Hoofdcategorieën
Topicacties

Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid

Pagina: 1 2 3 4 ... 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 05 november 2002

quote:
mphilipp schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 12:41:
[...]

Dat is een beetje mierenneuken natuurlijk. Een CD wordt ook analoog afgetast en analoog in je versterker verwerkt (en tenzij je sp/dif gebruikt ook nog analoog getransporteerd).

Het is gewoon een heel ander verhaal als 'analoge' tv. Ik snap ook wel dat de bron allang digitaal is voor beide varianten, maar het is nogal symplistisch om te zeggen dat het hetzelfde is. Digitale tv heeft gewoon een aantal unieke mogelijkheden, naast de hogere kwaliteit.

Als we het over digitale tv hebben, hebben we het over een product, niet een technologisch principe. Je moet het dus niet gaan benaderen als een technisch onderwerp of verhandeling.
Deels eens, echter als je het over digitale tv ontvangst hebt en je gaat vervolgens van je digitale set top box/decoder (die het signaal dus digitaal binnenkrijgt) via een analoge scart uitgang weer naar een digitale verwerker, namelijk je (dure) LCD/Plasma scherm ben je natuurlijk eigenlijk niet handig bezig. Die signaalweg zou je dan (beter) volledig digitaal moeten houden.........

Reg. datum: 03 februari 2000

quote:
AtlonXP1800 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 19:27:
Ik ben ook al een tijdje bezig om te kijken hoe jue nou goed een HTPC kan samenstellen.
één ding waar ik niet echt goed uit kom is of ik nou voor digitale of analoge tv moet gaan. (op dit moment heb ik digitenne, en daar wil ik in ieder geval van af)

Digitale TV lijkt mij het mooiste, maar het prijsverschil voor hardware is volgens mij enorm. Als ik het goed heb, heb je dit er voor nodig:

Digital Everywhere DVB-C FloppyDTV Light
CAM AlphaCrypt DVB-C

Dat kost bij elkaar rond de 250 euro, als ik tv wil kijken en opnemen tegelijk heb ik er 2 nodig, wat dus beteken dat je rond de 500 euro kwijt ben voor de tv kaarten. Eerlijk gezegd vind ik dat erg duur.
Als ik kijk naar analoge kaartjes zie ik dat je die al voor 35 euro hebt, een enorm prijsverschil dus.

Wat ik me af vraag is wat dan eiegnlijk de toegevoegde waarde van digitale tv is? is het echt zoveel beter? Ik heb op dit moment nog een ouderwetse CRT televisie, goed kans dat ik daar het verschil al nouwelijks op ga zien (al staat die trouwens wel op het lijstje om te vervangen)
Mocht je 2 zenders hebben die op dezelfde transponder zitten dan kan je zowel 1 kijken als 1 opnemen.
Ik weet niet zeker meer of ik het zo goed zeg maar zijn vast wel mensen die me kunnen corrigeren.

Mijn FloppyDTV en Cam Module komen in elk geval deze week binnen :)

Fire Walk With Me
Reg. datum: 18 april 2002

quote:
Pietervs schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 11:22:
Zit er inderdaad naar te kijken. Maar kunnen daar wel full-height kaarten in? Krijg dat namelijk niet duidelijk van de site van Chieftec
Yes, in de HT-01B (heb ik) passen prima full-height kaarten.

Reg. datum: 28 juni 2001

quote:
mphilipp schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 12:34:
[...]

Natuurlijk niet. Alleen als je een apparaat hebt wat dat ondersteund. Ik heb dat bij een aantal HD recorders gezien, maar Philips heeft dat grapje er weer af gehaald en op de duurste modellen gezet. Misschien zijn er nu TV's die dat hebben, maar bij analoog werkt het ook nog een beetje onhandig heb ik begrepen. Zelf nooit gebruikt, alleen bij digitaal en daar werkt het iets anders.
In Windows Media Center heb je toch ook EPG bij analoog? Die haalt het gewoon van internet.

Zeg maar Meik...

quote:
kaajee schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 14:34:
[...]
Deels eens, echter als je het over digitale tv ontvangst hebt en je gaat vervolgens van je digitale set top box/decoder (die het signaal dus digitaal binnenkrijgt) via een analoge scart uitgang weer naar een digitale verwerker, namelijk je (dure) LCD/Plasma scherm ben je natuurlijk eigenlijk niet handig bezig. Die signaalweg zou je dan (beter) volledig digitaal moeten houden.........
Moet je voor de gein eens komen kijken hoe een Dreambox 7025 knalt op een plasma met een component aansluiting. Je doet jezelf dan niets tekort, behalve dat de 7025 geen HD kan laten zien. Maar hij doet écht niet onder voor een HDMI apparaat. HDMI is wat dat betreft ook nauwelijks beter dan component op DVD resoluties.

Puristisch gezien heb je gelijk, maar in de praktijk is het niet of nauwelijks waarneembaar. Zeker niet op kijkafstand.

Team Short Way Down 2009 Net als de horizon, ben ik meer een concept dan een persoon in levende lijve...

Zeg maar Meik...

quote:
pelican schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:44:
[...]
In Windows Media Center heb je toch ook EPG bij analoog? Die haalt het gewoon van internet.
Dat kan ook, maar ik heb het even over 'normaal' analoog TV kijken. We kunnen wel op elke slak zout gaan leggen, maar misschien is het handiger om de oorspronkelijke vraag niet uit het oog te verliezen. Bij analoog moet je iets aparts doen om EPG te krijgen, bij digitale tv maakt het integraal deel uit van het systeem. That's it. Verder ging het verhaal over de voordelen van digitaal tov analoog. Laten we niet verder zemelen over futiliteiten.

Team Short Way Down 2009 Net als de horizon, ben ik meer een concept dan een persoon in levende lijve...

Reg. datum: 04 april 2000

quote:
asjemenou74 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 23:12:
Omdat er nog best veel vragen langs komen over de Ahanix D-Vine MCE303 wil ik hier even een korte samenvatting maken over mijn build met deze kast.
Super dank je.

De CPU cooler die je gebruikt in je config, de CNPS8700 NT ben je daar tevreden over? Of zou je voor een andere cooler gaan.

Van mijn kant ook nog een update voor de mensen die deze D-Vine MCE303 aan willen schaffen;
- http://htpc.mce701.com/co...p;osCsid=06f952bc83e2b607 (gaat offline)
- www.dvinehtpc.com
- www.colorcase.com (ebay shop)

Zijn allemaal van dezelfde eigenaar genaamd Louis Yu. Dus dan zal je aankoop beslissing iets makkelijker worden :)

quote:
mphilipp schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 22:23:
[...]

Moet je voor de gein eens komen kijken hoe een Dreambox 7025 knalt op een plasma met een component aansluiting. Je doet jezelf dan niets tekort, behalve dat de 7025 geen HD kan laten zien. Maar hij doet écht niet onder voor een HDMI apparaat. HDMI is wat dat betreft ook nauwelijks beter dan component op DVD resoluties.

Puristisch gezien heb je gelijk, maar in de praktijk is het niet of nauwelijks waarneembaar. Zeker niet op kijkafstand.
Ik noem dan ook (bewust) niets over de kwaliteit!! :P ;)
Want ik ben het met je eens dat analoog (component of VGA/RGB) vaak/soms net zo goed of zelfs beter uit de verf komt dan een compleet digitale verbinding.
Mocht HDCP (beveiliging) echter aan de orde komen bij digitale (HD) tv kom je er niet meer met een analoge aanlsuiting......

Zeg maar Meik...

quote:
kaajee schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 23:47:
[...]
Ik noem dan ook (bewust) niets over de kwaliteit!! :P ;)
Want ik ben het met je eens dat analoog (component of VGA/RGB) vaak/soms net zo goed of zelfs beter uit de verf komt dan een compleet digitale verbinding.
Mocht HDCP (beveiliging) echter aan de orde komen bij digitale (HD) tv kom je er niet meer met een analoge aanlsuiting......
Waar ging het ook al weer over? 8)7

De Ahanix D-Vine MCE303 heb ik ook juist ontvangen (zeer goedkoop 220 dollar = 142 euro incl verzending!) had geen import belasting of iets dergelijks.
Ben (zeker gezien de prijs) er zeer tevreden over.

De kast heeft ruimte voor 2 HDD's, standaard ATX PSU, cardreader zit erbij, mooie cover voor de DVD drive, IrTrans ontvanger en een textscherm. Voeg nog vrij veel ventilatie gaten toe en je hebt echt een mooie kast van maar 10cm hoog!

Enige kritiek is dat het installeren van de HDD's wat lastig is, de vier schroefjes van de tray zitten een beetje moeilijk.

Ga deze kast (waarschijnlijk) als standaard systeem gebruiken voor mijn webshop.
De verkoper heeft zelf een herstart gemaakt met zijn webshop en is echt heel vriendelijk en behulpzaam.
Echt een aanrader als je een bijzondere en complete kast wilt voor een goede prijs!

ThaClown wijzigde dit bericht 05-08-2008 09:51 (30%)

Tweakotine-pleisters te koop?
Reg. datum: 27 september 2003

quote:
ThaClown schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 08:58:
De Ahanix D-Vine MCE303 heb ik ook juist ontvangen (zeer goedkoop 220 dollar = 142 euro incl verzending!) had geen import belasting of iets dergelijks.

De kast heeft ruimte voor 2 HDD's, standaard ATX PSU, cardreader zit erbij, mooie cover voor de DVD drive, IrTrans ontvanger en een textscherm. Voeg nog vrij veel ventilatie gaten toe en je hebt echt een mooie kast van maar 10cm hoog!

Enige kritiek is dat het installeren van de HDD's wat lastig is, de vier schroefjes van de tray zitten een beetje moeilijk.

Ga deze kast (waarschijnlijk) als standaard systeem gebruiken voor mijn webshop.
De verkoper heeft zelf een herstart gemaakt met zijn webshop en is echt heel vriendelijk en behulpzaam.
Echt een aanrader als je een bijzondere en complete kast wilt voor een goede prijs!
Ziet er inderdaad strak uit! Maar ben je niet bang dat die kast voor veel mensen te diep zal zijn (is >40cm)? De meeste TV-meubels zijn vrij ondiep.
Goede tip, moet op letten idd, wordt een van mijn standaard vragen:
- max hoogte
- max diepte
- HD wel/niet
- in het zicht wel/niet
- extra opslag wel/niet
Reg. datum: 25 augustus 2003

Ik heb net ook een nieuwe HTPC samengesteld. In tegenstelling tot de meeste hier, ben ik niet gegaan voor een grote kast die meerdere harde schijven kan bevatten, maar naar een klein, stil en zuinig systeem op basis van MoT (mobile on Desktop).

De behuizing wordt een SIlverstone ML02. Ik ga voor de versie zonder VFD, omdat deze ¤60 goedkoper is (¤146) en omdat ik toch al een MCE-afstandbediening heb. Tevens kan ik op een later tijdstip deze alsnog los kopen.

http://www.silverstonetek.com/images/products/ml02/ML02-Front.jpg
http://www.phoronix.net/image.php?id=796&image=silverstone_ml02_front_lrg

Moederbord:
AOpen i945GTm-VL
- mATX form factor
- Socket 479, M (voor mobiele Core Duo/Core 2 Duo/Celeron M's)
- 2x PC5300 SO-DIMM slots
- 1x PCI-e x16
- 1x PCI-e x1
- 2x PCI
- 2x SATA-300
- 1x ATA133
- 2x Firewire 400
- 4x USB 2.0
- 1x Parallele pinheader
- 2x COM pinheaders
- 3x fanheaders (1x 4-pins, 2x 3-pins)
- 1x Front Audio connector
- ATX voeding connector!
I/O Panel achterkant:
- 2x PS/2
- 1x Coaxial video-out
- 1x D-sub out
- 1 x DVI
- 1 x S-video
- 1x RJ45 (Intel Gigabit)
- 2x USB 2.0
- Audio-out ports

Processor
Intel T5500
- 2x 1,66 Ghz
- 667 Mhz FSB
- Silverstone NT07-koeler

Geheugen:
Hynix PC5300
- 2 x 1 GB (2 GB Totaal)

De processor is net sterk genoeg om de befaamde vogelscene te laten zien. Mocht er in de toekomst toch nog problemen zijn met het afspelen van video's, dan kan ik altijd een videokaart met UVD erin plaatsen of de processor upgraden. Er komt (voor nu) nog geen DVD-speler in, omdat ik deze in mijn oude HTPC nooit heb gebruikt.

Reg. datum: 28 maart 2003

@ asjemenou74
Denk je dat het mogelijk is om met behulp van een risercard nog een floppydtv kaart in de kast te krijgen of gaat deze dan in de weg zitten van je CPU cooler. Ik zou het liefst eenredelijk lage kast hebben maar ik wil wel graag de mogelijkheid hebben om eventueel nog wat toe te voegen zoals floppy DTV en misschien een betere soundcard.`

Edit: de separate soundcard omdat dit moederbord van Gigabyte blijkbaar geen True HD audio of DTS HD kan doorgeven (ook niet via HDMI). Als iemand hier iets meer info over heeft is dat welkom

Indoubt wijzigde dit bericht 05-08-2008 13:44 (21%)

Reg. datum: 18 september 2000

quote:
ThaClown schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 08:58:

Zit er geen afstandsbediening bij?

Antec SLK3700AMB,Intel T2600,Asus N4L-VM DH,MDT PC5300 2x1GB,2xSamsung HD501LJ,Nec 3540A,Seasonic S12II 330W,Samsung 206BW

Reg. datum: 29 mei 2008

@indoubt
Ik zou niet voor een voor een PCI slot floppydtv versie kiezen met deze kast. Maar voor een 3.5"bay floppydtv. Deze kun je in in princiepe op 3 plaatsen kwijt. externe 3.5" bay. of intern op 2 plekken.
Zo'n hoog PCI ding ergen plat erin leggen gaat heel moeilijk worden. CPU cooler zit idd in de weg.
Je soundcard zal dan wel half hoge PCI kaart moeten zijn.

@rjw
Er zit een afstandsbediening bij. Maar dat had je ook kunnen vinden op de site van de fabrikant.
Ik heb er gekozen voor een universele waarmee alle apparaten worden aangestuurd.

@The source
Ben eerlijk gezegd niet helemaal tevreden over de Zalman ik ga er een betere Nexus fan op zetten.
Het was of de Zalman of de Scythe Shuriken. Deze koeler waren laag genoeg.

asjemenou74 wijzigde dit bericht 05-08-2008 16:18 (17%)

quote:
asjemenou74 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:14:
@indoubt
Ik zou niet voor een voor een PCI slot floppydtv versie kiezen met deze kast. Maar voor een 3.5"bay floppydtv. Deze kun je in in princiepe op 3 plaatsen kwijt. externe 3.5" bay. of intern op 2 plekken.
Zo'n hoog PCI ding ergen plat erin leggen gaat heel moeilijk worden. CPU cooler zit idd in de weg.
Je soundcard zal dan wel half hoge PCI kaart moeten zijn.
...............
For the record: dan heb je het over exact dezelfde FloppyDTV, ze passen/kunnen allemaal in een PCI slot, ze gebruiken echter het slot niet omdat ze firewire zijn.
Alleen kun je voor inbouw in een 3,5" bay de speciale 'floppy adapter' tegen een meerprijs bestellen.

quote:
kaajee schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 17:29:
[...]

For the record: dan heb je het over exact dezelfde FloppyDTV, ze passen/kunnen allemaal in een PCI slot, ze gebruiken echter het slot niet omdat ze firewire zijn.
.......
Is zo'n floppyDTV dan 1 heel pci slot hoog of 1/2 pci slot hoog?
Volgens mij een heel als ik dat zo zie. De kast waar hij in gaat heeft alleen half hoge pci sloten.
Dus je hebt 3.5"adapter nodig om hem in een 3.5"bay in te kunnen bouwen

asjemenou74 wijzigde dit bericht 05-08-2008 20:18 (21%)

Reg. datum: 04 april 2000

quote:
asjemenou74 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:14:
@The source
Ben eerlijk gezegd niet helemaal tevreden over de Zalman ik ga er een betere Nexus fan op zetten.
Het was of de Zalman of de Scythe Shuriken. Deze koeler waren laag genoeg.
Weet iemand wat de beste AM2+ low profile CPU cooler is voor een 4850e (45W), dus ongeveer ~6.7cm hoog. Of asjemenou heb jij nog veel ruimte over in je case? Merk maakt niet uit, zolang de cooler maar goede koeling heeft en ook stil is !

thuisbarista

De Scythe Shuriken. Stil, laag en goed ;)

quote:
asjemenou74 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:14:
[...]

Is zo'n floppyDTV dan 1 heel pci slot hoog of 1/2 pci slot hoog?
Volgens mij een heel als ik dat zo zie. De kast waar hij in gaat heeft alleen half hoge pci sloten.
Dus je hebt 3.5"adapter nodig om hem in een 3.5"bay in te kunnen bouwen
Ja dat zeg ik toch ook?

quote:
Ik toch ook :)

Mijn proc staat op 80deg C. Met de zalman. En de standaard amd cooler was maar een beetje beter te horen als de Zalman. Ik heb een heel kleine centimeter 7 of 8 mm over tenopzichte van de deksel.

quote:
asjemenou74 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 23:32:
[...]

Ik toch ook :)

Mijn proc staat op 80deg C. Met de zalman. En de standaard amd cooler was maar een beetje beter te horen als de Zalman. Ik heb een heel kleine centimeter 7 of 8 mm over tenopzichte van de deksel.
80 graden? Zet je er ook je thee mee of zo? En hoe lang wil je dat dat ding meegaat? (maw veeeeels te hoog)

Reg. datum: 11 november 2000

Ik volg al erg ruime tijd dit topic.

Voor mijn eerste HTPC ben ik op zoek naar een vrij lage behuizing. De Silverstone LC02 (ATX) voldoet hieraan, en deze zou ik graag willen aanschaffen. Omdat ik hier het befaamde GA-MA78GM-S2H (mATX) moederbord in kwijt wil, wil ik weten of ik in de kast mbv de riser cards (2xPCI of 1xPCI-E) nog twee PCI kaarten kwijt zou kunnen. Als kast en moederbord aan specs voldoen, zou dit toch geen issue hoeven te zijn; mag ik hier vanuit gaan?

Daarnaast zie ik in reviews terugkomen dat warmte ontwikkeling/afvoer een veelkomend euvel is. Binnen deze kast ben ik van plan de AthlonX2-4850e (+Scythe Ninja) te gebruiken met een 750Gb Spinpoint. Kan de warmte goed worden afgevoerd met een maximum van twee 60mm fans?

Ohja, er zit een Flex ATX 240W PFC voeding bij. Dit moet toch wel lukken met deze kleine hoeveelheid hardware? De powerconnector van ATX; past deze op een mATX board?

Wat een vragen...

Thnx

GiLMORE80 wijzigde dit bericht 06-08-2008 07:11 (11%)

Athlon XP 2100+ - A7V8x-x Mb - 768Mb PC3200 - MSI 6600GT - Maxtor 80 + 320Gb - NEC ND2500

Pagina: 1 2 3 4 ... 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: