Reg. datum: 06 december 2000
Reg. datum: 06 december 2000
mATX staat voor het formaat van de PCB (printplaat), niet voor het formaat van de connectoren. Die blijven hetzelfde namelijk. Dus ja, de connector van een ATX voeding past ook op een mATX bord.quote:GiLMORE80 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 07:04:
Ik volg al erg ruime tijd dit topic.
Voor mijn eerste HTPC ben ik op zoek naar een vrij lage behuizing. De Silverstone LC02 (ATX) voldoet hieraan, en deze zou ik graag willen aanschaffen. Omdat ik hier het befaamde GA-MA78GM-S2H (mATX) moederbord in kwijt wil, wil ik weten of ik in de kast mbv de riser cards (2xPCI of 1xPCI-E) nog twee PCI kaarten kwijt zou kunnen. Als kast en moederbord aan specs voldoen, zou dit toch geen issue hoeven te zijn; mag ik hier vanuit gaan?
Daarnaast zie ik in reviews terugkomen dat warmte ontwikkeling/afvoer een veelkomend euvel is. Binnen deze kast ben ik van plan de AthlonX2-4850e (+Scythe Ninja) te gebruiken met een 750Gb Spinpoint. Kan de warmte goed worden afgevoerd met een maximum van twee 60mm fans?
Ohja, er zit een Flex ATX 240W PFC voeding bij. Dit moet toch wel lukken met deze kleine hoeveelheid hardware? De powerconnector van ATX; past deze op een mATX board?
Wat een vragen...
Thnx
Intel i5-2500K/GB Z68X-UD3H-B3/GB GTX460 OC 1G/2x4096MB Corsair DDR3-1600/Crucial m4 128GB/24" Samsung 245BW Specs