Is die ook zonder Experiabox te gebruiken?Barre73 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 17:37:
Uiteraard geen repeater aangezien je deze ook met een UTP kabel aan de EB verbindt (of die switch natuurlijk). Het is dus een AP met hetzelfde SSID.
Ik zit erover na te denken om over te stappen op Glasvezel van KPN. Nu heb ik een 50/50 alles in 1 abbo bij Vodafone Thuis en bij KPN is het standaard alles in 1 abbo 50/5. Veel minder upload dus. Nu gebruik ik internet vooral om te surfen, filmpjes kijken, heel af en toe een online game, streamen van pc naar ps3 via ps3mediaserver om series te kijken, via de ps3 netflix te kijken en heel af en toe upload ik een youtube video. Heeft het KPN abbo dan genoeg uploadsnelheid voor mijn gebruikerswensen?
Hij is bedoeld om een bestaand WiFi netwerk te versterken/uit te breiden dus je zal em dan op een andere router moeten aansluiten maar dat zal vast wel kunnen ja. Is ook gewoon in winkels verkrijgbaar.servies schreef op donderdag 09 april 2015 @ 19:24:
[...]
Is die ook zonder Experiabox te gebruiken?
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Lijkt me wel aangezien je alleen YouTube noemt als upload. Al het andere is download. Misschien die online game ook nog wat upload.Doofus schreef op donderdag 09 april 2015 @ 19:45:
Ik zit erover na te denken om over te stappen op Glasvezel van KPN. Nu heb ik een 50/50 alles in 1 abbo bij Vodafone Thuis en bij KPN is het standaard alles in 1 abbo 50/5. Veel minder upload dus. Nu gebruik ik internet vooral om te surfen, filmpjes kijken, heel af en toe een online game, streamen van pc naar ps3 via ps3mediaserver om series te kijken, via de ps3 netflix te kijken en heel af en toe upload ik een youtube video. Heeft het KPN abbo dan genoeg uploadsnelheid voor mijn gebruikerswensen?
Maar je hebt sowieso de eerste 6 maanden gratis een upgrade naar 100/100 en die kan je daarna gratis stoppen.
Kan ik dat ook ergens terugvinden op de website?Barre73 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 20:09:
[...]
Lijkt me wel aangezien je alleen YouTube noemt als upload. Al het andere is download. Misschien die online game ook nog wat upload.
Maar je hebt sowieso de eerste 6 maanden gratis een upgrade naar 100/100 en die kan je daarna gratis stoppen.
Tijdens het bestellen via de volgende linkDoofus schreef op donderdag 09 april 2015 @ 20:12:
[...]
Kan ik dat ook ergens terugvinden op de website?
https://bestellen.kpn.com...aard/alles-in-1/standaard

Ik hoor het momenteel minstens 1 keer per uur in de radioreclames :-)
En bij KPN is het altijd zo dat je kosteloos mag downgraden met dit soort acties.
En bij KPN is het altijd zo dat je kosteloos mag downgraden met dit soort acties.
[ Voor 37% gewijzigd door Barre73 op 09-04-2015 21:00 ]
Ik wil mijn ExperiaBox v8 vervangen door een andere router (nog zoekende) omdat ik de wifi niet zo best vind, in mijn appartement heb ik in mijn slaapkamer al geen bereik, helaas kan de router ook niet echt op een andere plek zetten.
Ik vroeg mij af waar ik rekening mee moet houden met de instellingen op een nieuwe router?
Kan ik de experiabox v8 helemaal verhalen of moet ik daar de andere router op aansluiten.
Ik heb een all-in-one glasvezel abbo 500/500 van kpn, maak geen gebruik van telefonie.
Ik heb 2 unmanaged switches eraan hangen.
als ik het goed begreep moet ik de Vlans instellen
ip4 = iptv
ip6 = internet
Ik vroeg mij af waar ik rekening mee moet houden met de instellingen op een nieuwe router?
Kan ik de experiabox v8 helemaal verhalen of moet ik daar de andere router op aansluiten.
Ik heb een all-in-one glasvezel abbo 500/500 van kpn, maak geen gebruik van telefonie.
ip4 = iptv
ip6 = internet
[ Voor 16% gewijzigd door Zaratrass op 10-04-2015 08:39 ]
Hier kan je zelf de keuze in maken, omdat je al een managed switch hebt kan je kiezen om de switch de vlan's te laten splitsen en vervolgens naar een willekeurige router met PPoe verbindingmanii schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 08:35:
Ik wil mijn ExperiaBox v8 vervangen door een andere router (nog zoekende) omdat ik de wifi niet zo best vind, in mijn appartement heb ik in mijn slaapkamer al geen bereik, helaas kan de router ook niet echt op een andere plek zetten.
ip4 = iptv
ip6 = internet
of je kan de kabel van het FTU naar een router laten gaan en daar de VLAN's verdelen, dit kan niet elke router (wel steeds meer, maar vooral goedkope consumenten routertjes doen dit niet out of the box)
Wel moet je je afvragen of dit wel een oplossing is voor jou. Als je alleen maar problemen hebt met de wifi verbinding zou je nog een ander kanaal kunnen proberen. Of zou je met alleen 1 (of meerdere) accespoint's afkunnen.
Ik denk dat ik voor iets ga als een Asus RT-AC66U, ook om mijn interne netwerk sneller te maken.incomer schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 08:48:
[...]
Hier kan je zelf de keuze in maken, omdat je al een managed switch hebt kan je kiezen om de switch de vlan's te laten splitsen en vervolgens naar een willekeurige router met PPoe verbinding
of je kan de kabel van het FTU naar een router laten gaan en daar de VLAN's verdelen, dit kan niet elke router (wel steeds meer, maar vooral goedkope consumenten routertjes doen dit niet out of the box)
Wel moet je je afvragen of dit wel een oplossing is voor jou. Als je alleen maar problemen hebt met de wifi verbinding zou je nog een ander kanaal kunnen proberen. Of zou je met alleen 1 (of meerdere) accespoint's afkunnen.
En ik wil ook gast netwerken testen. (Wil mijn ICT kennis weer oppakken)
Mijn switches zijn unmanaged, dus ik kan er weinig mee
Andere kanalen op de wifi heb ik ook al getest, ik weet niet of dit in mijn situatie de oplossing gaat worden omdat ik in een appartement complex woon. (wel in een hoekje dus qua verbindingen valt het me nog mee)
Als het goed is moet het met die router wel werken ja (even snel gekeken of het VLAN + PPPoe ondersteuning heeft). Al zou ik als je echt je ICT kennis weer wilt oppakken voor een aparte router + acces point gaan en dan in de richting van Ubiquiti / Mikrotik. Daar kan je echt alles in stellenmanii schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 08:54:
[...]
Ik denk dat ik voor iets ga als een Asus RT-AC66U, ook om mijn interne netwerk sneller te maken.
En ik wil ook gast netwerken testen. (Wil mijn ICT kennis weer oppakken)
Mijn switches zijn unmanaged, dus ik kan er weinig mee
Andere kanalen op de wifi heb ik ook al getest, ik weet niet of dit in mijn situatie de oplossing gaat worden omdat ik in een appartement complex woon. (wel in een hoekje dus qua verbindingen valt het me nog mee)
Maar met die Asus gaat het waarschijnljk ook prima werken (zelf geen ervaringen mee)
Hangt er vanaf of je puur een router wil zetten of router + managed switch. Waar je rekening mee moet houden is als je alleen een router wilt zetten zonder managed switch om PPPoE en VLAN ondersteuning te hebben, en uiteraard voor je zelf even nagaan qua poorten etc of het een beetje uitkomt. Als je router + managed switch doet, hoeft je router alleen PPPoE ondersteuning te hebben. In het laatste geval vind ik wel dat het netwerk er een stuk beter uit ziet en laat ik de router puur zorgen voor internet en niet ook nog VLAN afsplitsing van bijvoorbeeld tv, telefoon en internet.manii schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 08:35:
ip4 = iptv
ip6 = internet
De Experiabox kan helemaal weg als je geen telefoon hebt, als je wel telefoon hebt dan blijft ie alleen voor telefoon.
heb even opgezocht de asus RT-AC66U kan PPPoE en VLAN aan.laugh schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:23:
[...]
Hangt er vanaf of je puur een router wil zetten of router + managed switch. Waar je rekening mee moet houden is als je alleen een router wilt zetten zonder managed switch om PPPoE en VLAN ondersteuning te hebben, en uiteraard voor je zelf even nagaan qua poorten etc of het een beetje uitkomt. Als je router + managed switch doet, hoeft je router alleen PPPoE ondersteuning te hebben. In het laatste geval vind ik wel dat het netwerk er een stuk beter uit ziet en laat ik de router puur zorgen voor internet en niet ook nog VLAN afsplitsing van bijvoorbeeld tv, telefoon en internet.
De Experiabox kan helemaal weg als je geen telefoon hebt, als je wel telefoon hebt dan blijft ie alleen voor telefoon.
Dus ik ga eerst nog even voor unmanged. mocht het niet werken kan ik altijd nog een managed switch aanschaffen.
Denk dat ik me opstelling alsvolgt ga doen.
Router aansluitingen (asus RT-AC66U)
1x 5 poort unmaged (TP-Link TL-SG1005D)
1x 8 poort umanged (TP-Link TL-SG1008D)
8 poort unmaged
2x Tv kpn box
Marantz receiver
Nuc
xbox360
smart tv
5poort unmaged
PC
Laptop(soms)
NAS
wifi
2 x iphone
1x LG nexus 5
1x printer HP
2x ipad
smart TV
3x laptop
Me nas ga ik testen of het sneller werkt op me switch of router.
Jou opstelling gaat niet werken .manii schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 12:27:
[...]
heb even opgezocht de asus RT-AC66U kan PPPoE en VLAN aan.
Dus ik ga eerst nog even voor unmanged. mocht het niet werken kan ik altijd nog een managed switch aanschaffen.
Denk dat ik me opstelling alsvolgt ga doen.
Router aansluitingen (asus RT-AC66U)
1x 5 poort unmaged (TP-Link TL-SG1005D)
1x 8 poort umanged (TP-Link TL-SG1008D)
8 poort unmaged
2x Tv kpn box
Marantz receiver
Nuc
xbox360
smart tv
5poort unmaged
PC
Laptop(soms)
NAS
wifi
2 x iphone
1x LG nexus 5
1x printer HP
2x ipad
smart TV
3x laptop
Me nas ga ik testen of het sneller werkt op me switch of router.
De asus doet niet aan vlan mac binding, hierdoor krijg je 1 (of meerdere) poorten toegewezen die op vlan4 gebridged worden. Waardoor je OF internet hebt op de switch, OF iptv. Als je een managed switch haalt zou dit wel kunnen want die splitst ze dan.
Gisteren heb ik een ander modem gekregen van KPN, omdat mijn oude wel 500mb down haalde, maar met up bleef steken rond de 90mb
Dat probleem is opgelost met het nieuwe modem (ZTE H368N). Echter wat me tegenvalt van het nieuwe modem is dat je praktisch geen aanpassingen kan maken aan je DHCP settings.
Enige wat je aan kan passen is het begin en einde van de Range, maar bijvoorbeeld geen ander subnet, of waar het in mijn geval eigenlijk om gaat, andere DNS
Iemand bekend met deze beperking, wellicht een oplossing?
Dat probleem is opgelost met het nieuwe modem (ZTE H368N). Echter wat me tegenvalt van het nieuwe modem is dat je praktisch geen aanpassingen kan maken aan je DHCP settings.
Enige wat je aan kan passen is het begin en einde van de Range, maar bijvoorbeeld geen ander subnet, of waar het in mijn geval eigenlijk om gaat, andere DNS
Iemand bekend met deze beperking, wellicht een oplossing?
Wat zou ik dan op die managed dan moeten instellen?incomer schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 13:35:
[...]
Jou opstelling gaat niet werken .
De asus doet niet aan vlan mac binding, hierdoor krijg je 1 (of meerdere) poorten toegewezen die op vlan4 gebridged worden. Waardoor je OF internet hebt op de switch, OF iptv. Als je een managed switch haalt zou dit wel kunnen want die splitst ze dan.
Maar als ik de tvs op de Router aansluit kan het wel?
[ Voor 5% gewijzigd door Zaratrass op 10-04-2015 14:28 ]
Als je een switch nodig hebt omdat je geen 2 kabels kan trekken naar die plek zou je als volgt kunnen doen (voorbeeldje):manii schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 14:20:
[...]
Wat zou ik dan op die managed dan moeten instellen?
Switch 1 trunk port met vlan 4(tagged) en 1 (als 1 intern je internet vlan is), dan op switch2 ook een trunk port met vlan 4(tagged) en vlan 1.
Vervolgens stel je op switch 2 de poorten in, daar moeten bijvoorbeeld 2 IPTV poorten bij komen dus doe je poort 4/5 vlan 4 untagged, en port 2/3 vlan 1 untagged. Dan kan je je KPN boxen op poort 4/5 zetten en de xbox etc op poort 2/3
Dit is een klein voorbeeldje om een idee te geven, goedkoper is om gewoon een 2de kabel te trekken waar vlan 4 over gaat
EDIT:
Over tv's op de router ja dat gaat werken als je de poort gewoon aan de bridge toevoegt, weet niet precies hoe dat werkt op die ASUS maar dat moet zeker kunnen ja.
[ Voor 9% gewijzigd door incomer op 10-04-2015 14:32 ]
Thanksjermain schreef op donderdag 09 april 2015 @ 20:44:
[...]
Tijdens het bestellen via de volgende link:
https://bestellen.kpn.com...aard/alles-in-1/standaard
[afbeelding]
Ik heb al tijden een oude router als AP voor extra WIFI bereik achter de v8 staan. Kan ik de resterende LAN poorten op deze router ook 'gewoon' als switch gebruiken? Ik wil er eigenlijk een HMB2260 en 2 netwerk spelers achter hangen. Deze laatste lijkt me geen punt, maar moet ik nog ergens rekening mee houden om de IPTV (multicast instelleingen e.d.?) goed te laten lopen. Naast dat IPTV werkt is het natuurlijk van belang dat alle spelers/netwerk sources elkaar blijven zien.
IPTV gaat niet zomaar werken, als je een router er achter hangt als AP, dan zal je hooguit het internet VLAN hebben.
Beste Tweakers,
Even een vraag waarvan ikzelf na lang Googlen niet uitkom.
In mijn nieuw gekochte huis hangt een Genexis Type FXP-10 (deze). Ik heb KPN glasvezel besteld begin deze maand en als het goed is komt voor het weekend het aansluit pakket.
Echter vraag ik mij nu af of dit zelf te installeren is. Ik heb het ding al even bekeken en ik zag geen duidelijke aansluitingen voor de WAN naar de Experiabox en ook een stroomkabel ontbreekt volledig (ik zie ook geen aansluiting hiervoor), waarschijnlijk meegenomen door de vorige bewoner.
23 april verhuis ik en ik zou graag internet en tv hebben uiteraard, vandaar dat ik hier al even kom vragen of dit wel goedkomt.
Moet ik het kastje openmaken? Er zit door het pinnetje een soort draadje met een soort knopje doorheen, dus het leek mij dat dit niet bedoeld was om zelf open te maken, maar wachten op een KPN monteur doe ik liever ook niet, die zijn er natuurlijk nooit meer op tijd.
Ik hoop dat iemand mij wat duidelijkheid kan verschaffen over bovenstaand, zodat ik hopelijk dit weekend hem zelf kan aansluiten of dat ik alsnog z.s.m. de KPN moet inschakelen om een monteur te laten komen.
Alvast bedankt!
Matthijs
Even een vraag waarvan ikzelf na lang Googlen niet uitkom.
In mijn nieuw gekochte huis hangt een Genexis Type FXP-10 (deze). Ik heb KPN glasvezel besteld begin deze maand en als het goed is komt voor het weekend het aansluit pakket.
Echter vraag ik mij nu af of dit zelf te installeren is. Ik heb het ding al even bekeken en ik zag geen duidelijke aansluitingen voor de WAN naar de Experiabox en ook een stroomkabel ontbreekt volledig (ik zie ook geen aansluiting hiervoor), waarschijnlijk meegenomen door de vorige bewoner.
23 april verhuis ik en ik zou graag internet en tv hebben uiteraard, vandaar dat ik hier al even kom vragen of dit wel goedkomt.
Moet ik het kastje openmaken? Er zit door het pinnetje een soort draadje met een soort knopje doorheen, dus het leek mij dat dit niet bedoeld was om zelf open te maken, maar wachten op een KPN monteur doe ik liever ook niet, die zijn er natuurlijk nooit meer op tijd.
Ik hoop dat iemand mij wat duidelijkheid kan verschaffen over bovenstaand, zodat ik hopelijk dit weekend hem zelf kan aansluiten of dat ik alsnog z.s.m. de KPN moet inschakelen om een monteur te laten komen.
Alvast bedankt!
Matthijs
Het grijze bovendeel met de witte voorkant kan eraf en vervangen worden voor een gelijkvormig deel, maar die is dan wel actief. Dus met stroomkabel en UTP contacten waarvandaan je de Experiabox aansluit.
Het wordt door Reggefiber niet aanbevolen dat bewoners dat zelf installeren maar het kan wel. Dan moet je echter wel het zegel verbreken (draadje met knopje dus)
Als het goed is zal dat deel ook in je KPN pakket zitten. Het was altijd zo dat een monteur (of van KPN, of van Reggefiber) dat installeerde. Dat is ook een tijdje anders geweest en dan mocht de klant het van KPN toch zelf doen. Hoe het nu is weet ik eigenlijk niet. Toch even met KPN bellen misschien en je verhaal uitleggen?
Het wordt door Reggefiber niet aanbevolen dat bewoners dat zelf installeren maar het kan wel. Dan moet je echter wel het zegel verbreken (draadje met knopje dus)
Als het goed is zal dat deel ook in je KPN pakket zitten. Het was altijd zo dat een monteur (of van KPN, of van Reggefiber) dat installeerde. Dat is ook een tijdje anders geweest en dan mocht de klant het van KPN toch zelf doen. Hoe het nu is weet ik eigenlijk niet. Toch even met KPN bellen misschien en je verhaal uitleggen?
Oeww..ik heb een tweetal Netgear GS105E en een GS108Ev2 en een GS018Ev3. Gaat dat wel goed werken met KPN.....oeff....ze komen vrijdag het kabeltje naar binnen brengen....vDorst schreef op woensdag 08 april 2015 @ 20:33:
Heeft iemand de Netgear GS108eV2 werkend met KPN? Zie wel GS105 op het forum.
Ik weet dat TV niet lekker zou kunnen werken. Maar standaard internet en telefoon werken niet eens.
Ik heb het een bekeken met wireshark. Ik zie netjes vat modem op vlan 6 en 7 een pppoe discovery doet.
Maar er lijkt maar niks terug te komen van KPN uit.
Ik weet nog of dat komt omdat de netgear elke seconde een "spanning tree" broadcast doet.
Ik heb het van de week ook even net met me openwrt routertje geprobeerd en dat werkte direct zoals verwacht.
Doel was gewoon de expiriabox te blijven gebruiken. Maar ik moet IPTV en LAN over 1 kabel sturen naar de woonkamer. Werkte al jaren goed icm Onsbrabantnet.
Maar KPN lijk ik niet eens de standaard dingen te kunnen doen met de Netgear.
Kijk hier kan ik wat meer mee, bedankt.Barre73 schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:05:
Het grijze bovendeel met de witte voorkant kan eraf en vervangen worden voor een gelijkvormig deel, maar die is dan wel actief. Dus met stroomkabel en UTP contacten waarvandaan je de Experiabox aansluit.
Als ik de goede spullen in huis krijg van KPN zal het hopelijk lukken, ze bieden namelijk gewoon zelf-installatie aan en je kan een monteur krijgen als het niet lukt, toch wel vreemd als ik jou zo hoor. In de instructie voor het aansluiten die ik al op internet had gevonden wordt ook alleen gerept over het feit dat je (and I quote): "De rode draad in de WAN van het glasvezelkastje moet stoppen".
Voor zover ik weet en mij bijstaat had de vorige bewoner ook glasvezel, maar dat zou wel betekenen dat hij zijn actieve deel weer heeft meegenomen, de 'dummy' heeft terugverplaatst en dit alles zonder het zegel te verbreken? Misschien heb ik dat dan toch verkeerd gezien, hoewel hij wel van die witte homeplugs van KPN had hangen.
Ik zal eerst het installatie pakket van KPN even afwachten, als ik dan nog twijfel dan bel ik ze gewoon weer. Als iemand in de tussentijd nog iets zinnigs kan zeggen over het zelf plaatsten van het actieve deel op dit glasvezelkastje dan hoor ik het graag.
Kan de vorige bewoner niet KPN via DSL hebben gehad? Is precies dezelfde apparatuur tenslotte.
Het is mij niet gelukt om de Netgear GS108Ev2 tussen NTU en de EB te plaatsen.TheVMaster schreef op maandag 13 april 2015 @ 23:08:
[...]
Oeww..ik heb een tweetal Netgear GS105E en een GS108Ev2 en een GS018Ev3. Gaat dat wel goed werken met KPN.....oeff....ze komen vrijdag het kabeltje naar binnen brengen....
Er achter lukt me wel en daar heb ik geen VLAN's meer nodig dus nu is het een normale switch.
En wat lukt er niet aan dan...? Kan me voorstellen dat TV het enige issue is? Heb op mijn netwerk een hele range aan VLANs en eigenlijk werkt dit verder zonder problemen.vDorst schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 08:49:
[...]
Het is mij niet gelukt om de Netgear GS108Ev2 tussen NTU en de EB te plaatsen.
Er achter lukt me wel en daar heb ik geen VLAN's meer nodig dus nu is het een normale switch.
@TheVMaster, het lukt me niet om NTU -> Netgear GS108ev2 -> EB. Netjes de vlans instellen.
Maar EB kon zich niet aanmelden.
Via wireshark gekeken. Ik zie netjes PPPoE discovery request voorbij komen van de EB maar geen reactie van KPN. Nog een keer met de poorten gehusseld maar het zelfde resultaat.
Ik heb het ook geprobeerd met me TP-Link wr1043nd met openwrt. En dat werkte meteen.
Mogelijk dat KPN niet meer reageert als er een switch aan hangt die "Spanning Tree" broadcast uitzend elke seconde.
Ik heb geen vlan's nodig door de EB flex poorten kan ik met standaard apparatuur overweg.
Maar EB kon zich niet aanmelden.
Via wireshark gekeken. Ik zie netjes PPPoE discovery request voorbij komen van de EB maar geen reactie van KPN. Nog een keer met de poorten gehusseld maar het zelfde resultaat.
Ik heb het ook geprobeerd met me TP-Link wr1043nd met openwrt. En dat werkte meteen.
Mogelijk dat KPN niet meer reageert als er een switch aan hangt die "Spanning Tree" broadcast uitzend elke seconde.
Ik heb geen vlan's nodig door de EB flex poorten kan ik met standaard apparatuur overweg.
Zou kunnen natuurlijk, misschien ook wel waarschijnlijk als het zegel er nog op zit. Prima dan kan de beste man hem ook niet gesloopt hebben.Barre73 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 08:04:
Kan de vorige bewoner niet KPN via DSL hebben gehad? Is precies dezelfde apparatuur tenslotte.
Nu hopen dat het spul er voor het weekend is, dan kan ik hem nog aansluiten voor de verhuizing. Moest al bellen, want hij had al binnen moeten zijn voor gisteren. "Oh, hij is inderdaad nog niet verstuurd zie ik". Nu met spoed verstuurd dus hopen dat het goed gaat. Iemand een idee of je een track & trace krijgt van het installatie pakket?
Ik overweeg het actie abonnement Alles-in-1 Premium te nemen voor de actieprijs van 35 euro per maand, incl. 100/100 glas, 6 maanden kosteloos.
Als ik na 6 maanden besluit te downgraden, ga ik een nieuw jaarcontract aan, volgens de KPN klantenservice. Argument: wijziging van hoofdpakket.
Uitleg:
* Upgrade mag na 1 maand
* Downgrade na 3 maanden
* Wijziging van pakketten/opties die je per maand aan/uit kan zetten hebben geen invloed op contractperiode
* Wijziging van hoofdpakket (Instap, Standaard, Premium) heeft verlenging van 1 jaar tot gevolg
Weet iemand waar ik dat laatste kan vinden, in de voorwaarden? Heb op de KPN site iig niets gevonden.
Als ik na 6 maanden besluit te downgraden, ga ik een nieuw jaarcontract aan, volgens de KPN klantenservice. Argument: wijziging van hoofdpakket.
Uitleg:
* Upgrade mag na 1 maand
* Downgrade na 3 maanden
* Wijziging van pakketten/opties die je per maand aan/uit kan zetten hebben geen invloed op contractperiode
* Wijziging van hoofdpakket (Instap, Standaard, Premium) heeft verlenging van 1 jaar tot gevolg
Weet iemand waar ik dat laatste kan vinden, in de voorwaarden? Heb op de KPN site iig niets gevonden.
Gister over op KPN glasvezel (kom vanaf XS4ALL glasvezel), middels mijn eigen pfSense logt blijkbaar automatisch in (met de credentials van XS4ALL, dus geen MAC-adres login oid). Het werkte ook nog, ik hoefde alleen maar de DNS aan te passen. Televisie moest even de Experiabox voor worden aangesloten, zodat op MijnKPN het abbo zichtbaar werd en de TV gegevens (nummer en pincode) ingevoerd konden worden.
Dus nu gewoon NTU -> Managed switch -> pfSense (vlan 6) en TV (vlan 4).
Nu maar hopen dat ze nog iets met Reverse DNS kunnen doen, bij XS4ALL kon dit gewoon in de web interface.
Dus nu gewoon NTU -> Managed switch -> pfSense (vlan 6) en TV (vlan 4).
Nu maar hopen dat ze nog iets met Reverse DNS kunnen doen, bij XS4ALL kon dit gewoon in de web interface.
[ Voor 13% gewijzigd door Step op 14-04-2015 14:17 ]
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
Ze hebben gelijk maar het kan slimmer. Neem een Instap pakket (of standaard) en upgrade dan alles via de losse opties tot je aan een Premium pakket zit. Die kan je na 6 maanden kosteloos downgraden met behoud van oude contractSansar schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 14:09:
Ik overweeg het actie abonnement Alles-in-1 Premium te nemen voor de actieprijs van 35 euro per maand, incl. 100/100 glas, 6 maanden kosteloos.
Uitleg:
* Upgrade mag na 1 maand
* Downgrade na 3 maanden
Als je wil zien hoe en wat moet je wel een bestelling gaan beginnen en pas helemaal aan het einde afbreken. Dan heb je alle mogelijkheden echt gezien,
Helaas, als ik die losse opties toevoeg aan b.v. Instap, dan is de prijs de eerste 6 maanden al ruim boven de 35 euro, dus geen actietarief.
Ik wil gewoon zo lang mogelijk zo veel mogelijk in het pakket tegen zo veel mogelijk en zo lang mogelijke korting
En daarna downgraden naar wat ik echt nodig heb...
Ik wil gewoon zo lang mogelijk zo veel mogelijk in het pakket tegen zo veel mogelijk en zo lang mogelijke korting
En daarna downgraden naar wat ik echt nodig heb...
[ Voor 38% gewijzigd door Sansar op 14-04-2015 14:31 ]
Kijken of Rolando582 wil reageren... Die kwam met die oplossing en hij werkt bij de KS.
Hallo,
Ik stap op 12 mei over op KPN glasvezel waar ik nu van telfort afkom. Nu ben ik mij aan het orienteren op een eigen router in te zetten. Heb wat artikelen gelezen waaronder netwerkje.com. Wat ik mij afvraag is het volgende mogelijk?
Ik wil een mikrotik of Ubiquiti EdgeRouter kopen. Op één poort van de router wil ik dan de experia box configureren(VLAN 4 en 7) op een andere poort VLAN6 voor internet toegang, hier hang ik dan een managed switch aan Nu heb ik het idee om ook meteen om mijn servers en clients te scheiden dmv vlan (100 voor server en 200 voor client), kan dat in deze setup? En hoe zou ik dat moeten doen? Heb een edimax 24 ports switch, ook een TP link 8 ports managed switch.
Ik stap op 12 mei over op KPN glasvezel waar ik nu van telfort afkom. Nu ben ik mij aan het orienteren op een eigen router in te zetten. Heb wat artikelen gelezen waaronder netwerkje.com. Wat ik mij afvraag is het volgende mogelijk?
Ik wil een mikrotik of Ubiquiti EdgeRouter kopen. Op één poort van de router wil ik dan de experia box configureren(VLAN 4 en 7) op een andere poort VLAN6 voor internet toegang, hier hang ik dan een managed switch aan Nu heb ik het idee om ook meteen om mijn servers en clients te scheiden dmv vlan (100 voor server en 200 voor client), kan dat in deze setup? En hoe zou ik dat moeten doen? Heb een edimax 24 ports switch, ook een TP link 8 ports managed switch.
Ik heb dit ook afgesloten, en zo is dit mij niet uitgelegd. Je zou vrij zijn om na het half jaar je pakket te wijzigen, onder het huidige contract... bij mij stonden ze in het centrum met een booth, niet via de klantenservice geregeld.Sansar schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 14:09:
Uitleg:
* Upgrade mag na 1 maand
* Downgrade na 3 maanden
[ Voor 4% gewijzigd door Montaner op 14-04-2015 16:38 ]
Dan toch maar eens voorleggen aan de mensen van de locale KPN winkel. Niet dat ik overweeg over een jaar (min. contract periode) over te stappen, vooral niet als het pakket me bevalt. Het gaat mij gewoon om de onduidelijkheid vooraf.
Heb verschillende keer een gesprek gehad met KPN medewerkers in de locale KPN winkel. Deze voorwaarden zijn nergens te vinden. Indien je besluit om een contract af te sluiten zou ik je aanraden om deze voorwaarden altijd schriftelijk vast te laten leggen en geen genoegen nemen met een mondeling overeenkomst.
trix0r schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:37:
[...]
Ik heb dit ook afgesloten, en zo is dit mij niet uitgelegd. Je zou vrij zijn om na het half jaar je pakket te wijzigen, onder het huidige contract... bij mij stonden ze in het centrum met een booth, niet via de klantenservice geregeld.
[ Voor 4% gewijzigd door doublehelix op 14-04-2015 17:42 ]
Anoniem: 547414
Ik word inmiddels doodmoe van mijn overstap naar KPN. Ik heb vanochtend Reggefiber gebeld hoe het zit met de wijkcentrale. De aannemer heeft nog steeds geen werkzaamheden gedaan. Er moet een nieuwe patch komen. Vorige week werd mij nog vermeld dat het eind vorige week in orde komt. Hierover word ik nog terugbeld door Reggefiber.Anoniem: 547414 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 22:41:
[...]
Ik had het idee dat er iets meer moest gebeuren, de hardware van de wijkcentrale was niet geschikt voor KPN. Een onderdeel moest besteld worden en nadien vervangen worden. Een switch veranderen zou vrij snel kunnen gebeuren. In het ergste geval had men het over dat het 2 weken kan duren.
Ik heb gevraagd of zij ook de ftu gaan verwisselen. Dat doen ze niet. Reggefiber doet sowieso geen werkzaamheden aan huis, aldus Reggefiber. Kpn beweert steeds dat Reggefiber ook de ftu thuis moet veranderen. Ik word dood moe dat twee instanties elkaar tegenspreken.Straks zit ik inderdaad nog zonder internet.
Bij mij is mijn FTU toch echt door KPN vervangen, niet door Reggefiber.
Dat laatste kan niet. Maar wat een FTU en wat een NT is geeft nog wel eens verwarring.
Zie je DM...Anoniem: 547414 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 18:36:
[...]
Ik word inmiddels doodmoe van mijn overstap naar KPN. Ik heb vanochtend Reggefiber gebeld hoe het zit met de wijkcentrale. De aannemer heeft nog steeds geen werkzaamheden gedaan. Er moet een nieuwe patch komen. Vorige week werd mij nog vermeld dat het eind vorige week in orde komt. Hierover word ik nog terugbeld door Reggefiber.
Ik heb gevraagd of zij ook de ftu gaan verwisselen. Dat doen ze niet. Reggefiber doet sowieso geen werkzaamheden aan huis, aldus Reggefiber. Kpn beweert steeds dat Reggefiber ook de ftu thuis moet veranderen. Ik word dood moe dat twee instanties elkaar tegenspreken.Straks zit ik inderdaad nog zonder internet.
mtr33 schreef op zondag 12 april 2015 @ 17:30:
Ik heb al tijden een oude router als AP voor extra WIFI bereik achter de v8 staan. Kan ik de resterende LAN poorten op deze router ook 'gewoon' als switch gebruiken? Ik wil er eigenlijk een HMB2260 en 2 netwerk spelers achter hangen. Deze laatste lijkt me geen punt, maar moet ik nog ergens rekening mee houden om de IPTV (multicast instelleingen e.d.?) goed te laten lopen. Naast dat IPTV werkt is het natuurlijk van belang dat alle spelers/netwerk sources elkaar blijven zien.
Is ergens meer gedetailleerde info beschikbaar over wat wel/niet kan? IPTV loopt hier namelijk goed via een unmanaged switch en ik zou zeggen dat de wired poorten op een AP niets anders zijn dan een switch? Of mis ik iets?DizzyWeb schreef op zondag 12 april 2015 @ 22:22:
IPTV gaat niet zomaar werken, als je een router er achter hangt als AP, dan zal je hooguit het internet VLAN hebben.
Wanneer je flexpoorten hebt (v9), kun je dan op 1 poort via een unmanaged switch zowel de iptv als computer aansluiten? Dat is me nog niet helemaal duidelijk uit bovenstaande posts waar het voornamelijk over v8 gaat.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Ja.MrFl0ppY schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:10:
Wanneer je flexpoorten hebt (v9), kun je dan op 1 poort via een unmanaged switch zowel de iptv als computer aansluiten? Dat is me nog niet helemaal duidelijk uit bovenstaande posts waar het voornamelijk over v8 gaat.
Duidelijker antwoord kan niet lijkt me.
Wat niet zomaar kan, is op die unmanaged switch ook weer een Wifi AP aansluiten zonder verdere acties. Maar een bedrade computer en IPTV decoders is geen enkel probleem.
Ook een Experiabox v8 heeft flexpoorten dus je kan gewoon IPTV en LAN op de poorten mixen en extenden met een unmanaged switch.
Mijn ervaring is dat het toch nodig is om TV en netwerkverkeer te scheiden, niet omdat het signaal niet aankomt, maar omdat bij combineren het TV beeld erg begint te haperenBarre73 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:13:
[...]
Ja.
Duidelijker antwoord kan niet lijkt me.
Wat niet zomaar kan, is op die unmanaged switch ook weer een Wifi AP aansluiten zonder verdere acties. Maar een bedrade computer en IPTV decoders is geen enkel probleem.
Mijn situatie
- KPN Powerline (DVS) van EB v9 naar huiskamer en slaapkamer
- In huiskamer een settopbox (Motorola)
- Unmanaged switch met hierop PS3, Philips Smart TV, Sonos, WDTV Live. (geen Wifi AP)
Zodra ik de UTP voor de settopbox via de switch laat lopen, hapert het beeld.
Als ik de UTP kabel direct aansluit loopt het als een zonnetje.
Oplossing
Mijn idee is nu om een aparte UTP kabel voor de andere devices te trekken en de TV via de Powerline te laten lopen.
Iemand nog een ander idee? (Zou een van de aangesloten devices voor storing kunnen zorgen?)
Ik hoor van niemand dat dit problemen oplevert maar in jouw geval denk ik aan twee dingen: De switch trekt het niet lekker (kan zomaar per merk verschillen).
Of stap van die powerline af en over op een vast kabel van EB naar switch.
Of stap van die powerline af en over op een vast kabel van EB naar switch.
Vraagje voor de Samsung Smart TV eigenaren:
Ik heb intussen gelezen dat de Motorola VIP1853 compatibel is met de IR Blaster icm de Smart Touch afstandsbediening. Mooi!
Maar tegenwoordig zou KPN ofwel de Arcadyan HMB2260 of de Arris VIP2952 uitleveren. Ik ben benieuwd of ook deze ontvangers met de TV werken.
Overweging (dit is waarschijnlijk alleen te volgen voor Samsung Smart TV eigenaren):
Ik heb intussen gelezen dat de Motorola VIP1853 compatibel is met de IR Blaster icm de Smart Touch afstandsbediening. Mooi!
Maar tegenwoordig zou KPN ofwel de Arcadyan HMB2260 of de Arris VIP2952 uitleveren. Ik ben benieuwd of ook deze ontvangers met de TV werken.
Overweging (dit is waarschijnlijk alleen te volgen voor Samsung Smart TV eigenaren):
- in screenshots op het internet is te zien dat je tijdens installatie niet moet kiezen voor Motorola als merk, maar voor Koninklijke KPN. Dan werkt de Motorola.
- dit zou betekenen dat dan de Arcadyan en Arris met exact dezelfde IR codes werken als de Motorola
Ik heb begin dit jaar een nieuwe Receiver ontvangen ( de Hmb2260) en daar zat geen nieuwe afstandsbediening bij. Ik gebruik dezelfde als bij de Motorola 1853 die retour is gegaan dus ik vermoed dat ze dezelfde instellingen gebruiken.Sansar schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:27:
Kan iemand dit bevestigen? Ik wil nl. (mocht ik besluiten over te stappen naar KPN) de receiver uit het zicht plaatsen en dus met de Samsung remote bedienen (dankzij de IR Blaster)
Kijk, da's goed nieuws (voor mij). In ieder geval weer één twijfel minder...
Ik heb net een ander huis gekocht en vandaag de sleutel gekregen. Nu ligt er al glasvezel in de meterkast van reggefiber maar er zitten twee oranje kappen op ipv de 2 witte die ik in mijn oude huis heb. Ik heb van kpn al een unit ontvangen maar moet Reggefiber nu ook nog iets plaatsen? Achter beide oranje kapjes zit fibre afgewerkt lijkt het wel.
Ik heb al een afspraak met een monteur staan voor over een maand voor de verhuizing maar als reggefiber nog iets moet doen moet dan wel eerder gebeuren.
foto:
https://www.dropbox.com/s...04-15%2012.09.31.jpg?dl=0
Ik heb al een afspraak met een monteur staan voor over een maand voor de verhuizing maar als reggefiber nog iets moet doen moet dan wel eerder gebeuren.
foto:
[ Voor 14% gewijzigd door magneet op 15-04-2015 16:57 ]
You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law
In navolging van mijn vraag over de installatie van het glasvezelkastje welke ik hier stelde én het feit dat het installatie pakket gister nog niet binnen was toch de KPN nog maar even gebeld.
Ze konden nu eigenlijk geks vinden over de levering van het pakket en het zou er volgens hun wel moeten zijn, maar een track & trace nummer kwam ook niet boven water na lang zoeken... Nu zo afgesproken dat er aankomende dinsdag een monteur komt om het geheel te installeren en als ik het pakket voor die tijd niet binnen heb dan zou een monteur een nieuw pakket meenemen zodat alles aangesloten kan worden.
Was even bang dat ik ergens tussen het kastje en de muur zou komen: pakket wel verzonden, maar niet binnen, waar is het dan en hoe los je dit op? Maar bovenstaand toch wel een erg nette oplossing en ook het feit dat er dinsdag al een monteur langs kan komen valt mij niet tegen, meestal ben je wel een paar weken verder eer er een plek in planning is.
Even afwachten of het straks allemaal dinsdag bij elkaar komt en het hele verhaal ook werkt voor de verhuizing donderdag, maar tot nu toe erg tevreden over de hulp van de helpdesk. Mag denk ik ook wel eens gezegd worden, naast het meestal negatieve wat je hoort. Jullie horen het uiteraard als alles het doet. (en helemaal als dit dus niet zo is.
)
Ze konden nu eigenlijk geks vinden over de levering van het pakket en het zou er volgens hun wel moeten zijn, maar een track & trace nummer kwam ook niet boven water na lang zoeken... Nu zo afgesproken dat er aankomende dinsdag een monteur komt om het geheel te installeren en als ik het pakket voor die tijd niet binnen heb dan zou een monteur een nieuw pakket meenemen zodat alles aangesloten kan worden.
Was even bang dat ik ergens tussen het kastje en de muur zou komen: pakket wel verzonden, maar niet binnen, waar is het dan en hoe los je dit op? Maar bovenstaand toch wel een erg nette oplossing en ook het feit dat er dinsdag al een monteur langs kan komen valt mij niet tegen, meestal ben je wel een paar weken verder eer er een plek in planning is.
Even afwachten of het straks allemaal dinsdag bij elkaar komt en het hele verhaal ook werkt voor de verhuizing donderdag, maar tot nu toe erg tevreden over de hulp van de helpdesk. Mag denk ik ook wel eens gezegd worden, naast het meestal negatieve wat je hoort. Jullie horen het uiteraard als alles het doet. (en helemaal als dit dus niet zo is.
De linker van de twee kappen zal door de KPN monteur eraf geschoven worden en vervangen worden voor een actief deel dat in je installatiepakket zal zitten. Zelfde vorm maar dan wit en met een stekker:-)magneet schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:56:
Ik heb net een ander huis gekocht en vandaag de sleutel gekregen. Nu ligt er al glasvezel in de meterkast van reggefiber maar er zitten twee oranje kappen op ipv de 2 witte die ik in mijn oude huis heb. Ik heb van kpn al een unit ontvangen maar moet Reggefiber nu ook nog iets plaatsen? Achter beide oranje kapjes zit fibre afgewerkt lijkt het wel.
foto:
Reggefiber hoeft hier in jouw huis niks meer te doen, wees gerust.
dus zou er in theorie ook een tweede lijn aangesloten kunnen worden? Ik bedoel, rechts zijn er ook fibers afgemonteerdBarre73 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 17:47:
[...]
De linker van de twee kappen zal door de KPN monteur eraf geschoven worden en vervangen worden voor een actief deel dat in je installatiepakket zal zitten. Zelfde vorm maar dan wit en met een stekker:-)
Rechts zit je oranje glasvezel kabel en links komt straks je UTP kabel geprikt. Alleen het linker deel wordt vervangen zoals al aangegeven.magneet schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:37:
[...]
dus zou er in theorie ook een tweede lijn aangesloten kunnen worden? Ik bedoel, rechts zijn er ook fibers afgemonteerd
Signature van nature
Klopt, is een reserve ader.magneet schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:37:
[...]
dus zou er in theorie ook een tweede lijn aangesloten kunnen worden? Ik bedoel, rechts zijn er ook fibers afgemonteerd
Voor zover ik weet wordt elke glasaansluiting uitgerust met 2 fibers.
Is ook wel logisch. De huls wordt toch al aangelegd. Zo'n extra vezeltje erin kost niks.
Mocht 1 vezel niet goed zijn kunnen ze de andere pakken. Tegelijkertijd uitbreiding mogelijk voor de toekomst.
[ Voor 33% gewijzigd door AvK op 15-04-2015 21:47 ]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Volgens mij word die tweede fiber gebruikt bij providers die DVB-C leveren voor TV, op de open dag in de POP melden ze dat die klanten twee patches krijgen.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Jullie hebben allemaal gelijk. Er komen twee vezels binnen in die ene kabel. Niet perse aan de rechterkant. Dat is slechts 1 van de 3 invoergaten. Binnenin zijn de vezels rond gewikkeld en eentje eindigt links en de ander rechts.
Technisch gezien kunnen er dus inderdaad 2 partijen apart leveren. Het gebeurt niet omdat de orderstraat er niet op is ingericht.
Technisch gezien kunnen er dus inderdaad 2 partijen apart leveren. Het gebeurt niet omdat de orderstraat er niet op is ingericht.
Uit nieuwsgierigheid: hoe weten ze dan welk actief deel ze mee moeten sturen? Bij mij moet er duidelijk een ander op dan het voorbeeld boven jouw post. Is dit ergens centraal geregistreerd tussen de providers ofzo?Barre73 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 17:47:
[...]
De linker van de twee kappen zal door de KPN monteur eraf geschoven worden en vervangen worden voor een actief deel dat in je installatiepakket zal zitten. Zelfde vorm maar dan wit en met een stekker:-)
Ik heb gehoord dat met de nieuwe update de EB v9 wel met Apple's Bonjour overweg kan. Is er iemand die dat kan beamen?? Werk nu met ASUS om het hele probleem te omzeilen. Kon eerder met de v9 geen gebruik maken van Airplay en/of draadloos printen.
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong
In de database van Reggefiber staat welk type FTU (grondplaat) er gemonteerd is. Provider/operator stuurt het actieve deel (de NT) aan de hand van die info, Er zijn inderdaad meerdere FTU's. Grofweg drie op dit moment.Mattor schreef op donderdag 16 april 2015 @ 07:17:
[...]
Uit nieuwsgierigheid: hoe weten ze dan welk actief deel ze mee moeten sturen? Bij mij moet er duidelijk een ander op dan het voorbeeld boven jouw post. Is dit ergens centraal geregistreerd tussen de providers ofzo?
Sinds de overname van Ziggo door UPC heb ik een hoop problemen met zowel internet als televisie. Begin dit jaar is er door Reggefibre glasvezel neergelegd, dus ik ben me nu toch eens aan het orienteren.
Nu leg ik via de eindelijkglasvezel.nl website twee abo's van KPN naast elkaar, alles-in-1 instap en standaard. Beide met snelheid 100/100. (als ik dat bekijk op de KPN website, is dat kennelijk een upgrade op de standaardsnelheid. Prima). Nu kijk ik even naar de prijzen per maand zonder actiekortingen.
Instap: 52,50 per maand
Standaard: 66,50 per maand.
Verschillen die ik zie: instap heeft 1 decoder, standaard 2. En bij standaard is het opnemen pakket gratis.
Extra decoder kost 4 euro per maand, opnemen pakket 5 euro per maand.
Met het instap pakket + extra decoder + opnemen pakket kom ik dus op 61,50. Het standaard pakket is dan nog steeds 5 euro per maand duurder. Wat heeft dit pakket dan nog extra? Ik kan het niet vinden
Nu leg ik via de eindelijkglasvezel.nl website twee abo's van KPN naast elkaar, alles-in-1 instap en standaard. Beide met snelheid 100/100. (als ik dat bekijk op de KPN website, is dat kennelijk een upgrade op de standaardsnelheid. Prima). Nu kijk ik even naar de prijzen per maand zonder actiekortingen.
Verschillen die ik zie: instap heeft 1 decoder, standaard 2. En bij standaard is het opnemen pakket gratis.
Met het instap pakket + extra decoder + opnemen pakket kom ik dus op 61,50. Het standaard pakket is dan nog steeds 5 euro per maand duurder. Wat heeft dit pakket dan nog extra? Ik kan het niet vinden
Spotify.
https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116
Wat schiet je ermee op ? Effectief blijft JOUW werk hetzelfde: bekabeling vervangen....krietjur schreef op donderdag 16 april 2015 @ 13:26:
Sinds de overname van Ziggo door UPC heb ik een hoop problemen met zowel internet als televisie. Begin dit jaar is er door Reggefibre glasvezel neergelegd, dus ik ben me nu toch eens aan het orienteren.
Alleen vervang je nu niet oude coax met nieuwe coax, maar oude coax door UTP.
Ik heb al goede kwaliteits kabels liggen (vorig jaar vervangen) dus ik heb sterk m'n twijfels dat dat het probleem zou zijn. En de problemen met de televisie gaan verder dan alleen maar de kwaliteit, ook zaken als slechte EPG, trager met zappen etc. Daarbij ook een duidelijk slechtere internet verbinding dan ik voorheen had.
Daarbij kan ik UTP kosteloos aanleggen, coax moet ik weer kopen
Daarbij kan ik UTP kosteloos aanleggen, coax moet ik weer kopen
Nou, al helemaal klaar met KPN. Vandaag weer gebeld dat het installatiepakket er nog niet is en of de monteur dit dus dinsdag mee kan nemen, maar blijkbaar was deze afspraak niet goed doorgekomen.
Er blijkt iets fout gegaan te zijn waardoor het pakket nog niet is verzonden, de afspraak om de NTU te plaatsen zouden ze 1 keer voor hebben gebeld maar nooit meer een vervolg aan gegeven.
Puntje bij paaltje kunnen ze nu pas 4 mei komen. Wanneer het installatie pakket nou wel komt is ook niet duidelijk. Krijg ook twee mails met afspraakbevestigingen voor 2 data...
Uiteindelijk ga ik dus door hun falen bijna 2 weken zonder internet en tv zitten en door incompetent helpdesk personeel van het kastje naar de muur gestuurd. Ga straks nog maar een keer bellen denk ik en eisen dat ik iemand te spreken krijg die wat voor mij kan betekenen, want dit is belachelijk.
Iemand nog tips hoe ik wat meer kan bereiken bij ze? Want nu 3 mensen gesproken waarvan er eigenlijk maar 1 echt wist wat er nou aan de hand is.
Er blijkt iets fout gegaan te zijn waardoor het pakket nog niet is verzonden, de afspraak om de NTU te plaatsen zouden ze 1 keer voor hebben gebeld maar nooit meer een vervolg aan gegeven.
Puntje bij paaltje kunnen ze nu pas 4 mei komen. Wanneer het installatie pakket nou wel komt is ook niet duidelijk. Krijg ook twee mails met afspraakbevestigingen voor 2 data...
Uiteindelijk ga ik dus door hun falen bijna 2 weken zonder internet en tv zitten en door incompetent helpdesk personeel van het kastje naar de muur gestuurd. Ga straks nog maar een keer bellen denk ik en eisen dat ik iemand te spreken krijg die wat voor mij kan betekenen, want dit is belachelijk.
Iemand nog tips hoe ik wat meer kan bereiken bij ze? Want nu 3 mensen gesproken waarvan er eigenlijk maar 1 echt wist wat er nou aan de hand is.
facebook/twitter de social media kanalen proberen? Daar zitten meestal mensen die in oplossingen denken ipv in belscripts
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
ik zou ook teruggebeld zijn voor de afspraak maar was dat na een week nog niet. Gelukkig zat er nog 1,5 maand voor de verhuizing zelf en na een belletje van mijn kant is het wel goed geregeld. Als ik er echter zelf niet aan gedacht had en actie had ondernomen was het ook niet goedgekomen. Ondertussen heb ik het pakket gehad + staat de afspraak goed genoteerd.Mattor schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 10:39:
Nou, al helemaal klaar met KPN. Vandaag weer gebeld dat het installatiepakket er nog niet is en of de monteur dit dus dinsdag mee kan nemen, maar blijkbaar was deze afspraak niet goed doorgekomen.
Nouja, al 3 keer gebeld en elke keer wat anders... Gewoon eind vorige maand aangevraagd dus zou toch genoeg tijd moeten zijn.
Kan ik gewoon een nieuwe tweet maken en dan @KPNwebcare? Dan komt hij goed aan? Twitter dus nooit...
Kan ik gewoon een nieuwe tweet maken en dan @KPNwebcare? Dan komt hij goed aan? Twitter dus nooit...
De Reggefiber meneer is vandaag geweest (nouja..het waren er twee). De glasaders is aangesloten en er stond al een KPN signaal op. Straks maar eens even kijken of ik de snelheid nog wat opgevoerd kan krijgen (kom nu maar 240/250 down/up), eerst TV even configureren en telefonie..
TV wil via de Netgear switches toch niet helemaal lukken. Vanaf het NT kastje gaat hij achtereenvolgens door een GS108Ev2 een GS108Ev3 en een GS105E voordat VLAN4 bij het tv kastje uit komt.
De gids, Videoland, etc werkt wel..maar live tv niet. Heb IGMP Snooping en Block Unknown Multicast Address beide uitgezet, maar dat lost het probleem niet op....
Heb hem toch maar rechtstreeks op de Experiabox aangesloten...maar eh..bij het opstarten van het tv kastje blijft het laatste balkje geel....het lijkt er dus op dat hij het ook niet fijn vind dat de UTP van de NT naar de Netgear gaat (daar wordt VLAN6 eraf gesnoept) en dan weer terug naar de WAN poort van de Experiabox....
TV wil via de Netgear switches toch niet helemaal lukken. Vanaf het NT kastje gaat hij achtereenvolgens door een GS108Ev2 een GS108Ev3 en een GS105E voordat VLAN4 bij het tv kastje uit komt.
De gids, Videoland, etc werkt wel..maar live tv niet. Heb IGMP Snooping en Block Unknown Multicast Address beide uitgezet, maar dat lost het probleem niet op....
Heb hem toch maar rechtstreeks op de Experiabox aangesloten...maar eh..bij het opstarten van het tv kastje blijft het laatste balkje geel....het lijkt er dus op dat hij het ook niet fijn vind dat de UTP van de NT naar de Netgear gaat (daar wordt VLAN6 eraf gesnoept) en dan weer terug naar de WAN poort van de Experiabox....
[ Voor 59% gewijzigd door TheVMaster op 17-04-2015 22:18 ]
Via de webcare in ieder geval wat duidelijkheid.
Reden dat het pas 04/05 wordt is dat er nog geen signaal op de lijn staat voor die tijd en het dan dus ook weinig zin heeft om iets aan te sluiten. Doordat er ergens iets fout gegaan is zijn de stappen die nodig zijn om alles op tijd voor elkaar te krijgen dus ook niet gevolgd. Geen monteurs-afspraak > geen installatie-pakket > geen signaal op de lijn.
Helaas kon die datum van 04/05 ook niet vervroegd worden, omdat er dan dus geen signaal op de lijn staat. Ga er vanuit dat dit door Reggefiber ergens in een wijkcentrale gepatched moet worden? Dan ben je dus helaas niet meer afhankelijk van alleen KPN, maar ook nog een keer van een externe partij die iets moet regelen.
De webcare bood mij een dongel aan ter overbrugging, zodat ik in ieder geval bankzaken, mail etc. kan doen. Kreeg een sms dat deze verstuurd zou worden vandaag en binnen twee werkdagen op mijn oude adres wordt bezorgd, dus dat is prima. Verder nu maar hele traject mer Argusogen in de gaten houden en hopen dat alles nu wel goed gaat... Lekker begin in ieder geval.
Enfin, dit lijkt ondertussen meer op een dagboek van mijn kant, excuses hiervoor.
Iedereen bedankt voor de antwoorden/tips/suggesties.
Reden dat het pas 04/05 wordt is dat er nog geen signaal op de lijn staat voor die tijd en het dan dus ook weinig zin heeft om iets aan te sluiten. Doordat er ergens iets fout gegaan is zijn de stappen die nodig zijn om alles op tijd voor elkaar te krijgen dus ook niet gevolgd. Geen monteurs-afspraak > geen installatie-pakket > geen signaal op de lijn.
Helaas kon die datum van 04/05 ook niet vervroegd worden, omdat er dan dus geen signaal op de lijn staat. Ga er vanuit dat dit door Reggefiber ergens in een wijkcentrale gepatched moet worden? Dan ben je dus helaas niet meer afhankelijk van alleen KPN, maar ook nog een keer van een externe partij die iets moet regelen.
De webcare bood mij een dongel aan ter overbrugging, zodat ik in ieder geval bankzaken, mail etc. kan doen. Kreeg een sms dat deze verstuurd zou worden vandaag en binnen twee werkdagen op mijn oude adres wordt bezorgd, dus dat is prima. Verder nu maar hele traject mer Argusogen in de gaten houden en hopen dat alles nu wel goed gaat... Lekker begin in ieder geval.
Enfin, dit lijkt ondertussen meer op een dagboek van mijn kant, excuses hiervoor.
Reggefiber patcht binnen 5 werkdagen jouw aansluiting in de wijkcentrale. Dus daar zit die 4 mei niet in. Komt gewoon door de KPN ordersystemen en vooral de monteurscapaciteit.
Nou lekker is dat, kom ik thuis en doet mn internet het niet meer. Alles gecheckt of er misschien niet iets uitgevallen is, maar nee. Aangekomen bij de NTU zie ik dat het lampje "Glas" niet meer brand. Oftewel geen signaal op de fiber.....
Dus gelijk KPN maar gebeld dat mijn verbinding het niet doet, deze keer voor de gein maar niet gezegd dat ik een eigen router gebruik. Morgen komt de KPN monteur langs, sta ik eigenlijk van te kijken wat een snelheid!!
, maar die zal waarschijnlijk niet veel meer kunnen doen als constateren wat ik al wist.
Probleem is inmiddels opgelost. Ben zo stiekem wel blij met KPN hoor!! Heb tot nu toe alleen maar lof!
Dus gelijk KPN maar gebeld dat mijn verbinding het niet doet, deze keer voor de gein maar niet gezegd dat ik een eigen router gebruik. Morgen komt de KPN monteur langs, sta ik eigenlijk van te kijken wat een snelheid!!
Probleem is inmiddels opgelost. Ben zo stiekem wel blij met KPN hoor!! Heb tot nu toe alleen maar lof!
[ Voor 20% gewijzigd door chickpoint op 18-04-2015 08:14 ]
Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...
Anoniem: 547414
Eindelijk begrijpen KPN als Reggefiber eindelijk dat het niet goed is. De wijkcentrale is inmiddels geschikt voor KPN. Afgelopen donderdag zou een migratie plaatsvinden naar KPN en zou een KPN-monteur langskomen. Ik heb zelf afgelopen woensdag zowel reggefiber als kpn gebeld. Deze twee instanties communiceren blijkbaar niet. Het verhaal van een niet geschikte ftu komt op een of ander manier niet aan bij reggefiber. Nadat foto's zijn opgestuurd begrijpt eindelijk dat reggefiber dat mijn ftu niet geschikt is. Deze moet alsnog vervangen worden. Kpn heeft dan ook de afspraak geannuleerd. Ik heb voor aanstaande donderdag een nieuwe afspraak. In de ochtend zal een aannemer van reggefiber mijn ftu vervangen en in middag zal kpn de installatie afronden. het heeft even geduurd, maar het kwartje is eindelijk gevallen.
Barre73 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 18:28:
Reggefiber patcht binnen 5 werkdagen jouw aansluiting in de wijkcentrale. Dus daar zit die 4 mei niet in. Komt gewoon door de KPN ordersystemen en vooral de monteurscapaciteit.

Je hebt veel handige inzichten, toevallig werkzaam bij KPN?
Dus, er vanuit gaande dat gister eindelijk alles in gang is gezet, zou dat betekenen dat ik uiterlijk 27/28 april een signaal moet hebben op de lijn. Als ik dus rond die tijd het installatie-pakket al in huis heb en ik zou zelf het actieve gedeelte plaatsen zou alles het moeten doen? Of moet KPN ook nog een knop omzetten voordat het werkt?
En is dat actieve gedeelte redelijkerwijs zelf te plaatsen? Ik lees tegenstrijdige berichten, maar voor zover ik er uit kan halen heb je geen (speciaal) gereedschap nodig en is het feitelijk gewoon er in klikken? Als er inderdaad gewoon een signaal is dan kan ik een week eerder alles aansluiten en gebruiken in plaats van op KPN te moeten wachten tot er een monteur kan komen.
Ik heb aardig wat inzicht ja 
Il kan niet voorspellen wanneer de KPN orderstraat uiteindelijk de patchopdracht geeft aan Reggefiber. de KPN systemen zijn soms ondoorgrondelijk.
Wat je kan doen: als het pakket er is plaats je zelf het kastje voor de monteur. Het actieve deel dus, de NT genaamd. ik ga er dan wel vanuit dat je een nieuwere aansluiting hebt met 2 oranje of witte kappen naast elkaar. Dat is de FTU.
De LINKER kap haal je eraf door op het lipje erboven in te drukken, kap een stukje naar beneden schuiven en eraf nemen. Stofdopje van de blauwe connector afhalen en ook het dopje dat binnenin je NT zit op de connector, eraf halen. Dan die NT erop schuiven. Kijk goed naar de onderzijde. Die schuift in een sleufje op de FTU. Erop, omhoog duwen tot je een klik hoort. Stekker in het stopcontact en wachten. Als Reggefiber de patch in de centrale heeft gezet zullen er twee lampjes gaan branden. Je kan de stekker erin laten zitten en elke dag even kijken. Lampje gaat vanzelf branden als de patch is gezet. Als dat gebeurt dan kan je je Experiabox gaan aansluiten etcetera...
Il kan niet voorspellen wanneer de KPN orderstraat uiteindelijk de patchopdracht geeft aan Reggefiber. de KPN systemen zijn soms ondoorgrondelijk.
Wat je kan doen: als het pakket er is plaats je zelf het kastje voor de monteur. Het actieve deel dus, de NT genaamd. ik ga er dan wel vanuit dat je een nieuwere aansluiting hebt met 2 oranje of witte kappen naast elkaar. Dat is de FTU.
De LINKER kap haal je eraf door op het lipje erboven in te drukken, kap een stukje naar beneden schuiven en eraf nemen. Stofdopje van de blauwe connector afhalen en ook het dopje dat binnenin je NT zit op de connector, eraf halen. Dan die NT erop schuiven. Kijk goed naar de onderzijde. Die schuift in een sleufje op de FTU. Erop, omhoog duwen tot je een klik hoort. Stekker in het stopcontact en wachten. Als Reggefiber de patch in de centrale heeft gezet zullen er twee lampjes gaan branden. Je kan de stekker erin laten zitten en elke dag even kijken. Lampje gaat vanzelf branden als de patch is gezet. Als dat gebeurt dan kan je je Experiabox gaan aansluiten etcetera...
Oke, duidelijk. Met een beetje mazzel pak ik dan i.i.g. 1 weekend mee dat ik eerder internet heb.Barre73 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 11:25:
Ik heb aardig wat inzicht ja
Heb overigens wel een ander type FTU, Genexis Type FXP-10 (deze). Maakt dit voor het verhaal nog uit? Lijkt mij ook een beetje kwestie van het past of past niet, maar had wel begrepen dat je niet te lomp moet zijn, omdat je anders de vezels kan beschadigen. Zit er bij dit type ook nog een stofdopje op de FTU wat je er eerst af moet halen dat je weet? Of ander specifiek aandachtspunt waar ik op moet letten?
Dongel had ik overigens net al bij de post, ze kunnen het dus wel als ze willen.
Oei... dat maakt inderdaad wel wat uit. In die zin dat ik dat nog nooit heb gedaan maar het principe is hetzelfde inderdaad. Hij is alleen wel lastiger naar ik begrijp. Dat was ook mede de reden om die nieuwere FTU te ontwikkelen.
Ja heb al best wat gegoogled, maar kom niet echt een beschrijving voor dit type tegen.
Gewoon maar stap voor stap en voorzichtig.
Gewoon maar stap voor stap en voorzichtig.
Grmbl....heb sinds gisteren glasvezel alleen hapert de tv (hij hangt) elke 5 a 10 minuten. Heb alles 'gewoon' via de Experiabox lopen, want ik dacht dat het aan mijn switch opstelling lag.
Heb het klantenservice alles doorgelopen en dinsdag komt er een monteur, want dit hoort niet....
Heb het klantenservice alles doorgelopen en dinsdag komt er een monteur, want dit hoort niet....
Ja nu heb je toch nog even nodig.Barre73 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 16:22:
Oei... dat maakt inderdaad wel wat uit. In die zin dat ik dat nog nooit heb gedaan maar het principe is hetzelfde inderdaad. Hij is alleen wel lastiger naar ik begrijp. Dat was ook mede de reden om die nieuwere FTU te ontwikkelen.

Krijg namelijk al vandaag het installatie pakket binnen, maar in de doos voor de monteur zit het volgende:

(hoop dat de foto te zien is... is i.i.g. de NTU, maar dan afgerond naar beneden in plaats van gewoon recht.)
Volgens mij is dit niet de goede icm de in de post hierboven genoemde FTU... of zie ik dit verkeerd en past deze toch wel als je hem openmaakt?
Anders KPN bellen en dit weer uitleggen... zucht...

Die passen niet zo op elkaar nee.
Shit... fout bij KPN dus inderdaad. Sorry!!Mattor schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 17:41:
[...]
Ja nu heb je toch nog even nodig.![]()
Krijg namelijk al vandaag het installatie pakket binnen, maar in de doos voor de monteur zit het volgende:
[afbeelding]
(hoop dat de foto te zien is... is i.i.g. de NTU, maar dan afgerond naar beneden in plaats van gewoon recht.)
Volgens mij is dit niet de goede icm de in de post hierboven genoemde FTU... of zie ik dit verkeerd en past deze toch wel als je hem openmaakt?
Anders KPN bellen en dit weer uitleggen... zucht...
Jij hebt nu de NT voor een FXP-100 gekregen zoals je al had gemerkt.
Ja daar was ik wel bang voor...
Ben er helemaal klaar mee, enorm spijt dat ik KPN besteld heb ipv Ziggo/UPC. Zal ook niet geweldig zijn, maar tot nu toe gaat alles fout en ben ik al 3 weken verloren door hun gekloot.
Ga morgen bellen, hopen dat ze het snappen/ mee willen werken en anders zeg ik het gewoon weer op en bekijken ze het maar. Genoeg geduld gehad inmiddels.
Wederom bedankt voor de bevestiging/ hulp!
Ben er helemaal klaar mee, enorm spijt dat ik KPN besteld heb ipv Ziggo/UPC. Zal ook niet geweldig zijn, maar tot nu toe gaat alles fout en ben ik al 3 weken verloren door hun gekloot.
Ga morgen bellen, hopen dat ze het snappen/ mee willen werken en anders zeg ik het gewoon weer op en bekijken ze het maar. Genoeg geduld gehad inmiddels.
Wederom bedankt voor de bevestiging/ hulp!
Helemaal niet erg, de monteur komt meestal met een juiste ntu en ftu aan zetten.
Altans in mijn geval was dat zo
Altans in mijn geval was dat zo
[ Voor 18% gewijzigd door White_Collar op 21-04-2015 20:27 ]
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
En in het geval van een FXP-10 twijfel ik daar ook nog wel een beetje aan eigenlijk.
Wat een paniek om niets. NT's voor FXP-10 modules worden niet meer uitgeleverd. Daarvoor is een ombouwkit in het leven geroepen. Dit is een houder die over de FXP-10 grondplaat gelegd wordt, zodat de NT in de doos weer erop gezet kan worden. Tenslotte wordt de onderste deksel van een FXP-100 gebruikt om het geheel compleet te maken.
Dus de huidige grijze en beige deksel verdwijnen en enkel de grondplaat wordt hergebruikt.
Dus de huidige grijze en beige deksel verdwijnen en enkel de grondplaat wordt hergebruikt.
[ Voor 31% gewijzigd door vr6-only op 21-04-2015 21:56 ]
It ain't stupid if it works!
En dus er maar vanuit gaan dat de monteur dat allemaal bij zich heeft? Want zo niet dan past hij dus niet, of kan je het deel wat ik nu heb gewoon er op klikken ook zonder die ombouw set?
Zonder de ombouw gaat het niet een geheel worden. Je kunt de NT namelijk niet permanent bevestigen en de onderste deksel past niet qua vorm.
Monteurs van de aannemer hebben standaard zo'n kit in de auto. Of Schuuring (KPN) dat heeft durf ik niet te zeggen. Ik denk het wel, omdat ze namelijk voor KPN landelijk opereren.
Monteurs van de aannemer hebben standaard zo'n kit in de auto. Of Schuuring (KPN) dat heeft durf ik niet te zeggen. Ik denk het wel, omdat ze namelijk voor KPN landelijk opereren.
[ Voor 10% gewijzigd door vr6-only op 21-04-2015 22:18 ]
En die vorige problemen die je ervaarde zijn relevant wat betreft dit dingetje wat betreft de nt en ftu omdat....Mattor schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:50:
Als je een stukje terug leest zal je begrijpen dat ik daar niet blind vanuit durf te gaan.
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Dit wist ik dus ook niet! Weer wat geleerd...vr6-only schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 22:17:
Zonder de ombouw gaat het niet een geheel worden. Je kunt de NT namelijk niet permanent bevestigen en de onderste deksel past niet qua vorm.
Ik neem ook aan dat Schuuring/KPN dit doet aangezien de Reggefiber aannemer standaard geen KPN NT installaties doet tenzij gecombineerd met een nieuwe aansluiting.
Oké, bedankt voor dit inzicht in ieder geval. Paniek is het niet, maar ik zit straks al 10 dagen zonder internet doordat er bij KPN iets verkeerd is gegaan en als dan straks de monteur komt, de NT aanschouwt en zegt: die past niet en vervolgens weer wegrijdt, dan wordt ik zeker niet vrolijk en zit ik hoogstwaarschijnlijk nog langer zonder, dus liever het zekere voor het onzekere.vr6-only schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 22:17:
@White_collar: Heeft natuurlijk niks met elkaar te maken, maar tot nu toe is er eigenlijk nog weinig goed gegaan dus mijn vertrouwen in de hele KPN is gewoon even weg op het moment.
Klopt hebben ze vijf jaar geleden bij mij ook gedaan. Helaas moest ik toen wel paar dagen langer wachten want ze hadden de ombouwset niet bij zich.vr6-only schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 21:49:
Wat een paniek om niets. NT's voor FXP-10 modules worden niet meer uitgeleverd. Daarvoor is een ombouwkit in het leven geroepen. Dit is een houder die over de FXP-10 grondplaat gelegd wordt, zodat de NT in de doos weer erop gezet kan worden. Tenslotte wordt de onderste deksel van een FXP-100 gebruikt om het geheel compleet te maken.
Als ik zo hier boven lees ben ik niet de enige die het vertouwen kwijt is. 31-03 glas besteld. Wordt vanochtend gebeld om een afspraak met monteur in te plannen. Ik geef aan dat dit al 2 weken geleden gebeurd is en de monteur op 4 mei tussen 10 en 12 ingepland staat. Dame zegt dat dit niet mogelijk is en dat er eerder geen contact is geweest. Afijn, ze zou het even uitzoeken en terug bellen. 15 min later.. Eerst volgende optie is 28-05!! Aangegeven dat ik dat wat laat vind zeker gezien het feit dat er al een Afspraak was. Ze belt later op de dag terug. Iemand anders die ervaring gehad?
Inderdaad. In het geval van "Overlay" is dit niet van toepassing als de bouwaannemer een NT install opdracht heeft. Tegenwoordig sowieso niet, omdat hedendaags andere FTU gebruikt wordt.Barre73 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 08:35:
[...]
Dit wist ik dus ook niet! Weer wat geleerd...
Ik neem ook aan dat Schuuring/KPN dit doet aangezien de Reggefiber aannemer standaard geen KPN NT installaties doet tenzij gecombineerd met een nieuwe aansluiting.
Ik zag sowieso liever bij elk adres met een FXP-10 een standaard ombouworder naar UFTU :-)vr6-only schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:41:
[...]
Inderdaad. In het geval van "Overlay" is dit niet van toepassing als de bouwaannemer een NT install opdracht heeft. Tegenwoordig sowieso niet, omdat hedendaags andere FTU gebruikt wordt.
Makkelijker voor iedereen. Beetje dure oplossing misschien maar goed...
Als je een moderne aansluiting hebt (met de twee oranje of witte kapjes naast elkaar) kan je ook proberen om die monteur gewoon helemaal niet te laten komen? NT plaatsen lukt in dat geval prima zelf hoor.denuz schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:34:
Als ik zo hier boven lees ben ik niet de enige die het vertouwen kwijt is. 31-03 glas besteld. Wordt vanochtend gebeld om een afspraak met monteur in te plannen. Ik geef aan dat dit al 2 weken geleden gebeurd is en de monteur op 4 mei tussen 10 en 12 ingepland staat. Dame zegt dat dit niet mogelijk is en dat er eerder geen contact is geweest. Afijn, ze zou het even uitzoeken en terug bellen. 15 min later.. Eerst volgende optie is 28-05!! Aangegeven dat ik dat wat laat vind zeker gezien het feit dat er al een Afspraak was. Ze belt later op de dag terug. Iemand anders die ervaring gehad?
Dit topic is gesloten.