quote:
topcad schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:35:
De eerste keer dat ik dit topic doornam eroverheen gelezen maar de d9gmh klokt dus soms sneller als de d9gkx?
Strange, maar goed.
Maar mijn eerste van de 2 keuzes is dus een D9GMH en de 1066 versie met heatpipe een D9GKX.
Blijft lastig, want de onderste van de twee klokt iig op 533 en dat is meer dan de E6750 aankan (4,2 Ghz), bij de andere moet ik nog maar afwachten of ie het haalt, de cas timings zijn daarentegen wel veel beter.
Wat ik uitgevonden heb, is dat de D9GMH hoger en lager kan klokken dan een D9GKX het hangt ervan af of je een goede of een slechter chip te pakken hebt (binning).
Als ik jouw was zou ik voor de CL3 versie gaan, deze klokt standaard lager, de hogere frequenties kunnen je FSB toch niet aan qua band breedte, maar 'reageert' sneller. Het gaat toch om de performance bij het draaien van programma's/spelletjes. lager CL doet dan meer dan een mhz meer of minder. tenzij je graag in de top-10 wilt komen, dan ben je waarschijnlijk beter af met de 1066 versie.
Meer en handige info heb ik al 's eerder gepost:
hierzo leuke site over de effecten van mhz en CL op de snelheid etc van een core2duo processor, met een best uitgebreid stukje over de resultaten als je 't (ram, FSB, CPU) overklokt
quote:
x-bitlabs.com
More interesting are the results of the overclocked platform. In this case, there is more sense in using fast memory and the optimal memory frequency divisor is 1:1 (FSB:DRAM) as has been shown in our tests. In other words, you can achieve maximum performance by using memory with lowest possible timings in synchronous mode. It means that if you overclock the FSB to 400MHz, DDR2-800 SDRAM with low timings is the optimal choice. If the FSB is overclocked more, DDR2-1000 or DDR2-1067 SDRAM is the best option. An additional argument in favor of using memory and the FSB in synchronous mode at overclocking is that the 1:1 divisor is the most stable one on a majority of mainboards.
Dus als jij je FSB hoger dan 400mhz = 1600mhz (een 50% overklok) gaat overklokken is de 1066-CL4 beter, anders is de 800-CL3 beter, en deze kan je iig ook hoger krijgen, ook misschien op 1000-CL3 als je geluk hebt.
Dus ik ben persoonlijk voor de 800-CL3 gegaan (die van G.Skill) maar helaas nog niet geleverd, m'n pc ligt hier al 2 weken zonder ram niks te doen

SaphireFalcon wijzigde dit bericht 27-06-2007 14:16 (27%)
Reden: 400 x 4 != 2000 8)7