[PC] StarCraft 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.211 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:17

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Tss wat nou ouder :P

Ik heb hem toen ik 12 was (1998) voor mijn verjaardag gekregen. Destijds zelfs 3x moeten omruilen omdat hij het telkens niet deed. Uiteindelijk wel werkend gekregen, en damn _O_ Het blijft mijn all-time favorite RTS, en mijn all-time favorite #2 game, Diablo 2 staat toch op #1.

Heb daarnaast BroodWar via de Bruna moeten bestellen omdat hij nergens nog in de winkels lag, en uiteindelijk heb ik hem kunnen bemachtigen voor de release 8)

[ Voor 21% gewijzigd door Angeloonie op 19-05-2007 23:00 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-05 13:59
Astennu schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 20:40:
[...]

Uiterlijk is anders. Wapens anders snelheden aantal units per quad is anders HP ook Armor ook en de Ability's ook. Dus alles is totaal anders. Elk ras moet je ook op een andere manier spelen want elk ras heeft voor en nadelen. Imperial Guard bv is meer een defending race. Chaos is meer aanval. Ork ook.

Maar goed ben benieuwd naar starcraft 2 maar ben bang dat ik deel 1 beter vind.
Maar hoeveel strategieen heeft zo'n ras dan? Bij starcraft 1 en warcraft 3 heeft elk ras zoveel verschillende strategieen. Je moet dus niet kijken naar hoeveel verschillende rassen alleen, maar naar de diepgang die elk ras heeft. Dat is de kracht van rts'en van blizzard hebben zoveel diepgang in de gameplay. En dus ook bijvoorbeeld tijdens een mirror match.

Had trouwens gehoopt voor starcraft ds, maar ben met starcraft2 ook dik tevreden ;) .

_/-\o_ starcraft 2 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Starcraft Ds lijkt me ook cool. Maar mischien is het schermpje daar toch iets te klein voor. Een letterlijke starcraft 1 port zou ik echt niet erg vinden dan, maar zal nooit gebeuren denk ik.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
NinTeNdO_FrEaK schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 22:33:
Ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik hem ook niet origineel heb. Ben daar ook erg benieuwd naar, nu ik wat ouder ben en meer verdien koop ik (goede) games altijd legaal.

Edit Bol.com heeft em geloof ik http://www.nl.bol.com/is-...ion=GAMES&sec_Page=Review
http://nl.megawebshop.com/product_info.php?products_id=1893
hier ook, voor 9.50
SC + BroodWar...
binnekort maar eens deze bestseller bestellen ^_^ samen met Tekken 5 voor mijn broertje

[ Voor 7% gewijzigd door SuX DeLuXe op 19-05-2007 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Laatst online: 16-05 13:59
NinTeNdO_FrEaK schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 23:08:
Starcraft Ds lijkt me ook cool. Maar mischien is het schermpje daar toch iets te klein voor. Een letterlijke starcraft 1 port zou ik echt niet erg vinden dan, maar zal nooit gebeuren denk ik.
ja, dat bedoelde ik een port van 1 en dan aangepast zodat hij speelbaar is op de ds. Hopelijk is daar het console team mee bezig, die moeten toch ook wat doen nu ghost in een lade is gestopt. Maar dat zal vast wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-05 01:57

Turfschipper

Hup NAC

Whoooooooo, ik ben nu dan wel net thuis uit de stad zo zat als een zergling.

Maar dit niuews pak ik toch nog ff mee zeg.

oh my god, wat zal ik lekker slapen: starcraft 2, das echt niet normaal hoe vet dat is.

slaap lekker iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:51

PromWarMachine

Forsaken Archer

Moortn schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 19:47:
[...]
Haha ja ik ken die text ook nog uit me hoofd :P Nu is het enige: Hell, its about time

[Mierenneuk modus]Het is "Four years have past" [/mierenneuk modus]
Ja, klopt. Ik word altijd verward door wat er als eerste in beeld staat: "Ten years of Warcraft" en daarna "Blizzard Entertainment" en dan begint het pas echt. Maar goed, nu heb ik toch maar de hele tekst even neergezet, for the record.

"Four years have passed since the mortal races banded together and stood united against the might of the Burning Legion.Though Azeroth was saved the tenious pact between the horde and the alliance has all but evaporated.
The drums of war, thunder once again."

Vandaag komt de gameplay movie van Blizzard overigens beschikbaar. Ik weet dat er op Youtube een CAM-versie is, maar dat kijk ik niet. Dan heb je niet het Blizzard-geluid en dito gevoel. Dat verkracht mijns inziens het hele filmpje.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

Het lijkt op de demo filmpjes er op dat de levels redelijk groot zijn.

Ik hoop maar dat ze dat ook zijn in de uiteindelijke game. Niet van die mini missies als in C&C.
Maar van die grote speel velden als in SC1. Die van C&C vind ik echt waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moerasgeest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-02 14:07
NinTeNdO_FrEaK schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 22:33:
Ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik hem ook niet origineel heb. Ben daar ook erg benieuwd naar, nu ik wat ouder ben en meer verdien koop ik (goede) games altijd legaal.
Ben ik sinds een jaartje ofzo ook mee begonnen. Als je het geld er toch voor hebt waarom ook niet hea... Maar mn laatste aanschaf was niet zo'n succes: dark messiah. |:( Echt een leuke game hoor. Als je hem dan eindelijk aan de praat hebt...

Maar hopelijk wordt starcraft 2 er weer een om al je sociale contacten voor te verzaken! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virax
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09-2022

Virax

Lief :)

Misschien een hele gekke vraag. Ik heb starcraft ook nooit gespeeld maar aangezien het een Blizzard game is moet het wel goed zijn (en ik zie ook ontzettend veel positieve reacties). Ik heb een iMac en ik vraag me af of starcraft 1 daar ook op draait. Blizzard geeft goede ondersteuning op mac, WoW draait als een tierelier en SC2 gaat het ook doen, maar hoe was het 10 jaar geleden? Wil SC1 wel bestellen maar dan moet hij het wel doen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

ViRaX schreef op zondag 20 mei 2007 @ 15:33:
Misschien een hele gekke vraag. Ik heb starcraft ook nooit gespeeld maar aangezien het een Blizzard game is moet het wel goed zijn (en ik zie ook ontzettend veel positieve reacties). Ik heb een iMac en ik vraag me af of starcraft 1 daar ook op draait. Blizzard geeft goede ondersteuning op mac, WoW draait als een tierelier en SC2 gaat het ook doen, maar hoe was het 10 jaar geleden? Wil SC1 wel bestellen maar dan moet hij het wel doen natuurlijk.
Er is een Mac-versie van StarCraft uitgebracht, ik weet alleen niet of die ooit Universal gemaakt is. Je zit in ieder geval wel met het klassieke probleem dat het spel op 640x480 draait. Tenzij je het in een window speelt (als dat al kan), heb je grote zwarte randen om het beeld heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Speel al 6+ jaar Starcraft op Battle.net maar heb nog nooit single player van sc en scbw uitgespeeld. Nu is de tijd gekomen om dit wel te gaan doen. Ook erg leuk om te lezen dat er nieuwe mensen zijn die Starcraft I (op)nieuw gaan aanschaffen. Goede keus. Een betere RTS is er naar mijn mening vandaag de dag nog niet. Wederom, Blizzard _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-03 20:52
Ik heb starcraft 1 wel, maar dat was een paar jaar na de release datum (1999/2000 ofzo). Echter heb ik nooit broodwar in de winkels kunnen vinden :(. Misschien toch maar eens die 2 tegelijk kopen via internet, mijn originele starcraft cdrom is ook al aardig bekrast.

En verder, ik vind (vooral de protoss units) starcraft2 er echt heel cool uitzien, het enige wat ik jammer vind is dat die siege tanks zo'n korte loop gekregen hebben, ik vond het altijd zo vet als die loop uit ging schuiven, nu lijkt het een beetje een mortar(warcraft) op rupsbanden ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virax

Virax

Anoniem: 12316 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 15:37:
[...]

Er is een Mac-versie van StarCraft uitgebracht, ik weet alleen niet of die ooit Universal gemaakt is. Je zit in ieder geval wel met het klassieke probleem dat het spel op 640x480 draait. Tenzij je het in een window speelt (als dat al kan), heb je grote zwarte randen om het beeld heen.
Thnx. Had niet eens stilgestaan bij het 640x480 issue! Ik denk dat ik maar blijf wachten op SC2 dan. Nogmaals bedankt, bespaart me weer een teleurstelling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Op mijn exemplaar staat "PC/MAC cd-rom", dus ik ga ervan uit dat de winkelversie op beide werkt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

lol @ error message: http://www.starcraft2.com/movies/

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-05 20:28
Warcraft 1 weet ik niet zeker, maar Blizzard heeft door de jaren heen vrijwel zonder uitzonderingen zowel MAC als PC ondersteund.
Warcraft II (incl uitbreiding)
Warcraft III (incl uitbreiding)
World of Warcraft (incl uitbreiding)
Starcraft I (incl uitbreiding)

allemaal werkend vanaf zowel PC als MAC met dezelfde instalatie-cd(s). Overigens werkt Starcraft op de PC gewoon in volledig scherm, hoe dat op de MAC werkt weet ik niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Nijn op 20-05-2007 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virax

Virax

Mmmm... jullie hebben me toch weer aan het twijfelen gebracht.

Volgens mij hebben de intel macs automatisch rosetta (emulatie) dus moet het gespeeld kunnen worden. Wellicht iets langzamer, maar het spel is al zo oud, en de mac zo snel dus ik denk dat daar nauwelijks iets van te merken is.

Daarnaast is het "maar" 10 euro en ik zie zoveel positieve reacties, en kan alvast lekker in de stemming komen dus ik denk dat ik het gokje maar neem :). Laat het wel weten als ik hem heb, iig thnx voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-05 16:36

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Er is volgens mij gewoon een Universal Binary patch. Daarnaast kan je mac ook prima een resolutie scalen hoor. Ik speel zelf op mijn iMac 24" ook Starcraft op 640x480 maar dat is (op de breedte na ivm widescreen) gewoon schermvullend hoor :) Blijft een leuk spelletje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Buzzz
  • Laatst online: 20:28
Ik heb wel Starcraft op m'n Macbook gespeeld. Het voelde niet helemaal snappy altijd door Rosetta, maar op zich draaide het prima. Ik kon alleen nergens vinden hoe ik dan Starcraft naar de background kon sturen, heb nog weleens dat ik tijdens een spelletje even iets anders wil / moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 23:57
Zo, heb even de startpost wat geüpdate. Als er nog dingen zijn die ik over het hoofd heb gezien, geef dan een gil :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Rafe schreef op zondag 20 mei 2007 @ 22:30:
Zo, heb even de startpost wat geüpdate. Als er nog dingen zijn die ik over het hoofd heb gezien, geef dan een gil :).
Ik ben bezig met een nieuwe TS, met mooie layout enzo (zoals het WoW topic zeg maar). Is het goed als ik wat info jat uit deze TS? :P Dan maken we als hij af is wel een nieuw topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Laatst online: 11-05 16:36

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

DJ Buzzz schreef op zondag 20 mei 2007 @ 22:12:
Ik heb wel Starcraft op m'n Macbook gespeeld. Het voelde niet helemaal snappy altijd door Rosetta, maar op zich draaide het prima. Ik kon alleen nergens vinden hoe ik dan Starcraft naar de background kon sturen, heb nog weleens dat ik tijdens een spelletje even iets anders wil / moet doen.
CMD-M :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Het enige wat mij ook zorgen maakt is de flashiness van de graphics en effecten. Dit zou wel impact kunnen hebben op de micro en algehele besturing. Als je naar de gameplay trailer kijkt zie je overal flashy dingen gebeuren en misschien gaat dat wat ten koste aan het overzicht.

Maar misschien is dat een kwestie van wennen en kijk je daar naar een paar potjes al doorheen.

[ Voor 15% gewijzigd door seamus21 op 20-05-2007 22:47 ]

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 23:57
Angeloonie schreef op zondag 20 mei 2007 @ 22:31:
[...]

Ik ben bezig met een nieuwe TS, met mooie layout enzo (zoals het WoW topic zeg maar). Is het goed als ik wat info jat uit deze TS? :P Dan maken we als hij af is wel een nieuw topic :)
Uiteraard kan je die info gebruiken, zonder dat kleine beetje blijft er weinig voor een topicstart over ;).

Aan de andere kant kan je met een nieuwe topicstart denk ik beter wachten tot deze is volgespeculeerd. Gezien de weinige info heeft het imho weinig nut om er zo'n flasy ding van te maken (iets wat sowieso wel grappig is: het internet stapt af van tabelopmaak maar op GoT is het opeens razendpopulair geworden :P) en daar een nieuw topic voor te starten. Info > mooie opmaak als je het mij vraagt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Rafe schreef op zondag 20 mei 2007 @ 22:58:
[...]

Uiteraard kan je die info gebruiken, zonder dat kleine beetje blijft er weinig voor een topicstart over ;).

Aan de andere kant kan je met een nieuwe topicstart denk ik beter wachten tot deze is volgespeculeerd. Gezien de weinige info heeft het imho weinig nut om er zo'n flasy ding van te maken (iets wat sowieso wel grappig is: het internet stapt af van tabelopmaak maar op GoT is het opeens razendpopulair geworden :P) en daar een nieuw topic voor te starten. Info > mooie opmaak als je het mij vraagt :).
How about info + mooie opmaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-05 15:27

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik zei het toch. :)

En zoals ik de trailer zie kunnen we ervan uit gaan dat de Terran's de grote spelers gaan worden in Starcraft 2. Iets wat wel te verwachten viel aangezien hun vloot de grond in is gestampt en het inmiddels duidelijke is dat het Terran empire echt enorm is.

De beschrijvening van hun site (in dit geval alleen nog de protoss) wijzen erop dat het verhaal weer lekker diep gaat worden.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11737

Aan de andere kant was ik waarschijnlijk al zeer blij geweest met een SC/BW met zoomfunctie, misschien dat je meer units kon selecteren, unit limiet hoger en dat AI iets intelligenter kon worden ingesteld qua casten of auto stimmen/kopen van interceptors/scarabs/spells casten of lopen in formaties.

Hoop echt dat SC2 niet wordt verneukt door een minder soepele gameplay door 3D stuff. Ik moet zelf eigenlijk nog heel erg wennen aan 3d RTS. DOW vond ik wel tof, maar ik had nooit dat gevoel dat ik al gelijk kreeg bij het spelen van SC. Ik heb DOW dus ook nooit echt serieus gespeeld, gewoon af en toe een gamepje omdat ik de graphics wel aardig vond.

Sinds SC/BW, en eigenlijk Dune II nog eerder, heb ik geen RTS gevonden die me echt boeit waar ik helemaal verslaafd aan kon raken. Was echt allemaal "leuk, maar het is geen SC".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

:'( Die gameplay trailer die voor gisteren gepland stond komt dus nog niet :/

Heb gisteren die pagina een kleine 100 keer ververst ofzo :P Ik moet die trailer!! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

http://cad-comic.com/comics/20070521.jpg _O-

eindeljik Starcraft II

werd tijd
van het weekend meteen weer me oude starcraft cd's tevoorschijn gehaald

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:07
Angeloonie schreef op maandag 21 mei 2007 @ 07:27:
:'( Die gameplay trailer die voor gisteren gepland stond komt dus nog niet :/

Heb gisteren die pagina een kleine 100 keer ververst ofzo :P Ik moet die trailer!! :Y)
Stond gister ook al op de B.net forums, er was een of andere technische storing die pas vandaag aangepost kon worden (omdat deTechnical Support lui weekend hadden ;))

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217880

Kleine update*

Hij is nu aanwezig! Helaas zit ik op werk en moet ik nog 8 uur wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 22:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

hmm hij is 500 mb zal nogal een filmpje zijn dan. Vanmiddag dan maar ff naar binnensleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:10

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Hmm, bij mij staat hij er nog niet, misschien de flash-site proberen. ;)

Edit:
Yup, daar wel, maar nog niet onder 'movies'.
Malligheid. :D

Edit2:
Zucht, dan kom je alsnog bij 'movies'. :(

[ Voor 48% gewijzigd door Gonadan op 21-05-2007 10:01 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Hij staat nu wel bij movies, maar ik heb nog geen mirror kunnen vinden. Zit hier achter een proxy, dus ik moet helaas nog even wachten, vrees ik. Tamelijk jammer.

Ben namelijk erg benieuwd!

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

PromWarMachine schreef op maandag 21 mei 2007 @ 10:44:
Hij staat nu wel bij movies, maar ik heb nog geen mirror kunnen vinden. Zit hier achter een proxy, dus ik moet helaas nog even wachten, vrees ik. Tamelijk jammer.

Ben namelijk erg benieuwd!
Niet op de eu-site. Zit jij in een ander werelddeel ofzo?

nuke cola hehehe :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king of rats
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-05 08:39
Ik hoop toch zo dat er nieuwe sounds zijn bioj het selecteren van je units. Zo gaaf was dat, paar keer op je scv klikken en hij begon te zeuren over zijn werk _O- . Bij een firebat: "Need a smoke?"

Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04 13:11
Er was een bepaalde Protoss unit (Zealot volgens mij? Of een dragoon..), en die zei dan zoiets als: Kouwe cola! :+ Lachen was dat :)

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
RobertJ schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:04:
Er was een bepaalde Protoss unit (Zealot volgens mij? Of een dragoon..), en die zei dan zoiets als: Kouwe cola! :+ Lachen was dat :)
ik vond die van de zerglings wel lachen ;) "krrgggt" "krgt krgt krgt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
die overlords, die zijn cool :P
zo'n slijmerig geluid...
en als je er echt heel veel had zag het nog vetter uit
ik heb voor de lol weer paar potjes SC 1 gedaan...blijft vet, alleen is het ff wennen met 640 x 480 op 19 "

[ Voor 14% gewijzigd door SuX DeLuXe op 21-05-2007 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm die Blizzard downloader; is dat een soort van bittorrent ofzo? Ik zie dat ik ook aan het uploaden ben. En aangezien ik nergens anders iets aan het doen ben kan dat alleen via blizzard downloader zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Anoniem: 11737 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:13:
Hmmm die Blizzard downloader; is dat een soort van bittorrent ofzo? Ik zie dat ik ook aan het uploaden ben. En aangezien ik nergens anders iets aan het doen ben kan dat alleen via blizzard downloader zijn...
volgens mij wel ja wordt wel vaker gedaan om de bandbreedte een beetje te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king of rats
Anoniem: 11737 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:13:
Dat klopt, klik eens in de downloader op view en dan connection info, dan krijg je en lijst met verbindingen ed.

edit:
hier staan ze allemaal uit starcraft:
http://www.sclegacy.com/encyclopedia/unitquotes.php

[ Voor 11% gewijzigd door king of rats op 21-05-2007 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

king of rats schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:01:
Ik hoop toch zo dat er nieuwe sounds zijn bioj het selecteren van je units. Zo gaaf was dat, paar keer op je scv klikken en hij begon te zeuren over zijn werk _O- . Bij een firebat: "Need a smoke?"
dit zit in elke game van blizzard volgens mij. In warcraft II of III weet ik zo ff niet. Heb je de quote van een orc peasant als je te vaak op hem klikt.
I am not that kind of orc :p _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah oke, jah dat verklaart veel. Ik vroeg me al af waarom het via een speciale downloader moest ipv met een download manager etc. Wel slim gedaan in principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Gonadan schreef op maandag 21 mei 2007 @ 10:48:
[...]

Niet op de eu-site. Zit jij in een ander werelddeel ofzo?

nuke cola hehehe :+
Op http://www.starcraft2.com/movies.xml staan ze gewoon? :P

Ik zocht zelf eigenlijk naar een HTTP mirror. Heeft iemand die al?

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

PromWarMachine schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:36:
[...]

Op http://www.starcraft2.com/movies.xml staan ze gewoon? :P

Ik zocht zelf eigenlijk naar een HTTP mirror. Heeft iemand die al?
Als ik daarheen wil gaan wordt ik automatisch geredirect naar http://eu.starcraft2.com.
En daar staan ze niet op. :(

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king of rats
Gonadan schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:39:
[...]

Als ik daarheen wil gaan wordt ik automatisch geredirect naar http://eu.starcraft2.com.
En daar staan ze niet op. :(
Ik zie ze gewoon staan onder movie's. Zal wel bij jou liggen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blizzard Downloader:

Gameplay Video (1280 x 768)
http://www.starcraft2.com...lishUS.avi-downloader.exe

Gameplay Video (720 x 404)
http://www.starcraft2.com...lishUS.avi-downloader.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

:'(

Gisteren de hele dag zitten wachten op die gameplay movie, en nu is hij er eindelijk en dan moet ik nog 4 uur werken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dank je, maar zelfs dan wordt ik geredirect.
Het lijkt wel alsof hij mijn provider niet mag ofzo. ;)

Blijft het bij jullie wel gewoon www ipv eu?

Edit:
Hèhè, hij staat nu ook op de EU, eindelijk. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Gonadan op 21-05-2007 12:17 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TrailBlazer schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:20:
dit zit in elke game van blizzard volgens mij. In warcraft II of III weet ik zo ff niet. Heb je de quote van een orc peasant als je te vaak op hem klikt.
I am not that kind of orc :p _/-\o_
Bij WC was dit al aan de orde, zo ook dus bij II en III... ;)
"I can see my House..."
"Wish I had a weapon..."

of

"Join the Army they said!"
"See the World they said!"

Zijn allemaal meesterlijke citaten uit die game... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

"row row row your boat!"
"stop poking me!"
"my belly feels funny"
"buaaaaaaaaargh"
wc2 zaten ze er zeker in :) 3 ook uiteraard

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

En de tig keer op een critter klikken om een explosie te veroorzaken. :9

spoiler:
Dat was ook geniaal, dat het schaapje iets van 'baaaaareeeeemyouuouoo' ofzo zei.
En dat er in WCIII een puzzeltje zat waar dat geluid het antwoord was.
De echte WCII fans wisten dus meteen het antwoord (ik ook) :+

[ Voor 62% gewijzigd door Gonadan op 21-05-2007 13:01 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Boeboe schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:59:
"row row row your boat!"
"stop poking me!"
"my belly feels funny"
"buaaaaaaaaargh"
wc2 zaten ze er zeker in :) 3 ook uiteraard
ruftende ogres waarbij de ene dan roept it wasn't me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27493

TrailBlazer schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:03:
[...]

eerst idd... "he did it!..." -"nuh uh... HE did it!"

daarna upgraden naar Ogre-mages... en dan riepen ze "WE did it" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TrailBlazer schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:03:
[...]

"He did it, no he did it!"
is de zin die je bedoeld... Ook meesterlijke citaat inderdaad :)
Of wat denk je dan van de Elf bij WCII? :)
"Exhaulted One?"

Maar is dit niet wat offtopic? :$

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 21-05-2007 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

GJ-tje schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:11:
[...]
"He did it, no he did it!"
is de zin die je bedoeld... Ook meesterlijke citaat inderdaad :)
Of wat denk je dan van de Elf bij WCII? :)
"Exhaulted One?"

Maar is dit niet wat offtopic? :$
you get my point. Is er niet ergens een site met alle quotes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 13:59

switchboy

-ruimte te huur-

My life for Aiur ... ohh... I mean... Ner'zhul

Prachtig :P

Blizzad is echt geniaal. En heel erg goed met met bijhouden van spellen. Er was een paar dagen dagen geleden nog een patch voor SC1. Als dat geen goeie support is weet ik het niet meer :+

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Hey als jullie nou allemaal even stoppen het met downloaden van de gameplay trailer gaat het bij mij wat sneller :P damn wat een snelheid zeg... Dit duurt nog wel een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-05 09:13
Mishmash schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:28:
Hey als jullie nou allemaal even stoppen het met downloaden van de gameplay trailer gaat het bij mij wat sneller :P damn wat een snelheid zeg... Dit duurt nog wel een tijdje.
Blizzard maakt volgens mij gebruik van p2p om hun spullen te versturen, dus volgens mij moeten er juist meer mensen gaan downloaden.
Ik vindt het zelf een beetje suffe manier van geld besparen, maar als je klanten niet muiten.

Ehm wat betreft warcraft/starcraft quotes, Ik geloof dat gamefaqs wel een aantal documenten heeft met alle quotes.

Edit: Correctie P2P inplaats van php, :) welke spraakverwarringen er wel niet ontstaan als je met meerdere dingen tegelijkertijd bezig bent.
Het is inderdaad sneller tijdens de piek tijden maar daarna is het vooral heel veel trager. Het lijkt me prettiger als ze het bestand gewoon naar een paar mirrors sturen.
Ik heb gisteren de cinematic trailer gedownload en dat duurde geloof ik een uur voor een bestand van 75 mb. Dat is iets wat ik al een hele tijd niet meer heb meegemaakt.

[ Voor 28% gewijzigd door Zarkov op 21-05-2007 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Zarkov schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:29:
[...]

Blizzard maakt volgens mij gebruik van php om hun spullen te versturen, dus volgens mij moeten er juist meer mensen gaan downloaden.
Ik vindt het zelf een beetje suffe manier van geld besparen, maar als je klanten niet muiten.

Ehm wat betreft warcraft/starcraft quotes, Ik geloof dat gamefaqs wel een aantal documenten heeft met alle quotes.
php? p2p bedoel je denk ik ;) en het is een betere manier dan alleen een http server met het filmpje openzetten, stel je voor dat 2 miljoen mensen tegelijk van die server het filmpje willen downloaden..

overigens zit in de client nog altijd een standaar blizzard http server die ook seed over hun p2p netwerk, voor het geval dat er weinig mensen zijn die het filmpje 100% hebben en ook blijven uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Zarkov schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:29:
[...]

Blizzard maakt volgens mij gebruik van php om hun spullen te versturen, dus volgens mij moeten er juist meer mensen gaan downloaden.

Het is P2P waar ze gebruik van maken. Maar om jullie niet allemaal uren te laten wachten heb ik een snellere mirror gevonden, namelijk snt :) ftp://ftp.snt.utwente.nl/pub/games/starcraft2/promo veel plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king of rats
Het spel lijkt al ver gevorderd. Wel jammer dat het niet zoveel lijkt op starcraft 1 maar het wordt vast een erg goede rts.

Uit de trailer:
spoiler:
Op het einde van de trailer: GG van Good Game ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-05 11:31

FrostXL

cool as ice

Die gameplay trailer is wel meesterlijk vet, valt me nog mee hoe mooi het is, hierdoor ben ik ook wel erg benieuwd geworden naar wat de sys req's precies zullen worden.

Oh en een puntje waar ik niet echt blij mee ben: nukes...?!

Voor nu hou ik het nog even op wc3, tegen de tijd dat sc2 uitkomt kijken we wel weer verder :)

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
  • Laatst online: 06-04 12:17
@ King of Rats: Ik vind dat het wel heel veel lijkt op het orgineel; eigenlijk een beetje teveel. Dat is het jammere aan een sequel die echt letterlijk direct na het orgineel komt, chronologisch gezien.

Ik ga weer lekker schetsen denk ik, ik heb een tijdje geleden een onwijs gave Assimilator en Jumpgate gemaakt, tijd voor een revamp. Die Warp Gate animatie is namelijk echt wel bruut :)

Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
FrostXL schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:46:
Die gameplay trailer is wel meesterlijk vet, valt me nog mee hoe mooi het is, hierdoor ben ik ook wel erg benieuwd geworden naar wat de sys req's precies zullen worden.

Oh en een puntje waar ik niet echt blij mee ben: nukes...?!

Voor nu hou ik het nog even op wc3, tegen de tijd dat sc2 uitkomt kijken we wel weer verder :)
Die zaten ook al in SC1 en werk nog steeds hetzelfde: je moet een stealth unit op een middelmatige afstand (wel buiten bereik van afweer) laten targeten waar je wil schieten, vervolgens heb je +-1 minuut voor de bom echt valt.

in die minuut kan de tegenstander die units nog kapot maken waardoor er dus geen bom valt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

king of rats schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:36:
Het spel lijkt al ver gevorderd. Wel jammer dat het niet zoveel lijkt op starcraft 1 maar het wordt vast een erg goede rts.

Uit de trailer:
spoiler:
Op het einde van de trailer: GG van Good Game ??
Ik vond het juist heel veel lijken op de ouder Starcraft. Tuurlijk eht is 3D geworden maar het had wel degelijkveel weg van Starcraft 1. Veel Zergling rushes, de Shields van de Protoss ook de gebouwen en units zijn erg herkenbaar. De overstap naar 3D zal vast niet echt een verrassing zijn. Wel is er getimmerd aan de 3D-enige zo te zien, hij is een stuk gedetailleerder dan de voorgaande 3D enigine van WC3. Logisch ook gezien het het aantal jaartjes wat er overheen is gegaan.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaos.be
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11-2024
Mishmash schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:45:
[...]

Het is P2P waar ze gebruik van maken. Maar om jullie niet allemaal uren te laten wachten heb ik een snellere mirror gevonden, namelijk snt :) ftp://ftp.snt.utwente.nl/pub/games/starcraft2/promo veel plezier :)
Ik kan je wel kussen. Hier op het werk staan ge torrent poorten niet open. Via de link heb ik eindelijk het filmpje kunnen downloaden. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

M1lamb3r schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:52:
Die zaten ook al in SC1 en werk nog steeds hetzelfde: je moet een stealth unit op een middelmatige afstand (wel buiten bereik van afweer) laten targeten waar je wil schieten, vervolgens heb je +-1 minuut voor de bom echt valt.

in die minuut kan de tegenstander die units nog kapot maken waardoor er dus geen bom valt ;)
Alleen zaten de Ghosts dit keer midden in de explosie, het leek wel alsof ze zich ingegraven hadden. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL

FrostXL

cool as ice

M1lamb3r schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:52:
[...]

Oh ok, dat valt dan nog wel mee. Ik was al even de vergelijking aan het trekken met nukes (en andere superweapons) in c&c generals. In dat spel zijn die dingen echt zo'n onzin. Ik heb echt veel liever dat het spel om de micro en de tactiek van de spelers gaat, 1 zo'n overpowered superweapon kan daar flink roet bij in het eten gooien.

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

FrostXL schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:06:
Oh ok, dat valt dan nog wel mee. Ik was al even de vergelijking aan het trekken met nukes (en andere superweapons) in c&c generals. In dat spel zijn die dingen echt zo'n onzin. Ik heb echt veel liever dat het spel om de micro en de tactiek van de spelers gaat, 1 zo'n overpowered superweapon kan daar flink roet bij in het eten gooien.
In generals zet ik de superweapons ook altijd op max 1, anders is er inderdaad geen kont aan.

In SC was het altijd erg lastig om die nukes te gebruiken.
Het kost je eerst al bakken met geld om je ghosts zover te krijgen dat ze nuttig zijn.
Dan moet je ook nog eens een commandcenter per missile silo hebben, en dan kan je dus geen comsat.
En dan nog eens bakken met geld en supplies uitgeven om zo'n nuke te maken. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Laatst online: 19-05 22:48
...én zorgen dat je ghost niet gedetecteerd wordt.

Allesbehalve eenvoudig dus >:)

Ik kijk trouwens enorm uit naar SC2 en hoop dat ze niet té veel units van de originele game opgeven... vind het al enorm jammer dat Dragoons niet meer meedoen. Carriers wil ik ook echt terugzien... en dat gaat dan alleen maar over de Protoss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:15
FrostXL schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:06:
[...]

Naar mijn mening zorgt een (overpowered) superweapon zoals bijvoorbeeld in C&C3 voor snellere gameplay. Als jij bijvoorbeeld lekker loopt te turtle-en en en je tegenstander plaats z'n (overpowered) superweapon, dan ben jij wel gedwongen om aan te vallen, want anders kan je in x minuten en y seconden 3/4 van je basis met uber defense vaarwel zeggen.
Natuurlijk kan je dan enkel een aanval uitvoeren om z'n superweapon uit te schakelen, maar je bent in ieder geval gedwongen om iets te ondernemen.
Natuurlijk kunnen superweapons ook misbruikt worden door het type turtle-speler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
PromWarMachine schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 14:11:
Je moet ook een bestaande fan zijn om in dit prille ontwikkelproces al te vinden: "dit moet ik spelen."

De rest van de spelers zal vanzelf gemotiveerd worden zodra er meer content beschikbaar is. Wacht maar tot je de beta gespeeld hebt of de demo, als die er komen.

Zeker als je het origineel niet kent, dan kan dit behoorlijk chaotisch overkomen ja.
Toch valt dat allersinds mee. Maar goed, het helpt niet dat ik het zeg, heb voorlopig geduld, je zult niet teleurgesteld worden. Tenzij het RTS genre je normaal gesproken al niet ligt natuurlijk. :P
Blizzard maakt nooit kutgames. Ik heb er iig nog nooit één meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Sfinx- schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:23:
...én zorgen dat je ghost niet gedetecteerd wordt.

Allesbehalve eenvoudig dus >:)

Ik kijk trouwens enorm uit naar SC2 en hoop dat ze niet té veel units van de originele game opgeven... vind het al enorm jammer dat Dragoons niet meer meedoen. Carriers wil ik ook echt terugzien... en dat gaat dan alleen maar over de Protoss.
Zag dat er idd geen Dragoon's meer bij zaten. Maar die komen wel weer terug in Dark-Templar variant. Veel basisunits blijven ongeveer hetzelfde. Aan de andere kant zijn er units van SC1 waarbij je jezelf afvroeg wat ze er in deden. Flamethrower anyone? Handig voor defense in de bunkers tegen voornamelijk zerglings maar verder tamelijk nutteloos.
SC word idd gekenmerkt door een gebrek aan echte superwapens en juist daarin schuild zijn succes. Je bent gedwongen om hard aan te vallen met veel units en de defensive structures zijn simpelweg niet afdoende. Je moet min of meer een actieve verdediging hebben of een belachelijk grote muur van autodefense....die dan weer door artillery aan gort word geschoten van veraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL

FrostXL

cool as ice

chrisO schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:24:
[...]

Naar mijn mening zorgt een (overpowered) superweapon zoals bijvoorbeeld in C&C3 voor snellere gameplay. Als jij bijvoorbeeld lekker loopt te turtle-en en en je tegenstander plaats z'n (overpowered) superweapon, dan ben jij wel gedwongen om aan te vallen, want anders kan je in x minuten en y seconden 3/4 van je basis met uber defense vaarwel zeggen.
Natuurlijk kan je dan enkel een aanval uitvoeren om z'n superweapon uit te schakelen, maar je bent in ieder geval gedwongen om iets te ondernemen.
Natuurlijk kunnen superweapons ook misbruikt worden door het type turtle-speler...
Dat klopt inderdaad wel, maar ik denk niet dat je bij sc/wc last zult hebben van spelers die turtelen, tenminst mijn ervaring bij wc is dat turtlen echt een no-go is. Iemand die turtelt is makkelijk te counteren door gewoon mass siege te maken, zijn verdediging is dan waardeloos. Daarnaast is het een must om meerdere basissen op te zetten voor meer inkomsten.

Natuurlijk kun je wc niet 100% vergelijken met sc, ik weet ook niet of ze bij starcraft ook verschillende soorten attacks/armors hebben zodat je bepaalde attacks goed kunt counteren?

Anyways, ik heb ondertussen wel begrepen dat nukes in sc niet zo makkelijk te realiseren zijn, waar ik erg blij mee ben :)

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Auredium schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:34:
Zag dat er idd geen Dragoon's meer bij zaten. Maar die komen wel weer terug in Dark-Templar variant. Veel basisunits blijven ongeveer hetzelfde. Aan de andere kant zijn er units van SC1 waarbij je jezelf afvroeg wat ze er in deden. Flamethrower anyone? Handig voor defense in de bunkers tegen voornamelijk zerglings maar verder tamelijk nutteloos.
SC word idd gekenmerkt door een gebrek aan echte superwapens en juist daarin schuild zijn succes. Je bent gedwongen om hard aan te vallen met veel units en de defensive structures zijn simpelweg niet afdoende. Je moet min of meer een actieve verdediging hebben of een belachelijk grote muur van autodefense....die dan weer door artillery aan gort word geschoten van veraf.
Ik kan me geen unit bedenken dat geen nut had in SC1.
Flamethrowers zijn ook geweldig tegen zealots bijvoorbeeld.
En siegetanks, lekker van dichtbij etteren :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king of rats
Gonadan schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:40:
[...]

En als er geen luchtverdedeging is gewoon ertussen droppen >:).

edit:
Het wordt hier wel een beetje een slowchat van herineringen :P

[ Voor 9% gewijzigd door king of rats op 21-05-2007 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Laatst online: 22-07-2024
op userfriendly ook weer:
Afbeeldingslocatie: http://www.userfriendly.org/cartoons/archives/07may/xuf010321.gif

[ Voor 38% gewijzigd door BasieP op 21-05-2007 15:55 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

FrostXL schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:40:
[...]

Dat klopt inderdaad wel, maar ik denk niet dat je bij sc/wc last zult hebben van spelers die turtelen, tenminst mijn ervaring bij wc is dat turtlen echt een no-go is. Iemand die turtelt is makkelijk te counteren door gewoon mass siege te maken, zijn verdediging is dan waardeloos. Daarnaast is het een must om meerdere basissen op te zetten voor meer inkomsten.

Natuurlijk kun je wc niet 100% vergelijken met sc, ik weet ook niet of ze bij starcraft ook verschillende soorten attacks/armors hebben zodat je bepaalde attacks goed kunt counteren?

Anyways, ik heb ondertussen wel begrepen dat nukes in sc niet zo makkelijk te realiseren zijn, waar ik erg blij mee ben :)
Er zijn idd verschillende armortypes net als bij Warcraft en die kun je ook upgraden. Wel was het zo dat bij SC1 de kosten van de hogere niveaus (je had drie levels) aardig wat materiaal kostte en tamelijk lang duurde.

Nukes was redelijk beperkt, ze namen veel unitspace in beslag en voor iedere nuke had jee een nukesilo nodig met attached Command centre. En je moest natuurlijk je ghost dicht genoeg in de buurt krijgen van de vijand. Nukes waren redelijk krachtig (krachtigste 1-slag wapen in het spel) maar omdat ze van ghosts afhankelijk waren was het redelijk omslachtig om te gebruiken.
Je had overigens ook hero's bij SC maar het was nog niet zover uitgewerkt dat deze speciale commandpoints hadden.

/Edit; Doet me eraan denken dat je bij SC de kills van een unit kon bekijken. Destijds een leuke maar nutteloze toevoeging want veteran-rankings zoals bij C&C bestonden niet. Ook de rang van een unit was te zien (deze veranderde nooit door kills enzo, bleef altijd hetzelfde) wederom leuk, maar nutteloos imo. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Auredium op 21-05-2007 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Gonadan schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:40:
[...]

De observer van de Protoss dan?
Leuk om te verkennen maar geen wapens e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Auredium schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:18:
Ontzettend handig om mee te laten vliegen bij je aanval tegen cloaked units.
En je kan makkelijk plaatsen met mineralen in de gaten houden zonder dat ze hem meteen door hebben.
Heeft zeker wel nut voor mij. :)

En een unit hoeft toch niet te kunnen schieten om nut te hebben? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Gonadan op 21-05-2007 16:21 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217880

Het is alweer een tijdje geleden voor me (gister weer begonnen :)) maar observers waren volgens mij "Detectors". Had er altijd een paar meevliegen met mijn carriers voor die irritante Wraiths :)

ps. Ik ben bang dat de carriers gaan verdwijnen voor de Protoss (ze hebben nu het mothership en een of ander laser-schietend iets als "grotere" air units). Zou ik zeer spijtig vinden...

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 217880 op 21-05-2007 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Are you kidding? een van de meest essentiele units van Toss :)
tenzij ze de detector ability aan een andere unit geven gewoon lekker laten zitten!

Ik denk dat bij de zerg de Queen gaat verdwijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Dan zijn ze toch nog wel nuttig? :p

Ik snap alleen de cinematic film niet helemaal. Hoezo een gevangene als marine dan? En waarom heeft die gast een sigaar? En hoe pissen ze eigenlijk als ze zoveel moeite moeten doen om in zo een pak gezet te worden? :p

Queens zijn handiger tegen tanks en templars etc.

Alle units hebben nut en hun sterke/zwakke punten.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 11737 op 21-05-2007 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Anoniem: 27493 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:22:
tenzij ze de detector ability aan een andere unit geven gewoon lekker laten zitten!

Ik denk dat bij de zerg de Queen gaat verdwijnen...
De queen is ook geniaal man!!
Broodlings zijn lekker op siegetanks of op workers. :Y)

En verder kan hij spioneren met parasite en ook nog eens cloaked units ontdekken.
In de campaign was de queen mijn vriend. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Gonadan schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:24:
[...]

En verder kan hij spioneren met parasite en ook nog eens cloaked units ontdekken.
Je weet dat een Queen een vrouw is ;) dus zij kon spioneren en het was je beste vriendin ;)
Ik snap alleen de cinematic film niet helemaal. Hoezo een gevangene als marine dan? En waarom heeft die gast een sigaar? En hoe pissen ze eigenlijk als ze zoveel moeite moeten doen om in zo een pak gezet te worden? :p
50% van de marines in het Starcraft universum zijn criminelen, en dan vooral van het type psychopatische moordenaars (bv het voor de lol villen van dieren op publieke plaatsen)

Deze mensen krijgen een chip ingebouwd waardoor ze alleen nog naar hun superieuren luisteren.

Zelfde geld overigens voor Ghost units, alleen de Marines herrineren zich nog wel wat ze doen en Ghosts niet meer zolang ze de chip hebben.

Tevens is het ghost examen een tikkeltje moelijker: Je krijgt als kind een geweer tegen je hoofd terwijl je vast gebonden zit in je stoel en hebt 12s om te voorkomen dat je neer geschoten word (als in: je moet degene die het geweer vast heeft met je hersens doden)

[ Voor 51% gewijzigd door Puc van S. op 21-05-2007 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gonadan schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:24:
[...]

Ja, maar het is wel de minst gebruikte unit in MP games :P
Mede omdat ie erg duur is 150m/100g ofzo... en maar 1keer in de 5 minuten ofzo kan broodlingen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Anoniem: 27493 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:15:
Ja, maar het is wel de minst gebruikte unit in MP games :P
Mede omdat ie erg duur is 150m/100g ofzo... en maar 1keer in de 5 minuten ofzo kan broodlingen :(
Tsja, maar in MP games wordt maar de helft van alle units gebruikt volgens mij. ;)

Wat ik trouwens hoop is dat ze het gebruik van de 'special abilities' wat aanpassen.
Dat als je een setje met battlecruisers hebt geselecteerd en je doet een yamato knal op een carrier dat gewoon één van de cruisers het doet en niet allemaal tegelijk. :+
Volgens mij hadden ze dat in WCIII al aangepast, maar dat weet ik niet zeker meer. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
dit is misschien niet echt SC 2 gericht...
maar ik heb gister nog paar potjes Starcraft 1 gedaan...liep gewoon lekker op Vista x64
nu vandaag wil die niet, hij bevriest steeds bij het opstarten, of het scherm is zwart of alles wordt verkleurd...
heb al als Administrator geprobeerd, Compatibility, reinstall enz.
opnieuw opstarten PC
het werkt allemaal niet :S
waarom werkte het eerst vlekkeloos en nu voor geen meter meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Anoniem: 27493 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:22:
[...]

Indeed, hoe moet ik anders mijn Observer Rushtm doen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 06:50
die gameplay trailer is wel erg vet moet ik zeggen, toont toch aan dat ze al redelijk lang met het spel bezig zijn. Toffe nieuwe features overigens, waarvan het gebruik van het terrain wel erg tof is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

_O_ Net de gameplay trailer in HQ gekeken :)

Eerst die op YouTube op zaterdag, daarna op zondag een betere kwaliteit, en dan vandaag de HQ _O_ Echt heerlijk vertrouwde gameplay zoals ik het nu zie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Thrills33ka schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:24:
dit is misschien niet echt SC 2 gericht...
maar ik heb gister nog paar potjes Starcraft 1 gedaan...liep gewoon lekker op Vista x64
nu vandaag wil die niet, hij bevriest steeds bij het opstarten, of het scherm is zwart of alles wordt verkleurd...
heb al als Administrator geprobeerd, Compatibility, reinstall enz.
opnieuw opstarten PC
het werkt allemaal niet :S
waarom werkte het eerst vlekkeloos en nu voor geen meter meer
Dat verkleuren heb ik ook gehad op vista: heb je een 2e beeldscherm? bij mij hielp het om die uit te zetten als ik dat probleem had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Defiler is ook underestimated. Prachtige unit. Zeker als je een Terran ally hebt. End-game, tegen een Protoss. Eerst bleeding en dan EMP. Dan 20 marines er op af sturen en ze instagibben zelfs Carriers :D

De ability van een queen om een command center over te nemen heb ik misschien 5x gebruikt in MP in ~2000 games. Dat is echt alleen een singleplayer ability.

Over Firebats (of flamethrowers zoals ze genoemd werden door iemand)
Doe jij eens 4 marines, 3 flamethrowers en 2 medics tegen 5 zealots die tevens meer minerals kosten? :)

Het enige nadeel is dat flamethrowers en medics wat tech en gas kosten, maar ze gaan bovenstaand gevecht winnen als je een beetje kunt microen en stim pack hebt. Flamethrowers zijn tegen zerglings echt overpowered en tegen de energy van de protoss is het gewoon goed :)
Onmisbaar in een Terran rush.

Over Observer
In het begin nutteloos (sterker, in 't begin kun je hem niet eens maken), net als de Science Vessel, maar endgame zeer belangrijk. Je wilt weten wat je vijand doet en je wilt ook iets kunnen doen tegen lurkers en wraiths ;)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PromWarMachine schreef op maandag 21 mei 2007 @ 18:18:
Defiler is ook underestimated. Prachtige unit. Zeker als je een Terran ally hebt. End-game, tegen een Protoss. Eerst bleeding en dan EMP. Dan 20 marines er op af sturen en ze instagibben zelfs Carriers :D
forget plague.. dark swarm is DE Defiler spell :)
Het enige nadeel is dat flamethrowers en medics wat tech en gas kosten, maar ze gaan bovenstaand gevecht winnen als je een beetje kunt microen en stim pack hebt. Flamethrowers zijn tegen zerglings echt overpowered en tegen de energy van de protoss is het gewoon goed :)
Onmisbaar in een Terran rush.
m&m owned gewoon alle tier 1 ... zelfs alleen marines kan voor een zerg tegen een skilled terran een pain in the ass zijn. je zerglings spatten uit elkaar voor ze je uberhaupt een keer kunt raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23522

Ik kijk zelf ook enorm uit naar SC2! Ik vond de filmpjes geweldig (gameplay bekijk ik straks thuis) en het klinkt allemaal erg goed.

Over SC1 ervaringen kan ik ook wel een boek volschrijven. Hoe geweldig dat soms was. Ik herriner me nog dat een huisgenoot een complete vloot BCs had gemaakt die allemaal werden afgepakt door mijn dark archons :P Heerlijk zo'n turtler :)
Of de immens grote zerg rush die dan stukloopt op een paar Reavers (SPLAT!).

Zucht! Kom maar op met SC2! (en SC1 wordt weer geinstalleerd thuis!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegamanXZero
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-04-2020

MegamanXZero

Maverick Hunter X

PromWarMachine schreef op maandag 21 mei 2007 @ 18:18:

Over Firebats (of flamethrowers zoals ze genoemd werden door iemand)
Doe jij eens 4 marines, 3 flamethrowers en 2 medics tegen 5 zealots die tevens meer minerals kosten? :)
Ik heb al genoeg aan 8 marines + 3 medics :P Met een goede micro kun je zo de main base van je opponent vroeg uitschakelen. En misschien een riskante maar effectieve rush met SCV's erbij voor dmg block.

[ Voor 9% gewijzigd door MegamanXZero op 21-05-2007 18:40 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.