voor m'n PS2 wel. :?

Tsjah... zo erg is het nu niet om gewoon op het source knopje te drukken tot je bij de juiste input bent.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Copyman schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 21:02:

Autosource werkt inderdaad alleen via scart. Scart is namenlijk niet alleen een verbinding met beeld en geluid, maar ook met een communicatie pin (er zitten niet voor niets 21 pinnen in scart). De TV krijgt bij scart dus te horen dat hij op zijn ingangsbron moet gaan staan.

Component bijvoorbeeld heeft dat dus niet. Die heeft alleen 3 tulpen die beeld versturen.

Met HDMI versie 1.3 is het wel mogelijk. Als de TV een v1.3 aansluiting heeft en het apparaat ook, dan schakelt de TV ook over naar die HDMI ingang. De m8 serie van samsung heeft HDMI v1.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224717 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 20:57:
[...]

mmm
heb er naar zitten kijken en ik moet er echt heel erg goed op letten. Dan zie ik het een klein beetje.
En dan alleen nog op de digitale ontvanger (samsung, wordt Humax9200C) en niet bij alle zenders.
Ik verwacht dus dat het aan de digitale ontvanger ligt en niet aan de tv.
Ik gebruik de platte profi gold scart kabels.
Later meer...
Humax staat nu naast me, maar ben helaas nog op het werk. :(
Op welke instelling staat je dig. ruisfilter? Bij auto zie je het inderdaad bijna niet. Maar zet hem is op uit. Krijg je dan nog steeds weinig banding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piellekes

Piellekes

Sensuàl!

ik heb sinds gisterenochtend mijn LE40M86BD

hij is aangesloten op een zelfbouw-mediacenter met een asus 8600GT silent videokaart (dat wil zeggen silent=95°C, toch maar even de zalman van m'n oude kaart overgezet=59°) dit via DVI-HDMI

in een woord: perfect. _/-\o_ ik ben echt onwijs verrast door het beeld, echt genieten! ik kwam van een 37' CRT af via s-video. nu zie ik overigens wel hoe crappy analoge tv is :D

ff lijstje uit het service menu:

T-TLPPEUMD-2000
T-BDPMPEUS-1004
BORD2_CALLA_TR-1011
MAY 22 2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225928 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 12:19:
[...]

Op welke instelling staat je dig. ruisfilter? Bij auto zie je het inderdaad bijna niet. Maar zet hem is op uit. Krijg je dan nog steeds weinig banding?
Heb gisteren even met de Humax gekeken, en het resultaat is hetzelfde.
Zal straks/vanavond even kijken zonder de digitale ruis filter.
Moet de tv verder nog tunen met de instellingen van het forum, maar ben zelfs nu al zeer tevreden.

*Update*
Dig. ruis filter stond uit. En het maakt niet uit in welke stand hij staat. Maar banding is minimaal. Je moet er echt op gaan letten en dan is het nog moeilijk te zien.
Heb wel wat last van clouding, maar dit is alleen te zien bij een zwart scherm en de pc als source!?! Bij andere zwarte schermen niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 224717 op 13-07-2007 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net Selectro gebeld over mijn software update. Nu blijkt dat er een LE46M87 in 2 versies is. 1 met digitale tuner en 1 zonder. Ik heb die met digitale tuner. Heb ik nooit op gelet bij mijn aankoop, want ik gebruik het niet.

Maar voor deze versie is er geen hogere software verkrijgbaar als 1013! :( Heb ik weer.

Iemand ook van dit verhaal gehoord? Het kan nog wel maanden duren voor er een hogere versie uit is vertelde de technicus van Selectro 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Anoniem: 225928 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 15:44:
Heb net Selectro gebeld over mijn software update. Nu blijkt dat er een LE46M87 in 2 versies is. 1 met digitale tuner en 1 zonder. Ik heb die met digitale tuner. Heb ik nooit op gelet bij mijn aankoop, want ik gebruik het niet.

Maar voor deze versie is er geen hogere software verkrijgbaar als 1013! :( Heb ik weer.

Iemand ook van dit verhaal gehoord? Het kan nog wel maanden duren voor er een hogere versie uit is vertelde de technicus van Selectro 8)7
Klikt als klink klare onzin, dit wordt nergens vermeld op internet, en anders hadden ze je erover moeten informeren tijdens de aankoop van je tv. Dan had jij je keuze daarop afkunnen stemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225811

Anoniem: 225928 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 15:44:

Onzin, Samsung heeft voor ieder model met een andere functie een andere model code... LE46M87 versie 2 zou dan geen LE46M87 heten maar 88 bijvoorbeeld...

Ik zit nog steeds te wachten tot mijn LE40N87 binnen is :)
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.