Reg. datum: 06 december 2000
Intel C2D 6850/Asus P5K Dlx/Asus EN8800GTX/4x1024MB Corsair DDR2-800 CL4/36GB WD Raptor/2x200GB RAID0/2x750RAID0/4x500GB RAID5/24" Samsung 245BW Specs
Forum » Harde waren » Complete Systemen & Laptops » Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid
Pagina: 1 2 3 4 ... 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 last
Nieuw TopicmATX staat voor het formaat van de PCB (printplaat), niet voor het formaat van de connectoren. Die blijven hetzelfde namelijk. Dus ja, de connector van een ATX voeding past ook op een mATX bord.quote:GiLMORE80 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 07:04:
Ik volg al erg ruime tijd dit topic.
Voor mijn eerste HTPC ben ik op zoek naar een vrij lage behuizing. De Silverstone LC02 (ATX) voldoet hieraan, en deze zou ik graag willen aanschaffen. Omdat ik hier het befaamde GA-MA78GM-S2H (mATX) moederbord in kwijt wil, wil ik weten of ik in de kast mbv de riser cards (2xPCI of 1xPCI-E) nog twee PCI kaarten kwijt zou kunnen. Als kast en moederbord aan specs voldoen, zou dit toch geen issue hoeven te zijn; mag ik hier vanuit gaan?
Daarnaast zie ik in reviews terugkomen dat warmte ontwikkeling/afvoer een veelkomend euvel is. Binnen deze kast ben ik van plan de AthlonX2-4850e (+Scythe Ninja) te gebruiken met een 750Gb Spinpoint. Kan de warmte goed worden afgevoerd met een maximum van twee 60mm fans?
Ohja, er zit een Flex ATX 240W PFC voeding bij. Dit moet toch wel lukken met deze kleine hoeveelheid hardware? De powerconnector van ATX; past deze op een mATX board?
Wat een vragen...
Thnx
Intel C2D 6850/Asus P5K Dlx/Asus EN8800GTX/4x1024MB Corsair DDR2-800 CL4/36GB WD Raptor/2x200GB RAID0/2x750RAID0/4x500GB RAID5/24" Samsung 245BW Specs
Je kunt zelf uitrekenen dat de Mini Ninja niet gaat passen. De kast is 10cm hoog en de Mini Ninja 11,5cm. Dat wordt uitdeuken denk ik...quote:GiLMORE80 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 07:04:
Voor mijn eerste HTPC ben ik op zoek naar een vrij lage behuizing. De Silverstone LC02 (ATX) voldoet hieraan, en deze zou ik graag willen aanschaffen.
[knip]
Binnen deze kast ben ik van plan de AthlonX2-4850e (+Scythe Ninja) te gebruiken met een 750Gb Spinpoint.
Team Short Way Down 2009 Net als de horizon, ben ik meer een concept dan een persoon in levende lijve...
Slipster wijzigde dit bericht 06-08-2008 11:00 (17%)
Ik zou voor de LC04 gaan. Dat is een nieuwere variant van dezelfde kast. Er kan een normale optical drive in, i.p.v. slimline. En er past een 80mm fan i.p.v. een 60mm in (oftewel minder herrie).quote:GiLMORE80 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 07:04:
Ik volg al erg ruime tijd dit topic.
Voor mijn eerste HTPC ben ik op zoek naar een vrij lage behuizing. De Silverstone LC02 (ATX) voldoet hieraan, en deze zou ik graag willen aanschaffen. Omdat ik hier het befaamde GA-MA78GM-S2H (mATX) moederbord in kwijt wil, wil ik weten of ik in de kast mbv de riser cards (2xPCI of 1xPCI-E) nog twee PCI kaarten kwijt zou kunnen. Als kast en moederbord aan specs voldoen, zou dit toch geen issue hoeven te zijn; mag ik hier vanuit gaan?
Daarnaast zie ik in reviews terugkomen dat warmte ontwikkeling/afvoer een veelkomend euvel is. Binnen deze kast ben ik van plan de AthlonX2-4850e (+Scythe Ninja) te gebruiken met een 750Gb Spinpoint. Kan de warmte goed worden afgevoerd met een maximum van twee 60mm fans?
Ohja, er zit een Flex ATX 240W PFC voeding bij. Dit moet toch wel lukken met deze kleine hoeveelheid hardware? De powerconnector van ATX; past deze op een mATX board?
Wat een vragen...
Thnx
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
JvS wijzigde dit bericht 06-08-2008 14:00 (99%)
Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.
Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

Je hebt hem inmiddels binnen?quote:stefimke schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 18:32:
[...]
Yes, in de HT-01B (heb ik) passen prima full-height kaarten.
Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)
Bedankt allemaal; het is een LC04B geworden met een Shuriken low profile koeler. Nu nog wachten, en het testen kan beginnen!!quote:drZymo schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:39:
[...]
Ik zou voor de LC04 gaan. Dat is een nieuwere variant van dezelfde kast. Er kan een normale optical drive in, i.p.v. slimline. En er past een 80mm fan i.p.v. een 60mm in (oftewel minder herrie).
Ik heb hem sinds kort ook en het is een fijna kast (lekker compact), alleen wordt alles erg warm vanwege de beperkte ruimte. Een beetje goede airflow is dus wel zo fijn.
Scythe Ninja Mini gaat ook absoluut niet passen. Ik heb de Scythe Shuriken erin zitten en die koel heel behoorlijk. Processor wordt idle maar ~5 graden warmer dan de rest van de kast (en die is met 40 graden al behoorlijk hoog).
Athlon XP 2100+ - A7V8x-x Mb - 768Mb PC3200 - MSI 6600GT - Maxtor 80 + 320Gb - NEC ND2500
Dank u. Ik hou niet van kabelbende maar wel van tie-wrapsquote:Justchill schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:25:
nice cable management!

Eh, omdat ie kapot is wellicht?quote:Jag schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 13:00:
[...]
..................
................. en waarom die maar soms aangaat zie ik ook niet zo goed in.
Die fan daar aan je harde schijven, haal die er eens uit... Voor de rest is het je CPU en voedingsfan die lawaai maken; probeer es uit te zoeken welke het meeste lawaai maakt en dan weet je waar het zwakke punt zit...quote:Overigens is mijn systeem nog helemaal niet stil toch. Na een tijdje is er toch weer een hoop geblaas, zonder het systeem te stressen. Ik zie niet zo goed in waarom 1 vd 3 fans die erin zitten hard zou moeten blazen met zo'n ultra zuinig systeem. Nader onderzoek nodig.
Heb ook nog twee andere vervelende problemen.
ThaClown wijzigde dit bericht 08-08-2008 09:46 (47%)
Nou ja, ik vind het wel gek dat ie aan en uit gaat als ie kapot is. Dan zou je toch eerder verwachten dat ie helemaal uit bleef.quote:kaajee schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 13:34:
[...]
Eh, omdat ie kapot is wellicht?
Krijg je op de 'zwarte plekken' überhaupt wel eens 'tekens te zien? Of zijn die altijd zwart?
Bij dat laatste vrees ik dat ie idd kapot is. Garantie gevalletje? Of anders op zoek naar een nieuw displaytje wellicht. Alleen de VFD unit zal niet zo duur zijn denk ik.....Even type nummer opzoeken/uitzoeken......
Ik ga even met speedfan onderzoeken welke fan nou zoveel meer toeren gaat maken. Want net aan is ie allerzins acceptabel stil (alleen zachtjes hd te horen). Misschien is het idd die case fan.quote:Justchill schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 20:25:
[...]
Die fan daar aan je harde schijven, haal die er eens uit... Voor de rest is het je CPU en voedingsfan die lawaai maken; probeer es uit te zoeken welke het meeste lawaai maakt en dan weet je waar het zwakke punt zit...
Ik gebruik de optische spdif out van de onboard. Ik ben nooit van de school geweest die dacht dat er relevante verschillen zijn tussen de SPDIFs van verschillende geluidskaarten.quote:Indoubt schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 21:17:
@jag
Ik zie helemaal geen separate geluidskaart! Geen Asus Xonar, geen M-audio, geen Emu, geen RME... gewoon helemaal niets
Schrik niet: de Sweex 5.1 SOUND CARD WITH DIGITAL OUT PCI, SC003 (10-15eu).quote:ThaClown schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:41:
Weet iemand een Low Profile geluidskaart met een (niet interne) optical out?
Niet al te duur..
De Audiotrak Prodigy HD 2 is mooi maar wel erg prijzig...
ThaClown wijzigde dit bericht 08-08-2008 14:30 (19%)
Weet jij toevallig of kaarten met deze chipset ook onder Linux bitperfect werken? Ik heb namelijk nog een oude Terretec Aureon liggen, die volgens de site die jij geeft ook wordt ondersteund door die driver. Dan zou ik hem mooi in mijn HTPC kunnen stoppen.quote:kaajee schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:33:
Deze kaart heeft een C-Media 8738/8768 based chip en daar is een bitperfect driver voor beschikbaar. Hiermee wordt het digitale signaal echt 1-op-1 doorgestuurd zonder 'bewerking' door de chip/kaart. Zou absoluut mijn keuze zijn. Je wilt toch digitaal uitsturen en de decodering niet door de pc/geluidskaart laten doen maar door een externe DAC/receiver.
Geen idee, mail die gozer (dogber1) even, wellicht weet hij het. Ik kreeg laatst snel antwoord van hem.........quote:El Cid schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:43:
[...]
Weet jij toevallig of kaarten met deze chipset ook onder Linux bitperfect werken? Ik heb namelijk nog een oude Terretec Aureon liggen, die volgens de site die jij geeft ook wordt ondersteund door die driver. Dan zou ik hem mooi in mijn HTPC kunnen stoppen.
Dat zat ik me gisteren ook af te vragen. Lastig om steeds tussen 2 topics heen-en-weer te zappenquote:Tommy The Cat schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:31:
Waarom wordt dit topic niet gesloten zodat we allemaal centraal hier verder gaan?
E6600@3200(400*8) - 4*1GB OCZ 6400 - 2*350 Raid0 - 8800GT-512 -Neo HE 550W - Antec P180
Pagina: 1 2 3 4 ... 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 last
Dit topic is gesloten.
© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden
Uitgever van: