Reg. datum: 23 juli 2004
Reg. datum: 23 juli 2004
Ik heb op dinsdag 3 juli ook een XFX 8800 Ultra Extreme ontvangen en ondervind precies dezelfde problemen.
Windows draait prima, maar als een spel wordt opgestart gaat het mis. Soms draait een spel 5 minuten, een enkele keer 10. Problemen zijn:
-Artefacts
-Vreemde kleuren
-Bleed hangt geluid in een loop
-Kan nog wel met ctrl-alt-del naar windows
Als je het spel opnieuw tracht op te starten nadat het gecrasht is loopt het direct vast. Je moet eerst de PC geheel opnieuw opstarten voordat het weer werkt.
Ik heb dit alles geprobeerd met:
-Windows XP Pro 32
-Windows XP Pro 64
-Windows Vista Ultimate 32
-Windows Vista Ultimate 64
Drivers van XFX zelf, van Nvidia etc.
Met Rivatuner de fan op 100% lijkt een beetje te helpen, maar uiteindelijk hetzelfde gedonder.
De metalen delen van de koeler worden heel erg warm maar ik durf geen schatting te geven.
Getest met de spellen:
S.T.A.L.K.E.R
GRAW (meegeleverd met de XFX kaart)
Verdere samenstelling van het systeem:
CPU: Core2Duo E6600 (stock speed)
MB: GigaByte GA-P35C-DS3R
RAM: 4 GB (2x 2GB) OZC DDR2 PC6400
PSU: Corsair Voeding HX620 620 Watt
Getest met en zonder geluidskaart (Creative X-fi Extrememusic).
Ik heb uiteindelijk een Gforce 6800 in het systeem gezet en de spellen met precies dezelfde settings gespeeld om te kijken of dit wel werkte. Resultaat: Geen problemen! (Ok, het ging wat schokkerig maar dat is te verwachten met een oude kaart en hoge settings)
Wat waardeloos zeg!
Kaart is D.O.A. naar Salland terug
erg jammer. Nu maar hopen dat de volgende niet dezelfde problemen heeft.
Windows draait prima, maar als een spel wordt opgestart gaat het mis. Soms draait een spel 5 minuten, een enkele keer 10. Problemen zijn:
-Artefacts
-Vreemde kleuren
-Bleed hangt geluid in een loop
-Kan nog wel met ctrl-alt-del naar windows
Als je het spel opnieuw tracht op te starten nadat het gecrasht is loopt het direct vast. Je moet eerst de PC geheel opnieuw opstarten voordat het weer werkt.
Ik heb dit alles geprobeerd met:
-Windows XP Pro 32
-Windows XP Pro 64
-Windows Vista Ultimate 32
-Windows Vista Ultimate 64
Drivers van XFX zelf, van Nvidia etc.
Met Rivatuner de fan op 100% lijkt een beetje te helpen, maar uiteindelijk hetzelfde gedonder.
De metalen delen van de koeler worden heel erg warm maar ik durf geen schatting te geven.
Getest met de spellen:
S.T.A.L.K.E.R
GRAW (meegeleverd met de XFX kaart)
Verdere samenstelling van het systeem:
CPU: Core2Duo E6600 (stock speed)
MB: GigaByte GA-P35C-DS3R
RAM: 4 GB (2x 2GB) OZC DDR2 PC6400
PSU: Corsair Voeding HX620 620 Watt
Getest met en zonder geluidskaart (Creative X-fi Extrememusic).
Ik heb uiteindelijk een Gforce 6800 in het systeem gezet en de spellen met precies dezelfde settings gespeeld om te kijken of dit wel werkte. Resultaat: Geen problemen! (Ok, het ging wat schokkerig maar dat is te verwachten met een oude kaart en hoge settings)
Wat waardeloos zeg!
Kaart is D.O.A. naar Salland terug