Hoofdcategorieën
Topicacties

Probleem met XFX GeForce 8800 Ultra XXX (??)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 23 juli 2004

Ik heb op dinsdag 3 juli ook een XFX 8800 Ultra Extreme ontvangen en ondervind precies dezelfde problemen.

Windows draait prima, maar als een spel wordt opgestart gaat het mis. Soms draait een spel 5 minuten, een enkele keer 10. Problemen zijn:
-Artefacts
-Vreemde kleuren
-Bleed hangt geluid in een loop
-Kan nog wel met ctrl-alt-del naar windows
Als je het spel opnieuw tracht op te starten nadat het gecrasht is loopt het direct vast. Je moet eerst de PC geheel opnieuw opstarten voordat het weer werkt.

Ik heb dit alles geprobeerd met:
-Windows XP Pro 32
-Windows XP Pro 64
-Windows Vista Ultimate 32
-Windows Vista Ultimate 64

Drivers van XFX zelf, van Nvidia etc.
Met Rivatuner de fan op 100% lijkt een beetje te helpen, maar uiteindelijk hetzelfde gedonder.
De metalen delen van de koeler worden heel erg warm maar ik durf geen schatting te geven.

Getest met de spellen:
S.T.A.L.K.E.R
GRAW (meegeleverd met de XFX kaart)

Verdere samenstelling van het systeem:
CPU: Core2Duo E6600 (stock speed)
MB: GigaByte GA-P35C-DS3R
RAM: 4 GB (2x 2GB) OZC DDR2 PC6400
PSU: Corsair Voeding HX620 620 Watt
Getest met en zonder geluidskaart (Creative X-fi Extrememusic).

Ik heb uiteindelijk een Gforce 6800 in het systeem gezet en de spellen met precies dezelfde settings gespeeld om te kijken of dit wel werkte. Resultaat: Geen problemen! (Ok, het ging wat schokkerig maar dat is te verwachten met een oude kaart en hoge settings)

Wat waardeloos zeg!

Kaart is D.O.A. naar Salland terug :( erg jammer. Nu maar hopen dat de volgende niet dezelfde problemen heeft.

Maakt vuurwapens in België
Reg. datum: 04 december 2006

@Metalrush en Jorn1986...

Ik wil die kaart met alle liefde terugsturen maar MSI accepteert het niet meer...

Als onderklokken het probleem oplost dan moet ik daar maar genoegen mee nemen volgens de technician.
Inmiddels heb ik me daarbij neergelegt omdat ik het helemaal zat ben met dat Rma'en, in- en uitbouwen, herinstalleren en drivers proberen.

Hij heeft dus gezegd dat mijn tweede kaart daar geen beeldfouten gaf tijdens een vond Atitool draaien en hij stuurde mij een screen daarvan.
Maarja voor hetzelfde geld gaat het over de nieuwe kaart die hij zo uit stock heeft gepakt.
Dus ik kan het verder vergeten.

Ik zal eens kijken wat de HCC er van vind.

@ 8800 ultra xxx owners met problemen... echt klote voor jullie, dit lijkt de 7900 OC kant op te gaan.

HugoBoss1985 wijzigde dit bericht 06-07-2007 19:52 (37%)

Procase Zirco | LC Power 650 | Asus P5Q | Intel E5200 @ 4 ghz 333x12 1.384 volt | Twintech 9600GT @ 725/950/1812 | Creative X-Fi XtremeGamer | 2 Gig Crucial Ballistix Tracers @ 800 4-4-4-12 2t | 2x Samsung Spinpoint F1 750 @ RAID 0

a.k.a. The Sequenz Pounder

quote:
HugoBoss1985 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 19:49:
@ 8800 ultra xxx owners met problemen... echt klote voor jullie, dit lijkt de 7900 OC kant op te gaan.
Inderdaad...

Het vreemde is alleen dat de 7900 kaarten een overduidelijk probleem hadden met de spanningsregelaars die op de PCB werden gebruikt. (Die waren gewoon te licht).
Deze waren idle vaak al de max. temperatuur van wat ze maximaal mochten worden.

Als ik me goed herinner zou dit probleem bij de 8800 serie helemaal geen rol meer spelen aangezien nvidia op de reference designs al rekening zou houden dat er geen te lichte spanningsregelaars aanwezig waren.

Eclipse | PC Gallery | http://www.zdaemon.org ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Reg. datum: 11 november 2003

quote:
Damor807 schreef op vrijdag 06 juli 2007@ 11:57..................................
Hier hetzelfde probleem met mijn XFX Ultra XXX: Ingame, naargelang de game, na +/- 10 tot 50 sec. een Freeze met het beeld veranderd in random kleuren. PC moet opnieuw opgestart worden. In 2D geen problemen. De GPU moet volgens XFX op 675mhz draaien maar bij de mijne staat ie op 685mhz, wat ik wel veel vind afwijken. Verder van alles geprobeerd zoals TS zonder resultaat, enkel met downklocken lukt het aardig in games nu. Wat de temps betreft: 80gr. + is normaal, zelf zet ik via rivatuner de fan op 100% met een temp daling van +/- 10 gr. als gevolg. Niet dat dit het probleem oplost maar eigen aan mij dat ik liever lage temps zie. Gebruik NVTray beta om de temp te zien tijdens gamen .
Draai nu dus op 575/903 in afwachting tot ik een nieuwe krijg bij 4Launch. Ben ook tevreden over hun service, krijg gelijk een andere zonder zeuren. d:)b
Blijkt dus dat de XFX Ultra's XXX probleemkaarten zijn en heb dus eieren voor mijn geld gekozen in de vorm van een BFG 8800Ultra OC.
Ik raad TS dan ook aan om voor een ander merk te kiezen, voor mij in ieder geval geen XFX meer :N en zeker nu ik dit topic heb gelezen.
Succes nog, MetalRush

Striker Extreme / Q6600 @3.600mhz, 1.36V / waterkoeling / mem Gskill... BHZ pc8000 c4, 4x1gb @ 1000 mhz, 4-4-4-5, 2T / EVGA 8800GT SC in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

PAS OP HÈ !

@ mmxmmx: ik heb heen problemen met mijn voeding (heb er 2 (verschillende) in bezit).
En ik blijf mezelf, wellicht tot vervelens toe, herhalen... de voeding is, mijn inziens, goed daar ik prima kan gamen ALS ik die verdomde fan maar op >90% zet :( Dat is toch niet logisch dan??

@ Damor807: aan 1 kant ben ik blij dat je problemen hebt... sorry, dit is geen leedvermaak maar gebruik nu alle medestanders om XFX ermee om de oren te slaan. Ik heb het linkje dus ook in mijn ticket bij XFX gezet (net zoals die van hosee; zie hierboven).
Het is natuurlijk gewoon kut... en raad je aan, net als ik, voor een ander merk te gaan. Een nieuwe XFX kaart zal, ben ik bang, niets oplossen :/ :(

@ HugoBoss1985: waarom zou je onze kaarten terug willen sturen naar MSI ??
Ik mis de context hiervan een beetje... MSI is niet de fabrikant (of is XFX een stiekume dochteronderneming van MSI? :P) en werk jij bij een 1 of andere leverancier??
En v.w.b. die ATiTool (en 3dMark) tests: die draaien bij mij ook prima! Blijft het feit dat games wel blijven crashen... ik heb deze kaart niet gekocht om te ATiTool'en maar om te gamen :P
Ik ben ook erg benieuwd wat HCC er van zegt... hou ons s.v.p. op de hoogte :)

@ hosee: ook in jouw geval ben ik blij dat je hier je probleem hebt gemeld... het maakt het alleen maar duidelijker dat er dus meer (en meer) met deze problemen kampen. Gezamelijk op naar een ander merk zou ik dus zeggen.
Mijn kaart draait overigens ook op 685 Mhz., zo is ie ook afgeleverd... maar nu zeggen ze jou dat je moet onderclocken om het stabiel te houden? Ja, zo kan ik het ook :s Je koopt een Ferrari maar na een keer met een kokende motor te hebben gestaan (omdat je lekker aan het scheuren was) wordt er vanuit de fabriek geroepen dat ie daar helemaal niet voor bedoeld is en je niet harder dan 120 km/uur mag :/ Ja, XFX nog ff... :(
Veel succes en plezier met je BFG :) Verstandige beslissing :)

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :) Metal's Farmpje | AutoFans | GarageTest

quote:
MetalRush schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 11:04:
@ mmxmmx: ik heb heen problemen met mijn voeding (heb er 2 (verschillende) in bezit).
En ik blijf mezelf, wellicht tot vervelens toe, herhalen... de voeding is, mijn inziens, goed daar ik prima kan gamen ALS ik die verdomde fan maar op >90% zet :( Dat is toch niet logisch dan??

@ Damor807: aan 1 kant ben ik blij dat je problemen hebt... sorry, dit is geen leedvermaak maar gebruik nu alle medestanders om XFX ermee om de oren te slaan. Ik heb het linkje dus ook in mijn ticket bij XFX gezet (net zoals die van hosee; zie hierboven).
Het is natuurlijk gewoon kut... en raad je aan, net als ik, voor een ander merk te gaan. Een nieuwe XFX kaart zal, ben ik bang, niets oplossen :/ :(

@ HugoBoss1985: waarom zou je onze kaarten terug willen sturen naar MSI ??
Ik mis de context hiervan een beetje... MSI is niet de fabrikant (of is XFX een stiekume dochteronderneming van MSI? :P) en werk jij bij een 1 of andere leverancier??
En v.w.b. die ATiTool (en 3dMark) tests: die draaien bij mij ook prima! Blijft het feit dat games wel blijven crashen... ik heb deze kaart niet gekocht om te ATiTool'en maar om te gamen :P
Ik ben ook erg benieuwd wat HCC er van zegt... hou ons s.v.p. op de hoogte :)

@ hosee: ook in jouw geval ben ik blij dat je hier je probleem hebt gemeld... het maakt het alleen maar duidelijker dat er dus meer (en meer) met deze problemen kampen. Gezamelijk op naar een ander merk zou ik dus zeggen.
Mijn kaart draait overigens ook op 685 Mhz., zo is ie ook afgeleverd... maar nu zeggen ze jou dat je moet onderclocken om het stabiel te houden? Ja, zo kan ik het ook :s Je koopt een Ferrari maar na een keer met een kokende motor te hebben gestaan (omdat je lekker aan het scheuren was) wordt er vanuit de fabriek geroepen dat ie daar helemaal niet voor bedoeld is en je niet harder dan 120 km/uur mag :/ Ja, XFX nog ff... :(
Veel succes en plezier met je BFG :) Verstandige beslissing :)
Haha, nee er is geen context omdat ik het daar puur over mijn eigen kaart had!
Mijn verhaal heeft dus niets met XFX te maken.

Ik heb geen last van crashes in games, alleen als ik de radiotor in een 120mm blowhole installeer... op dit moment draait hij al een tijdje met de radiator buiten mijn kast en het zijpaneel eraf :(.
Dan zie ik ook de temperatuur aanzienelijk hoger worden.

Ik heb dus alleen beeldfouten op 612 / 1200 en op 612 / 972 niet meer...
Ik zal je zeker op de hoogte houden!

Edit: Ik heb de andere reacties nog even gelezen en ik denk dat je gewoon met zekerheid mag zeggen dat je kaart defect is... je moet hem onderklokken om het stabiel te houden (daarmee is het een soortgelijke issue als bij mij.)
Deze kaarten zijn in principe (als je het ruim bekijkt) overgeklokte 8800gtx'en... en als je die dan ook nog XXX maakt, tja dan kan het dus fout gaan.
Je voeding is kennelijk niet het probleem, maarja dat wist je vast ook al wel toen je een andere voeding ging proberen ;)
Ik heb mijn kaart ook nogmaals in een tweede systeem getest en ik wist toch al wat eruit zou komen, maar MSI wilde persé dat ik dat deed omdat het wel eens aan het systeem kon liggen.
Bij terugklokken werkt de kaart prima en dat zou aan mijn systeem kunnen liggen, yeah right! :P

HugoBoss1985 wijzigde dit bericht 07-07-2007 12:20 (13%)

Procase Zirco | LC Power 650 | Asus P5Q | Intel E5200 @ 4 ghz 333x12 1.384 volt | Twintech 9600GT @ 725/950/1812 | Creative X-Fi XtremeGamer | 2 Gig Crucial Ballistix Tracers @ 800 4-4-4-12 2t | 2x Samsung Spinpoint F1 750 @ RAID 0

@MetalRush: Nee hoor, dat downclocken heb ik zelf uitgeprobeerd, zonder tussenkomst van niemand, om toch nog te kunnen gamen.
Eerst ging het goed op 600/1150 maar na een paar dagen niet meer. Dan verder gedownclockt naar 576/1003..ging na een dag weer fout. En nu na nog een paar dagen verder is het weer foute boel op 576/903. Ik kan hoogstens een 15 tal min. gamen voordat de zaak artifacts vertoont en of freezed. Het gaat echt helemaal de foute kant op met deze graka. :r
Ben alleen voor 1 ding bang en dat is dat misschien dit stuk "prul" straks mijn mobo gaat beschadigen door een of andere kortsluiting.
Gelukkig kan ik komende maandag mijn BFG reeds ophalen. :)

Striker Extreme / Q6600 @3.600mhz, 1.36V / waterkoeling / mem Gskill... BHZ pc8000 c4, 4x1gb @ 1000 mhz, 4-4-4-5, 2T / EVGA 8800GT SC in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Reg. datum: 23 juli 2004

quote:
MetalRush schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 11:04:
Geen probleem natuurlijk, ik begrijp wat je bedoelt. Ik ga inderdaad ook maar proberen een alternatieve kaart te krijgen van een ader merk. Maandag maar even navragen bij Salland wat de mogelijkheden zijn. Ben ik even blij dat ik die kaart bij een goede webshop heb gekocht ;)

Programming for life

ik had ook veel problemen met mijn 8800gtx kaarten in sli..
nu draaien ze op water koeling alle problemen verholpen..
moet wel zeggen dat dit geen goedkope oplossing is (je zit al snel op 700 eurie)

bij mij was het probleem ook bijna weg toen ik twee 120mm fans aan de zijkant van de kaarten er rechtstreek op liet blazen...

deze kaarten worden gewoon heel erg heet en de koelers zijn eigenlijk niet voldoende...
en downclocken werkt niet hier door word heel je vga onstabiel...

helaas heb ik ook al een kaart moeten RMA-en... ik had de gtx toen ie net uit was...
ik denk gewoon dat die eerste lading gewoon neit goed waren.. mijn nieuwe kaart is ook zwart ipv groen dus heb nu een groene en een zwarte (eigenlijk wel jammer) maar het draaid nu stabiel..

edit:
mijn kaarten waren ook van xfx, ik had geluk dat computerland er toevallig nog een had :P

earithramir84 wijzigde dit bericht 08-07-2007 02:56 (35%)

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

Right and wrong do exist
Reg. datum: 06 mei 2007

700euro voor aleen de waterkoeling?,dan doe je iets fout

dell xps h2c(ATX gemod) msi p35 neo 3fir x3210 xeon Quad 3.00 ghz vcore 1,3 , 9800gx2 , 4gb team extreem 800mhz, 2x samsung spinpiont raid 0,ocz vertex xbox 360 ,ps3

Reg. datum: 10 mei 2007

quote:
racer13 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 10:02:
700euro voor aleen de waterkoeling?,dan doe je iets fout
Ja dat denk ik ook voor 400 euro kun je al een mooie waterkoelsetje samengesteld hebben.

Reg. datum: 16 december 2002

quote:
boudie schreef op zondag 08 juli 2007 @ 10:09:
[...]

Ja dat denk ik ook voor 400 euro kun je al een mooie waterkoelsetje samengesteld hebben.
2 Full-cover blokjes voor zijn 8800GTX-en zijn toch al snel 100 euro per stuk! En dan de rest nog..

Right and wrong do exist
Reg. datum: 06 mei 2007

ja dan nog,heb je gouden slangen ofzo ;)

dell xps h2c(ATX gemod) msi p35 neo 3fir x3210 xeon Quad 3.00 ghz vcore 1,3 , 9800gx2 , 4gb team extreem 800mhz, 2x samsung spinpiont raid 0,ocz vertex xbox 360 ,ps3

Tja, lekker belangrijk die waterkoelingprijs-te-duur-of-niet...... denk dat het behoorlijk offtopic gaat zo.. :/

hosee wijzigde dit bericht 08-07-2007 23:23 (4%)

Nog even verder offtopic: Ik vind het zeer netjes van de TS dat hij zo'n goede shopsurvey over Alternate heeft ingevuld.
De laatste tijd was het niet veel positiefs wat ik daar las, en dit is weer eens wat anders.

Programming for life

nouw ik was 119 per 8800gtx kwijt..
een pomp kost ook tegen de 100
radiatoren..
slangen..
reservoir..
er zat dan wel een cpu gedeelte bij.. maar ik heb 2x 240 (120*2) en 1x120mm rad.. anders worden me vgas nog heet,....
denk dat het zelfs al meer dan 700 euro was..
je zit er snel aan...

maar inderdaad effe back on topic...
ik denk dat het je koeling is mijne dede ook vreemd met luchtkoeling, tenzij je er twee 120mm fans tegen aan zetten aan de zijkant maar dat ziet er niet uit (beestje moet er natuurlijk ook leuk uitzien:P)
ik had ze wel in sli dat scheelt ook nog ! maar ze werden op luchtkoeling 70 en 75 graden idle!
de stroming in mijn behuizing was toch optimaal 5x120mm in 5x120mm +80mm uit en het zijn fans met 90cfm...

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

PAS OP HÈ !

Ik heb vandaag antwoord gekregen van Alternate op een mailtje van mij, met het verzoek deze kaart terug te nemen en over te stappen op een ander merk (mijn voorkeur gaat dan uit naar Asus, mede omdat het moederbord ook van Asus is... call me paranoia :P).
Wederom dus weer _/-\o_ en d:)b voor (de service van) Alternate.

Jammer alleen dat ie nu niet op voorraad is... blijkbaar een goeie en gewilde kaart dus :Y)

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :) Metal's Farmpje | AutoFans | GarageTest

Heb gister mijn BFG Ultra OC getest maar heb weer problemen. }:| Na +/- 10 min gamen knalt mijn PC eruit in de vorm van "UIT, nada,niks meer". Een plotse stop van de hele mikmak dus, net alsof de PC stopt na windows shutdown.
Doch...deze keer verdenk ik mijn voeding als de schuldige. Als ik mijn drie 80mm fans aan de zijkant van mijn case uitzet dan kan ik zeker een 20tal minuten langer gamen.
Heb een Thermaltake 850watt voeding bestelt en als deze het probleem niet oplost dan gaat deze graka terug richting RMA. Tjonge jonge jonge, wat een gekloot zeg. :(
Wel een heethoofd deze BFG: 87gr. tijdens gamen met GRAW2..

hosee wijzigde dit bericht 12-07-2007 22:12 (8%)

Joy to the world!

Dat is geen slechte stressed temp hoor, zeker niet voor een 8800 GTX/Ultra kaartje. 87C Is goed te houden voor deze kaarten.

Systeemspecs: Klik hier!

Optimaliseren!

quote:
HugoBoss1985 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:17:
Nog even verder offtopic: Ik vind het zeer netjes van de TS dat hij zo'n goede shopsurvey over Alternate heeft ingevuld.
De laatste tijd was het niet veel positiefs wat ik daar las, en dit is weer eens wat anders.
whehe wat wil Alternate dan doen :P Zijn kaart weigeren te RMA'en :P? Daar heb je recht op hoor? 8)7

En dat Alternate zo negatief uit de bus komt is hun eigen schuld, qua service kunnen ze nog wat van Azerty leren, daar krijg je tenminste nog dezelfde dag response op je mailtje. :) En zo hoort het ook :)

MensionXL wijzigde dit bericht 13-07-2007 21:17 (18%)

Het gaat niet over het wel of niet weigeren van RMA's, tuurlijk accepteert Alternate die.
Ik bedoel maar dat het algehele verhaal positief is...

Het is inderdaad hun eigen schuld, als ik de reacties van de mensen mag geloven...

Ontopic:

Er zijn nog véél meer mensen met problemen met OC 8800 ultra kaarten, het internet staat er vol van.
Hier gaat het vooral over vastlopers, welke bij terugklokken verholpen zijn.

Reg. datum: 14 juli 2007

Hallo allemaal, mijn eerste post hier :). Ik heb sinds vandaag ook een XFX Geforce 8800 Ultra XXX en zit nu ook met een probleem :(. Ik denk alleen dat dit een ander probleem is dan die van jullie aangezien ik geen last heb van artifacts of andere anomalies. Bij mij is het zo dat, zodra een spel 3D begint te genereren bevriest het beeld maar blijft het geluid gewoon (zoals het hoort, dus geen gestotter) doorlopen. Mijn muis kan ik ook gewoon blijven bewegen maar dit is ook het enige wat ik dan nog kan doen. Als ik op een knop klik ingame met de muis, tijdens de freeze, hoor ik na enkele seconden ook het geluid.

De games die ik heb getest zijn Gothic 3 en Two Worlds, bij Gothic 3 duurde het langer voordat de boel bevroor, zo'n 10 seconden, maar kreeg ik ook een blauwe scherm te zien met het bericht dat de computer moest herstarten om beschadiging van hardware te verkomen :?.

Ik had voor deze videokaart een 7800GTX 512MB van EVGA, die ik op het punt sta, op te sturen naar Azerty via RMA. Deze kaart had ongeveer het zelfde probleem maar begon eerst met het vertonen van artifacten zonders crashes een paar dagen terug, daarna begon deze kaart continue te crashen na enkele seconden spelen. Ik kon alleen wel weer 3D games spelen zonder alle mik mak aan, maar zodra ik Post Processing etc aanzette en andere functies die veel VRAM gebruiken bleef het beeld hangen gepaard met een regenboog dambord over het hele scherm :/. Deze videokaart heeft het prima gedaan voor 1,5 jaar, maar nu is blijkbaar de geheugen hiervan afgestorven.

Andere Hardware:

Asus A8N32SLI Deluxe
AMD Athlon X2 4400+ met een Asus Silent Square Pro
Corsair 3500LL Pro 2GB
Sounblaster Audigy 2 ZS
Western Digital Raptor 74GB 10k RPM
NEC ND-4550 Dvd Ram Drive
Zalman ZM-600HP PSU

Dit alles in een Antec Sonata Lifestyle II kastje met 1x 120mm low noise fan van Artic Cooling.

Aan de temperaturen ligt het niet, want de 8800 krijgt geneens de tijd om warmte te genereren.

Ik heb sindskort mn hele kast verbouwd omdat ik me ergerde aan de lawaai die de standaard bijgeleverde koelers maakten. Dus heb ik de voeding, CPU koeler en 120mm fan vervangen door de bovenstaande :).

Ik moet hierbij nog wel ff zeggen dat ik geen clean install heb gedaan bij het vervangen van mijn 7800 door de 8800. Alleen de drivers geuninstalled voordat ik de hardware ging vervangen :>. Ik denk dat dit niet veel uit zal maken aangezien het ook allebei Nvidia kaarten zijn en hij de kaart ook niet meer ziet na de uninstall.

Edit:

Ik draai trouwens Windows XP Pro SP2 up-to-date. Ook alle drivers zijn up-to-date.
De forceware drivers die ik heb geprobeerd zijn 158.22, 168.18 Beta.

Edit 2:

Net ff Stalker geprobeerd en die loopt ook na 10 seconden vast, daarna hoor je tussen pauzes van 10 seconden, voor ongeveer 2 seconden lang weer geluid. Het beeld blijft wel bevroren |:(.

Denk dat ik deze kaart anders ook maar terug stuur en er een EVGA Superclocked voor terug vraag. Daar zit tenmiste ook 10 jaar garantie bij.

Edit 3:

Rivatuner geinstalleerd en fan op 100% gezet. Nu draait de kaart super, denk dat er iets loos is met de automatische temp/fan control van de kaart of drivers. Maar om nou de kaart continue op 100% te laten draaien op deze manier zie ik ook niet zitten... verkort de levensduur natuurlijk enorm van de fan.

Edit 4:

Tevroeg gejuicht :/, nogsteeds last van crashes... nu duurt het alleen zo'n 5 min... deze kaart gaat terug... :(

Edit 5:

Volgensmij is er iets mis met het geheugen van de videokaart, deze geeft maar 1150 mhz aan, inplaats van 2,3 ghz. Tijdens de 2-5 min tijd dat de videokaart werkt blijft het beeld ook constant hangen voor een seconde of 2. De videokaart maakt ook een enorme vage geluid, hij piept en giert als de pest.. en niet een klein beetje ook. Deze kaart is volgensmij DOA :s... kan niet anders..

Edit nummer 6! :P :

Heb 3DMark06 nog even laten lopen en die kapt er ook me rond de 70 graden celsius, wat na mijn weten, helemaal niet hoog is. Soms duurt het even en soms kapt ie er gewoon direct mee na enkele seconden. Maakt niet uit of de kast nu open of dicht is, of dat de videokaart fan op automatisch of geforceerd 100% staat. Vastlopen doet ie toch.

Heb net weer wat nieuws beleeft, toen ik merkte dat ie ging vastlopen, drukte ik op esc om de 3DMark test te annuleren. Na enkele seconden stil staand beeld kwam ik weer in Windows. Maar weer opnieuw starten van de test zonder reboot zorgde voor een freeze gepaard met een dambord beeld, met de ene helft Windows en de andere helft de 3DMark test.

MaxGfx wijzigde dit bericht 15-07-2007 03:22 (32%)

weekie of 2/3 geleden de 8800 Ultra XXX gekocht na RMA van HD2900xt die (gelukkig) niet meer op voorraad was.

In het begin wel tevreden met de kaart, zeer rap en geeft prachtig beeldje.
Had de eerste week nog niet zoveel gegamed, week erna had ik wat meer tijd.
Begon met wat Dirt spelen en de demo van GRAW 2
Dirt liep op zich goed, maar erg storend heel af en toe een artifactje.
GRAW 2 demo was zelfs onspeelbaar, knalde er ruwweg na 5 minuten uit en tussen door al af en toe Artifacts.

Enfin ik op me werk ns lekker googlen, en ik kwam 1 iemand tegen met hetzelfde probleem.

Kaart bij Alternate gekocht, en op de site staat dat de kaart core op 675mhz draait.
Maar Ntune voor de VGA leert dat de kaart eigenlijk op 685mhz loopt (standaard)
ik heb de core clock verandert naar 675 en game nu al 4 dagen compleet probleemloos uren achter mekaar.
Misschien ideetje voor andere mensen die problemen hebben. (al werd het hier n daar al voorgesteld)
op zich ben ik niet zo happig op het underclocken (geeft je toch een gevoel dat je de verkeerde kant op gaat) maar ik had toch al op een 675 mhz snelheid gerekent.

nog wat hardware info

XFX 8800 Ultra XXX
E6600 @ 3.2Ghz
2x 1GB OCZ 800 @ 700
Thermaltake Toughpower 750W CM
Antec Nine Hundred (deze kast is subliem, zeker voor een kaart met koeler als de ultra, aangezien ie de lucht zo de vga in blaast

Ik ben niet verantwoordelijk voor geleden schade n.a.v. de post hierboven

Reg. datum: 14 juli 2007

Net even mijn videokaart underclocked, de core rond 625 en memory op ongeveer 2,15 (tenminste ik denk dat ie 2,15 doet heb de memory ongeveer 150 naar beneden gehaald, maar hij geeft in het begin al 1150 aan). En nu loopt de kaart niet meer vast... Ik stuur deze kaart dus zekerweten terug. Ik heb geen 700 euro uitgegeven voor een standaard Ultra :(.

625 en 2,15 is dus niet genoeg :/, heb hem nu op 575 staan en 2000... nu duurt zo'n 15 min voordat ie weer vastloopt.. hopeloos dit.

MaxGfx wijzigde dit bericht 15-07-2007 18:30 (17%)

Reg. datum: 17 oktober 2005

hoeveel swap geheugen heb je vrij staan op je hardeschijf??

ik heb zelf ook 2 Gb ddr800 maar af en toe zit dat wel helemaal vol en gaat alles verder op het swap geheugen

geef die eens 800 a 1000Mb en kijken wat ie doet

Pagina: 1 2 3 4 5 6 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: