Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik heb een tijdje een NEC gehad en sindskort een LiteOn LH-20A1S (uit BBG) en die is duidelijk stiller. Nog steeds aardig wat herrie, maar het scheelt al een hoop. Daarnaast zou je inderdaad drivespeed achtige programma's kunnen gebruiken om de snelheid omlaag te halen.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Reg. datum: 05 november 2002

NEC's zijn de grootste herriemakers op optisch vlak idd.
NeroDriveSpeed of CDbremse zijn goed te gebruiken. Als je een DVD kijkt hebt je toch genoeg aan single speed.......

Binnenkort ga ik ook een htpc bouwen. Maar het lijkt erop dat ik een losse videokaart nodig heb. Wil namelijk geluid over hdmi naar de tv en geluid over spdif naar mijn receiver. Ik wil namelijk de mogelijkheid hebben tv te kijken zonder dat mijn receiver aan staat of muziek te luisteren zonder dat mijn tv aan staat. Als ik het goed begrijp betekend dit dat ik een losse nvidia kaart nodig heb met hdmi en spdif pass through.

Zijn hier mensen die deze functionaliteit hebben met de 780g, 8200 of g35 (g45)?
Of is het bijvoorbeeld in mediaportal zo in te stellen dat er automatisch geswitched wordt tussen hdmi en spdif?

quote:
sl1200 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 23:51:
[...]

EDIT: ik realiseer me dat het binnen Media center of Media portal nog steeds geen oplossing is. Maar is het probleem nu verholpen met die duct-tape? Dan weten we zeker waaraan het ligt.
Ik heb een thermaltake MOzart HTPC, met Imon VFD. Ik heb echt twee weken alle fora en dergelijke bekeken, en gemailed met soundgraph (fabrikant van de iMon) Toen uit arren moede maar een stuk zwarte tape op het IR-oogje gedaan. Je ziet er bijna niets van maar het probleem is nu wel opgelost. Het blijft natuurlijk van de zotte dat het zo moet...die iMon-softwarebakkers maken er wel vaker een potje van... (zie de problemen met de iMOn LCD-display-driver...)

Fire Walk With Me

quote:
sl1200 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 23:51:
Ook ik heb dit probleem al vanaf de aanschaf van mijn HTPC ca. 2 maanden geleden. Ik ben nog steeds ermee aan het spelen en heb ondertussen diverse combinaties aan sfotware gehad en bij ALLE combinaties datzelfde probleem :( Onverklaarbaar!
...
allen zowel met of zonder laatste iMon VFD software geinstalleerd.

Probleem:
vensters worden ineens inactief (unresponsive); geen enkele knop werkt (OK, Cancel, kruisje, minimize, etc.)...aanklikken ervan zorgt ervoor dat het venster een inactieve titelbalk krijgt. Alle andere evt. vensters die dan geopend zijn, vertonen hetzelfde probleem. Startknop doet het niet. Kortom, systeem is niet echt vastgelopen, maar reageert niet op muisklikken, danwel met tobo.

Oplossing:
- CTRL+ALT+DEL
- taskmanager oproepen
- deze is in de eerste instantie ook inactief, maar bij de 2e muisklik op een willekeurig proces of veld of knop, wordt deze wel actief.
- taskmanager verlaten
- alle vensters werken weer normaal.

Ik geef toe, dit is een halve gare oplossing, maar in mijn geval is dat in iedere geval stuk beter dan te moeten herstarten iedere keer.

@stefimke wij hebben dezelfde kast (Chieftec HT-01) en dus dezelfde OEM iMon VFD module...toevallig??? ;)
Dat van die taskmanager ga ik eens proberen, maar het slaat natuurlijk nergens op. Ik heb inderdaad ook de HT-01B...

Wat ik heb gedaan is een vista sidebar widget in de sidebar met daarin afsluiten/herstarten/... knopjes... daarop klikken lukt nog net zodat ik net met een echte harde reset de zaak hoef te herstarten.

De duct-tape werkt sinds zaterdagavond prima.
quote:
chomsky schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:42:
Ik heb een thermaltake MOzart HTPC, met Imon VFD. Ik heb echt twee weken alle fora en dergelijke bekeken, en gemailed met soundgraph (fabrikant van de iMon) Toen uit arren moede maar een stuk zwarte tape op het IR-oogje gedaan. Je ziet er bijna niets van maar het probleem is nu wel opgelost. Het blijft natuurlijk van de zotte dat het zo moet...die iMon-softwarebakkers maken er wel vaker een potje van... (zie de problemen met de iMOn LCD-display-driver...)
Ah, dus het probleem is niet alleen verbonden aan de Chieftec kast. Wat was de reactie van Soundgraph?

Tweakotine-pleisters te koop?
Reg. datum: 27 september 2003

quote:
stefimke schreef op maandag 21 juli 2008 @ 14:13:
[...]

Dat van die taskmanager ga ik eens proberen, maar het slaat natuurlijk nergens op. Ik heb inderdaad ook de HT-01B...

Wat ik heb gedaan is een vista sidebar widget in de sidebar met daarin afsluiten/herstarten/... knopjes... daarop klikken lukt nog net zodat ik net met een echte harde reset de zaak hoef te herstarten.

De duct-tape werkt sinds zaterdagavond prima.

[...]

Ah, dus het probleem is niet alleen verbonden aan de Chieftec kast. Wat was de reactie van Soundgraph?
Sterker nog, ik krijg die problemen wanneer ik zowel iMon Pad gebruik (afstandsbediening) als Logitech diNovi Mini, en die laatste gaat toch echt via een aparte bluetooth-ontvanger. |:(
Fire Walk With Me

quote:
sl1200 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 17:24:
Sterker nog, ik krijg die problemen wanneer ik zowel iMon Pad gebruik (afstandsbediening) als Logitech diNovi Mini, en die laatste gaat toch echt via een aparte bluetooth-ontvanger. |:(
Dan is het dus toch echt de crappy iMon software die afstandsbedieningscodes omzet is crap die "Windows" over z'n nek laat gaan...

Hoi,

Ik heb een paar dagen geleden mijn HTPC in elkaar gezet.

MSI G31 mATX
3 Ghz dualcore E8400
4 GB CAS 4 geheugen
Sapphire 3870 512 MB
Samsung 750 GB hardeschijf
Ninja Mini koeling
Antec Fusion 2480 behuizing

Hij is muisstil. Cpu zit op 19 graden en Syteem op 45 graden. Moet nog een fan er op zetten die lucht aan de achterkant er uit zuigt.

Mijn vraag ik heb K Lite full version geinstalleerd en heb een bluray met natuur beelden gedownload om te testen. Het is een volledige Bluray copy met volledige mappen.

Ik heb het met WMP Classic proberen te afspelen maar ik vind het nog een beetje schokkerig.

Wat is de beste manier om bluray af te spelen vloeiend, tevens ook voor MKV files.

Mijn bak zou dit zonder enige moeite moeten trekken.

Bedankt

is er al koffie?

quote:
daansdaans schreef op maandag 21 juli 2008 @ 09:30:
Iedereen heeft het over het zo stil maken van de HTPC dmv headpipes etc. Mijn kast (antec new solution) is fluisterstil, gaat perfect, maar ... De enige herrie schopper in de pc is de dvd speler. De keren dat ik een originele dvd wil afspelen stijgt dat ding bijna op.
Weet iemand een merk/type dvd speler die wel stil is? Ik heb eerlijk gezegt nog nooit een dvdrom/ram speler die stil is gehad.
Geen idee hoe stil dat ze zijn, maar als het in het budget past zou je natuurlijk ook naar een BR speler kunnen kijken. :)

Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

Dit is mijn ondertitel

quote:
nosceam schreef op maandag 21 juli 2008 @ 23:34:
Hoi,

Ik heb een paar dagen geleden mijn HTPC in elkaar gezet.

MSI G31 mATX
3 Ghz dualcore E8400
4 GB CAS 4 geheugen
Sapphire 3870 512 MB
Samsung 750 GB hardeschijf
Ninja Mini koeling
Antec Fusion 2480 behuizing

Hij is muisstil. Cpu zit op 19 graden en Syteem op 45 graden. Moet nog een fan er op zetten die lucht aan de achterkant er uit zuigt.

Mijn vraag ik heb K Lite full version geinstalleerd en heb een bluray met natuur beelden gedownload om te testen. Het is een volledige Bluray copy met volledige mappen.

Ik heb het met WMP Classic proberen te afspelen maar ik vind het nog een beetje schokkerig.

Wat is de beste manier om bluray af te spelen vloeiend, tevens ook voor MKV files.

Mijn bak zou dit zonder enige moeite moeten trekken.

Bedankt
Geen idee waar dit aan zou kunnen liggen hoor... Ik heb een oude laptop (om je een idee te geven: 2 Gb ram, core 2 duo 7200, nvidia 8600,...) met HDMI en deze speelt zelfs makkelijk MKV bestanden af (bluray 1080p) met k-lite codec pack (normal install), dus WMP classic.
Misschien heeft het te maken met een codec-conflict of iets dergelijks?

Dit is mijn signature

quote:
Knakker31 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:39:
Binnenkort ga ik ook een htpc bouwen. Maar het lijkt erop dat ik een losse videokaart nodig heb. Wil namelijk geluid over hdmi naar de tv en geluid over spdif naar mijn receiver. Ik wil namelijk de mogelijkheid hebben tv te kijken zonder dat mijn receiver aan staat of muziek te luisteren zonder dat mijn tv aan staat. Als ik het goed begrijp betekend dit dat ik een losse nvidia kaart nodig heb met hdmi en spdif pass through.

Zijn hier mensen die deze functionaliteit hebben met de 780g, 8200 of g35 (g45)?
Of is het bijvoorbeeld in mediaportal zo in te stellen dat er automatisch geswitched wordt tussen hdmi en spdif?
Heb het 780G bordje van Gigabyte en had hetzelfde idee als jou. Geluid over HDMI naar de TV en Geluid over SPDIF naar de receiver. Dit gaat niet simultaan, heel jammer.

Ik heb het opgelost door de eerste maanden met het MCE-toetsenbord de default output iederekeer te veranderen tot ik daar helemaal gek van werd. Kwam toen het programma Media Control (klik) tegen en hiermee kun je onderanderen in MCE de default output veranderen, gewoon met de AB.

Dan hoef je ook gelijk geen extra videokaart te kopen die weer stroom vreet en extra warmte afgeeft.

GigaByte GA-MA69G-S3H, AMD X2 5000+ 65W, 2GB PC6400, 2*160GB

Ich mochte gerne etwas relaxen

quote:
Knakker31 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:39:

Het is WEL mogelijk om gelijktijdig via HDMI en S/PDIF weer te geven met behulp van een losse VGA kaart met NVIDIA chip. NVIDIA heeft geen eigen audio codec op hun VGA kaarten en maakt gebruik van een (intern of extern) S/PDIF signaal. Door een slimme combinatie te kiezen van moederbord en VGA kaart kun je dit zeer goed realiseren.

Ik gebruik bovenstaande oplossing al maanden en werkt 100%. Ik hoef NOOIT om te schakelen tussen apparaten of wat dan ook. Het enige wat niet kan is 5.1 geluid naar mijn TV sturen, domweg omdat deze dat niet kan verwerken.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Reg. datum: 18 november 2003

Ik heb nu wat vreemds.
Heb nu mn SATA schijf een tijd aangesloten op mn HTPC. Gister bootte alles nog goed.
Alleen als ik nu boot krijg ik eerst een bootdisk failure. Reset ik dan de pc dan boot hij wel van de HD.
Lijkt net of de HD te langzaam opspint.
Is dit een veel voorkomend probleem bij setup: gigabyte ma-gm69 + 750gig samsung SATA?

Reality is just an illusion due to the lack of alcohol..

Hoi,

Ik lees al een tijd mee en heb mijn basis config die ik zou willen hebben wel uitgezocht.

Mijn basis opzet zal zijn:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Fusion Black 430¤ 134,95¤ 134,95
1Asus P5E-VM HDMI¤ 81,28¤ 81,28
1Corsair XMS2 TWIN2X4096-6400C5 4GB (2x 2GB) DDR2¤ 68,95¤ 68,95
1Intel Core 2 Duo E8400¤ 128,46¤ 128,46
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB¤ 107,-¤ 107,-
1Scythe Ninja Mini¤ 28,31¤ 28,31
ImporterenTotaal¤ 548,95

Bediening via harmony one die ik al heb.
Geluid wil ik via de SPDIF op mijn home cinema doen.

Misschien wil ik later een ATI 2600 kaart toevoegen die de HD content hardware matig kan versnellen maar ik heb voorlopig nog geen blue ray schijfjes.dus denk dat nu nog niet nodig te hebben.

Nu kan ik me herinneren ergens in de diverse HTPC topics gelezen te hebben dat als je een externe grafische kaart in prikt dat je dan ook gelijk je SPDIF kwijt raakt De kaart zou dan in de weg zitten oid?.
Ik heb zelf al een pagina of 30 door ziten lezen maar kan het nergens terug vinden:S
Als dat zo is zit ik dus met een probleem in die situatie. En moet ik mogelijk mijn hele plan op de schop gooien:S
Is er iemand die hier licht over kan laten schijnen?

mrbert

quote:
mrbert schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:09:

Nu kan ik me herinneren ergens in de diverse HTPC topics gelezen te hebben dat als je een externe grafische kaart in prikt dat je dan ook gelijk je SPDIF kwijt raakt De kaart zou dan in de weg zitten oid?.
Ik heb zelf al een pagina of 30 door ziten lezen maar kan het nergens terug vinden:S
Als dat zo is zit ik dus met een probleem in die situatie. En moet ik mogelijk mijn hele plan op de schop gooien:S
Is er iemand die hier licht over kan laten schijnen?
Nee hoor moet gewoon werken. Ik heb zelf een configuratie waarbij het beeld komt van Geforce 8600 grafische kaart en het geluid komt van het moederbord SPDIF. Werkt prima!
Mijn configuratie:

Kast OrigenAE S16T Zwart;
Coolermaster 520W ATX Silent;
Intel Core 2 Duo E8200 socket 775;
2048Mb PC6400 dual channel;
Geforce 8600GT 512Mb met VGA, DVI/HDMI;
Moederbord ASUS p2k Intel P35 chipset;
2x FloppyDTV DVB-C HDTV; CAM 2x Alphacrypt Module;
Audio SPDIF on board;
Harddisk 1Tb SATA; LG BD/DVD;
Vista Home Premium 32 Bits NL

Hoi maarten ik vond het hier terug:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/29140112#29140112

Hier staat dat de hdmi en spdif samen op een insteek kaart zitten die er uit moet als er een externe videokaart in gaat.
[/quote]
Verder zou ik niet voor de Asus M2A-VM HDMI gaan. Deze heeft HDMI en digitaal audio out op een extra insteek kaartje. Dit insteek kaartje moet in de PCI express 16x slot, maar deze is al bezet door je videokaart. Kijk bv eens naar de Gigabyte GA-MA69GM-S2H, en ook naar de posts van rsvmark. Hij heeft het asus moederbord omgeruild voor het gigabyte bord. Tevens heeft iemand bij de product review van het Gigabyte bord dezelfde switch gemaakt.

[quote]
Heeft Mark het mis? Dit is voor mij wel iets crusiaals. OK ik zou ook graag ESATA hebben en dat heeft dit board ook niet maar dat zou ook via USB2 of firewire kunen denk ik
.

mrbert

Ich mochte gerne etwas relaxen

Nog één keer voor iedereen die via S/PDIF en/of HDMI geluid wil weergeven, zonder daarvoor iedere keer te hoeven omschakelen.

Als je geluid via HDMI wil weergeven en géén andere digitale geluidsbron nodig hebt dan is een moederbord met geïntegreerde VGA en HDMI aansluiting een goede oplossing. Vaak zijn deze gebaseerd op een ATI VGA chipset. Met een externe VGA kaart kan het alleen als deze voorzien is van een ATI chipset met geïntegreerde audio codec (dat zijn de meeste met een HDMI aansluiting).

Als je de mogelijkheid wil hebben om zowel via HDMI en S/PDIF gelijktijdig wil weergeven dan is dat, voor zover ik weet, op dit moment alleen mogelijk met een externe VGA kaart met een NVIDIA chipset en HDMI aansluiting. Het digitale geluidssignaal wordt dan doorgelust vanuit de S/PDIF uitgang (intern of extern) naar de VGA kaart waar het gemengd wordt met het video signaal. MSI heeft een aantal VGA kaarten in het pakket die dat kunnen.

Bij alle andere oplossingen of als je analoog geluid wil weergeven ontkom je er niet aan om, om te schakelen tussen de verschillende uitgangen (eventueel met behulp van extra software).

"If it ain't broke, don't fix it!"

quote:
mrbert schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:26:
Hoi maarten ik vond het hier terug:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/29140112#29140112

Hier staat dat de hdmi en spdif samen op een insteek kaart zitten die er uit moet als er een externe videokaart in gaat.
[/quote]
Verder zou ik niet voor de Asus M2A-VM HDMI gaan. Deze heeft HDMI en digitaal audio out op een extra insteek kaartje. Dit insteek kaartje moet in de PCI express 16x slot, maar deze is al bezet door je videokaart. Kijk bv eens naar de Gigabyte GA-MA69GM-S2H, en ook naar de posts van rsvmark. Hij heeft het asus moederbord omgeruild voor het gigabyte bord. Tevens heeft iemand bij de product review van het Gigabyte bord dezelfde switch gemaakt.

[quote]
Heeft Mark het mis? Dit is voor mij wel iets crusiaals. OK ik zou ook graag ESATA hebben en dat heeft dit board ook niet maar dat zou ook via USB2 of firewire kunen denk ik
.
Excuus ik zie dat ik een tikfout gemaakt heb met het ASUS moederbord.
Dit moet zijn: ASUS P5K-E
Ik heb het systeem niet zelf in elkaar gezet. Dus hoe het intern precies allemaal aangesloten is kan ik je niet zeggen.
Wat ik wel over mijn configuratie kan zeggen, dat ik het beeld krijg via de DVI uitgang van de grafische kaart Geforce 8600GT 512Mb met VGA, DVI. (dus niet on-board)
Het geluid heb ik aangesloten via SPDIF (met een digitaal coaxiaal kabel) on-board.
En dat werkt.
Dus ik gebruik alleen het geluid dat via de SPDIF uitgang gaat naar mijn AV-receiver.
Hoop dat dit toch een antwoord is op je vraag.
Ik heb het systeem kant en klaar gekocht (met wat aanpassingen) bij www.multimediapc.nl
Ze hebben ook een forum wellicht word je daar ook wat wijzer: www.mceforum.nl

Hmm dat zet mijn keuzes wel flink op de tocht.
Mogelijk dat ik dan toch van platform wil wisselen.

ik denk dan aan :
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-MA78GM-S2H¤ 62,75¤ 62,75
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G 4GB (2x 2GB) DDR2¤ 57,89¤ 57,89
1Western Digital Caviar GP WD7500AACS, 750GB¤ 83,50¤ 83,50

Deze heeft dan gelijk voordeel van ESATA:)

Blijft natuurlijk dan de keuze van de processor:S

AMD Athlon X2 4850e
of misschien met wat meer power in reserve:
AMD Athlon 64 X2 5600+

1) De 5600+ verbruikt meer stroom, maar is dat het ook waard?
Zal ik het verschil in klok frequentie erg merken bijvoorbeeld bij films die niet in hardware gedecodeerd kunnen worden?

2)Verder vertelde een collega dat hij op zijn SPDIF uitgang de door de geluidschip geproceste 5.1 krijgt.
Ik wil eigenlijk het liefste de de verwerking van het audio volledig door mijn AV versterker system laten doen. Is dat mogelijk?

Thanks

mrbert wijzigde dit bericht 24-07-2008 17:11 (4%)

mrbert

Kan iemand me vertellen of de antec fusion versie 1 kast (dus met volumeknop en VFD) Of die een ingebouwde ir sensor heeft?
Ik heb gezocht en t wordt me alleen maar onduidelijker. Iemand op tweakers geeft aan van wel.
Echter bij mn pakket zat geen afstandsbediening.
Er is hier vast wel iemand met dezelfde case toch?

quote:
XraiDeD schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:32:
Kan iemand me vertellen of de antec fusion versie 1 kast (dus met volumeknop en VFD) Of die een ingebouwde ir sensor heeft?
Ik heb gezocht en t wordt me alleen maar onduidelijker. Iemand op tweakers geeft aan van wel.
Echter bij mn pakket zat geen afstandsbediening.
Er is hier vast wel iemand met dezelfde case toch?
De v2 (silver, VFD en volume knop) heeft wel een IR sensor (dat betekend niet dat er een afstandbediening bij zit geleverd - hiervoor kun je gewoon de standaard mediacenter afstandsbediening gebruiken van MS bijvoorbeeld).

Volgens mij heeft de v1 geen IR - maar ik heb nergens meer in de webshops de v1 zien staan. Is vrijwel altijd de v2.

Success

Gravity sucks...

Dankje voor je reply.
Weet je ook hoe ik kan zien of ik v1 of 2 heb?

quote:
1-0-Ed schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:45:
[...]

De v2 (silver, VFD en volume knop) heeft wel een IR sensor (dat betekend niet dat er een afstandbediening bij zit geleverd - hiervoor kun je gewoon de standaard mediacenter afstandsbediening gebruiken van MS bijvoorbeeld).
Dat klopt, maar stel je niet teveel voor van de ontvangstkwaliteit ervan. Ik heb de kast onder een hoek van 45 graden staan ten opzichte van waar ik de AB heb, en daar heeft ie veel moeite mee. Ik heb daarom voor 20,- de MCE AB en ontvanger gekocht, waarbij ik als AB nog steeds mijn Harmony 525 gebruik. Nu kan ik vanaf de andere kant van de kamer de verkeerde kant op richten en wordt het signaal nog steeds goed opgepikt.

is er al koffie?

quote:
mrbert schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:27:

ik denk dan aan :
#ProductPrijsSubtotaal

AMD Athlon X2 4850e
AMD Athlon 64 X2 5600+

Zal ik het verschil in klok frequentie erg merken bijvoorbeeld bij films die niet in hardware gedecodeerd kunnen worden?

2)Verder vertelde een collega dat hij op zijn SPDIF uitgang de door de geluidschip geproceste 5.1 krijgt.
Ik wil eigenlijk het liefste de de verwerking van het audio volledig door mijn AV versterker system laten doen. Is dat mogelijk?
Zit zelf aan dezelfde setup te denken, met als verschil dat ik een LG BR speler erin wil (kost rond de 95 euro), FloppyDTV spul voor digitale TV en een setje van 2 Gb RAM in plaats van 4 Gb.

Als processor zou volgens de BBG van mei de 4850 goed genoeg zijn.

Geen idee hoe het zit met het geluid.

Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

quote:
mrbert schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:27:

ik denk dan aan :
#ProductPrijsSubtotaal

AMD Athlon X2 4850e
AMD Athlon 64 X2 5600+

Thanks
2) Volgens mij wel, ik ben niet zo'n hardware guru, maar wat ik gedaan heb is de SPDIF als default gekozen in de configuratie. En ik kreeg de mogelijkheid bij de driver instellingen om alle soundprocessing uit te zetten. Of dat garantie is dat er geen enkele bewerking meer wordt uigevoerd weet ik niet.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws