The fate of all mankind I see is in the hands of fools.
Last.fm
Dat klopt. En ze hebben ook het step-up program. Ook erg interessant, helaas kun je dat maar één keer gebruiken.quote:Koeitje schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:34:
Ik geloof trouwens dat eVGA garantie bied, zelfs al schroef je er een andere koeler op. Pin me er niet op vast tho
http://www.evga.com/stepup/
Gigabyte GA-EP45-UD3P | Xeon X3350(Q9450) @3.6GHz | 2x 1GB (2GB) PC6400 Adata Vitesta Extreme Edition + 2x 2GB (4GB) G.Skill PC8000 @900MHz | HD4870X2 @stock | Dell 2709w 27" monitor | Dell PERC 5/i met 2x4 Sam. spinp. 500GB@RAID5 | X-Fi Music Edition
Ik wil overigens wel bij deze kaart blijven omdat ie toch hele goeie specs heeft (standaard), afgezien van het koelingsprobleem. Domme pech zou ervoor gezorgd kunnen hebben dat uitgerekend ik 2 defecte kaarten heb gekregen óf dat Alternate een complete serie heeft gekregen die niet lekker is.
Mijn eerdere ervaringen met XFX zijn ook goed. Dus wat dat aangaat hóef ik niet persee over naar een ander merk (alleen als dit 1 van de laatste opties is).
@ Koeitje: kijk, dat klinkt interessant. Maar hoe zijn de meningen over eVGA (in het algemeen)?
@ Gurneyhck: linkje werkt bij mij niet (IE danwel FF)
Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :) Metal's Farmpje | AutoFans | GarageTest
dit staat er ongeveer:
Welcome to the EVGA Step-Up™ Program. In order to give our customers the greatest amount of flexibility when purchasing EVGA video cards, we have instituted the EVGA Step-Up™ Program. Participants will be allowed, for one time only, to trade in their existing EVGA video card and upgrade to a select greater performing video card. Not all customers will be eligible for this program.
The Step Up Program is not for corporate use, please read the following terms and conditions for full details. If you still have further questions or concerns, please visit the Official Step-Up FAQ.
Before you can begin a Step-Up Request, you must meet the following conditions:
1. Read and accept the EVGA Step-Up™ Terms and Conditions
2. Register your EVGA product online
If you have any questions about the EVGA Step-Up™ Program, please contact our Customer Service or by calling 888-880-EVGA (3842) option 1. EVGA Customer Service can be reached anytime Monday through Friday, between the hours of 9:00AM to 5:30PM PST.
eVGA is één van de beste (zo niet beste) merken voor nVidia kaarten. Ze hebben echt een suppersupport. Dat is ook één van de enige dingen waarin die retaillers zich kunnen veronderscheiden. Je betaalt meestal wel 2 tientjes meer, maar je bent wel gegarandeerd van goede support.
En met dat step-up program kun je dus je videokaart inleveren en een betere kopen d.m.v. een bedrag bij te leggen. Je krijgt dan veel meer terug voor je oude videokaart dan dat je via V&A, marktplaats etc. zou krijgen.
Gigabyte GA-EP45-UD3P | Xeon X3350(Q9450) @3.6GHz | 2x 1GB (2GB) PC6400 Adata Vitesta Extreme Edition + 2x 2GB (4GB) G.Skill PC8000 @900MHz | HD4870X2 @stock | Dell 2709w 27" monitor | Dell PERC 5/i met 2x4 Sam. spinp. 500GB@RAID5 | X-Fi Music Edition
Bedankt voor dit bericht ik ga nu dus niet meer zomaar voor de goedkoopste (wat me op het moment geen windeieren heeft gelegd) maar voor wat meer geld en het idee dat je later meer voor je kaart vangt, doet eVGA dit al lang zo? En geldt het wel in NL? Iemand ervaring?quote:Gurneyhck schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:45:
Bij mij wel hoor!![]()
dit staat er ongeveer:
Welcome to the EVGA Step-Up™ Program. In order to give our customers the greatest amount of flexibility when purchasing EVGA video cards, we have instituted the EVGA Step-Up™ Program. Participants will be allowed, for one time only, to trade in their existing EVGA video card and upgrade to a select greater performing video card. Not all customers will be eligible for this program.
The Step Up Program is not for corporate use, please read the following terms and conditions for full details. If you still have further questions or concerns, please visit the Official Step-Up FAQ.
Before you can begin a Step-Up Request, you must meet the following conditions:
1. Read and accept the EVGA Step-Up™ Terms and Conditions
2. Register your EVGA product online
If you have any questions about the EVGA Step-Up™ Program, please contact our Customer Service or by calling 888-880-EVGA (3842) option 1. EVGA Customer Service can be reached anytime Monday through Friday, between the hours of 9:00AM to 5:30PM PST.
eVGA is één van de beste (zo niet beste) merken voor nVidia kaarten. Ze hebben echt een suppersupport. Dat is ook één van de enige dingen waarin die retaillers zich kunnen veronderscheiden. Je betaalt meestal wel 2 tientjes meer, maar je bent wel gegarandeerd van goede support.
En met dat step-up program kun je dus je videokaart inleveren en een betere kopen d.m.v. een bedrag bij te leggen. Je krijgt dan veel meer terug voor je oude videokaart dan dat je via V&A, marktplaats etc. zou krijgen.
Poison Ivy 182: Intel C2Q 9450 - 2GB OCZ PC12800 - 1 x 32GB Raptor, 1 x 1TB F1- Asus P5Q3 - Club3D HD4870X2 - Antec P182
Wat je hebt gekopieerd, klinkt interessant... maar je moet al wél een eVGA kaart hebben
Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :) Metal's Farmpje | AutoFans | GarageTest
Je bedoelt illegaal op de naam van je zusjequote:Gurneyhck schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:54:
Vroeger (anderhalf jaar geleden) was het nog niet in europa. Nu sinds een klein jaar wel geloof ik. Je moet ff de Evga site omspitten, valt vast wel meer over te vinden. Maar zoals ik het nu begrijp kan je maar één keer in je leven overstappen. Nu kan je dat natuurlijk ook op iemand anders zijn naam doen...maar toch.
Ik zou het wel weten als ik de topic starter was beetje Alternate ompraten en zorgen dat je een eVGA vervanging krijgt!
Poison Ivy 182: Intel C2Q 9450 - 2GB OCZ PC12800 - 1 x 32GB Raptor, 1 x 1TB F1- Asus P5Q3 - Club3D HD4870X2 - Antec P182
De 8800's die ze wél voeren hebben allen mindere specs dan deze en op zich loopt deze kaart ook goed (op het koelingsprobleem na dan
Ik vind het alleen ontzettend jammer dat de enige reactie van XFX zelf waren:
en een uitleg hoe ik mijn serienummer in hun systeem moest invoeren (een getal moest een letter voorstellen...). De rest van mijn vragen en opmerkingen zijn onbeantwoord gebleven, erg jammerquote:Heb je wel de voltage's van je geheugen en proc goed staan?
Last.fm
Het jammere is dan dat als hij Arties gaat vertonen die niet meer weg gaan, je helemaal geen garantie meer hebquote:Koeitje schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 16:54:
Anders neem je gewoon een andere Ultra en ga hem zelf OC-en?
MSI Geforce 9800GTX+ Plus OC @760/2300 (wordt nog verder OC'ed)/ C2D E8400 @ 3.1Ghz / 2Gb OCZ Titanium Ram @800Mhz / M620 / Coolermaster CM690 / Gigabyte P45 Ds3 My.tnet pf http://tweakers.net/gallery/219112 .
Ze kunnen toch niet zien dat je OC-ed hebt (behalve als je GPU een grote zwarte vlek isquote:rickyy schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 17:26:
[...]
Het jammere is dan dat als hij Arties gaat vertonen die niet meer weg gaan, je helemaal geen garantie meer heb
Last.fm
Het geval is dat ik afgelopen vrijdag weer bij mijn vrienden van Alternate ben geweest met nummer 2.
Deze hebben ze getest met de ATi-Tool en 3dMark2006.
De ATi-Tool heeft de kaart opgestookt naar 95klein nulletjeC, zonder enkel probleem.
Ook 3dMark liep ie glansrijk door...
Helaas hadden ze geen games op het testsysteem staan... en wellicht had ik daar op moeten aandringen want eenmaal thuisgekomen en zelf ook die 2 tests (nogmaals) uitgevoerd te hebben (waar ie glansrijk doorheen kwam *sigh*), startte ik FarCry maar weer eens.
Inmiddels ben ik erachter gekomen dat de artifacts in FarCry veroorzaakt worden door de drivers, dus daar kijk ik even overheen... maar nog geen 3 minuten later sloeg mijn hele systeem weer vast (yup, RivaTuner was (weer) disabled).
Jullie kunnen begrijpen dat ik nu behoorlijk sjago ben...
Bij Alternate zeiden ze nog dat het eventueel aan mijn voeding kan liggen (hoewel ik dat erg sterk betwijfel omdat ik de hele nacht door kan gamen ALS ik maar die fan op >90% zet
Een ander voorstel van Alternate was om mijn systeem weer volledig te de-assemble'n en maandag daar af te leveren voor een totaal test. Nu voel ik daar weinig voor omdat ik van mening ben dat een systeem er niet beter van wordt, van dat in- en uit-elkaar halen... Ik neem dus maandag mijn systeem, geassembleerd, mee en laat het ze gewoon zien, wat ik thuis ervaar.
Mijn vermoeden is, na de tests van Alternate, dat het geheugen van de XFX niet goed is, of niet goed gekoeld wordt. Zoals jullie, wellicht, weten is het test-schermpje van de ATi-Tool niet erg groot en daarom vermoed ik dat niet al het geheugen van mijn graka aangesproken wordt.
Ik hou dus nog maar even vol... hopend op betere tijden
Yori
Nog even een ouwe koe uit de sloot vissen....quote:Koeitje schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 03:04:
78c is niet te warm hoor! Mijn kaart wordt 83c in atitool.
Denk dat het geheugen brak is, RMA sturen dus die hap
Die temp is dus van je GPU diode heb ik gezien. Die wordt altijd warmer dan de GPU zelf (kan zo maar ~10/20 graden verschil in zitten. Dat moet je dus wel even meenemen in je waarnemingen
dion_b wijzigde dit bericht 02-07-2007 23:37 (21%)
Mijn vrienden van Alternate zijn uiterst coulant geweest en hebben op allerlei mogelijke manieren meegeholpen en meegedacht... hier kunnen verschillende bedrijven nog een voorbeeld aan nemen
Test 1 achter de rug... ziet er goed uit... FarCry heeft nog wel arti's (maar dat is een bekend driverprobleem) maar heb net bijna een half uur zitten gamen, zonder te crashen/freez-up !!
Ik ga Battlefield2142 en Colin McRae Dirt nog ff proberen...
I'll be back...
Atitool roept volgens mij gewoon al je gddr3 geheugen aan.quote:MetalRush schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:32:
En we zijn weer een nieuwe kaart rijker... nummer 3 zit, sinds vanmiddag/-avond, fijn in mijn kastje gemonteerd... let the testing commence
Mijn vrienden van Alternate zijn uiterst coulant geweest en hebben op allerlei mogelijke manieren meegeholpen en meegedacht... hier kunnen verschillende bedrijven nog een voorbeeld aan nemen![]()
Test 1 achter de rug... ziet er goed uit... FarCry heeft nog wel arti's (maar dat is een bekend driverprobleem) maar heb net bijna een half uur zitten gamen, zonder te crashen/freez-up !!![]()
Ik ga Battlefield2142 en Colin McRae Dirt nog ff proberen...
I'll be back...
Crashes, freezes kunnen ook door de 158.22 driverset komen. (ik zeg niet dat je die gebruikt, maar doe dat dus ook niet.)
Dat Farcry Arti's geeft vind ik erg vreemd, volgens mij hoort dat gewoon normaal te werken hoor.
Offtopic: Hier mag ook wel even gezegd worden dat de service van Alternate in dit geval uitstekend is...
Ik zag dat je dat overal gedaan had, maar ik wilde dat ook nog even kwijt!
HugoBoss1985 wijzigde dit bericht 04-07-2007 17:07 (10%)
Procase Zirco | LC Power 650 | Asus P5Q | Intel E5200 @ 4 ghz 333x12 1.384 volt | Twintech 9600GT @ 725/950/1812 | Creative X-Fi XtremeGamer | 2 Gig Crucial Ballistix Tracers @ 800 4-4-4-12 2t | 2x Samsung Spinpoint F1 750 @ RAID 0
dion_b moet niet zo mompelen... gaan je mondhoeken van hangen
* MetalRush begrijpt de hint... * MetalRush belooft beter op te letten in de toekomst...
Nummer 3 gaat ook gewoon terug... wat een ramp
Nooit geen XFX meer voor mij.
Hopelijk wil Alternate deze kaart (voor de laatste keer) omwisselen voor een Asus 8800 Ultra want ik ben het helemaal zat met dit XFX-gedonder
Gister zocht ik nog even op Google en vond volgende draadje:
XFX 8800 ULTRA XXX Problem @ Hexus.net. Toeval wil dat dit figuur dezelfde spelletjes speelt en dezelfde problemen ervaart. Opmerkelijk vind ik dat zijn systeem-config écht heel anders is:
En het uitblijven van enige reactie van XFX's zijde vind ik echt zwaar waardeloosquote:XP Corp SP2
Amd x2 4800+
Abit KN8 Ultra
2gb Corsair XMS
150gb Raptor
X-fi fatality
OCZ 700w PSU
samsung Dvd rom
nec dvd+rw
@ HugoBoss1985: dat heb ik ook (overal) gedaan
Maar wil het nog wel een keer doen hoor
@ Alternate:
MetalRush wijzigde dit bericht 04-07-2007 16:50 (10%)
Als ik hem terugklok naar 972 (de volgende stap terug, aangezien 8800's in stappen gaan... van 1000mhz) is er dus niets aan de hand een loopt Atitool verder zonder arti's te geven.
HugoBoss1985 in "Beeldfouten 8800 GTX OC?"
Procase Zirco | LC Power 650 | Asus P5Q | Intel E5200 @ 4 ghz 333x12 1.384 volt | Twintech 9600GT @ 725/950/1812 | Creative X-Fi XtremeGamer | 2 Gig Crucial Ballistix Tracers @ 800 4-4-4-12 2t | 2x Samsung Spinpoint F1 750 @ RAID 0
Gelukkig zijn de ''standaard'' GTX-en wel allemaal goed
Jorn1986 wijzigde dit bericht 04-07-2007 20:06 (16%)
Maar ik vind je voeding ook wel heel erg verdacht om eerlijk te zijn .
BTW dit is de voeding die ik gebruik voor mijn Asus 8800 GTX

Wat ik er wel bij wil vermelden is dat het allemaal best wel warm word inderdaad soms is het best wel heet als je ff met je vinger aan de achterkant de uitlaat van de kaart voelt.
Jeetje man dan vraag je je echt af hoe die chip van binnen moet gloeien ahahhahah
Dus tja als de maker van je kaart het allemaal niet so serieus neemt dan kan het best wel eens dat het in de zomer tijdens een hitte golf allemaal ontploft .
Vandaar dat ik kwa video kaarten altijd voor Asus ga.
En geheugen altijd voor Corsair.
En moederborden altijd Asus.
Ik had eerst een Antec 500 wat maar die trok het pas als ik wat dingen uit mijn kast haalde
En ja ik wil wel 4 harde schijfen enzo.
Global Verwarming zal op den duur de Centrale Verwarming vervangen en dat is goed voor het mileu !!!
Mijn 1e kaart bleek ook DOA te zijn en is retour XFX (uiteraard via Alternate).
@ mmxmmx: welke softwarefout moet ik dan aan denken? Drivers, OS, game, .... ?
En kun je eens onderbouwen waarom jij mijn voeding 'verdacht' vindt? Wat ik namelijk verdacht vind, is dat mijn systeem stabiel is op het moment dat ik de cooler van de graka op >90% zet...
Ik blijf ook meer en meer mensen ontdekken met gelijksoortige problemen, zoals ook hier. Dat draadje is aangemaakt door dezelfde vent die het draadje geopend heeft waar ik hierboven weer een link van heb gepost.
Zo zijn er nog een aantal... ik ben maar begonnen met een 'dossiertje' aan te leggen in geval dat XFX gaat tegenspartelen
Nadat het mis ging met mijn Antec ben ik wat reviews zoals deze gaan bekijken http://www.virtual-hideou...orsair_HX620w/index.shtml en heb toen een keuze gemaakt.
Maar het kan natuurlijk gewoon toeval zijn maar er staat dan wel weer een reclame banner van jou voeding boven de review van mijn voeding die word vergeleken met een paar top voedingen en die van jou zit daar niet bij ondanks die vette banner boven het begin van de review.
Tja wat ik ook wel eens heb gehad is als ik een windows installeer op een systeem met defecte hardware of een bios die niet goed werkt ofzo en dan gaande weg het probleem oplos door de defecte hardware te vervangen het systeem nog steets niet lekker stabiel draait en dan blijkt later dat er tijdens de installatie een paar DDL files niet goed zijn geinstalleerd of corrupt zijn geraakt in die windows.
Dan heb ik dus het probleem wel opgelost maar heb ik weer andere problemen die veroorzaakt zijn door mijn oude probleem
Vandaar dat het nog steets ook wel eens een software probleem kan zijn.
Hoe dan ook ALS die kaarten van dat merk echt te warm worden wat ik ook niet helemaal uitsloot in mijn antwoord op je topic dan is het wel een gruwlijk slecht merk wat je in de toekomst beter kan vermijden o ja en die gast die je dat merk heeft aangeraden moet je dan ook mijden als kiespijn
Ik hoop dat je het genoeg onderbouwd vind
mmxmmx wijzigde dit bericht 06-07-2007 04:55 (9%)
Global Verwarming zal op den duur de Centrale Verwarming vervangen en dat is goed voor het mileu !!!